تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

ویروس های شرور سال 2008 را بشناسید

شرکت امنیتی MessageLabs به تازگی فهرستی از جرایم اینترنتی عمده سال 2008 را منتشر کرده که شامل قابل توجه‌ترین حملات بدافزاری در طول این سال بوده و به آن‌ها عنوان 9 شرور را داده است.

به گزارش (ایسنا)، ورم استورم؛ این بدافزار در سال 2008 به طور گسترده منتشر شد و امکان شکل‌گیری یکی از بزرگ‌ترین شبکه رایانه‌های آلوده - بوت نت - تاریخ را فراهم کرد که بنابر برآوردها در زمان اوج دو میلیون رایانه آلوده در جهان را به کنترل درآورد.

هرزنامه موتور جست‌وجو؛ تهدید دیگر این بود که هرزنامه‌نویسان در اوایل سال 2008 به بهره‌برداری از امکان هدایت موتورهای جست‌وجو به صفحه‌های دیگر اقدام کردند. این تکنیک به آن‌ها امکان می‌داد لینکی از یک تقاضای جست‌وجوی معتبر را در داخل یک پیام ایمیل قرار دهند و به این ترتیب با پنهان کردن وب‌سایت ارسال کننده هرزنامه از مکانیسم‌های تشخیص ضد هرزنامه قدیمی عبور کنند زیرا سایت‌های موتور جست‌وجو معمولا به عنوان مخرب مشخص نمی‌شوند.

شکستن سیستم CAPTCHA؛ تهدید بعدی معرفی شده هم به این شکل بود که هکرها برای نخستین بار در ماه فوریه سال 2008 موفق شدند به سیستم‌های فیلترینگ ضدهرزنامه CAPTCHA سرویس‌های ایمیل وب نفوذ کنند و به محض رد شدن از آن‌ها توانستند با سوءاستفاده از سرویس‌های ایمیل رایگان حجم بالایی از هرزنامه را ارسال کنند و با گذشت سال 2008 پیشرفتگی روز افزون تکنیک‌های نفوذ به CAPTCHA ادامه یافت و کلید قلمرو ارسال هرزنامه شد.

تروژان‌های هدفمند؛ چند سالی است که این تروژان‌ها مشغول فعالیتند اما نسخه‌های جدید آن‌ به دلیل تنوع کدشان همچنان از شناسایی توسط سیستم‌های آنتی‌ویروس می‌گریزند. بیادماندنی‌ترین تروژان هدفمند 2008 یک سایت مدافع حقوق مصرف‌کنندگان آمریکا و سازمان دهندگان المپیک را جعل کرد؛ از آغاز سال 2008 حملات تروژان‌های هدفمند به حدود 80 درصد در روز افزایش یافته‌اند.

بدافزارهای مبتنی بر وب؛ مجرمان اینترنتی در ماه آوریل برای سود بردن از فرصت و ناآشنایی کاربران از حملات شکل گرفته در اینترنت از بدافزارهای مبتنی بر وب استفاده کردند. در ماه ژوییه سال 2008 شمار وب‌سایت‌های جدید و مخربی که روزانه مسدود می‌شدند 91 درصد افزایش یافته و این تهدیدات را به سطح بالایی رساند. این افزایش یک باره به دلیل شمار وب سایت‌هایی بود که در حملات معروف به تزریق SQL آلوده شدند.

میزبانی برنامه‌های هرزنامه‌یی؛ در ماه می سال 2008 هرزنامه‌نویسان راهی را کشف کردند و با استفاده از لینک‌ها به اسناد آنلاین میزبانی شده‌ در سرویس برنامه‌های اینترنتی که توسط فیلترهای هرزنامه سنتی مسدود نمی‌شوند به ارسال هرزنامه پرداختند.

اسرایزبی؛ این ویروس بنا برآوردها بیش از 3/1 میلیون رایانه را آلوده کرد، مسوول 50 درصد از کل هرزنامه‌ها در سال 2008 است. این شبکه رایانه آلوده در کلاهبرداری از برخی بانک‌ها مورد استفاده قرار گرفت و نشانگر تغییر جهت کلاهبرداری‌های اینترنتی به بانک‌های دولتی کوچک‌تر و موسسات اعتباری شد.

هرزنامه اوباما؛ در سال 2008 که سال انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود هرزنامه‌های سیاسی شایع شد و دو جریان هرزنامه‌یی از باراک اوباما برای جلب توجه کاربران استفاده کردند که اولی ادعا می‌کرد ساعت یا قرص می‌فروشد و دومی با استفاده از موضوع اوباما در 85 درصد موارد و موضوع رقیب وی مک کین در 15 درصد موارد هرزنامه‌های مربوط به انتخابات را منتشر می‌کرد.

کلاهبرداری فیشینگ در ارتباط با بحران مالی؛ با وخیم‌تر شدن بحران مالی Messagelab شاهد افزایش حملات فیشینگ شد که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر از مشتریان بانک‌ها کلاهبرداری می‌کردند. بین ماه‌های اوت و سپتامبر حملات فیشینگ 16 درصد و بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر تا 103 درصد افزایش یافت؛ هدف این حملات بانک‌های ملی و بانک‌های جهانی، بانک‌های دولتی کوچک‌تر، موسسات مالی و سایت‌های فروش آنلاین بودند.

 

منبع: http://www.itanalyz e.ir/archives/ 2008/12/_ 2008_9.php

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد