تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مطالب آموزشی این هفته

مطالبی که در این پست می خوانید:

  • عکس گرفتن از صفحه مونیتور در ویندوز ویستا

  • نوشتن چند سطر در یکبار ارسال پیام در یاهو مسنجر

  • دانلود فایلهای مختلف به شکل رایگان از گوگل

  • هفت ترفند مفید در نرم افزار مایکروسافت ورد

  • سالم سازی 100% ویندوز اکس پی

  • پرسیدن ساعت از گوگل

  • دسترسی آسان به همه قسمتهای یاهو

  • افزودن Copy to و Move to به منوی راست کلیک

  • تغییر حجم سطل زباله ویندوز


ادامه مطلب ...

چند کلیدهای کوتاه مفید


ALT+PRT SCN.....پرینت پنجره ای که باز است.CTRL+PRT SCN......پرینت از کل صفحه نمایش در هر حالتی که هست.ALT+TAB............امکان انتخاب یک صفحه از بین چند صفحه به سرعت!!!WINDOWS+E........باز کردن windows explorer.WINDOWS+D......حد اکثر یا حد اقل کردن اندازه همه پنجره ها.WINDOWS+BREAK.....باز کردن system properties.SHIFT ....هنگام قرار دادن cd موجب غیر فعال کردن auto run میشود.SHIFT+DELETE......نادیده گرفتن سطل آشغال در عملیات حذفCtrl + c: --------کپی Ctrl + x:-------بریدن Ctrl + v:---------برگرداندن از حافظه Ctrl + z:--------------برگشت به حالت قبل Dele:--------------پاک کردن Shift + delete:------پاک کردن بدون قرار گرفتن در سطل آشغال
کشیدن یک ایتم +
ctrl-------کپی ایتم انتخاب شده
کشیدن یک ایتم +
ctrl + shift------ایجاد میانبر برای ایتم انتخاب شده F2------تغییر نام Ctrl + right arrow----- برگشت به ابتدای کلمه Ctr + left arrow------رفتن به ابتدای کلمه بعدی Ctrl + down arrow-----رفتن به ابتدای خط بعدی Ctrl + up -------رفتن به ابتدای خط حاضر Ctrl + shift +arrow-------روشن کردن یک بلوک از متن Shift + arrow-----انتخاب بیش از یک ایتم Ctrl + A------- انتخاب همه موارد F3-----جستجو Alt + enter-------نمایش مشخصات برای ایتم Alt + f4-------بستن یک ایتم یا خارج شدن از آن Alt + spacebar------باز کردن میانبر برای پنجره فعال Ctrl + f4-بستن پرونده فعال هنگامی که چند پرونده فعال وجود دارد Alt + tab------حرکت بین پنجره های باز Alt + esc-------گردش بین ایتم ها در پنجره های باز F4---نمایش منوی آدرس بار در my computer و windows explorer Shift + f10 ------نمایش میانبر برای ایتم انتخاب شده Alt + spacebar------نمایش منوی سیستم برای پنجره انتخاب شده Ctrl + esc -------نمایش استارت منو F5------بازیابی دوباره منو باز شده

دو ترفند دیگر

چگونه می توان Administrative Tools را برای همیشه مخفی کرد؟

برای این منظور باید تغییرات زیر را در رجستری اعمال کنید:

Hive: HKEY-CURRENT-USER
Key:Software\Microsoft\windows\Current
Version\Explore\Advanced
Name:Start Menu Admin Tools
Data Type: REG-SZ
Value:
اگر
yes باشد نمایش داده می شود و اگرNo باشد مخفی می شود

چگونه برنامه ای را فقط یک بار هنگام بوت سیستم اجرا کنید؟

اگر می خواهید هنگام بالا آمدن ویندوز برنامه ای فقط یکبار اجرا شود و در دفعات بعدی غیرفعال باشد تغییرات زیر را در رجستری اعمال کنید:
Hive:HKEY-CURRENT-USER
Key:Software\Microsoft\Windows\Current Version\Run once
نام برنامه مورد نظر :
Name
Data Type:REG-SZ
مسیری که در آن قرار دارد

دو ترفند جدید امروز

راه حل مشکل کاربران هنگام خروج از ویندوز

 

شاید تا کنون به این مشکل برخرد کرده باشید که وقتی میخواهید از ویندوز خارج شوید، پیغامی مبنی بر اینکه آیا میخواهید فلان برنامه ای که در حال اجراست از حافظه خارج کنید. برای اینکه ویندوز به طور اتوماتیک این برنامه ها را از حافظه بیرون بیاورد، بدین شکل عمل کنید:

ابتدا در Run فرمان Regeditرا تایپ کرده و سپس آدرس زیر را دنبال کنید:
HKEY_USER\DEFAULT\Control panel\Desktop
حالا یک مقدار رشته ای Auto EndTasks بسازید و به آن مقدار1 بدهید. و اگر هم که بود فقط به مقدار عدد 1 تغییر دهید

تغییر پارامترهای کاربری ویندوز

 

راحترین کار برای اجرای سریع نرم افزارهای پرکاربرد قراردادن آنها در منوی pop-up ویندوز است. پس از قراردادن نام نرم افزاریا برنامه مورد نظرتان در منوی pop-up ویندوز هر کجا که کلیک راست انجام دهید، ویندوز این منو را باز کرده و یا برنامه یا نرم افزار تعریف شده توسط شما را نیز بعنوان یک گزینه نشان خواهد داد.
کاربر با انتخاب این گزینه که در هر قسمت از سیستم عامل در دسترس وی می باشد می تواند نرم افزار مربوطه را اجرا کند. مراحل اضافه کردن یک گزینه به منوی pop-up ویندوز نسبتا ساده بوده و از طریق دستکاری کلیدهای رجیستری قابل انجام است. برای اینکار کافی است تا برنامه RegEdit را اجرا کرده و سپس کلیدHKEY-CLASSES-ROOT\Directory\Shel را باز کنید. پس از باز کردن این کلید،کلیدی با نام دلخواه(مثلاDOS) در آن ایجاد کنید. پس از ایجاد کلید آن را هم باز کرده و رشته پیش فرض (Default String) آن را تغییر دهید.
مقدار جدید رشته باید همان عبارتی باشد که دوست دارید تا در منو نشان داده شود. برای مثال ما این مقدار عبارت است ازStart DOS here پس از انجام این کار باید کلیدی به نام Command زیر کلید فعلی ایجاد کرده و رشته پیش فرض آن را نیز تغییر دهید. این رشته باید حاوی دستور باشد که دوست دارید تا با انتخاب منو اجرا شود. در این مثال مقدار این رشته را برابر.com Command قرار می دهیم. در انتها و پس از اجرای کلیه مراحل بالا می توانید برنامه RegEdit را ببندید ، حالا اگر روی هر کدام از دایرکتوری ها کلید سمت راست ماوس را کلیک کنید، داخل منوی باز شده گزینه جدیدی را مشاهده خواهیدکرد. با انتخاب این گزینه نیز درباره برنامه مورد نظرتان اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید که چون کلید مربوطه را زیر کلیدdIRECTORY اضافه کرده بودیم، گزینه حاصله نیز منوی pop-up دایرکتوری ها اضافه شده است ولی در اصل این نوع گزینه ها را می توان به هر کدام از منوهای pop-up ویندوز اضافه کرد.

 

دو ترفند جدید برای امروز

مخفی کردن آیکونها در Desktop

چنانچه مایل نباشید کسی برنامه های موجود در Desktop را با استفاده از آیکونها به اجرا در آورد ، می توانید از این ترفند استفاده کنید . برای انجام این کار ، مسیر زیر را در رجیستری پیدا کنید :

HKEY–current–USER\Saftware\Microsoft\Windows\C urrentVersion\ Policies\explorer

حال با کلیک سمت راست بر روی اکسپلورر ، گزینه ی زیر را انتخاب می کنیم :

NEW \ DWORDvalue

با بوجود آمدن آیکن جدید در سمت راست ، نام آن آیکن را به صورت زیر تعریف می کنیم :

NODesktop حال با دوبار کلیک بر روی آیکون ، عدد 1 را بجای صفر قرار می دهیم .

توجه : برای برگشتن به حالت قبل ، عدد 1 را با صفر عوض کنید

حذف tool-tip ها با ویرایش رجیستری
برای کاربرانی که مدت زیادی است با ویندوز کار می کنند tooi-tipها عموما زائد میباشند . هر چند که برای راه افتادن یک کاربر تازه کار همین tipها کمک بسیار خوبی خواهند بود ولی استفاده کنندگانی که چند ماهی به طور جدی با سیستم کار کنند دیگر نیازی ندارند تا بدانند کلیدهای Maximize، Close،OK و چه کاری انجام می دهند.
برای حذف tool-tip ها و عدم نمایش آنها توسط ویندوز تنها روش استفاده از رجیستری وتغییر مقدار کلیدهای آن است.
برای این منظور باید برنامه RegEdit را اجرا کرده و کلید HKEY-CURRENT-USER\Control Panel\Desktop را باز کنید. پس از باز کردن این کلید روی متغییر UserPreferencemask کلیک کنید تا بتوانید مقدار آن را تغییر دهید. برای اینکه به سیستم عامل بفهمانید که دیگر نمی خواهید tool-tip ها را ببینید، باید از رقم سمت چپ عدد مربوطه 8 واحد کم کنید . البته دقت کنید که این عدد در مبنای 16 ذخیره شده است و شما هم عمل تفریق را باید در همین مبنا انجام بدهید. در مبنای 16،16 رقم وجود دارند که رقم های 0 تا 9 دقیقا مانند سیستم ده دهی بوده و علاوه بر آن 6رقم دیگر نیز وجود دارند که به صورت زیر در نظر گرفته می شوند.f=15،e=14، d=13، c=12، b=11،a=10
بنابراین اگر مقدار متغییر خوانده شده BE 00 00 00 باشد، باید آن را به مقدار 3E 00 00 00 تغییر داده و ذخیره کنید. با این تغییر دیگر tool-tipها را نمایش نخواهد داد.

 

5 دلیل شکست ویستا

ویندوز ویستا، سیستم عامل پر سرو صدای مایکروسافت که این غول نرم‌افزاری حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده بود در اذهان مردم وجهه جالب توجهی ندارد و بسیاری از اهالی فناوری اطلاعات از به کارگیری ویستا سر باز زده‌اند.

 

در حالی که نزدیک به 20 ماه از انتشار ویندوز ویستا می‌گذرد، بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی فورستر، این سیستم عامل تنها در 8/8 درصد کامپیوترهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته است.از سوی دیگر مایکروسافت کار روی سیستم عامل آینده خود ویندوز 7 را شتاب بخشیده است و قصد دارد آن را تا سال 2010 وارد بازار کند.

به این ترتیب انتشار زود هنگام ویندوز 7 از یکسو و افزایش طول عمر ویندوز XP از سوی مایکروسافت توجیه مناسبی برای کنارگذاشتن ویستا از سوی اهالی IT است.وب سایت Tech Republic پنج دلیل عمده برای شکست ویندوز ویستا برشمرده است که آنها را مرور می‌کنیم.

اپل، ویستا را بدنام کرد

تبلیغ هوشمندانه «من یک Mac هستم» اپل، این پیش‌زمینه را به کاربران القا کرد که ویندوز ویستا یک سیستم عامل معیوب و خسته‌کننده است که کار کردن با آن دشوار است. مایکروسافت دو سال پس از تحمل سرکوفت‌های اپل، سرانجام تبلیغاتی با عنوان «من یک PC هستم» را برای دفاع از ویندوز آغاز کرد. این حربه تبلیغاتی ممکن است تاحدودی موثر واقع شود، اما برای تغییر جایگاه ویستا در بین مردم کاری از پیش نخواهد برد.

XP همه چیز دارد

در سال 2001 که ویندوز XP منتشر شد، حدود 600 میلیون کامپیوتر در دنیا وجود داشت که روی 80 درصد آنها سیستم عامل ویندوز نصب بود. از این میان 65 درصد به ویندوز 95، 98 و 26 درصد به ویندوز 2000 و NT تعلق داشت.

یکی از اهداف اساسی ویندوز XP، متحدکردن ویندوزهای سری 9X و ویندوزهایی بود که با کد پایه NT نوشته شده بود که در نهایت این هدف تحقق یافت.

اما در حال حاضر بیش از 70 درصد از کامپیوترهای شخصی دنیا که تعدادشان به 1/1 میلیارد دستگاه می‌رسد به ویندوز XP مجهز است. به این ترتیب این سیستم عامل بزرگ‌ترین پایگاه کاربری را در تاریخ سیستم‌های عامل به خود ا ختصاص داده است.

با این تفاسیر به هم زدن جبری که حول ویندوز XP وجود دارد کار ساده‌ای نیست.

گفتنی است ویندوز XP حتی می‌تواند طی سال‌های آینده سهم بیش‌تری از بازار را تسخیر کند. اما چگونه؟ به زودی بازار پر از کامپیوترهای همراه ارزان‌قیمت یا به اصطلاح نِت‌بوک‌ها خواهد شد.

در حالی که این دستگاه‌های ارزان‌قیمت آنقدر قدرت دارند که برای کاربران امکان اتصال مناسب به اینترنت را فراهم آورند، در اجرا و پشتیبانی از ویندوز ویستا کم می‌آورند؛ بنابراین اکثر نت‌بوک‌ها به سیستم‌ عامل ویندوز XP یا لینوکس مجهز هستند.

همچنین اینتل بازار بسیار مناسبی را برای نت‌بوک‌ها ظرف چند سال آینده پیش‌بینی می‌کند.

ویستا کند است

مایکروسافت همواره به د لیل تغییرات فراوان و افزودن قابلیت‌های جدید به برنامه‌ها و نرم‌ افزارهایش که باعث پیچیده شدن کد پایه آنها می‌شود از سوی اهالی IT مورد انتقاد بوده است. اما این جو منفی هیچگاه بر فروش نرم‌افزارهای مایکروسافت تاثیر چندانی نداشته است.

اما دست آخر، مایکروسافت با ویندوز ویستا و اشکالات متعدد آن به دام افتاده است و دیگر کسی به راحتی از پیچیدگی نرم‌افزاری ویستا نمی‌گذرد.

ویندوز ویستا از بیش از 50 میلیون خط کد تشکیل شده است. اما ویندوز XP در زمان عرضه از 35 میلیون خط کد تشکیل شده بود که هم‌اکنون به 40 میلیون خط کد رسیده است.

پیچیدگی نرم‌افزاری ویستا باعث افت سرعت آن، حتی روی سریع‌ترین و جدیدترین کامپیوترها می‌شود. به جرات می‌توان گفت آخرین نسخه ویندوز XP عملکرد بهتری از ویندوز ویستا دارد. علاوه بر این نباید فراموش کنیم که هیچکس دوست ندارد کامپیوتر جدیدش، کندتر از سیستم قدیمی‌اش باشد.

اصلا ویستایی در کار نبود

مایکروسافت با عرضه ویندوز XP بر آن بود که مدل تجاری سیستم عامل خود را دگرگون کند تا کاربران از خرید بسته‌های نرم‌افزاری، به اشتراک نرم‌افزاری روی آورند.به همین دلیل، مایکروسافت نامگذاری سالانه سیستم عامل‌هایش را تغییر داد و نام XP را برای سیستم عامل جدید خود در آن زمان برگزید که از کلمه experience (تجربه) برگرفته شده و به این معناست که کاربران تجربه متفاوتی را پشت سر خواهند گذاشت.

به عبارت دیگر هدف کلی مایکروسافت با ویندوز XP این بود که کاربران و شرکت‌ها به طور سالیانه حق اشتراک بپردازند و از تمام به روزرسانی‌های نرم‌افزاری ویندوز XP بهره‌‌مند شوند.

البته پرداخت نکردن حق اشتراک به معنای از کار افتادن سیستم عامل بود و به این گونه فعال‌سازی برنامه‌ها و نرم‌افزارها با ویندوز XP جا افتاد.

مایکروسافت، ویندوز XP و آفیس XP را همزمان در سال 2001 منتشر کرد که کاربران می‌بایست کد فعال‌سازی هر دو نرم‌افزار را وارد می‌کردند. در واقع این، آغازی برای جا انداختن مدل تجاری اشتراک نرم‌افزاری بود که البته مایکروسافت در پایان سال 2001 از فروش آفیس تحت مدل تجاری اشتراکی دست کشید و برای فروش نرم‌افزارهایش به همان مدل تجاری سابق روی آورد.در واقع ارایه به روزرسانی‌های پیوسته به جای انتشار یک نسخه نرم‌افزاری جدید ظرف هر 5-3 سال، ایده خوبی بود، اما مایکروسافت کار با این مدل تجاری را بلد نبود و از این رو به همان مدل تجاری سنتی بسنده کرد که چندان با وضعیت فنی و اقتصادی دنیای IT همخوانی ندارد و اینگونه بود که ویستا متولد شد.

ترک عادت موجب مرض است!

دلیل عمده رونق ویندوز XP، پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سازگاری با ویندوز‌های 9X و همچنین دارا بودن انسجام ویندوز NT بود.

ارایه یک پلات‌فورم واحد ویندوز که از سازگاری بالایی برخوردار باشد و کاربری ساده و آسانی را برای کاربران مجموعه‌های IT و فروشندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار فراهم آورد مساله بزرگی بود که مایکروسافت با ویندوز XP به خوبی از عهده آن برآمد.

اما مایکروسافت به این نکته مهم در مورد ویستا توجه نکرد و با وجود طولانی بودن دوره نسخه بتا ویستا، این سیستم عامل در زمان عرضه در ژانویه سال 2007 با بسیاری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها سازگار نبود.

به این ترتیب با وجود بلا استفاده بودن تعداد زیادی از برنامه‌ها و سخت‌افزارها در ویستا، این سیستم عامل در میان بسیاری از اهالی صنعت IT عملا جایی نداشت.

همچنین پس از اینکه موج وسیعی از ویروس‌ها، کرم‌ها و بدافزارها در اوایل دهه جاری پلات‌فورم ویندوز را تضعیف کرد، مایکروسافت تصمیم گرفت محصولات خود را ایمن سازد.

یکی از نتایج این گام بزرگ، انتشار سرویس پک 2 ویندوز XP بود که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و این ویندوز را به پرکاربرترین سیستم عامل دنیا تبدیل کرد.

ویندوز ویستا مطمئنا ایمن‌ترین سیستم عامل مایکروسافت است، اما کاربران مجبورند در ازای این امنیت، قیمت گزافی را بپردازند.

در یک کلام، ویندوز ویستا بسیاری از عادات کاربران در ویندوز XP را زیر پا گذاشت.

لباسی که به اینترنت متصل می شود!

هر فرد با این لباس در دنیای اینترنتی هویت پیدا می کند. لباس دیجیتالی 41-Wدر دو مدل 49 و 56 دلاری ساخته شده است.

 

از آنجایی که ابزارهای دیجیتالی به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده و بیش از پیش از حجم و اندازه آنها کاسته می شود لباس ها نیز این روزها می توانند به عنوان یک ابزار دیجیتالی برای ما مورد استفاده قرار گیرند.لباس جدیدی که به تازگی با نام 41-Wساخته شده است به طور کامل با دیگر لباس ها تفاوت دارد و می تواند به صورت بی سیم ارتباط فرد را با سایت های اینترنتی مثل MySpace، وبلاگ ها یا دیگر شبکه های اجتماعی برقرار کند.این لباس قادر است پس از دریافت تصاویر ارتباط خود را با سایت های اینترنتی یاد شده برقرار کرده و عکس ها را به صورت بی سیم روی این سایت ها منتشر کند.روی هر کدام از این لباس ها آرم به خصوصی حک شده است که مدل های دیگر 41-W آن را ندارد. زمانی که فرد قصد خرید این لباس را دارد فروشنده اطلاعات شخصی کاربر را به تراشه هوشمندی که در این آرم جاسازی شده وارد می کند و به این صورت هر فرد با این لباس در دنیای اینترنتی هویت پیدا می کند. لباس دیجیتالی 41-Wدر دو مدل 49 و 56 دلاری ساخته شده است.

 

هارد دیسک جدید سیگیت برای سرور

این هارددیسک نیز با اندازه 5/2 اینچ ساخته شده بود و در اصل، نسخه به‌روز شده هارددیسک Savvio 10K.2 محسوب می‌شد.

شرکت سیگیت(Seagate) هارددیسک 5/2 اینچی جدیدی را برای سرورها عرضه کرد که ظرفیت آن نسبت به مدل پیشین دو برابر شده است و می‌تواند در هر دقیقه بیش از 15 هزار دور بچرخد.
این هارددیسک جدید که Savvio 15K.2 نام گرفته است، 146 گیگابایت ظرفیت دارد و 15 هزار دور در دقیقه می‌چرخد. مدل پیشین هارددیسک سیگیت برای سرورها تنها 73 گیگابایت ظرفیت داشت.
هارددیسک جدید این شرکت که با ظرفیت 73 گیگابایتی نیز ساخته شده است، به رابط کاربری SAS مجهز شده و می‌تواند با سرعت 6 گیگابایت در ثانیه فعالیت کند.
هارددیسک جدید شرکت سیگیت در مقابل هارددیسک‌های 5/3 اینچی که هم‌اکنون برای سرورها در بازار فروخته می‌شود، 115 درصد سریع‌تر و کارآمدتر است.
عرضه این محصول چهار ماه پس از عرضه هارددیسک دیگری از شرکت سیگیت صورت می‌گیرد که Savvio 10K.3 نام داشت و می‌تواند با سرعت 10 هزار دور در دقیقه فعالیت کند.
این هارددیسک نیز با اندازه 5/2 اینچ ساخته شده بود و در اصل، نسخه به‌روز شده هارددیسک Savvio 10K.2 محسوب می‌شد. شرکت سیگیت براساس سیاست‌های خود هم‌اکنون در تلاش است با کوچک‌ کردن محصولات خود، کارایی آنها را افزایش دهد.به گفته شرکت سیگیت، هارددیسک جدید Savvio 15K.2 نسبت به مدل 5/3 اینچی خود تا 70 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند. سری هارددیسک‌های Savvio محصولاتی هستند که سیگیت آنها را "معماری واحد ذخیره‌سازی اطلاعات" می‌خواند و روی آنها رابط‌های کاربری SCSI یا SAS نصب می‌شود.

درخشش پردازنده‌های Core i7 اینتل در آزمون‌های مقایسه‌

 آزمون‌های انجام شده برای تعیین میزان سرعت و قدرت سری جدید پردازنده‌های Nehalem اینتل نشان می‌دهند که این چیپ‌ها با ورود به بازار عنوان سریع‌ترین چیپ‌های جهان را بخود اختصاص خواهند داد.

این پردازنده‌های جدید که از نوع چهار هسته می‌باشند تا انتهای همین ماه وارد بازار خواهند شد.
سری پردازنده‌های Core i7 برای استفاده در سیستم‌های رومیزی طراحی شده است و فعلاً شامل سه عضو 3.2GHz Core i7 965 Extreme Edition، 2.93GHz Core i7 940 و 2.66GHz Core i7 920 می‌باشد.

در این آزمون‌ها که از سوی vnunet و با استفاده از نرم‌افزار Benchmarking معروف PCMark05 صورت گرفتند Core i7 965 Extreme موفق شد در بخش Cpu به امتیاز 11072 دست پیدا کند.
این امتیاز 7.5 درصد از از رکورد پیشین 10311 که متعلق به 3.2GHz Intel QX9770 بود بیشتر است.

نتایج بهتر در بخش آزمون کارائی multi-threaded بدست آمدند. رکورد قبلی در این قسمت، امتیاز 12544 بوده که Core i7 توانست با 30 درصد بهبود امتیاز 16202 را بنام خود ثبت نماید.

Nehalem که اینتل از آن بعنوان «بزرگ‌ترین تغییر معماری پلتفرم در دهه اخیر» یاد می‌کند دارای طراحی ماژولاری می‌باشد که سازندگان را قادر می‌سازد تا از دو تا هشت هسته را در هر چیپ جای دهند.
از این چیپ‌ها می‌توان در تمام تجهیزات، از ابزارهای موبایل گرفته تا سیستم‌های سرور استفاده نمود.
قرار است نسخه‌های مخصوص شاخه موبایل و سرور تا 2009 وارد بازار شوند.

Nehalem همچنین با بهبود در طراحی سیستم باس قدیمی توانست ارتباط مستقیمی را بین حافظه سیستم و هر هسته پردازنده برقرار سازد.
این چیپ با معرفی ارتباط داخلی پرسرعت QuickPath قادر است تا ارتباط سریعی را مابین کلیه هسته‌ها و دیگر قسمت‌های سیستم برقرار سازد.

از سوی دیگر خبر می‌رسد رقیب اینتل یعنی AMD نیز بیکار ننشسته و درحال ارتقاء سری پردازنده‌های چهارهسته‌ای شانگهای خود می‌باشد.

این پردازنده که مانند Nehalem از فناوری 45 نانومتری استفاده می‌کند، با هدف تسخیر بازار سرورها ایجاد شده است. بازاری که AMD بیشترین موفقیت‌های خود را در آن بخش تجربه نموده است.

روبوت انسان نما با همه قابلیت های انسانی

این روبوت که روی چرخ راه می رود و بسیار هوشمند است، می تواند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد

شرکت تویوتای ژاپن با همکاری متخصصان دانشگاه توکیو نمونه های اولیه از روبوت انسان نمای جدیدی را تولید کردند که می تواند کارهای روزانه انسان را به راحتی انجام دهد. این روبوت که 155 سانتیمتر قد و 130 کیلوگرم وزن دارد به گونه ای طراحی شده است که می تواند کلیه کارهای روزانه خانه را انجام دهد. روبوت جدید ژاپنی ها قابلیت شناسایی انواع اشیا را دارد و به کمک دو بازوی خود می تواند آنها را بلند کرده و به محل دیگری حمل کند. در این روبوت پنج دوربین ویژه و حسگرهای لیزری فراوانی به کار رفته است تا امکان شناسایی اشیا برای آن فراهم شود. این روبوت که روی چرخ راه می رود و بسیار هوشمند است، می تواند از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد و دیگر آنها را تکرار نکند. به گزارش هموطن آنلاین، روبوت جدید می تواند ظرف ها را از روی میز جمع کند، لباس ها را داخل ماشین لباسشویی بریزد، موسیقی پخش کند، با صاحب خود صحبت کند و ... کارشناسان ژاپنی قصد دارند این روبوت را با قیمت نسبتاً ارزان وارد بازار کنند تا امکان خرید آن برای عموم مردم فراهم شود.


گیگابایت اولین موس مخصوص بازی خود را به بازار عرضه کرد

شرکت گیگابایت که عنوان یکی از بزرگترین سازندگان مادربردها و کارتهای گرافیکی شناخته میشود به تازگی جدیدترین موس خود را برای بازی به بازار عرضه کرده است.

این موس که با نام GM-M8000 شناخته میشود، اولین محصول از موسهای گیگابایت است که با توجه به طراحی و امکانات درنظر گرفته شده برای آن میتواند مورد توجه علاقه مندان به بازیهای کامپیوتری قرار بگیرد. GM-M8000 یک موس لیزری با دقت 4000 نقطه بر اینچ است که از یک حسگر لیزری AVAGO 6090 استفاده میکند.

البته می توان دقت آن را با استفاده از کلیدهای قرار گرفته بر روی موس تغییر داد. با تغییر دقت موس در حقیقت سرعت حرکت نشانگر بر روی صفحه نمایش تغییر میکند. به غیر از این با بهره گیری از 8 کیلوبایت حافظه داخلی میتوان تا 15 پروفایل تعریف شده را در بازیها و نرمافزارهای مختلف تعریف کرده و آنها را به سادگی و فشار یک دکمه بر روی موس اجرا کرد. در ضمن امکان تعریف تعداد نامحدودی پروفایل نرم افزاری نیز توسط نرمافزار این موس پیشبینی شده است.

از دیگر خصوصیات این موس، قابلیت تنظیم وزن آن است. با استفاده از وزنه ها ارایه شده به همراه این موس میتوان وزن GM-M8000 را بین 6 تا 38 گرم و در گامهای 6 گرمی افزایش یا کاهش داد. گیگابایت تصمیم گرفته است برای حرکت روان و بدون اشکال این موس بر روی تمامی سطوح از پدهای تفلونی با طول عمر بالا استفاده کند. این پدها که به خوبی بر روی نواحی از موس که وزن دست بر روی آنها اعمال میشود پخش شدهاند، قادر هستند تا نرمی و راحتی بسیار زیادی را در هنگام انجام حرکات سریع برای کاربر فراهم کنند.

با استفاده از کابل داده USB با پهنای باند 16 بیتی برای ارسال و دریافت دادهها، میتوان بدون مشاهده هیچگونه تاخیری به بازی کردن با این موس پرداخت. در نهایت استفاده از یک سطح ضد عرق بر روی موس سبب میشود تا دستان کاربر هنگام کار طولانی با موس خیس نشده و از روی آن لیز نخورد. با در دسترس قرار دادن 5 دکمه قابل برنامهریزی بر روی موس، گیگابایت موس GA-M8000 خود را به یکی از کاملترین موسها برای بازی بدل کرده است.


مایکروسافت: نسخه بعدی آفیس آنلاین خواهد بو

بگفته مایکروسافت ارتقاء بعدی نرم افزار تجاری آفیس شامل نسخه ویژه ای خواهد بود که اسناد واژه پردازی و صفحات گسترده را در داخل یک مرورگر وب ویراستاری مینماید.

به گزارش رویترز نسخه آنلاین آفیس که شامل نرمافزارهای Word و Excel خواهد بود با هدف مقابله با رقبائی همچون گوگل و همچنین گسترش این نرم افزار که یکی از پرمنفعتترین گروه از محصولات این شرکت محسوب میگردد، ایجاد خواهد شد.

مایکروسافت در این اطلاعیه که روز پنجشنبه منتشر گردید به تاریخ عرضه نسخه جدید که Office 14 نام دارد اشاره ای نکرده است.
پیش از این نسخههای قبلی آفیس با فواصل دو تا سه ساله وارد بازار میشدند. نسخه فعلی در ژانویه 2007 عرضه شده است.

به گفته این شرکت نسخه آنلاین بسته نرم افزاری آفیس حاوی ورژنهای سبک و آنلاین از برنامه های Word, Excel, Power Point و OneNote خواهد بود.
بدین ترتیب کاربران خواهند توانست فایلهای آفیس را از سه طریق استفاده از رایانه های رومیزی، استفاده بصورت آنلاین و همچنین بوسیله ابزارهای موبایل مشاهده و ویراستاری بنمایند.

مایکروسافت بزرگترین سازنده نرم افزار در جهان اخیراً با موج جدیدی از رقبای کوچک و بزرگ از شرکتهای تازه وارد و گمنام گرفته تا رقبائی همچون گوگل مواجه شده است که با حضور در بخش نرمافزارهای اداری با ارائه محصولات و سرویسهای متنوع رایگان یا دارای حق اشتراک ماهیانه، عرصه را بر این شرکت تنگ کرده و زنگ خطر را بصدا درآوردهاند.

Chris Capossela نایب رئیس ارشد بخش تجارت آفیس مایکروسافت در این باره میگوید: «هیچکس و هیچکدام از رقبای ما قادر نیستند بخوبی ما نرمافزار مناسبی را برای مقاصد اداری تهیه کنند که بتواند مانند آفیس بر روی سه پلتفرم رومیزی، آنلاین و موبایل کار کند.»

مایکروسافت تاکنون در برابر عرضه آفیس بصورت سرویس آنلاین مقاومت میکرده و ترجیح میداده تا این برنامه را بصورت بسته نرمافزاری و برای نصب بشکل محلی بر روی دستگاههای منفرد منتشر نماید.
اینک و با ارائه نسخه آنلاین کاربران خواهند توانست فایلهای خود را به اشتراک گذاشته و از سرویسهای آنلاین «رایگان+تبلیغات» و یا سرویسهای بدون تبلیغات و در برابر پرداخت مبالغ ماهیانه استفاده کنند.

 

باریکترین کیبورد با ضخامت 9.3میلیمتر محصول جدید logitech

نظر شما در مورد کیبورد سیستمتان چیست؟ دوست دارید کلید های بزرگ و بر جسته داشته باشد و یا ظریف و کوچک؟! . هر کس سلیقه ای دارد.
امروز مطلع شدیم که کمپانی logitech باریکترین کیبورد خود را در ضخامت 9.3 میلیمتر معرفی کرد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید ظرافت و راحتی استفاده از این کیبورد کاملا ملموس است. غشای انعطاف پذیر سیاه رنگی که به این کیبورد متصل است تایپ کردن را بسیار راحت کرده و می تواند از خستگی مچ دست و انگشتان که تقریبا همگی با آن دست و پنجه نرم می کنیم نجاتمان دهد.
این کیبورد برای انواع pc ها طراحی شده و به گفته این شرکت باریکترین کیبورد موجود در دنیاست. قرار است از اکتبر امسال با قیمت 80$ به بازار عرضه شود. 
خوشگله.مگه نه؟!
منبع

تکنولوژی جدید.


این هم تکنولوژی جدید...

گروپ (لامپ) مسطح...

هموار و مسطح ... نه که کلوله و گرد






نگاهی به خرید سایتها و شرکتهای دات کام

در گردشهای روزانه در اینترنت به جدول زیر  رسیدم که شامل اطلاعاتی از فروش برخی سایتها و شرکتهای دات کام، نام خریدار آنها و قیمت و تاریخ فروش آنهاست و مطالعه آن میتواند مفید باشد. (منبع ویکیپدیا)..... برای من: وبلاگ شیرازی (مدیر بلاگفا)

نام شرکت خریداری شده

 خریدار قیمت

تاریخ

Hotmail Microsoft $400,000,000 December 1997
Internet Movie Database Amazon.com   1998
Viaweb Yahoo! $49,000,000 June 8, 1998
Netscape Communications AOL $4,200,000,000 24 November 1998
GeoCities Yahoo! $3,570,000,000 January 28, 1999
Broadcast.com Yahoo! $5,700,000,000 April 1, 1999
Thawte VeriSign $575,000,000 December 1999
Network Solutions VeriSign $21,000,000,000 2000
eGroups Yahoo! $432,000,000 June 28, 2000
AllBusiness.com NBCi $225,000,000 March 2000
HotJobs Yahoo!   December 27, 2001
PayPal eBay $1,500,000,000 October 3, 2002
Inktomi Yahoo! $235,000,000 March 2003
Pyra Labs Google   2003
Overture Services, Inc. Yahoo! $1,700,000,000 July 2003
Keyhole Inc. Google   2004
Kelkoo Yahoo!   March 25, 2004
Picasa Google   July 2004
Oddpost.com Yahoo!   July 9, 2004
Lycos Daum $95,400,000 August 2, 2004
Upcoming.org Yahoo!   October 5, 2005
Skype eBay $2,600,000,000 October 14, 2005
Ask.com IAC/InterActiveCorp $1,850,000,000 March 2005
TheHomeBuyingCenter Internet Leads Systems $20,000,000 2007
DialPad Communications Yahoo!   June 14, 2005
MySpace News Corporation $580,000,000 July 2005
Konfabulator Yahoo!   July 25, 2005
dodgeball Google   May 2005
Provide Commerce Liberty Media $477,000,000 December 5, 2005
Friends Reunited ITV plc $230,000,000 December 6, 2005
del.icio.us Yahoo! $15,000,000 December 9, 2005
Webjay Yahoo!   January 9, 2006
Shopbop Amazon.com   February 27, 2006
SketchUp Google   March 14, 2006
Writely Google   March 9, 2006
BuyCostumes.com Liberty Media $55,000,000 July 26, 2006
YouTube Google $1,650,000,000 November 13, 2006
WebEx Cisco $3,200,000,000 March 15, 2007
Backcountry.com Liberty Media   May 8, 2007
Last.fm CBS $280,000,000 May 30, 2007
RateYourMechanics.com Kevin Harris Acquisitions $2,800,000 August 30, 2007
Bodybuilding.com Liberty Media $100,000,000 January 6, 2008
CNET Networks CBS $1,800,000,000 May 15, 2008

نمایش فایل های ویدوئیی .DAT در مدیا پلیر ویندوز

 

حتماً به این کاستی در برنامهWindows Media Player پی برده اید که بطور پیش فرض هنگام استفاده از گزینه Open فایلهای ویدئویی DAT در لیست فایلها نمایش داده نمیشوند و باید برای نمایش و باز کردن آنها از قسمت Files of type گزینه Any Files را انتخاب کنیم تا همه فایلها بدون توجه به پسوندی که دارند نمایش داده شوند:
و در لیست فایلهای قابل اجرا اسمی از فایلهای Dat برده نشده در حالیکه Media Player قابلیت اجرای فایلهای ویدئویی Dat را داراست و امروز بسیاری از افراد برای نمایش Video CD و DVD از کامپیوتر استفاده میکنند.
جهت افزودن این قابلیت به Media Player مراحل زیر را دنبال کنید:
1- Run را از منوی Start انتخاب کنید و regedit را اجرا کنید
2- بعد از باز شدن برنامه Registry Editor به آدرس زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\ Player\Extensions

3- به Description بروید و با Right-Click کردن در ناحیه قاب سمت راست یک String value جدید به نام 8 درست کنید(اگر آخرین کلید موجود 7 میباشد)
4- بر روی مقدار جدید ساخته شده دوبار کلیک کنید و Value data را برابر:

Video CD (*.dat)

قرار دهید:
registry value for description

5- به Types بروید و دوباره مانند مرحله قبل یک String Value جدید ایجاد کنید و مقدار آن را این بار فقط برابر dat.* قرار دهید:

6- بسته به نسخه ای از Media Player که استفاده میکنید ممکن است یک پوشه به نام MUIDescription هم موجود باشد. اگر چنین بود یک String value مانند مراحل قبل ایجاد کنید و Value Data آن را برابر با Video CD قرار دهید
7- Registry Editor را ببندید و Media Player را باز کنید و از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید
8- برای اطمینان از اعمال موفقیت آمیز تغییرات Files of type را باز کنید تا مطمئن شوید Video CD در آن لیست شده است:
در آخر از دوستانی که آشنایی کامل با ریجستری ندارند توصیه نمی شود.

سالم سازی 100% ویندوز اکس پی

سالم سازی 100% ویندوز اکس پی

در مواردی که به عملکرد سیستم خود اطمینان ندارید یا برای اطمینان از صحت عملکرد فایلهای ویندوز اکس پی و جایگزینی فایلهای اصلی به جای فایلهای احتمالی معیوب ، نیازی به فرمت و نصب مجدد سیستم عامل اکس پی ندارید و اگر دیسک سیستم عامل ویندوز اکس پی را دارید به ترتیب زیر عمل کنید:
۱- از منوی
استارت گزینه ران را انتخاب کنید.
۲- در کادر
اپن دستور
 را تایپ کنید
sfc /scannow
 ( قبل از / حتما باید فاصله باشد)

۳- کادری ظاهر می شود که از شما میخواهد دیسک سیستم عامل را در درایو قرار دهید تا بتواند فایلهای اصلی را جایگزین فایلهای معیوب نمایید.

 

هفت ترفند مفید در نرم افزار مایکروسافت ورد

1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای شیفت + اف هفت را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود. 

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید ، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا میخواهید به همان وضعیت پیش فرض
ورد برگردانید، میتوانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای کنترل + اسپیس را فشار دهید. 

3- وقتی میخواهید بخشی از متن را انتخاب کنید، میتوانید کلمه
آلت را پائین نگه دارید و با ماوس بصورت کشیدن کنید.این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد. 

4- با فشردن کلید
شیفت + اف پنج میتوانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمتهای تغییر یافته قبلی متن میبرد. 

5- در پنجره
نمایش چاپ شما میتوانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید.اگر در همین پنجره بخواهید تغییراتی در متن بدهید ، کافیست روی آیکون بزرگنمائی کلیک کنید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود. 

6- اگر میخواهید همزمان دو بخش مختلف از یک
سند را ببینید، میتوانید فایل مربوطه را در نرم افزار ورد باز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید.آنگاه کلیک کنید و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم میشود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده میشود و همزمان میتوانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید. 

7- اگر فایلتان بزرگ است و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار است، کافیست گزینه
دوکیومنت مپ را از منوی ویو انتخاب کنید تا فهرستی از عناوین سند
شما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش میکنید.