تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

جدیدترین تکنولوژی های روز جهان

5.jpg

کوچکترین روبوت هلیکوپتر بنام مینی کوپتر
5.jpg

سبک ترین و کوچکترین روبوت هلیکوپتر دنیا ساخته شده توسط شرکت سیکو اپسون در نمایشگاهی در توکیو به معرض تماشای عموم گذاشته شده است. این روبوت هفت سانت طول و ده گرم وزن داره. اگر چه خود ربات از راه دور کنترل میشه اما نیاز به سیم برای اتصال به منبع الکتریسیته داره. کنترل هلیکوپتر خیلی سخت تر از کنترل هواپیماست. بالهای هواپیما در پایدار نگهداشتنش تو هوا خیلی موثره. اما هلیکوپتر فقط پره داره و پایداریش کمتره. به همین دلیله که هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده ولی هلیکوپتر بدون سرنشین هنوز در حال ساخته. البته خب قابلیت های پروازی هلیکوپتر در عوضش بیشتره .

آن‌چه می‌بینید را با یک اسباب بازی اشتباه نگیرید زیرا این نانوکوپتر ۱0 گرمی به هر جایی که بخواهید، چه داخل و چه خارج از خانه، می‌رود و برمی‌گردد! شرکت نروژی Prox Dynamics وسیله‌ای ابداع کرده است که ادعا می‌کند کوچک‌ترین هلیکوپتر بدون سرنشین دنیا است. پنجمین مدل آزمایشی این وسیله با نام PD-100 Black Hornet (زنبور سیاه) که به تازگی ساخته شده است، پس از اولین پرواز موفقش در فضای آزاد، مرحله‌ای اساسی را پشت سر گذاشته است.

Hornet علاوه بر آن‌که ظرف چند ثانیه راه اندازی می‌شود، آن قدر کوچک است که به راحتی در جیب جای می‌گیرد و ضمنا به گزارش شرکت سازنده این هلیکوپتر عملا بی‌صدا است و صدای آن در سر و صدای معمولی از فاصله حدود ۲/۵ متری قابل شنیده شدن نیست. تمامی این ویژگی‌ها Hornet را برای شرایطی که نگاه نزدیک‌تر به مثلا داخل یک ساختمان آلوده یا یک منطقه متعلق به دشمن ضروری است، مناسب می‌سازد. جالب این‌جاست که Hornet علی‌رغم کوچکی فوق العاده‌اش، کاملا قابل کنترل است و حداکثر سرعت آن در حالت شناوری ۲۰ مایل در ساعت می‌باشد. راز این قابلیت پایداری در کنترل کننده‌های بسیار ظریف (micro control servo) به کار رفته در این هلیکوپتر است که با وزن کم‌تر از نیم گرم، کوچک‌ترین و سبک‌ترین کنترل کننده‌هایی هستند که تا به حال ساخته شده‌اند.

شرکت Prox Dynamics احتمالا سه عدد از این هلیکوپترها را، در سال جاری، همراه با یک کنترل جیبی و یک شارژر در بسته‌ای به وزن کم‌تر از ۱/۵ کیلوگرم به بازار عرضه خواهد کرد.
 

spark.gif
رباتی برای راه رفتن
6.jpg

تا حالا دلتان خواسته که کسی و یا چیزی در روز شما را از این سو به آن سو برده تا کارهای روز مره تان را انجام دهید؟

یک کمپانی مهندسی، پزشکی به نام Exmovere Holding رباتی به نام Chariot ساخته است که می تواند افراد را در حالت ایستاده جابه جا کند. کافی است که کاربر همانند یک لباس این ربات را بر تن بپوشد. ربات با داشتن حس گر های حرکتی بسیار دقیق حرکت خود را آغاز می کند.

انقباض های مربوط به عضلات رانها، ساق پا و همچنین ستون فقرات فرمان حرکت را به این سنسورها منتقل میکند. این ربات از به حرکت درآمدن هر ماهیچه خاص می تواند مسیر حرکت کاربر را تشخیص داده و او را به آسانی با کمترین خستگی عضلانی به مکان مورد نظرش منتقل سازد.

می توانید با سرعت 20 کیلومتر در ساعت که معادل با قدم زدن معمولی است در خانه ,خیابان و حتی محیط کار جابه جا شوید. تغذیه اصلی این ربات بر عهده یک باتری قابل شارژ با جربان برق شهری خواهد بود. کاربرد اصلی این ربات برای افراد مبتلا به معلولیت های حرکتی و کسانیکه ایستادن و راه رفتن مداوم درد های عضلانی آنها را تشدید می کند بیان شده است.

هنوز از قیمت تمام شده ساخت این ربات و یا زمان دقیق ورود آن به بازار خبری در دسترس نیست. اما به نظر من در آینده نزدیک، ربات هایی مانند این کمک بزرگی به حل مشکل بسیاری از معلولین حرکتی خواهند کرد.

7.jpg
8.jpg

منبع
spark.gif
استخراج تصاویر رویاها از مغز انسان9.jpg

خبری که منتشر شده غیر قابل باور به نظر می رسد. اما دانشمندان "دپارتمان علوم شناختی مرکز تحقیقات علوم اعصاب ATR ژاپن" موفق شده اند نخستین تصاویر را از مغز انسان استخراج کنند.

روش کار بسیار جالب بوده است ابتدا 400 تصویر سیاه و سفید مختلف در سایز 10 پیکسل در 10 پیکسل به بیننده نشان داده شده است. هر تصویر به مدت 12 ثانیه مقابل چشم بیننده قرار داشته است و در این مدت دستگاه fMRI تغییرات فعالیتی کورتکس مغز را تحت نظر می گرفته است. یک کامپیوتر مرکزی اطلاعات را دریافت می کرده و با یک نرم افزار ویژه که توسط این دپارتمان تولید شده یاد میگرفته که چگونه تغییرات فعالیتی مغز را با تصاویر نشان داده شده مرتبط کند.

نتیجه فرایند این شده که وقتی حروف neuron به معنای عصب به ترتیب به فرد آزمایش شونده نشان داده شده است کامپیوتر مرکزی توانسته از روی فعالیت الکتریکی مغز کلمه neuron را استخراج کند. که تصویر آن را در بالا می بینید. این می تواند آغازی باشد برای اینکه در آینده بتوانید شب ها رویاهایتان را روی یک DVD ضبط کنید. و یک گام علمی مهم در علوم شناختی محسوب می شود.
 

spark.gif
با دوچرخه هوندا راه رفتن را بدون خستگی تجربه کنید
10.jpg

تقریبا تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته در ساخت گجت های مربوط به حرکت و حمل و نقل به پای شرکت هوندا برسد. جالب است که در ساخت وسایلش تا آنجا که می تواند به راحتی انسان و سهولت استفاده و تاثیر آن محصول در افزایش کیفیت زندگی افراد توجه می کند.

هدف اصلی هوندا از ساخت این وسیله کمک در راه رفتن به افرادی است که در کار روزانه زیاد راه می روند یا بر اثر بیماریی و ناتوانی قادر به راه رفتن نیستند. این دستگاه از یک عدد صندلی شبیه صندلی دوچرخه ساخته شده که دارای دو عدد بازوی حرکتیست. هر یک از بازوها به کفش فرد بسته شده و با روشن شدنش راه رفتن خیلی راحت تر از قبل امکان پذیر میشود.

این گجت به کمک سنسور ها و اهرم های حرکتی بسیار حساسش احساسی شبیه رکاب زدن دوچرخه را برای افراد ایجاد می کند و با القای این حس در افراد پاها را به گام بر داشتن مجبور میسازد. انعطاف پذیری این دستگاه نیز آنقدر است که با طول گام هر فرد سازگاری داشته و احساس خستگی را برای افراد به دنبال ندارد. به گفته یکی از مهندسین طراح هوندا، با این وسیله استرس و فشار عصبی افراد در زمان ایستادن و قدم زدن از بین می رود و راه رفتن را راحت تر خواهند کرد. این محصول در یکی از کلینیک های طبی ژاپن نیز مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته و به زودی به بازار ارایه خواهد شد.
 

spark.gif
مسواکی از نوع لیزری
11.jpg

مسواک زدن یکی از آن عاداتی است که باید از کودکی بیاموزیم و هر روز هم آن را تمرین کنیم و تا پایان عمر ادامه دهیم. به نظر خیلی ها این کار خیلی وقت گیر و دشوار است اما همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی متدهای مختلفی برای مسواک زدن مطرح می شوند که هدف تمامی انها آسان تر کردن این کار برای افراد نه چندان زرنگ است ! در اینجا به معرفی مسواکی می پردازیم که با قدرت لیزر کار می کند.

همراه با استفاده از این مسواک دیگر نه نیاز به هیچ گونه خمیر دندانی دارید و نه نیاز به حرکت دادن مسواک در جهات مختلف. قدرت لیزر این دستگاه به نحوی تنظیم شده که آسیبی به لثه و مخاط دهان نمی رساند. سازندگان این مسواک مدعی هستند که با استفاده از آن حساسیت دندانها ( مثلا به سرما) کاهش می یابد. به علاوه با استفاده از این دستگاه لیزر کوچک میزان التهاب لثه، درد دندان و حتی بوی تنفس نامطبوع در دهان کاهش می یابد. قیمت این مسواک حدود 70 دلار است.
 

spark.gif
رباتی برای نگهداری افراد بیمار و سالمندان
12.jpg

شرکت بین المللی Gecko Systems می‌گوید کار ساخت نمونه آزمایشی CareBot MSR 3.87، که برای نگه‌داری از افراد بیمار، سالمندان و کودکان طراحی شده است، به پایان رسیده است. به گفته مدیر اجرایی شرکت، آر مارتین اسپنسر، این ربات می‌تواند بدون نیاز به شارژ به مدت ۱۴ ساعت به طور بی‌وقفه کار کند.

از آن‌جا که شرکت، نرم افزار و سخت افزار Gecko Trak را برای این ربات تولید کرده است، CareBot قادر خواهد بود فرد مورد مراقبت را از اتاقی به اتاق دیگر دنبال کند. او حتی می‌تواند زمان مصرف داروها یا آغاز سریال مورد علاقه مادربزرگ را نیز به او یادآوری کند! بنا به اطلاعات به دست آمده از Gecko Systems مجموعه‌ گسترده‌ای از نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف طراحی و در CareBot در کنار هم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل این ربات دقیقا می‌داند در چه زمانی و در صورت بروز چه شرایطی باید با بستگان فرد مورد مراقبت تماس بگیرد.

CareBot ظاهری کاملا مانند یک ربات دارد! اگرچه بسیار آهسته حرکت می‌کند (البته این موضوع نباید اختلالی در نگه‌داری از سالمندان که خود قادر به حرکت سریع نیستند ایجد کند) اما به راحتی با شما حرف می‌زند و اگر در ابتدای هر جمله‌ نام آن را بر زبان بیاورید، کاملا متوجه صحبت شما شده به آن پاسخ می‌دهد، به گونه‌ای که به تدریج به عضوی از خانواده تبدیل می‌شود.
 

spark.gif
کوچکترین هلیکوپتر دنیا به یاد داوینچی پرواز می‌کند
13.jpg

یک مرد ژاپنی بنام جنایی یاناگیساوای که کوچکترین هلیکوپتر جهان را ساخته است، به یادبود لئوناردو داوینچی که برای اولین بار ایده هلیکوپتر را مطرح کرد، در زادگاه او با این هلیکوپتر پرواز خواهد کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس جنایی یاناگیساوای 75 ساله گفت پرواز نمایشی با این هلیکوپتر یک‌‌نفره روز 25 مه (5 خرداد) در شهر وینچی در نزدیک فلورانس انجام خواهد شد. یانگایساوا هلیکوپتر GEN H-4 را که از پروانه، صندلی، زیرپایی، و میله دستی تشکیل می‌شود، در اواخر دهه 1990 ساخت.

به گفته موزه ملی علوم و تکنولوژی ایتالیا، لئونادردو داوینچی، نابغه دوران رنسانس در دهه 1480 یک "پیچ هوایی" aerial screw طراحی کرد که تصور می‌شود اولین ترسیم از یک ماشین دارای قدرت پرواز عمودی باشد. یاناگیساوا می‌گوید که شهردار شهر وینچی، داریو پارینی به او اجازه پرواز این هلیکوپتر را داده است. او گفت: "به نظر می‌رسد که مردم ایتالیا از کار من برای تحقق‌بخشیدن به ایده داوینچی در زادگاهش استقبال کنند."

14.jpg

گرچه این هلیکوپتر 75 کیلوگرمی تنها تا ارتفاع 150 متری می‌تواند از زمین بلند شود، یاناگیساوا گفت که او در طول سه نمایش 10 دقیقه‌ایش تنها تا ارتفاع 5 متری از زمین بلند خواهد شد، "تا حضار بتوانند من را ببینند و از پرواز لذت ببرند." سخنگوی رکوردهای جهانی گینس به رسمیت شناختن هلیکوپتر یاناگیساوا را به عنوان کوچکترین هلیکوپتر جهان از لحاظ وزن و طول 4 متری پروانه آن تایید کرده است. یاناگیساوا پنج تا از این هلیکوپترها را در ژاپن و دوتا از آنها را در آمریکا برای استفاده تفریحی فروخته است. قیمت این هلیکوپترها حدود 6 میلیون ین (57140 دلار ) است.
 

spark.gif
فلش درایو یا رژ لب ؟
15.jpg

دیگه قبول کنید که فلش درایو را به هر شکلی تصور کرده بودید ولی شاید فکر نمی کردید که به شکل رژ لب هم تولید کنند، خوش به حال خانوم ها. تصور کنید دیگه خانوم ها مخصوصاً از نوع رایانه کار دیگه مجبور هستند که بجای یه دونه رژ لب ۲ تا همراه داشته باشند. یکی عادی و یکی دارای فلش با یه عالمه اطلاعات قابل انتقال ...
 

spark.gif
سیستم جدید چراغ راهنمایی در ژاپن
16.jpg

این سیستم جدید چراغ راهنمایی در ژاپن است. به این صورت که رنگها دقیقا همین رنگهای رایج (سبز و قرمز و نارنجی است) و هنگامی که حسگرها متوجه حضور عابر پیاده در پشت چراغ شوند، چراغ قرمز عمل کرده و عبور عابرین را ممکن می سازد

نظرات 3 + ارسال نظر
parham سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:50 ب.ظ

سلام دوستان عزیز اگر در شرایط رکود اقتصادی حال حاضر خواهان کسب درامد مطمئن ودرامد ایده ال هستید اگر خواهانه دریافت سود ماهیانه 20درصد برای سرمایه هایتان هستید از سایت ما دیدن کنید .

مجموعه آثار استاد سیاوش قمیشی سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 05:17 ب.ظ

با سلام.
ما مجموعه ای کامل از آثار استاد سیاوش قمیشی تهیه کردیم. این مجموعه شامل بخش هایی با عنوان های:

1- آلبوم ها
2- مصاحبه ها
3- کنسرت ها
4- زندگی نامه
5- متن ترانه ها
6- موزیک ویدئو ها
7- آثار کمیاب
8- پوستر ها
9- جلد آلبوم ها
10- عکس ها

بر هر طرفدار سیاوش قمیشی واجب است که این آرشیو کامل را داشته باشد تا ثابت کند طرفدار واقعی سیاوش قمیشی است.
دوست عزیز ما این مجموعه را نصف قیمت دیگر سایت ها و بدون هزینه پست برای فروش قرار دادیم.
برای دیدن اطلاعات بیشتر و خرید مجموعه به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.chaloosct.com/post/242
(برای کسانی که توان خرید مجموعه را ندارند و مبلغ اعلام شده برایشان زیاد است، برنامه ای خاص در نظر گرفتیم که به زودی اعلام می کنیم)

با تشکر از شما

شاپرک آبی جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:58 ق.ظ http://www.photoblog.com/shaparak

کارت عالیه رفیق! ... دمت گرم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد