تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

حد مجاز استفاده از مانیتور و تلویزیون



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دبیر انجمن ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی ایران گفت: حد مجاز استفاده از مانیتور رایانه و تلویزیون در شبانه روز 4 ساعت متناوب است که در صورت عدم رعایت آن، فرد به عوارض چشمی کار با رایانه مبتلا می‌شود.
مجید معتمد‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اینکه محدوده زمانی استفاده از مانیتور و تلویزیون در طول شبانه‌روز 2 ساعت به صورت مداوم و 4 ساعت به صورت متناوب است، تصریح کرد: بیشترین شکایت کاربران رایانه، ناراحتی‌های چشمی است و سوزش چشم از ابتدایی‌ترین علامت‌های آن است.

وی افزود: متاسفانه روش زندگی اجتماعی، انسان را به سمت استفاده هر چه بیشتر از تلویزیون و مانیتور می‌برد و حتی اتومبیل‌ها نیز کم کم دارای صفحات نمایشگر می‌شود که در این صورت حدود 10 تا 12 ساعت در طول شبانه‌روز چشم ها صفحات نمایشگر را تحمل می‌کنند.

معتمد‌زاده اضافه کرد: کار با رایانه به دلیل روشن بودن صفحه و متن‌ها و تصاویر به اندازه‌های مختلف، در صورت استفاده بدون وقفه و بیش از مدت مجاز موجب این عوارض می‌شود و باید بدانیم که چشم برای این کار ساخته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: LCD ها نسبت به مانیتورهای معمولی مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند زیرا حالت چشمک زدن که در مانیتورهای لامپی وجود دارد را ندارند ولی این به معنای حل مشکل استفاده بیش از حد مجاز از آنها نیست.

منبع : عصر ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد