تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

شروع خاموش اینترنت اکسپلورر 8


 
حدود یک هفته از ارائه نسخه اصلی IE8 توسط مایکروسافت می گذرد اما بر اساس آمار جهانی کاربران میل چندانی جهت بروزرسانی مرورگر IE خود نشان نداده اند و با وجود آنکه IE8 یک سال در حالت آزمایش (Beta) قرار داشت ، مقدار رشد آن در زمان ارائه نسخه پایدارش از 1.39% به 1.56% رسید!
 
ie8

این آمار در حالی است که فایرفاکس 3 در دوره آزمایشی خود 7.8% از سهم بازار مرورگر ها را درد دست داشت که سه روز بعد از زمان ارائه نسخه پایدارش به 18.9% رسید.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هیجانی که فایرفاکس 3 جهت ثبت یک رکورد جهانی در دل کاربرانش انداخت تاثیر زیادی در این آمار داشت ، ضمن آنکه باید بین کاربران فایرفاکس و IE تفاوت قائل شد ، آنها به بروز بودن نرم افزار خود اعتقاد دارند و به کیفیت و امینت گردش در اینترنت اهمیت بیشتری می دهند.

اینترنت اکسپلورر 8 می تواند رشد بیشتری داشته باشد اگر مایکروسافت تصمیم بگیرد تا آن را در بخشی از سرویس بروزرسانی های ویندوز قرار دهد ، البته مایکروسافت هنوز خبری در این مورد منتشر نکرده است.

آمار کلی مرورگر ها نکته ای که باعث تعجب است ، سهم 23 درصدی IE6 از بازار مرورگر ها است که البته دلیل آن ، ارائه همراه با ویندوز XP است و نشان می دهد کاربرانی که هنوز هم از IE6 استفاده می کنند اهمیت چندانی به نحوه فعالیت در اینترنت نمی دهند. بر این اساس بعد از یک هفته از ارائه نسخه جدید IE توان گفت که IE8 شروعی خاموش داشته است و استقبال چندانی از آن نشده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد