تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل

اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.


با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جالب اینجاست که طی سالهای متمادی که گذشته است، هنوز هم باطری‌های تلفن های همراه هوشمند نهایتا برای مدت 72 ساعت قابل استفاده هستند و نه بیشتر !


در واقع این موضوع مربوط به این میشود که با وجود پیشرفت تکنولوژی در ساخت باطری های تلفن های همراه، به همان نسبت سخت افزارهای قدرتمندتر و بالطبع پرمصرف تری در تلفن های همراه استفاده شده است. (البته به نظر شخصی من تکنولوژی باطری های موبایل و لپ تاپ طی دهه گذشته تغییر شگرفی نکرده است)


یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هم مشکل تخلیه زودهنگام باطری های تلفن هایشان است. در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی معرفی خواهد شد که از طریق آن میتوانید زمان استفاده از باطری های تلفن های هوشمند را افزایش دهید.



1. خاموش کردن قابلیت لرزاننده یا ویبره (Vibrations):


قابلیت ویبره از امکانات قدیمی تلفن‌های همراه است. اما مهمترین استفاده این قابلیت هنگامی است که کاربر در یک جلسه یا نشست و یا سالن تئاتر و … است که لازم است تلفن همراه در حالت بی صدا (Silent) باشد تا با استفاده از لرزاننده بتوان متوجه تماس جدید و یا پیام کوتاه و یا ایمیل جدید شد. بنابراین استفاده از قابلیت ویبره در حالت General یک کار بیهوده و اضافی است که نتیجه آن چیزی جزء مصرف بخش قابل توجهی از باطری موبایل تان نخواهد بود.


هنگامی که تلفن همراه تان زنگ میخورد ارتعاشاتی در بلندگوی موبایل‌تان به وجود می‌آید که این ارتعاشات کوچک نهایتا سبب شنیدن موزیکی میشود که از آن به عنوان زنگ موبایل یاد میشود. این ارتعاشات کوچک بلندگو را با ارتعاشاتی مقایسه کنید که کل گوشی تان را می‌لرزاند ! اولین قدم برای صرفه جویی در مصرف تلفن همرا‌ه‌تان مدیریت ویبره در تلفن همراه تان است. همان طور که گفته شد بهتر است این قابلیت را در حالت General غیر فعال کنید و تنها در حالت Silent آن را فعال نگه دارید.



2. کاهش نور صفحه نمایش :


شاید باورتان نشود که با کم کردن چند درجه از روشنایی صفحه نمایش عمر شارژ باطری تان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند. همچنین در برخی از تلفن های هوشمند قابلیتی با نام Auto Brightness وجود دارد که با فعال کردن آن، نور صفحه نمایش‌تان در محیط های نوری زیاد به طور خودکار کمتر میشود.

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



به هر حال توصیه میشود هیچگاه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را در بالاترین حد آن نگاه ندارید نور صفحه های نمایش خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، قاتل باطری شما هستند. همچنین استفاده از پوسته ‌ (Theme)های تیره به جای پوسته‌های روشن میتواند یکی دیگر از راه‌های ساده مدیریت نور صفحه نمایش برای افزایش عمر شارژدهی باطری تلفن همراه‌ تان باشد.



3. مدیریت قابلیت Screen Timeout :


یکی از قابلیتهایی که در تلفن‌های همراه تعبیه شده است، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش پس از مدت زمان معین از عدم استفاده از تلفن همراه است. بهتر است زمان این قابلیت را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید. این موضوع موجب میشود تا در مجموع مدت زمان کوتاهتری صفحه LCD گوشی‌تان روشن باشد و در نتیجه انرژی کمتری از باطری تلفن‌تان مصرف شود.



4. هنگامی که از تلفن همراه‌‌تان برای مدتی استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید:


در شب و هنگامی که قصد دارید تا به رختخواب بروید و استراحت کنید، گوشی خود را خاموش کنید. این موضوع موجب جلوگیری از اتلاف ساعت‌ها انرژی باطری موبایل‌تان خواهد شد. رعایت همین نکته ساده باعث میشود تا در هر دوره‌ی شارژ حداقل یک روز بیشتر بتوانید از باطری گوشی تان استفاده کنید. مثلا اگر تا به حال هر دو روز یکبار مجبور به شارژ مجدد باطری موبایل‌تان داشتید حالا خواهید دید که هر سه روز یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهید کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله بالا آمدن مجدد سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی که با آغاز بالا آمدن سیستم عامل تلفن همراه شروع به کار میکنند را ندارید و به قول معروف Load گوشی‌تان زیاد طول میکشد میتوانید گوشی خود را در هنگام خواب در حالت Offline و یا در بعضی گوشی ها در حالت Flight Mode قرار دهید.با این کار تنها سیم کارت شما خاموش خواهد شد و ارتباط تان با اپراتور تلفن همراه تان قطع میشود که این موضوع نیز موجب کاهش مصرف باطری تلفن خواهد شد. علاوه بر آن برای اس‌ام‌اس های تبلیغاتی، نیمه شب سراسیمه از خواب بلند نخواهید شد !


علاوه بر آن اگر از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراه‌تان را با خود به رختخواب میبرید یا در بالای سرتان میگذارید و اگر به سلامتی خود اهمیت می‍دهید خاموش کردن تلفن همراه و یا قرار دادن آن در حالت Offline یا Flight Mode موجب جلوگیری از تاثیر امواج مخرب تلفن بر روی مغزتان در هنگام خواب خواهد شد.



5. شارژ صحیح باطری :


هنگامی که در مورد باطری‌های گوشی‌های تلفن‌های همراه صحبت می‌کنیم به طور کلی بحث ما شامل دو نوع مختلف از باطری‌های قابل شارژ است :

لیتیوم یون (Li-Ion)، و باتری های بر پایه نیکل که خود به دو گروه نیکل متال هیدرید (NIMH) و نیکل کادمیوم (NiCd) تقسیم می‌شود.


ظرفیت باطری‌های نیکل کادمیوم (NiCd) با هر بار که آن را شارژ می‌کنید کاهش می‌یابد با این حال باطری های نیکل کادمیوم دارای عمر بسیار بیشتری نسبت به باطری‌های نیکل متال هیدرید هستند. اگر تلفن همراه شما از باطری‌های نوع لیتیوم استفاده می‌کند میبایست همیشه قبل از اینکه ظرفیت شارژ گوشی به طور کامل خالی شود اقدام به شارژ مجدد باطری کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


باتری های لیتیوم یون طولانی ترین چرخه زندگی در میان سه نوع از باتری‌های معرفی شده را دارا هستند آنها همچنین نیاز به شارژ به دفعات بیشتری (حتی زمانی که باتری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد) دارند.


برای استفاده بیشتر از باطری تلفن همراه خود به مدت طولانی تر، لازم است تا ابتدا بدانید تلفن همراه تان از کدام یک از باطری های شرح داده شده استفاده می‌کند و با توجه به اطلاعات بدست آمده استراتژی مناسبی را برای نگهداری باطری‌ انتخاب کنید.


راستی شارژ ابتدایی 12 ساعته تلفن های همراه هم صحت ندارد ! و این موضوع مربوط به مدلهای بسیار قدیمی و منسوخ شده از باطری های قابل شارژ بوده است که دیگر استفاده نمیشوند. اگر دقت کنید این موضوع که تا حد بسیار زیادی از طرف فروشندگان تلفن همراه و افراد عام توصیه میشود در هیچ کدام از دفترچه‌های راهنمای همراه محصول نیز نوشته نشده است!



6. بستن برنامه‌های غیرضروری


یکی از قابلیتهای مفید گوشیهای هوشمند، امکان اجرای چندین و چند نرم افزار به صورت همزمان در تلفن همراه است. اما این موضوع نیز یکی از قاتلین مصرف باطری موبایل‌تان است، در واقع بهتر از این قابلیت تنها مواقعی استفاده کنید که واقعا به آن احتیاج دارید. و در مواقع غیر ضروری از باز گذاشتن نرم افزارها و بازی های مختلف در پس زمینه گوشی خودداری کنید. برای مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا نرم افزارهای مختلفی نیز وجود دارد مثلا برای گوشی های اندرویدی میتوانید از نرم افزار مفید Advanced Task Killer استفاده کنید.



7. غیر فعال کردن مکان یاب ماهواره‌ای (GPS)


احتمالا اگر یکبار تجربه کرده باشید و GPS گوشی‌تان را فراموش کرده باشید تا خاموش کنید و یا نرم افزاری داشته باشید که در پس زمینه در حال اجرا باشد و از جی پی اس گوشی استفاده می‌کند حتما خواهید دید که در کمتر از یک روز باطری گوشی شما نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


همواره دقت داشته باشید GPS گوشی‌تان در مواقعی که نیازی به آن ندارید در حالت غیرفعال باشد.


8. وقتی سیگنال بلوتوث، وای‌فای و یا سیگنال آنتن شبکه وجود ندارد ...

وقتی در مکانی هستید که فاقد پوشش دهی اپراتور است و در اصطلاح گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، اگر امید ندارید تا به زودی به مکانی برسید که گوشی تان آنتن میدهد بهترین کار این است که گوشی خودتان را در حالت flight Mode یا Offline قرار دهید. چرا که در صورت عدم دریافت سیگنال سیم‌کارت، گوشی تان مدام سعی میکند تا سیگنال اپراتور را یافت کند، این عمل انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و سبب تخلیه باطری تلفن همراه‌تان در زمان کوتاهی خواهد شد.


این موضوع در مورد Wifi و بلوتوث گوشی نیز صدق می‌کند. هنگامی که نیازی به استفاده از شبکه بی‌سیم یا بلوتوث ندارید. آنها را غیرفعال کنید تا در مصرف باطری تلفن همراه تان تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده باشید.



9. به حداقل رساندن اطلاع‌دهنده‌ها


برنامه‌های زیادی وجود دارند که با اتصال مداوم به اینترنت، اطلاعیه ها و اعلان‌هایی را به شما اعلام می‌کنند، آخرین اخبار، آخرین ایمیل‌ها و آخرین فعالیت‌ها در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس بوک و از جمله این اعلان ها هستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اما وقتی تعداد این اعلان‌های نرم افزاری زیاد میشود، نه تنها به یک مورد آزاردهنده تبدیل میشوند بلکه باعث هدر رفتن مقدار قابل توجهی از انرژی باطری تلفن‌تان خواهد شد. علاوه بر استفاده ای که هر کدام از اعلان دهنده ها از اینترنت دارد، هر اعلان باعث روشن شدن صفحه نمایش، پخش یک آلارم و یا یک لرزش در تلفن همراه خواهد شد … بهتر است اعلان های نرم افزارهای غیر ضروری را غیر فعال کنید.



10. هوای سرد !


احتمالا برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید باطری‌های تلفن‌های همراه هنگامی که گوشی‌تان گرم میشود زودتر تخلیه میشوند ! به عبارت ساده، گوشی های هوشمند خود را در زیر نور مستقیم خورشید و یا در هر جایی که گرم است قرار ندهید.


یکی از شایع ترین این موارد قراردادن گوشی های هوشمند بر روی داشبرد یک ماشین پارک شده در زیر نور خورشید است.

نظرات 2 + ارسال نظر
<a href='http://sitecode.ir'>طراحی سایت</a> چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 03:10 ق.ظ http://sitecode.ir/

بسیار عالی ممنون از مطالب خوبتون

محمجواد سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.cloob.com/name/seven_se_a

سلام
ممنون از مطلب مفیدت داداش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد