تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

بهترین اسباب‌بازی‌ها برای آدم بزرگ‌ها

هر ساله نمایشگاهی از اسباب‌بازی‌های جدید در آمریکا برگزار می‌شود. سرگرمی که علاوه بر کودکان، برای بزرگ‌ترها هم جذاب است. با هم بهترین اسباب‌بازی‌های نمایشگاه امسال را به انتخاب پاپ‌ساینس می‌بینیم.

 

دوئل هشیار بیدار


بازی هشیار بیدار را یادتان هست؟ همان اسباب‌بازی که باید در آن، یک حلقه را بدون برخورد به سیم‌ها از یک سمت به سمت دیگر می‌بردید. این هشیار بیدار جدید گامی رو به جلو در صنعت اسباب‌بازی به شمار می رود. شما باید با کمک امواج مغزی خود که به وسیله یک پیشانی‌بند ردیابی می‌شود، یک توپ را در طول تخته بازی به حرکت درآورید. اما مگر بازی انفرادی هم مزه می‌دهد؟ هشیار بیدار شرکت Mattel یک نسخه ارتقاء یافته است که در آن شما و دوست‌تان، برای حرکت دادن توپ در صفحه بازی و از بین موانع با هم مسابقه می‌دهید. این یک نبرد هوش واقعی است.


 

ماشین‌های مسابقه‌ای دوربین‌دار


ماشین‌های مسابقه‌ای همواره جزو پرطرفدارترین اسباب‌بازی‌ها بوده‌اند. با استفاده از دوربینی که در زیر کاپوت این ماشین‌های مسابقه‌ای 8 سانتی‌متری نصب شده ، شما یک دید داخل ماشین از فضای مسابقه خواهید داشت. هر کدام از این ماشین‌ها می‌توانند تا 12 دقیقه فیلم‌برداری کنند و در پشت شاسی خود، یک صفحه نمایشگر 2.5 سانتی‌متری برای پخش مجدد مسابقه دارند. همچنین شما می‌توانید ویدئوهای ضبط شده را با استفاده از یک پورت یواس‌بی به رایانه انتقال داده، و آن را با سایر دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

 

تفنگ آب‌پاش Thunderstorm

دیگر وقت گرانبهایتان را با پر کردن مخزن تفنگ آب‌پاش تلف نکنید. تفنگ آب‌پاش جدید شرکت Nerf که نام با مسمای Thunderstorm (توفان) را یدک می‌کشد، دارای یک پمپ موتوری که با باتری کار می‌کند. این پمپ آب را با فشار به بیرون می‌پاشد، بنابراین دیگر نیازی نیست که هنگام خیس کردن دوستان‌تان، مخزن آن را دوباره پر کنید.

 

نسخه زنده نبرد کشتی‌ها


حتما شما نیز بازی نبرد کشتی‌ها را تجربه کرده‌اید. در نسخه جدید این بازی با استفاده از یک چشم به عنوان ماهواره، می‌توان سراسر میدان نبرد را مشاهده کرد. این ماهواره که بر روی صفحه هر دو بازیکن تنظیم شده است، شلیک‌های موفق و ناموفق را ردیابی می‌کند. حتی می‌توان در هنگام لزوم از آن برای ارسال هواپیماهای جاسوسی به منطقه دشمن استفاده کرد!

 

گرازهای پرنده بیش‌فعال


سریع‌ترین ماشین کنترلی اسباب‌بازی، چهارچرخه بیش‌فعال شرکت SpinMaster به نام Air Hogs (به معنی گراز پرنده) است که تا 35 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. چنین سرعتی در مقیاس اندازه‌های این ماشین، معادل سرعت چند صد کیلومتر در ماشین‌های واقعی است. این ماشین کوچک گشتاور کافی را برای بالا رفتن از یک استوانه سه متری فراهم می‌کند. اگر سرعت واکنش شما برای جلوگیری از واژگون شدن ماشین‌تان هنگام برخورد با دیوار کافی نیست، نگران نباشید. نوار فلزی دور ماشین باعث می‌شود این چهارچرخه همواره به صورت صحیح روی زمین فرود بیاید.

 

روبات کوچولوی Keapon

چندین سال از زمانی‌که روبات قاشقکی رقصان Keepon توانست از طریق اینترنت طرفداران بیشماری را در سراسر دنیا پیدا کند، می‌گذرد. این ربات در اصل برای کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم، به منظور ارتباط بهتر با محیط اطراف طراحی شده بود. اکنون این ربات را می‌توان در اتاق خواب کودکان زیادی مشاهده کرد. از آن بهتر، بخشی از منافع حاصل از فروش این اسباب‌بازی خجالتی، برای اهدای روبات‌های مشابه به مراکز تحقیقاتی و درمانی کودکان استثنائی صرف می‌شود.

 

ماجراهای Skylanders Spyro

فرض کنید در خانه یکی از دوستان‌تان مشغول انجام بازی ویدئویی هستید. وقتی خانه دوست‌تان را ترک می‌کنید، تمام ویژگی‌های خوب بازیکنی که طی بازی خلق کرده‌اید (لباس، قدرت، توانایی‌ها و ابزارهای خاص)، همه از بین می‌رود. در بازی Skylanders Spyro; Aos Adventure یک شخصیت 10 سانتی‌متری روی گیم‌پد شما (که به صورت بی‌سیم به کنسول نینتدوو Wii وصل می‌شود) وجود دارد، و سایر شخصیت‌ها بر روی صفحه تلویزیون ظاهر می‌شوند. هر کدام از 32 صورتک بازی حافظه مخصوص به خود را دارند و می‌توان آنها را با تمام خصوصیات‌‌شان از یک کنسول به کنسول دیگر منتقل کرد.

 

بازی KHET 2.0

این روزها لیزر وارد بازی‌های تخته‌ای نیز شده است. در بازی KHET، هر کدام از بازیکنان با یک لیزر قرمزرنگ کلاس دو (که ضرری برای چشمان انسان ندارد) به یکدیگر حمله می‌کنند. پرتو لیزر توسط یک یا چند وجه از آینه‌های هرمی بازی منعکس می‌شود. هر قطعه بازی که نور لیزر به آن برخورد کند می‌سوزد و از روی صفحه برداشته می‌شود. هدف بازی حذف مجسمه ابوالهول حریف است. تعداد حالات بازی به اندازه بازی شطرنج متنوع است و البته به گفته سازندگان بازی، یادگیری آن نیز به راحتی بازی شطرنج است.

 

بازی محبوب Tetris

باز هم به یاد روزهای خوب گذشته! بازی Tetris Link یک بازی رومیزی است که بازیکنان باید قطعات چهارتایی از مکعب‌ها را به یکدیگر وصل کنند. هر رنگ مخصوص یک بازیکن است و برنده بازی کسی است که بتواند تعداد بیشتری مکعب را به هم وصل کند. البته بازیکنان تلاش می‌کنند تا با سد کردن راه همدیگر، مانع این کار شوند.

 

جهنده BoGo

نیروی لازم برای بالا پریدن جهنده‌های اسباب‌بازی، عموما توسط فنر فشرده‌ای که در پایین آنها قرار دارد تامین می‌شود. در نوع جدید این جهنده‌ها که شرکت Razor ارائه کرده است، یک نوار ارتجاعی رشته‌ای به بخش جلویی اضافه شده است. این نوار هنگام فشرده شدن فنر به سمت بیرون خم می‌شود. با برگشتن این نوار به جای خود، نیروی اضافی برای جهش بلندتر فراهم می‌شود.

 

تانک رباتی خانگی رومیزی

این ربات را که به اندازه کف دست است روی میز کار خود بگذارید، مسیر حرکت آن را تنظیم کنید و نگران برخورد آن به فنجان چای نباشید! در حالتی‌که این ربات توسط افزونه گوشی آی.فون کنترل می‌شود، به حالت خودکار می‌رود و با استفاده از حسگرهای فروسرخ خود، از برخورد به سایر اجسام و به هم ریختن میز کار شما خودداری می‌کند.

منبع: خبر آنلاین

نظرات 2 + ارسال نظر
سروش دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:35 ب.ظ

منم میییییییییییخوام!!

برایت میفرستم...

saide سه‌شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:15 ب.ظ http://art3.madi@gmail.com

عالی بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد