تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

گوشی انعطاف‌پذیر نوکیا با نام Kinetic رونمایی شد


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نوکیا از یکی از فناوری‌های آینده در گوشی‌هایش توسط تاپانی جکینن، رئیس بخش طراحی، پرده‌برداری کرد و آن چیزی نیست جز یک گوشی انعطاف‌پذیر! نوکیا Kinetic در همایش Nokia World 2011 در مرکز اکسل شهر لندن، یکی از ستاره‌های جذاب بود.

با پیچ دادن گوشی به سمت جلو می‌توان فایل‌ها را مرور کرد و عمل پیچ دادن، سرعت را کنترل می‌کند. هر بیشتر پیچ دهید، سریع‌تر می‌توانید مرور کنید. اگر زیاد دور شدید خیلی راحت گوشی را به آرامی پیچ دهید تا به فایل یا مخاطبی که به دنبالش بودید دسترسی پیدا کنید. برای اجرا می‌توان گوشی را خم کرد یا آیتمی را در منو باز کرد.

اگر تلفن شما زنگ زد، می‌توان به راحتی آن را کنار گوش برده و با فشارد دادن آن به تماس پاسخ داد.

از تاپانی سوال شد: چگونه شکل و عملکرد دست‌ در دست هم گذاشته و به این جا رسیدند؟

"این چیزی فراتر از صفحه‌لمسی است، اما هیچ تصمیمی برای جایگزین کردن آن وجود ندارد. این یک مولتی‌مدل است. مواردی وجود دارد که صفحه‌لمسی‌ها برترند، اما گاهی اوقات صفحه‌لمسی‌ها کار نمی‌کنند؛ مثل وقتی که در زمستان شما دستکش دارید."


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بنابراین، Kinetic یک قابلیت پیچ دادن، فشار دادن و خم کردن هم برای بزرگنمایی انگشتی در صفحه‌نمایش لمسی اضافه دارد.

تاپانی می‌گوید: "شما حتی می‌توانید برای آن تنظیمات امنیتی خاصی انجام دهید. به طوری که گوشی شما تنها زمانی کار می‌کند که شما آن را به دست بگیرید. در واقع شیوه در دست گرفتن تلفن همراه توسط شما را می‌شناسد."

"این گوشی نمونه یا پروتو نشان می‌دهد که چقدر تعامل می‌توانید طبیعی و حسی باشد. این کار هنگام مرور، به شما نهایت کنترل را می‌دهد. مثل وقتی که هنگام رانندگی، وقتی فرمان خودرو را بیشتر می‌پیچانید، ماشین سریع‌تر حرکت می‌کند. این هم همان‌طور است. با خم کردن و پیچاندن و لمس صفحه‌نمایش، شما می‌توانید هم‌زمان یک، دو، سه و حتی چهار کار را با هم انجام دهید."

کاربردهای چنین دستگاه‌هایی نامحدود است. خیلی راحت می‌توان این دستگاه‌ها را در انحنای داشبورد ماشین گذاشت و با عدم وجود کلید در این دستگاه‌ها به راحتی می‌توان آنها را ضد آب ساخت.

از نظر راحتی، دستگاه‌هایی مانند Kinetic به راحتی در جیب جا می‌شوند و به شیوه قرار گرفتن ما، خودشان را شکل می‌دهند. گوشی‌های Kintic تقریبا تا سه سال دیگر وارد بازار خواهد شد. بنابه گفته تاپانی، نوکیا همه فناوری ساخت آن را دارد.

منبع : گویا آی تی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد