تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

نوکیا N9، تلفنی مبتنی بر MeeGo

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org



استفان الوپ چندی پیش گفته بود که نوکیا اولین تلفن MeeGo ای خود را تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. حالا این تلفن با نام N9 معرفی شده و سورپرایز های خوبی برای کاربرانش دارد. اما در چه زمینه هایی؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم رسید.

در مورد مانیتور باید در انتظار یک صفحه نمایش 3.9 اینچی از نوع AMOLED باشید که رزولوشن آن برابر 854x480 پیکسل است. این صفحه نمایش جایگزین کیبرد هم شده و از این رو در N9 ما شاهد کیبرد فیزیکی نیستیم.

حالا اگر به سراغ حافظه برویم، درمیابیم که N9 با دو مدل 16 و 64 گیگابایتی از این نظر چیزی کم نگذاشته است. در باب رم هم، یک گیگابایت عدد کاملا خوب و راضی کننده ای است. مخصوصا وقتی که آن را با پردازنده 1 گیگاهرتزی OMAP و گرافیک قدرتمند SGX 530 مخلوط می کنیم؛ علاوه بر احساس رضایت از سخت افزار، می بینیم که نوکیا کمی از استراتژی های سخت افزاری قبلی اش فاصله گرفته است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دوربین این مدل 8 مگاپیکسلی است و با لنز زاویه باز کارل زایس عرضه می شود. دیافراگم 2.2 به شما در گرفتن عکس های بهتر در نور کم کمک می کند و البته ضبط ویدئو با کیفیت 720p و نسبت 16:9 چیزی است که تجربه کار با این تلفن را برایمان لذت بخش تر می کند.

ضمنا باید گفت که این گوشی، 135گرم وزن دارد و اگر با آن موزیک گوش دهید، تا 50 ساعت شما را همراهی می کند. باتری N9، هنگام پخش ویدئو با کیفیت 720p تا 4.5 ساعت دوام خواهد آورد و می تواند برای 7 تا 11 ساعت مکالمه کافی باشد. سیستم GPS این گوشی به سیستم نرم افزاری ناوبری "پیچ به پیچ" برای رانندگی و قدم زدن مجهز است و راهنمای صوتی هم در نرم افزار Maps وجود خواهد داشت. وای فای هم طبق معمول در این گوشی تعبیه شده است. ضمن این که پشتیبانی از HTML 5 احتمالا باعث خوشحالی شما خواهد شد.

در مورد سنسور ها هم می توانیم به حسگر تنظیم نور خودکار، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج و سنسور مجاورت اشاره کنیم. اسلات میکرو سیم کارت هم در N9 موجود است. پشتیبانی از OpenGL ES 2.0 هم امکان ساخت بازی های خوب برای N9 را به وجود خواهد آورد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

N9 توانست کمی ما را نسبت به آینده ی نوکیا خوشبین تر کند. امیدواریم که این شرکت برای تلفن های مبتنی بر ویندوز فون 7 هم برنامه های خوبی داشته باشد و سخت افزاری به همین قوت را برای آن به کار بگیرد. البته انتظار توجه بیشتر به امر طراحی و زیبایی در گوشی های سطح بالای این شرکت کاملا به جا است. باید دید که N9 تا چه اندازه می تواند در بازار موفق شود و MeeGo تا چه اندازه می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد