تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

ساخت قطار هوایی خورشیدی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سیستم مفهومی JPods‌ نمونه ای از خطوط حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT)‌ است که انرژی مورد نیاز برای حرکت کابین های الکتریکی توسط پنل های خورشیدی تأمین می شود. با توجه به لزوم ایجاد تغییرات اساسی در نسل جدید سیستم های حمل و نقل و استفاده از سوخت های پاک، سیستم‌های حمل و نقل پر سرعت شخصی (PRT) طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند.

سیستم حمل و نقل بدون ایجاد ترافیک، بدون نیاز به جای پارک، استفاده از سیستم هوشمند رایانه‌یی برای مسیریابی خودکار و ‌استفاده از انرژی خورشیدی از جمله مزیت‌های سیستم مفهومی JPods است که توسط "بیل جیمز" طراحی شده است.


در سیستم JPods کابین های الکتریکی مجهز به چهار تا شش صندلی در زیر خطوط ریلی هوایی به حرکت در می آیند. وزن هر کابین 226 کیلوگرم است که می تواند تا وزن 544 کیلوگرم بار یا مسافر را تحمل کند. سیستم کنترل کننده چرخ ها و حسگرهای نصب شده بر روی کابین و خطوط ریلی با قابلیت برنامه ریزی شدن، مانع از برخورد کابین ها با یکدیگر در طول مسیر می شوند.


انرژی مورد نیاز برای به حرکت در آمدن کابین های الکتریکی از طریق پنل های خورشیدی فتوولتائیک (PV) تأمین می شود. پنل های خورشیدی بر بالای سطح خطوط ریلی نصب می‌شوند؛ عرض خطوط ریلی چهار متر در دو مسیر رفت و برگشت است که در ایستگاه ها عرض آنها بین شش تا 10 متر افزایش می یابد. سرعت سیستم مفهومی JPods حدود 48 کیلومتر در ساعت است و می تواند بسته به نوع کاربری از موتورهای با قدرت 700 وات تا 6.5 کیلووات استفاده کند.


سیستم رایانه‌یی قادر است به صورت خودکار بهترین مسیر را تعیین کند. انرژی مصرفی نیز یک دهم خودرو یا اتوبوس است که باعث کاهش چشمگیر هزینه ها می شود. یک نمونه آزمایشی از سیستم مفهومی JPods در ابعاد کوچک برای نشان دادن نحوه عملکرد سیستم طراحی شده است




منبع : کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد