ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج
ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

ازدواج و آموزش مسائل جنسی و روابط زناشوئی

آموزش رابطه جنسی و بررسی مسائل زناشوئی و ازدواج

ازدواج نکردن به دلیل باکره نبودن

ازدواج نکردن به دلیل باکره نبودن

ازدواج نکردن به دلیل نداشتن پرده بکارت

ازدواج نکردن به دلیل باکره نبودن،دختری هستم که پرده بکارت پاره شده و به همین دلیل ترس از ازدواج دارم

دختری 30 ساله هستم چند سال پیش ناخواسته و به زور مجبور به رابطه جنسی شدم و فکر می کنم بکارت خودم را از دست داده ام و پرده بکارت پاره شده، از آن زمان خواستگارهای خودم را رد می کنم ، چون به دلیل نداشتن بکارت ترس از ازدواج دارم و اوضاع روحی خوبی ندارم لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور قبل از ازدواج درباره ازدواج نکردن به دلیل نداشتن پرده بکارت

ممنون از اعتماد شما به سایت تنظیم خانواده،درباره مشکل شما چون احتمال می دهم مشکل رایجی باشد لازم می دانم در ذیل توضیحاتی ارائه کنم

از کجا می دانید که باکره نیستید و پرده بکارت پاره شده است؟

این درست است که شما رابطه جنسی داشتید به هر ترتیب، اما به منزله پاره شدن پرده بکارت نیست، همانطور که می دانید پرده بکارت انواع مختلفی دارد( انواع پرده بکارت ) و ممکن است با رابطه جنسی از بین نرفته باشد.

از طرف دیگر برخی دخترها بطور مادرزادی فاقد بکارت هستند، بنا براین نخست باید اطمینان حاصل شود که آیا باکره نیستید یا اینکه چنین تصوری با توجه به رابطه ای که داشتید دارید؟ بنابر این باید حتما تاکید می کنم حتما جهت معاینه به پزشک متخصص زنان و زایمان بروید ( نیازی نیست که از گذشته و رابطه ای که داشتید صحبت کنید، برای آن دکتر هم اهمیتی ندارد) بلکه صرفا معاینه انجام شود تا اول از سلامت یا عدم سلامت بکارت دوم از نوع پرده بکارت خود آگاه شوید.

چه بسیار دخترانی که مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرند اما بکارت خود را خوشبختانه از دست نداده اند ولی خود چنین تصوری دارند .

اگر پزشک متخصص زنان پرده بکارت را معاینه و اعلام کرد باکره نیستید

فرض بر اینکه تشخیص این باشد که پرده بکارت پاره شده و شما باکره نیستید،در چنین شرایطی شما می توانید برای ترمیم بکارت نزد متخصص زنان بروید. این عمل سرپایی می باشد و در مطب انجام می شود از نظر شرعی نیز اگر ضرورت داشته باشد و آبروی دختر در خطر جدی باشد، اشکالی ندارد.

درباره نداشتن پرده بکارت با خواستگار یا دیگران صحبت نکنید

هم پسر و هم دختر در خواستگاری این حق را دارد که در مورد گذشته طرف مقابل، موضوعاتی را جویا شود هرچند نگاه وسواسی به این موضوع و شکاکانه را برای دو طرف نهی می‌کنیم، چرا که جلسه بازجویی نیست و اساسا نباید دنبال آتو گرفتن از طرف مقابل بود.


درباره نداشتن پرده بکارت با خواستگار یا دیگران صحبت نکنید


اگر چه صداقت و درستی ستون اصلی ازدواج است، اما در برخی موارد بازگو نکردن برخی وقایع، دروغ به حساب نمی آید، مثلا در صورتی که فردی در گذشته رفتاری غیر شرعی داشته چه خواسته چه ناخواسته، از طرفی از عمل خود به شدت پشیمان می باشد و توبه کرده و دیگر آنرا تکرار نکرده است؛ در این صورت می تواند به خواستگار خود پاسخ عدم مشکل را بدهد، این را بدانید در دین اسلام اعتراف به گناه فقط و فقط نزد پروردگار جایز است، در دین اسلام آبروی مومن اهمیت بالایی دارد.

از جمله اشتباهاتی که برخی از دختران و پسرها در خواستگاری مرتکب می‌شوند این است که همه گذشته خود را (که بعضا همراه با اتفاقات، رفتارها، صفات یا اروابط نادرست بوده که اکنون از آنها ناراحت و پشیمان هستند) به منظور صداقت یا بعضا جلب اعتماد طرف مقابل، عنوان می‌کنند حال آنکه این عمل در بسیاری موارد اثر معکوس داشته که نتیجه منفی آن در همان زمان (به صورت طبیعی خواستگاران با شنیدن این گونه مسائل از ازدواج کردن با شخص مورد نظر منصرف می شوند) یا در زندگی مشترک، دامنگیر طرفین خواهد شد.

از طرف دیگر اینکه به خواستگار بگویید باکره نیستید ممکن است، زمینه سو استفاده همان خواستگار از شما شود و شما برای اینکه دیگران از این ماجرا مطلع نشوند مجبور به رابطه نامشروع با وی شوید، بنا بر این موضوع عدم بکارت را به هیچ کس نباید بگویید.

اگر به خواستگار نگوییم که باکره نیستیم آیا ازدواج شرعا درست است؟

این ازدواج از نظر شرعی اشکال ندارد. دخترى که بکارت ندارد اگر بخواهد با مردى ازدواج نماید، لازم نیست به او تذکر دهد و چنانچه مرد در هنگام خواستگارى و عقد شرط بکارت ننماید و یا صحبتى از بکارت نکند و صرفا به گمان این که دختر باکره است اقدام به ازدواج نماید و پس از عقد متوجه شود «حق فسخ عقد را ندارد». تنها حقى که براى شوهر ثابت است آن است که به نسبت تفاوت مهر باکره و غیرباکره از مهر تعیین شده کسر کند. منبع (تحریر الوسیلۀ امام خمینی،ج۲،باب نکاح،تدلیس،مساله ۱۵،ص ۲۹۶)

اگر بکارت جزء شروط ضمن عقد باشد،در صورتی که بعد از عقد مشخص شود دختر باکره نبوده به هر دلیلی در این صورت حق فسخ عقد برای شوهر محفوظ است.

برای آسیب های روحی و روانی ناشی از سواستفاده جنسی و پاره شدن بکارت حتما توصیه به مشاوره می شود چرا که ممکن است در آینده این ذهنیت بر رابطه زناشویی با همسر تاثیر داشته باشد

منابع:سایت تنظیم خانواده، سایت پرسمان، تحریر الوسیله امام خمینی

آیا کاندوم مانع انتقال کرونا در نزدیکی می شود

آیا کاندوم مانع انتقال کرونا در نزدیکی می شود

آیا کاندوم مانع انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی می شود؟

کاندوم می تواند مانع انتقال کرونا در رابطه جنسی شود؟در مطلب قبلی درباره انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی صحبت کنیم، در این مطلب به سوالات شما درباره انتقال کرونا از طریق تماس جنسی پاسخ می دهیم


آیا کاندوم مانع انتقال کرونا می شود؟

کاندوم وسیله ای برای پیشگیری از بیماری مقاربتی و همچنینی جلوگیری از بارداری می باشد، چرا که یکی از راه های انتقال بیماری مقاربتی دخول می باشد و کاندوم مانع تماس اندامهای جنسی مرتبط با دخول می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کاندوم

اما از آنجا که انتقال ویروس کرونا تا کنون از طریق تماس دستهای آلوده به ویروس به صورت ( دهان-بینی-چشم ) بوده و این ویروس می تواند وارد دستگاه تنفسی شود لذا ارتباطی با استفاده از کاندوم یا استفاده نکردن از آن ندارد، بلکه این ویروس می تواند از طریق عطسه کردن یا سرفه از دهان فرد مبتلا خارج شود، حال در رابطه جنسی اگر طرف مقابل دستش به این ترشحات برخورد کند و سپس دستان خود را به صورت خود بزند و یا اینکه فرد آلوده زمانی که عطسه می کند ترشحات به صورت فرد مقابل پرتاب شود احتمال سرایت هست.

 

آیا خوابیدن کنار فردی که کرونا دارد باعث انتقال می شود؟

اگر یکی از زوجین به کرونا مبتلا باشد و در کنار هم بخوابند بدون آنکه  رابطه جنسی داشته باشند، آیا باز هم احتمال انتقال به همسر می باشد؟

همانطور که قبلا هم گفته شد، ویروس کرونا بر روی هر سطحی می تواند از 5 ساعت تا 21 روز عمر داشته باشد، یکی از سطوحی که بیشتر ماندگاری دارد الیاف می باشد نظیر البسه،رو تختی، پتو، بالش و ... حال اگر زن یا مرد آلوده دستان آلوده به ویروس خود را در تماس با این سطوح قرار داده یا همچنین عطسه و سرفه کرده باشند، همسر وی در صورت تماس با آن سطوح می تواند مبتلا شود.

بنابراین اگر یکی از زوجین مبتلا به ویروس کرونا می باشد، باید در اتاق جداگانه در محلی که پنجره داشته و بتوان آنرا باز کرد مستقر شود ( قرنطینه ) شود و تا زمان بهبودی از تماس با دیگران خودداری کند، در غیر اینصورت احتمال سرایت به همسر و سایر اعضای خانواده می باشد

 

آیا ویروس کرونا از زن باردار به جنین منتقل می شود؟

قبلا در مقاله تاثیر کرونا بر زنان باردار و جنین، به این نکته اشاره کردیم، تا این لحظه انتقال ویروس کرونا از طریق دستگاه تنفسی می باشد، ممکن است با بررسی بیشتر راه های انتقال دیگری از این ویروس کشف شود اما فعلا با نتایج حاصل شد و زایمانهایی که صورت گرفته می توان اینطور نتیجه گیری کرد که از مادر به جنین منتقل نمی شود ولی بعد از زایمان باید فرزند تازه متولد شده از مادر دور نگه داشته شود تا بهبودی مادر.