تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

با ادعای سریعترین مرورگر اینترنت؛ سفری ۴ آمد


شرکت اپل سرانجام نسخه نهایی مرورگر اینترنتی Safari 4 را برای سیستم‌های عامل ویندوز و Mac روانه بازار کرد و توضیح داد که این نرم‌افزار جدید نسبت به نمونه‌های قبلی بسیار سریع‌تر شده و سیستم‌های هدایت‌گر و جست‌وجوگر در آن ارتقا یافته است.

در همایش WWDC 2009 ، اپل اعلام کرد که نسخه جدید مرورگر آن برای هر دو سیستم‌عامل ویندوز و Mac OS X، برنامه‌های مبتنی بر JavaScript را نسبت به مرورگر Safari 3 تا ۴/۲ برابر سریع‌تر اجرا می‌کند. این شرکت همچنین ادعا کرد که محصول جدید آن برنامه‌های مبتنی بر JavaScript و HTML را نسبت به مرورگرهای Internet Explorer 7 مایکروسافت و FireFox 3 موزیلا بهتر باز می‌کند.

اپل به مرورگر اینترنتی Safari 4 رابط Cover Flow که هم‌اکنون در بیشتر مرورگرها یافت می‌شود را نیز افزوده است. کاربران از طریق این رابط می‌توانند در بخش History مرورگر خود، اگر پیش‌تر به آلبوم‌های تصویری مراجعه کرده‌اند، آسان‌تر به آن‌ها رجوع کنند.

این نسخه جدید هم‌اکنون روی صفحه اینترنتی Safari Web  سایت اپل برای بارگذاری روی دو سیستم‌عامل ویندوز و Mac ارایه شده است. آن دسته از صاحبان سیستم‌عامل Mac که قصد بارگذاری این مرورگر اینترنتی را دارند، باید روی کامپیوتر خود حداقل سیستم‌عامل Mac OS X Leopard 10.5.6، آخرین نسخه امنیتی به‌روز شده اپل یا Mac OS X Tiger 10.4.11 را روی کامپیوترهای Intel Mac، G3 یا نسخه‌های بالاتر آن نصب کرده باشند. صاحبان سیستم‌عامل مایکروسافت نیز می‌توانند از این مرورگر اینترنتی در سیستم‌های عامل Windows XP SP 2 و Vista استفاده کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Net Applications، در حال حاضر حدود ۸ درصد مرورهای اینترنتی جهان با مرورگر Safari انجام می‌شود و این مرورگر در دنیا پس از Internet Explorer مایکروسافت و Firefox موزیلا واقع شده است.

دانلود:  Safari 4 Beta

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد