بر اساس جدیدترین آمار مربوط به موتورهای جست وجو در ماه اوت، سایت ویدیویی «یوتیوب»(youtube) نسبت به «یاهو» (!yahoo) ترافیک جست وجوی بیش تری به دست آورده است.
/td>/tr>/td>/tr>
/td>/tr>
سال هاست که «گوگل»(google) موتور جست وجوی شماره یک بوده و «یاهو» و «مایکروسافت» نیز به دنبال آن قرار داشته اند اما بر اساس آمار جدید منتشر شده از سوی موسسه آمار و تحقیقات «کام اسکور»، سایت اشتراک گذاری ویدیویی «یوتیوب» که در مالکیت «گوگل» است در ماه اوت برای نخستین بار «یاهو» را پشت سر گذاشته و جایگاه دوم را کسب کرده است.
«گوگل» با داشتن ٦3 درصد سهم از بازار جست وجوی آمریکا و با 2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن هم چنان مکان نخست را حفظ کرده و «یوتیوب» نیز 3 درصد رشد کرده است.
بر اساس یافته های این بررسی، استفاده از موتورهای جست وجوی «یاهو» و «مایکروسافت» در میان کاربران امریکایی اندکی کاهش یافته است؛ شمار جست وجوهای انجام گرفته در «یاهو» 5 درصد و در «مایکروسافت» 6 درصد در ماه اوت کاهش یافته است.
آمارهای «کام اسکور» بر مبنای ٧/11 میلیارد جست وجوی انجام شده در امریکا بوده که ٦/٧ میلیارد آن در «گوگل»، ٦/٢ میلیارد در «یوتیوب»، 4/٢ میلیارد در «یاهو» و یک میلیارد آن در «مایکروسافت» صورت گرفته است.