تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

لنز سه بعدی برای میکروسکوپ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آقای Lei Li و Allen Yi، دو مهندس از دانشگاه اوهایو توانستند لنز سه بعدی میکروسکوپ برای تهیه عکس های سه بعدی طراحی کنند. از هر زاویه ای که از این لنز نگاه کنید تصویر مختلفی را می بینید.
تاکنون میکروسکوپ های سه بعدی می توانستند با کمک مجموعه ای از لنز ها و دوربین ها از یک جسم تصاویری سه بعدی برای کاربر خود تهیه کنند. اما این لنز جدید می تواند به صورت منفرد و تنها با چرخاندن جسم در زوایای مختلف تصاویر سه بعدی را تهیه کند.

آنها این لنز را با تراش دادن ترکیب ترمو پلاستیک و شیشه آکا آکلریک که ظاهری الماس گونه دارد با کمک ماشین تراشی با دقت بسیار بالا در ضخامت های مختلفی تهیه کرده اند. برای مثال تراش های 10 نانو متری که حدودا 5000 برابر کوچکتر از قطر یک تار موی انسان است بر روی سطح این لنز دیده می شود. با وجود این تراش ها در یک لحظه بدون وجود سخت افزار دیگری 9 تصویر از زوایای مختلف یک سوژه ایجاد می شود.

برای استفاده از این لنز در یک میکروسکوپ جهت تهیه تصاویر سه بعدی کافی است شرایط چرخش شی مورد نظر ایجاد شود. لنز با داشتن تراش ها با ضخامت های ویژه که هر کدام با محاسبات بسیار دقیق مهندسی تخمین زده شده اند، تصاویر سه بعدی را تهیه می کند. تا پیش از این تهیه تصاویر سه بعدی میکروسکوپی نیاز به تجهیزات پیچیده و گران قیمت داشت. اما ساخت این لنز کمک می کند تا دستگاه های ساده تر و ارزان تری برای تهیه این تصاویر در دسترس باشد. فعلا این لنز برای بررسی و آزمایشات بیشتر در دانشگاه اوهایو به لابراتور خواهد رفت.

منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد