تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

.:: ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر ::.


مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی هم ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد.

پیشنهاد میکنیم این ترفند را حداقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هر کاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم. حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید،
متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و آدرس ایمیلی را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید. اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.
 

.:: ربودن تصاویر (آواتار) نمایش داده شده افراد در یاهو مسنج


اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتمأ با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید. راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.

ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود. تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.

بدین منظور :
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\cache\Icon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.
 

.:: جلوگیری از ساخت فایلهای Thumbs.db در ویندوز XP ::.


حتمأ شما نیز در محیط ویندوز با فایلهایی با نام Thumbs.db که در بسیاری از فولدرها وجود دارد روبرو شده اید. وظیفه این فایلها ذخیره اطلاعات مربوط به حالت نمایشی Thumbnail است و به نوعی یک حافظه موقت یا Cashe جهت ثبت اطلاعات تصاویر Thumbnail تلقی میشود. خاصیت این فایل ها نیز اینگونه است که اگر آنها را به شکل دستی پاک کنید به طور اتوماتیک مجدد در همان محل ساخته میشوند. اما ممکن است شما اصلأ از حالت نمایش Thumbnail برای مشاهده تصاویرتان در محیط ویندوز استفاده نکنید یا علاقه ای به وجود این فایلها و پر شدن بی مورد فضای هارد نداشته باشید. در این ترفند قصد داریم به نحوه جلوگیری از ساخت و نهایتأ حذف فایلهای Thumbs.db در ویندوز XP بپردازیم.

بدین منظور:
My Computer را باز کنید.
از منوی Tools وارد Folder Options شوید.
سپس به تب View رفته و تیک گزینه Do not cache thumbnails را بردارید و OK کنید.
اکنون میتوانید به شکل دستی این فایل ها را Delete کنید، با این اطمینان که دیگر فایل جدید با عنوان Thumbs.db تولید نمیشود.

همچنین شما میتوانید از طریق رجیستری ویندوز نیز اقدام کنید ؛ برای اینکار:
ازمنوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer\Advanced

از قسمت دیگر پنجره، بر روی DisableThumbnailCache دوباره کلیک کرده و در قسمت Value مقدار آن را به 1 تغییر دهید و OK کنید.
اگر DisableThumbnailCache در این محل وجود ندارد، در فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD را انتخاب کنید. نام آن را DisableThumbnailCache قرار داده و مرحله بالا را اجرا کنید.

در پایان کافی است سیستم را یکبار از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
 

دو ترفند کوچک به وسیله کلیدهای Ctrl و Shift در ویندوز


در اینجا دو ترفند ساده و کوچک و در عین حال کاربردی در محیط ویندوز را برای شما بازگو می کنیم. دو ترفندی که به وسیله دو کلید Shift و Ctrl صفحه کلید امکان پذیر است؛ Highlight و انتخاب متون توسط کیبورد و دیگری بستن چندین برنامه به شکل همزمان این دو ترفند هستند.

1- انتخاب متون به وسیله کیبورد
در محلی که متنی در آن قرار گرفته، یکبار توسط موس یک تک کلیک کنید (یا از طریق دکمه Tab به محلی که متون تایپ شده بروید)، سپس دکمه Shift را بگیرید و دکمه های چپ یا راست موجود روی کیبورد را متناوب وارد نمایید تا آن قسمت از متن به حالت انتخاب درآورده شود. جالب اینکه اگر اینکار را به وسیله گرفتن دکمه Ctrl+Shift به شکل همزمان صورت دهید سرعت کار 2 برابر میشود!

2- بستن چندین برنامه به شکل همزمان
برای اینکار کافی است کلید Ctrl را گرفته و بر روی برنامه های در حال اجرا در نوار وظیفه یا Taskbar کلیک کنید. خواهید دید که برنامه هایی که در این حالت بر روی آنها کلیک می کنید به حالت انتخاب در می آیند. حال کافی است بر روی یکی از برنامه ها راست کلیک کرده و Close Group را انتخاب کنید تا برنامه های برگزیده بسته شوند.

.:: کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 ::.


همان‌طور که اطلاع دارید پس از مدت‌ها انتظار، پیش‌نمایش نسل بعدی سیستم‌ عامل ویندوز، با نام "ویندوز 7" در تاریخ 7 ژانویه 2009 عرضه شد. به گفته اکثر کارشناسان ویندوز 7 بسیار بهتر از ویستا بوده و طراحان موفق به برطرف کردن مشکلاتی شده‌اند که کاربران سیستم مذکور را به ستوه آورده و ناراضی کرده بود. بنابر پیش‌بینی ها و گفته‌های مسئولان مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 7 در تابستان 2009 عرضه خواهد شد. در ویندوز 7 امکانات و قابلیت‌های متعدد جدیدی نیز افزوده شده است. یکی از این قابلیت‌ها کلیدهای میانبر جدیدی است که در کل محیط ویندوز کاربرد دارد. هم‌ اکنون به معرفی این کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 می‌پردازیم. لازم به ذکر است کلیدهای میانبر سابق که در ویندوزهای قبلی کارایی داشت نیز همچنان برقرارند.

لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است :

کلید Windows + ^
: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows +
> : حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows +
< : حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows +
: کمینه ساختن (Minimize) پنجره (ترفندستان) و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows +
> : پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows +
< : پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows : کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows : متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows : مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows : مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows : تنظیمات (ترفندستان) نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows : صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + # : باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + + : بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + - : کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P : نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:

Shift + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن : باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده : گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.
 

دکشنری های آنلاین فارسی به انگلیسی و بالعکس

اینروزها تقریبا در همه خانه ها یک کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت وجود دارد و بیشتر نیازهای مردم در حال گرایش به حالت آنلاین است. وب فارسی هم در این روند فعالیت دارد - هرچند هنوز آنچنان که باید توسعه نیافته است -  و یکی از این زمینه ها هم ارائه فرهنگ لغتهای آنلاین است که تعداد بسیار زیادی سرویس فارسی آنلاین برای این کار ایجاد شده است. دیکشنریهای آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه ای روی سیستم شما میتوانند معنی واژه های مورد نیاز شما را از انگلیسی به فارسی و یا برعکس از فارسی به انگلیسی ترجمه کنند. در ادامه لیستی شامل برترین این سرویسها را خواهید یافت که در جمع آوری آنها سعی شده تا سرویسهائی معرفی شوند که تبلیغی در خود ندارند یا تبلیغات آنها به صورت محدود و بسیار کم در صفحه اصلی آنها نمایش شده باشد، امیدوارم آی تی نویسان ایرانی دیگر نیز علاوه بر سرویسهای غیر ایرانی، به معرفی سرویسهای فارسی و ایرانی هم گرایش بیابند و وب فارسی را هرچه بیشتر معرفی و مستعد کنند. این لیست ترتیبی برای خوبی یا بدی این سرویسها نمیباشد، خودتان آنها را تست کنید و یکی را که به نظرتان مناسبتر است انتخاب کنید.

۱- دیکشنری آنلاین انگلیسی و فارسی: این سرویس به شما امکان ترجمه لغات از انگلیسی به فارسی و از فارسی به انگلیسی را میدهد و میتوانید لغات مرتبط با واژه مورد جستجوتان را نیز در نتایج بینید.

۲- دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی: این سرویس همچون سرویس قبل بوده و نیز امکان ترجمه متن را هم برای شما فراهم نموده است.

۳- دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی نارسیس: اگر با نرم افزار نارسیس کار کرده باشید حتما از قدرت آن باخبر هستید. سرویس آنلاین این نرم افزار نیز به همان قدرت عمل مینماید.

۴- دیکشنری آنلاین سریع: یک دیکشنری آنلاین و سریع با محیط ساده و سبک اما با قابلیتهای بالا

۵- دیکشنری آنلاین آریا: دیکشنری آنلاین فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی و انگلیسی به انگلیسی که کیبردی هم در خود برای تایپ مستقیم دارد.

۶- لغتنامه انگلیسی به فارسی: با قابلیت جستجو کلمات مشابه بصورت همزمان و سرعت بیشتر جستجو با فن آوری Ajax همراه مناسبی برای شما در صفحات انگلیسی وب

۷- دیکشنری رایگانی انگلیسی به فارسی: این دیکشنری علاوه بر ترجمه لغات شما به صورت آنلاین، کدی هم برای درج دیکشنری در قالب وبلاگ شما را در اختیارتان قرار میدهد.

۸- دیکفا: این دیکشنری هم همچون دیکشنری آنلاین قبلی کدی را هم برای درج دیکشنری در قالب وبلاگتان در خود دارد.

۹- فارس دیکشنری: یک فرهنگ لغت آنلاین و قدرتمند دیگر


موبایل انگشتی



امروزه تلفن همراه به یکی از لوازمی تبدیل شده است که تعداد بسیاری از افراد به دفعات در طول شبانه روز از آن استفاده می کنند و در میان وسایل شخصی هر فرد می تواند حداقل یکی از انواع آن را یافت همین موضوع سبب شده است طراحان و ایده پردازان هر روز طرحی جدید و ایده ای نو در این رابطه منتشر کنند ، این تلفن همراهی که در تصاویر مشاهده می کنید بروی یکی از دستان شما قرار میگیرد ، این محصول دارای سه تکه می باشد : تلفن ، بلندگو و میکروفن که قسمت اول (تلفن) بروی پشت دست بوسیله کش های اطرافش قرار می گیرد و دو قسمت دیگر بر سر انگشت نصب می شود ، این موبایل مجهز به صفحه لمسی و شماره گیر صوتی میباشد و در حالت عادی با لرزش ویبراتور زنگ خوردن تلفن را به شما خبر میدهد که این امر به سبب آنکه موبایل بروی دست شما نصب شده است به راحتی قابل تشخیص است و زنگ خوردن موبایل مزاحمتی برای اطرافیان نیز ایجاد نمی کند .



منبع:موبایل انگشتی

مطالب جالب و آموزشی جدید...


  • پاسخ به سوال: برطرف کردن کمبود فضای هارد دیسک

  • صدای یاهو از سایت یاهو!!!

  • ورود به چت رومهای پر در یاهو

  • داشتن چند آی دی در یاهو

  • جستجوی حرفه ای در ویندوز

ادامه مطلب ...

وویجر ها

وُویجر (به انگلیسی: Voyager) نام دو کاوشگر فضایی است که در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط ناسا برای مطالعه سیاره‌های منظومه ی شمسی به فضا پرتاب شد.

 

�کاوشگر� به دسته‌ای از فضاپیماهای بدون سرنشین اطلاق می‌شود که برای کاوش و تحقیق در سیارات، ستارگان و به طور کلی اجرام فضایی ساخته و به فضا پرتاب می‌شوند.

http://www.marshal-modern.ir/Archive/4333.aspx

نمایی از کاوشگر فضایی ویجر۱

دو کاوشگر ویجر ۱و ویجر ۲ پیشگام اکتشاف سیارات دوردست منظومه ی خورشیدی و اولین ابزار ساخت بشرهستند که از محدوده منظومه شمسی خارج شده و به فضای ژرف ورای آن سفر کرده‌اند. داده‌های بسیار ارزشمندی که این دو کاوشگر در طول ماموریتهای موفق‌شان در اختیار دانشمندان قرار دادند، باعث گسترش زیاد دانش و اطلاعات بشر از ساختار سیارات بزرگ گازی منظومه خورشیدی شده‌است.

کاوشگر ویجر ۱:

کاوشگر �وویجر ۱� در ۵ دسامبر سال ۱۹۷۷ میلادی توسط ایالات متحده برای کاوش و بررسی دقیق سیارات گازی مشتری زحل و فضای ژرف فراتر از آنها به فضا پرتاب شد.

این کاوشگر در تاریخ ۵ مارس ۱۹۷۹ به نزدیک‌ترین فاصله خود نسبت به سیاره مشتری رسید و پس از بررسی و ارسال داده‌هایی بسیار ارزشمند و بنیادین از این سیاره به زمین، به سوی سیاره زحل پیش رفت و پس از گذر از این سیاره در ۱۲ نوامبر ۱۹۸۰ به ورای منظومه شمسی و فضای بیکران بین ستاره‌ای پیش رفت تا سفر بی پایان خود را ادامه دهد

تصویر سی جی تهیه شده توسط ناسا از �وویجر ۱� در حال ورود به مدار اورانوس

کاوشگر وویجر ۲

کاوشگر �وویجر ۲� در تاریخ ۲۵ اوت ۱۹۷۷ میلادی برای کاوش و بررسی دقیق‌تر تمامی سیارات گازی منظومه شمسی از جمله مشتری ،زحل،اورانوس،نپتون، به فضا پرتاب شد. پس از گذر از مشتری و زحل به ترتیب در تاریخ ۹ ژوئیه ۱۹۷۹ و ۲۵ اوت ۱۹۸۱، در روز ۲۴ ژانویه ۱۹۸۶ خود را به اورانوس رساند و پس از عبور از نپتون در ۱۵ اوت سال ۱۹۸۹ همانند وویجر ۱ سفر خود را به سوی ژرفای فضا در پیش گرفت.

 اجزا :

  1. آنتن فراگیر

  2. آشکارساز پرتوهای کیهانی

  3. آشکارساز پلاسما

  4. دستگاه عکسبرداری (با دوربین زاویه بسته)

  5. دستگاه عکسبرداری (با دوربین زاویه باز)

  6. طیف سنج فرا بنفش

  7. پرتوسنج و طیف سنج فروسرخ

  8. فتوپلاریمتر

  9. آشکارساز ذرات باردار کم انرژی

  10. آنتهای موج پلاسما و رادیو آسترونومی سیارات

  11. ژنراتور‌های ترمو الکتریکی رادیوایزتوپ

  12. مغناطیس‌سنج

http://www.marshal-modern.ir/Archive/4337.aspx

خدمات ویجرها به ستاره شناسی:

کاوشگرهای �وویجر� به بررسی دقیق سیارات گازی، ماه (قمر)‌های آنها، میدان مغناطیسی و جاذبه آن ، محاسبه دقیق گرانش و همچنین حلقه‌های زحل و اورانوس پرداختند.

از دیگر ویژگی‌های این ماموریت ، کشف ۲۴ ماه برای سیارات گازی بود.

علاوه بر این دانشمندان به یاری داده‌های ارسالی این دو کاوشگر، به شواهدی دال بر وجود فعالیت‌های آتشفشانی (شبیه ساختارهای زمینی) در یکی از ماه‌های مشتری به نام �آیو�(Io)، و همچنین آب فشان‌های یخی در بزرگترین ماه نپتون یعنی تریتون (Triton) پی‌بردند.

کشف تعداد زیادی از حفره‌های بزرگ که حاصل برخورد بسیار شدید دنباله دارها و شهاب سنگ ها بر روی ماه‌های سیارات است، از دیگر اکتشافات این کاوشگرها بود.

تصویر سی جی تهیه شده توسط ناسا از �وویجر ۲�

هنگام ترک زحل دانشمندان با در نظر گرفتن داده‌های ارسالی توسط وویجرها توانستند جرم و چگالی بیش از ۱۷ ماه (قمر) را محاسبه نمایند و همچنین ساختارهای بنیادی اجزای تشکیل دهنده جوّ رقیق و اسرارآمیز یکی از ماه‌های زحل به نام س تیتان را تعیین نمایند. این داده‌ها سه دهه بعد در ماموریت فضایی کاسینی هویگنس تکمیل شد.

این دو کاوشگر همراه خود ابزارهای بسیار دقیق پژوهشی حمل می‌کردند. از جمله این ابزار آلات می‌توان به ابزاری برای اندازه گیری دقیق میدان الکتریکی (توان یا قدرت،شکل و جهت آن در سیاره)، امواج فرابنفش،امواج مریی،فروسرخ و امواج رادیویی (در طول موج‌های مختلف) که توسط سیارات و ماه‌ها و حلقه‌هایشان تولید می‌شود اشاره کرد.

از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های که در طی این سفر اکتشافی اتفاق افتاد، ایجاد اختلال در ارتباط بین کاوشگرها و زمین در هنگام عبور این دو فضاپیما از پشت سیاره‌ها است، به عبارت دیگر جوّ سیارات و برخی از حلقه‌ها مانع از ارسال امواج رادیویی توسط کاوشگرها به زمین بودند

صدا،تصویر و نوع بشر برای موجودات فضایی:

علاوه بر ابزارهای پژوهشی و اندازه‌گیری، هر دو کاوشگر با خود لوحی از جنس طلا حمل می‌کنند. در این صفحات مدور فلزی دیجیتالی، مطالب زیر ثبت شده‌است:

  • فراز‌هایی از تمدن انسان به زبان ریاضی

  • تصویری از دو انسان (زن و مرد) با با دستان افراشته به نشانه دوستی

  • نشانی جایگاه زمین در منظومه شمسی و کهکشان راه شیری

ایده ی قرار دادن صفحات:

اندیشه قرار دادن پیام‌هایی برای موجودات هوشمند فرازمینی نخستین بار توسط �اریک بورگس� مطرح شد. سپس کارل ساگان، ستاره‌شناس و اخترشیمیدان مشهور آمریکایی و از پیشگامان روش‌های برقراری ارتباط با موجودات هوشمند فرازمینی‌، از این ایده به شدت استقبال کرد.

سرانجام ناسا با این طرح موافقت کرد و سه هفته به وی فرصت داد تا پلاکی را طراحی کند. ساگان با همکاری فرانک دریک پلاک را طراحی کردند؛ البته طراحی هنری این پلاک را همسر کارل سیگان - لیندا سالزمن- انجام داد.

http://www.marshal-modern.ir/Archive/4334.aspx

کارل سیگان

 

 

 

http://www.marshal-modern.ir/Archive/4336.aspx

تصویری از دیسک کاوشگر �وویجر ۱�

 

 

 

http://www.marshal-modern.ir/Archive/4338.aspx

تصویری از دیسک کاوشگر �وویجر 2�

http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/images/VgrCover.jpg

 

 

محتوای صفحات،اشعار سعدی شیرازی در فضا !!!!  ( از اینجا دانلود کنید )

 

در صفحه‌ای ۱۲ اینچی مسی با روکش طلا چکیده‌ای از فرهنگ و آثاری از زندگی گونه‌های مختلف در زمین قرار داده شده‌است:

  • ۱۱۵ قطعه عکس آنالوگ

  • اصواتی از زمین

  • صدای رعد و برق

  • صدای گریه یک شیرخوار

  • صدای یک نهنگ وال

  • صدای برخورد امواج به ساحل

  • صدای قلب و گام برداشتن انسان

  • و چند صدای دیگر

  • موسیقی‌های منتخب از فرهنگ‌ها و نواحی مختلف (۹۰ دقیقه): قطعات مختلفی از باخ و بتهوون تا لوپی آرمسترانگ و چاک بری در دیسک گنجانده شده‌اند. موسیقی‌ها متعلق به فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف هستند: چین،ژاپن،آذربایجان،اندونزی، مکزیک،پرو،بلغارستان،سنگال

  • سلام و خوشامدگویی به ۵۵ زبان: این خوشامدگویی‌ها با زبان آکادی که در سومر ۶ هزار سال پیش صحبت می‌شد آغاز می‌شود و با یکی از زبان‌های محلی چینی به نام Wu پایان می‌یاید.

  • همچنین سلام به زبان فارسی که با شعر �بنی آدم اعضای یکدیگرند� سعدی دنبال می‌شود. پیام فارسی به خاطر شعر سعدی یکی از طولانی‌ترین پیام‌های وویجر است.

دانشمندان امیدوارند وویجرها در طول سفر طولانیشان در فضای بیکران، با یک تمدن فرازمینی هوشمند برخورد داشته باشند. در این صورت، لوح مذبور شاید راهنمایی باشد برای همسایگان دوردست ما تا راه خانه ما �زمین� را پیدا کرده به ملاقاتمان بیایند.

پیامهایی از سیاره ای که دیگر نیست!!!

البته به نظر می‌رسد این کار بیشتر یک اقدام سمبولیک باشد، چرا که با توجه به اندازه کوچک کاوشگرها در مقایسه با فضای بین ستاره‌ای، بسیار بعید است حتی در صورت وجود حیات فرازمینی، این دیسک‌ها پیدا شوند. حتی در صورتی که موجودات فرازمینی این دیسک‌ها را پیدا کنند، با توجه به گذشت زمان زیاد، آنها جنبه تاریخی خواهند داشت و به علاوه ممکن است آنها زمانی پیدا شوندکه دیگر نشانی از حیات در زمین نباشد...

خداحافظ وویجر مهربان!

فرستنده و گیرنده‌های رادیویی و همچنین سایر ابزار آلات پژوهشی دو کاوشگر �وویجر� تا سال ۲۰۰۰ میلادی به خوبی فعال بود.

اما به مراتب با زیاد شدن فاصله آن‌ها با سیاره زمین، این امواج باید برای رسیدن به زمین مدت زمان بسیاری را طی کنند. به همین دلیل در طی این فاصله دچار افت کیفیت می‌شوند و به صورت پالس‌های بسیار ضعیف در زمین دریافت می‌شوند.

پیش بینی می‌شود که کاوشگر وویجر ۱ تا سال ۲۰۱۵ از منطقه تحت جاذبه خورشید (هلیو پوز) خارج شده و سفر خود را در فضای بین ستاره‌ای ادامه دهد. وویجر ۲ نیز در طی سال‌های آتی همین مسیر را در پیش خواهد گرفت. دانشمندان تخمین می‌زنند که نزدیک ترین فاصله مرز خورشیدی (هیلوپوز) تا خورشید (فضای تحت تاثیر خورشید و فضای بین ستاره‌ای) در حدود ۱۵ میلیارد کیلومتر باشد.

دانشمندان امیدوارند پیش از اینکه موتور‌های پیشران این دو کاوشگر ارزشمند برای همیشه در فضای بیکران خاموش گردند، وویجرها به جایگاهی خاص رسیده باشند

زمین از فاصله ۶٫۵ میلیون کیلومتری و از دید (وویجر ۱)

 

بر گرفته از : http://fa.wikipedia .org


-[Learning Other Of Computer]- : - راهنمای فایل های Pdf

فرمت PDF متعلق به کمپانی Adobe یکی از بهترین فرمت ها برای به اشتراک گذاری اسناد و پرونده های دیجیتال است، زیرا فایل های تحت این فرمت کم حجم و فشرده هستند و اکثر کامپیوترها و گوشی های موبایل و ابزارهای خواندن کتابهای الکترونیک می توانند آنها را بر روی خود به نمایش درآورند.






در اینجا قصد داریم به شما یاد دهیم تا چگونه هر کاری که مورد نیازتان است را با فایلهای تحت این فرمت انجام دهید بدون اینکه ذره ای متحمل هزینه ی اضافی یا اتلاف وقت شوید. در ادامه شما یاد می گیرید چگونه فایلهای مذکور را ویرایش کنید، چندین فایل را با هم ترکیب کنید و یک فایل واحد به دست آورید، فرم های PDF را آنلاین پرنمائید و موارد دیگری که فکر کنم می توانند برایتان کارآمد باشند. (^_^)






راهنمای فایلهای PDF






سئوال: بد نیست از پایه شروع کنیم- چگونه روی کامپیوترم بدون استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat فایل های PDF بسازم؟






جواب: یک نسخه از DoPDF را دریافت کنید. این ابزار یک درایور پرینتر مجازی بر روی سیستم شما نصب می کند و به شما اجازه می دهد هر پنجره ای در ویندوز را با هر نوع محتوایی از قبیل عکس، متن، ایمیل، صفحات وب را به صورت یک فایل PDF درآورید.






سئوال: نمی خواهم برای تبدیل چند پرونده به PDF نرم افزاری نصب نمایم، شما می دانید چه کار باید بکنم؟






جواب: پرونده های خود را به وسیله ی یک مرورگر وب در سرویس Google Docs آپلود کنید و بعد از آنها تحت فرمت PDF از این سرویس خروجی بگیرید یا به عبارتی دیگری آنها را با فرمت PDF از این سرویس اکسپورت نمائید.









سئوال: دوست یا کسی برای من یک فایل پرزنتیشن تحت پاور پوینت ایمیل کرده است جایی می روم که نمی توانم با خودم لپ تاپ ببرم و دسترسی به کامپیوتر دیگری هم ندارم، از بد حادثه گوشیم هم فایل های PPT را نمی فهمد و فقط PDF برایش دوست داشتنیست راه حلی سراغ دارید؟






جواب: ایمیل مذکور را با همراه فایل پاورپوینتی که به آن پیوست می باشد را به آدرس pdf@koolwire.com فوروارد کنید، کسانی که این سرویس را راه انداخته اند فایل تبدیل شده را در کوتاه ترین زمان ممکن به PDF تبدیل می کنند و دوباره برای شما ایمیل می نمایند. B-)






سئوال: چگونه می توانم بدون اینکه یک صفحه وب را اول به صورت HTML ذخیره کنم و بعد تبدیلش نمایم از همان اول به صورت فرمت PDF روی هارد کامپیوترم ذخیره اش نمایم؟






جواب: به PrimoPDF بروید و سپس آدرس صفحه ی وب مورد نظرتان را در آنجا وارد نمائید تا نسخه ی PDF شده اش برای شما ایمیل شود.






سئوال: چگونه می توانم فایل های PDF ام را به فرمت های دیگر مثل Word یا HTML و یا تصویر تبدیل کنم؟






جواب: می توانید فایلهای PDF خود را در Zamzar آپلود کنید و آنها را به هر فرمتی که تمایل دارید تبدیل نمائید، البته فراموش نشود می توان فایل های PDF را از طریق Gmail نیز به HMTL تبدیل نمود.











سئوال: راهی هست که چند فایل تحت فرمت های مختلف را ادغام کنم و یک فایل PDF تکی به دست بیاورم؟






جواب: Loop PDF را امتحان کنید، این سرویس رایگان است و برای شما امکان ادغام چندین پرونده، تصویر یا حتی صفحه ی وب به یکدیگر و تبدیل شان به یک فایل PDF واحد را فراهم می آورد.






سئوال: راهی هست دو یا چند فایل PDF را تبدیل به یک فایل واحد کنم؟ آیا می توانم ترتیب صفحات را نیز عوض کنم؟






جواب: چرا که نه! یک نسخه از PDF Fill را دریافت کنید که یک ابزار همه کاره است و دست شما را در ادغام فایل های PDF به صورت خیلی ساده باز می گذارد. ابزار مذکور در عین حال می تواند ترتیب صفحات فایلهای PDF را به شکلی که شما می خواهید از نو چیدمان کند.






سئوال: می خواهم بخشی از متن موجود در یک فایل PDF را استخراج کنم و آن را در یک پرونده تحت Word استفاده نمایم، بهترین راه حل چیست؟






جواب: به PDFTextOnline بروید و فایل PDF خود را دریافت نمائید، این سرویس متن 10 صفحه ی اول فایل PDF شما را استخراج می کند.






سئوال: یک فایل PDF محدود شده یا انحصاری دارم که نه می توانم پرینتش کنم و نه می توان بخشی از متن موجود در آن را با ماوس انتخاب نمایم، اعصابم بهم ریخت از دستش! چه باید کرد؟






جواب: می توانید از ابزار غیر رایگان Very PDF یا ElcomSoft استفاده کنید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید وقتی امکان باز کردن فایل PDF ی توسط کلمه ی رمزی مورد حفاظت واقع شد قضیه کمی پیچیده می شود. این ابزارها برای رساندن شما به هدف از روش هایی مانند Brute Force و… استفاده می کنند که ممکن است با توجه به دشواری کلمه ی عبور مورد نظر برای انجام کارشان به زمانی بین چند دقیقه تا چند روز نیاز داشته باشند، ولی در موارد خاص شاید صرف هزینه و وقت برای شما به شکل مذکور به صرفه باشد.






سئوال: دنبال سرویسی هستم که بتواند به بازدید کنندگان سایتم این امکان را بدهد تا مقالات آن را به صورت PDF دانلود کنند.






جواب: دکمه ی سرویس Web2PDF را در هر کجایی از وب سایتتان اضافه نمائید، این سرویس صفحات وب را بر حسب تقاضا ی بازدید کننده به صورت فرمت PDF به آنها تحویل می دهد در ضمن گزارشی از صفحاتی که کاربران به صورت PDF دریافت کرده اند را به ادمین سایت ارائه می نماید.






سئوال: چگونه می توانم در فایلهای PDF ام حاشیه نویسی کنم یا به آنها یادداشتهایی اضافه نمایم؟






جواب: آنچه مورد نیاز شماست یک نسخه از ابزاری به نام PDF -X Viewer است. این ابزار بسیار شبیه ابزار Adobe Reader است اما تفاوتش در این است که یک سری قابلیت های اضافی دارد و می توانید به وسیله ی آن به فایل PDF مورد نظرتان، یادداشت، حاشیه نویسی و یا حتی تصویر اضافه کنید.






سئوال: راهی هست فایل های PDF را بدون ابزارهای لوکال و به صورت آنلاین بخوانم؟






جواب: می توانید یک فایل PDF را توسط PDFMeNot و بدون نیاز به هیچ ابزار لوکالی در مرورگر وب تان باز نمائید.






سئوال: می توانم یک فرم تحت PDF را به صورت آنلاین و بدون استفاده از آکروبات ریدر پر کنم؟






جواب: کار که نشد ندارد! یک سری تشریف ببرید PDF Filler فرم PDF مورد نظرتان را آنجا آپلود کنید به محض اینکه فرم آنجا آپلود شد هر جایش که دوست داشتید کلیک کنید و مشغول تایپ کردن شوید، پر کردن فرم که تمام شد می توانید هر جوری که دوست داشتید نسخه ی پر شده را استخراج کنید.






سئوال: من یک کتاب الکترونیکی تحت PDF دارم که حدود 200 صفحه است. راهی هست من برخی از صفحات خاص آن را استخراج کنم و به صورت یک فایل PDF مجزا از کتاب داشته باشم؟






جواب: از ابزاهای PDF Merge و PDF SAM استفاده کنید، اولی برای چسباندن صفحات جدا شده از یک فایل و دومی برای جدا کردن صفحات مورد نظر از فایل مرجع است.






سئوال: چگونه می توانم روی فایل های PDF خودم پسورد بگذارم؟






جواب: فایل PDF خود را در PDF Hammer آپلود کنید، یک پسورد برایش انتخاب کنید و سپس از نسخه ی پسورد دار شده ی فایل بر روی سرویس مذکور یک خروجی بگیرید یا اصطلاحا آن را اکسپورت نمائید.











سئوال: بر روی وب کجا بهتر است فایل های PDF ام را آپلود کنم تا دیگران هم از آنها استفاده ببرند؟






جواب: جا که زیاد است ولی من بیشتر از همه سرویس Scribd را می پسندم ولی می توانید از سرویس های مشابه مثل Issuu و موارد بسیار دیگری که وجود دارند استفاده کنید.

سه ترفند جدید

محل پوشه های مخصوص سیستم را تغییر دهید

ویندوز دارای تعداد زیادی پوشه مخصوص به خود مانند
My Pictures , Desktop , Favorites , Start Menu است. اما این پوشه ها میتوانند به هر جایی از سیستم شما نقل مکان کنند، به شرطی که این ترفند را به کار ببرید.

رجیستری خود را باز کرده
Run>Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explore\User Shell Folders

ابتدا به موقعیت فعلی پوشه ایی که میخواهید جا به جا کنید توجه نموده و سپس با استفاده از کاوشگر ویندوز، آن پوشه را به محل جدید خود نقل مکان دهید. تنها کاری که باید بکنید آن است که خط سیر کامل این محل جدید را در کلید فوق الذکر تغییر دهید. در ضمن برای اعمال این تغییرات، لازم است ویندوز را از نو بوت کنید.


خارج‌کردن DLL ها از حافظه

با اجرا و بستن هر برنامه ویندوز ایکس پی
dll های آن برنامه را در حافظه تا مدتی نگه میدارد که این کار باعث اشغال حافظه خواهد شد. با این فرمان شما این اجازه را به ویندوز نخواهید داد. وارد رجیستری شده سپس وارد کلید زیر شوید.

HKEY_CURRENT_USER\SoftwareMicrosoft\Windows\Curren tVersion\Explorer حالا یک ارزش DWORD به نام AlwaysUnloadDLL ساخته و مقدار ان را 1 قرار دهید سپس LOGOFF کنید با این کار سرعت سیستم شما زیاد خواهد شد چون فضای رم شما پس از اجرا و بستن برنامه ها اشغال نخواهد شد .


تغییر اندازه آیکونها در دسکتاپ

وارد ریجستری شوید
به آدرس زیر بروید
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics
بعد کلید
Shell Icon Size رو پیدا کنین بعد روش دابل کلیک کنین و هر عددی
رو بسته به اندازه مورد علاقتون برای آیکونها وارد کنین
بعد هم
RESTARTکنین وتغییرات رو ببینین
امیدوارم به دردتون بخوره مخصوصا برای1024در768 ها
l

 

سه ترفند جدید


از کار انداختن Balloon Tip در ویندوز اکس پی

به رجیستری ویندوز بروید و آدرس زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_ USER\Software\ Microsoft\ Windows\

CurrentVersion\ Explorer\ Advanced

در پنل سمت چپ Advanced را انتخاب کرده و راست کلیک کنید و یک مقدار DWORD جدید با نام

EnableBalloonTips

ایجاد کنید.

بر روی گزینه جدید ایجاد شده دوبار کلیک کرده و مقدار آن را صفر قرار دهید. (Hexadecimal)


اجرای برنامه ها در یک فضای مجزا در حافظه

شاید بهتر باشد برنامه های قدیمی داس را در یک قسمت جدا از حافظه باز کنیم. برای انجام اینکار و اضافه شدن دگمه

Run in Separated Memory Space

در رجیستری ویندوز مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_Microsoft\ Windows\CurrentV ersion\Policies\ Explorer \ CURRENT_USER\ Software

و مقدار MemCheckBoxInRunDlg  را به یک تغییر دهید

نمایش شماره ساخت ویندوز بر روی دسکتاپ

در قسمت رجیستری ویندوز مسیر زیر را دنبال کنید:

HKEY_CURRENT_ USER\CONTROL PANEL\DESKTOP

در سمت راست بر روی عبارت PaintDesktopVersion دو بار کلیک کنید

مقدار Hexadecimal  را برابر با یک قرار دهید.

کامپیوتر خود را یکبار خاموش و روشن فرمائید

کوتاه کردن آدرسهای اینترنتی طولانی


مطمئنأ شما نیز آدرس های طولانی و پر از اسلش و نقطه ای رو دیده اید. این گونه آدرس ها برای کاربردهای روزمره و همین طور به خاطر سپردن بسیار مشکل اند. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این آدرس های طولانی رو به آدرسهایی کوتاه و مختصر تبدیل کنید که با وارد کردن این آدرسهای کوتاه به همان آدس های بلند خواهید رفت.

کافی است به سایت زیر بروید.

http://tinyurl. com

سپس در قسمت زیر ، آدرس طولانی خود را وارد کنید.

Enter a long URL to make tiny

و در نهایت روی دکمه با عنوان زیر کلیک کنید.

Make Tinyurl

به همین سادگی آدرس کوتاه شده خود را دریافت کنید.



برای پیروزی ابلیس کافی است آدمهای خوب دست روی دست بگذارند.

روشن نگه داشتن کامپیوتر هنگام قطع برق !!!


ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!
 

روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید. سپس گزینه آخر یعنی

 Properties

 را انتخاب کنید.

بعد مسیر زیر را دنبال کنید:

 Setting > Advanced > Adapter > Properties > Resources

حال عبارت زیر را انتخاب کرده و اوکی کنید.

Memory Rang

حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

فرمانهای مفید برای استفاده در Run


REGEDIT
با تایپ این دستور رجیستری ویندوز باز میشود.

 CMD
با تایپ این دستور محیط سیستم عامل داس روبروی شما ظاهر می شود.

 PERFMON
با تایپ این دستور برنامه سیستم مانیتور اجرا می شود و در آن جزییاتی در مورد فضای اشغال شده از رم و یا مقدار بازدهی سی پی یو و همچنین مقدار اطلاعات خواننده شده از هارد را برای شما به صورت نمودار بیان می نماید.

 SYSEDIT
با تایپ این دستور ویرایشگر فایل های سیستمی اجرا می شود و می توانید آنها را ویرایش نمایید .متذکر میشویم در صورت تغییرات اشتباه ممکن است سیستم شما بالا نیاید .

 FIREWALL
با تایپ این دستور می توانید دیواره آتش ویندوز خود را فعال ویا غیر فعال کنید . فعال بودن دیواره آتش برای امنیت در شبکه ونیز جلوگیری از ورود هکرها به سیتم شما بسیار موثر است.

 Drwtsn32
با تایپ این دستور برنامه دکتر واتسون اجرا می شود این برنامه در گزارش و همچنین عیب یابی مشکلات نرم افزاری بسیار مفید می باشد .

 NTBACKUP
با تایپ این دستور برنامه گرفتن نسخه پشتیبان بر روی سیستم شما اجرا شده و می توانید از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه نمایید .

 DISKMGMT
با تایپ این دستور برنامه مدیریت دیسک شما اجرا شده و می توانید با استفاده از آن دیسک سخت خود را مدیریت نمایید ویا هر یک از پارتیشن ها را حذف نمایید . البته اینکار خطرناکی است!!!

 DEVMGMT
با تایپ این دستور میتوانید سخت افزار های نصب شده بر روی سیستم خود را بازبینی نمایید.

 EDUCEDIT
با تایپ این دستور می توانید یک کاراکتر بسازید و یا یک کاراکتر را ویرایش نما یید مثل ساختن یک فونت.

 Services
با تایپ این دستور می توانید یکی از سرویس های ویندوز را لغو نمایید یا یک سرویس جدید به آن اضافه نمایید .

 MSCONFIG
با تایپ این دستور میتوانید نرم افزارهای را که در هنگام بالا آمدن سیستم بر روی قسمت سیستم ترایی ویندوز قرار می گیرند غیر فعال کنید .ضمنا اگر سیستم شما دیر Shut Down می شود به این قسمت سری بزنید.

۱۲ نکته برای نام اینترنتی برتر domain

باتوجه به رشد روز افزون وب سایتهای اینترنتی انتخاب یک نام خوب برای وب سایت از اهمیت ویژهای برخوردار است . نام خوب باعث تبلیغ سایت و افزایش بازدید کنندگان از طرق مختلف مانند تایپ مستقیم � جستجو در موتورهای جستجوگر و تبلیغ دهان به دهان وب سایت می شود . یک دامین خوب می تواند به سرعت اعتماد بازدید کننده را جلب نماید و در نتیجه باعث بازدهی بیشتر سایت شود . همچنین به سرعت باعث ترقی وب سایت شما شده ، شما را در اینترنت مشهور می نماید . اسم شما را سر زبانها می اندازد . راه موفقیت شما را در دنیای مجازی هموار می سازد حال با خیال راحت به امور دیگر و تقویت وب سایت خود می پردازید . شما با انتخاب یک نام صحیح ، پایه های وب سایت خود را محکم می کنید و این گام نخست را هرچه استوارتر برمیدارید .
در باره اهمیت دامین سخن بسیار است ما به طور مختصر در مورد یک دامین خوب یا بهتر بگوییم چگونگی انتخاب یک دامین بهتر بحث می کنیم .


۱) دامنه کوتاه :
کم تعداد بودن حروف یک دامنه از چند لحاظ مورد اهمیت است . دامنه کوتاه بیاد ماندنی هستند و خود باعث تبلیغ دهان به دهان آدرس وب سایت شما می شود و تایپ سریع و کاهش سوء استفاده های احتمالی از دامین را در بر دارند . نکته اخر اینکه که موتور های جستجوگر به دامینهای کوچک بیشتر بها می دهند .
▪ مثال : www.iranart. com خیلی بهتراز دامین www.iranianartgalle ry.com است.


۲) دامنه یک کلمه ای :
بهتر است یک دامنه از یک کلمه با معنا تشکیل شده باشد . اما پیدا کردن چنین دامنه هایی دشوار است چون به سرعت رزرو می شوند (مخصوصا .com) این مسئله در دامین های .ir کمتر است .
▪ مثال : www.best.com


۳) دامنه انتخابی با معنا باشد :
این مورد از سه نظر خوب است اول به یاد ماندنی است دوم معرف فعالیت شماست و سوم موتورهای جستجوگر به آن بیشتر بها می دهند.
▪ مثال : www.iranhost. com


۴) مرتبط با فعالیت :
بهتر است دامین شما با نام شرکت یا فعالیت شما مربوط باشد . در این صورت هم در موتور های جستجو و هم در نگاه اول معرف فعالیت وب سایت خواهد بود و با تایپ مستقیم آن به نام شما ختم می شود .
▪ مثال : اگر شما در زمینه کتاب فعالیت دارید و حوضه فعالیت شما ایران است دامنه www.iranbook. com یاwww.book.ir بهترین انتخاب است .


۵) پسوند دامین :
پسوند دامین از لحاظ نوع سایت و از لحاظ اعتبار دامین حائز اهمیت است . دامنه های .com به علت پر طرفدار بودن ، از اعتبار بیشتری برخوردار هستند چون بیانگر این هستند که این دامنه با سابقه تر است و ثبت کننده آن زودتر به ثبت آن اقدام نموده است . در کشور های مختلف بعد از پسوند های معروف .com .net .org پسوند کشور شان از جایگاه بالایی برخوردار است . در کشور ما .ir پسوند ملی است و از دو لحاظ اهمیت دارد یک : دامینهای جالب رزرو نشده در آن بیشتر است دوم : احتمال حک دامین و از دست رفتن دامین در آن کمتر است . بهتر است برای سایتهای ملی و داخلی از دامنه .ir و برای امور بین المللی از دامنه های .com .net .org استفاده شود .
پسوند .com معتبر ترین و پر طرفدارترین پسوند دنیا محسوب شده و از نظر میزان ثبت ، فروش و قیمت گذاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
▪ مثال : www.free.com پسوند.com و www.free.ir پسوند .ir
ـ نکته : هرپسوند معمولا مخفف کلمه یا معرف کشوری است به عنوان مثال چند پسوند معروف چنین هستند .
.com مخفف Commercial به معنای تجاری است . سایتهایی که به شکلی به اموری مانند خرید و فروش ، معرفی محصولات ، خدمات و مانند آن مربوط می باشند ، از این پسوند استفاده می کنند . اگرچه امروزه بسیاری از سایتهای همه منظوره نیز از نوع .com تعریف می شوند.
.net مخفف Network این نوع دامنه معمولاْ توسط شبکه ها (مثل شبکه های اطلاع رسانی، شبکه های اینترنتی و موارد مشابه )که غالباْ فعالیت غیر تجاری (نه در همه موارد) دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
Org. مخفف Organizations این دامنه معمولاْ توسط مؤسسات و سازمانهای غیر انتفاعی که غالباْ فعالیت غیر تجاری دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
.ir مخف iran معرف نام کشورمان ایران است و پسوند ملّی است .


۶) دامنه بین المللی :
باتوجه به اینکه وب سایتها هر روز گسترش پیدا می کنند ، معمولا نامهای منطقه ای وخاص مناطق محدود از جایگاه کمتری نسبت به دامینهای کلی و جهانی برخوردار هستند و بهتر است دامین لاتین انتخاب شده و از نامهای فینگلیش حتی المقدور استفاده نشود چون برای کاربران کشورهای دیگر و موتورهای جستجوگر مفهومی ندارد .
▪ مثال : www.iranketab. com که بهتر است چنین باشد www.iranbook. com


۷) دامنه بدون تشابه :
بهتر است دامنه هایی را ثبت نماییم که مشابه سازی نشوند. برای این منظور دامنه تک کلمه ای بهترین گزینه است .
▪ مثال : www.sitegraphic. com مشابه www.site-graphic. com یا www.sitegraphics. com


۸) املای آسان:
تعداد زیادی از اسامی دامنه هایی که به طور شفاهی گفته می شوند به درستی نوشته نمی شوند . اغلب مردم از املای انگلیسی خوبی بر خوردار نیستند پس بهتر است از کلمات با املای آسان استفاده شود . این مسئله در مراجعات بعدی به سایت شما و تبلیغات دهان به دهان خیلی موثر است و رقابت رقبای سود جو را کاهش می دهد
▪ مثال : دامنه www.irangate. com دامنه های مشابه www.irangaet. com یا www.irangait. com باوجود اینکه این دامنه چندان طولانی نیست و از معنای خوبی برخوردارهستند ولی اغلب مردم این آدرس را به شکل صحیح تایپ نمی کنند و به سایتهای سود جو هدایت می شوند .


۹) تلفظ زیبای دامنه :
تلفظ زیبای دامین باعث می شود مردم نام سایت شما را بهتر به خاطر بسپارند و خرید و فروش این دامینها نیز بیشتر انجام می گیرد . ممکن است یک دامین زیبا از عدد هم تشکیل شود ولی علت انتخاب آن تلفظ زیبای آن است .
▪ مثال : دامنه www.۴template.com


۱۰) خط فاصله بین کلمات :
وقتی سخن ازخط فاصله به میان می آید اعتبار دامین به یکباره کاهش می یابد ، چون چنین دامینهایی معمولا آزاد هستند و بیشتر برای سوء استفاده از مشابهت اسمی با سایتهای معتبر استفاده می شوند. وجز در موارد خیلی خاص توصیه نمی شود.
▪ مثال : www.iran-book. com که بهتر است به شکل www.iranbook. com باشد .
چون شما هنگام آدرس دادن همیشه باید متذکر شوید که بین iran و book خط فاصله است .


۱۱) عدد و حروف بین دامین :
بهتر است در دامنه از عداد استفاده نشود . استفاده از اعداد اعتبار دامنه را کاهش داده و احتمال سوء استفاده با دامنه های مشابه را افزایش می دهد . اعداد بیشتر به عنوان جایگزین کلمات مشابه استفاده می شود که باعث کوتاهی دامین و زیبایی استیل دامین می شود .
پس غیر از موارد خاص بهتر است از اعداد چشم پوشی کنیم
▪ مثال : www.iran۴u.com ، مخفف شده دامین www.iranforyou. com است .
در مثال فوق علیرقم اینکه دامین از استیل زیبایی در نوشتن بر خوردار شده اما همیشه در بیان شفاحی ، باید ذکر کرد که for عدد ۴ است و you حرف u که این خود مسئله بزرگیست و باعث کاهش کیفیت دامین می شود .


۱۲) ترکیب کلمات و حروف به شکل صحیح :
دامنه های ترکیبی که از دو یا چند کلمه با معنا تشکیل شده باید از نظر دستور زبان به شکل صحیح در کنار هم قرار گیرند و غیر از موارد خیلی خاص که ترکیب از دو کلمه خاص باشد توصیه نمی شود .
ـ نکته : در بعضی از دامنه ها از s استفاده می شود . می دانیم که حرف s در آخر کلمات نشانگر جمع است ولی در بعضی اوقات در دامنه ها به شکل صحیح استفاده نمی شود .
www.iranbooks. comنمونه ای از استفاده صحیح از s جمع است و www.irans.com نمونه ای از استفاده نابجا از s جمع است .
▪ مثال : www.historyiran. com که صحیح آن www.iranhistory. com است .
البته ممکن است همه این موارد در یک دامین محقق نباشد ولی هرچه یک نام اینترنتی به موارد فوق الذکر نزدیکتر باشد ایدآلتر است . در پایان امیدوارم بتوانید صاحب یک دامین خوب شوید .
 

بازی جدید و فکری جدول کلمات متقاطع

علاقه به حل کردن جدول در بسیاری از افراد وجود دارد. این نرم افزار شبیه ساز جدول در رایانه است. شما در زمان بیکاری میتوانید درون رایانه جدول حل کنید و از حل کردن آنها لذت ببرید…
شما نیز قادرید جدول بسازید و آنها را به اشتراک بگذارید…
این جمله معروف را هم فراموش نکنید: جدول حل کنید تا فراموشی نگیرید…

ویژگیهای کلیدی رایا جدول:
- محیطی ساده و زیبا
- حجم بسیار کم
- امکان ساختن جدول
- سازگاری با ویندوز XP و Vista
- عدم نیاز به برنامه های جانبی
- کاملاً رایگان و بدون محدودیت

دانلود


حذف پیغام آزاردهنده Windows Genuine Advantage Notifications


همان طور که مطلعید ، مایکروسافت بعد از سرویس پک دوم ویندوز ایکس پی ، ابزاری را با با نام Windows Genuine Advantage Notifications (ابزار اطلاع رسانی مزیتهای ویندوز اصل)به ویندوز XP افزود .

وظیفه اصلی این ابزار تشخیص نسخه کپی غیر مجاز ویندوز و اعلام آن به کاربر است که این کار با ظاهر شدن یک پیام انجام میگیرد.

هنگامی که یک کاربر ویندوز تقلبی وارد سیستم میشود پیامی با این مضمون ” به نظر میرسد که شما قربانی دزدی نرم افزار شده اید. مایکروسافت کپی ویندوز موجود در کامپیوتر شما را اصل نمیداند.” دریافت می کند.

در ابتدای این پیام چنین گفته شده است که “این اخطار تا زمانی که در کامپیوتر شما از ویندوز اصل استفاده شود، همچنان نمایش داده خواهد شد.” پیام مشابهی هم در فواصل مختلف به صورت پاپ - آپ از قسمت Tray درWindows taskbar بیرون می آید.

اگر کاربری بخواهد این اخطار را نادیده بگیرد- در اولین اخطار، دگمه ای با این شرح : “مشکل مرا بعدآ حل کن” در نظر گرفته شده است که موجب بسته شدن پنجره اخطار میشود - ویندوز یک بنر دائمی در قسمت پایین صفحه باز میکند که همان اخطار قبلی در آن نوشته شده است.

تمام این پیامها به وب سایتی منتهی میشوند که مایکروسافت در آن مزایای ویندوز اصل را اعلام میکند و به شرح مجدد پیشنهاداتی میپردازد که مدتی قبل درباره نسخه های رایگان یا با تخفیف ویندوز XP معمولی و حرفه ای ارایه داده بود.

اگر شما هم یک رایانه متصل به اینترنت داشته باشید و از قضا اقدام به آپدیت کردن ویندوز ایکس پی خود نموده باشید ( و یا در صورت روشن بودن اتوماتیک آپدیت ویندوز که به صورت اتوماتیک فایلهای آپدیت را از اینترنت دریافت می کند) حتما با پیغام های آزاردهنده این ابزار برخورد داشته اید . (با توجه به ویندوزهای غیراصل که از آنها استفاده می کنیم)

 

دوستانی رو میشناسم که برای همین مشکل مجبور به نصب دوباره ویندوز شده اند !

اما تاکنون برای این مشکل دنبال راه چاره بوده اید ؟

جالب اینجاست که اگر جستجوی کوچکی در اینترنت انجام دهید مشاهده خواهید کرد که هزاران نفر همانند شما با این مشکل دسته و پنجه نرم می کنند و در جستجوی راه حلی برای حذف این پیغام های آزاردهنده هستند .

اتفاقا راه حل های متفاوت و گوناگونی هم برای حل این مشکل وجود دارد .

به طور مثال اینجا را ببینید .

راه حلی که در این صفحه پیشنهاد شده ، شامل ۲۰ مرحله متفاوت و گوناگون است که شامل دستکاری در DLL های ویندوز و شاخه system32 ویندوز است و علاوه بر مراحل طولانی و طاقت فرسا و دلهره آور در انجام کار ، این خطر نیز وجود دارد که به دلیل یک اشتباه در شاخه system32 ویندوز و DLL های آن ، ویندوز خود را از دست بدهید .

» اینبار قصد معرفی یک نرم افزار کوچک و رایگان ۸ کیلوبایتی! را داریم که تنها با اجرای آن و یکبار Restart ویندوز تمامی مشکلات و پیغام های آزاردهنده را حذف خواهد کرد ! و نیازی به انجام هیچ کار دیگری ندارید …
 

به همین راحتی … به همین خوشمزگی

» دریافت نرم افزار Remove WGA 1.2

حجم : تنها ۸ کیلوبایت!

فکر می کنم دوستانی که تاکنون این مشکل گریبانگیرشان شده است هیچ گاه فکر نمی کردند به همین راحتی و تنها با اجرای یک فایل کوچک ۸ کیلوبایتی مشکل به طور کامل حل شود .