تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مجله فناوری تکنولوژی ویژه گروه مارشال مدرن

 



 
iPad به اتاق عمل می رود!

 


 
جراحان متخصص دانشکده جورج تون Georgetown در حال جستجوی مزایای استفاده از iPad در اتاق عمل می باشند.
به گزارش از Healthcare ITnews، یک جراح می گوید که بارزترین مزیت فناوری در اتاق عمل فراهم آوردن یک شیوه مناسب برای دسترسی آسان به تصویر سازی پیشین بیمار است.
جراحان جورج تون از iPad برای دسترسی به اشعه های X، سی تی اسکن، و اطلاعات آزمایشگاهی بیمار در زمان واقعی در حین فرآیندهای جراحی بهره می برند.
Wodajo می نویسد که با استفاده از این فناوری می توان در آموزش کارآموزان بهره برد و با استفاده از شبکه های سلولی 3G دسترسی به فایل های دور و ثبتهای پزشکی الکترونیکی بهره برد.
او در مقاله ای توضیح می دهد که چگونه او تصاویر توموگرافی محاسبه شده یا تصاویر مغناطیسی را با استفاده منابع رایگانی به اسم OsiriX و Dropbox از CD ROM یک بیمار به iPad کپی می کند.
iPad این امکان را به کاربران می دهد تا دسترسی آسانی به داده ها کلیدی بیمار در اتاق عمل داشته باشند، این دستگاه در اولین حضورش در اتاق عمل بسیار موفق عمل کرده است.
در نتیجه اینکه Wodajo اظهار داشته است که iPad یقینا وسیله بسیار سودمندی در بیمارستان و نمایش عمل جراحی است.


 
عذرخواهی گوگل به‌خاطر اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق وای‌فای

 


 
گوگل به‌خاطر جمع‌آوری اطلاعات شخصی از طریق شبکه‌های بی‌سیم برای سرویس نقشه‌برداری استریت‌ویو از مردم نیوزلند عذرخواهی کرد.

به گزارش از ایسنا، شرکت گوگل اعلام کرد: تا اوایل سال جاری میلادی اطلاع نداشته است که خودروهایی برای عکس‌برداری از خیابان‌های عمومی استفاده می‌شوند، اطلاعاتی را که از طریق سیستم‌های وای‌فای ارسال می‌شوند، جمع‌آوری می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اطلاعاتی که از طریق سیستم‌های وای‌فای ارسال می‌شوند، دارای رمز عبور (password) نیستند و دارای اطلاعات شخصی از جمله اطلاعات مربوط به ای‌میل‌های کاربران اینترنتی است.
گوگل اعلام کرد به محض اطلاع یافتن از اشتباه خود خودروهای استریت‌ویو را جمع‌آوری کرده و با کمیسیونر حریم خصوصی نیوزلند همکاری کرده تا نگرانی‌های مردم رفع شود.هم‌چنین‌ جمع‌آوری اطلاعات پی‌لود یک اشتباه بوده و ما از تمامی مردم نیوزلند عذرخواهی می‌کنیم.
گوگل در ماه مه اعلام کرد: خودروهای عکس‌برداری این شرکت از خیابان‌های شهرهای مختلف در بیش از 30 کشور عکس‌برداری می‌کنند اما به طور تصادفی اطلاعاتی از طریق سیستم‌های وای‌فای جمع‌آوری شده‌اند که این مساله باعث شکایت رگولاتورهای اطلاعات و دیتا در سراسر جهان شد.
در انگلیس گوگل با پاک کردن ای‌میل‌های خصوصی و کلمات عبور موافقت کرد و در استرالیا هم اعلام شد که گوگل قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران اینترنتی را نقض کرده است.
گوگل در آمریکا نیز به خاطر جمع‌آوری اطلاعات تحت پیگیرد قانونی است، این شرکت اعلام کرد که هرگز از اطلاعات پی‌لوید در محصولات یا سرویس‌های خود استفاده نکرده است.
این شرکت هم‌چین اعلام کرد که ‌برخی از افراد احساس می‌کنند که ما باید در خصوص اطلاعات جمع‌آوری شده آشکارتر سخن بگوییم. ما باید درباره اطلاعاتی که از طریق شبکه‌های وای‌فای جمع شده رویکرد شفافیتی اتخاذ می‌کردیم و به این خاطر عذرخواهی می‌کنیم.


 
انتقاد مدیران وبلاگ‌های داخلی از نحوه فیلترینگ

 


 
تعدادی از مدیران سرویس‌دهندگان وبلاگ فارسی در نامه‌ای به کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، برخی مسائل و مشکلات در زمینه تشخیص و اعمال مصادیق فیلترینگ در وبلاگ‌های فارسی را مطرح کردند.
به گزارش از جام جم، مدیران این سایت‌ها در نامه خود تاکید کرده‌اند که مهم‌ترین نقیصه در روش فعلی، تضعیف سرویس‌دهندگان ایرانی وبلاگ است که در نتیجه، کاربران را به استفاده از سرویس‌های خارجی وبلاگ سوق می‌دهد.
در بخشی از این نامه آمده است: «اگرچه در چند سال گذشته شاهد ارسال فهرستی از وبلاگ‌ها به سرویس‌دهندگان توسط نهادهای مرتبط بوده‌ایم، اما در چند ماه گذشته درخواست مسدودسازی وبلاگ‌ها افزایشی چندصد درصدی داشته است. مطمئنا چنین حجم بالایی از مسدودسازی در تضعیف فضای کلی وبلاگ‌های فارسی موثر بوده و بالطبع و در عمل باعث دلسردی بسیاری از وبلاگ‌نویسان و نگرش منفی به سرویس‌های وبلاگ ایرانی شده است.
بسیاری از وبلاگ‌هایی که در فهرست‌های جدید فیلترینگ دیده می‌شود مواردی‌ هستند که به نظر می‌رسد از نتایج جستجو در موتور‌های جستجوگر به دست آمده‌اند و از این رو ممکن است وبلاگی به خاطر پستی که چند سال قبل منتشر کرده است امروز فیلتر و مسدود شود. از این رو علی‌رغم آن که با توجه به قانون جرایم رایانه‌ای ممکن است برخی مطالب وبلاگ‌ها تخلف به شمار آید، اما آیا پسندیده‌تر نیست حداقل در شروع کار به جای مسدودسازی، با فرهنگ‌سازی در مورد مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین اخطار به کاربران متخلف، به حفظ و گسترش فضای سالم وبلاگ‌های فارسی کمک کنیم؟»
در این نامه، مدیران سایت‌های بلاگفا، پارسیک، میهن‌بلاگ، کلوب، بلاگ‌اسکای و پیکوفایل با انتقاد از این‌که رفع فیلتر از سایت‌های مسدودشده کاری دشوار است و صفحه فیلترینگ جایگزین، ‌نوعی دخالت در رقابت وب‌سایت‌ها به‌شمار می‌رود، پیشنهاد داده‌اند به‌جای حذف کامل وبلاگ به حذف پست با محتوای مجرمانه بسنده شده و با اخطار دادن به مدیر بلاگ و مطلع ساختن وی از جرم، از تکرار آن جلوگیری شود.

 


 
ابزار شبکه اجتماعی به کاهش هزینه های درمان می انجامد

 


 
بنا به گفته محققان دانشگاه پزشکی میشیگان، ابزارهای رسانه های اجتماعی ممکن است تاثیرگذاری به اثبات رسیده ای را برای تقویت شرکت آنلاین مردم و متخصصین در برنامه های درمانی آنلاین را فراهم آورد.

پروفسور کارولاین ریچاردسون، استاد دانشگاه پزشکی میشیگان اظهار داشت که با تحقیقات به عمل دریافته است که با افزودن یک تعامل اجتماعی آنلاین با یک برنامه همراه اینترنتی از تعداد افرادی که از شرکت در چنین برنامه های آنلاینی کناره می گرفتند به طور قابل مشاهده ای کاسته شده است.
نتایج اینگونه برنامه نشان داده است که79% شرکت کنندگان در فروم ها یکدیگر را برای شرکت در برنامه های 16 هفته ای تشویق می کنند.
به گفته ریچاردسون نتایج بیانگر اینست که افزودن ویژگی های شراکتی در برنامه های درمانی آنلاین می تواند به عنوان ابزار قدرتمندی برای پیشرفت متخصصین در این امرو کاهش ضریب خطا در درمان به کار رود.
این شیوه تعاملی در درمان علاوه بر کاهش ضریب خطا به کاهش هزینه ها نیزمی انجامد.
هنگامی که معالجات و جلسه های درمان حضوری صدها یا هزاران دلار را به بار می آورد، رویکرد مبتنی بر وب می تواند نتایج مشابه و یا حتی بهتری را با هزینه های کمتر ایجاد کند.

 


 
چگونه پیامک تلفن ثابت را فعال کنیم

 


 
با راه‌اندازی سرویس 'ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت' (FIX SMS)، ارسال و دریافت پیام از شبکه تلفن ثابت به ثابت، ثابت به سیار و بالعکس امکان پذیر شده است ولی بسیاری از مشترکان با نحوه فعال سازی سیستم پیامک تلفن ثابت آشنا نیستند.
این سرویس از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال یا دریافت پیامک را دارا باشند. برای استفاده از این خدمت،‌ نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه نیست و تمام مشترکان تلفن ثابت می‌توانند با تهیه گوشی با شرایط یاد شده، از این سرویس بهره‌مند شوند.

روش ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت
برای ارسال پیام از شبکه تلفن ثابت، ابتدا باید وارد منوی دستگاه تلفن خود شده و شماره 9717000 را در قسمت SMS Center در هر دو قسمت Deliver و Submit واردکنید.
پس از آن پیام‌های خود را با انجام مراحل زیر ارسال کنید:
1- دکمه نوشتن (Write)را فشار دهید.
2- پیام خود را توسط دکمه‌های موجود تایپ کرده و دکمه OK را فشار دهید.
3- شماره تلفن مقصد (گیرنده) را وارد کرده و دکمه OK را فشار دهید.
پیام شما ارسال خواهد شد و پیغام موفق (Successful) روی گوشی شما نمایش داده می‌شود.
درصورت دریافت پیام توسط گیرنده،‌ گوشی شما با پخش آلارم و اعلام روی صفحه نمایش، تحویل موفق پیام (delivery) را به شما اعلام می‌کند.
درصورت دریافت پیام توسط گوشی شما،‌ دکمه 'خواندن' پیام (read)‌ را فشار دهید.
بدین ترتیب آخرین پیام دریافتی شما روی گوشی نمایش داده می‌شود.
** تعرفه ارسال پیامک شبکه تلفن ثابت
- تلفن ثابت به ثابت (شهری)‌ یک پالس
- تلفن ثابت به ثابت (بین شهری)‌ دو پالس
- تلفن همراه به ثابت (شهری و بین‌شهری) ‌طبق تعرفه تلفن همراه به زبان فارسی دو پالس و به زبان انگلیسی پنج پالس
- تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری)‌ دو پالس
- تلفن ثابت به سایر کشورها (بین‌الملل)‌ پنج پالس
هزینه هرپالس مکالمه 70/44 ریال می‌باشد.

 



 
دولت الکترونیک؛ راهکار مبارزه با آلودگی هوا

 


 
آلودگی‌ هوا در روزهای اخیر باعث اختلال در روند زندگی و کار و همچنین باعث بروز بیماری‌های تنفسی و ریوی شده است.
آلودگی هوا به دلایلی چند، تا این میزان در تهران افزایش یافته که آنها را می‌توان در چارچوب‌های زیست‌محیطی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی بررسی کرد. دلایل زیست‌محیطی را می‌توان در عدم‌وزش باد و عدم‌بارش باران و ایجاد پدیده وارونگی در سطح زمین خلاصه کرد. دلایل فرهنگی و اجتماعی نیز بیشتر مربوط به نهادینه‌نشدن فرهنگ استفاده از وسایل عمومی است.
از دیگر دلایل افزایش آلودگی هوا نیز عبور و مرور افراد در سطح خیابان‌های شهر با خودروهای تک سرنشین است.
اما صرفا نمی‌توان به وارونگی هوا و نداشتن فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی و افزایش میزان تولیدات خودرو به‌عنوان تنها دلایل آلودگی هوا در تهران اشاره کرد. مشکل آلودگی کلانشهر کنونی و ابرشهر آینده تهران تنها در این دلایل که همگان نیز بر آن واقفند خلاصه نمی‌شود بلکه اصل مشکل برمی‌گردد به زیرساخت‌های فعلی شهر که به هیچ و‌جه نمی‌توانند نیازهای یک شهر بسیار بزرگ و پرجمعیت را برطرف کنند.
بخشی از این زیرساخت‌ها سخت افزاری هستند و در عالم واقع نیز عینیت پیدا می‌کنند، مانند خط آهن زیرزمینی (مترو)، شبکه بزرگراهی و سایر خطوط زمینی (پل‌ها و زیرگذرها)، پارک‌ها و مراکز تفریحی و بخشی دیگر نیز زیرساخت‌های مربوط به دنیای مدرنی هستند که در آن زندگی می‌کنیم.
در واقع این زیرساخت‌ها در عالم خارج نمود عینی پیدا نمی‌کنند و جهت تسهیل در زندگی شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.
به‌رغم تلاش‌های مکرر شهرداری تهران در بخش توسعه مترو همچنان اغلب پروژه‌های شهری در این زمینه به‌دلیل عدم‌تخصیص بودجه از سوی دولت با روند بسیار کندی دنبال می‌شود و در بخش مربوط به ایجاد زیرساخت‌های دولت الکترونیک نیز وضعیت چندان مطلوب نیست.
توجه به گسترش زیرساخت‌های شهری برای برطرف کردن معضل تردد بیش از حد خودروها که نتیجه مستقیم آن افزایش آلودگی هوا در شهر است وجود دولت الکترونیک بیش از گذشته ضروری به‌نظر می‌رسد.

سیستم‌ها و ابزارهایی که در حال حاضر در ادارات دولتی برای ارائه خدمات و اطلاعات به شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد قدیمی بوده و روند کار در دستگاه‌های دولتی کند است. آنها در جلب رضایت شهروندان موفقیت چندانی ندارند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زمینه طراحی و به‌کار‌گیری سیستم‌های جدید در بخش دولتی صورت نمی‌گیرد اما با توجه به اهدافی که برای دولت الکترونیک مورد نظر است، کشورها فقط درصورتی در پیاده‌سازی‌ مطلوب دولت الکترونیک موفق می‌شوند که سیستم‌های داخلی بخش دولتی، ‌داده‌ها و اطلاعات و ابزارهای مدیریتی با یکدیگر هماهنگ و سازگار باشند. از سوی دیگر در دولت الکترونیک هدف بر این است که به جای اینکه زمان و منابع را به پیش پردازش و ورود اطلاعات و سازماندهی آنها اختصاص دهیم، بتوانیم قسمت عمده زمان و منابع موجود را به حل مشکلات، بررسی و ارائه راه‌حل‌های شاخص و خدمات‌دهی مستقیم به استفاده‌کنندگان خدمات دولتی اختصاص دهیم.
هرچه دولت‌ها منابع بیشتر و سرویس‌های متنوع‌تری را از طریق شبکه به شهروندان ارائه دهند، ‌نیاز به‌وجود یک سامانه دوسویه ارائه خدمات، ‌بیشتر آشکار می‌شود. این سیستم دوسویه علاوه بر وادار کردن شهروندان به بهره‌گیری از شبکه برای دریافت خدمات از دولت، سبب می‌شود که سطح مهارت‌ها و فرهنگ جامعه اطلاعاتی نیز ارتقا یابد.
هدف اصلی دولت الکترونیک، فراهم آوردن «‌محیط دیجیتال‌» برای ارائه اطلاعات، ایجاد ارتباطات و ارائه خدمات است. تهیه و تدارک اطلاعات کامل و جامع در زمینه فرایندهای اجرایی، اوراق و فرم‌های موجود روی اینترنت برای ثبت و بایگانی فرم‌های الکترونیک و ابلاغ‌های رسمی ارائه شده از طریق پست الکترونیک و تشکیل میزگردهایی در مورد موضوعات روز و مورد علاقه مردم، نمونه‌هایی از اقدامات لازم برای ایجاد ارتباطات الکترونیک است. انجام امور پیچیده مربوط به رفع نیازهای عمومی و تجاری مردم (‌البته تا حد مجاز و قانونی‌) خواسته‌ها و نیازهای مشتریان سازمان‌ها و دفاتر عمومی و دولتی نمونه‌هایی از ارائه خدمات است. در این راستا استفاده از فناوری اطلاعاتی مدرن، سطح خدمات ارائه شده از سوی یک نهاد یا ادارات دولتی را به‌طور چشمگیری گسترش می‌دهد.
با تغییراتی که در قوانین (برخی کشورها) پدید می‌آید، فرایندهای اجرایی که پیش از این مستلزم وجود نوشته‌های فیزیکی بود به روش الکترونیک پردازش خواهد شد؛ برای مثال امضاهای الکترونیک معتبر بوده و از لحاظ قانونی، هم ارزش با امضای دستی و روی کاغذ است. این بدان معنی است که در ایجاد دولت الکترونیک در راستای ارائه خدمات عمومی، مانعی، سد راه نخواهد بود.
می توان گفت هدف دولت الکترونیک استفاده از پتانسیل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور تغییر دولت، از سازمان محوری
( Agency- centric ) و ارائه خدمات محدود، به سمت شهروند-محوری (centric- citizen) و ارائه خدمات جامع دولتی به شهروندان است. بعضی از اهداف دولت الکترونیک... را می‌توان چنین برشمرد:

اکنون دولت الکترونیک در ایران در بعضی حوزه‌ها محقق شده است و قریب به هزار سایت دولتی با وجود همه کاستی‌ها و نقص‌هایی که در اطلاع‌رسانی دیجیتال رسمی در وب وجود دارد، بخشی از وظایف روابط عمومی دیجیتال کشور را به دوش می‌کشند.
دفاتر دولت الکترونیک که در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است، خدمات مختلف انتظامی و ثبتی را انجام می‌دهند و این خود یک گام رو به جلو در ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان است. با وجود این، دولت الکترونیک در ایران در مقایسه با رویه‌هایی که در کشورهای توسعه یافته حاکم است، از عقب‌ماندگی ساختاری و اجرایی رنج می‌برد که قطعا عزم ملی و ایجاد طرح جامع در این راستا، می‌تواند در چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، مشکل‌گشای بسیاری از موانع پیش روی باشد.
برطرف کردن کاستی‌های دولت الکترونیک می‌تواند نتایج مثمرثمری از جمله کاهش ترددهای درون شهری و به تبع آن پایین آمدن میزان آلودگی هوا به هنگام پایداری هوا و عدم‌جریان باد را به همراه داشته باشد. در واقع تهران امروز نیازمند اجرای طرح‌های ضربتی و سریع برای برطرف کردن معضل آلودگی هواست که یکی از مؤثر‌ترین طرح‌ها به دلایلی که در این مطلب نیز به آنها اشاره شد، طرح ایجاد یک دولت الکترونیک فراگیر است که با استفاده از آن مردم بتوانند از منزل بخش عمده‌ای از کارهای پولی، بانکی و اداری خود را انجام دهند.
ایجاد یک دولت الکترونیک قوی و مؤثر در مبادلات روزانه از جمله معاملات مالی و حذف داد و ستد با اسکناس و کاهش میزان مراجعات حضوری به بانک و مراکز مالی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی و میزان مصرف کاغذ شود. پایین‌آمدن میزان ترددهای شهری در نتیجه ایجاد دولت الکترونیک می‌تواند باعث کاهش شدید در میزان مصرف بنزین از سوی مردم، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و کاهش آلودگی هوا شود.

 


 
USB تبدیل کننده عکس های قدیمی به عکس های دیجیتالی

 
شاید شما هم تعداد زیاد عکس قدیمی داشته باشید که بخواهید انها را اسکن و بر روی سیستم خود داشته باشید؛ راه حل در دستان USB Photo Scanner است.
دستگاه USB Photo Scanner از یک سنسور 5 مگا پیکسلی CMOS برای اسکن تصاویر ظرف چند دقیقه استفاده می کند اما آن از یک اسکنر معمولی بسیار سریعتر عمل می کند.
در حقیقت آن به این شکل طراحی شده است که عکس هایتان را در یک تری قرار داده و تصاویر را اسلاید به اسلاید از کانورتور عبور دهید.
سپس خیلی ساده دکمه ای را بفشارید و بعد تمامی این تصاویر در با رزولیشن 1800dpi ثبت خواهند شد.
این USB را می توان از طریق یک PC به PC یا لپ تاب خود متصل کنید و خیلی سریع تمامی اطلاعات حافظه را در اختیار خواهید داشت.
این USB بر روی سایت Hammacher Schlemmer با قیمت تقریبی 149.95 دلار به فروش می رسد.
 
پنج شماره قبلی مجله:

http://marshal-doc.persiangig.com/IT-Magazine(12).htm
http://marshal-doc.persiangig.com/IT-Magazine(13).htm
http://marshal-doc.persiangig.com/IT-Magazine(14).htm
http://marshal-doc.persiangig.com/IT-Magazine(15).htm
http://marshal-doc.persiangig.com/IT-Magazine(16).htm
 

 


نظرات 1 + ارسال نظر
7mon دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ

فروشگاه اینترنتی
7mon.com
با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
همراه با قرعه کشی و هدایای ارزنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد