تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تصاویر برتر فضایی 2009 !

نشنال جئوگرافیک مجموعه ای از 10عکس برتر فضایی سال 2009 را انتخاب کرده است. عکس های برگزیده فضایی نشنال جئوگرافیک از لحاظ تصویری و موضوعی بسیار متنوع هستند. نگاهی به 10عکس برتر فضایی سال 2009. 6 دی 88 .منبع : نشنال جئوگرافیک. گزارش : بهرام افتخاری.

تصویر بسیار بدیع عبور شاتل فضایی آتلانتیس از مقابل قرص خورشید در ماه مه سال 2009. تیه‌ری لوگو عکاس فضایی موفق شد با کمک یک تلسکوپ مجهز به یک فیلتر خورشیدی مخصوص این عکس را تهیه کند. شاتل فضایی آتلانتیس در این ماموریت عازم تعمیر تلسکوپ فضایی هابل بود.


تصویر بازتاب ضربه ‌ای بقایای سوپر نوا (ابرنواختر) RCW86 که دانشمندان در ماه ژوئن 2009 به کمک تلسکوپ پرتوهای ایکس چاندرا موفق به گرفتن آن شدند.

منظره فضایی از صحرای بزرگ (سرزمین وحشت). در این تصویر رسوبات نمک سفید در روی تپه‌های گچی تیره‌رنگ در حوزه تانزروف در جنوب مرکزی الجزایر یکی از دور افتاده‌ترین مناطق صحرا مشاهده می‌شود. خوشه زرد رنگ که در گوشه بالای تصویر و در سمت راست دیده می‌شود «ارق مهجیبات» گروهی از ستاره‌های کوچک به شکل تپه‌های شنی هستند. این عکس در ماه اکتبر سال 2009 توسط آژانس فضایی اروپایی و به کمک ماهواره پیشرفته مشاهده زمین ژاپنی گرفته شده است.

منظره بدیع یک شهاب سنگ جمینید که آسمان را در هنگام شب بر فراز بیابان موخاوه در کالیفرنیا شکافته است. این شهاب سنگ در جریان شهاب باران سالیانه در دسامبر 2009 در آسمان دیده شد. شهاب‌سنگ‌های جیمینید از سایر ستاره‌های دنباله‌دار بسیار آهسته‌تر حرکت می‌کنند و به خاطر کمان‌های طولانی که در آسمان ایجاد می‌کنند شهرت دارند.

تصویر بسیار زیبای یک پروانه فضایی. یک ستاره در حال مرگ که نزدیک به انفجار آن است این پروانه فضایی را ایجاد کرده که تصویر آن توسط تلسکوپ فضایی هابل در ماه سپتامبر گرفته شد. این ساختار فضایی که در فاصله 3800 سال نوری واقع شده در واقع یک ابر گازی شکل است.

تصویر قمر کوچک رئا که مانند یک مروارید کوچک در مقابل حلقه‌های ساتورن (زحل) دیده می‌شود. قمر رئا در سال 1672 میلادی کشف شد و این تصویر توسط سفینه فضایی کاسینی در ماه نوامبر گرفته شده است.

تصویر جدیدی از سحابی R136 . در این تصویر آویزهای قرمز رنگ، گازهای هیدروژن و آویزهای سبز رنگ گازهای اکسیژن هستند که الماس های یخ زده آبی رنگ را در برگرفته اند. این الماس‌ها در واقع بزرگترین ستاره‌های شناخته شده‌ای هستند که برخی از آنها صدها بار بزرگتر از خورشید منظومه ما است. این تصویر توسط تلسکوپ فضایی هابل در اواخر ماه دسامبر گرفته شد و آن را به درخت کریسمس فضایی تشبیه کردند.

منظره‌ای بدیع و جالب از سطح کره مریخ در بخشی از سیاره سرخ که در آن تپه‌های شن روان در مارس ناکتیس لابیرنت مشاهده شده و این ناحیه از مریخ منطقه‌ای مسطح است که توسط صخره‌های مرتفع، قله‌ها و دره‌ها قطع می‌شود. این تصویر توسط سفینه مدارگرد مارس ریکونسنس و توسط دوربین ایریس در ماه اکتبر گرفته شده است.

منظره زیبای ستاره دنباله‌دار سبز رنگ لالین که در بیست و سوم فوریه سال 2009 توسط یک تلسکوپ زمینی و از میان شاخه‌های نورانی درختی در پارک ملی شیناندوا در ایالت ویرجینیا گرفته شده است. در لحظه گرفتن این تصویر ستاره دنباله‌دار لالین به فاصله 61 میلیون کیلومتری کره زمین که نزدیکترین فاصله آن از کره خاک است رسیده بود.

تصویر لحظه پرتاب راکت ناسا معروف به آریس آی – ایکس در پرتابی آزمایشی از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا در ماه اکتبر. اندکی پس از پرتاب سرعت این راکت به بیش از چهار برابر سرعت صوت رسید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد