تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مجله ترفند گروه اینترنتی پرشین استار

مجله ترفند - ویژه گروه اینترنتی پرشین استار www.Persian-Star.org

 

.:: افزایش سرعت و کارایی فایرفاکس با بهینه ‏سازی پایگاه داده آن ::.

اگر از کاربران دائمی مرورگر فایرفاکس باشید حتماً تاکنون متوجه شده‏اید که پس از گذشت مدت زمانی از کار با این مرورگر، رفته رفته سرعت و کارایی آن نسبت به گذشته کاهش می‏یابد. به عنوان مثال مرورگر دیر بالا می‏آید یا گاه و بی‏گاه هنگ می‏کند. مهم‏ترین علت بروز این مشکل را می‏توان در ذخیره شدن نامنظم اطلاعات در پایگاه داده (Database) مرورگر جستجو کرد. این آشفتگی در ثبت اطلاعات به مرور باعث کندی عملکرد مرورگر می‏شود. در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفند ساده اما کاربردی بپردازیم که با بهره‏گیری از آن می‏توانید این آشفتگی و بی‏نظمی اطلاعات ذخیره شده را سر و سامان ببخشید و دستی به سر و روی پایگاه داده مرورگر بکشید.

برای این کار:

ابتدا مرورگر Firefox را باز کنید. اطمینان پیدا کنید مرورگر شما نسخه 3 به بالا باشد.
سپس از منوی Tools بر روی Error Console کلیک کنید.

حال کد زیر را عیناً Copy کرده و در قسمت Paste ،Code نمایید:
Components.classes["@mozilla.org/ browser/nav- history-service; 1"].getService( Components. interfaces. nsPIPlacesDataba se).DBConnection .executeSimpleSQ L("VACUUM");

پس از این کار بر روی دکمه Evaluate کلیک نمایید.
مرورگر چند ثانیه‏ای منجمد می‏شود و با بازگشت مرورگر به حالت عادی، پایگاه داده مرورگر بهینه خواهد شد. نیازی به راه‏اندازی مجدد مرورگر نیز نیست.

در صورتی که هر گونه مشکلی با کد فوق دارید، می‏توانید از افزونه‏ای به نام Vacuum Places که این کار را به طور اتوماتیک برای شما انجام می‏دهد استفاده کنید. این افزونه را از لینک زیر نصب کنید:
https://addons. mozilla.org/ en-US/firefox/ addon/13824
پس از نصب این افزونه و بازآغازی مرورگر، آیکنی به شکل جارو در پایین سمت راست مرورگر نمایش پیدا می‏کند که با راست کلیک بر روی آن و انتخاب Vacuum places.sqlite، پایگاه داده مرورگر بهینه خواهد شد.
 


.:: شبیه‏سازی عملکرد No to All در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP ::.

اگر با ویندوز XP زیاد کار کرده باشید حتماً به یک نکته ریز اما مهم برخورد کرده‏اید. در صورتی که قصد کپی یا انتقال یک فایل را در محیط ویندوز داشته باشید، اگر در محل ذخیره فایل، فایلی با نام مشابه فایل کپی شده وجود داشته باشد، ویندوز ناچار است جهت کپی فایل جدید، آن را با فایل قبلی جایگزین یا به اصطلاح Replace کند. پیش از این کار، پنجر‏ه‏ای به نام Confirm File Replace باز خواهد شد که از شما می‏پرسد از جایگزینی این فایل اطمینان دارید؟ در این زمان چهار دکمه برای انتخاب وجود دارد: Yes to All ،NO ،Cancel و Yes. عملکرد این دکمه‏ها واضح است: دکمه Yes جهت تأیید جایگزینی، دکمه No جهت عدم جایگزینی و دکمه Cancel نیز جهت لغو عملیات به کار می‏رود. همچنین دکمه Yes To All زمانی کاربرد دارد که شما قصد جایگزینی چندین فایل را دارید؛ با فشردن این دکمه دیگر پنجره تأییدیه نمایش داده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک همه فایل‏ها جایگزین می‏شوند. اما اکنون اگر مقداری دقیق شویم، احساس می‏کنیم در این میان جای یک دکمه و عملکرد خالی است! دکمه‏ای که عملکردی عکس Yes to All داشته باشد و بتوانیم آن را No to All بخوانیم. فرض کنید به هنگام انتقال چندین فایل قصد ندارید که هیچ فایلی جایگزین قبلی‏ها شود. در این زمان ناچار خواهید بود به تعداد فایل‏های قابل جایگزین بر روی دکمه No کلیک کنید و مایکروسافت را به خاطر قرار ندادن دکمه No to All در این پنجره لعنت کنید! در این زمان اکثر کاربران دست به دامن نرم‏افزارهای جانبی مرتبط، نظیر TeraCopy و SyncToy می‏شوند. اما واقعاً نیازی به این کار نیست! با استفاده از ترفندی بسیار جالب و کاربردی که هم اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد، می‏توانید بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و با راهی ساده، عملکرد No To All را در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP شبیه سازی کنید.

بدین منظور:

پس از نمایش پنجره Confirm File Replace، در صورتی که قصد داشته باشید عملی مشابه با عملکرد No to All را انجام دهید، کافی است کلید Shift را بر روی کیبورد گرفته و نگاه دارید، سپس با استفاده از ماوس بر روی دکمه No کلیک کنید. با این کار گویی بر روی دکمه فرضی No to All کلیک کرده اید و نتیجه عدم جایگزینی همگی فایل‏ها خواهد بود.
 


.:: دو ترفند کوچک پیرامون گرفتن عکس در گوشی iPhone ::.

همان طور که می‏دانید گوشی iPhone یک گوشی لمسی است. حال فرض کنید قصد دارید در حالی که گوشی در دستانتان است از خودتان عکس بگیرید. مشخصاً مانند سایر گوشی‏ها دکمه‏ای وجود ندارد که شما پس از چرخش 180 درجه‏ای گوشی بتوانید آن را بدون نگاه کردن لمس کنید و از خودتان عکس بگیرید. در نتیجه ناچارید روبروی یک آینه قرار بگیرید یا شانسی و با آزمون و خطا آیکن عکس‏برداری را بر روی صفحه لمس کنید. اما با استفاده از ترفند ساده‏ای که برای‏تان بازگو خواهیم کرد می‏توانید بدون این دردسرها از خودتان عکس بگیرید و دریابید که افکار شرکت اپل تا کجا پیش رفته است. همچنین قصد داریم به معرفی ترفند کوچک دیگری در زمینه گرفتن عکس در آی‏فون بپردازیم که با استفاده از آن می‏توانید از خود صفحه نمایش گوشی عکس بگیرید. دقیقاً چیزی مشابه با عملکرد دکمه Print Screen کیبورد در کامپیوتر.

چگونه وقتی گوشی در دستمان است از خودمان عکس بگیریم؟

برای این کار ابتدا در منوی اصلی گوشی وارد Camera شوید.
حالا با انگشت خود آیکن دوربین که جهت عکس‏برداری استفاده می‏کنید را لمس کنید، اما انگشت خود را رها نکنید.
اکنون گوشی را 180 درجه بچرخانید و پس از این که لنز دوربین گوشی را روبروی خود قرار دادید، در این زمان انگشت خود را رها کنید تا عکس گرفته شود.

چگونه از صفحه نمایش گوشی عکس بگیریم؟

برای این کار در هر محیطی از گوشی که هستید ابتدا دکمه Home را بگیرید. سپس بدون رها کردن این دکمه، دکمه Power را بگیرید و در نهایت هر دو دکمه را با هم رها کنید.
خواهید دید که از صفحه عکس گرفته میشود. تصویر مزبور در Photos > Camera Roll ذخیره خواهد شد.
لازم به ذکر است منظور از دکمه Home، دکمه دایره شکل موجود در پایین گوشی و منظور از دکمه Power، دکمه موجود در بالای گوشی است. آی‏فون تنها همین دو دکمه را دارد.

این ترفندها بر روی iPod Touch نیز عملی خواهند بود.
 


.:: 18 قابلیت جالبی که ویندوز 7 دارد و سایر ویندوزها ندارند! ::.

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‏ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‏اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کرده اند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‏دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود.

1. لرزاندن پنجره ‏ها

فرض کنید چندین پنجره مختلف را به طور همزمان در محیط ویندوز باز کرده‏اید. در نسخه‏های پیشین ویندوز برای اینکه این پنجره‏ها را ببندید، ناچار بودید تک تک پنجره‏ها Close یا Minimize کنید. اما با استفاده از این قابلیت جدید در ویندوز 7 که Aero Shake نام دارد، کافی است تا پنجره‏ای که قصد دارید آن را باز نگه دارید را گرفته و با استفاده از ماوس کمی آن را بلرزانید. خواهید دید که سایر پنجره‏ها Minimize خواهند شد. با انجام مجدد این کار پنجره‏های کوچک شده مجدداً بازیابی خواهند شد.

2. لیست پرش

یکی از قابلیت‏های فوق ‏العاده ‏ای که در ویندوز 7 اضافه شده است و باعث صرفه جویی زیادی در وقت می‏شود "لیست پرش" یا Jumplist است. شما توسط برنامه‏های نصب شده بر روی ویندوز فایل‏های مختلفی را فراخوانی می‏کنید. به عنوان مثال توسط نرم افزارهای Player، فایل‏های موزیک را اجرا می‏کنید. یا توسط نرم افزار Notepad فایل‏های متنی را باز می‏کنید. اکنون با استفاده از "لیست پرش" میتوانید به آخرین فایلهای باز شده توسط نرم افزارهای مختلف دسترسی داشته باشید بدون اینکه نیاز به اجرای اولیه برنامه مربوطه باشد. برای دسترسی به "لیست پرش" کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید تا آخرین فایلهای فراخوانده شده توسط این نرم افزار برایتان لیست شود. همچنین میتوانید در منوی Start، با کلیک بر روی فلش موجود در کنار هر برنامه به "لیست پرش" مربوط به آن برنامه دسترسی پیدا کنید.

3. توسعه پیش نمایش پنجره ‏ها

در ویندوز ویستا، با عبور ماوس از روی پنجره‏های Minimize شده در Taskbar، پیش نمایشی از پنجره‏ها در یک سایز کوچک نمایش داده می‏شد. اکنون در ویندوز 7 این قابلیت توسعه داده شده است. به طوری که با قرار دادن ماوس بر روی پیش نمایش امکان بستن آن نیز وجود دارد. همچنین پنجره‏های چندگانه دارای چندین پیش نمایش هستند و علاوه بر آن با استفاده از کلید ترکیبی Win+T امکان گردش میان پیش نمایش‏ها وجود دارد.

4. مرتب‏سازی پنجره ‏ها در صفحه به روشی جدید

یکی از قابلیت‏های جالبی که در ویندوز 7 شاهد هستیم امکان منظم کردن و تغییر اندازه پنجره‏ها در محیط ویندوز به شکلی جالب و ساده است. کافی است یک پنجره را با استفاده از ماوس بگیرید، سپس آن را به بالای صفحه مانیتور بکشید، پس از پدیدار شدن یک هاله، با رها کردن ماوس، پنجره کل صفحه را اشغال می‏کند. همچنین اگر پنجره را به منتهی الیه سمت راست یا چپ مانیتور بکشید و آن را رها کنید، پنجره نیمی از صفحه را اشغال می‏کند.

5. ویندوز XP در ویندوز 7

یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ویستا زیاد با آن سر و کار داشتند عدم اجرای برخی برنامه‏های سازگار با ویندوز XP در محیط ویندوز ویستا بود. مایکروسافت در ویندوز 7 چاره‏ای برای این مشکل پیدا کرده است. با استفاده از XP Mode شما می‏توانید به طور مجازی ویندوز XP را در دل ویندوز 7 داشته باشید و با استفاده از آن هر برنامه سازگار با XP را همانند گذشته اجرا کنید. برای استفاده از XP Mode شما ابتدا بایستی نرم افزاری به نام Windows Virtual PC را دانلود و نصب کنید. سپس XP Mode را در درون آن اجرا نمایید. برای دانلود این دو می‏توانید از http://www.microsof t.com/windows/ virtual-pc/ download. aspx اقدام نمایید.

6. یک راه ساده و سریع برای تنظیم صفحات نمایش چندگانه

آیا تاکنون پیش آمده که کامپیوتر خود را به بیش از یک مانیتور یا پروژکتور متصل نمایید؟ در ویندوز 7 تنظیم این صفحان نمایش چندگانه در یک ثانیه امکان پذیر است! کافی است کلیدهای ترکیبی Win+P را فشار دهید و تنظیمات صفحه نمایش را اعمال نمایید.

7. رابط کاربری بهتر در خصوص دستگاه‏های جانبی متصل به کامپیوتر

در ویندوز 7، پس از کلیک بر روی منوی Start بخش جدیدی به نام Devices and Printers به چشم می‏خورد. در این بخش دستگاه‏های متصل به کامپیوتر اعم از پرینتر و حافظه‏های قابل حمل با تصویر مرتبط به هر کدام وجود دارد. با راست کلیک بر روی هر یک از دستگاه‏ها امکانات منحصر به فردی نظیر آپدیت و تنظیمات قابل دسترسی است.

8. ویرایش محدوده اطلاع رسانی

در ویندوز XP و ویندوز ویستا در سمت راست محیط Taskbar محدوده‏ای به نام اطلاع رسانی یا Notification Area وجود داشت. این محدوده در ویندوز 7 هم وجود دارد اما با انعطافی بسیار بیشتر که می‏توان این محدوده را ویرایش و یا حتی حذف کرد. بر روی فضای خالی از این محدوده راست کلیک کنید و Customize notification icons را انتخاب نمایید. در این پنجره می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به هر نرم افزار را تعیین کنید. علاوه بر آن با کلیک بر روی Turn system icons on or off می‏توانید نمایش یا عدم نمایش آیکن‏های مربوط به خود ویندوز نظیر ساعت ویندوز را تنظیم نمایید.

9. ضبط کننده قدم به قدم مشکلات

یکی دیگر از قابلیت‏های کاربردی جدید در ویندوز 7 "ضبط کننده قدم به قدم مشکلات" یا Problem Steps Recorder است. با استفاده از PSR شما می‏توانید مشکلات موجود در ویندوز خود را به صورت قدم به قدم با استفاده از تصویر ذخیره نمایید و آن را جهت دریافت کمک در اختیار دیگران قرار دهید.

10. ذره بین جدید

Magnifier یا ذره‏بین در ویندوز XP و ویستا نیز وجود داشت، اما در ویندوز 7 با یک ذره‏بین حرفه‏ای طرف هستیم. برای دسترسی به ذره‏بین در منوی Start عبارت Magnifier را وارد نموده و Enter بزنید. در Magnifier جدید شما می‏توانید درصد بزرگ‏نمایی را تعیین کنید. علاوه بر آن 3 حالت بزرگ‏نمایی خواهید داشت. Full Screen که حالت تمام صفحه است و کل صفحه بزرگ خواهد شد که با حرکت ماوس کل صفحه درگیر خواهد بود. نوع دیگر حالت Lens است که یک صفحه کوچک با ماوس همراه خواهد شد که تمام بزرگ‏نمایی در این صفحه رخ می‏دهد و عملکردی دقیقاً مشابه یک ذره‏بین خواهد داشت. آخرین حالت Docked است که یک صفحه ذره‏بینی در بالا یا هر قسمت دیگری از صفحه به صورت ثابت قرار خواهد داد و تصاویر بزرگ شده در آن پدیدار خواهند شد. از Magnifier جهت کاربردهای آموزشی استفاده می‏گردد.

11. یک راه جدید برای مشاهده فایل‏های صوتی و تصویری

Windows Media Player در ویندوز 7 بسیار توسعه پیدا کرده است. عمده‏ترین پیشرفت آن باز شدن یک پخش کننده کوچک به هنگام پخش فایل‏های صوتی و تصویری است. پیشنهاد می‏شود پیش از این که Player جدیدی را برای استفاده بر روی ویندوز نصب کنید، این ظاهر کاربر پسند Windows Media Player در ویندوز 7 را امتحان کنید.

12. عملیات به اشتراک گذاری در شبکه ‏های خانگی

در ویندوز ویستا و سایر نسخه‏های ویندوز، ساخت شبکه‏های خانگی و به اشتراک‏گذاری منابع کاری دشوار بود. اما با استفاده از Wizard جدید موجود در ویندوز 7 به نام Homegroup شما می‏توانید فولدرهایی که قصد به اشتراک‏گذاری آن‏ها را دارید را انتخاب کنید. سپس رمز عبوری که دریافت می‏کنید را در کامپیوتر دیگر وارد نمایید تا به همین سادگی عملیات به اشتراک‏گذاری صورت بگیرد. اما نکته‏ای که وجود دارد این است که تنها کامپیوترهای دارای ویندوز 7 می‏توانند چنین کاری را صورت دهند. جهت دسترسی به این قابلیت عبارت Homegroup را در منوی Start وارد کنید و Enter بزنید.

13. اجرای مستقیم فایل صوتی و تصویری از یک کامپیوتر دیگر

با استفاده از قابلیت جدیدی که در ویندوز 7 وجود دارد، در کامپیوترهای تحت شبکه Homegroup، نرم افزار Windows Media Player این امکان را به شما می‏دهد که فایل صوتی و تصویری مستقیماً از یک کامپیوتر اجرا شده و توسط اسپیکر کامپیوتر دیگر متصل به شبکه پخش شود! به عنوان مثال اگر یک لپتاپ و یک PC را شبکه کرده‏اید، از این پس می‏توانید فایل‏های موزیک موجود در لپتاپ را به وسیله اسپیکرهای کامپیوتر رومیزی با صدای بلند گوش کنید!

14. یک مرکز امنیتی جدید

Action Center نام محیط امنیتی جدیدی است که در ویندوز 7 گنجانده شده است. در محیط Action Center اطلاع رسانی‏هایی نظیر آپدیت ویندوز، آپدیت آنتی ویروس، یادآوری پشتیبان‏گیری و نظایر آن درج می‏گردد. برای دسترسی به آن در منوی Start عبارت Action Center را وارد نموده و Enter بزنید.

15. سنجاق کردن برنامه‏ها به Taskbar

در ویندوز 7، میتوانید جهت دسترسی سریع‏تر به برنامه‏ها آن‏ها را در Taskbar سنجاق کنید. به طوریکه همواره در محیط Taskbar حضور داشته باشند و حتی با بستن برنامه نیز از Taskbar خارج نشوند. برای این کار کافی است بر روی آیکن برنامه در Taskbar راست کلیک کنید و Pin this program to taskbar را انتخاب کنید.

16. توسعه استفاده از قابلیت‏های لمسی

این قابلیت به طور خاص مختص به صفحه نمایش‏های لمسی است. در صورتی که از یک صفحه نمایش لمسی استفاده می‏کنید با نصب ویندوز 7 یک تجربه شیرین از کار با دست و ویندوز 7 خواهید داشت! Taskbar بزرگ‏تر و آیکن‏های مربع شکل باعث راحتی کار با دست خواهند شد. علاوه بر آن اگر از Macbookها که از قابلیت Multi Touch نیز پشتیبانی می‏کنند استفاده کنید همه چیز فوق العاده‏تر خواهد شد! چرا که می‏توانید پنجره‏ها را با دو انگشت بگیرید و اندازه آن‏ها را کوچک و بزرگ کنید. درست همانند آی‏فون!

17. رایت فایل‏های ISO

همان طور که احتمالاً می‏دانید فایل‏های Image مربوط به DVDها که در اصل فایل‏های فشرده آماده رایت بر روی DVD‏ها هستند با فرمت ISO وجود دارند. نرم افزارهایی نظیر Nero کار رایت آن‏ها را بر روی DVD صورت می‏دهند. اما از این پس با استفاده از ویندوز 7 نیازمند هیچ برنامه جانبی نخواهید بود. کافی است بر روی فایل ISO خود دوبار کلیک کنید تا پنجره‏ای به نام Windows Disk Image Burner باز شود و از طریق آن فایل Image خود را بر روی DVD به سادگی رایت کنید.

18. سنجش رنگ صفحه نمایش

در ویندوز 7 قابلیتی به نام Display Color Calibration اضافه شده است که کار اصلی آن سنجش میزان درستی رنگ‏های نمایش داده شده بر روی صفحه است. به عنوان مثال یک HDTV را به کامپیوتر خود وصل کرده‏اید و قصد دارید تا به بیشترین کیفیت ممکن دست پیدا کنید. برای دسترسی به این قابلیت در منوی Start عبارت Display Color Calibration را وارد نموده و Enter بزنید.
 


.:: 10 ترفند برای افزایش طول عمر CDها ::.

با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای CD جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. شاید به همین دلیل هم است که حفظ و نگهداری از CDها چندان جدی گرفته نمی‏شود. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزانه با آن‏ها سر و کار داریم و هنوز زمان زیادی تا فراموشی آنها باقی مانده است. در نتیجه همچنان سالم نگه داشتن آنها اهمیت زیادی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 راهکار در جهت افزایش طول عمر CDها بپردازیم.

1- CD را با DVD-ROM اجرا نکنید؛ این کار به این علت است که سرعت چرخش DVD-ROM بسیار بیشتر از CD-ROM است و این کار باعث خش‏دار شدن CD خواهد شد.

2- CDها را از پشت روی هم قرار دهید؛ اگر CDها را از طرف قابل استفاده روی هم قرار دهید به علت شیشه‏ای بودن سطح، به سرعت خش‏دار خواهد شد.

3- از پاک کردن CD با لباس و حوله خودداری کنید؛ پاک کردن CDها با منسوجات به شدت باعث کاهش عمر CDها خواهد شد. برای تمیز کردن CD‏ها از دستمال کاغذی بدون کرک و یا سایر دستمال‏های نرم استفاده کنید.

4- از نوشتن با ماژیک‏های غیر استاندارد روی CDها خودداری کنید؛ ماژیک‏های غیر استاندارد به تدریج در بافت CD فرو رفته و باعث استهلاک سریع CD خواهد شد.

5- از تماس مکرر دست‏ها با CDها خودداری کنید؛ شیارهای دست و کثیفی‏های سطح دست در تماس با سطح CD باعث تخریب سطح شیشه‏ای آن خواهد شد.

6- از قرار دادن CDها در هوای آزاد و کیف‏های نامرغوب خودداری کنید؛ این کار خیلی زود CD را نابود می‏کند.

7- بلافاصله بعد از اتمام کار با CD، آن را از CD-ROM خارج کنید؛ در صورتی که CD در CD-ROM باقی بماند در هر بار ورود به My Computer یا هنگام خاموش و روشن کردن سیستم، محتوای CD بازخوانی خواهد شد.

8- از زدن برچسب به جای نوشتن روی پشت CD خودداری کنید ؛ با اینکار CD-ROM برای خواندن CD تعداد دور بیشتری را می‏زند و خود به خود CD مستهلک خواهد شد.

9- از دستگاه‏های خش‏گیر و پمادهای خش‏گیر حتی الامکان استفاده نکنید؛ در صورتی که خش‏هایی کوچک و کم روی CDها مشاهده کردید، استفاده از ابزارآلات مذکور به هیچ‏وجه برطرف کننده نیست و ضمن برداشت کردن یک لایه از روی CD، خش‏های جدیدی نیز روی CD وارد خواهد کرد.

10- از تهیه CD‏های رنگی و نامرغوب ارزان قیمت با مارک‏های ناشناس خودداری کنید؛ CDهای رنگی به دلیل ساختار غیر استاندارد خود عمر کوتاهی دارند. همچنین CDهای ارزان نامرغوب حتی با رعایت 9 شرط بالا باز هم عمر کوتاهی خواهند داشت.
 


.:: دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد ::.

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‏توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‏برد.

بدین منظور:
کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر نمایان گردد.
منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.
 


.:: پاک کردن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر ::.

اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتماً برای شما نیز پیش آمده است که پس از اینکه فردی ID شما را Add می‏کند، پشیمان شده‏اید و دیگر دوست ندارید فرد مورد نظر شما را در لیست دوستان خود داشته باشد. اما دیگر خودتان نمی‏توانید جهت پاک کردن IDتان از لیست فرد مورد نظر اقدامی کنید. می‏توانید فرد را Ignore کنید اما نمیتوانید ID خود را از لیست دوستانش حذف کنید و به نوعی گرفتار می‏شوید. در گذشته، برنامه‏های مختلفی جهت انجام این کار ساخته شده‏اند، اما همگی مشکلاتی داشته و یا در حال حاضر از کار افتاده‏اند. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه پاک نمودن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر را به روشی بسیار ساده بیان کنیم. بدون نیاز به نرم‏افزار و بدون اینکه فرد مورد نظر بویی از این موضوع ببرد، مگر اینکه خودش دقت کند و ببینید دیگر شما در لیست دوستانش نیستید!

برای اینکار:
کافی است در ایتدا به یکی از آدرس های اینترنتی زیر مراجعه کنید:
http://www.vizgin. com/remover. php
http://www.persiang ap.com/Remover. aspx
پس از باز شدن صفحه، سه فیلد مشاهده می‏کنید.
در فیلد اول، ID خودتان را که قصد دارید از لیست فردی پاک کنید را وارد نمایید.
همچنین در فیلد دوم، پسورد ID خود را وارد کنید.
نهایتأ در فیلد سوم ID فرد مورد که قصد دارید خود را از Add Listش پاک کنید را وارد نمایید.
در پایان بر روی آیکون Remove کلیک کنید.

پس از چند ثانیه، در صورتی که پیغامی با عنوان Your ID has been successfully removed from victim's addlist دریافت کردید، ID شما با موفقیت از Add List فرد مورد نظر پاک شده است.

اما به چند نکته خیلی مهم دقت کنید:
در صورتی که با پیغام Victim should be offline روبه ‏رو شدید، بدین معنی است که فرد مورد نظر در حال حاضر آنلاین است و امکان پاک کردن ID شما از لیست او در حالی که آنلاین است وجود ندارد. در نتیجه این کار را در زمانی که فرد آفلاین است انجام دهید.

اگر با پیغام Your Username or password is wrong روبرو شدید، ID و پسوردی که وارد کرده اید غلط بوده است. مجدد آن را به شکل صحیح وارد نمایید.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه نیازی به وارد کردن ID و پسورد خودتان است؟ با کمی تأمل متوجه خواهید شد قطعأ سیستم برای اینکه بتواند ID شما را از لیست فرد پاک کند بایستی به حساب کاربری شما لوگین کرده و سپس اقدام نماید. در غیر این صورت هر ID که وارد می‏کردید از لیست فرد حذف می‏شد! که قطعأ امنیت یاهو آقدر پایین نیست. در نتیجه نگرانی امنیتی از وارد کردن پسورد خود نداشته باشید.

همچنین پیش از انجام اینکار، در صورتی که با ID خود در یاهو مسنجر لاگین هستید آن را Sign Out کنید.


منابع : ترفندستان
 

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد