تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

کدام سرور اشتراک گذاری فایل بهتر از بقیه است؟

توضیحاتی مهم در مورد سرورهای اشتراک گذاری فایل

 

با عرض سلام به همه شما دوستان عزیزم
همانطور که می دونید اکثر فایلهایی که در روزانه برای دانلود قرار می دهم (مخصوصا فیلمها) بر روی سرورهای اشتراک گذاری فایل یا به اصطلاح وبسایت های هاستینگ مختلفی قرار دارند. شاید بعضی ها سوال کنند چرا اصلا سرورهای اشتراک گذاری فایل؟ و اینکه چرا همه فایلها را روی سرور خود مبین قرار نمی دهم؟
باید در جواب عرض کنم، چون حجم فیلمها خیلی بالا هست و طبیعتا دانلود این فیلمها با این حجم بسیار بالای مخاطب، پهنای باند بسیار بسیار زیادی می خواهد که خیلی گرون تمام می شود. لذا من (و تقریبا اکثر مدیران سایتها) فایلهای سنگین را بر روی سرورهای اشتراک گذاری فایل قرار می دهم.

:: کدام سرور اشتراک گذاری فایل بهتر است؟
تقریبا از اولین روزهایی که قسمت دانلود فیلم در روزانه راه اندازی شد، من فایلها را روی سرور رپیدشر (Rapidshare) قرار می دادم. رپیدشر یک سرور اشتراک گذاری فایل بزرگ آلمانی هست که از سوئیس اداره می شود. رپیدشر اکنون با میزبانی ۱۰ پتابایت و سه میلیون کاربر یکی از بزرگترین سرورهای اشتراک گذاری فایل دنیاست.
رپیدشر در ۱۹ اکتبر ۲۰۰۶ رسما آغاز بکار نمود و با امتیازات و ویژگیهای بسیار خوبی که داشت، خیلی سریع گسترش یافت و در سالهای 2008 و 2009 به اوج قدرت خود رسید. در اون زمان اکثر کاربران اینترنت از این سرور استفاده می کردند. محبوبیت رپیدشر تا اونجا رسید که خیلی از کارشناسان رپیدشر را جزو 10 سایت متحول کننده اینترنت در دنیا می شناختند.
رپیدشر اون زمان در ایران هم بسیار محبوب بود و حتی یادم هست اون زمان طبق آمار الکسا رپیدشر در رتبه 6 سایتهای پربازدید کاربران ایرانی قرار داشت که یک آمار بسیار درخشان در نوع خودش می باشد. در اون زمان مهم ترین رقیب رپیدشر، مگاآپلود (Megaupload) بود که از هنگ کنگ اداره می شود و بیشتر کاربرانش از همون جنوب شرق آسیا بوده و هستند.
اما متاسفانه روند روبه رشد رپیدشر با سیاست های غلط مدیران آن متوقف شد. مسئولین این سرور اون زمان تصمیم گرفتند تغییراتی عظیم در سیستم راه بری و امتیار دهی کاربران اعمال کنند که این تغییرات به هیج وجه به مزاق کاربران خوش نیامد و حتی باعث شد مسئولین  رپیدشر از مواضع خود عقب نشینی کنند و در سایت خودشان اعتراف کردند که تصمیماتشان اشتباه بوده و ناچارا اصلاحاتی را در تغییرات جدیدشان اعمال کردند. اما در عالم اینترنت با این روند بسیار شدید رقابت در آن، کوچکترین اشتباه مساوی است با مرگ!
رقیبان رپیدشر از این فرصت پیش آمده، نهایت استفاده را کردند و مشتریان ناراضی را ربودند. سرورهای اشتراک گذاری فایلی مثل: HotFile, Depositfiles, Letitbit, Mediafire, Fileserve, Vip-File, Filefactory, Filesonic, Turbobit, Megashares, 4shared, Bitshare, Netload, Easy-Share, Uploaded, Uploading, Oron.
در بین اینها اما هات فایل (Hotfile) که از پاناما مدیریت می شود توانست با ویژگیهایی که داشت بیشترین کاربران ناراضی رپیدشر را جذب خود کند و به سریع رشدترین سرور اشتراک گذاری دنیا تبدیل شود و کم کم داشت جای رپیدشر را می گرفت، اما اصطلاحا حبابش ترکید و زمین خورد. دلیل شکست هات فایل را من شخصا در این مورد می دانم که: از طرفی بخاطر سیاستهای غلط مدیرانش و از سوی دیگر بخاطر فشارهای جهانی به جهت رعایت مسائل کپی رایت، مجبور شد بسیاری از فایلهای موجود بر روی سرورها و همچنین اکانتهای کاربران بعضا فعالش را پاک نماید و همین باعث شد هات فایل هم از چشم ها بیفتد.
الان اما نمیشه گفت کدوم سرور اشتراک گذاری فایل قدرت بلامنازع را دارد و کاربران اینترنت بصورت متناوب از همه اون سرورهایی که در بالا عرض کردم استفاده می نمایند. Rapidshare و Hotfile اگر چه بسیاری از کاربران خود را از دست داده اند اما همچنان طرفداران متعصب خودشان را دارند. از طرفی این روزها اقبال عمومی به دو سرور Fileserve و Filesonic بیش از گذشته است (بخاطر مزایا و ویژگیهایی که دارند). Megaupload هم از سرورهای اشتراک گذاری قدیمی هست و اکثر کاربران جنوب شرق آسیا را جذب خود کرده است (مخصوصا با دو پروژه خواهر بنام های Megavideo و Megaporn). در سایتهایی مثل 4shared و یا Mediafire هم بیشتر کاربرانی عضو هستند که فایلهای نسبتا کم حجم را به اشتراک می گذارند.
اما در مورد کاربران ایرانی وضعیت کمی متفاوت و البته پیچیده است. بعد از اون اتفاقی که برای رپیدشر افتاد، برخی از کاربران ایرانی همچنان به رپیدشر وفادار ماندند و بقیه هم در بین دیگر سرورهای اشتراک گذاری پخش شدند. مشکلی بزرگی که برای کاربران ایرانی وجود داشت و البته الان هم ادامه دارد، تقریبا همه سرورهای اشتراک گذاری معتبر به جز رپیدشر در ایران فیلتر بوده و هست. از سال گذشته با رایزنی شرکت شبکه رسانه مهر (نماینده رسمی هات فایل در ایران)، هات فایل در ایران رفع فیلتر شد اما متاسفانه همانطور که در بالا هم عرض کردم با پاک شدن بسیاری از فایلها و اکانتها از روی این سرور که موجب ناراضی شدن کاربران گردید، طبیعتا کاربران ایرانی هم تصمیم به انتخاب سرورهای اشتراک گذاری فایل دیگر نمودند. اما همانطور که بیان شد، سرورهای اشتراک گذاری فایل پرطرفدار کنونی مثل Megaupload, Fileserve و Filesonic همچنان در ایران فیلتر هست و این مسئله تبدیل به یک گره کور برای کاربران ایرانی شده!
در روزانه هم من موندم فایلها را روی کدوم سرور آپلود کنم؟ به همین دلیل بطور متناوب فایلها را روی سرورهای Rapidshare, HotFile, Megaupload, Fileserve, Filesonic قرار می دهم. طبیعتا اکانت Premium یا همون اکانت پولی این 5 سرور را هم خریداری کرده ام!

:: روشهای دانلودخب حالا که صحبت از اکانت Premium یا همون اکانت پولی شد باید عرض کنم (البته خطاب به اون دوستانی که تازه کار هستند): وقتی شما می خواهید فایلی را که بر روی یکی از این سرورهای اشتراک گذاری فایل قرار دارد دانلود نمائید در حالت کلی دو روش وجود دارد. یا اینکه شما مثل اکثر کاربران به عنوان کاربر آزاد و رایگان وارد سایت می شوید و فایل را دانلود می کنید که در این صورت با محدودیتهای مختلفی روبرو هستید (اصطلاحا به این روش «دانلود غیرمستقیم» گفته می شود). در حالت دوم شما مبلغی را پرداخت می کنید و اصطلاحا اکانت Premium اون سروری که فایلها روی آن قرار دارد را در اختیار دارید، در این حالت شما به راحتی و با سرعت بالا می توانید فایلهای مورد نظر خود را دانلود نمائید (اصطلاحا به این روش «دانلود مستقیم» گفته می شود). الان هم خوشبختانه اکثر سرورهای اشتراک گذاری فایل معروف در ایران نمایندگی رسمی دارند و براحتی می توانید اکانت آنها را در داخل ایران خریداری کنید.

:: یک نکته مهم!شاید این سوال براتون پیش بیاد که با توجه به گستردگی و تنوع سرورهای اشتراک گذاری فایل، برای اکثر کاربران شاید این امکان وجود نداشته باشد که اکانت چندین سرور را خریداری نمایند. اما از طرفی هم برخی کاربران مایل هستند بدون محدودیت و مانند کاربران Premium اقدام به دانلود نمایند. در چند وقت اخیر سایتها و سرویسهایی در اینترنت بوجود آمده اند که به این نیاز های کاربران پاسخ داده اند که سایت downloadnow.net یکی از آنهاست. سرویسی که این سایتها ارائه می دهند بدین صورت هست که شما دیگر نیاز ندارید اکانت چندین سرور را بخرید، بلکه با خرید اکانت این سایت می توانید از طریق این سایت از چندین سروری که این سایت از آنها پشتیبانی می کنند، بصورت مستقیم دانلود نمائید. مثلا همین سایت downloadnow از 12 سرور پشتیبانی می کند. به عبارت ساده تر با خرید اکانت این سایت می توانید مانند کاربران Premium از 12 سرور بصورت مستقیم دانلود نمائید.

 

 

مبین گروپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد