تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

چند خبر مهم تکنولوژی

نامزدان جایزه بهترین گوشی کنگره جهانی موبایل معرفی شدند

 

در میان گوشی‌های منتخب، INQ1 دیده می‌شود که گوشی قدرتمند یا هوشمندی به شمار نمی‌رود.

 

با وجود اینکه کمتر از یک ماه به برپایی کنگره جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا مانده، شمارش معکوس برای برپایی این نمایشگاه آغاز شده و انجمن GSMA اسامی گوشی‌هایی که نامزد دریافت جایزه بهترین گوشی در چهاردهمین کنگره جهانی موبایل هستند را اعلام کرد.
کنگره جهانی موبایل که اواخر بهمن‌ماه در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود، جوایز خود را در شاخه‌های مختلف اعطا می‌کند که یکی از مهم‌ترین این شاخه‌ها، بهترین گوشی‌های سال است.
در این شاخه بهترین گوشی‌ها در دو زیر گروه بهترین ابزار اجتماعی برای جوانان و بهترین ابزار تجاری هم مورد انتخاب قرار می‌گیرد.
اما جالب اینجاست که در میان فینالیست‌های اعلام شده نامی از سامسونگ و HTC دیده نمی‌شود و هیچ نوع گوشی از این دو سازنده وجود ندارد؛ این در حالی است که i900 Omnia یا i8510 INNOV 8 سامسونگ و Touch Diamond و Touch HD محصول HTC در میان پرسر و صداترین گوشی‌های سال شناخته شدند و توجه زیادی را به خود جلب کردند.
همچنین هیچ تلفن همراه مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی در میان گوشی‌های منتخب برای این کنگره جهانی وجود ندارد که باز هم جای تعجب دارد.
در میان گوشی‌های منتخب، INQ1 دیده می‌شود که گوشی قدرتمند یا هوشمندی به شمار نمی‌رود.
این گوشی امکان دسترسی به سرویس‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی چون Skype، Facebook و Windows Live Messager را دارد و به این ترتیب کاربر از این امکان برخوردار است که با دوستان خود به طور دایم در تماس باشد. گوشی بعدی KS360 محصول شرکت ال‌جی است که این گوشی نیز امکان دسترسی به سرویس‌های آنلاین شبکه‌های اجتماعی چون MySpace و Face book را دارد.
این گوشی همچنین از صفحه کلید کامل QWERTY برای وارد کردن متن برخوردار است.
سه گوشی بعدی در این مجموعه که دستگاه‌های قدرتمند و هوشمندی هستند E71 نوکیا، T-Mobile G1 و Storm 9500 بلک‌بری محصول شرکت کانادایی RIM است.
بر اساس این گزارش برندگان در طول نمایشگاه MWC 2009 که هفدهم فوریه در بارسلون اسپانیا کار خود را آغاز می‌کند اعلام می‌شود.

 

 

نمایشگر مخصوص بازی های کامپیوتری

 

کیفیت تصویر در بخش مجزای این نمایشگر با بهترین مانیتورهای موجود در بازار برابری می کند.

 

کارشناسان از عرضه نمایشگر جدیدی با نام Dz-Flex خبر داده اند که می تواند برای صاحبان مشاغل بزرگ و کارمندان پرمشغله مزایای فراوانی به همراه داشته باشد.این نمایشگر که در اصل سه نمایشگر مجزاست، قادر است بازی های کامپیوتری را با کیفیت بسیار مناسب پخش کند. دو نمایشگری که در اطراف نمایشگر مرکزی قرار گرفته اند به صورت انعطاف پذیر ساخته شده اند و زاویه قرار گرفتن آنها در کنار نمایشگر مرکزی قابل تنظیم است.ضخامت این نمایشگر تنها 04/2 اینچ است و شامل اسپیکرهای داخلی نیز می شود. این نمایشگر که به اعتقاد کارشناسان می تواند دنیای بازی های کامپیوتری را متحول کند، هنوز به تولید انبوه نرسیده و زمان دقیق ورود آن به بازارهای جهانی مشخص نشده است.اگر چه قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است، احتمال می رود نمایشگر سه تکه جدید با قیمت نسبتاً گران وارد بازارهای جهانی شود.لازم به ذکر است کیفیت تصویر در بخش مجزای این نمایشگر با بهترین مانیتورهای موجود در بازار برابری می کند.

 

نگاه خریدارانه بالمر به یاهو

 

حتی با اخراج 5 هزار کارمند مایکروسافت به علت مشکلات مالی و اقتصادی نیز نظر این غول نرم‌افزار نسبت به خرید یاهو تغییر نکرده است.

 

استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت اعلام کرده که هنوز به خرید کسب و کار جست‌وجوی یاهو علاقه‌مند است و در صورت موافقت یا عدم موافقت یاهو هنوز هم سعی دارد با گوگل رقابت کند. با روی کارآمدن کارول بارتز، به عنوان مدیر اجرایی یاهو، بالمر پنجشنبه گذشته اعلام کرد که هنوز هم به روش‌ها و احتمالات ممکن برای متقاعد کردن آن فکر می‌کند. بالمر با اشاره به اینکه کارول بارتز را از زمان مدیریت‌اش در Autodesk می‌شناسد گفت: ما هنوز هم به خرید کسب و کار جست‌وجوی یاهو علاقه‌مندیم. وی افزود: با وجودی که مایکروسافت حدود 5 هزار تن از کارمندان خود را به خاطر مشکلات مالی اخراج کرده اما همچنان قصد دارد بخش جست‌وجوی خود را گسترش داده و به تمامی فرصت‌های ممکن برای این کار فکر می‌کند. مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که میزان درآمد این شرکت در بخش آنلاین حدود 866 میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته تنها 3 میلیون افزایش داشته است. رشد درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین این شرکت در 3 ماهه آخر سال 2008 تنها 7 درصد بوده در حالی که نرخ رشد درآمد شرکت رقیب آن یعنی گوگل حدود 17 درصد بوده است.

 

دستگاهی که فکر مردان را می خواند!

 

این دستگاه هم اکنون وارد ژاپن شده است و شرکت Bandai آن را یک هدیه ویژه برای خانم ها در روز ولنتاین می داند.

 

شرکت Bandai دستگاه الکترونیکی کوچکی را با نام Onna Dameshi به بازار عرضه کرده که یک نمایشگر کوچک LCD را در خود جا داده است. این دستگاه کوچک که به طور ویژه برای خانم ها طراحی شده، به آنها نشان می دهد هم اکنون در ذهن آقایان چه می گذرد. شرکت Bandai پیش از عرضه این محصول به بازار، آن را روی بیش از 1000 مرد در ژاپن آزمایش کرد. این آزمایش موضوعات مختلف نظیر ماهیگیری گرفته تا عشق و خانواده را مورد بررسی قرار داد و در پایان مشخص شد که دستگاه کوچک Onna Dameshi قادر است به راحتی ذهن آقایان را بخواند. دستگاه جدید ژاپنی شامل چند دکمه کوچک می شود که خانم ها می توانند با فشردن آن از وضعیت فکری همسر خود در مورد آنها مطلع شوند. این دستگاه هم اکنون وارد ژاپن شده است و شرکت Bandai آن را یک هدیه ویژه برای خانم ها در روز ولنتاین می داند.

 

پخش موسیقی با چراغ مطالعه

 

این محصول قابلیت پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی را دارد و 99/19 دلار قیمت گذاری شده است.

 

شرکت Bahamas چراغ رومیزی جدیدی با نام Tunelight MP3 ساخته است که ضمن داشتن محفظه ای برای قراردادن مداد و خودکارها، تمامی فایل های صوتی را با کیفیت مناسب از اسپیکرهای کوچک خود پخش می کند. این چراغ مطالعه شامل یک بخش ویژه در قسمت میانی خود می شود که کاربران می توانند با قراردادن انواع iPod در آن، تمامی فایل های صوتی مورد علاقه خود را از طریق اسپیکرهای موجود پخش کنند. چراغی که روی این محصول قرار گرفته می تواند با توان 20 وات فضای پیرامون خود را نورانی کند. این دستگاه در دو رنگ مشکی و نقره ای ساخته شده است. علاوه بر آنکه امکان انتقال انواع فایل های صوتی به حافظه داخلی آن فراهم شده، کاربران می توانند با استفاده از کارت حافظه microSD تعداد بیشتری موسیقی در آن ذخیره کنند. این محصول قابلیت پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی را دارد و 99/19 دلار قیمت گذاری شده است.

 

فناوری ای به نام اینفرارد

 

با توجه به اینکه رنگ سرخ طولانی ترین طول موج را دارد، تابش فروسرخ یا مادون قرمز دارای طول موجی بین تقریباً 750 نانومتر و یک میلی متر است.

 

اینفرارد یا اشعه مادون قرمز یک تابش الکترومغناطیسی با طول موج بیشتر از امواج مرئی و کوتاه تر از امواج رادیویی است. با توجه به اینکه رنگ سرخ طولانی ترین طول موج را دارد، تابش فروسرخ یا مادون قرمز دارای طول موجی بین تقریباً 750 نانومتر و یک میلی متر است و از سه نوع فرآیند مغناطیسی برای ارسال داده های خود استفاده می کند. با توجه به سهم امواج مادون قرمز از طیف رنگ ها استفاده های کاربردی زیادی را می توان برای این امواج نام برد از جمله یافتن مقصد و رهگیری هدف در موارد نظامی، تنظیم دما از راه دور، استفاده در بی سیم ها برای ارتباطات short-area، طیف بینی و پیش بینی وضعیت هوا. انتقال داده ها از طریق امواج فروسرخ نیز در ابعاد مکانی کوچک و بین دستگاه های کامپیوتری دیجیتال و تلفن های همراه یا PDAها (دستیارهای دیجیتال شخصی) مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه دستگاه ها خود را با استانداردها و قوانینی که توسط IRDA (انجمن داده های اینفرارد) وضع می شوند تطبیق می دهند و کار می کنند. کنترل های از راه دور و دستگاه های مطابق با استانداردهای IRDA از دیودهای ساطع کننده نور یا LED برای ساطع کردن امواج فروسرخ که توسط یک لنز پلاستیکی داخل نورافکنی کوچک و نازک کار گذاشته شدند استفاده می کنند. این نورافکن ها نوسان بندی شده اند و وقتی روشن و خاموش می شوند به تناسب، داده ها را رمزگذاری می کنند.
دستگاه دریافت کننده امواج فروسرخ از یک فتودیود با جنس سیلیکون استفاده می کند تا موج اینفرارد را به جریان الکتریکی تبدیل سازد. دستگاه دریافت کننده امواج تنها به سیگنال های پالس دهنده ای که مدام توسط فرستنده یا Transmitter ساخته می شوند، پاسخ می دهد و امواج فروسرخی که به آرامی از نورهای محدود و کوچکی تغییر حالت می دهند را از صافی مخصوص خود می گذراند. فناوری اینفرارد در ارتباطات برای استفاده در محل های کوچکی که تراکم افراد و جمعیت در آنها بالاست و بلوتوث یا سایر فناوری ها قادر به انتقال داده به شکلی مناسب نیستند بسیار مفید به نظر می رسد. امواج فروسرخ یا Infrared از دیوارها عبور نمی کنند و در نتیجه در کار سایر دستگاه های اتا ق های مجاور دخالت نمی کنند.
اینفرارد رایج ترین فناوری استفاده شده در کنترل های از راه دور دستگاه های مختلف است. اینفرارد برای مبادله اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی همراه استفاده می شود. گوشی هایی که قابلیت اینفرارد را دارند توسط این دستگاه که به کامپیوتر متصل می شود فایل های صوتی و تصویری را دریافت می کنند. یکی از مزایای اینفرارد این است که به دلیل اینکه بدون سیم (بین گوشی و اینفرارد) اطلاعات منتقل می شود سرعت انتقال بالا می رود. اینفرارد با کارت حافظه یک رابطه مستقیم دارد که هرچه ظرفیت کارت بیشتر باشد کارایی اینفرارد بالاتر می رود. از بین چهار روش معمول انتقال اطلاعات بین موبایل و کامپیوتر (پورت کامپیوتر، اینفرارد، بلوتوث، کارت ریدر) به صرفه ترین و مناسب ترین و عمومی ترین روش انتقال از طریق اینفرارد (مادون قرمز) است. دستگاه اینفرارد شما را قادر می سازد تا حداکثر به فاصله 30-20 سانتیمتری با دستگاهی که دارای اینفرارد است ارتباط برقرار کنید.

 

عرضه گوشی T-Mobile G1 از امروز در بازارهای 3G

 

 

کمپانی T-Mobile در اقدامی محتاطانه گوشی‌های G1 را تنها در بازارهای 3G به معرض عرضه گذاشته است(به این دلیل می‌گوییم محتاطانه که تعداد گوشیها به اندازه‌ای نبوده است که بتوان در جاهای دیگری آنها را عرضه کرد). با گذشت زمان، همه در هر حال و هر زمان، هنگام عبور از کنار فروشگاه T-Mobile آمریکا و یا فروشگاه‌هایی که به صورت قانونی مجاز به فروش گوشی‌های این کمپانی هستند، قادر به دسترسی به محصولات ثبت شده در تاریخچه کاری Google خواهند بود.

 البته امکان سفارش به صورت اینترنتی همیشه برای کاربران EDGE وجود خواهد داشت. این گوشی در رنگهای مختلفی عرضه خواهد شد، رنگ برنز آن ممکن است بیش از بقیه نظر شما را به خود جلب کند.

 

 

گوشی Sony Ericsson C903 Frances

 

 

گوشی جدید کمپانی سونی اریکسون با نام C903، گوشی است دارای دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک، صفحه نمایش 2.4 اینچی با رزولوشن 240×320، درپوش لنز با قابلیت فعال‌سازی( بدین معنی که با باز کردن درپوش دوربین شروع به کار می‌کند) و همچنینaGPS.  این گوشی از سری گوشی‌های سایبرشات بوده و از کلیه قابلیت‌های موجود در این سری برخوردار می‌باشد، از قبیل: PhotoFix، قابلیت تشخیص چهره و لبخند و فلاش زنون. C903 نسبت به گوشی دیگر از سری سایبرشات کمپانی سونی اریکسون با نام C905 کوچکتر بوده و از امکانات کمتری برخوردار است. 

 

تضمین امنیت با عبور از روش های سنتی

 

اگر چه بسیاری از کارشناسان معتقدند نبرد بین DRMها پایان یافته، باید اعتراف کرد که هنوز در این حوزه نزاع های فراوان وجود دارد.

 

 

بالاخره سال 2009 که از مدت ها قبل فکر بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده بود فرا رسید و حدود یک ماه از آن سپری شد اما برای این سال شرکت های کامپیوتری و اینترنتی چه برنامه جدیدی را در اختیار کاربران می گذارند؟ در همین مدت سپری شده از سال 2009 چندین برنامه امنیتی با یکدیگر ادغام شدند تا کاربران با خیال آسوده وارد فضای مجازی شوند اما چه اقدام اصلی در این زمینه صورت گرفته است؟ بسیاری از کارشناسان سعی می کنند با بررسی وضعیت امنیت و اینترنت در سال 2008، وضعیت این دنیای ناشناخته را برای سال آتی پیش بینی کنند اما به هر حال به جای این پیش بینی ها که در بیشتر مواقع درست از آب در نمی آیند می توان وضعیت موجود بازار را بررسی کرد و به نتیجه قابل قبولی رسید. آنچه بررسی ها نشان داده است، وضعیت بازار امنیتی در جهان مجزا از وضعیت این بازار در آینده نیست و باید گفت دنیای آنلاین و اینترنتی یک طیف گسترده است که از گذشته شروع شده و تا آینده نیز ادامه خواهد داشت. آنچه برای ماه های آتی از سال 2009 پیش بینی شده شامل موارد زیر می شود:
نبرد

   

DRMها
اگر چه بسیاری از کارشناسان معتقدند نبرد بین DRMها پایان یافته، باید اعتراف کرد که هنوز در این حوزه نزاع های فراوان وجود دارد. مهم ترین کشمکشی که امروز به وضوح دیده می شود جایگزین شدن دستگاه های دیجیتالی به جای دستگاه های سنتی است. این مساله مشکلات فراوانی را به همراه دارد و می تواند امنیت هر یک از کاربران را به خطر بیندازد. اگرچه کارشناسان بر جایگزین شدن دستگا ه های دیجیتالی به جای دستگاه های سنتی تاکید فراوان دارند ولی باید به خاطر سپرد که این اتفاق می تواند مشکلات امنیتی فراوانی را به همراه داشته باشد و بستر لازم برای انتشار برنامه های مخرب را فراهم آورد. زمانی که ما از چشم و گوش خود استفاده می کنیم تا اطلاعات دیجیتالی را در اختیار گیریم، توانایی ما برای مقابله با برنامه های مخرب کاهش می یابد. برای مثال، زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی هستیم، هکرها می توانند با دردست گرفتن کنترل کامپیوتر و ارسال سیگنال های صوتی، مشکلاتی را برای ما به وجود آورند.


ابهامات فناوری های عمومی دیجیتالی
اگر چه هدف اصلی فناوری پاسخگویی به نیاز مخاطبان است اما احتمال می رود که ابهامات در این حوزه همچنان ادامه پیدا کند. از مهم ترین اثرات فناوری در دنیای روزمره می توان به کارت های اعتباری اشاره کرد. کارت های هوشمند از نظر اندازه و شکل ظاهری شبیه به کارت های مغناطیسی معمولی هستند ولی درون این کارت ها کاملاً با کارت های معمولی متفاوت است. ریزپردازنده در کارت هوشمند برای امنیت مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کارت هوشمند یک کامپیوتر کوچک است که با کامپیوتری که به دستگاه کارتخوان متصل است، ارتباط برقرار می کند. تا ریزپردازنده کارت از معتبر بودن دسترسی به کارت مطمئن نشود، به کارتخوان اجازه دسترسی نمی دهد. پس از صدور مجوز دسترسی کارت خوان می تواند همانند یک دیسک با کارت که دارای یک RAM است کار کند، اطلاعات را خوانده، پردازش و تغییر دهید. یک بررسی جدید نشان می دهد بیش از 77 درصد مشتریان به خرید از فروشگاه هایی که تدابیر امنیتی و حفاظتی مناسب برای داده های شخصی مشتریان شان را رعایت نمی کنند، ادامه نخواهند داد. در این بررسی 2750 مشتری مورد پرسش قرار گرفته اند. بر پایه این نظرسنجی، 63 درصد از پاسخ دهندگان، مراکز خرده فروشی را به عنوان ناامن ترین شرکت ها در حفاظت از داده های شخصی خود برشمرده اند. این در حالی است که پنج درصد پاسخ دهندگان به شرکت های تولیدکننده کارت های اعتباری مثل Visa و MasterCard اعتماد ندارند. علاوه بر این 46 درصد از پاسخ دهندگان بانک ها را ایمن ترین موسسه ها در نگهداری از اطلاعات حساب های مشتریان می دانند. همچنین نیمی از پرسش شوندگان، صاحبان فروشگاه ها را در بحث نبود امنیت کافی برای داده های شخصی مشتریان، مقصر می دانند اما 85 درصد نیز گفته اند می کوشند نیازهای خود به کمک شرکت ها و بنگاه های ایمن تر به دست آورند تا این بنگاه ها تشویق شوند. این پژوهش در پی آن انجام شد که ماه گذشته میلادی شرکت TJX پذیرفت بیش از 45 میلیون شماره credit card و debit card از سیستم فناوری اطلاعات این شرکت دزدیده شده است. این شرکت تا کنون مجبور شده برای جست وجوی نقایص یاد شده، بهبود سیستم فناوری اطلاعات خود، ارتباط با مشتریان و پرداخت های قانونی، پنج میلیون دلار هزینه کند.


امنیت مک، لینوکس و ویندوز
به تازگی موسسه CERT گزارشی از آسیب پذیری های استاندارد این دو سیستم عامل را منتشر کرد که طی آن250 حفره امنیتی حساس برای ویندوز گزارش شده و 39 حوزه آن در لیست خطرناک ترین نقاط ضعف امنیتی قرار گرفتند. برای لینوکس نیز 46 حفره امنیتی گزارش شد که سه حفره آن در لیست آسیب پذیری های امنیتی بسیار خطرناک قرار داشتند. اگرچه از مقایسه امنیتی لینوکس و ویندوز هزاران گزارش مختلف وجود دارد اما مبنای این تحقیق گزارش هایی بوده که توسط کاربران موسسات دولتی ارائه شده و در آن حفره های امنیتی خطرناک مشابهی گزارش شده است. به ادعای «استیو بالمر» مدیرعامل بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا، سیستم عامل ویندوز ویستا به میزان چشمگیری از تمام سیستم های عامل دیگر که هم اکنون در بازار هستند ایمن تر است اما با این وجود برخی کارشناسان از همان روزهای اول ورود این برنامه به بازار از وجود حفره های امنیتی در این برنامه خبر دادند.
بالمر معتقد است امنیت در ویستا تنها عاملی است که کاربران می توانند با اکتفا به آن سیستم عامل ویندوز XP را به روز کنند و نیاز خود را برای نصب برنامه های امنیتی جدید برطرف سازند. طبق گفته های مدیرعامل بزرگ ترین شرکت نرم افزار جهان، این نرم افزار از لحاظ امنیتی بسیار تقویت شده و به همین خاطر مشکلات تازه ای برای شرکت های تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی به وجود خواهد آمد. برخی کارشناسان امنیتی ضمن ستودن برنامه های امنیتی ویستا برای مبارزه با نسل جدید ویروس ها معتقدند حفره موجود در این سیستم عامل راه را برای ورود هکرها باز خواهد کرد.
«دیوید میشل» مدیر مرکز تحقیقات امنیتی Ovum گفت: «اگر ویستا به طور گسترده مورد حملات سوءاستفاده گران اینترنتی قرار گیرد موجبات نزول و نابودی مایکروسافت را فراهم خواهد کرد و بزرگ ترین مرکز تولیدکننده نرم افزار جهان را با مشکلات فراوانی مواجه خواهد ساخت.» لینوکس حرف های زیادی برای گفتن در حوزه امنیت دارد. بسیاری از قابلیت های امنیتی که در ویندوز وجود ندارند یا فقط با اضافه کردن وصله های کوچک قابل دسترسی هستند به طور درونی و پیش گزیده در لینوکس پیاده سازی شده اند. این روزها نبرد بین سیستم های عامل ویندوز و لینوکس بسیار بالا گرفته است و یکی از بخش هایی که مراکز توسعه دهنده ویندوز و لینوکس روی آن تاکید فراوان کرده اند، بخش امنیت است. برخلاف گذشته، سیستم عامل لینوکس در سال گذشته محبوبیت فراوانی بین کاربران پیدا کرد و توانسته از عدم محبوبیت ویستا بین کاربران به نفع خود استفاده کند و سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. این در حالی بود که شرکت اپل نیز با سیستم عامل Mac OS X توانست کم کم وارد عرصه رقابت با ویندوز و لینوکس شود.
کارشناسان در حال حاضر بر این باورند که سیستم های عامل و نرم افزارهای مبتنی بر اینترنت، آینده دنیای نرم افزارها هستند که هم اکنون نسخه های محدودی از آنها روانه بازار شده است. این نرم افزارها که امروز به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار نگرفته اند عامل اصلی در تقویت امنیت سیستم های کامپیوتر محسوب می شوند و امکان نفوذ هکرها به آن نسبت به نرم افزارهای سنتی بسیار کمتر است.

 

پیپ الکترونیکی برای ترک عادت پیپ کشیدن

 

نخستین پیپ الکترونیکی دنیا که برای کنار گذاشتن این عادت ساخته شده 129 دلار قیمت دارد و به صورت تضمینی در اختیار مردم قرار می گیرد.

سیگارهای الکترونیکی از جمله روش هایی است که این روزها برای ترک سیگار مورد استفاده قرار می گیرد اما برای افرادی که عادت به پیپ کشیدن دارند چطور؟ به تازگی دستگاه دیجیتالی کوچکی با نامElectronic Pipe ساخته شده که شکل ظاهری آن دقیقاً شبیه به پیپ است و افراد به وسیله آن می توانند مانند پیپ های معمولی عادت خود را دنبال کنند. به گفته کارشناسان پیپ الکترونیکی هیچ اثر منفی را روی بدن کاربر برجا نمی گذارد و از رسیدن نیکوتین به بدن جلوگیری می کند. این طور که گفته می شود اگر افراد برای چند ماه از پیپ الکترونیکی استفاده کنند پس از مدتی علاقه ای به پیپ کشیدن نخواهند داشت و این عادت را کنار خواهند گذاشت. نخستین پیپ الکترونیکی دنیا که برای کنار گذاشتن این عادت ساخته شده 129 دلار قیمت دارد و به صورت تضمینی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

گیرنده ماهواره ای به اندازه سکه

 

هم اکنون مدل مفهومی از این گیرنده ماهواره ای طراحی شده و به زودی نسخه نهایی آن تولید و روانه بازار می شود.

 

اگر شما هم به دنبال گیرنده GPS جدیدی هستید که به کمک آن بتوانید نقشه های آنلاین را دریافت کنید، گیرنده سکه ای Inbi-Out GPS گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این گیرنده ماهواره ای که به شکل سکه ساخته شده است، یک نمایشگر شیشه ای را در میان خود جا داده که کاربر می تواند نقشه مورد نظر خود را با نقاط مهم روی آن دریافت کند. این گیرنده ماهواره ای قادر است موقعیت نزدیک ترین رستوران ها را به کاربران مشخص و کوتاه ترین و نزدیک ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد مشخص کند. به گفته کارشناسان این کوچک ترین گیرنده ماهواره ای GPS در دنیاست. این GPS سکه ای شامل حافظه مجازی می شود و می تواند مسیرهایی که پیشتر طی شده را در حافظه خود نگه دارد. هم اکنون مدل مفهومی از این گیرنده ماهواره ای طراحی شده و به زودی نسخه نهایی آن تولید و روانه بازار می شود.

 

 

پخش موسیقی با لاک پشت

 

شرکت Tiger Electronics پیش از این اسپیکر دیگری را به شکل سگ و با نام I- Dog تولید کرده بود.

شرکت Tiger Electronics لاک پشت دیجیتالی جدید خود را با نام I-Turtle با قابلیت پخش فایل های صوتی با کیفیت بالا عرضه کرد. این اسپیکر زیبا و منحصر به فرد از طریق ورودی USB به عنوان سیستم های کامپیوتری و دستگاه های پخش فایل های صوتی متصل می شود. روی لاک پشت دیجیتالی I-Turtle چراغ های LED نصب است که هنگام شب یا متناسب با موسیقی می تواند روشن و خاموش شود. سر این لاک پشت دیجیتالی به صورت متحرک طراحی شده است که هنگام پخش موسیقی به اطراف حرکت می کند. اسپیکرI-Turtle که از آن به تعداد محدود تولید شده 46 دلار قیمت دارد و هم اکنون با استقبال گرم کاربران در بازارهای آمریکا مواجه شده است. شرکت Tiger Electronics پیش از این اسپیکر دیگری را به شکل سگ و با نام I- Dog تولید کرده بود.

 

 

ساعت مچی با قابلیت پخش فایل های صوتی

 

این ساعت دیجیتالی که در مرحله نخست وارد بازار ژاپن شده است، هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده و به زودی در دیگر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.

 

به تازگی ساعت دیجیتالی جدیدی با نام DigiFi Opera PMP وارد بازار شده است که علاوه بر نشان دادن زمان، امکانات دیگری را در اختیار کاربران می گذارد. این ساعت مچی شامل یک نمایشگر لمسی رنگی کوچک می شود که امکان استفاده از برنامه های داخلی را به سادگی برای کاربران فراهم می کند. ساعتOpera در اصل یک دستگاه قابل حمل پخش موسیقی است که از انواع فایل های صوتی با فرمت های مختلف پشتیبانی می کند و اسپیکرهای کوچکی را روی خود جا داده است. ساعت دیجیتالی Opera در کنار نشان دادن زمان، شامل سیستم گام شمار نیز می شود و قابلیت پشتیبانی از فناوری بی سیم Kleer را نیز دارد که به کمک آن می تواند به صورت بی سیم، فایل های صوتی مورد علاقه شما را دریافت کند.
این ساعت دیجیتالی که در مرحله نخست وارد بازار ژاپن شده است، هنوز قیمت دقیق آن اعلام نشده و به زودی در دیگر کشورهای جهان عرضه خواهد شد.

 

شارژر همراه برای همه گوشی ها

 

این دستگاه قابلیت استفاده با بیش از 1200 تلفن همراه موجود در بازار را دارد و هم اکنون وارد بازارهای آمریکا شده است.

 

اگر شما هم به طور مداوم از تلفن همراه خود استفاده می کنید و با عمر باتری گوشی خود مشکل دارید، دستگاه جدید SUPERBATTERY مشکل شما را برطرف خواهد کرد. این گوشی قابلیت اتصال به انواع گوشی ها را دارد و زمانی که آن را به تلفن همراه خود متصل می کنید، پس از گذشت هر دو دقیقه، به اندازه شش دقیقه در زمان استفاده گوشی شما شارژ می شود. این شارژر همراه 33/29 دلار قیمت دارد و به یک باتری قابل شارژ از نوع mA600 مجهز شده است. از دیگر امکانات به کار رفته در این محصول می توان به آداپتور AC، چراغ و... اشاره کرد. این دستگاه قابلیت استفاده با بیش از 1200 تلفن همراه موجود در بازار را دارد و هم اکنون وارد بازارهای آمریکا شده است. شرکت سازنده این محصول اعلام کرده است به زودی شارژر SUPERBATTERY را در دیگر کشورهای جهان عرضه خواهد کرد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
انجمن پارسیان سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:52 ق.ظ http://www.parsianforum.com

سلام دوست عزیز
سایت بسیار قشنگ،جذاب وپرمحتوایی دارید.ما نیز فرومی
علمی ، تخصصی و عمومی، با نام انجمن پارسیان را برای تمام ایرانیان عزیز راه اندازی کردیم.
خوشحال می شویم به جمع دوستانه ما بپیوندید .
می توانید از مدیر کل سایت، مدیریت انجمنی را درخواست کنید.
مایه مباهات است دوستان و مدیران لایقی مانند شما در جمع ما باشند.
منتظر حضور سبز شما هستم. موفق باشید.
http://parsianforum.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد