تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

نفس نکشید تا این ربات شما را پیدا نکند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




این ربات ظاهر چندان جالبی ندارد اما در عوض قابلیت مفیدی دارد. نامش Cougar20-H است و تخصصش پیدا کردن آدمیزاد است. در واقع ساخته شده که حضور موجودات زنده و به خصوص انسان را در یک مکان تشخیص دهد. دقتش در این کار آنقدر زیاد است که می تواند حضور انسان را از پشت دیوارهای بتونی هم تشخیص دهد. یک لپ تاپ هم از راه دور کار کنترل حرکات ربات را انجام میدهد.

احتمالا فیلم RoboCop را به یاد دارید که پلیس آهنین می توانست مکان تروریست ها و گروگان ها را از پشت دیوار تشخیص دهد. حالا این ربات هم قرار است همین امکان را در اختیار برخی تیم های ویژه پلیس و البته آتش نشان ها قرار دهد تا در حوادث بتوانند به سرعت مصدومان را پیدا کنند. بنابراین هم یک وسیله امنیتی و هم یک ربات ناجی محسوب میشود.

این ربات کارش را با استفاده از امواج رادیویی در فرکانس های خاصی انجام میدهد که بر روی فاکتورهای بیومتریک تمرکز دارند. برای مثال در صورتی که موجود زنده ای نفس بکشد این دستگاه حضورش را تشخیص میدهد حتی اگر هیچ حرکتی هم نکند. هدف این است که نیروهای نظامی با داشتن این دستگاه های سبک بدون وارد شدن به یک ساختمان و ریسک جانی بتوانند از حضور افراد در یک مکان مطلع شوند.

به نقل از : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد