تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

طراحی جدید Gmail لو رفت


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تیم Gmail به صورت اشتباهی ویدئویی را بر روی یوتیوب منتشر کرد که در آن یکی از اعضای تیم در مورد طراحی جدید این سرویس ایمیل توضیح می دهد.

بر اساس گزارش digitaltrends در این ویدئو که به صورت اتفاقی توسط یکی از کاربران یوتیوب مشاهده و دانلود شده و سپس بار دیگر بر روی یوتیوب قرار گرفته است، جیسون کورنول، یکی از اعضای تیم طراحی گوگل می گوید: "طی این مدت به سختی مشغول کار بودیم تا چهره ای جدید برای Gmail ارائه کنیم. ما به کلی طراحی Gmail را تغییر داده‌ایم."

تغییرات ایجاد شده در Gmail در نگاه اول کوچک به نظر می رسد اما طرح جدید انعطاف پذیری را در آن بسیار بالا برده و چهره ای شبیه به گوگل پلاس به آن داده است. هنوز مشخص نشده است که آیا این تغییرات همزمان با ادغام Gmail با گوگل پلاس اعمال خواهد شد یا پیش از آن.

تغییرات اصلی در طرح جدید:

انعطاف پذیری:

در طرح جدید، Gmail به صورت اتوماتیک با اندازه پنجره مرورگر شما تنظیم می شود. همچنین شما می توانید با تغییر اندازه مرورگر خود، اندازه صفحه Gmail را تنظیم کنید. علاوه بر این با استفاده از تنظیماتی که با کلیک بر روی چرخ دنده سمت راست بالای صفحه نمایش داده می شود، می توان نحوه نمایش لیست ایمیل ها را تغییر داد. بدون شک کسانی که از نت بوک استفاده می کنند از این تغییر بسیار خوشحال خواهند شد. همچنین در طرح جدید کاربر می تواند در ستون سمت چپ، فضای اختصاص داده شده به برچسب ها و بخش مربوط به چت را به دلخواه تغییر دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طرح پس زمینه:

این امکان فراهم شده است که کاربر بتوانند به راحتی پس زمینه صفحه خود در Gmail را با تصاویر کیفیت بالای مختلف تغییر دهد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ایمیل ها:

نحوه نمایش ایمیل ها نیز تغییر کرده است. این تغییر بسیار شبیه به طرحی است که فیس بوک در بخش ایمیل های خود پیاده کرده است. در طرح جدید Gmail، ایمیل های که در آن ها چندین بار از سوی شما و فرستنده پاسخی رد و بدل شده زیر هم نمایش داده می شوند، درست مثل کامنت هایی که به یک پست وب سایت داده می شوند. علاوه بر این، در تغییری دیگر که باز هم شبیه به ایمیل فیس بوک است، در هر ایمیل، عکسی کوچک از فرستنده در سمت چپ آن نمایش داده می شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جستجو:

یکی از مشکلات اساسی در Gmail مشکل دسترسی به جستجوی آن بود. اکنون با اضافه شدن یک منوی drop down بخش جستجو به راحتی و با شکل و شمایلی جدید در دسترس کاربر خواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


تبلیغات:
البته نکته ای که در ویدئو به آن اشاره نشده است مکان جدید در نظر گرفته شده برای تبلیغات در این طرح است. علاوه بر ستون سمت راست، مکانی نیز در پایین صفحه ایمیل برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد