تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

بهار را به رایانه هایمان هم بیاوریم



به شما پیشنهاد مى کنیم اینک که هنوز در اوایل سال جدید هستیم از مرتب کردن کامپیوترتان غافل نمانید. فایل ها و برنامه هاى زیادى در کامپیوتر شما هستند که نه شما و نه سیستم عامل به آنها نیازى ندارید و با پاک کردن آنها قادر خواهید بود کارایى سیستم تان را بهبود بخشید. علاوه بر آن گرفتن گرد و غبار سخت افزار کامپیوتر هم مزایایى زیادى دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست.

پاک کردن فایل هاى اضافه :

بسیارى از اوقات نرم افزارهایى که از آنها استفاده مى کنید فایل هایى را براى کار خود مى سازند که بعد از اتمام کارتان با آن نرم افزار دیگر نیازى به آنها نخواهید داشت. این فایل ها که شامل گزارش فعالیت نرم افزارهاى مختلف (log)، فایل هاى موقت و نسخه هاى متعدد پشتیبان که بصورت اتوماتیک و هفتگى یا ماهیانه ایجاد مى شوند و بسیارى فایل هاى دیگر است که بدون آنکه مشکلى براى سیستم عامل بوجود بیاورند به راحتى قادر به پاک کردنشان خواهید بود. براى از بین بردن این گونه فایل ها نرم افزارهاى متعددى وجود دارند. CCleaner یکى از آنهاست که علاوه بر رایگان بودنش از قدرت و سرعت زیادى در پاک کردن سیستم عامل برخوردار است. این نرم افزار بیش از ۲۵۰میلیون بار توسط کاربران سراسر جهان دانلود و استفاده شده است. پس در کارایى آن شک نکنید!

از بین بردن فایل هاى تکرارى :

زیاد پیش مى آید که از یک فایل دو یا چند نسخه بر روى هارددیسک شما موجود باشد. فایل هاى بى ارزشى که وجود چند نسخه از آنها بر روى کامپیوتر تنها یک اثر دارند: اشغال کردن فضاى هارد دیسک چند نرم افزار بصورت اختصاصى این کار را براى شما انجام مى دهند. مثل برنامه DoubleKiller است که آن را مى توانید با حجم ۳۹۲ کیلوبایت و با فرمت zip از سایت سازنده اش دریافت کنید.

مرتب کردن فایل هاى هارددیسک :

Defrag کردن فایل ها یکى از راهکارهایى است که باعث افزایش سرعت دسترسى به آنها و در نتیجه افزایش کلى سرعت سیستم مى شود. مایکروسافت در Windows ابزارى را براى این کار به نام Disk Defragmenter تعبیه کرده است که میتوانید آن را از لیست Accessories و در قسمت System Tools پیدا کنید. شرکت سازنده CCleaner یعنى Piriform به تازگى اقدام به ساخت و توسعه نرم افزارى براى اینکار کرده است که defraggler نام دارد و مى توانید از آن استفاده کنید. پاک کردن قطعات کامپیوتر مانند صفحه کلید، ماوس و مانیتور و همچنین گردگیرى داخل case رایانه از دلایل بهداشتى و زیبایى قابل توجه است. علاوه بر اینها اینکار باعث افزایش کارایى و بهبود عملکرد کامپیوترتان مى شود. براى مثال عملکرد فن CPU و منبع تغذیه بر اثر خاک گرفتگى دچار مشکل شده و صداى زیادى از خود تولید مى کند. گذشته از این وجود گرد و خاک موجب مى شود که فن نتواند بخوبى وظیفه خنکسازى خود را انجام دهد و ممکن است منجر به سوختن CPU یا دیگر قطعات شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد