تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مایکروسافت، سال نوی یک میلیون نفر را خراب کرد!

بله! مایکروسافت سال نوی یک میلیون نفر را خراب کرد. دیروز پنج‌شنبه یک میلیون نفر از کسانی که در سراسر جهان پخش‌کننده چندرسانه‌ای مایکروسافت -Zune- را داشتند، متوجه شدند که وسیله‌شان کار نمی‌کند و قادر به پخش هیچ فایل صوتی یا تصویری نیست. این کاربران با یک صفحه فریز شده روبرو شدند.
مشکل چه بود؟ سال میلادی ۲۰۰۸، کبیسه بود، یعنی به جای ۳۶۵ روز، ۳۶۶ روز داشت. متأسفانه درایور زمانی داخلی Zune مشکل داشت و نمی‌دانست در مواجهه با یک سال ۳۶۶ روزه باید چه کند! این مسئله باعث می‌شد که هنگام اتصال Zune
به کامپیوتر، وسیله دچار «کرش» شود.
سایت‌های مثل Gizmodo و Engadget با گزارشات مکرر کسانی مواجه شدند که گفته بودند در ساعت ۱۲:۰۱ روز ۳۱ دسامبر، پخش‌کننده
zune‌ آنها از کارکردن باز ایستاده است.
مقامات مسئول مایکروسافت در مقام پاسخ به مشتریان خود گفتند که شکل موقتی است و با اندکی صبر، مشکل با گذشت یک روز برطرف خواهد شد. آنها گفتند که اجازه دهید باطری وسیله‌تان کاملا خالی شود، بعد دوباره
Zune‌ را روشن کنید!
گرچه این مشکل واقعا موقتی بود، اما هم‌زمانی آن با جشن‌های سال نو و بازتاب خبری این روسایی می‌تواند به جایگاه مایکروسافت در بازار ابزارهای پرتابل پخش‌کننده فایل‌های چندرسانه‌ای، آسیب جدی برساند. ه‌م‌اینک اپل با مدل‌ها متنوع آی‌پاد، ۷۰ درصد بازار آمریکا را در کنترل خود دارد و مایکروسافت با Zune تنها ۳ درصد بازار را دارد.

۹ سال پیش، مشکل سال ۲۰۰۰ یا باگ ملینیوم Y2K کامپیوترهای دنیا را تهدید می‌کرد. باگ اخیر Zune باعث شده است که نام این رسوایی به تبعیت از Y2K ، باگ Z2K9 نامیده شود.
مایکروسافت از زمان معرفی Zune  در نوامبر سال ۲۰۰۶، سه میلیون دستگاه از این وسیله را فروخته است، اما باگ Z2K9 تنها مدل‌های ۳۰ گیگابایتی Zune  را که توسط شرکت توشیبا ساخته شده بودند، با مشکل مواجه کرد، تعداد Zune های درگیر، یک میلیون دستگاه برآورد می‌شود.
به نظر می‌رسد مایکروسافت که عمده شهرت خود را با فروختن سیستم‌عامل ویندوز و بسته نرم‌افزاری آفیس به دست آورده است، در زمینه ساخت سخت‌افزار با مشکلات قابل توجهی روبرو است. سال پیش هم کنسول بازی ایکس باکس دچار مشکل سخت‌افزاری شده بود. مایکروسافت مجبور شد با صرف ۱/۱ میلیارد دلار هزینه، این مشکلات را به صورت رایگان برای خریداران این کنسول برطرف کند.
مایکروسافت قصد دارد نرم‌افزار داخلی Zune را به‌روز کند تا در سال کبیسه بعدی یعنی سال ۲۰۱۲، کاربران این وسیله با مشکل مشابه، مواجه نشوند.

منابع: نیویورک تایمز، لوس‌آنجلس تایمز، اینترنت نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد