تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

RSS یا خوراک چیست و چگونه باید آن را خورد؟!




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

عصر، عصر سرعت و شتاب و عصر انفجار اطلاعات است، امروز وب و وبلاگها سرعت بالاتری می طلبند، اگر از فید استفاده نکنید، وبگردی سریع غیر ممکن خواهد بود. اگر میخواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، اگر میخواهید مطالب بیشتری بخوانید، اگر سرعت اینترنت در ایران شما را کلافه کرده، از خوراک [:فید] استفاده کنید.

:: چرا باید مشترک خوراک سایتها و وبلاگها شوم؟
اگر سایت یا وبلاگی بروز شود، بلافاصله از طریق خوراک خوان متوجه خواهید شد و همانجا میتوانید مطالب جدید را بخوانید. لازم نیست شال و کلاه کنید و تا دم در وبلاگ بروید.
برای خواندن مطالب لازم نیست آدرس هزاران سایت و وبلاگ را بوکمارک کنید یا بخاطر بسپارید و یکی یکی به آدرس آنها سر بزنید. کافی است یکبار خوراکشان را به خوراک خوان تان اضافه کنید. خوراک، شما را از سرگردانی و سردرگمی در سایت های اینترنتی نجات می‌دهد. مطالب سایتها و وبلاگهای مختلف را در یک جا بخوانید، خوراک، مطالب را بدون قالب گرافیکی ارائه میدهد بنابراین مطالب را بسیار سریعتر خواهید داشت.

خوراک فیدبرنری از بهترین راههای عبور از فیـ.لتر میباشد، با اشتراک خوراک پخته شده ی وبلاگها در صورت فیـ.لتر شدن یا حتی در صورت تغییر آدرس وبلاگها و سایتها نیز آنها را از دست نخواهید داد. مهمتر از همه "وب 2 بر خوراک استوار شده است" و شما با استفاده از خوراک وارد دنیای وب 2 خواهید شد. شما که نمیخواهید برای همیشه در وب 1 باقی بمانید، عجله کنید وب 3*هم تو راهه!

برای توضیح بیشتر:

بطور مثال شما به 1۰ سایت یا وبلاگ علاقه مند هستید، مطالب جدید آنها را میخوانید. هر روز یکی یکی آنها را چک میکنید تا اگر مطلب جدیدی دارند بخوانید، در صفحات مرورگر گم میشوید، ممکن است مدتی نتوانید به آنها سر بزنید و بعضی مطالب از دستتان برود، هر روز مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی تکراری سایت ها میکنید. باید تبلیغات سایت ها را تحمل کنید، آن هم با سرعت اینترنت در ایران. فقط وقت با ارزش و پهنای باند خود را از دست میدهید. اما شما میتوانید از همه این دردسر ها برای همیشه خلاص شوید. اینجاست که خوراک به کمک شما می آید. از این پس به جای 10 سایت و وبلاگ میتوانید چند هزار سایت و وبلاگ را دنبال کنید. شما از این پس از امکانات سریع و نوین وب 2 برای رهایی از این محدودیتها استفاده می کنید.

خوراک خوان؛ خوراکها کجا خوانده میشوند؟

فیدخوانها دو گونه اند، آنلاین و آفلاین. هر کدام هم مزایای خودشان را دارند. راه اول استفاده از خوراک خوان های آنلاین است که در حال حاضر قدرتمندترین و معروفترین آنها گوگل ریدر است. راه دوم استفاده از خوراک خوانهای آفلاین [:نرم افزار های فید ریدر] است. اینجا نرم افزار سریع، قدرتمند و کم حجم اسنفر مناسب است. چنانچه از اینترنت سرعت بالا برخوردار هستید از گوگل ریدر استفاده کنید، اما اگر سرعت اینترنت تان پایین است پیشنهاد وب 3 استفاده همزمان از هر دو نوع خوراک خوان آنلاین و آفلاین است. با گوگل ریدر بانکی از خوراک ها خواهید داشت ضمنا اگر مدتی نتوانستید از خوراک خوان آفلاین تان استفاده کنید، مطالب را از دست نخواهید داد. خوبی خوراک خوان آفلاین هم این است که روزانه به اینترنت متصل میشوید و فقط چند دقیقه طول میکشد تا خوراک خوانتان مطالب جدید را دریافت کند، بعد میتوانید به صورت آفلاین و سر فرصت آنها را مطالعه کنید.

خوراک سایتها را چگونه بیابم؟

هر سایت یا وبلاگ معمولا دارای یک آدرس برای خوراک مطالبش است، میتوانید آدرس خوراک را از طریق آیکون نارنجی رنگ اش (در اندازه های بزرگ یا کوچک) در سایتها، وبلاگها یا در خود مرورگرتان، پایین سرچ باکس اینترنت اکسپلورر 7 یا سمت راست آدرس بار فایرفاکس پیدا کنید.

اگر خوراک سایتی را نیافتید، آدرس آنرا وارد خوراک خوانتان کنید، گوگل ریدر و اسنفر قادر به یافتن و وارد کردن خودکار خوراک میباشند.

اشتراک در خوراک وبلاگها و سایتها :

برای استفاده از گوگل ریدر باید در گوگل [:Gmail] حساب داشته باشید، از درون جیمیل یا صفحه اصلی گوگل نیز میتوانید وارد گوگل ریدر شوید، کافی است از گزینه more گزینه Reader را انتخاب کنید. بعد از ورود به گوگل ریدر روی Add subscription کلیک کنید، پنجره ی کوچکی باز میشود، آدرس خوراک مورد نظر را وارد کرده و Add را بزنید. برای اشتراک خوراک در اسنفر، ابتدا جدیدترین نسخه اسنفر رو از اینجا دانلود و نصب کنید. حالا به ..file>new>feed رفته، آدرس خوراک را وارد کرده و next و finish کنید.

اشتراک در خوراک وب 3 :

برای اشتراک خوراک وب 3 در گوگل ریدر کافی است، این رو کلیک کنید، در صفحه ای که باز میشه، روی Add to google reader کلیک کنید. به همین سادگی مشترک خوراک وب 3 شدید. ممکن است از شما خواسته شود که ایمیل و پسورد خودتان را وارد کنید، که مشخصات Gmail خود را وارد میکنید. اگر در Gmail حساب ندارید، اینجا بروید و یک حساب باز کنید. برای اشتراک خوراک وب 3 در سرویسهای دیگر به اینجا بروید و سرویس دلخواه تان را انتخاب کنید.

فایل OPML

opml فایلی است که آدرس خوراکهای متعددی را در خود دارد. اینجا یک opml آپلود کردم، که شامل خوراک چند سایت و وبلاگ برتر در موضوعات مختلف است. پیشنهاد میکنم برای شروع آنرا دانلود کرده، از گوگل ریدر به settings>import/export رفته brows را بزنید، فایل opml را open کرده، upload را بفشارید. برای وارد کردن خوراکها در اسنفر کافیه روی فایل opml دوبار کلیک کنید، تیک پوشه ها رو بزنید یا select all کنید و next و finish را بفشارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد