تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

دنیای آی تی

N79 نوکیا 5 مگاپیکسلی خوش رنگ

 

روز 26 آگوست سال2008 میلادی برای کمپانی نوکیا روز بسیار خوبی بود ، چرا که مجددا توانست با معرفی دو محصول قدرتمند و در واقع دو اسمارت فون عالی به نام های N85 , N79 اقتدار مطلق خود را در عرصه موبایل به همگان ثابت کند .

در این بررسی مختصر سعی می کنیم شما را بیشتر با گوشی N79 آشنا کنیم. گوشی که به عنوان یک مدل ارتقاء یافته محصولی قدیمی تر، N78 است.

این گوشی مجهز به شبکه های پر سرعت نسل سوم است و همچنین از باند های فرکانسی GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 و HSDPA 2100 / 900 پشتیبانی می کند.



این گوشی در قابی به ابعاد 110x 49 x 15 mm قرار گرفته است که با وزن 97 گرمی خود در رده گوشی های متوسط قرار می گیرید.

طراحی این گوشی به صورت ساده می باشد و تقریبا در سبک گوشی N78 است با صفحه کلیدی مسطح و دارای یک صفحه نمایش 2.4 اینچی TFT با کیفیت QVGA است. این صفحه نمایش 16 میلیون رنگی رزولوشنی برابر با 320× 240 پیکسل دارد.

از بلند گو های استریو و سه بعدی آن هم نباید قافل شد که مسلما امروزه برای نسل طرفدار موسیقی یک گزینه بسیار محبوب است.



N79 جذاب همانند گوشی تازه معرفی شده N85 از یک کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند( که در پکیج آن یک کارت حافظه 4 گیگابایتی موجود است ) و امکان افزایش آن به میزان قابل قبول 8 گیگابایت نیز فراهم شده است. به علاوه می توان به 50 مگابایت حافظه داخلی آن نیز اشاره کرد.

سیستم عامل به کار رفته در آن هم از جدید ترین ورژن سیمبین است ( Symbian OS 9.3* S60 rel. 3.2 )که نمونه آن در گوشی N85 نیز به کار رفته است.که باید منتظر بود و از ویژگی های جدید آن آگاه شد.



اما یک نکته بسیار مهم در یک گوشی قدرتمند وجود دوربین خوب می باشد. باید خوشحال بود که نوکیا همانند همیشه چیزی برای محصولات برتر خود کم نگذاشته است و همانند گوشی N85 در این گوشی از یک دوربین 5 مگاپیکسلی بسیار عالی است که به فوکوس اتوماتیک، لنز کارل زایس و دو فلاش LED مجهز است. این دوربین کیفیت بسیار خوبی مثل یک DVD دارد و میتواند با سرعت 30 فریم بر ثانیه کار کند. که می توان در پشت گوشی این قسمت خوشایند را با دقت کامل مشاهده کرد. همچنین یک دوربین دوم VGA نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که متاسفانه همچنان در کشور ما از این قابلییت بهره ای برده نمی شود.



همچنین نوکیا برای متنوع کردن این گوشی و جلوگیزی از یکنواختی چند عدد قاب رنگی به همراه این گوشی قرار میدهد که در واقع در پشت گوشی قرار می گیرد و قاب پشت گوشی قابلییت تعویض دارد که و اقعا یک کار مناسب جهت پرفروش تر کردن این گوشی می باشد.
 


موارد دیگری هم برای اشاره کردن در اختیار داریم همچون :

GPS داخلی همراه با کارکرد A-GPS ، خروجی تلویزیون ، جک 3.5 mm ، پشتیبانی از قابلیتهای نسل سوم و امکانات ارتباطی بسیار پر سرعت و قدرتمند، بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP ، پورت microUSB * پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج صوتی ، FM transmitter و Stereo FM radio with RDS و ...... گزینه های مفید دیگر.

باتری به کار رفته در این گوشی از نوع باتری یون لیتیوم 1200 mAh است که دارای مشخصات زیر است:
مدت زمان مکالمه: 5ساعت و 30 دقیقه و مدت زمان استندبای: 372 ساعت.

 

 

عبور کاربران باند پهن جهان از مرز 400 میلیون نفر

 

مطابق تحقیقاتی که توسط یکی از محققین بخش اینترنت باند پهن صورت گرفت مشخص گردید که تعداد کاربران این سرویسها در جهان از مرز 400 میلیون نفر عبور نموده است.
 

شرکت تحقیقاتی Point Topic میگوید رشد کاربران جهانی بر مبنای 57200 کاربر در سال 1998 و همچنین 280890 نفر در سال 1999 نشان دهنده این حقیقت است که تعداد این دسته از کاربران تاکنون 600 هزار درصد رشد داشته است.

Oliver Johnson تحلیلگر ارشد Point Topic میگوید: «هنگامیکه شرکت ما در سال 1998 بررسیهای خود را بر روی کاربران اینترنت باند پهن آغاز نمود، این سرویس هنوز در مراحل اولیه آزمایشی خود قرار داشت. افزایش این تعداد از کاربران به 400 میلیون نفر آنهم در عرض تنها ده سال موجب شده است تا این بخش از فناوری بعنوان پرسرعتترین شاخه از لحاظ گسترش در جهان شناخته شود.»

وی در ادامه افزود: «اینک ما در ابتدای عصر جدیدی از فناوری قرار گرفتهایم که ارزش کیفیت بسیار بیشتر از کمیت میباشد. تاکید در این شاخه از IT اینک بر روی فراهم آوردن سرویسهای پرسرعتتر و با کیفیت بالاتر بوده که بتوانند ایمیجهای چندگانه ایستا و شفافی را برای برنامههای کاربردی تامین نمایند.»

 

 ادعای ASUS برای ساخت سریع‌ترین گوشی هوشمند جهان

 

البته چنین قدرتی به قیمت از دست دادن سریع ذخیره باتری تمام شده و مطابق همین نتایج، این گوشی در شبکه‌های3G بمدت سه ساعت و در شبکه‌های 2G تا چهار ساعت مکالمه را امکان‌پذیر می‌سازد.
 

شرکت Asus ادعا می‌کند گوشی هوشمند تجاری جدید آن با نام P565 سریع‌ترین گوشی جهان می‌باشد.
این گوشی جدید مجهز به یک پردازنده 800 مگاهرتزی بوده و از ویندوز موبایل نسخه 6.1 استفاده می‌نماید.
شرکت ایسوس ادعا می‌کند که این گوشی مطابق نتایج بدست آمده از نرم‌افزار Vsbenchmark سریع‌ترین گوشی هوشمند حال حاضر جهان بحساب می‌آید.

البته چنین قدرتی به قیمت از دست دادن سریع ذخیره باتری تمام شده و مطابق همین نتایج، این گوشی در شبکه‌های3G بمدت سه ساعت و در شبکه‌های 2G تا چهار ساعت مکالمه را امکان‌پذیر می‌سازد.

این شرکت در اطلاعیه‌ای آورده است: «گوشی ASUS P565 ابزار مناسبی برای تاجران و مدیران محسوب می‌شود.»

«پردازنده 800 مگاهرتز در کنار صفحه حساس به لمس و اینترفیس لمسی جدید این گوشی که Glide نام دارد، ترکیب قدرتمند و کارآمدی را در ASUS P565 ایجاد نموده‌اند.»

این اینترفیس از یک صفحه نمایش با اندازه 2.8 اینچ و دقت 480x640 پیکسل استفاده می‌کند.
از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین 3 مگاپیکسلی، گیرنده GPS و همچنین یک اسلات برای استفاده از کارت‌های حافظه SD نام برد.

این گوشی همچنین مجهز به نرم‌افزاری است که می‌تواند با گرفتن عکس از کارت‌های ویزیت، اطلاعات موجود بر روی کارت مانند نام، شماره، آدرس ایمیل، آدرس پستی، شماره فکس و دیگر موارد را تشخیص داده و بطور خودکار در داخل دفترچه تلفن و ورودی مربوط به شخص مورد نظر ذخیره نماید.

 

 

 ممنوعیت استفاده از حافظه‌های فلش در وزارت دفاع امریکا

 

پنتاگون اعلام کرد حداقل فعلاً و بطور موقت استفاده از هرگونه حافظه فلش در داخل شبکه‌های اداری وزارت دفاع ممنوع می‌باشد.
 

گفته می‌شود دلیل این تصمیم مشاهده ویروسی است که انتشار آن با استفاده از حافظه‌های قابل حمل سرعت بیشتری بخود می‌گیرد.
با اینکه هنوز مقامات رسمی پنتاگون این خبر را تایید نکرده‌اند اما پیغامی که برای تمام کارکنان وزارت دفاع ارسال گردیده، آنان را از محدودیت جدید آگاه ساخته است.

در این پیام همچنین از کلیه کارکنان خواسته شده تا حافظه‌های قابل حملی را که پیش از این بعنوان بخشی از تجهیزات اداری از سوی این وزارتخانه در اختیار آنان گذاشته شده بود را برای بررس‌های بیشتر و از بین بردن آلودگی‌های احتمالی به اداره IT این وزارت تحویل دهند.

به کارمندان گفته شده که هیچ تضمینی برای بازگشت حافظه‌های فلش وجود نداشته و مشخص نیست که این محدودیت تا چه زمانی برقرار خواهد ماند.

Bryan Whitman سخنگوی پنتاگون روز جمعه از بازگو نمودن اطلاعات بیشتر درمورد این ویروس خودداری نموده و از آن بعنوان یک «ویروس فراگیر و جهانی» که می‌تواند عموم کاربران را آلوده کند یاد کرده است.
وی در بخشی از سخنان خود به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: «این مشکل فقط مشکل وزارت دفاع و یا فقط یک مشکل دولتی نیست.»

پنتاگون پیش از این بارها اعلام کرده است که شبکه گسترده آن میلیون‌ها بار در طول شبانه‌روز توسط مهاجمین و نفوذگران خارجی مورد اسکن و حمله قرار می‌گیرد.
سال گذشته یکی از این حملات باعث شد تا پنتاگون ناچار شود یکهزار و پانصد سیستم رایانه خود را از شبکه خارج کند.

 

 پیش‌بینی افزایش کلاهبرداری‌های ایمیلی در سال جدید

 

این ایمیل‌ها همچنین حاوی آدرس IRS بوده و سعی می‌کند کاربران را با مشوق واهی گرفتن پول، به کلیک بر یک لینک تحریک نماید. لینک یادشده کاربر خوش‌باور را به صفحه‌ای تقلبی ارجاع می‌دهد تا به ازای دریافت اطلاعات شخصی و بانکی وی، 600 دلار به او اختصاص دهد.
 

 

سازمان مالیاتی آمریکا موسوم به IRS با صدور هشداری پیش‌بینی کرد که ایمیل‌های کلاهبرداری در سال جدید، تحت لوای بسته‌های مشوق اقتصادی، با رشد صعودی مواجه خواهد شد.

Peggy Riley سخنگوی نیوانگلند IRS با استناد به گزارش dailynewstribune در 31 اکتبر سال جاری اعلام کرد: در موج جدید ایمیل‌های کلاهبرداری، مشوق‌های اقتصادی یا استرداد مالیات به دلیل عملکرد خوب کاربران، دستمایه سرقت اطلاعات شده است.

این ایمیل‌ها همچنین حاوی آدرس IRS بوده و سعی می‌کند کاربران را با مشوق واهی گرفتن پول، به کلیک بر یک لینک تحریک نماید. لینک یادشده کاربر خوش‌باور را به صفحه‌ای تقلبی ارجاع می‌دهد تا به ازای دریافت اطلاعات شخصی و بانکی وی، 600 دلار به او اختصاص دهد.
ناگفته پیداست که این صفحه کذایی، یک دزد دیجیتال است و داده‌های باارزش کاربران را می‌رباید.

به گزارش SPAMfighter News این پیشنهاد فریبنده از یکسو بسیار واقعی به نظر می‌رسد و از سوی دیگر سود سرشاری به دنبال دارد، لذا کمتر کاربری می تواند در مقابل آن مقاومت کند!

IRS در بیانیه خود در ژوئیه 2008 خاطرنشان کرد که در فاصله می تا ژوئن سال جاری، 700 ایمیل سرقت اطلاعات از سوی پرداخت کنندگان مالیات دریافت شده و این تعداد، در ژوئن 2008 به 1600 مورد رسیده است.
IRS تاکید کرده که با مالیات دهندگان از طریق ایمیل مکاتبه نمی‌کند و مبالغ فقط از طریق فرم ویژه برگشت‌های مالیات عودت داده می‌شود.

به نظر می‌رسد حمله به مالیات دهندگان، شیوه‌ای رایج بین دزدان سایبر به شمار می‌رود. در اوایل اکتبر 2008 دادستان کل ایالت آرکانزا نیز هشداری در مورد ایمیل‌های مشابه منتشر کرد و طی آن اعلام نمود که بزهکاران با استفاده از نام و لوگوی IRS قصد دارند، ماجرا را کاملاً واقعی و قانونی نشان دهند.

 

 شکایت کداک از سامسونگ و ال‌جی

 

شرکت کداک اعلام کرد شکایت رسمی را برعلیه دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال‌جی به جرم نقض مجوز و حق امتیاز و استفاده از فناوری‌های اختصاصی این شرکت در رابطه با تصویربرداری، فشرده‌سازی، ذخیره اطلاعات و همچنین بکارگیری روشی برای مرور تصاویر متحرک تقدیم دادگاه نمود.
 

کداک اعلام نمود بعد از اینکه مذاکرات با Samsung Electronics و LG Electronics برای دستیابی به توافق به شکست منجر شدند، راه دیگری جز اقدام قانونی پیش روی این شرکت باقی نماند.

Laura Quatela کارشناس مسئول مالکیت‌های ذهنی کداک در گفت‌وگو با vnunet در این باره گفت: «شرکت کداک پیشینه طولانی در اختراع و ابداع دارد و در این راه میلیون‌ها دلار را صرف تحقیق و گسترش فناوری‌های مرتبط با تصویربرداری نموده است.»

«ما می‌بایستی این پرونده را تا حصول اطمینان از فراهم آمدن محافظت کامل از منافع سهامدارانمان و همچنین از مجوهای تصویربرداری دیجیتالی کداک ادامه دهیم.»

شرکت‌های فناوری که اجازه استفاده از برخی از مجوزهای متعلق به کداک را دارا می‌باشند عبارتند از MEI، پاناسونیک، موتورولا، نوکیا، الیمپوس، سانیو، شارپ، سونی و سونی اریکسون.

شکایت مطرح شده از سوی کداک بر علیه سامسونگ و ال‌جی در دادگاه ایالتی بخش غربی نیویورک و تحت نظارت کمیسیون بین‌المللی تجارت ایالات متحده اقامه شده است.

شرکت کداک تاکنون مبلغ غرامت درخواست شده در دادخواست را افشا ننموده است.

 

 چیپ جدید اینتل، پا به پای AMD

 

شرکت اینتل از روز دوشنبه فروش سری جدید چیپ‌های خود موسوم به Core i7 را آغاز نمود. اینتل نهایتاً و با تلاش فراوان توانست مشخصات چیپ جدید خود را از لحاظ مصرف انرژی و همچنین توانائی اجرای وظائف multi tasking به پای آخرین چیپ رقیب کوچک‌تر خود یعنی AMD برساند.
 

اینتل درحال حاضر با معرفی چیپ‌هایی بر پایه فناوری 45 نانومتر حدود یکسال از AMD جلوتر می‌باشد. با این وجود Core i7 از برخی جهات بدنبال رسیدن به مشخصه‌های AMD بود.

چیپ جدید اینتل که بطور رسمی Nehalem نامیده شده است دارای چهار هسته بر روی یک چیپ سیلیکونی بوده و قادر است در هنگام کاهش بار پردازنده توان مصرفی چیپ را کاهش دهد.
هر دو این امکانات قبلاً از سوی AMD و بر روی چیپ‌های جدید این شرکت معرفی شده بودند.

تاپیش از معرفی Core i7 از سوی اینتل، AMD همواره به این نکته اشاره می‌کرد که اینتل دو هسته دوتائی را در کنار هم قرار داده و به آن چیپ چهار هسته‌ای می‌گوید. درحالیکه AMD پیش از این چیپ چهار هسته‌ای حقیقی را روانه بازار ساخته بود.

هر کدام از هسته‌های چهارگانه چیپ‌های اینتل قادر هستند تا دو پردازش مجزا و جداگانه را در آن واحد اجرا نمایند.

بهگفته اینتل چیپ جدید بدون صرف انرژی بیشتر می‌تواند با سرعت بیشتری کار کرده و به پیشرفت‌های نائل شده در سرعت محاسبات اشاره می‌نماید که تاثیر بسیار زیادی بر روی وظائف پردازشی سنگین مانند تدوین و رندر کردن گرافیک و یا انجام گیم دارد.

تحلیلگران می‌گویند تمام این ویژگی‌ها در چیپ جدید AMD بنام «شانگهای» نیز موجود می‌باشند اما این شرکت تنها سهم بسیار کوچکی از بازار سیستم‌های پرسرعت و high end دارد.

طرفداران AMD می‌بایستی یکسال دیگر صبر کنند تا این شرکت نسخه خانگی شانگهای را برای سیستم‌های رومیزی عرضه نماید.

ازسوی دیگر اینتل ترجیح داد تا روش مخالف را در پی گیرد و اول اقدام به معرفی نسخه دسکتاپ Core i7 نمود.
این حرکت تا سال آینده به عرضه نسخه‌ای برای دستگاه‌های لپ‌تاپ بعنوان سری Low end و همچنین نسخه‌ای مخصوص سرور بعنوان شاخه High end منجر خواهد گردید.

کاهش مصرف انرژی چیپ به معنای افزایش عمر باطری در نوت‌بوک‌ها، و کارائی بیشتر و تولید گرمای کمتر برای سرورها می‌باشد.

Bill Calder سخنگوی اینتل اعلام نمود که در نسخه‌های بعدی بجای فناوری 45 نانومتر از تکنولوژی 32 نانومتری استفاده خواهد شد.

AMD نیز درنظر دارد اندازه چیپ‌های خود را به تا 2010 به 32 نانومتر کاهش داده و تا سال 2011 محصولات مبتنی بر این فناوری را وارد بازار نماید.

 

 رنگین کمان اسوس به بازار آمد

 

اسوس به تازگی سری جدید نوت‌بوک‌های خود را تحت عنوان F8 در رنگ‌های متنوع عرضه کرد.
 

این سری نوت‌بوک‌ها با ظاهری خاص می‌توانند انتخاب کاربرانی باشد که علاوه بر توجه به ظاهر، وزن را نیز مورد توجه قرار می‌دهند. در طراحی سری F8 از تکنولوژی Infusion استفاده شده است که پوششی براق و محکم را شامل می‌شود و در پنج رنگ آبی، صورتی، مشکی، سفید و قرمز ارائه می‌شوند.

همچنین در این سری از تکنولوژی (Express Gate) استفاده شده که در واقع نوعی سیستم‌عامل اضافه است و امکان استفاده از بسیاری از برنامه‌های کاربردی موردنیاز کاربر نظیر جست‌وجوی وب، اسکایپ، مسنجر، مدیریت فایل‌های و صوتی و تصویری همینطور بازی‌های کامپیوتری را تنها پس از 8 ثانیه پس از راه‌اندازی نوت‌بوک، فراهم می‌آورد. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا بدون ورود به محیط ویندوز و مصرف دو چندان از باتری در کنار گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود آخرین ایمیل‌های ارسالی از طرف دوستان خود را پاسخ دهند.

گفتنی است سری نوت‌بوک‌های اسوس F8 علاوه بر برخورداری از امکانات ویژه جهت انجام بازی‌های کامپیوتری سه بعدی، مجهز به یک تی وی تیونر با ریموت کنترل نیز می‌باشند که با استفاده از آن کاربران قادرخواهند بود تا برنامه‌های تلویزیونی را نیز به صورت زنده مشاهده نمایند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت http://ae.asus. com مراجعه کنید.
 

 

 کناره‌گیری جری یانگ از سمت مدیرعامل یاهو

 

روز دوشنبه هیئت مدیره یاهو اعلام کرد از آنجا که جری یانگ مدیرعامل این شرکت استعفای خود را اعلام نموده است لذا بمحض یافتن جانشین مناسب، یانگ از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.
 


جری یانگ موسس یاهو پس از پائین آمدن از صندلی بالاترین مقام اجرائی این شرکت، بر سر شغل قبلی خود بعنوان مدیر اجرائی باز می‌گردد تا با فراغ خاطر بیشتری بر روی استراتژی‌ها و فناوری‌های آینده تمرکز نماید.

وی از زمان تصدی مدیرعاملی یاهو تلاش زیادی نمود تا بتواند استراتژی مستقلی را برای این شرکت تعریف کند اما هنگامی که در انتهای مذاکراتی طولانی، سرانجام مایکروسافت بدون ارائه پیشنهاد جدید میز مذاکره را ترک نمود یانگ مورد شماتت سنگینی از سوی هیئت ‌مدیره و سهامداران قرار گرفت.

پس از آن رقیب این شرکت یعنی گوگل نیز بخاطر نگرانی‌های موجود در بین رگولاتوری‌ها، مذاکرات مربوط به شراکت در تبلیغات را نیمه تمام رها کرد و یانگ را با زمزمه‌هایی از سوی سهامداران و تحلیلگران مبنی بر بروز بحران و سقوط ارزش سهام تنها گذاشت.

مذاکرات یاهو با Time Warner که برای مدت یکماه بطول انجامید و موضوع اصلی آن ادغام یاهو با بخش AOL این غول رسانه‌ای بود می‌توانست به منبع درآمد جدیدی برای این شرکت و همچنین کسب آبروی حرفه‌ای برای یانگ منجر شود که در انتها این اتفاق نیفتاد و این مذاکرات نیز نتیجه‌ای برای یاهو و یانگ در پی نداشت.

Ross Sandler تحلیلگر RBC Capital Markets می‌گوید: «یاهو اینک در وضعیت بسیار ناامیدکننده‌ای بسر می‌برد و بشدت نیازمند تغییر است. این جابجائی می‌تواند تغییر مناسبی در این برهه محسوب شود.»

وی سپس اشاره می‌کند که احتمال بازگشت مایکروسافت و تمایل دوباره این شرکت به انجام معامله با یاهو بعد از تعویض یانگ هنوز وجود دارد: «در مذاکرات با مایکروسافت جری به سدی نفوذناپذیر در برابر امورات تبدیل شده بود. با تعویض مدیرعامل این سد دیگر وجود نخواهد داشت.»

البته یانگ در جریان مذاکرات با مایکروسافت همواره تاکید می‌کرد که با فروش یاهو بقیمت مناسب موافق است.

جری یانگ موسس یاهو از سال 1997 و با هدف قدرت بخشیدن به این شرکت بعنوان یک برند اینترنتی سمت مدیرعامل یاهو را پذیرفت.

در ایمیلی که برای تمام کارکنان این شرکت فرستاده شده و نسخه‌ای از آن نیز برای رویترز ارسال گردیده، یانگ تاکید می‌کند که تصمیم او برای استعفا از سمت مدیرعامل مشترکاً و با همفکری هیئت مدیره یاهو اتخاذ گردیده است.
 

 

فهرست زنان فعال و تاثیرگذار در وب 2

 

لیا کالور؛ لیا کالور 25 ساله، یکی از موسسان شبکه اجتماعی Pownce است. این سایت که ژوئن 2007 راه اندازی شد و از ژانویه 2008 در دسترس عموم کاربران اینترنت قرار گرفته است.
 

به شهادت آمار، فقط یک چهارم شاغلان حرفه های مربوط به کامپیوتر و ریاضیات، زن هستند. اما با این وجود در زمانه وب 2 شمار زیادی از زنانی را می توان فهرست کرد که در دنیای اینترنت تاثیرگذار شده اند. fastcompany در این زمینه فهرست جالبی منتشر کرده است که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت.
1- لیا کالور؛ لیا کالور 25 ساله، یکی از موسسان شبکه اجتماعی Pownce است. این سایت که ژوئن 2007 راه اندازی شد و از ژانویه 2008 در دسترس عموم کاربران اینترنت قرار گرفته است، یک شبکه اجتماعی و یک سایت میکروبلاگینگ (سایت هایی مثل توییتر) است. به علاوه به کمک سایت Pownce، کاربران می توانند فایل های چندرسانه یی با حجم زیاد را به راحتی رد و بدل کنند. البته جالب است بدانید کالور به عنوان یک دانشجوی هنر تا مدت ها هیچ دانشی از برنامه نویسی نداشت، اما از زمانی که مجبور شد یک کلاس ضروری برنامه نویسی را بگذراند، شیفته کامپیوتر و اینترنت شد. او عقیده دارد سن کم مانعی برای شروع کردن یک شرکت نیست. او سایت Pownce را با کمک دوستانش با زبان برنامه نویسی Python نوشته است.
2- راشمی سینها؛ راشمی سینها که PhD در دانش علوم عصبی شناختی از دانشگاه براون دارد، معتقد است وب2 نسبت به دیگر شاخه های فناوری، جای مناسب تری برای فعالیت زنان است. به عقیده او از آنجا که وب2 آمیزه یی از مسائل اجتماعی و فناوری است، زنان در آن می توانند به جایگاه مناسبی برسند. راشی سینها بعد از فارغ التحصیلی، مدتی به عنوان یک پژوهشگر در برکلی کار کرد و بعد از آن در زمینه بهینه سازی موتورهای جست وجو و سیستم های «توصیه» مطالعه کرد تا اینکه سرانجام سرویس اینترنتی SlideShare را راه اندازی کرد. به کمک اسلایدشیر، کاربران بدون نیاز به برنامه های دسک تاپ آفیس یا برنامه های مشابه، می توانند به صورت آنلاین اسلاید بسازند و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
3- ماریسا مایر؛ ماریسا مایر در وب آدم شناخته شده یی است. او 10 سال است در گوگل کار می کند. سمت او معاونت بخش محصولات جست وجو است. به علاوه او نقش زیادی در راه اندازی محصولات گوگل مثل جی میل، اورکات و iGoogle داشته است. او که نخست در استنفورد شیمی و زیست شناسی می خواند با چرخشی در تحصیلات، در زمینه کامپیوتر و سیستم های «سمبلیک» تحصیل کرد و مدرک گرفت.
4- دینا کاپلان؛ دینا کاپلان یکی از موسسان سایت blip.tv است. blip.tv یک سایت اشتراک ویدئو است. خانم کاپلان معتقد است، هنر شنیدن رمز موفقیت است. قبل از اشتغال در blip.tv مدتی در بخش اخبار شبکه ام تی وی کار می کرد، مدتی هم گزارشگر ان بی سی بود.
5- موسسان سایت BlogHer؛ باید گفت BlogHer جامعه آنلاین زنان وبلاگ نویس است. موسسان این سایت سه زن به نام های الیسا پیج، جوری دس جودینز و لیزا استون هستند. BlogHer علاوه بر اینکه به صورت آنلاین هشت میلیون زن وبلاگ نویس را گردآورده، سالانه همایشی برگزار می کند که زنان در آن در مورد تجارب مختلف وبلاگ نویسی گفت وگو می کنند و یکدیگر را به صورت آفلاین می بینند. تحصیلات اصلی پیج، جودینز و استون، به ترتیب در تئاتر، ادبیات و علوم سیاسی بوده است.
6- آریانا هافینگتون؛ Huffington Post که یک وبلاگ جمعی خبری متمایل به جناح چپ است، وبلاگی است که به وسیله «آریانا هافینگتون» در سال 2005 راه اندازی شد و به زودی آنقدر توسعه پیدا کرد که روزنامه نویس ها و مشاهیر زیادی را جذب خود کرد. خبرهایی که که Huffington Post روی آنها تمرکز می کند، بسیار متنوعند که می توان به اخبار سیاست، سرگرمی، اقتصاد، رسانه ها، محیط زیست و“ اشاره داشت. گفتنی است سال های 2006 و 2007، این وبلاگ، عنوان بهترین وبلاگ سیاسی را کسب کرد؛ وبلاگی که آنقدر معتبر است که رقیب خبرگزاری های مشهور شده است. آریانا هافینگتون با نام اصلی آریانا استاسینوپولوس در سال 1950 در یونان به دنیا آمد، در 16 سالگی به انگلستان رفت و وارد دانشگاه کمبریج شد و در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد. سپس به لندن رفت و در آنجا مدتی با ستون نویس سیاسی مشهوری به نام «برنارد لوین» زندگی کرد و در آنجا نخستین رمانش را نوشت. وی در سال 1980 به نیویورک رفت و در سال 1986 با میلیونر محافظه کار فعال در تجارت نفت به نام مایکل هافینگتون ازدواج کرد. در این سال ها او یک جمهوری خواه دوآتشه بود ولی افکار سیاسی اش در اواخر دهه 90 تغییر اساسی کرد. او بعد از جدایی از همسرش، همچنان اسم خانوادگی او را حفظ کرد. در مه 2005، او سایت Huffington Post را تاسیس کرد.
7- سیان بانیستر؛ برخلاف دیگر زنانی که تا اینجا معرفی شدند، سیان بانیستر کسی است که تحصیلات چندانی ندارد. او که دوره دبیرستان را هم به اتمام نرسانده است، سایت Zivity.com را با کمک چند شخص دیگر راه اندازی کرد، بدون اینکه تجربه قبلی در امور اقتصادی داشته باشد یا تحصیلات چندانی داشته باشد. این سایت بر معرفی مدل ها تمرکز دارد.
8- جینا بیانچینی؛ جینا بیانچینی موسس و مدیر سایت شناخته شده «نینگ» است؛ سایتی که به هر کس اجازه می دهد، شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را راه اندازی کند. در حال حاضر حدود 575 هزار شبکه اجتماعی در نینگ ساخته شده است و روزانه دو هزار شبکه بر شبکه های موجود در آن اضافه می شوند. بیانچینی در علوم سیاسی در استنفورد تحصیل کرده است. 9- کاترینا فیک؛ در ابتدا باید گفت چه کسی است که سایت فلیکر را نشناسد. پیش از فلیکر کاربران اینترنت برای اشتراک عکس ها مجبور بودند عکس های جالب وی یا عکس های گرفته شده توسط خودشان را به هم میل کنند. تا اینکه در سال 2004، خانم فیک به همراه شوهرش استیوارت باترفیلد، سایت فلیکر را بنا نهادند؛ سایتی که بعداً یاهو آن را به مبلغ 35 میلیون دلار از این زوج خریداری کرد.
10- منا ترات؛ بسیاری از وبلاگ نویس ها باید ممنون منا ترات و همسرش باشند، چون اگر این زوج شرکت سیکس اپارت را راه نمی انداختند و سیستم مدیریت محتوای «مووبل تایپ» را نمی نوشتند، داشتن یک وبلاگ کار چندان ساده یی نبود. شرکت سیکس اپارت محصولات دیگری مانند TypePad، Vox و LiveJournal هم دارد.
 

 

برس دیجیتالی برای جلوگیری از ریزش مو

 

برسInfrared Hairbrush که با استقبال گرم کاربران آمریکایی مواجه شده، با قیمت 95/12 دلار فروخته می شود.
 

اگر چه این روزها انواع برس با قابلیت های مختلف در دنیا فروخته می شوند، کارشناسان از تولید برس جدیدی با نام Infrared Hairbrush خبر داده اند که تاکنون نمونه آن تولید نشده است.این برس به فناوری اینفراردمجهز شده است و علاوه بر آنکه موهای افراد را حالت می دهد، با استفاده از این فناوری می تواند به صورت کنترل شده، گرما را به پوست سر منتقل کند.به گفته کارشناسان، استفاده از این فناوری در برس ها می تواند سیستم گردش خون را بهبود بخشد و با رساندن حجم بیشتری از خون به ریشه مو، از ریزش های مو جلوگیری کند.کارشناسان بر اساس آزمایش های اولیه خود اعلام کردند این برس مزایای فراوانی برای پوست سر دارد و بر این اساس، کاربران بدون هرگونه نگرانی می توانند آن را خریداری کنند.برس Infrared Hairbrush که با استقبال گرم کاربران آمریکایی مواجه شده، با قیمت 95/12 دلار فروخته می شود و شرکت سازنده قصد افزایش تولید و صادرات آن به دیگر کشورها را دارد.

 

کلاه ایمنی دیجیتالی

 

کلاه ایمنی دیجیتالی 140 دلار قیمت دارد و هم اکنون در بازارهای جهانی فروخته می شود.
 

برای علاقه مندان به موتورسواری و مسابقات اتومبیل رانی، کلاه کاسکت جدیدی با نامNASCAR Helmet عرضه شده است که می تواند علاوه بر پخش برنامه های رادیویی، فایل های ذخیره شده روی CD و DVD را نیز پخش کند.این کلاه در نگاه اول تفاوتی با کلاه کاسکت های موجود در بازار ندارد، اما اگر کمی دقت کنید درخواهید یافت که لبه متحرک آن برای محافظت راننده در مقابل نور آفتاب به چراغ های LED ویژه ای مجهز شده است که می تواند وضعیت کنونی سیستم دیجیتالی داخلی را به اطلاع راننده برساند.پایین این نقاب متحرک ورودی مخصوص لوح های فشرده قرار گرفته است که بدون ایجاد هرگونه مشکل برای سر راننده، انواع فایل های صوتی با فرمت های مختلف را پخش می کند.این کلاه ایمنی که برای فایل های صوتی با قابلیت Playback مجهز شده است، می تواند برنامه های موج FM رادیو را پخش کند. کلاه ایمنی دیجیتالی 140 دلار قیمت دارد و هم اکنون در بازارهای جهانی فروخته می شود.

 

تخفیف 30 درصدی Zune برای تعطیلات کریسمس

 

شرکت مایکروسافت با اجرای این سیاست ها قصد دارد رقابت خود را با دستگاه محبوب و مردمی iPod اپل بیشتر کند.
 

به دنبال نزدیک شدن به تعطیلات زمستانی کریسمس، فروشگاه زنجیره ای Future Shop کانادا اعلام کرد یک مدل از دستگاه قابل حمل پخش موسیقی مایکروسافت با نام Zune 8GB را با قیمت متفاوت وارد بازار خواهد کرد.مدل هشت گیگابایتی دستگاه قابل حمل Zune هم اکنون با قیمت 150 دلار در بازارهای جهانی فروخته می شود و فروشگاه زنجیره ای Future Shop اعلام کرده است با تخفیف 30 درصدی، این محصول را در این دوره زمانی به قیمت 100 دلار به فروش خواهد رساند تا علاوه بر گرم شدن بازار محصولات مایکروسافت، سود بیشتری را در تعطیلات کریسمس از آن خود کند.این فروشگاه زنجیره ای اعلام کرده این محصول را برای روزهای محدود و در همه رنگ ها با تخفیف 30 درصدی به فروش خواهد رساند.شرکت مایکروسافت با اجرای این سیاست ها قصد دارد رقابت خود را با دستگاه محبوب و مردمی iPod اپل بیشتر کند.

 

لباس دیجیتالی برای علاقه مندان به موسیقی

 

این لباس دیجیتالی که به گفته کارشناسان تا به حال نمونه آن با این امکانات در دنیا تولید نشده، هم اکنون با قیمت 99/29 دلار در آمریکا فروخته می شود.
 


کارشناسان از عرضه لباس دیجیتالی جدیدی خبر داده اند که روی آن تصویرآلات موسیقی جاز چاپ شده و کاربران می توانند به کمک این تصویر، موسیقی بنوازند.این لباس فقط در رنگ مشکی ساخته شده و تصویر آلات موسیقی چاپ شده روی آن به حسگرهای لمسی مجهز است که به محض برخورد انگشت کاربر، صدای موسیقی مربوطه را از طریق اسپیکرهای داخلی بسیار کوچک پخش می کند.این لباس ThinkGeek نام گرفته است و قابلیت پخش صدای هفت ساز مختلف با سیستم تنظیم صدا را دارد.نکته جالب توجه این است که لباس ThinkGeek قابل شست وشو بوده که البته پیش از شستن آن، باید سیستم دیجیتالی پخش موسیقی نصب شده روی آن را جدا کنید.این لباس دیجیتالی که به گفته کارشناسان تا به حال نمونه آن با این امکانات در دنیا تولید نشده، هم اکنون با قیمت 99/29 دلار در آمریکا فروخته می شود.

 

 نمایشگر همراه همه کاره برای کره ای ها

 

دستگاه جدید کره ای که می تواند برنامه های موج FM رادیو را پخش کند، در نمایشگر هفت اینچی خود تصاویر را با کیفیت 800 در 480 پیکسل پخش می کند.
 

شرکت کره ای UMID نمایشگر همه کاره جدیدی را با نام F1 UMPC وارد بازارهای کره کرده است که علاوه بر قابلیت پشتیبانی از فناوری مخابراتی HSDPA، امکان استفاده از فناوری وایمکسیا WiBro را برای کاربران فراهم می کند.این نمایشگر زیبا به پردازنده VIA C7-M با توان 2/1 گیگاهرتز مجهز شده است و با رم 512 مگابایتی یا یک گیگابایتی در بازار فروخته می شود.این دستگاه در دو مدل ساخته شده است که هر کدام از آنها با حافظه های داخلی 30 و 60 گیگابایت فروخته می شوند.نمایشگر F1 UMPC قابلیت پشتیبانی از فناوری های بی سیم Wi-Fi و0.2 Bluetooth را دارد و می تواند با گیرنده GPS، کلیه نقشه های ماهواره ای را به صورت مستقیم برای کاربران پخش کند.دستگاه جدید کره ای که می تواند برنامه های موج FM رادیو را پخش کند، در نمایشگر هفت اینچی خود تصاویر را با کیفیت 800 در 480 پیکسل پخش می کند.

 

 بازیابی فایل های پاک شده

 

WinUndelete نام نرم افزاری است که وظیفه بازگردانی اطلاعات از دست رفته کاربران روی هارددیسک را برعهده دارد.
 

احتمالاً شما نیز تاکنون دچار مشکلات از دست دادن اطلاعات شده اید. بسیاری از ما در زمان های مختلف با این مشکل به علت بی تجربگی مواجه شده ایم. به عنوان مثال هنگام پارتیشن بندی هارد دیسک به اشتباه اطلاعات یک درایو از هارد خود را پاک کرده یا به علت نصب نکردن یک نرم افزار ضدویروس دچار ویروس ها شده ایم که این ویروس ها تعدادی از فایل های ما را از بین برده اند. برای بسیاری از ما اطلاعات شخصی دارای اهمیت فراوانی است یا حتی ممکن است اطلاعات کاری و تجاری که از آنها نگهداری می کنیم دارای ارزش بالایی باشد. در زمان از دست دادن اطلاعات می توان از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات بهره گرفت، به کمک این نرم افزارها کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات از دست رفته خود را بازیابی کرده و آنها را مجدداً به دست آورند.
در این مطلب نرم افزاری که به شما معرفی می کنیم وظیفه بازیابی اطلاعات را بر عهده دارد.
WinUndelete نام نرم افزاری است که وظیفه بازگردانی اطلاعات از دست رفته کاربران روی هارددیسک را برعهده دارد. این نرم افزار دارای ابزارهای مختلفی است که انجام این امر را برای کاربران سهل می سازد. این نرم افزار با بازیابی اطلاعات به صورت دسته بندی شده و منظم و نمایش لیست اطلاعات قابل بازیابی به کاربران این اختیار را می دهد تا به راحتی اقدام به بازیابی اطلاعات از دست رفته خود کنند. از ویژگی های موجود در این نرم افزار می توان به توانایی اطلاعات پاک شده از حافظه های جانبی مختلف همانند هارد دیسک، حافظه های جانبی USB، فلش های USB، حافظه های موجود روی دوربین های دیجیتال، قابلیت بازیابی فایل های پاک شده از Recycle Bin سیستم، قابلیت استفاده روی تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز (98/2000/ Me/XP/2003/Vista )، توانایی پیش نمایش از فایل های عکس و متنی قبل از انجام عملیات بازیابی و... اشاره کرد.
از چند ویژگی دیگر این نرم افزار می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:
- قابلیت بازیابی اطلاعات از دست رفته
- لیست کردن اطلاعات قابل بازیابی به صورت دسته بندی شده
- توانایی پیش نمایش از فایل های تصویری و عکس قبل از بازیابی
- نمایش کامل جزئیات مربوط به هر فایل قابل بازیابی
و ده ها توانایی و ویژگی دیگر. گفتنی است این نرم افزار یکی از محصولات
کمپانی WinRecovery Software است.

 

 بهترین گوشی برای شبکه اجتماعی

 

گوشی های سری BlackBerry نیز به تازگی همراه با خدمات شبکه اجتماعی MySpace به صورت پیش فرض عرضه می شوند.
 

 

گروهی از کارشناسان ادعا می کنند، INQ1 مناسب ترین تلفن همراه در سراسر جهان است که متناسب با شبکه های اجتماعی ساخته شده و طی چند روز آتی وارد بازارهای بریتانیا می شود. این گوشی نحوه اتصال تلفن های همراه به اینترنت را متفاوت کرده و به صورت بی نظیری شرایط لازم را برای استفاده از انواع سرویس های اینترنتی فراهم می کند. در این گوشی شبکه اجتماعی Facebook و امکانات آن به صورت پیش فرض ارائه شده است و کاربران می توانند با یک کلیک وارد این سایت اینترنتی شوند. گوشی های سری BlackBerry نیز به تازگی همراه با خدمات شبکه اجتماعی MySpace به صورت پیش فرض عرضه می شوند و بر این اساس، بین INQ1 و BlackBerry رقابت تنگاتنگی درگرفته است. این گوشی به نمایشگر 2/2 اینچی با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت QVGA، 262 هزار رنگ) مجهز شده است و با داشتن 50 مگابایت حافظه داخلی می تواند از کارت های حافظه تا ظرفیت چهار گیگابایت پشتیبانی کند. گوشی INQ1 به مرورگر اینترنتیNetfront 3&4، سیستم گام شمار، قابلیت Playback برای پخش فایل های صوتی، دوربین دیجیتالی 2/3 مگاپیکسلی و... مجهز شده است.

 

 پخش فایل صوتی با ظرف دیجیتالی

 

این ظرف هم اکنون با قیمت 99/19 دلار وارد بازارهای آمریکا شده و از تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی عرضه می شود.
 

به تازگی ظرفی با نام Plasma Cup عرضه شده است که علاوه بر حمل انواع مایعات، می تواند انواع فایل های صوتی با فرمت های مختلف را پخش کند. این ظرف دیجیتالی مانند همه ظروف موجود در بازار قابلیت حمل انواع نوشیدنی های سرد و گرم را دارد و زمانی که ظرف روی محل مخصوص خود قرار می گیرد، چراغ های سرخ درون آن روشن می شود. البته توجه داشته باشید این چراغ ها مانع مشاهده مایع داخلی نخواهد شد. بدنه این ظرف دیجیتالی از جنس پلاسما ساخته شده و کاربران به سادگی می توانند تمام موسیقی های دیجیتالی خود را به کارت حافظه موجود در ظرف انتقال دهند و صدا را از طریق اسپیکرهای داخلی گوش دهند. به گفته کارشناسان، پلاسمایی که در بدنه این ظرف به کار رفته، گرمای مایعات داخلی را تحت هیچ شرایطی به بیرون انتقال نمی دهد و بر این اساس، کاربران به سادگی می توانند ظرف را با دستان خود لمس کنند. این ظرف هم اکنون با قیمت 99/19 دلار وارد بازارهای آمریکا شده و از تعطیلات کریسمس در بازارهای جهانی عرضه می شود.

 

 صف طولانی بازی کامپیوتری

 

ما تمام سال منتظر این لحظه برای عرضه نسخه جدید بازی WoW بودیم.» هم اکنون بیش از 11 میلیون نفر در سراسر دنیا از بازی WoW استفاده می کنند.
 

بیش از دو هزار و500 نفر یک شبانه روز پشت درهای بسته یک فروشگاه در بریتانیا صف کشیدند تا نخستین افرادی باشند که نسخه جدید بازی کامپیوتریWorld Of WarcraftWoW را در اختیار می گیرند. این بازی قرار بود در فروشگاه HMV در خیابان آکسفورد لندن فروخته شود و پس از آنکه مسوولان فروشگاه با ازدحام بیش از اندازه مردم مواجه شدند، درهای این مرکز را نیمه شب به روی منتظران بازی WoW باز کردند. نسخه جدید بازی World Of Warcraft، «خشم شاه لیچ» نام گرفته است که در اصل یک بازی آنلاین محسوب می شود و امکان برقراری ارتباط بین کاربران را فراهم می کند. فروشندگان خیابان آکسفورد حین فروش این لوح فشرده متوجه شدند که تولیدکنندگان این بازی نیز حضور دارند. این بازی به صورت همزمان در شهرهای لس آنجلس، مکزیکو سیتی و سئول نیز فروخته شد و در مکان های یاد شده نیز کاربران ساعت ها به انتظار نشستند. مایک مورهایم مدیرعامل شرکت Blizzard Entertainment که تولید بازی WoW را برعهده دارد، گفت: «ما تمام سال منتظر این لحظه برای عرضه نسخه جدید بازی WoW بودیم.» هم اکنون بیش از 11 میلیون نفر در سراسر دنیا از بازی WoW استفاده می کنند.

 

 افزایش 60 درصدی سرعت اینترنت

 

این فناوری هم اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و کاربران می توانند بیشتر از سرعت کنونی اینترنت به این شبکه جهانی متصل شوند.
 

بزرگ ترین مراکز عرضه کننده خدمات اینترنتی در آمریکا از ماه آینده به فناوری جدیدی مجهز می شوند که می تواند سرعت اینترنت را برای کاربران تا 59 درصد افزایش دهد. این فناوری هم اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است و کاربران می توانند بیشتر از سرعت کنونی اینترنت به این شبکه جهانی متصل شوند. با راه اندازی بخش نخست این فناوری به صورت آزمایشی طی دو ماه آینده، سرعت اینترنت برای کاربران به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این فناوری جدید P4P نام گرفته و توسط موسسه فناوری P4P Working Group ساخته شده است. این موسسه با همکاری شرکت های مخابراتی بزرگی چون AT&T و Verizon و شرکت Comcast راه اندازی شده است. شبکه های مخابراتی نظیر Pando، BitTorrent و Grid Networks و شرکت های فناوری مثل سیسکو و VeriSign نیز از اعضای موسسه فناوری P4P Working Group محسوب می شوند و طبق اخبار رسیده، طی دو ماه آینده فناوری P4P را به صورت مقدماتی راه اندازی می کنند.

 

 دوربین باکیفیت، عامل اصلی کاربران برای خرید گوشی جدید

 

محققان دریافتند، علاوه بر دوربین دیجیتالی، کارت‌های حافظه و سیستم‌های پخش موسیقی نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد.
 

مرکز تحلیلی آزمایشگاه تجهیزات و دستگاه‌های بی‌سیم بر اساس آخرین مطالعات خود دریافت، دوربین دیجیتالی همچنان به عنوان عاملی اصلی برای خرید تلفن‌های همراه محسوب می‌شود.
طبق نتایج حاصل از این مطالعات، کاربران حاضرند برای داشتن یک دوربین دیجیتالی باکیفیت، هزینه‌ زیادی را در جریان خرید تلفن‌همراه پرداخت کنند و در کل، ساکنان آمریکا و کشورهای اروپای غربی بیش از دیگر کاربران به کیفیت دوربین دیجیتالی در تلفن‌همراه خود اهمیت می‌دهند.
این مطالعات روی بیش از 2800 کاربر آمریکایی و اروپای غربی که از دستگاه‌های دیجیتالی بی‌سیم استفاده می‌کردند انجام شد و محققان در پایان دریافتند، علاوه بر دوربین دیجیتالی، کارت‌های حافظه و سیستم‌های پخش موسیقی نیز برای کاربران اهمیت زیادی دارد.
بر اساس این مطالعات، 60 درصد کاربران حاضرند برای در اختیار داشتن دوربین دیجیتالی باکیفیت هزینه بیشتری را در خرید تلفن‌همراه خود پرداخت کنند.
تولیدکنندگان تلفن‌های همراه با تاکید بر نتایج این بررسی‌ها تلاش می‌کنند نسل جدید محصولات خود را به دوربین‌های دیجیتالی باکیفیت مجهز کنند تا بخش بیشتری از بازارهای جهانی را به‌دست آورند.

 

 گوشی هوشمند 50 دلاری

 

این گوشی هوشمند که از نظر امکانات شباهت زیادی به iPgone دارد، به یک نمایشگر لمسی 2/3 اینچی مجهز شده است.
 

 

شرکت سامسونگ از تولید گوشی هوشمند جدیدی با نام Eternity خبر داده است که در مرکز تولید شده با نام A867 و قیمت آن کمتر از 50 دلار اعلام شده است.این گوشی هوشمند که از نظر امکانات شباهت زیادی به iPgone دارد، به یک نمایشگر لمسی 2/3 اینچی مجهز شده است و می تواند از فناوری های نسل سوم تلفن همراه(3 G) پشتیبانی کند.گوشی جدید سامسونگ با یک سیستم پیشرفته انواع فایل های صوتی را پخش کرده و از سیستم سرعت سنج نیز پشتیبانی می کند.این گوشی هم اکنون توسط شرکت مخابراتی AT&T وارد بازارهای آمریکا شده است و از سرویس های Navigator، Mobile Music و Mobile TV شرکت AT&T پشتیبانی می کند تا برنامه های شبکه های تلویزیونی CBS، NBC، ESPN، Comedy Central و ... برای کاربران پخش شود.

 

 تلویزیون همراه ضد آب

 

این شرکت ژاپنی محصول جدید خود راSV-ME75 نام گذاری کرده و توضیح داده است که کاربران می توانند این گیرنده تلویزیونی را با خود به حمام ببرند.
 

از آنجایی که شرکت های مختلف هر روز دستگاه های دیجیتالی مختلفی را تولید و به بازار عرضه می کنند، شرکت پاناسونیک با پایان یافتن فصل تابستان به فکر تولید تلویزیون همراه ضد آب افتاده است.این شرکت ژاپنی محصول جدید خود راSV-ME75 نام گذاری کرده و توضیح داده است که کاربران می توانند این گیرنده تلویزیونی را با خود به حمام ببرند.
این تلویزیون کوچک که به تونر دیجیتالی1-Seg Digital TV برای پخش برنامه های شبکه های دیجیتالی مجهز شده است از قابلیت DVR نیز پشتیبانی می کندو به شما امکان می دهد حتی زمانی که از این دستگاه استفاده نمی کنید، کلیه برنامه های مورد علاقه خود را در حافظه مجازی دستگاه ذخیره کنید.تلویزیون ضدآب پاناسونیک در رنگ های صورتی، مشکی، سفید و طلایی تولید شده است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این گیرنده تلویزیون ضدآب از چه تاریخی و با چه قیمتی وارد بازارهای جهانی می شود

 

 مراقبت از کودکان با دستبند دیجیتالی

 

این دستبند Wristlet نام گرفته است و به والدین امکان می دهد تا به صورت الکترونیکی، فرزند خود را لحظه به لحظه زیر نظر بگیرند و از موقعیت آن مطلع شوند.
 

 

همواره نگرانی در مورد کودکانی که تازه راه افتاده اند وجود دارد و والدین تمام وقت خود را صرف مراقب از آنها، هنگام راه رفتن می کنند اما محققان شرکت Junior موفق به ساخت یک دستبند دیجیتالی شده اند که می تواند این نگرانی را برای همیشه پایان دهد.این دستبند Wristlet نام گرفته است و به والدین امکان می دهد تا به صورت الکترونیکی، فرزند خود را لحظه به لحظه زیر نظر بگیرند و از موقعیت آن مطلع شوند.این دستبند قادر است به هنگام قرار گرفتن کودک در منطقه خطر به والدین پیام ارسال کند، زنگ خطر خود را روشن کند و از علائم گرافیکی روی نمایشگر خود استفاده کند تا کودک هر چه سریع تر از این منطقه دور شود.دستبند دیجیتالی Wristlet نیروی مورد نیاز خود را از خورشید گرفته و به کمک باتری های موجود، آن را برای تمامی ساعات شبانه روز در خود ذخیره می کند.دستبند Wristlet هم اکنون به رنگ صورتی تولید شده و تمامی مراحل آزمایشی با موفقیت روی آن انجام شده است. با این وجود، شرکت Junior هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که چه زمانی این محصول را به طور رسمی وارد بازار می کند.

 

 رابطه خوب ماوس ها با تکنولوژی لیزر

 

ماوس های جدید به جای دیود از لیزر استفاده می کنند. به همین دلیل سرعت، دقت و کارایی آنها فوق العاده افزایش یافته است.
 

جواد زارعی : عجب چیزی است این تکنولوژی لیزر و آدم حال می کند که اینقدر راحت می تواند از فوائد بی شمار آن بهره بگیرد و گفتنی است ماوس های نوری چند وقتی است که به دو قبیله تقسیم شده اند. در واقع این تفکیک در کمال آرامش و توافق کامل صورت گرفت و مانند هر تفکیک دیگری که در ایران بدان عادت کرده ایم فارغ از مشکلات بود. ماوس های جدید به جای دیود از لیزر استفاده می کنند. به همین دلیل سرعت، دقت و کارایی آنها فوق العاده افزایش یافته است. از ماوس های لیزری نه برای کارهای معمولی که برای کارهای ویژه مانند طراحی گرافیکی و بازی ها استفاده می شود. شاید تعجب کنید اما گذشت آن روزگاری که بازی ها در رزولیشن 1024 در 768 نمایش داده می شد. اغلب بازی های کنونی از رزولیشن 1920 در1080 پشتیبانی می کنند. به این علت ارائه امکانات جدیدتر نیازمند تکنولوژی تازه تری بود که در اولین قدم، ماوس های لیزری جایگزین مدل های دیودی شدند. ماوس هایی که از دیود قرمز رنگ استفاده می کنند یک مشکل اساسی دارند و اینکه دچار توهم حرکت می شوند. به بیان دیگر جناب ماوس در جای خود ثابت مانده است اما فکر می کند در حال حرکت است و نشانگر کامپیوتر را در جهتی خاص حرکت می دهد. دقت ماوس های لیزری به طور تقریبی دو برابر ماوس های نوری رایج است و گفته می شود در آینده ای نزدیک از مرز2000 dpi فراتر می رود که به زعم حقیر از آن سوسول بازی های شرکت های سازنده قطعات جانبی برای گرمابخشی به بازار است.
و اما بعد
برای انتخاب نوع ماوس باید تکلیف خود را با تکنولوژی ارتباطی و تکنولوژی پردازش موقعیت مشخص کنید. گفتن این نکته را فراموش کردم که ماوس های بی سیم برای تامین انرژی خود از یکی، دو عدد باتری استفاده می کنند. به همین علت و نیز وجود آنتن فرستنده، وزن آنها قدری بیشتر از وزن ماوس های معمولی است.
البته برخی ماوس های جدیدتر، این مشکل را به گونه ای دیگر مرتفع ساخته اند. پس جای نگرانی نیست.
اگر خواهان استفاده از ماوس های ارزان قیمت هستید باید از ماوس های نوری (دیودی) سیم دار USB استفاده کنید که بین سه تا 10 هزار تومان قیمت دارند. راستش خیلی به گارانتی این خانواده از ماوس ها گیر سه پیچ ندهید. ماوس های لیزری که کم کم دارند جانشین ماوس های نوری رایج می شوند را می توانید از حوالی 10 هزار تومان پیدا کنید. این قبیل ماوس ها نیز به طور معمول سیم دار USB هستند. طلب گارانتی برای این خانواده از ماوس ها شرط ثواب است. فراموش نشود ها،اما توجه به ماوس های بی سیم لیزری بستگی به عمق جیب خریدار دارد. این عمق می تواند از 15 هزار تومان آغاز شده و تا 50 هزار تومان امتداد داشته باشد.
افرادی که دوستدار استفاده از ماوس های کارا هستند بد نیست از پک های آماده شامل ماوس و صفحه کلید استفاده کنند که مدل های مرغوب آن را می توان در حوالی50-40 هزار تومان جست وجو کرد.

 

 آشنایی با مدرک بین المللی CCNP

 

افرادی که صاحب مدرک مذکور شوند قادر خواهند بود شبکه های بزرگ کامپیوتری که بین 100 تا بیش از 500 کامپیوتر دارند را نصب، پیکربندی و عیب یابی کنند.
 

 کسانی که به نوعی علاقه مند به دانش در زمینه علوم کامپیوتر هستند حتماً تاکنون با مدرک های مختلفی در این خصوص آشنا شده اند. یکی از این مدرک ها که به نوعی یک مدرک بین المللی به شمار می رود CCNP نام دارد که یک مدرک رده بالای مهندسی شبکه است. افرادی که صاحب مدرک مذکور شوند قادر خواهند بود شبکه های بزرگ کامپیوتری که بین 100 تا بیش از 500 کامپیوتر دارند را نصب، پیکربندی و عیب یابی کنند. این نوع شبکه ها که عموماً در کارخانجات صنعتی بزرگ، مراکز عظیم تجاری و همچنین سازمان های بزرگ مستقر هستند، برخلاف شبکه های محلی کوچک و شبکه های دفتری به دلیل نوع استفاده، تعداد کاربران زیاد و نقشی که در پیشبرد اهداف نهایی آن سازمان ایفا می کنند از حساسیت و اهمیت حیاتی برخوردارند لذا افرادی که با کسب مدرک CCNP پا به عرصه پرداختن به اینگونه شبکه ها می گذارند نسبت به دارندگان مدارک دیگری چون CCNA، اهداف بزرگ تر و به دنبال آن مشکلات و دردسرهای بیشتری را پیش رو دارند. در عوض این افراد از لحاظ موقعیت شغلی در رده های بالاتر از لحاظ حساسیت نقشی که به عهده دارند دارای مسوولیت خطیرتر و از لحاظ درآمد، وضعیتی مطلوب تر از سایر دست اندرکاران طراحی و نصب شبکه دارند. به طور کلی CCNP مدرکی است که چیزی را جهت دستیابی داوطلب به فناوری روز شبکه های بزرگ کم نمی گذارد. مباحث متعددی که در این دوره مطرح می شود به صورت همه جانبه هر نوع فناوری در زمینه شبکه های مذکور را مورد بررسی قرار می دهد و در این راه هر مساله مهمی مثل امنیت، کیفیت سرویس (QoS)، شبکه های مجازی(VPN) و تکنولوژی باند پهن را به تفصیل مطرح می کند.
پیش نیاز
داوطلبان کسب مدرک CCNP باید اولین قاعده هرم تحصیلی شرکت سیسکو یعنی مدرک CCNA را که مربوط به شبکه های محلی کوچک می شود، گذرانده باشند. به طور کلی و بدون در نظر گرفتن هدف کسب مدرک اشخاصی که مایلند در دوره های آموزشی CCNP شرکت کنند باید با مفاهیم اساسی و ابتدایی شبکه آشنایی قبلی داشته باشند.
اهداف
شخصی که به دریافت مدرک CCNP نائل می شود از لحاظ رده شغلی در میان تمام شغل هایی که مربوط به مهندسی شبکه و خصوصاً نصب و راه اندازی شبکه با استفاده از تجهیزات سیسکو می شود، در رده دوم یعنی پس از مدرک CCIE که مربوط به مشاوران حرفه ای سیسکو است، قرار می گیرد. این به این معنی است که شخص دارندهCCNP می تواند فاصله مقام خود را با ارشدترین سطح کارشناسی شبکه به یک قدم برساند.
کارشناس شبکه با ارتقای مدرک خود از CCNA به CCNP نه تنها تسلط خود بر مباحث مربوط به شبکه های LAN و Dial up را افزایش می دهد بلکه از محدوده شبکه های محلی با کاربرد کوچک خارج شده و توانایی خود را در راه اندازی شبکه های WAN تثبیت می کند. برای کسب مدرک CCNP شرکت در چهار دوره آموزشی و گذراندن موفقیت آمیز آزمون های هر کدام از آنها الزامی است.
 

 

پد موس + اسپیکر + هاب یو اس بی

 

 

آنچه که در تصویر مشاهده می کنید موس پدی قابل انعطاف است که می تواند تنوعی را در کارهای روزانه تان ایجاد کند. در واقع شاید بتوان گفت که یک کومبو گجت چند کاره است .در مرحله اول می توانید پد سیاه رنگ را به سادگی یک ورق کاغذ لوله کرده و آن را در کیف دستی خود بگذارید. خب هنوز که حرفم تمام نشده. به علاوه می توانید از چهار عدد پورت USB و جک های مربوط به اسپیکر و میکروفن استفاده کنید. در ضمن می توانید MP4 خود را از طریق کابل 3.5mm به این پند چند کاره متصل کرده و در ضمن کار به موسیقی مورد علاقه تان نیز گوش دهید. مجموعه فوق به کمک یک عدد پورت یو اس بی برای سیستم عامل ویندوز تعریف می شود.
پد مربوطه نیز فضایی در ابعاد 220*280 در ضخامت 40 میلیمتر برای مانور موس فراهم می کند. وزن آن تنها 190 گرم می باشد و با 22$ در بازار های ادوات جانبی کامپیوتر یافت میشود.واقعا که استفاده از این گجت های چند کاره رویاییست
 

منبع: نارنجی

 

نوکیا N96 نسخه بروس لی

 

 

نوکیا نسخه ویژه ای از گوشی N96 خود را به افتخار بروس لی اسطوره هنرهای رزمی عرضه کرده است. این گوشی که در هنگ کنگ عرضه شده دارای تصویر و امضای بروس لی بر روی خود است و درون آن هم تصاویر کمیاب این استاد هنرهای رزمی قرار گرفته است. همچنین انواع متعلقات جانبی و یک عروسک از بروس لی درون جعبه نوکیا N96 نسخه بروس لی قرار دارد.



قیمت این گوشی 1286 دلار است و برای خریدن آن میتوانید به اینجا مراجعه کنید. البته برای تکمیل مراحل خرید باید خواندن خط چینی را بلد باشید!
نمی دانم هنگام باز کردن کی پد N96 آن جیغ محشر بروس لی از این گوشی شنیده میشود یا نه؟

منبع: نارنجی

 

TouchSmart TX2: لپ تاپ شگفتی ساز HP

 

 

شاید به قیافه اش نیاید که یکی از محصولات پراهمیت و با ابهت Hp و حتی دنیای لپ تاپ است، اما TX2 اولین نوت بوک با صفحه نمایش چند لمسی (multitouch) است که برای فروش عرضه شده است. بهتر است بدانید که TX2 آخرین نتیجه تجربه 25 ساله تکنولوژی لمسی در HP است که با معرفی HP-150 به عنوان یک PC صفحه لمسی در سال 1983 شروع شد.

صفحه 12.1 اینچی این لپ تاپ از یک پنل لمسی خازنی بهره می برد که می تواند به طور همزمان نسبت به دو نقطه لمس متفاوت عکس العمل نشان دهد. برای کار با این صفحه هم می توان از انگشتان دست و هم از قلم دیجیتال همراه آن استفاده کرد. همچنین برای راحتی بیشتر کاربران، این لپ تاپ با نسخه بهینه سازی شده نرم افزار Mediasmart 2.0 ارائه شده است.

نرم افزار Mediasmart 2.0 به شما این امکان را می دهد که به شکل همزمان فیلم تماشا کنید، عکس هایتان را نگاه کنید، موسیقی گوش کنید ، برنامه های تلویزیون را ببینید و یا موسیقی گوش کنید. شرکت HP همچنین با مشارکت شبکه های MTV و Nickelodeon و COMEDY CENTRAL قصد دارد به ارائه برنامه های این کانال های تلویزیونی برای علاقه مندان موسیقی، کودکان و علاقه مندان به برنامه های کمدی؛ تحت پروتکل تلویزیون اینترنتی (IPTV) بر روی لپ تاپ های چند رسانه ای خود بپردازد.

به لحاظ سخت افزاری هم با این صفحه نمایش شما می توانید تعداد زیادی از حرکت های خاص (gestures) مورد نیاز در هنگام کار با لپ تاپ را به راحتی انجام دهید. کارهایی از قبیل: انتخاب، کشیدن (drag)، ضربه دوبل، فشار دادن، زوم کردن، حرکت های منحنی ، چرخاندن و تلنگر زدن. علاوه بر استفاده از Gesture ها در برنامه Mediasmart، در بسیاری از برنامه های ویندوز شما امکان استفاده از این حرکات ویژه را خواهید داشت. برنامه هایی مانند Office و تعدادی از مرورگرهای اینترنتی مطرح و همچنین برنامه های کار با عکس به راحتی با این حرکات ویژه سازگار شده و کار را برایتان راحت تر می کنند.

TX2 شرکت HP با وزن 2.04 کیلوگرمی و این مشخصات فنی عرضه گردیده است:
• صفحه نمایش چند لمسی با کیفیت تصویر 800*1200
• پردازنده مرکزی دو هسته ای 2.1 گیگا هرتزی تورین (تولید شده توسط AMD)
• کارت گرافیک HD3200 رادئون (تولید شده توسط ATI )
• رم 8 گیگا بایتی
• هارد 500 گیگابایتی با سرعت 5400 دور در دقیقه
• ویندوز ویستا Home Premium
DVD Writer با سرعت 8X
• قلم دیجیتال
• بلوتوث
• وب کم همراه با میکروفن داخلی
• و...

پس از معرفی ویندوز 7 و اعلام قابلیت ها و سازگاری های آن، مشخص شد که این لپ تاپ توانایی کار با این سیستم عامل جدید را ندارد. اما مسئولان HP اعلام کردند که آنها همواره با مایکروسافت همکاری دارند، اما نمی خواهند برای محصولی که هنوز آماده عرضه به بازار نشده است دست به تولید سخت افزار بزنند. Touchsmart tx2 شرکت Hp از امروز برای پیش خرید از طریق فروشگاه آنلاین این شرکت با قیمت 1150 دلار عرضه شده است و تحویل کالا را از آخر نوامبر شروع خواهند کرد.

این محصول توسط شرکت سازنده خود اینگونه معرفی شده است: این لپ تاپ با نرم افزار قدرتمند چند رسانه ای خود، محتوای دیجیتال را در نوک انگشتان شما قرار می دهد.
منبع: نارنجی

 

وب کم مسافرتی با وزن 42 گرم

 

هر چیز که کوچک و سبک باشد همیشه طرفدار دارد . مخصوصا زمانیکه از وسایل کاربردی روزانه محسوب شود. مثل این وب کم ظریف و کوچک که امروز می خواهم برایتان معرفی کنم.
 

برای استفاده از ادوات جانبی سخت افزاری اغلب اوقات احتیاج به نصب درایور مربوط به آن را دارید. اما این وب کم 42 گرمی بدون نیاز به نصب هیچ درایوری می تواند برای کلیه نوت بوک ها و نت بوک ها مورد استفاده قرار گیرد.قابلیت فوکوس و چرخش آن تا رنج 360 درجه خواهد بود و می تواند به کمک یک پورت USB ساده برای محیط سیستم عامل تعریف شود.از همه جالبتر قابلیت انعطاف پذیری بالای کابل رابط این وب کم است که به راحتی دولا شده و کمترین فضای ممکن را در کیف دستی اشغال خواهد کرد.قیمت این وب کم پر تابل 18.99$ اعلام شد.ای کاش لپ تاپ 42 گرمی هم بود!
 

نظرات 1 + ارسال نظر
یااو سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 03:23 ب.ظ http://WWW.YAOO.IR

به نام خدا
معرفی یک ترفند با ویندوز XP
تبدیل متن به گفتار با استفاده از یک فایل NOTEPAD
احتمالا شما تاکنون با استفاده از SPEECH ویندوز متن خود را به گفتار تبدیل کرده اید.
شما باید دستورات زیر را در NOTEPAD ویندوز بنویسید و آن را با پسوند VBS ذخیره کنید.
Dim msg, sapi
msg=InputBox("Matneh khod ra vared namaeed! www.Tarfandestan.com","Sokhangoo")
Set sapi=CreateObject("sapi.spvoice")
sapi.Speak msg
با دابل کلیک روی آن پنجره ای باز میشود و شما باید متن مورد خود را وارد کنید تا کامپیوتر متن مورد نظر شما را بخواند.
لازم به ذکر است که اینکار طبعأ تنها بر روی حروف انگلیسی امکان پذیر است
لطفا در صورت تمایل سایت ما را با نام
" پایگاه اطلاع رسانی ایرانیان "
در سایت خود درج کنید.
در ضمن برای افزایش بازدید خود نام در خواستی خود را به ما ارسال کنید
تا ما نیز پس از بررسی سایت شما را درج کنیم
WWW.YAOO.IR

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد