تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

رباتی که دانش آموز می شود و به مدرسه می رود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




این ربات در نقش دانش آموز ایفای نقش می کند. یک دانش آموز دبیرستانی ساکن تگزاس آمریکا به علت یک بیماری، دچار نقص سیستم ایمنی شده است به همین دلیل در حال حاضر امکان حضور در مدرسه را ندارد و مجبور است در خانه بماند. اما در دنیای فعلی این چیزها دلیل نمیشود که به درس و مدرسه نرسید.

از اینرو او حالا یک ربات به نام Vgo را به جای خودش به مدرسه می فرستد. این ربات 1.2 متر طول دارد و با داشتن چرخ هایی به آسانی می تواند در مسیر هایی که به او فرمان داده می شود حرکت کند. او از کامپیوترش و از طریق اینترنت وارد ربات می شود به کمک کامپیوتر شخصی خود و یک وب کم با این ربات در مدرسه ارتباط برقرار می کند. این دانش آموز مکانیکی امکان شرکت در کلاس های درس را به کمک یک دوربین، اسپیکر، میکروفون و همچنین یک صفحه نمایشگر کوچک فراهم می کند.

جالب آنجاست که این ربات تنها لحظات خشک و کسل کننده کلاس های درس را نشان نمی دهد. بلکه او می تواند حرکات ربات را با لپ تاپ اش در خانه کنترل کند حالا او می تواند از راه دور به ربات فرمان دهد که بین کلاس های درس مختلف حرکت کند، با بقیه هم کلاسی هایش در کلیه فعالیت ها حضور یابد و حتی برای صرف نهار با آنها به سالن غذاخوری برود!

آقای بتی می گوید قیمت این ربات در مقابل دیگر ربات هایی که تحصیل از راه دور را ممکن می سازند بسیار مقرون به صرفه تر بوده است. تنها با پرداخت 6000$ می توان از کیفیت بهتر تدریس از راه دور نسبت به دیگر ربات های مشابه بهره مند شود. اگر اوضاع همینطور پیش برود دیگر هیچ بهانه ای برای نرفتن به مدرسه و سرما خوردگی های مصلحتی وجود نخواهد داشت! چرا که مدیر مدرسه می گوید اگر بیمار بودی باید با ربات در کلاس شرکت کنی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد