تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

سفر به ماه،بزرگترین دروغ قرن بیستم

خبرگزاری فارس: ما مدارکی داریم که فرود انسان بر روی ماه در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 دروغی بزرگ بوده است.



"در دروغ بزرگ همیشه قدرت معینی از قابلیت باور کردن وجود دارد. چرا که افراد زیادی از یک ملت همیشه تحت تأثیر عواطف به راحتی گول می خورند حالا یا عمدی یا سهوی. و به خاطر سادگی و بی آلایشی و صداقت باور آنها، راحت تر قربانی یک دروغ بزرگ می شوند تا یک دروغ کوچک. چرا که آنها خودشان در موارد کوچک، دروغ های کوچک می گویند و از گفتن دروغ های بزرگ شرم دارند (و دولت مردان در این مورد شرمی هم ندارند). هرگز به ذهن این مردم خطور نمی کند که دروغ های خیلی بزرگ بسازند و هرگز هم باور ندارند که دیگران چنان گستاخ باشند که این چنین صداقت را بدنام کنند ولو این که مدارک این چنین دروغی را برای ذهن آنها ثابت کنند آن هم به طور آشکار، باز هم به دروغ بودن آن دروغ بزرگ شک دارند و همچنان فکر می کنند که حتماً توضیحی وجود دارد. چنین دروغ بزرگ گستاخانه ای همیشه رد پاهایی پشت سر خود به جای می گذارد. حتی بعد از این که سرهم بندی شد و توسط متخصص های جهانی دروغ گویی وتمام کسانی که برای دروغ گفتن در هر دروغ گویی با هم همکاری می کنند، به عنوان یک حقیقت شناخته شد. این افراد در حال حاضر به خوبی می دانند که چگونه از این دروغ ها برای اهداف توسعه طلبانه خود استفاده کنند "
آدولف هیتلر (1925)
حتی یک تفاله ای از کیسه ی زباله ی زمین مانند آدولف هیتلر هم می دانست که چگونه توده های مردم را با مهارت اداره کند و گول بزند پس شما به واقع فکر می کنید که آمریکا انسان را بر روی ماه فرود آورده است؟ خوب، دوباره فکر کنید. ما مدارکی داریم که فرود انسان بر روی ماه در اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 دروغی بزرگ بوده است.
برای شروع بهتر است بدانید که تنها 100 نفر در پروژه فرود بر روی کره ی ماه درگیر بوده اند. مرکز کنترل در هوستون (Houston) به علاوه بیشتر زنان و مردانی که بر روی این پروژه کار کرده اند، شکی باقی نمی گذارند که این کار یک دروغ بوده است. اما چگونه ممکن است؟ خیلی ساده. قدرت کسی که چنین افتضاحی را به بار آورده هرگز اجازه نمی دهد که کسی این تصور را داشته باشد. هزاران نفری که درگیر این ماجرا شده اند، تنها نگران قسمت کوچکی بودند که مربوط به آنها بود. مهندسان، مکانیک ها، برنامه نویسان کامپیوتری و... کاری نداشتند که با هم مشترک باشد. بنابراین بیشتر افراد از چیزی از یک پروژه ی هالیوود سر بیرون می آورد، چیزی نمی فهمند.
در سال 1962، رئیس جمهور آمریکا، جان اف کندی گفت که یک تصوری از آمریکا دارد که تا قبل از پایان این دهه می تواند انسان را بر روی ماه فرود آورد و دوباره وی را به زمین بازگرداند. امروز، ما نمی دانیم که کندی آن روز می دانست که این کار واقعاً ممکن است یا نه اما مدت کوتاهی پس از ترور او، بهترین دانشمند جهان در زمینه ی موشک که در این پروژه کار می کرد به لیندون جانسون اطلاع داد که علم حداقل تا 30 سال آینده از انجام چنین پروژه ای ناتوان است. حقیقت این است... در واقع آنها کمی خوش بین بودند. الآن و اینجا ما 40سال از آن تاریخ را گذرانده ایم و هنوز هم تکنولوژی قادر به فرستادن یک انسان به ماه و باز گرداندن سالم وی به زمین نیست. قدرت هایی که در مورد این کلاهبرداری تصمیم گرفتند به این نتیجه رسیدند که اگر آنها نتوانستند انسانی را به ماه بفرستند وبه سلامت به زمین بازگردانند، کاری که آنها باید بکنند این است که از ناسا بخواهند این چنین پروژه ای را جعل کند و پس از آن میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان که برای سرمایه گذاری در این پروژه در نظر گرفته شده بود را برای خود بردارند. پس از آن، آنها تصمیم گرفتند که واقعاً می توانند کل این ماجرا را جعل کنند آنهم فقط با قسمتی از پولی که برای این کار آماده شده بود. این جا در عکس زیر مکانی در ایسلند است که ما فهمدیم که بسیاری از کلک ها و دروغ های ناسا در آن ساخته شده است.
در این جا چند حقیقت وجود دارد که باید به ذهن بسپارید که نمی شود واقعاً انسانی را به ماه فرستاد و غیر ممکن است:
ماه به طور دائم توسط شهاب سنگ های خیلی ریز که با سرعت بیست هزار مایل در ساعت حرکت می کنند، در حال بمباران شدن است. برای این که تصور درستی داشته باشید گلوله یک تفنگ با سرعت 800 مایل بر ساعت حرکت می کند. ماه هم هیچ اتمسفری ندارد که سرعت این شهاب سنگ ها را کم کند. اگر یکی از فضانوردان یا یکی از واحدهای ماه نشین توسط یکی از این شهاب سنگ ها ضربه ای ببیند حتی اگر این شهاب سنگ به اندازه ی یک دانه برنج باشد، آن وقت کار تمام است. عجیب این که ناسا در آن زمان اصلاً نگران چنین موضوعی نبود.
این یک مورد واقعاً دیگر خیلی خنده دار است. به پوتین های نیل آرمسترانگ (اولین انسانی که آمریکایی ها مدعی اند بر روی ماه پاگذاشت) نگاه کنید. به کف پوتین نگاه کنید و به عکس که ناسا ادعا می کند اولین نقش پوتین بر روی ماه بود.
این دونقش هیچ شباهتی به هم ندارند. ناسا سرانجام به خاطر اشتباهش طفره رفت و حالا ادعا می کند که پوتین هایی که آرمسترانگ روی ماه پوشیده بود قبل از این که ماه نشین اورا سوار کند روی سطح ماه رها شد و به زمین بازگردانده نشد، مطمئناً همین که ناسا گفته، درست است...
یک مشکل دیگر، یک سری امواج کشنده در فضا وجود دارد نه تنها برای فضانوردان بلکه برای عکس هایی که ممکن است بخواهد گرفته شود هم کشنده است و آنها را از بین می برد. خیلی خنده دادر است که ناسا سعی کرده که با حیله این رسوایی دیگر را هم از سر بگذراند. در یک دقیقه به شما نشان می دهیم که چنین عکس هایی که ناسا ادعا می کند روی ماه گرفته شده است جعلی است.
ماه بر روی زمین که 250 هزار مایل با آن فاصله دارد نور می اندازد، برای این که چنین سطحی به این روشنایی بخواهد وجود داشته باشد، حتما، برای هر کس کور کننده خواهد بود. بنابراین اصلاً فکرش را هم نکنید که با تکنولوژی آن روز (حتی امروز) بتوان عکس گرفت که ظاهر هم بشود. اما هیچ کدام از چنین عکس هایی که فضانوردان گرفتند، کوچکترین مشکلی نداشت.
نیل آرامسترانگ کسی که ناسا مدعی است اولین انسانی است که پا بر روی ماه گذاشت هم اکنون (این مقاله قبل از مرگ وی تألیف شده بود) دچار بیماری روح شده است چرا که تمام عمرش مجبور بوده با این دروغ زندگی کند. عجیب این که ما هیچ گاه ندیدیم که فضانوردانی که بر روی ماه راه رفته اند در یک جمع مردمی از جزئیات این سفر حرف بزنند. چرا این کار را نکردند؟ ناسا به آنها اجازه نداد.
در عکس زیر که از ماه نورد گرفته شده ومدعی شده اند که بر روی ماه حرکت کرده است هیچ رد لاستیکی در عقب یا جلوی آن دیده نمی شود.
به عکس زیر نگاه کنید علامت آمریکا بر روی سفینه ی ماه نشین با نوار چسب اسکاچ چسبانده شده این نوارچسب حتماً باید تحمل دمای 400درجه را داشته باشد آیا می توانسته است؟ من که مطمئنم نمی توانسته شما چطور؟
به این عکس نگاه کیند عکسی است از پیت کانراد از آپولو 12 اگر به قسمت بالایی کلاهش نگاه کنید، در قسمت بالا سمت راست انعکاس پروژکتور نورپردازی استودیویی را می توانید ببینید.
حالا یک چیز جالب دیگر، اولین سیگنال های ارسالی از ماه ابتدا به استرالیا رسیده است، استرالیایی های می گویند که در اولین تصویر مخابره شده دیده اند که یک نفر یک قوطی کوکاکولا را که در تصویر بوده از تصویر بیرون پرت کرده است.
یا مثلاً به این عکس توجه کنید که در آن پرچم آمریکا به آرامی توسط باد در حال تکان خوردن است. جالب این که در ماه هیچ گونه جریان بادی وجود ندارد. چون ماه اتمسفر ندارد.
برای آنکه سفر به فضا امکان پذیر شود، ناسا تأسیس شد. برنامه ی فضایی آپولو این طور وانمود کرد که انسان می تواند به فضا سفر کند و بر روی ماه پیاده روی کند. هر کدام از پروژه های آپولو با دقت تمرین می شد و سپس با دقت بسیار بیشتر در صحنه های نمایش در سایت آزمایشی فوق سری کمیسیون انرژی اتمی در صحرای نوادا و استودیوهای کاملاً امن ومحافظت شده والت دیزنی که در آن یک مدل بزرگ از ماه بود، به صورت فیلم در می آمد. همه ی اسامی، مأموریت ها، محل های فرود و تمام وقایع در برنامه ی فضایی آپولو انعکاس مراسم و تشریفات سری و سمبل آیین های سری پنهان روشنفکران است. شفاف ترین چیز انفجار ساختگی سفینه ی فضایی آپولو 13 که آکوریس (عصر جدید) نامیده شده بود، که در ساعت 1:13 (زمان نظامی 1313) در 13 آوریل 1970 رخ داد. این رخداد استعاره ای از جشن درگیرکردن مرگ و انفجار، شغل تابوت سازی، مشارکت با جهان معنوی و... در این پروژه بود. سفرهای اکتشاف ماه متوقف شدند چرا که ادامه دادن این دروغ بزرگ بدون آشکار شدن آن امکان پذیر نبود و البته آنها دیگر داستانی برای سرهم کردن نداشتند.
هیچ انسانی، هیچ گاه از ارتفاع 300 مایلی بالاتر نرفت. در این ارتفاع فضانوردان تحت فشار تشعشعات کمربند ون آلن بودند و البته کمربند ون آلن از آنها در برابر بی نهایت تشعشعات کیهانی محافظت می کرد. هیچ انسانی هرگز در هیچ برنامه ی فضایی آشکار برای عموم مردم، دور ماه نگشت، روی آن فرود نیامد و روی ماه پیاده روی نکرد، هیچ کس، هیچ وقت. حتی اگر چنین چیزی هم رخ داده باشد آنهم به صورت واقعی، باید از تکنولوژی خیلی بالایی استفاده شده باشد و هیچ کس هم از آن خبر نداشته باشد (حتی حالا هم چنین تکنولوژی پیشرفته ای در اختیار ما نیست).
آن تشعشعات عظیم که در کمربند ون آلن با آن روبروی می شویم، تشعشعات خورشیدی، پرتوهای کیهانی، روشنایی خیره کننده خورشید، کنترل دما و خیلی از مشکلات دیگر به هیچ موجود زنده ای اجازه نمی دهد که با چنین سطحی از تکنولوژی که ما در اختیار داریم، از اتمسفر خارج شود. هر دانش آموز با هوش دبیرستانی با یک کتاب فیزیک پایه می تواند ثابت کند که فرود آپولو بر روی ماه توسط ناسا جعلی بوده است.
اگر باز هم شک دارید، توضیح دهید که چگونه فضانوردان روی ماه پیاده روی کردند ،آن هم با لباس فضایی و در معرض نور خورشید کامل و گرمایی که در خلأ موجود در سطح ماه با درجه حرارت 256 درجه، آنها را احاطه کرده بود و تازه اینها غیراز اثرات شهاب سنگ های آسمانی، پرتوهای کیهانی، پرتوهای خورشیدی و... است. ناسا به ما می گوید که ماه هیچ اتمسفری ندارد و فضانوردان این سازمان در خلأ کامل بوده اند.
گرما با به عنوان حرکت و لرزش مولکول های ماده معنی می شود. حرکت سریع مولکول ها، یعنی دمای بالاتر. حرکت آرامتر مولکول های یعنی دمای پایین تر. صفر مطلق دمایی است که در آن حرکت مولکول ها، متوقف می شود. برای داشتن گرما یا سرما، باید ملوکول هایی موجود باشند.
خلأ حالتی از نیستی است که هیچ مولکولی وجود ندارد. خلأ هم درجاتی دارد.دانشمندان معتقدند که خلأ کامل وجود ندارد. فضا شبیه ترین چیز به خلأ کامل است که برای ما شناخته شده است. در جایی که ما به عنوان فضا می شناسیم مولکولهای بسیار کمی وجود دارد که مفهوم اندازه گیری سرما وگرما در آن غیر ممکن است. این همان دلیلی است که براساس آن ما از فلاسک یا بطر های خلأ برای نگهداری مایعات سرد یا گرم استفاده می کنیم تا بدون نیاز به دوباره سرد کردن یا دوباره گرم کردن، دمای آنها حفظ شود.
همه ی انواع پرتوها در خلأ حرکت می کنند اما هیچ تأثیری برخلأ ندارند. پرتوهای گرمایی خورشید در فضا حرکت می کنند اما فضا را گرم نمی کنند. در واقع پرتوهای گرمایی خورشید به هیچ وجه تأثیرگذار نیستند تا وقتی که به ماده برخورد کنند. حرکت های مولکولی وقتی انرژی موجب به صورت مستقیم توسط ماده دریافت شود، زیاد می شوند. زمانی که طول می کشد تا ماده بر اثر نور مستقیم خورشید در فضا گرم شود، به رنگ نور، خواص عنصری آن، فاصله از خورشید، و نرخ جدب موج گرمایی توسط ماده بستگی دارد. فضا داغ نیست. فضا سردنیست.
اجسامی که گرم می شوند به وسیله ی فضا نمی توانند سرد شوند. اولین کار برای سرد کردن یک جسم این است که آن را از معرض نور مستقیم خوشید دور نگه داریم. چیزهایی که در سمت سایه ی یک چیز دیگر قرار دارند، عاقبت سرد می شوند، اما نه به خاطر این که فضا سرد باشد. فضا سرد نیست. گرما و سرما در خلأ فضا وجود ندارد. قوانین حرکت دستور می دهند تا مولکولها آهسته تر حرکت کنند. اگر هیچ منبع گرمایی دیگری نباشد، اجسام بالاخره سرد می شوند، اما از آنجایی که خلأ موجود در فضا یک عایق کامل محسوب می شود، زمان زیادی طول می کشد تا یک جسم سرد شود حتی زمانی که به طور کامل از معرض امواج گرمایی یا دیگر امواج خارج شود.
ناسا تأکید می کند که لباس هایی که فضانوردان مثلاً روی سطح ماه پوشیده بودند، دارای تهویه مطبوع بوده است. یک سیستم تهویه مطبوع بدون تبادلگر گرمایی، نمی تواند کار کند. یک تبادلگر گرمایی به طور ساده این طور کار می کند که گرمایی را که در یک میانجی مثل گاز فریون، جمع شده است را می گیرد و به جای دیگری منتقل می کند. برای این که سیستم تهویه مطبوع کار کند و گرما را به مکان دوم انتقال دهد، به یک میانجی دیگر که مولکول هایش گرما جذب کند مثل هوا یا آب احتیاج دارد. (این میانجی دوم در آشپزخانه خانه، هوای موجود در آشپزخانه است). یک سیستم تهویه مطبوع نخواهد توانست که در خلأ کار کند. یک لباس فضایی که در محاصره ی خلأ قرار دارد نمی تواند گرمای داخل لباس را بگیرد و به مکانی دیگر بدهد. به یاد آورید که خلأ یک عایق کامل است. در چنین شرایط محیطی ای، یک انسان در لباس فضایی خود، بریان می شود.
ناسا ادعا می کند که لباس فضایی آنها به وسیله یک سیستم آب پایه که در لوله های اطراف بدن فضانورد کار می کرده است، خنک می شده است که آن هم توسط یک محافظ مارپیچی در قسمت پشتی لباس فضانوردان، از نور خورشید محافظت می شده است.
ناسا ادعا می کند که آب بر روی مارپیچ اسپری می شده تا لایه ای از یخ ایجاد شود. ظاهراً پس از آن، یخ که آن گرمای عظیم را جذب کرده است بخار می شده و به فضا می رفته است. در این مورد دو مشکل وجود دارد که به هیچ وجه قابل توضیح نیست:
1- میزان آبی که برای انجام این کار باید توسط فضانورد حمل شود، حتی برای زمان بسیار کوتاهی (آنهم برای دمای 155 درجه بالای نقطه ی جوش آب) آنقدر زیاد است که برای فضانورد امکانپذیر نیست.
2- ناسا ادعا کرده است که آنها یخ در سطح ماه پیدا کرده اند. ناسا ادعا می کند که محافظت توسط یخ (در برابر پرتوهای خورشید) اظهارات جعلی آنها را در مورد سیستم تهویه مطبوع را نقض نمی کند.
این را به خاطر داشته باشید. در مورد این موضوع فکر کنید آن هم وقتی که یک روزصبح با یک فلاکس پر از قهوه بیرون می روید. در این مورد خیلی طولانی و عمیق فکر کنید آن هم وقتی که یک فنجان قهوه ی داغ (4 ساعت پس از صبح) می ریزید تا با نهار بنوشید. باز هم در این مورد فکر کنید که چگونه چنین چیزی ممکن است آن هم در آخر روز وقتی باز هم یک فنجان قهوه ی گرم دارید که بخورید.
قوانین یکسان فیزیکی در مورد هر وسیله ای که در فضا سفر می کند، اعمال می شود. ناسا ادعا می کند که فضاپیما به آرامی چرخش می کرده است تا قسمت های قرار گرفته در سایه، به وسیله ی سرمای جان فرسای فضا سرد شود... سرمای جان فرسایی که وجود ندارد. در واقع تنها کاری که چرخش سفینه می توانسته انجام دهد، آن بوده است که گرمایی ثابت و حتی بیشتر برای سفینه را سبب شود همانند وقتی که شما یک هات داگ را روی آتش می چرخانید. در واقع یک غذا که نامش فضانورد آپولو بوده است، پخته می شده است. حداقل کاری که می شود کرد این است که وقتی سفینه به زمین بازمی گردد شما دلتان نمی خواهد که در سفینه را باز کنید.
ناسا خودش هم بهتر می داند که اگر چنین سیستم خنک کننده ای برای لباس فضانوردان تعبیه کرده بوده است، باید برای سفینه مدل بزرگترش را قرار می داده است. هیچ راکتی چنین حجم عظیمی از آب (برای سفینه و فضانوردان) را حتی برای زمانی کوتاه نمی توانسته حمل کند.
آب وزنی حدود 62 پوند بر فوت مکعب دارد. فضا و جرم آبی به این مقدار، برای حمل توسط راکت ها خیلی خطرناک بوده است. هیچ گاه چنین مقدار عظیمی از آب در هیچ مأموریتی نه برای فضانوردان نه برای سفینه ها، حمل نشده است.
بر روی نوارهای ضبط شده به اصطلاح سفر به ماه، فضانوردان به تلخی از سرمایی که در حین سفر نیز بر روی سطح ماه با آن روبرو بوده اند، شکایت کرده اند. آنها گفته اند از گرماسازهایی استفاده کرده اند که برای غلبه بر سرمای وحشتناک فضا کافی نبوده است. انجام چنین حیله ای هم ضروری بوده است چرا که مجبور می شده اند روزی حقیقت را بگویند. حقیقت را. این حیله همچنین مدرکی از خواری و غرور است که درآن روشنفکران همچنان کارهای انسان های معمولی را انجام می دهند.
چیزی که ما شنیدیم در واقع از یک سیستم سرمازای قوی در صحنه ی نمایش و ضبط فیلم مأموریت آپولو 11 بوده است. این صحنه ی نمایش و فیلم سازی در سایت آزمایش فوق سری کمیسیون انرژی اتمی در صحرای نوادا قرار داشته است جایی که دمای هوا به طور معمول 100 درجه فانهایت است. در گرمای مستقیم خورشید، فضانوردان هرگز نباید سردشان می شده است حتی در فضا که خلأ آن یک عایق کامل است.
به عنوان مدرک، ماه نشین را که در مؤسسه ی اسمیت سونیان (smith sonian institute) در معرض نمایش عمومی قرار دارد، بررسی کنید و به هسته ی موتور راکت که درون ماه نشین قرار داده شده است توجه کنید که به قمست بالای نازل راکت در قسمت پایین مرکزی ماه نشین متصل شده است. این همان موتور راکتی است که می گویند نیروی اضافه برای فرود بر ماه و برخاستن از آن را فراهم کرده است. درنمونه ی واقعی ماه نشین این موتور راکت موجود است اما در فیلم ها و عکس هایی که گفته می شود روی ماه از ماه نشین گرفته شده است دیده نمی شود. پس از آن نظری به شبیه ساز ماه نشین بیندازید و شما خواهید فهیمد که دقیقاً کجا چنین حقه ای به صورت فیلم درآمده است.
یک فکر خوب دیگر هم برای عملی کردن وجود دارد. این که اندازه ی ابعاد فضانوردان در لباس های فضایی شان و ابعاد واقعی درب ورود و خروج ماه نشین را اندازه بگیرید. همچنین ابعاد داخلی ماه نشین را اندازه بگیرید و پس از آن خواهید فهیمد که فضانوردان (یا همان دروغگوها) نمی توانسته اند با لباس فضانوردی از درب ماه نشین وارد آن شوند یا از آن خارج شوند. (واقعاً حواس پرتی هم حدی دارد). محل لولاهای درب ورود و خروج توجه کنید و سپس به شبیه ساز آموزش ماه نشین نگاهی بیندازید و همه ی ابعاد را اندازه بگیرید (همه ی آنهایی که در بالا گفته ام) و حالا حواستان به محل لولا های درب ورود و خرج خیلی بزرگتر باشد تا روشن شوید...
ناسا ادعا می کند که لباس های فضایی ای که فضانوردان پوشیده بودند، در سطح ماه فشارشان را 5psi بالاتر از فشار محیط برده اند (فشار خلأ صفر psi است) ما دستکش هایی را که ناسا ادعا می کند فضانوردان در دست کرده اند را امتحان کردیم و فهمیدم که آنها از مواد قابل انعطاف ساخته شده اند و هیچ وسیله ی مکانیکی، الکتریکی یا هیدرولیکی در آنها تعبیه نشده است تا هنگامی که آنها را در دست دارند، به انگشتان آنها کمک می کنند. آزمایش ها به روشنی نشان می دهد که چنین امکان استفاده کردن از چنین دستکش هایی وجود ندارد به طوری که پوشنده ی آنها امکان خم کردن مچ یا انگشتان را برای انجام هیچ کاری ندارد وقتی که با فشار پنج psi بالاتر از فشار محیط پرشده باشد، حالا در خلأ باشد یا در جو زمین (فرق نمی کند). به واقع ناسا فیلم ها و عکس هایی را نشان داد که درآنها فضانوردان از دست ها و انگشتان شان به راحتی در طی به اصطلاح سفر به کره ی ماه، استفاده می کنند. فیلم به وضوح نشان می دهد که به هیچ وجه هیچ فشاری درون دستکش ها وجود ندارد... شرایطی که در آن بیهوش شدن به علت کاهش فشار اتمسفر به صورت آنی و انفجاری رخ خواهد داد و نتیجه ی آن تقریباً مرگ ناگهانی است، اگر واقعاً فضانوردان درمحیط خلأ باشند. اگر باور نمی کنید، خودتان امتحان کنید. یک آزمایش ساده است و لازم نیست که حتماً متخصص موشک باشید. اینها چند دلیل، از بیش از یک صد دلیل ساده و راحت برای اثبات قابل قبول علمی ماجرا بود که نشان می دهد چگونه ناسا و برنامه ی فضایی آپولو بزرگترین دروغ هایی بوده اند که به مردم راست پندار جهان، قبولانده شده است.
ما تلاش کردیم که اطلاعاتی در مورد فعالیت هایی در منظومه شمسی که همزمان با پروژه ی آپولو فعال بوده اند، تهیه کنیم. فهمیدیم که این اطلاعات برای تمام روزها و تمام سالها قابل دسترسی است، غیر از روزها و ساعت هایی که مأموریت آپولو(به اصطلاح) در حال انجام بوده است. این اطلاعات از هیچ سازمان دولتی شامل ناسا، سازمان ملی اقیانوس و اتمسفر (NOAA) و رصدخانه دریایی قابل تهیه نیست. این اطلاعاتی است که به طور عادی جمع آوری می شود (چیز عجیبی برای پنهان کردن ندارند) و شامل تاریخ های پرتاب، تاریخ ها و زمان های فرود و آسیب های سنگین ناشی از پرتوها می باشد. این اطلاعاتی است که باید وقتی که فضانوردان با ماه پیما روی ماه حرکت می کرده اند، مشاهده می شده است، اگر که به واقع فضانوردی روی ماه بوده باشد. این اطلاعات قابل دسترسی نیست چرا که اثبات خواهد کرد که آن فضانوردان کذایی مثل سیب زمینی برشته شده اند. جسد آنها باید به زمین باز می گشت اگر واقعاً آنها، تلاش کرده اند چنین مأموریتی انجام دهند.
به علاوه، اگر تمام دلایل بالا را کنار بگذاریم فیلم ها و عکس هایی مأموریت آپولو به راحتی جعلی بودن آن را اثبات می کند. هر کسی با کمترین سطح اطلاعات درباره ی استودیوهای فیلم برداری، استودیوهای نورپردازی و واقعیت های فیزیکی ماه به راحتی می تواند ثابت کند که مدارک بصری پروژه ی فضایی آپولو (عکس ها و فیلم ها) توسط ناسا جعل شده است. هیچ فیلم رنگی ای برای بشر این قدر شناخته شده نیست که شامل چنین جزئیات عالی در سایه ها و قسمت های روشن عکس هایی که گفته می شود روی ماه گرفته اند، باشد. هر عکاس حرفه ای که این عکس ها را ببیند به شما می گوید که چنین عکس هایی در محیط های کنترل شده ای گرفته شده اند و چنین عکسی متعلق به محلی با تابش مستقیم نور خورشید، و آنهم در خلأ نیست. بعضی از این اشکالات و اختلاف ها در عکس ها چنان است که حتی کسانی که هم که خیلی خوش بین هستند، وقتی این اختلافات را برای آنها روشن کنی به مِن و مِن شنیدنی ای می افتند. بعضی ها واقعاً به یک شوک آرام فرو می روند. برخی در هم می ریزند و گریه می کنند. من خودم کسانی را دیده ام که به شدت عصبانی شده اند و در حالی که این عکس ها را پاره می کنند، جیغ هم می زنند.
کلینیک نکت (kleinik nekt) فرمانده ی عملیات های ناسا در زمان پروژه ی آپولو، الآن هم "عضو فراماسونری سی و سومین مرتبه " است و برادرش هم حاکم مطلق و مشهور هیئت سی وسومین مرتبه از رسم اسکاتلندی باستانی و پذیرفته شده ی فراماسونری است (فرماسونری یعنی فراموش خانه) این عضویت جایزه ی او برای مقاومت در چنین ماجرایی بوده است. همه ی گروه اولین فضانوردان فراماسون بوده اند. عکسی از نیل آرمسترانگ (اولین کسی که مثلاً روی ماه پیاده شد) در خانه ی معبد واشینگتن وجود دارد که در آن نواری که علامت فراماسونری است روی ران او آنهم بر روی ماه قرار دارد. همه ی اعضای بلند پایه ی رسمی ناسا جزء اشراقیون، مارکسیست ها یا کمونیست بوده اند و هستند.
اتحادجماهیر شوروی فقط یک برنامه ی فتح ماه سرنشین دار را برنامه ریزی کرده آن طور که من تحقیق کردم کیهان نوردهای شوروی وقتی که از کمربند ون آلن بالاتر رفته اند، جزغاله شده اند. شوروی هیچ گاه دوباره تلاشی برای فرستادن انسان به کمربند ون آلن یا بالاتر از آن صورت نداد. (کاری شبیه کاری که عقل سلیم می کند). وقتی که انسان نمی تواند از تشعشعات سنگین کمربند ون آلن جان سالم به در ببرد، چگونه می تواند روی ماه فرود آید؟ اتحاد جماهیر شوروی برنامه ی فرستادن انسان به ماه را منحل کرد.
اثری که این ماجرا بر روی انسان های جهان داشت، این بود که اگر ما می توانیم به ماه سفر کنیم، دیگر موجودات زنده ی کیهان هم می توانند به زمین ما سفر کنند. سناریوی حمله ی بیگانگان به زمین از آن زمان مرسوم شده است.
فاش سازی های اخیر در باره ی طبیعت کلاهبردار ناسا و برنامه ی فضایی آپولو که توسط اداره ی اطلاعات ودیگران صورت گرفت موجب سیل تبلیغات و برنامه ی تلویزیونی شد تا مردم گول خورده در خواب عمیق جهالت باقی بمانند. بلندپروازترین آنها "آپولو 13 " و "از زمین تا ماه " هستند که در هر دو بازیگر و تهیه کننده ی معروف، تام هنکس کار کرده است.

حقایق آپولو


1- نیل آرمسترانگ هم اکنون ( این مقاله قبل از مرگ آرمسترانگ تهیه شده است) هم اکنون از بیماری روحی رنج می بود. که نتیجه ی مستقیم قراردادن او به عنوان سنگ بنای بزرگ ترین دروغ تاریخ است. شاید هم از این که تعداد بیشماری سایت اینترنتی او را دروغگو می خوانند.
2- شایعه ای هست که می گوید فضانورد آپولو 12 پیت کنراد (pete conrad) قصد داشته که در جشن سی امین سالگرد ازدواجش در منظر عموم از جعلی بودن فرود بر ماه پرده بردارد. او در یک تصادف با موتورسیکلت، یک هفته قبل از سی امین سالگرد ازدواجش کشته شد.
3- هم اکنون، برای شاتل فضایی 66 ساعت طول می کشد که به ایستگاه فضایی بین المللی که در 185 مایلی سطح زمین قرار دارد، برسد. ناسا می گوید که آپولو 13 از وقتی که از زمین بلند شد، 55 ساعت طول کشید که در فاصله ی 200 هزار مایلی زمین به مشکل برخورد. (185 مایل در 66 ساعت با تکنولوژی امروز و 200 هزار مایل در 55 ساعت با تکنولوژی 40 سال پیش) بهتر است به کسی دیگر نگویید. شاید مسخره تان کردند.
4- یوری گلر (Uri Geller) یکی از افراد سرشناس جهان در وب سایت خودش، می گوید که عکس های ناسا از برخی برنامه های آپولو به طرز احمقانه ای، جعل و ساخته شده اند، و می پرسد که چرا؟ یوری دوست صمیمی فضانورد آپولو 14، ادگار میچل (Edgar Michell) است. حالا ما از او می پرسیم که چرا از دوست خودت نمی پرسی که چرا عکس ها جعلی هستند؟
5- رئیس، لیندون جانسون، اسناد مشخصی از آپولو را طبقه بندی کرد و دستور داده تا سال 2026 از طبقه بندی خارج نشود. این کا را کرد تا تمام کسانی که در پروژه ی آپولو درگیر بوده اند، مرده باشند و فراموش شده باشند، و هیچ کسی برای عیب جویی کردن زنده نمانده باشد. اگر کسی بخواهد حقیقت پشت سر برنامه ی آپولو را بداند، لازم نیست تا 2026 صبر کند. همین الآن بر همه آشکار است.
6- در اوایل دهه ی 1960 مسئولان ناسا طی جلسه ای پشت درهای بسته، فهمیدند که سفر انسان به ماه قبل از 1970 امکان پذیر نیست. پس تصمیم گرفتند که این قضیه را در پروژه ی آپولو 11 عملی کنند آنهم با جعل کردن قضیه، به این امید که بعدها بتوانند به ماه سفر کنند و این حقه را مخفی و مدفون نگه دارند که هرگز موفق به سفر واقعی به ماه نشدند.
7- نویسنده معروف سی کلارک از آپولو11 به عنوان "حفره ای در تاریخ " یاد می کند و مورخ بزرگ ای.جی.پی تیلور از آپولو11 به عنوان "بزرگترین اتفاقی که در طول زندگی اش نیفتاد " یاد می کند.
8- ناسا در آن زمان ماه نشین را تکمیل نکرده بود. اکنون 40 سال از آن تاریخ می گذرد و ناسا هنوز نتوانسته یک راکت که به ماه برود و برگردد را بسازد کاری که ادعا می کند 40 سال پیش انجام داده است. آن هم با سرنشین.
9- فیلمی که از درون کپسول تمام آپولوها (تأکید می کنم تمام آپولوها) گرفته شده است، یک نور آبی کم رنگ را نشان می دهد و همچنین خمیدگی زمین را نیز از پنجره ی فضاپیما نشان می دهد. این فیلم به ادعای ناسا در نیمه ی راه سفر به ماه و در تاریکی و سیاهی فضا گرفته شده است. این نور آبی ثابت می کند که کپسول فقط در حال چرخش به دور زمین بوده است.
10- تصاویر ماه که در سایت ناسا دیده می شود جعلی هستند و در آنها پشت صحنه ی تئاتر دیده می شود. عکس ها یک خط سیاه که با مداد کشیده شده است را در جایی که پس زمینه به نور روز در آسمان می رسد آشکار می کند که در آنجا به طور ناگهانی تاریک می شود.
11- ماه نشینی که در آخرین مأموریت ها استفاده شده است دقیقاً مانند همان نمونه های اولیه است به طور مثال هیچ گونه اصلاحی در آن صورت نگرفته است. حمل ماه نشین به ماه حتی اگر خیلی کوچکتر هم می شده است، غیر ممکن بوده است.
12- ماه پیما دارای تایرهای قابل بادکردن بود که اگر از قبل بادشده بود وبه ماه رفته بود، آنجا منفجر می شد. حالا اگر بدون باد هم به ماه می رفت، آنجا هوایی برای باد کردن آن وجود نداشت. سنجابهای حرفه ای پروژه ی آپولو می گویند که ماه پیما دارای تایرهای ماه پیما همراه با شبکه فلزی محکم بوده است. بله، ماه پیمای موجود در موزه که از اواسط دهه ی هفتاد (پنج شش سال پس از اولین سفر به ماه) به جا مانده است، چنین خصوصیتی دارد. چرا که سنجابها فهمیدند که تایرهای باد شونده به هیچ وجه (چه در زمین باد شوندوچه در ماه) در ماه قابل استفاده نیستند. ناسا 40 سال وقت داشته است که به اصلاح اشتباهات ساده و آشکار برنامه ی آپولو بپردازد. هر وقت کسی ایرادی می گرفته است، ناسا این اشتباهات را اصلاح می کرده است و چیزی نمی گفته است مثلاً آنها نمی توانند بگویند چرا این همه چیز خلاف قاعده در اولین محل فرود وجود دارد. در هر صورت من عکس هایی از ماه پیما که تصور می شود بر روی ماه بوده است، در اختیار دارم که دقیقاً همان تایرها و حتی والوهای تایرهایی را دارد که در مرکز هوایی کندی استفاده می شود به عبارت دیگر آنها یک نوع و یک جنسی هستند. از زمانی که چنین اشتباه بزرگی در وب سایت من مثل بمب منفجر شد، تصاویر اولیه که از نمای نزدیک از ماه پیما بود و در اینترنت قرار داشت، تغییر کرده است.
13- غیر ممکن بوده است که بتوان لباس فضایی ای در اختیار داشت که آنهم بر روی ماه با آب خنک شود، در حالی که دمای بیرون در نقطه ی جوش آب باشد. و هیچ جایی برای پراکنده کردن گرما در آن وجود نداشنه باشد.
14- براساس تحقیقات مرکز تحقیقات لانگلی (Longley Research Center) در همیتون ویرجینیا، ماه پیما ابتدا از جایی آویزان بوده است و دقیقاً در همان زمانی که در ماه دروغین ادعا می کنند که حرکت می کرده است، به آرامی پایین آورده شده است. (در عکس دیدید که هیچ رد تایری در جلو و عقب تایرهای ماه نشین نیست).
15- فضانوردان هم از چنین چیزی آویزان بوده اند تا کم وزنی درسطح ماه را نشان دهند. عکس های سایت Reality را با عکس های سایت ناسا مقایسه کنید.نوسان غیر منطقی زیاد پای عقبی در هر دو سری عکس، یکسان است.
16- فیلم هایی که می گویند توسط آپولو8 که مثلاً دور ماه گشته است گرفته شده است، دقیقاً همان فیلم هایی است که برای مأموریت آپولو 11 نشان داده شده است. به جز این که معکوس شده است و وارونه گشته است. رشته کوههای تادپول لایک (tadpole like) را چک کنید.
کاری که ناسا انجام داد این بود که سطح ماه دروغین را در مرکز تحقیات لانگلی (LRC) فیلم برداری کرد، در یک مسیر رفت، سپس دوربین را معکوس کردو سطح را در جهت معکوس فیلم برداری کرد چیزی که در فیلم ها مشهود است ودیده می شود.
17- فیلم هایی که نشان می دهد آپولودور ماه گشته است، توسط یک دوربین سوار بر ریل که به آرامی دور مدل گچی ساختگی ماه می چرخد، گرفته شده است.
18- جیمزلاول که از روی یک متن پیش نوشته در شبیه ساز ماه نشین برای فیلم بالا می خوانده است در جایی از فیلم می گوید که "ظاهراً ماه اصلاً خاکستری بوده است. هیچ رنگی در کار نبوده است. مثل یک مجسمه گچی به نظر می آید. این صدا خیلی پیشتر از مأموریت آپولو ضبط شده است. با دقت به این نوار گوش دهید (با هدفون) ببینیدکه اوبه سختی تلاش می کند جلوی خنده ی خود را بگیرد. چرا کسی که دیگر باید فکر کند چنین مأموریت عظیم و بزرگی چیز خنده داری است؟ جواب این است که به واقع آن ماه کذایی یک مجسمه ی گچی واقعی بود که وی به آن اشاره می کرد.
19- در یک مصاحبه ی تلویزیونی بین شینامک دونالد و مدیر اجرایی ناسا، دن گلدن (Dan Golden) (معروف به Dan Dare) در سال 1994، دن گلدن آشکارا پذیرفت که انسان نمی تواند از مدار زمین خارج شود، مادامی که بر پرتوهای کیهانی غلبه کند. او در حالی این سخنان را گفت که هیچ اشاره ای به پروژه آپولو در 25 سال قبل از آن نکرده بود، مأموریتی که تصور می شود که انسان 250 هزار مایل از مدار زمین دور شده است.
20- نیل آرمسترانگ هیچ عکس یادگاری یا چیزی شبیه به آن از سفر مثلاً به ماه ندارد. اما او عکس های فراوانی از روزهای تست خلبانی اش جمع کرده بود. آرامسترانگ که خود می دانست این حماسه آمریکایی یک دروغ بزرگ است، از طرف ناسا مجوزی برای داشتن این عکس ها نداشت.
21- در سال 2009 ناسا هنوز به تکنولوژی فرستادن انسان به ماه و برگرداندن ایمن وی از ماه نرسیده است. خوب انجام چنین کاری در سال 1962، یعنی 40 سال پیش واقعاً یک شاهکار صنعتی و فضایی بوده است. شما که در این مورد شکی ندارید؟

انگیزه هایی در مورد این حقه ی کثیف:


چندین نظریه در مورد علت چنین حقه ای توسط نظریه پردازان این ماجرا بیان شده است:
1- پرستیژ جنگ سرد: ایالات متحده آمریکا فهمید که برای او خیلی حیاتی است که در رقابت فضایی برنده شود آنهم در برابر اتحادجماهیر شوروی. رفتن به ماه خیلی خطرناک و البته پرهزینه بود. علیرغم توجه شوروی و گوش به زنگ بودن آن، بیل کیسینگ (Bill keysing) ادعا می کند که برای آمریکا جعل کردن چنین چیزی خیلی راحت تر بود و در نتیجه موفقیت را تضمین می کرد. آنهم بهتر از زمانی که واقعاً بخواهد بر روی کره ماه فرود بیاید.
2- پول: ناسا در آن زمان هزینه ی سفر به ماه را 30 میلیارد دلار آمریکا برآورد کرد. بیل کیسینگ ادعا می کند قسمتی از چنین پولی می توانست انگیزه لازم برای صدها نفر جهت شرکت در این حقه باشد.
3- خطر: این بحث و جدل ها به این نتیجه رسیدندکه مشکلات اولیه برای سفر به فضا غیر قابل حل کردن است ولو این که شما تیم مجهز و با پول کافی برای حل چنین مشکلاتی داشته باشد. کیسینگ ادعا کرد که شانس موفقیت برای فرود بر روی کره ی ماه فقط 17 هزارم درصد بود.
4- حواس پرتی مردم: با توجه به اظهارات نظریه پردازانی که ادعا می کنند چنین پروژه ای حقه ای بیش نبوده است، آمریکا از حواس پرتی عمومی مردم در جنگ ویتنام استفاده کرد. فعالیت های آمریکا برای فرستادن انسان به ماه ناگهان متوقف شد، مأموریت های از قبل برنامه ریزی شده کنسل شد و همه ی اینها تقریباً در همان زمانی که آمریکا از جنگ ویتنام دست کشید، متوقف شد. (اما برنامه آپولو چندین سال قبل از پایان جنگ ویتنام، متوقف شد).
5- وفای به عهد: برای این که قول رئیس جمهور فقید آمریکا جان اف کندی برای فرستادن انسان به ماه و بازگرداندن وی به زمین قبل از پایان دهه ی 60 عملی شود.

مقایسه تکنولوژی آمریکا با شوروی:


در زمان پروژه ی آپولو 11، شوروی 5 بار بیشتر از آمریکا پروازهای سرنیشین دار به فضا فرستاده بود شوروی برای اولین بار به موارد زیر دست یافته بود:
1- قراردادن اولین ماهواره ی ساخت بشر در فضا (اکتبر 1957، سفینه اسپوتنیک 1)
2- فرستادن اولین موجود زنده به فضا، سگی ماده به نام لایکا (نوامبر 1975، اسپوتینیک 2)
3- اولین بازگشت سالم موجودارت زنده از مدار به زمین شامل 2 سگ، 40 موش، 2 موش صحرایی (آگوست 1960، اسپوتنیک 5)
4- اعزام اولین انسان به فضا، یوری گاگارین، همچنین اولین انسانی که به دور فضا گشت (آوریل 1961، وستوک 1)
5- اولین دارنده ی همزمان 2 سفینه ی فضایی در مدار (آگوست 1962، وستوک 3 و وستوک 4)
6- اولین زن در فضا، ولنتینا ترش کف (ژوئن 1963، وستوک 6، به عنوان قسمتی از دومین پرواز سفینه های فضایی دوبل شامل وستوک 5)
7- اولین راهپیمایی فضایی (EVA) (مارس 1965 voskhod2)
در 27 ژانویه سال 1967 سه فصانورد آپولو1 در حین آزمایش در قسمت پرتاب در آتش سوختند و جان باختند. اولین پرواز سرنشین دار در آپولو 7 صورت گرفت در اکتبر سال 1968 (یک سال قبل از سفر به ماه) و 21 ماه پس از آن آتش سوزی (اگر امریکا پس از 1 سال از اولین پرواز سفینه سرنشین دار به فضا توانست، انسان را روی ماه فرود آورد آیا شوروی پس از 40 سال نمی توانست).

چند سؤال اساسی:


1- در مورد سنگ هایی که از ماه آورده شده اند چه می گوئید، این سنگ ها ثابت می کنند که فرود روی ماه واقعاً صورت گرفته است؟
پاسخ: نه این طور نیست. این سنگ ها بیشترین تاکتیک مورد استفاده ی ناسا و PAN است، اما هیچ چیز را ثابت نمی کند. ناسا مدت ها قبل از مأموریت آپولو به تولید سنگ های شبیه سازی شده ی ماه می پرداخته است که این موضوع در کتابی که در سال 1966، سه سال قبل از آپولو 11، چاپ شده است، اثبات شده است. این سنگ های شبیه سازی شده از سنگ بازالت و نمونه شهاب سنگ های پیدا شده در آنتراکتیکا ساخته شده است. این سنگ های شبیه سازی شده که به دانشگاه های سرتاسر جهان فرستاده می شود به نظر واقعی می رسد. (که این طور نیست). این سنگ های شبیه سازی شده، البته از هر نمونه سنگ موجود روی زمین متفاوت به نظر می آید و ناسا هم همین را می خواهد. این دلیلی است برای آن که زمین شناسان می گویند چنین سنگ هایی در هیچ کجای زمین پیدا نخواهد شد. البته که چنین نیست چون این سنگ ها فقط توسط ناسا تولید شده است و با سنگ های اصلی متفاوت است. ناسا سنگ های شبیه سازی شده و غبارهای شبیه سازی شده ی ماه را آن قدر ارزان تولید کرده است که بابتش لازم نیست پولی بدهد، غیر از هزینه ی حمل و نقل آن.
2- چرا آنها تلسکوپ هابل را روی ماه تنظیم نمی کنند تا مصنوعات دست بشر را که در ماه جا مانده است ببینیم؟
هابل از اموال ناسا است و توسط ناسا هم هدایت می شود، کسی که کل این ماجرای ساختگی را راه انداخت. بنابراین نمی توان کاری کرد. به عنوان راه حلی دفاعی، ناسا به خبررسان ها و سایت های علمی پول هایی پرداخت کرد، (مثل فیل پلیت (Phit Plait از Bad astronomy) تا ادعا کنند که تلسکوپ هابل قابل به انجام چنین کاری نیست و نمی تواند محل های فرود را ببیند. اما واقعاً چه درجه ای از تفکیک پذیر (Resulation) برای آنها مورد نیاز است؟ هابل در واقع می تواند تا 50 متری سطح ماه را ببیند. چیزی که به اندازه کافی هست تا بتوان مصنوعات بشری به جا مانده روی ماه (به ادعای ناسا البته) را دید.
حالا شما توجه کنید که سطح ماه، ابر یا اتمسفری ندارد که نشود آن را دید. ناسا در واقع تصاویر با کیفیت بسیار بالایی از ماه در اختیار دارد که آنها را در اختیار رسانه ها نمی گذارد چرا که اولین چیزی که مردم می خواهند این است که چیزهایی که روی سطح ماه جا مانده است را ببینند و مسلماً چیزی هم در آنجا نیست.
3- در مورد بی وزنی چه می گویید، آیا چنین چیز در زمین و با گرانش قوی آن امکان دارد؟
این هم یکی دیگر از ادعاهایی است که در عین خنده دار بودن، هیچ چیز را ثابت نمی کند. فیلم در نور کم گرفته شده است، به علاوه یک فیلم سیاه و سفید با کیفیت خیلی پایین است. از آنجایی که چنین تجربه ای در فاصله ی زیادی از دور بین صورت گرفته است، به راحتی می تواند چیزی جعل کند. آیا با یک طناب و چند حقه ی سینمایی نمی توان چنین کاری کرد. من می خواهم به شعبده بازی نظیر دوید کاپرفیلد اشاره کنم. کسی که شیرین کاری های خیلی بزرگتری انجام داد (حقه های بصری) آن هم در فاصله ی یکی دو متری از تماشاچی. یکی از شیرین کاری هایی که خود او هم در آن شرکت داشت، نصف کردن بدن خودش با یک اره برقی بود. پس از 2 تکه ی جدا شده ی بدن او به دو طرف صحنه ی نمایش برده می شود. اگر طرفداران فرود بر روی کره ی ماه واقعی بودن آن را قبول دارند، آیا قبول می کنند که دیوید کاپرفیلد هم واقعاً به دو تکه بریده شده بود؟
4- چرا ستاره شناسان بزرگی مثل سربرنارد لاول (Sir Bernard Lobell) و پاتریک مور (Patrick Moore) از این ناسا در این ماجرا حمایت می کنند، اگر که می گویید چنین چیزی صحنه سازی است؟
داشنمندان و ستاره شناسان سراسر زمین به خوبی می دانند که چنین ماجرایی ساختگی است، اما از ناسا طرفداری می کنند تا به اطلاعات حساسی که از تلسکوپ هابل به زمین ارسال شده است دسترسی داشته باشند. آنها نمی توانند به ناسا دهن کجی کنند که در این صورت ناسا آنها را از دستیابی به چنین اطلاعات گرانبهایی محروم می کند. اطلاعاتی که واقعاً مورد نیاز هستند.
5- در مورد انعکاس دهنده ی لیزری که در سطح ماه قرار داده شده است و با آن می توانند فاصله ی زمین تا ماه را بفهمند چه می گویید؟
در سال 1946، دانشمندان در آمریکا توانستند یک سیگنال رادیویی به سطح ماه ارسال کنند و با موج رادیویی برگشتی از ماه توانستند فاصله ی دقیق ماه را به دست آورند. در اوایل دهه ی 60 ناسا فهمید که می تواند این آزمایش را خیلی بهتر هم انجام دهد و این کار را با یک باریکه پرقدرت نور لیزر با دقت بیشتری انجام دهد. در این سناریو، نور لیزر از ماه به سمت زمین منعکس و برگشت می شود، دقیقاً همان طور که نور خورشید از ماه به زمین منعکس می شود. در 9 مه ی سال 1962 (بیش از 7 سال قبل از آن که آپولو 11 مثلاً بر روی ماه نشست) یک لیزر پرقدرت یا قوتی با موفقیت روی سطح ماه تابانیده شد و به زمین منعکس شد تا فاصله ی دقیق ماه از زمین بدون آنکه لازم باشد، چیزی در سطح ماه تعبیه شود، مشخص شود. هیچ منعکس کننده ی لیزری روی سطح ماه نیست و هرگز هم نبوده است. ناسا هم اکنون از همان روشی استفاده می کند که در سال 1962 قبل از حقه ی فرود بر ماه، از آن استفاده می کرد. اتفاقاً ناسا برنامه ای دارد تا بتواند با یک لیزر پرقدرت تر فاصله ی دقیق مریخ تا زمین را محاسبه کند. آیا باز هم این جا می گویید که فضانوردان منعکس کننده ی لیزری روی ماه گذاشته اند تا فاصله ی آن با زمین را اندازه بگیرند؟
6- چرا آمریکا فرود بر روی ماه را جعل کرد، آیا از نظر آنها شوروی احمق بود؟
نه آنها کاری نکردند که روسها را احمق جلوه بدهند. و هیچ کس هم قبول ندارد که روسها آن قدر احمق باشند که این گونه گول بخورند؟ روسیه در آن زمان (و حتی الان در بعضی قسمت ها) (1) فناوری فضایی پیشرفته تری از آمریکا داشت و حتی در زمان سخنرانی کندی می دانست که فرستادن انسان به ماه و برگشت وی از ماه غیر ممکن است. این ماجرا جعل شد تا به غرب ثابت شود که آمریکا در تکنولوژی فضایی از شوروی برتر است (در زمان مسابقه فضایی آمریکا و روسیه، همیشه در هر کاری روسها، اولین بودند، مثلاً فرستادن اولین انسان به فضا) چرا که دنیای غرب ایمان خود در مورد قدرت آمریکا را از دست داده بود وآمریکا هم چنین ارتباط ضعیفی با خود را نمی توانست، شاهد باشد. هیچ رقابت فضایی آن طور که ناسا ادعا می کند وجود نداشت. روسیه به هیچ وجه، هیچ گاه قصد فرستادن انسان به ماه را نداشت چرا که می دانست و البته آزمایش کرده بود که چنین کاری غیر ممکن است.
7- آیا ریچارد نیکسون در پس این قضایا بود؟
اگر چه نیکسون مسئول مأموریت های آپولو در آن زمان بود، مستقیماً مسئول چنین کاری نبود، اگر چه که او می دانست یا حداقل باید می دانست که آنها در حال جعل این ماجرا هستند. برنامه ریزی و آماده سازی شرایط ساختن این ماجرا در اوایل دهه ی شصت صورت گرفت و از این نظر لیندون بی جانسون رئیسی بود که در پروژه ی آپولو بیشترین اطلاعات در اختیارش بود.
8- در مورد این همه انسان که در پروژه ی آپولو درگیر بوده اند، چه می گویید، آیا هیچ کس نمی خواسته که این راز را فاش کند؟
طرفداران می گویند که نیم میلیون نفر انسان در این پروژه درگیر بوده اند، اما این آمار شامل تمام مهندسان دون پایه در تمام شرکت های سراسر دنیا هم می شود. حالا اگر یک مهندس در کارخانه ای در سیاتل دارد قطعه ای می سازد و رئیس او به او می گوید که این قطعه را برای پروژه ی آپولو می سازیم، آیا این مدرکی دال بر رخ دادن فرود بر روی کره ی ماه می شود؟ البته که نه. این که مدرک نمی شود. ولو این که اگر آن مهندس می دانست که هرگز این قطعه را برای سفر به ماه نساخته اند، باز هم پیش همه است که به کره ی ماه رفته است تا این که یک جورهایی احساس غرور کند. قطعات مورد نیاز برای آپولو در کارخانه های مختلف بسیاری در سراسر جهان ساخته شد. مثلاً منعکس کننده ی لیزری که تصور می شود بر روی ماه قرار گرفته است، توسط فرانسه ساخته شده است. ناسا یونیت را از کمپانی فرانسوی گرفت و این آخرین چیزی بود که آنها دیدند. احتمالاً این قطعه در جایی مثل لانگی بایگانی شده است، اما چیزی که با اطمینان می شود گفت این است که این قطعه روی ماه نیست. آیا آن مهندسان فرانسوی مدرکی برای فرود انسان بر روی ماه محسوب می شوند؟
نه، البته که نه، افراد خیلی کمتری (کمتر از 200 نفر) مستقیماً در این ماجرا درگیر شده اند تا تعداد افرادی که شاهد وقوع اتفاق واقعی هستند، به حداقل برسد. هیچ نیازی نیست که آنها حرفی بزنند و افشاگری بکنند چون آنها واقعاً نسبت به آمریکا حس وطن پرستی دارند و هیچ چیز در مخالفت این قضیه نخواهند گفت. حتی اگر دروغ بزرگی به مردم قبولانده شده باشد. این دلیل اول، اما دلیل دوم، آنها به میلیون ها دلار پول نیاز ندارند تا به فکر آینده ی خود باشند، چون همین الان پول زیادی از ناسا بری ساکت ماندن می گیرند.
9- چرا روسیه برای فاش کردن این دروغ کاری نکرد؟
این هم یکی دیگر از دستاویزهای طرفداران واقعی بودن این ماجرا است. اما آنها در واقع بر حقیقتی تکیه کرده اند که روسیه چگونه پیشرفت های فضایی آمریکا در اوایل دهه ی شصت را مسخره می کرد (طی دوره ی خورشچف/کندی). خروشچف همیشه شکست های امریکا را به سخره می گرفت و پرواز فضایی آلن شیارد را که 15 دقیقه بیشتر طول نکشیده بود، در برابر آنچه روسها انجام داده بودند، پرواز یک کک خوانده بود. اما وقتی که دوره ی خروشچف در سال 1964 به پایان رسید، رهبر جدید روسیه، برژنف هرگز آمریکا را مسخره نکرد و روسها فقط سرشان به کار خودشان بود. اما چیزی که خیلی از مردم نمی دانند این است که جعلی بودن فرود بر روی کره ی ماه، در همان زمان، هم در روزنامه های روسیه و هم در روزنامه های سراسر جهان مورد بحث و تأیید قرار گرفته بود اما آن داستان ها از طرف رسانه های غربی بایکوت شده بود. به یاد آورید که در سال 1969 شوروی کشوری بود که در همه جا جاسوس داشت (یک نمونه از این جاسوس ها: کیم فیلبی رئیس بخش ضدشوروی سازمان جاسوسی خارجی انگلیس موسوم به MI6 خود جاسوس شوروی بود و تا دهها سال هر شب چمدانی از اسرار و مدارک وزارت خارجه ی انگلیس را مثل زنبیل سبزی برای گرفتن میکرو فیلم به خانه های امن (کا گ ب(سازمان جاسوسی شوروی) می برد).
روسیه می توانست برای جهان فاش کند که این ماجرا، جعلی بوده است و احتمالاً این کار را می کرد اگر خورشچف همچنان بر سر قدرت بود اما کشورهای غربی به آسانی این کار را دلیلی بر حسادت روسیه بر پیروزی آمریکا بر روسیه در این رقابت می خواندند. اما روسها برنامه ی بهتری در سر داشتند، برای این که بدانید این برنامه چه بوده است باید با نحوه ی کار ایدئولوژی کمونیست ها در سال 1969 آشنا باشید. در آن زمان اتحاد شوروی تصور می کرد که جاودانه خواهد ماند و هرگز تصور نمی کرد که به 20 کشور تقسیم شود و نهایتاً برای 50 سال عمر کند. راه حل آنها برای این کار ناسا این بود که عقب بنشینند و حرفی نزنند و در امن و امان تصور کنند که در آینده ای نه چندان دور تمدن غرب از خواب بیدار خواهد شد و خواهد فهمید که دولت آمریکا به آنها دروغ گفته است. این کار خیلی ها را در برابر آمریکا قرار خواهد داد و رسانه های غربی احساس خواهند کرد که رودست خورده اند و احمق به نظر آمده اند و بیشتر از این نمی توانند به آمریکایی ها اطمینان کنند. این دقیقاً همان چیزی بود که شوروی انتظار داشت، رخ دهد مثلاً رسانه هایی در مقابل منبع صحیح و موثقی قرار بگیرند که بیشتر از این قابل اعتماد نیست. اگر روسیه همچنان دولت کمونیستی بود، رهبران آن به دولت آمریکا می خندیدند که این گونه توسط شهروندان خودش تحت فشار قرار می گیرد.
و در پایان هیچ چیز را اگر باور نکردید، اشکالی ندارد. فقط به من بگویید چرا در 40 سال پیش انسان به ماه رفت و سالم برگشت، اما حالا دیگر قادر به چنین کاری نیست؟

پی نوشت :


1- آمریکا به علت نیاز به فناوری و همکاری فضایی و تکنولوژیکی روسیه، شرکت های صنعتی روسیه را که با ایران همکاری می کنند و همزمان در صنایع فضایی با آمریکا همکاری می کنند را تحت تحریم قرار نمی دهند.


منابع:
1. Theconspiracyzone.podcastpeople.com
2. Wikipedia.org
3. moondeception

Mp3Player ضد آب، شنا را دلپذیرتر می کند

این وسیله عجیب و غریب که روی سر این آقا نصب شده است، یک Mp3Player ضد آب جدید است که توسط شرکت Speedo برای شناگرها تولید شده است. از این به بعد در استخر و زیر آب هم می توانید به موسیقی دلخواهتان گوش کنید.
شرکت اسپیدو جزو شناخته شده ترین شرکت هایی است که به تولید تجهیزات حرفه ورزش شنا می پردازد. حالا به این فکر افتاده که تجهیزات جانبی برای ورزش شنا را هم تولید کند. این پخش کننده موسیقی ضد آب هم از همین دست محسوب می شود.   
ورزش شنا خود به اندازه کافی لذت بخش هست. و من شخصا ترجیح می دهم در سکوت شنا کنم تا آرامش داشته باشم. اما برای شناگرهای حرفه ای موسیقی در حین شنا کردن می تواند یکی از عوامل موثر در پیشرفت و بالابردن انگیزه برای ورزش باشد. این Mp3Player دوگیگا بایتی به نام کامل Speedo LZR Racer با قیمت 130 دلار، فعلا در ژاپن به فروش می رسد.  
منبع

۱۰ اختراع که به غلط به نام دیگران رقم خورده است

بسیاری از ما اختراعاتی را می‏شناسیم که به نام توماس ادیسون ثبت شده است اما در واقع ارقا و بهبود بخشیدن به اختراعات سایر مخترعین بوده که امروزه به نام توماس ادیسون معروف است. در اینجا بعضی از اختراعات و ابداعاتی که با زندگی روزمره بسیار در ارتباط بوده ولی مخترع آنها اشتباها در نظر ما جا افتاده را خدمتتان معرفی می‏نمایم :

۱ - سیستم عامل های امروزی و GUI

ابداع کنندۀ واقعی : کمپانی Xerox PARC
آنچه در باورهاست : مایکروسافت برای اولین بار این سیستم را ابداع نموده است

GUI مخفف Graphical user interface به معنی صفحه کار در کامپیوتر است که شکلها و آیکونها به جای نوشته‏ها در خدمت کاربر هستند. بسیاری از مردم این اختراع را ساختۀ مایکروسافت می‏دانند در حالیکه چنین نیست. این خود داستانی بلند دارد اما چکیدۀ آن بدیت ترتیب است : شرکت Xerox برای اولین بار کامپیوترهای Alto Personal  را با عطف به ساختۀ Doug Engelbart ابداع نمود سپس Apple  این ابداع را پیچیده تر نموده و در انواع پیشرفته تر ارائه نمود به طوری که اولین مدل آن در سال ۱۹۸۴ با نام Macintosh به بازار عرضه نمود. در این اثنا، مایکروسافت اولین نشخه از ویندوز را در سال ۱۹۸۵ ارائه نمود که به پیچیدگی مکینتاش نبود و همچنین به عنوان یک سیستم عامل منحصر عمل نکرده و نیاز به سیستم عامل MS-DOS داشت.

۲ – اتومبیل

ابداع کنندۀ واقعی : کارل بنز
آنچه در باورهاست : برای اولین بار هانری فورد دست به اختراع اتومبیل زده است

اگرچه سرشناسترین مهندسین آلمانی از جمله دایملر، میباخ و مارکوس همزمان بر روی پروژۀ اتومبیل مشغول به کار بودند، نهایتا کارل بنز این اختراع را نمایان نمود. وی برای اولین بار اتومبیل چهارچرخ که توسط بنزین قدرت می‏گرفت را در سال ۱۸۸۵ در آلمان، تحت لیسانس کمپانی بنز که دو سال قبل تر ثبت شده بود، رونمایی کرد. این اتومبیل که از لحاظ طراحی کاملا بی عیب و نقص بود و از روی مدلهای دیگر مهندسین الگو برداری نشده بود توانست نظر اکثریت را جلب نماید. اولین نمونه از محصول طراحی شدۀ کارل بنز در سال ۱۸۸۸ به فروش رفت.

۳ – تصویربرداری با اشعۀ ایکس

ابداع کنندۀ واقعی : ویلهلم کنراد رونتگن
آنچه در باورهاست : ادیسون مخترع اشعۀ ایکس است

در حالیکه این حقیقت دارد که ادیسون اولین دستگاه عکسبرداری استاندارد مخصوص پزشکی را به جهان عرضه نموده، اما این اولین نمونه از دستگاه تصویربرداری با اشعۀ ایکس نبوده است. در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۵ استاد آلمانی فیزیک، ویلهلم رونتگن، تصویری از دست همسر خود را بر روی برگه مخصوص چاپ اشعه ایکس مشاهده نمود. دست همسر وی، اولین تصویری است که از بدن انسان توسط دستگاه اشعه ایکس گرفته شده است. این اختراع چنان مهم بود که آنرا اشعۀ رونتگن نیز می‏نامند.

۴ – تصاویر متحرک

مشاهده ویدئو

مخترع واقعی : لوئیس لا پرینس
باور غلط : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

اولین قطعه از تصاویر متحرک (فیلم بالا) توسط مخترع فرانسوی لوئیس لا پرینس در حالت ۱۲ فریم در ثانیه، در منزل جوزف و سارا وایتلی در وست یورکشیر انگلیس در ۱۴ اکتبر ۱۸۸۸ گرفته شده است. در این فیلم پسر لوئیس و چند نفر از نزدیکان وی وجود دارند که هر کدام پس از چندی به طور مشکوکی به قتل رسیدند. اولین مجموعه تصاویر متحرک ادیسون در سال ۱۸۸۹ ظاهر گردید (با نام Monkeyshines)

5 – تلسکوپ

مخترع واقعی : هانس لیپرشی (Hans Lippershey)
آنچه در باورهاست : گالیله کسی است که تلسکوپ را اختراع نموده است

قدیمی ترین تلسکوپ در سال ۱۶۰۸ به نام هانس لیپرشی اختراع شده است. در این بین بسیاری دیگر از جمله زاخاریس جانسن و جاکوب متیوس مدعی بودند که آنها اولین کسانی هستند که تلسکوپ را اختراع نموده اند. تلسکوپ اختراع این سه نفر شامل یک عدسی محدب و یک عدسی مقعر چشمی بوده است. گالیله نیز در همان سال از روی این طراحیها، تلسکوپ خود را ساخت.

۶ – صدای ضبط شده

مشاهده ویدئو

مخترع واقعی : ادوارد لئون اسکات
باور غلط : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

توماس ادیسون در سال ۱۸۷۷ پنداشت که اختراع وی مبنی بر تلگراف صوتی ضبط شده (بوسیله فونوگراف) اولین مورد از صدای ضبط شده می‏باشد که به همت وی ساخته شده است، لذا آنرا در همان سال با نام فونوگراف (وسیله ای برای ضبط و پخش صداها) رونمایی نمود. اما دقیقا ۱۷ سال قبل از آن در سال ۱۸۶۰ ادوارد لئون اسکات، دستگاه فون اتوگراف را اختراع کرده بود. این دستگاه می‏توانست صداها را ضبط کرده اما هنگام پخش با مشکلاتی مواجه بود و دقیقا آنچه را که پخش شده بود، ارائه نمی‏داد.

۷ – لامپ روشنایی

مخترع واقعی : هامفری دیوی
آنچه در باورهاست : توماس ادیسون مخترع لامپ است

در سال ۱۸۰۲ آقای هامفری دیوی، اولین باتری قوی جهان را در رویال انستیتوی بریتانیا عرضه نمود. همچنین در آن سال وی اولین لامپ روشنایی را که توسط نواری از پلاتینیوم ساخته شده بود رونمایی کرد. اختراع وی چنان روشنایی نداشت که به کار اید و در حد همان اختراع باقی ماند. اما ۷۵ سال پس از آن توماس ادیسون تلاشهایی را در این زمینه انجام داد که نهایتا در سال ۱۸۷۹ اولین لامپ روشنایی به بازار عرضه شد.

۸ – رادیو

مخترع واقعی : نیکلا تسلا
آنچه در باورهاست : گوگلیلمو مارکنی مخترع رادیو است

مارکنی در سال ۱۸۹۵وسیله ای (رادیو) را در لندن معرفی نمود که آنرا اختراع خود می‏دانست در حالیکه این اختراع که همان رادیوی ۴ موج بود، قبلا توسط نیکلا تسلا و همکارانش ساخته شده بود. در آن سال تسلا ادعا نمود که توانسته است دستگاهی را که امواج را از مسافتهای دور دریافت می‏کند بسازد؛ اما هیچ گواهی مبنی بر ادعایش وجود نداشت. تسلا ادعا داشت “کار بر روی دستگاه دریافت امواج بیسیم در سال ۱۸۹۳ شروع شد اما من ۲ سال به تحقیق بر روی مدلهای مشابه و وسایل مانند این گذراندم…”

۹– هواپیما

مخترع واقعی : ریچارد پیرس
باور همگانی : برادران رایت هواپیما را ساخته‏اند

همه برادران رایت را به عنوان اولین سازندگان هواپیما می‏شناسند اما نه ماه پیش از اولین پرواز برادران رایت، در سال ۱۹۰۳ در کیتی هاوک، مخترع نیوزلندی، ریچارد پیرس قدمی مشابه را در این زمینه برداشته بود اما اختراع او نواقصی داشت از جمله عدم توانایی بال (به دلیل داشتن یک بال) و مواردی دیگر که این موارد منجر به این شد تا اولین هواپیمای قادر به پرواز واقعی توسط برادران رایت رونمایی شود.

۱۰ – اینترنت

مخترع واقعی : پدران واقعی اینترنت، کسانیکه شبکه ARPANET را ساختند (وینتون سرف، لورنس رابرتس، لئونارد کلین راک، رابرت کان)
باور غلط : مخترع اینترنت ال گور بوده است

البته ال گور خود می‏گوید : من اینترنت را اختراع نکردم اما حین خدمت در کنگره امریکا، ایدۀ آن به ذهنم خطور کرد.
وینتون سرف متولد ۱۹۴۳، دانشمند علوم کامپیوتری است که وی را پدر اینترنت نیز لقب داده‏اند. وی به همراه دوستان خود که اسامی آنها در بالا آمد، اولین زنجیره‏های ARPANET را رقم زدند و بدین ترتیب اینترنت ابداع شد.( اینترنت شبکه ای غیرمتمرکزبه نام ARPANET  بود که در واقع برای ایمن شدن و سهولت ارتباط بین گروهها در صورت حملۀ هسته ای توسط وزارت دفاع امریکا بوجود آمد.)

 

.:: قرار دادن RUN در منو استارت ویندوز ویستا ::.

ویندوز ویستا همونطور که می دونید قسمت Run رو در منو استارتش نداره !
برای اجرای بعضی فرامین در run می تونید این کار رو انجام بدید :

Windows Key + R . این کلید ها باعث میشند که پنجره run نمایش داده بشه و شما بتونید فرمان مورد نظرتون رو در اون تایپ کنید !!

برای اینکه پنجره RUN رو در منو استارت قرار بدید این کار رو انجام بدید :

1- روی taskbar کلیک راست کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.
2- روی تب Start Menu کلیک کنید و سپس گزینه ی Customize را انتخاب کنید.
3- تیک گزینه ی Run command را بگذارید .

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده : شایان

.:: نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome ::.

دیگر مدت زمان زیادی از عرضه مرورگر گوگل با نام Chrome می‏گذرد. کاربران زیادی در این مدت با این مرورگر کار کرده‏اند و برای بسیاری، کروم به مرورگر پیش‏فرض آن‏ها تبدیل شده است. کروم نیز همانند فایرفاکس امکان نصب قالب جدید (Theme) و تغییر ظاهری را داراست، اما بسیاری از کاربران از این قابلیت این مرورگر بی‏خبرند. در این ترفند به معرفی نحوه نصب قالب‏های جدید بر روی مرورگر Google Chrome می‏پردازیم. همچنین نحوه یافتن این قالب‏ها در اینترنت که تعداد آن‏ها نیز بسیار زیاد است را بازگو خواهیم کرد.

برای این کار:

ابتدا اطمینان پیدا کنید مرورگر Google Chrome کاملأ بسته است.
سپس از طریق My Computer به مسیر زیر بروید:

C:\Documents and Settings\Username\ LocalSettings\ ApplicationData\ Google\Chrome\ Application\ 1.0.154.53\ Themes

دقت کنید در این مسیر، منظور از C، درایوی است که ویندوز در آن نصب شده است و منظور از Username، حساب کاربری فعال شما در ویندوز است.
همچنین 1.0.154.53، نسخه نصب شده از مرورگر کروم بر روی سیستم شماست که ممکن است متغیر باشد.
پس از ورود به فولدر Themes، فایلی با نام default.dll به چشم می‏خورد.
نام این فایل را با راست کلیک و انتخاب Rename تغییر دهید، به عنوان مثال نام آن را default_original. dll بگذارید.
حال، فایل فشرده مربوط به قالب جدید که از اینترنت دریافت کرده‏اید را از حالت فشرده خارج کنید. سپس فایل موجود به نام default.dll را Copy کرده و در مسیری که در بالا ذکر شد Paste نمایید.
کار نصب قالب تمام شد.
اکنون با باز نمودن Google Chrome میتوانید قالب جدید را مشاهده کنید.
برای بازگردادن به قالب پیش فرض و حذف قالب جدید نصب شده، کافی است فایل default.dll را حذف کنید. سپس فایل default_original. dll را مجددأ به default.dll تغییر نام دهید.

برای پیدا کردن قالب‏های این مرورگر در اینترنت، کافی است عبارتی نظیر Google Chrome Themes را در یکی از موتورهای جستجو نظیر گوگل جستجو کنید تا به سایت‏های فراوانی که این قالب‏ها را به رایگان برای دانلود قرار داده ‏اند دست پیدا کنید.
سایت‏هایی نظیر http://www.freechro methemes. com و http://www.themesfo rchrome.com. همان طور که ذکر شد، تعداد این سایت‏ها و وبلاگ‏ها بسیار است که با کمی جستجو می‏توانید قالب‏های زیبایی برای مرورگر خود بیابید.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه 2.0.169.1 و نسخه‏های پس از آن امکان‏پذیر نیست. البته این نسخه‏ها آزمایشی هستند و استفاده از آنها توصیه نمیشود. آخرین نسخه پایدار عرضه شده در حال حاضر 1.0.154.53 است.

منبع : ترفندستان
 

.:: افزودن گزینه "باز نمودن در پنجره جدید" به منوی راست کلیک

همانطور که می‏دانید به طور پیش‏فرض در کلیه نسخه‏های ویندوز، پس از دوبار کلیک بر روی یک فولدر، فولدر در همان پنجره قبلی باز می‏گردد و برای دسترسی به فولدر قبلی بایستی از دکمه Back استفاده نمود. برای باز نمودن فولدر در یک پنجره جدید، گزینه ای در قسمت Folder Options ویندوز وجود دارد، اما با فعال کردن آن کلیه فولدرها در یک پنجره جدید باز می‏شوند و این نیز چندان جالب نیست. اما آیا تاکنون فکر کرده‏اید که میتوان همانند مرورگرهای وب، گزینه‏ای به نام Open New Window در منوی راست کلیک فولدرها در اختیار داشته باشید؟ هم اکنون به معرفی یک ترفند کاربردی می‏پردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید گزینه‏ای به نام Open New Window را به منوی راست کلیک فولدرها اضافه کنید. یعنی همانند قبل با دوبار کلیک بر روی فولدر، در همان پنجره وارد آن شوید و در صورتی که دوست داشتید فولدر در یک پنجره جدید باز شود با راست کلیک بر روی آن و انتخاب این گزینه، فولدر را در یک پنجره جدید باز کنید.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Classes\Director y\shell

اکنون بر روی shell راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید تا زیرشاخه‏ای ساخته شود. نام آن را opennew قرار دهید.
حال بر روی opennew کلیک کنید تا انتخاب شود.
در سمت راست پنجره، بر روی (Default) دوبار کلیک نموده و در قسمت Value data عبارت Open New &Window را وارد کرده و OK کنید.
اکنون بر روی opennew راست کلیک کرده و مجددأ New > Key را انتخاب کنید تا این بار زیرشاخه‏ای برای آن ساخته شود. نام آن را command قرار دهید.
حالا بر روی command کلیک کنید تا به حالت انتخاب درآید.
از سمت راست پنجره، بر روی (Default) دوبار کلیک نموده و در قسمت Value data عبارت زیر را وارد کنید:
explorer.exe /e, %1
سپس پنجره را OK کنید.

در نوار کناری، چنین ظاهری را خواهید داشت:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کار تمام است. اکنون در صورتی که بر روی یک فولدر راست کلیک کنید، گزینه‏ای به نام Open New Window به چشم می‏خورد که با کلیک بر روی آن، فولدر مزبور در یک پنجره جدید باز خواهد شد.

منبع : ترفندستان
 

.:: باز نمودن آخرین تب بسته شده در مرورگر Opera به شکلی سریع::.

حتمأ شما نیز مرورگر Opera، یکی از پایه‏های ثابت جنگ مرورگرهای اینترنتی در چند سال اخیر را می شناسید. این مرورگر قابلیت های مختلفی دارد که بعضی از این قابلیتها عینأ در مرورگرهای مختلف نظیر فایرفاکس و کروم وجود دارد. اما هم اکنون به معرفی یک ترفند خیلی کوچک و ساده اما کاربردی، در مرورگر اپرا میپردازیم که مشابه آن در هیچ یک از مرورگرهای اینترنتی در حال حاضر وجود ندارد. حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که اشتباهأ یک تب باز را در مرورگر خود ببندید. برای باز نمودن مجدد تبی که اشتباهأ بسته شده، در مرورگر کروم بایستی یک تب جدید باز کنید و سپس از قسمت Recently closed tabs آن را انتخاب کنید. در فایرفاکس نیز بایستی به تب History مراجعه کنید. قطعأ طی نمودن این مراحل اندکی آزاردهنده است. اما اگر مرورگر شما اپرا است کارتان در این شرایط بسیار ساده است! هم اکنون به معرفی این ترفند کوچک خواهیم پرداخت.

برای اینکار:

در صورتی که از مرورگر اپرا استفاده میکنید، فرض کنید که اشتباهأ یک تب باز را میبندید.
در این شرایط نیاز به هیچ کار اضافه ندارید، بلکه کافی است با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Z از روی کیبورد، عمل Undo را انجام دهید تا آخرین تب بسته شده باز شود! به همین سادگی!

منبع : ترفندستان

.:: گزینه های مخفی در منوی Send To ویندوز 7 ::.

اگر تا به حال نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت، به نام ویندوز 7 را نصب نموده و استفاده کرده باشید، حتمأ می‏دانید به مانند ویندوزهای پیشین، پس از راست کلیک بر روی یک فایل یا فولدر، منویی به نام Send To جهت ارسال فایل یا فولدر انتخابی به قسمت های مهم ویندوز وجود دارد. اما در ویندوز 7، در این منو ترفندی نهفته است که با استفاده از آن میتوانید گزینه های دیگری را نیز در منوی Send To مشاهده کنید و این منو را توسعه دهید. هم اکنون به معرفی این ترفند خواهیم پرداخت.

بدین منظور:

بر روی یک فایل یا فولدر راست کلیک کنید. سپس به قسمت Send To بروید. در این منو، گزینه‏های پیش فرض نظیر Compressed Folder، Desktop و... را خواهید دید.
اما اکنون جهت مشاهده آیتم‏های مخفی شده در این منو، به هنگام راست کلیک بر روی فایل یا فولدر، کلید Shift را بگیرید و سپس راست کلیک کنید و به منوی Send To بروید.
اکنون گزینه‏های کاربردی دیگری نظیر My Documents را نیز در این منو خواهید داشت و می‏توانید مستقیمأ فایل یا فولدر را به این مسیرها ارسال کنید.

همچنین در صورتی که دوست دارید همواره این منو به همین شکل باشد و دیگر نیازی به نگه داشتن کلید Shift جهت مشاهده آن‏ها نباشد:

کافی است Computer را باز کنید.
سپس در Location bar (نوار آدرس بالای صفحه) عبارت shell:sendto را وارد نموده و Enter بزنید.
اکنون جهت انتقال مسیرهای مورد نظر به منوی Send To از فولدری که دوست دارید نمایش داده شود یک Shortcut تهیه کنید و آن را در این محل کشیده و رها کنید (Drag & Drop کنید).

منبع : ترفندستان

.:: نصب همزمان تعداد زیادی فونت در ویندوز، بدون دردسر! ::.

همان طور که می‏دانید، برای نصب فونت در کلیه ویندوزها، کافی است تا فایل فونت را در پوشه Windows/Fonts کپی نماییم. با این کار فونت مورد نظر بر روی ویندوز نصب می‏گردد و می‏توان از آن در محیط‏های مختلف ویندوز استفاده نمود. ولی امان از زمانی که تعداد زیادی فونت را جهت نصب کپی می‏کنید و فونت‏ها تکراری از آب در می‏آیند و قبلأ روی ویندوز نصب شده‏اند؛ در این صورت تنها دو دکمه OK و Cancel را خواهید داشت و بایستی تک تک پنجره‏های باز شده به صورت متوالی را ببندید. اینجاست که کار واقعأ سخت و آزاردهنده می‏شود. اثری از دکمه‏هایی نظیر Yes to All نیز نیست و باید تک تک پنجره‏ها را به شکل دستی Cancel کنید. هم اکنون قصد داریم ترفندی کاربردی جهت خلاصی از این مشکل به شما معرفی کنیم. به طوری که حتی اگر فونت، پیش از این بر روی ویندوز نصب شده باشد دیگر پیغام خطایی مشاهده نگردد و به طور اتوماتیک کلیه فونت‏ها کپی و نصب شوند.

بدین منظور:

ابتدا در یکی از درایوهای خود و در محل دلخواه یک پوشه جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک و انتخاب New > Folder).
سپس فایل‏های فونت مورد نظر خود که قصد دارید آنها را نصب کنید را درون این فولدر جدید Copy و Paste کنید.
پس از این کار وارد فولدری که فونت ها در آنجا کپی شده‏اند شوید.
بر روی قسمت خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > Text Documents را انتخاب کنید.
خواهید دید که برنامه Notepad باز می‏گردد.
اکنون کدهای زیر را عینأ داخل آن Copy و Paste نمایید:
copy *.* C:\WINDOWS\Fonts

در دستور فوق به جای درایو C، درایوی که ویندوزتان در آن نصب است را وارد نمایید. به عنوان مثال اگر ویندوز ما در درایو E نصب است در کد بالا بایستی E:\WINDOWS\Fonts را جایگزین کنیم.
پس از این کار، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در همان محل ذخیره کنید (به عنوان مثال نام آن را Star.bat قرار دهید).
سپس Notepad را بسته و مجدد به فولدری که فایل‏های فونت در آن موجود است بروید.
در حال حاضر بایستی فایل ساخته شده با فرمت bat. در کنار فایل‏های فونت در یک پوشه باشند.
حال کافی است بر روی فایل خود با فرمت bat. که توسط Notepad آن را ساختید دوبار کلیک کنید.
کار تمام است و فونت‏ها بدون هیچ گونه دردسری نصب شده‏اند.

در پایان ذکر چند نکته ضروری است:

در صورتی که فونت‏هایی که قصد نصب آن ها را دارید در یک فولدر در درون هارد‏دیسک شما قرار دارند می‏توانید بدون نیاز به کپی کردن فایل فونت‏ها در یک پوشه جدید، مستقیمأ یک فایل bat به مانند بالا بسازید و ادامه مراحل را صورت دهید. این توضیح در متن ترفند بیشتر جهت این بود که کاربران مبتدی در صورتی که فونت‏ها را از روی CD نصب می‏کنند دچار مشکل نشوند، چرا که بر روی CD طبعأ نمی‏توان یک فایل bat جدید در کنار فونت‏ها ساخت. البته شما می‏توانید فایل bat خود را جداگانه در محلی دیگر بسازید و در کد به جای *.* محلی که فونت‏ها در آن وجود دارند را وارد کنید.
کد فوق نیز در اصل جزئی از دستورات CMD است که جهت سهولت کار این گونه توضیح داده شده است. شما می‏توانید از محیط Command Prompt هم برای این کار استفاده کنید.
همچنین جهت فعال نمودن قابلیت نمایش فرمت فایل‏ها، بایستی در My Computer از منوی Tools وارد Folder Options شده، سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید. این ترفند بر روی کلیه نسخه‏ های ویندوز عملی است.

منبع : ترفندستان

کارتریج پرینتر خشک شده


دقیقه 90 است و شما در حال پرینت یک فایل مهم هستید. ناگهان در میان کار، کارتریج پرینتر تمام می شود. به نظر شما در این هنگام چه باید کرد؟
کارتریج را دربیاورید و آن را سه دقیقه زیر سشوار گرم قرار دهید. کارتریج را در حالی که هنوز گرم است درون پرینتر قرار دهید. خواهید دید که می توانید کار پرینت را با اطمینان ادامه دهید. حرارت سشوار باعث گرم شدن و روان شدن جوهر غلیظ انتهای کارتریج می شود و به آن اجازه می دهد تا از سوراخ های ریز کارتریج خارج شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ریموت کنترل دزدگیر اتومبیل


اگر کنترل دزدگیر ماشین دارای برد کوتاهی است یک راه حل ساده وجود دارد. قسمت فلزی کلید ماشین را به زیر چانه پچسبانید و دکمه ریموت را فشار دهید. در باز می شود! این کار باعث می شود که سر شما به عنوان یک آنتن رادیویی عمل کرده و برد کنترل افزایش پیدا کند!

وقتی گوشی در آب می افتد


این بلا ممکن است سر هر کسی بیاید. چنانچه گوشی شما در آب سقوط کرد یا اینکه در هر جای خیس یا مرطوب دیگری افتاد یا حتی اگر یک دوش حسابی هم گرفت برای شروع عملیات نجات آن قبل از هر چیز ، در ابتدا باطری آن را خارج کنید. سپس آن را به آرامی با یک حوله خشک کنید. مرحله بعد این است که گوشی را درون یک ظرف پر از برنج خام و خشک قرار دهید. برنج یکی از بهترین جذب کننده های رطوبت است. کافی است گوشی شما یکی دو روز درون برنج ها مدفون باشد تا تمام رطوبت آن خارج شود. جالب است بدانید پس از اینکه گوشی شما طی زمان ذکر شده در داخل ظرف برنج استراحت کرد، پس از رطوبت زدایی کامل مثل روز اول کار می کند و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده میگردد. البته شاید این راهکار کمی عجیب بنظر برسد ولی کاملا کاربردی و قابل انجام است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دوام بیشتر شارژ باطری موبایل

اگر شارژ باطری گوشی شما هم مثل مال من خیلی زود تمام می شود باید بدانید که دلیلش این است که لابد آن را نزدیک به بدن خودتان نگه می دارید. چرا که بدن انسان 37 درجه سانتیگراد حرارت دارد و همین دما کافی است که باعث تخلیه سریع باطری موبایل شود. بنابراین بهتر است به جای قرار دادن گوشی در جیب، آن را درون کیف بگذارید یا از نگه دارنده های کمری استفاده کنید تا با بدن فاصله ای داشته باشد. از همین روش برای مواقع اورژانسی هم می توانید استفاده کنید. تصور کنید که به یک شهر دیگر رفته اید اما شارژر را فراموش کرده اید تا بهمراه ببرید. برای اینکه باطری کمتری از دست بدهید شب گوشی را خاموش کنید و آن را درون یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود تا مصرف باطری به حداقل ممکن برسد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

.:: کلیدهای میانبر کاربردی در نرم‌افزار Winamp ::.

نرم‌افزار Winamp یکی از قدیمی‌ترین پخش‌کننده‌های فایل‌های صوتی و تصویری است که کاربران زیادی از آن بهره می‌برند. این نرم‌افزار نیز به مانند نرم‌افزارهای همانند دارای کلیدهای میانبر و ترکیبی مختلف جهت تسریع در کار است. هم اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر کاربردی در نرم‌افزار Winamp می‌پردازیم.

بدین منظور:

کلیدهای تک یا ترکیبی زیر را در محیط نرم‌افزار وارد نمایید:
L: باز نمودن پنجره Open Files برای اجرای یک فایل صوتی یا تصویری
Z: رجوع به آهنگ قبلی
B: رجوع به آهنگ بعدی
X: پخش آهنگ
C: توقف کوتاه آهنگ یا Pause
X: ادامه پخش آهنگ متوقف شده
V: توقف کامل آهنگ یا Stop
Shift+L: باز نمودن پنجره Open Folder برای اجرای فایل های موجود در فولدر
Ctrl+P: باز نمودن Preferences (بخش تنظیمات)
Alt+3: مشاهده مشخصات آهنگ اعم از نام خواننده، آلبوم، ژانر و...
Ctrl+A: قرار گرفتن برنامه در حالت Always Top و یا همیشه در دسترس
Ctrl+S: ذخیره نمودن آهنگ در لیست سمت راست
Alt+S: مراجعه سریع به بخش Skins (پوسته ها)
Ctrl+Z: مراجعه سریع به ابتدای لیست
Ctrl+B: مراجعه سریع به انتهای لیست
Ctrl+J: مراجعه سریع به زمان دلخواه (دقیقه و ثانیه دلخواه)
 

پاک کردن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر:


 

اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که پس از اینکه فردی ID شما را Add می‏کند، پشیمان شده‏اید و دیگر دوست ندارید فرد مورد نظر شما را در لیست دوستان خود داشته باشد. اما دیگر خودتان نمی‏توانید جهت پاک کردن IDتان از لیست فرد مورد نظر اقدامی کنید. می‏توانید فرد را Ignore کنید اما نمیتوانید ID خود را از لیست دوستانش حذف کنید و به نوعی گرفتار می‏شوید. در گذشته، برنامه‏های مختلفی جهت انجام این کار ساخته شده‏اند، اما همگی مشکلاتی داشته و یا در حال حاضر از کار افتاده‏اند. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه پاک نمودن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر را به روشی بسیار ساده بیان کنیم. بدون نیاز به نرم‏افزار و بدون اینکه فرد مورد نظر بویی از این موضوع ببرد، مگر اینکه خودش دقت کند و ببینید دیگر شما در لیست دوستانش نیستید!
 


 

 

برای اینکار:
کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:


http://www.vizgin. com/remover. php
پس از باز شدن صفحه، سه فیلد مشاهده می‏کنید.
در فیلد اول، ID خودتان را که قصد دارید از لیست فردی پاک کنید را وارد نمایید.
همچنین (ترفندستان) در فیلد دوم، پسورد ID خود را وارد کنید.
نهایتأ در فیلد سوم یعنی ID، Victim's ID فرد مورد که قصد دارید خود را از Add Listش پاک کنید را وارد نمایید.
در پایان بر روی آیکون سطل آشغال کلیک کنید.

پس از چند ثانیه، در صورتی که پیغامی با عنوان Your ID has been successfully removed from victim's addlist دریافت کردید، ID شما با موفقیت از Add List فرد مورد نظر پاک شده است.

اما به چند نکته مهم دقت کنید:
در صورتی که با پیغام Victim should be offline روبه‏رو شدید، بدین معنی است که فرد مورد نظر در حال حاضر آنلاین است و امکان پاک کردن ID شما از لیست او در حالی که آنلاین است وجود ندارد. در نتیجه این کار را در زمان دیگری که فرد آفلاین است انجام دهید.
اگر با پیغام Your Username or password is wrong روبرو شدید، ID و پسوردی که وارد کرده اید غلط بوده است. مجدد آن را به شکل صحیح وارد نمایید.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نیازی به وارد کردن ID و پسورد خودتان است؟ با کمی تأمل متوجه خواهید شد قطعأ سیستم برای اینکه بتواند ID شما را از لیست فرد پاک کند بایستی به حساب کاربری شما لوگین کرده و سپس اقدام نماید. در غیر این صورت هر ID که وارد می‏کردید از لیست فرد حذف می‏شد! که قطعأ امنیت یاهو انقدر پایین نیست. در نتیجه نگرانی امنیتی از وارد کردن پسورد خود نداشته باشید. (ترفندستان)
همچنین پیش از انجام اینکار، در صورتی که با ID خود در یاهو مسنجر لوگین هستید از آن Sign Out کنید.

فعال کردن قرار دادن عکس در متن میل‌ها در جی‌میل

حتما برایتان پیش آمده است که خواسته باشید، در متن ایمیل‌های ارسالی در جی‌میل، تصویر یا تصاویری را قرار بدهید. تا به حال فقط می‌شد عکس‌هایی به متن ایمیل پیوست کرد و گیرنده ایمیل می‌توانست، پیش‌نمایش عکس‌ها را در پیوست ایمیل ببیند و بعد آنها را دانلود کند.

اما گنجاندن عکس‌ در خود ایمیل، لطف خاص خود را دارد. به تازگی جی‌میل امکان چنین کاری را مهیا کرده است. برای فعال کردن این ویژگی‌باید به قسمت seeting ایمیل خود بروید که گزینه آن را در قسمت بالا و راست ایمیل مشاهده می‌کنید، سپس، در قسمت Labs و در قسمت Inserting images، ویژگی را فعال کنید.

حالا در هنگان نوشتن ایمیل‌های جدید، آیکونی را می‌بینید که با کلیک بر روی آن می‌توانید عکس‌های مورد نظر را در متن ایمیل قرار بدهید.

 

آشنایی با انواع فرمت های فایل های صوتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


با سلام حضور یکایک شما عزیزان در گروه پرشین استار و با آرزوی توفیق روزافزون برای همگی شما در تمام لحظات سال جدید، با توجه به اینکه موسیقی و بطور کلی استفاده از فایل های صوتی در کارهای روزمره و مخصوصا کار با کامپیوتر از جایگاه خاصی برخوردار است و ضمن اینکه کاربردهای متعددی دارد، دارای فورمت های متفاوتی نیز می باشد که در این شماره از مجله IT در این خصوص مطالبی بعرض شما خواهد رسید که امیدوارم مورد توجه و عنایات شما قرار گیرد.

قابل توجه دوستان و کاربران عزیزی که به نوعی برای دانلود فایل های صوتی در سایت های مختلف، به لحاظ دارا بودن فورمت، کیفیت و حجم متفاوت دچار ابهاماتی هستند :

   MP3
اصلی‌ترین فرمت موسیقی قابل پخش روی پخش‌کننده‌های همراه، MP3. است. این فرمت که به عنوان محبوب‌ترین و اصلی‌ترین فرمت پخش موسیقی در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد، سال‌هاست به عنوان یک استاندارد بین‌المللی در بین تمامی نرم‌افزارها و سرویس‌های پخش موسیقی پذیرفته شده است. نام MP3 از نام نوع فایل MPEG و لایه صوتی سه گرفته شده است. لایه سه یکی از سه روش کدگذاری برای فشرده سازی صوتی است که با اعداد ۱ و ۲ و ۳ مشخص می‌شوند. این فرمت با حذف بخشی از صداهای موجود در فایل‌های موسیقی که عمدتاً خارج از محدوده شنوایی انسان یا بسیار ضعیف هستند، حجم فایل‌های صوتی را به میزان قابل توجهی پایین می‌آورد و بدین ترتیب می‌توان تعداد زیادی فایل موسیقی را روی حافظه‌های کم‌حجم پخش‌کننده‌ها جا داد. یک فایل موسیقی معمولی با این حجم تقریباً چهار تا پنج مگابایت حجم دارد.

   WAV
فرمتWAV سال‌ها پیش به صورت مشترک از سوی مایکروسافت و IBM ارائه شد. این فرمت به عنوان فرمت پیش فرض صوتی در ویندوز ۹۵ مورد استفاده قرار گرفت و پس از گذشت چندین سال کم کم به عنوان یک استاندارد برای اصوات داخلی ویندوز (مثل همان صداهایی که در هنگام ورود و خروج از محیط ویندوز می‌شنوید) تبدیل شد.
فایل‌های WAV با پسوند wav. مشخص می‌شوند و تقریباً به ‌وسیله تمام برنامه‌های ویندوزی که امکان پخش صدا را دارند، قابل پخش هستند. بیشتر تلفن‌های همراه موجود در بازار نیز که می‌توانند فایل‌های موسیقی را پخش کنند، می‌توانند از این فرمت به عنوان زنگ‌های پیش فرض استفاده کنند.
از آنجا که این فرمت از هیچ یک از روش‌های فشرده‌سازی اطلاعات استفاده نمی‌کند، حجم فایل‌های آن بسیار بالاست و به همین دلیل برای پخش موسیقی روی تجهیزات تلفن همراه کاربردی ندارد.

   WMA
Windows Media Audio یا WMA، فرمت جدیدی است که از سوی مایکروسافت ارائه شده و حجم آن تا نصف همتای MP3 خود می‌رسد.
این فرمت که در ابتدا تنها از سوی خود مایکروسافت و نرم‌افزار پخش موسیقی رسمی ویندوز یعنی Windows Media Player پشتیبانی می‌شد، امروزه از سوی بسیاری از سایت‌های موسیقی به عنوان فرمت اصلی آهنگ‌های قابل دانلود پذیرفته شده است.
کیفیت فایل‌های WMA تفاوت چندان زیادی با آهنگ MP3 ندارد و گفته می‌شود که در حجم‌های خیلی پایین (حجم‌های در حد کیلوبایت) حتی کیفیتی بالاتر از MP3 را ارائه می‌دهد.
یک فایل معمولی موسیقی با این فرمت تقریباً بین دو تا سه مگابایت حجم دارد.
بنابراین در صورتی که پخش کننده شما امکان پخش این فرمت را دارد، بهتر است تمام آهنگ‌های خود را با این فرمت ذخیره و استفاده کنید.
WMA از روش‌های فشرده‌سازی خاصی استفاده می‌کند که هیچ یک از اطلاعات صوتی را حذف نمی‌کند. این روش فشرده‌سازی به Lossless Compression شهرت دارد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

   OGG
یک نوع فرمت فشرده‌سازی صوتی محسوب می‌شود که از سوی مجامع طرفدار منبع‌باز (Open Source) به عنوان فرمت رقیب MP3 ارائه شده است و از آنجا که یک فرمت منبع‌باز است، در تجهیزات مختلف کیفیت و حجم متفاوتی دارد. برخی از شرکت‌ها از این فرمت برای پخش فایل‌های صوتی خاص دستگاه استفاده می‌کنند و با تغییر در نرخ بیت صوتی آن‌ها، صداهای منحصر به دستگاه خود را تولید می‌کنند.
فرمت ogg. به اندازه‌ای متنوع است که حتی مشخص نیست که فایل مذکور یک فایل ویدیویی، صوتی، یا متنی است! این تنوع گیج‌کننده که از ذات منبع‌باز بودن فایل سرچشمه می‌گیرد، به واسطه کدک‌هایی (Codecs) همچونVorbis برای فایل‌های صوتی (که اغلب در پخش‌کننده‌های موسیقی استفاده می‌شود)، Theora برای فایل‌های تصویری (قابل استفاده در تلفن‌های همراه)، Speex برای فایل‌های سخنرانی و… از هم مجزا می‌شوند. فرمت‌های صوتی معمول OGG عموماً برای ذخیره کردن زنگ‌های تلفن همراه و فایل‌های صوتی کوتاه با میزان بیت بسیار پایین استفاده می‌شوند و معمولاً حجم آن‌ها در حد چند ده کیلوبایت است. تفاوت این فرمت با فرمت‌های دیگر این است که به صورت رایگان عرضه می‌شود، و مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اختیار هیچ نهاد یا شرکتی نیست.

نکته : فرمت ogg 56 نصف حجم فرمت Mp3 128 میباشد ولی دارای کیفیت یکسان است به دوستانیکه اینترنت کم سرعت دارند توصیه میگردد آهنگ با فرمت ogg 56 را دانلود کنند سپس از روش زیر به فرمت mp3 128 تبدیل نمایند.
1- آخرین ورژن jet audio را نصب کنید و از تب های بالای صفحه تب convert audio را انتخاب نمایید.
2- از بالای پنجره جدید Add files را انتخاب و آهنگ مورد نظر را open نمایید.
3- در پایین پنجره output format راروی MP3-MPEG Layer-3 تنظیم کرده و روی گزینه ی config کلیک نمایید.
4- در پنجره ی جدید constant Bitrate "CBR" را انتخاب و روی 128 kbs تنظیم نموده و روی ok کلیک کنید.
5- در پایین پنجره Transfer Tag if Target… را تیک نمایید و در بالای پنجره سمت راست روی start کلیک کنید هم اکنون آهنگ در حال تبدیل به فرمت مورد نظر در مقصد انتخابی شما میباشد.

   Real Audio/Video
این فرمت که با پسوند‌های (ra .ram .rm.) شناخته می‌شود، یک فرمت اختصاصی است که به شما امکان می‌دهد موسیقی‌های موجود در اینترنت را به صورت پیوسته بشنوید. به این قبیل از موسیقی‌ها Streaming Audio می‌گویند. برای گوش دادن به این فایل‌های موسیقی به نرم‌افزار Real Audio احتیاج دارید که نسخه رایگان آن از سایت http://www.real. com  قابل دریافت است.

فرمت Real Audio از سوی شرکت Real Networks ارائه و به صورت اختصاصی پشتیبانی می‌شود. بنابراین اگر موسیقی‌های Real را از اینترنت دریافت کرده‌اید و پخش‌کننده همراهتان، نرم‌افزار Real Audio یا نرم‌افزار پشتیبانی کننده آن را ندارد، باید قبل از انتقال فایل، به طور کلی فرمت آن رابا برنامه‌های مبدل Real به MP3 تغییر دهید. Real Audio نیز همانند MP3 از روش‌های فشرده‌سازی Loosy استفاده می‌کند که موجب حذف اطلاعات از روی فایل صوتی می‌شود.

کودک روباتیکی که با توانایی یادگیری متولد شد


CB2
کودک روباتیکی که با توانایی یادگیری متولد شد


متخصصان روباتیک ژاپنی کودک روباتیکی را ابداع کرده و به نمایش گذاشته اند که حرکات بدن وی مشابه حرکات بدن کودکان بوده و قدرت یادگیری و برقراری ارتباط با انسانها را دارد. متخصصان دانشگاه اوزاکا اعلام کردند این روبات که به اختصار CB2 نامیده می شود به تدریج می تواند توانایی های اجتماعی خود را افزایش داده، با انسانها از طریق مشاهده و درک حرکات صورت ارتباط برقرار کرده و ارتباط مادر و فرزندی را شبیه سازی کند.

سر بدون مو، صورتی کودکانه، حرکات متوالی تنفس مانند و چشمان سیاه از خصوصیات CB2 است. این کودک به منظور نمایش حرکات طبیعی خود در هنگام نمایش عمومی پاهای خود را از صندلی آویزان کرده و به شکلی کودکانه حرکت می داده است. در پس پوسته لطیف و سیلیکونی این روبات که یکی از پیچیده ترین روباتهای ژاپنی محسوب می شود، پردازشگرهای متعددی در حال ثبت و ارزیابی اطلاعات هستند. این روبات 130 سانتیمتری به گونه ای طراحی شده است که مانند کودک انسان توانایی آموختن داشته باشد.

دانشمندان سعی دارند به این انسان مکانیکی بیاموزند تا مانند یک کودک احساسات مادر خود را از طریق حرکات و اشارات صورت وی ارزیابی کرده و آنها را در گروه های اصلی مانند شادی یا غمگینی دسته بندی کند. همچنین این روبات با استفاده از 197 سنسور فشار در زیر پوسته سیلیکونی خود می تواند لمس بدن خود را نیز حس کرده و نسبت به ضربه هایی که به بدن وی وارد می شود عکس العمل نشان دهد.

ثبت نشانه های احساسی افراد به واسطه دوربینهایی که در چشمهای CB2 تعبیه شده صورت گرفته است و پس از محاسبه و تلفیق آنها با احساس های فیزیکی، این احساسها را در گروه هایی خاص دسته بندی می کند. در عین حال به منظور حرکت نرم و طبیعی 51 ماهیچه در بدن روبات نصب شده است و روبو کودک به تدریج و طی دو سال آموخته است که چگونه بدون نیاز به حمایت انسان به نرمی حرکت کند.

گروهی از مهندسان روباتیک، متخصصان مغز، روانشناسی و دیگر متخصصان به همراه مهندسان دانشگاه اوزاکا انجام این پروژه که هزینه آن توسط دولت ژاپن تامین شده است را به عهده داشته اند. بر اساس گزارش فرانس پرس، مینورو اوسادا پروفسور دانشگاه اوزاکا که هدایت این پروژه را به عهده داشته است اعلام کرد تا دو سال آینده توانایی های کلامی نیز به CB2 افزوده خواهد شد. همچنین وی قصد دارد تا سال 2050 تیمی از فوتبالیست های روباتیک را برای حضور در رقابتهای انسانی جهانی فوتبال ارائه کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

تاریخچه وندوز


Windows 1.0

http://marshal-modern.ir/Archive/5609.aspx

 

 

Windows 2.0

http://marshal-modern.ir/Archive/5610.aspx

 

 

Windows 3.0

http://marshal-modern.ir/Archive/5611.aspx

 

 

Windows 3.11

http://marshal-modern.ir/Archive/5612.aspx

 

 

Windows 3.11 NT

http://marshal-modern.ir/Archive/5613.aspx

 

 

Windows 95

http://marshal-modern.ir/Archive/5614.aspx

 

 

Windows 98

http://marshal-modern.ir/Archive/5615.aspx

 

 

Windows 2000

 

 

Windows Millennium Edition

http://marshal-modern.ir/Archive/5617.aspx

 

 

 

Windows XP

http://marshal-modern.ir/Archive/5618.aspx

 

 

 

Windows Vista

http://marshal-modern.ir/Archive/5619.aspx

 

 

 

Windows 7

http://marshal-modern.ir/Archive/5620.aspx