تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

افزایش سهم فایرفاکس در بازار مرورگر

روزهای بد برای مایکروسافت و گوگل فرا می‌رسد.
 

آخرین اخبار و اطلاعات از سهم مرورگرها در بازار حاکی از آن است که فایرفاکس موفق شده تا به بیست درصد از سهم جهانی دست پیدا کند.

اطلاعات منتشر شده از سوی Net Applications نشان دهند، این است که سهم فایرفاکس از بازار مرورگرها در ماه نوامبر به 20.78 درصد بالغ گردیده است.
این درحالی است که سهم مایکروسافت و مرورگر اینترنت اکسپلورر آن در همین مدت برای اولین بار به زیر 70 درصد سقوط نموده است. مطابق این آمار مرورگر جدید گوگل با نام کروم سهمی کمتر از یک درصد را تاکنون بخود اختصاص داده است.

John Lilly مدیرعامل موزیلا دراینباره می‌گوید: «کسب بیست درصد از سهم بازار دستاورد بزرگی برای موزیلا و فایرفاکس بحساب می‌آید.»

«این یک موفقیت و افتخار بزرگ است که جامعه بزرگ جهانی موزیلا به آن دست یافته است. این هدفی بود که تا چند سال گذشته دستیابی به آن برای ما ناممکن می‌نمود.
اینترنت آزاد اینک بیش از گذشته تاثیرگذار بوده و هزاران تن از توزیع‌کنندگان موزیلا در سرتاسر جهان وجود دارند که نقش اساسی را در رسیدن به این نقطه ایفا نموده‌اند.»

این شرکت معتقد است عوامل زیادی در کسب چنین سهمی از بازار دخیل بوده‌اند.
یکی از عمده‌ترین این دلایل اینست که این مرورگر بیشتر استفاده خانگی داشته و فرا رسیدن ایام تعطیلات سال جدید عاملی برای استفاده بیشتر از این مرورگر می‌باشد.

Net Applications همچنین عقیده دارد که افزایش رشد بیکاری نیز می‌تواند به افزایش سهم فایرفاکس کمک شایانی بنماید زیرا در اینحالت افراد بیشتری بجای محل کار و اداره از منزل به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد