تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

گوگل 'پدر اینترنت' را استخدام کرد

وینت سرف
آقای سرف در میان کارکنان عمدتا جوان گوگل ریش سفید خواهد بود
 
وینت سرف
آقای سرف در میان کارکنان عمدتا جوان گوگل ریش سفید خواهد بود
جستجوگر اینترنتی گوگل، وینت سرف، یکی از بنیانگذاران اینترنت را برای ارایه اندیشه های تازه و محصولات بیشتر استخدام کرده و بر گنجینه فکری خود افزوده است.

آقای سرف از شرکت فناوری MCI به گوگل می رود و کارش را از سوم اکتبر آغاز می کند. وی یکی از متفکران بزرگ و مهندسان پیشگام خواهد بود که در گوگل کار می کنند.

آقای سرف که ۶۲ سال دارد، حتی پیش از ابداع اینترنت عضو گروهی از مهندسان شبکه بود که بر ایجاد Arpanet، جد اینترنت، نظارت داشتند.

وی به خاطر کارش با باب کان درباره مشخصات پروتکل TCP/IP که نحوه انتقال بسته های اطلاعات در اینترنت را تبیین می کند، "پدر اینترنت" لقب گرفته است. گوگل وی را "اسقف اعظم اینترنت" لقب داده است.

آقای سرف این لقب را "حیرت انگیز" دانست و به مزاح گفت: "اسقف اعظم اینترنت بدین مفهوم است که من باید کت و شلوار را کنار بگذارم و ردای کشیشان را بپوشم."

استخدام آقای سرف تازه ترین ضربه گوگل به رقباست. این شرکت در حال حاضر برای جذب یک مهندس مایکروسافت گرفتار یک پرونده حقوقی در دادگاه است.

این جستجوگر که اخیرا بزرگترین شرکت رسانه ای دنیا از لحاظ ارزش سهام سناخته شد، در دو سال اخیر شمار کارکنان خود را تقریبا چهار برابر کرده و به ۴۲۰۰ نفر رسانده است.

با این حال، اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل اعلام کرد که کمتر استخدام اخیر شرکتش به اندازه آقای سرف مهم بوده است. وی گفت: "آقای سرف یکی از مهمترین انسانهای زنده است. وی تمام توان خود را صرف تکوین اینترنت کرده است. یقین دارم وی ایده های جدید زیادی برای گوگل به ارمغان خواهد آورد."

آقای سرف همچنان یکی از مهندسان آزمایشگاه موتور جت ناسا باقی می ماند. وی در آنجا روی پروژه ای مشابه گوگل کار می کند که می خواهد اینترنت را به فضا متصل کند.

گوگل دستمزد آقای سرف را فاش نکرده است. اسناد دادگاه نشان می دهد، هنگامی که این شرکت کای فو لی را از مایکروسافت استخدام کرد، به وی ده میلیون دلار حق جذب داد که دو و نیم میلیون دلار آن پاداش امضا بود.

گوگل در طول هفت سال حیات خود رشد قابل ملاحظه داشته و در کنار خدمات جستجو، نرم افزار سازماندهی فایلهای رایانه ای، دسترسی به عکسهای ماهواره ای، برقراری تماس تلفنی اینترنتی، امکان چت و ارسال و دریافت ایمیل ارایه داده است.

آقای سرف در میان کارکنان عمدتا جوان گوگل ریش سفید خواهد بود. لری پیج و سرگئی براین، بنیانگذاران این شرکت ۳۲ سال دارند.

آقای سرف از این بابت نگران نیست و می گوید: "آنچه درباره گوگل جالب است، این که مادامی که ایده های نو ارایه می دهید، چیزهای دیگر مهم نیست."

بنگاه دانش اقتصاد

 

بنگاه دانش اقتصادبزرگترین دانشنامه افغانی افتصادwww.eqtisad.us.tt

 

بزرگترین سایت اقتصادی افغانی

بزرگترین سایت اقتصادی افغانی.... در هر موضوع اقتصادی مطالب و مقالات جالبی را بخوانید.... برای وارد شدن ازین آدرس استفاده کنید.... http://www.eqtisad.us.tt
بزرگترین سایت اقتصادی افغانی.... در هر موضوع اقتصادی مطالب و مقالات جالبی را بخوانید.... برای وارد شدن ازین آدرس استفاده کنید.... http://www.eqtisad.us.tt

نقشه کیبل های (کابل های) اینترنت در زیر اقیانوس ها

این عکس یکی از محرمانه های دنیا بوده که توسط یک هکر که الان در آن دنیا سیر می کند بر روی اینترنت فرستاده شده است
برای دین کامل این عکس صبر کنید تا کاملاً باز شود و بعد این را ذخیره کنید تا بتوانید کامل آن را ببینید

سری جدید مجله های تخصصی ترفندستان !

تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون

در گوشی های سونی اریکسون قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدین منظور:
پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد (ترفندستان) ، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید.
اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.

 
تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون

 
هم اکنون قصد داریم یک ترفند بمب را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتمأ به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید. همانند تصویر زیر:

Tarfandestan.com
 

جالب اینکه تا زمان نگارش این ترفند توسط ترفندستان تنها 2400 نفر از این سرویس استفاده کرده اند ، قطعأ با انتشار این ترفند توسط وب سایت ترفندستان - برای اولین بار در میان سایت های فارسی - این آمار بالا خواهد رفت. پس عجله کنید تا دیر نشده! 

برای اینکار:
ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.tarfande stan.com/ yahootracker
پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.
اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.
پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.
پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.
حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.
خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.
در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.
در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.
پس از اینکار ID شما ثبت میشود.
این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.
اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.
کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.
وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.
دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.
البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.
در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.

قرار دادن عکس در آهنگ به وسیله نرم افزار JetAudio

حتمأ شما نیز به این موضوع برخورد کرده اید که به هنگام اجرای یک آهنگ توسط پلیر نصب در ویندوز ، گاهی عکس خواننده یا هر عکس دیگری نیز همراه آهنگ نمایش داده میشود. نحوه این کار را پیش از این در نرم افزار Windows Media Player در اینجا به عنوان ترفند در ترفندستان مطرح کرده بودیم. اما انجام این کار در WMP اندکی پیچیده است. برای اینکار میتوان از نرم افزار بسیار محبوب و پر طرفدار JetAudio استفاده کرد. این برنامه امکان قرار دادن عکس در آهنگ به هنگام پخش را بسیار ساده کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی این موضوع بپردازیم.

برای اینکار:
اطمینان پیدا کنید JetAudio ، ورژن 6 به بعد بر روی سیستم شما نصب است.
آخرین ورژن این برنامه را میتوانید از http://www.tarfande stan.com/ forum/showthread .php?t=7178  دانلود کنید.

اکنون به محلی که قصد ویرایش آهنگ برای قرار دادن عکس را دارید بروید.
روی فایل عکس راست کلیک کرده و از JetAudio به Edit Tag بروید.
اکنون میتوانید تمامی مشخصات آهنگ را ادیت کنید.
حال برای قرار دادن عکس کافی است به تب Picture بروید و با انتخاب دکمه Browse عکس مورد نظر خود را با فرمت JPG یا BMP انتخاب کنید.
در قسمت Resize image to fit نیز میتوانید تعیین کنید عکس مورد نظر با چه سایزی باز شود. اگر تیک این قسمت را نزنید عکس با اندازه پیش فرض باز خواهد شد.
با زدن دکمه OK تغییرات اعمال میشود و از این پس این آهنگ با تصویری که شما به آن داده اید بر روی هر سیستمی باز خواهد شد.
 
پخش موزیک سریال امام علی (ع) به وسیله سیم کارتهای ایرانسل!

همگی شما احتمالأ سریال امام علی (ع) که چند سال پیش از سیما پخش میشد را به یاد دارید. موزیک به یاد ماندنی این سریال پس از گذشت ها مدتها همچنان در خاطره ها باقی مانده است. در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی یا اعتباری ایرانسل استفاده میکنید با استفاده از یک ترفند مخفی و ساده میتوانید موزیک این سریال را بشنوید.جالب اینکه  این کار کاملأ رایگان است و با استفاده از قابلیت دایورت میتوانید کاری کنید هر کس با شما تماس گرفت این آهنگ را بشنود!


برای اینکار:
توسط گوشی خود که سیم کارت ایرانسل در آن قرار دارد ، شماره 159 را شماره گیری نمایید.
همان طور که ذکر شد هر چقدر بخواهید میتوانید این موزیک را گوش کنید ، و همچنین شماره خود را بر روی این شماره دایورت کنید.

(با استفاده از این طرح و توسعه آن میتوان کارهای پیشرفته تری نیز صورت داد ، به عنوان مثال میتوان یک رادیوی رایگان راه اندازی کرد که به جای پخش تنها یک آهنگ ، موزیک های مختلفی را پخش کند و استفاده کنندگان این نوع سیم کارتها از یک رادیوی موزیک رایگان نیز بهره خواهند برد  - ترفندستان)
 
شماره سریال جادویی برای ویندوز XP

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:
Jbc46-q42fd- pggmc-kp38y- 6mqd8
ترفندهای منشی تلفنی تلفن ثابت

مدت زمانی است که نسل تلفن های ثابت در کشور ما تغییر کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژی نمایش شماره تماس گیرنده تلفن های با این قابلیت وارد کشور شدند. تلفنهایی از شرکت هایی مثل پاناسونیک که علاوه بر داشتن قابلیت های متعدد ، منشی تلفنی یا Answering Machine را نیز به همراه دارند. حتمأ شما نیز تاکنون با پیغام های انگلیسی که به شکل پیش فرض بر روی این نوع تلفن ها قرار داده شده است برخورد داشته اید. هم اکنون قصد داریم ترفندهای مخفی این نوع تلفن ها و قسمت منشی تلفنی آنها را به شما معرفی کنیم. (با استفاده از این ترفند شما میتوانید عملأ منشی تلفنی تلفن های ثابت را هک کنید!)


به طور عمده قصد داریم تا در این ترفند شما را با قابلیت چک کردن منشی تلفنی از راه دور آشنا کنیم.
ترفندی که همان طور ذکر شد به وسیله آن به نوعی میتوانید به درون منشی تلفنی تلفن های دیگر نفوذ کنید.

ابتدا دقت کنید کلیه آموزش های داده شده تنها جنبه آموزشی دارد. قطعأ با استفاده از این آموزش ها بسیاری افراد استفاده مثبت کرده و بر دانسته هایشان اضافه میشود و میتوانند از نفوذ دیگران به تلفن خودشان جلوگیری کنند. طبعأ پیامدهای منفی نیز به دنبال خواهد داشت. وب سایت ترفندستان هیچ مسئولیتی را در ازای استفاده نابجا از این ترفندها نخواهد داشت.

چک کردن پیغامهای ذخیره شده در منشی تلفنی از راه دور

این قابلیت در اکثر گوشی های دارای پیغام گیر وجود دارد. تلفن های پاناسونیک KX-TG6502B ، KX-TG6500 ، KX-TG-6502 ، KX-TG5438 ، KX-TG5439 ، KX-TG5471S ، KX-TG5439S ، KX-TGA660B و ... از این نوعند.
به وسیله این قابلیت به عنوان مثال اگر شما در سفر باشید خواهید توانست پیغام های ضبط شده بر روی تلفن ثابتتان را بشنوید و آنها را مدیریت کنید.

اما نحوه این کار چگونه است؟
به دلیل تنوع گوشیها طبعأ امکان تشریح راه هر کدام وجود ندارد و اما روش انجام این کار قطعأ در دفترچه راهنمای تلفن وجود دارد.
به عنوان مثال در مدل KX-TGA660B ابتدا به مسیر زیر بروید:
Menu > Intial Settings > Set Answering
اکنون با ورود به قسمت Remote Code میتوانید یک کد دو رقمی را قرار داده و ذخیره کنید.
حال در صورتی که در سفر باشید با برقراری تماس با تلفن ثابت ، پس از رفتن تلفن بر روی منشی و شنیدن صدای بوق ، کافیست ابتدا دکمه * را بزنید. سپس کد دو رقمی که خودتان قرار داده اید را وارد کنید تا قسمت مدیریت منشی تلفنی شوید. حال میتوانید از همان راه دور و تلفنی که با آن تماس گرفته اید پیغام ها را بشنوید و یا آنها را پاک کنید.
در سری گوشی های پاناسونیک این موضوع بسیار شبیه به هم است.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت دارد مسئله امنیتی و حریم شخصی هر فرد است.
همان طور که دیدید کافی است با پس از رفتن بر روی پیغام گیر کافی است دو رقم تنظیم شده را وارد نمود تا بتوانید پیغام های ضبط شده را گوش کنید.
پس دقت کنید فراوان کنید که این کد دو رقمی را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از خرید تلفن و نهایتأ وصل آن دیگر کاری به تنظیمات داخلی آن ندارند. در نتیجه این قسمت بر روی تنظیمات کارخانه ای باقی میماند.
در زیر تعدادی از کدهای کارخانه ای مربوط به قسمت چک کردن از راه دور پیغام های گوشی را معرفی میکنیم:
کد 11* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای پاناسونیک (100% تست شده)
کد 0000* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای قدیمی تر
کد 080 در طول پخش صدای منشی در تلفنهای Uniden
کد 999 در تلفنهای BellSouth
کد 123* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای موتورولا
کد 0123 پس از شنیدن صدای بوق در پیغام گیرهای GE 2-9869
کد 19# در در طول پخش صدای منشی در تلفنهای سونی و VTech
کد 500 در تلفنهای AT&T

قطعأ در صورتی که کدهای پیش فرض را تغییر ندهید ، این امکان را مهیا میسازید تا افراد دیگر با استفاده از کدهای پیش فرض کارخانه ای فوق بر روی پیام های شما مدیریت داشته باشند.
البته با وجود قابلیت Caller ID این موضوع نیز تا حدودی قابل شناسایی است.
ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.
 
قرص قرمز مخفی شده در Adobe Photoshop CS3

ترفند نرم افزاربه جرأت میتوان فتوشاپ را پادشاه بدون رغیب نرم افزارهای گرافیکی و ویرایش عکس دانست. از این برنامه تاکنون نسخه های متعددی ارائه شده است. در نسخه های پیشین فتوشاپ ترفندها و قسمتهای مخفی متعددی وجود داشت که قبلأ در ترفندستان نیز معرفی شده اند. این موضوع در آخرین نسخه رسمی ارائه شده یعنی Adobe Photoshop CS3 نیر صادق است. در این ترفند قصد داریم به معرفی "قرص قرمز" مخفی شده در Adobe Photoshop CS3 بپردازیم که به وسیله آن به تصویر یک گربه و چهره یکی از سازندگان مرحوم فتوشاپ نیز خواهید رسید!


ابتدا نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید.
دقت کنید این ترفند مخصوص Adobe Photoshop CS3 میباشد. برای اطمینان از این موضوع از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.

برای یافتن قرص قرمز مخفی شده ،  کلید Ctrl را بر روی کیبورد نگاه داشته و به وسیله موس از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.
خواهید دید که تصویر معرفی سازندگان برنامه پدیدار نخواهد شد و به جای آن تصویر یک قرص قرمز نمایان خواهد شد.

پس از پدیدار شدن این تصویر ،  با استفاده از دکمه PrtScr بر روی کیبورد از صفحه عکس بگیرید. 
روی قرص قرمز کلیک کنید تا محو شود.
سپس از منوی File روی New کلیک کنید تا یک صفحه جدید ایجاد کنید.
از منوی Edit روی Paste کلیک کنید تا عکسی که از صفحه قرص قرمز گرفتید نمایش پیدا کند.

حالا از منوی Images به Adjustments و سپس Levels بروید.
اعداد موجود در قسمت مربوط به Input Levels را به شکل زیر در سه فیلد موجود وارد کنید:
52 - 1.00 - 0
پنجره را OK کنید.
خواهید دید که اکنون به جای یک قرص قرمز یک گربه قرمز دارید!

اما کار دیگری که با این قرص قرمز میتوان کرد ، یک بار دیگر از صفحه قرص قرمز عکس بگیرید و آن را در فتوشاپ وارد کنید.
حالا از از منوی منوی Images به Adjustments و سپس Equalize بروید.
خواهید دید اینبار تصویر فردی نمایش پیدا خواهد کرد.
او "بروس فریسر Bruce Fraser" مولف کتاب "Real World" ، عکاس و یکی از اعضای اصلی گروه سازندگان فتوشاپ بود که در نسخه های قبلی فتوشاپ نقش به سزایی داشت. او متولد سال 1954 بود که در دسامبر 2006 درگذشت.
این موضوع نیز به پاس خدمات او به فتوشاپ به عنوان یک ترفند مخفی در برنامه قرار داده شده است.

 
بازگرداندن تنظیمات Word به حالت پیش فرض از طریق رجیستری

در صورتی که با نرم افزار Microsoft Word زیاد سر و کار داشته باشید ممکن است ناخواسته تنظیمات این برنامه را تغییر داده باشید ، سپس هر کاری کرده اید نتوانسته اید آنها را به حالت قبلی بازگردانید یا گزینه ای در تنظیمات را گم کردید. گاهی با نصب مجدد برنامه هم تنظیمات به گذشته باز نمیگردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده از طریق رجیستری بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید تمام تنظیمات نرم افزاری برنامه را به حالت پیش فرض هنگام نصب برگردانید. این ترفند بر روی کلیه نسخه های Word قابل اجراست.


برای این کار:
ابتدا دقت کنید برنامه Word کاملأ بسته باشد.
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT- USER / Software / Microsoft / Office / (10.0) / Word / Data
همان طور که میبینید 10.0 در پرانتز قرار گرفته است. بسته به نوع آفیس مورد استفاده ، عدد مشخص شده در این مسیر متفاوت است. مثلا برای آفیس 2000 ، این عدد 9 بوده و برای آفیس 2003 ، 10 یا 11 و برای آفیس 2007 این عدد 12 میباشد.
اکنون روی شاخه Data راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به Data-Tarfandestan یا هر نام دیگری غیر از Data تغییر دهید.
اکنون رجیستری را بسته و یکبار سیستم را از نو راه اندازی کنید.
خواهید دید که تنظیمات Word به حالت اولیه بازگشته است. ( یک شاخه Data جدید و دست نخوره ایجاد شده است.)
کاربران تازه کار دقت کنند این کار تنها جهت بازگرداندن تنظیمات نرم افزاری Word است ، طبعأ فایل های شما آسیبی نخواهد دید.
باز کردن فایلهای آفیس 2007 با آفیس های قدیمی

پس از عرضه Word و Excel در آفیس 2007 ، یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش آمد عدم امکان باز نمودن فایلهای تولید شده از آفیس 2007 در نسخه های آفیس قبلی مانند 2003 و XP بود. به عنوان مثال شما در کامپیوتر شخصی خود آفیس 2007 نصب دارید و یک فایل Word با آن ایجاد میکنید ، سپس آن را روی فلش دیسک خود ریخته و به محل کار میبرید ، در سیستم محل کار آفیس 2003 نصب است ، در نتیجه امکان باز کردن فایل Word را ندارید. اما این موضوع نیز چاره ای دارد! در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده به وسیله ابزاری جانبی برای باز نمودن فایلهای آفیس 2007 در نسخه های قبلی آفیس بپردازیم.

برای اینکار:
شما نیازمند ابزاری ساده به نام docXConverter هستید.
به کمک این برنامه کم حجم شما میتوانید به سادگی فایل های Word و Excel تولید شده توسط آفیس 2007 را به فایلهای قابل اجرا در آفیس های قبلی تبدیل نمایید.
docXConverter ، نسخه 2.01 با حجم تنها 1.9 مگابایت از لینک زیر قابل دریافت است:
http://www.tarfande stan.com/ files/docXConver ter[Tarfandestan .com].zip
پس از دانلود فایل ، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل docXConverter[ Tarfandestan. com].exe را اجرا نمایید.
اکنون به سادگی میتوانید با استفاده از File > Open فولدری که فایل ها در آن قرار دارد را انتخاب کنید یا فایل مربوط را به داخل محیط برنمامه Drog & Drop (کشیده و رها) کنید تا عملیات تبدیل صورت گیرد.

گزارش تصویری از افتتاح دیتاسنتر جدید گوگلwww.eweek.com

هفته گذشته مراسم افتتاح جدیدترین دیتا سنتر گوگل در 6 کیلومتری شهر Lenoir در ایالت کارولینای شمالی برگزار شد.ساخت این دیتاسنتر 600 میلیون دلار برای گوگل هزینه به همراه داشته است.مقامات رسمی ایالت کارولینا معتقدند که این دیتا سنتر باعث رونق اقتصادی قابل توجهی در این منطقه خواهد شد. بعد از سال 2000 با تعطیل شدن کارگاه های تولید مبلمان در این منطقه 250000 نفر شغل خود را ازدست دادند و این منطقه شرایط نامناسبی را در بین سال های 2000 و 2002 تجربه کرده است.

در زیر تصاویری از این مراسم که توسط eweek تهیه شده است قابل مشاهده است:


منبع: گروه شرکت های همکاران سیستم

چقدر ممنوعه خوندیم تو اون ویندوز فلش!

کمتر کسی است که تجربه خواندن پنهانی کتاب و رمان‌های غیردرسی را در دوران دبیرستان، در حالی تظاهر به درس خواندن نداشته باشد! مگر نه ؟!
تکنیک قرار دادن رمان‌ها در لابلای کتاب درسی یا کمک‌درسی، تکنیکی به ظاهر هوشمندانه‌ای بود که خیلی از ماها انجام داده بودیم و چه لحظه بد و توأم با شرمساری‌ای بود وقتی به ما گفته می‌شد: ?می‌تونی اون کتاب را در بیاری و راحت بخونیش?!
اما در دنیای اینترنت و مدرن امروزی هم ظاهرا کسانی هستند که در پی تکرار چنین تجربیات فرهنگی‌ای در قالبی نو هستند.
سایت ?سر کار مطالعه کنید? یا read at work دقیقا چنین کارکردی دارد. این سایت که با فلش طراحی شده است، به کارمندان خسته اجازه می‌دهد، در حالی که تظاهر به طراحی اسلاید پرزنتیشن می‌کنند، مشغول مطالعات عمیق فرهنگی شوند.

 fake-windows-xp.gif

این سایت محیط ویندوز را شبیه‌سازی کرده، کارمند علاقمند مطالعه وارد این شبه ویندوز می‌شود و می‌تواند در قالب فایل‌های پاورپوینت، کلاسیک‌هایی از تی اس الیوت، امیلی دکینسون، اسکات فیتزجرالد، مارک تواین، لئو تولستوی، اسکار وایلد، ویرجینیا ولف و .. را مطالعه کند.

سایت read at work

10 ترفند برای جستجوی بهتر در Google

10 ترفند برای جستجوی بهتر در Google

.:: 1- امیدوارم جستجویی پربار داشته باشید ::.

نکته ی نخست برای بدست آوردن بهترین نتیجه ها این است که بدانید شما بدنبال چه چیزی هستید. شاید شما بدنبال یک کلمه یا یک جمله باشید که در سایت مقصد به کار نرفته باشد. اگر نتیجه ی دلخواه حاصل نشد باید از نزدیکترین کلمه ها و جمله ها به مورد جستجو استفاده کرد. مانند این مثال : شما بدنبال توضیحاتی در مورد تلفن های بی سیم میگردید با جستجوی عبارت “comparative review of wireless phones” این امکان وجود دارد که با این ترکیب کلمه ها به هدف نرسید، پس از عبارت هایی مثل SmartPhone, Audiovox, Motorola استفاده میکنیم. خواهید دید که نتیجه ها خیلی بیشتر به هدف شما نزدیک شده اند.


.:: 2- استفاده از نشان کوتیشن (نقل قول) ::.

اگر شما عبارت مورد جستجو را در بین علامت های کوتیشن یا همان نقل قول (””) قرار دهید موتور جستجوگر فقط به دنبال عین همان کلمه میگردد. این یکی از تکنیک های کاربردی و مفید است که در بین کاربران جستجوگر وب زیاد استفاده نمیشود. با این مثال شما بیشتر با این ترفند آشنا خواهید شد، اگر شما به دنبال دو کلمه ی George و Washington با بیش از چندین میلیون نتیجه روبرو خواهید شد در صورتی که اگر همین عبارت ها را در کوتیشن قرار دهید و دوباره جستجو کنید چیزی نزدیک به چندین هزار نتیجه را خواهید یافت. این نکته خیلی مهم است که شما از عبارت های بازدارنده ی گوگل استفاده کنید -عبارت هایی که گوگل به صورت پیش فرض آن ها را نادیده میگیرد- مانند the و of و and یا معادل های فارسی آن. با استفاده از این کلمات در عبارت خود به نتایج بهتری دست پیدا میکنید.


.:: 3- علامت های مثبت (+) و منفی (-) ::.

از علامت های مثبت و منفی استفاده کنید. استفاده از علامت مثبت قبل از مورد جستجو در اصطلاح این معنی را میدهد که این مورد باید حتما در جستجو قرار گیرد. در نقطه ی مقابل با گذاشتن علامت منفی در مقابل کلمه مواردی که حاوی کلمه ی مورد نظر باشند از لیست نتیجه ها حذف خواهند شد. پس با استفاده از علامت + به گوگل خواهیم فهماند که ارزش این کلمه در جستجو برای ما مهم است و حتما باید حضور داشته باشد و با علامت منفی به گوگل خواهیم گفت که نتایج حاوی این کلمه را نشان نده.


.:: 4. استفاده از کارکترهای عمومی ::.

شما میتوانید از کاراکتر ستاره (*) استفاده کنید. بله! شما میتوانید از این کاراکتر در هر جایی از عبارت مورد جستجو استفاده کنید تا هر عبارت ترکیبی با آن کلمه را در نتایج جستجو مشاهده کنید. به عنوان مثال شما به دنبال کلمه ی Google میگردید، اگر این کلمه را به صورت *Google به کار ببرید میبینید نه تنها نتایجی با کلمه ی گوگل پیدا خواهد شد بلکه نتایجی شامل کلمه ی Ogoogle و Btgoogle و Googlenotic و … هم نمایان میشود.


.:: 5. دستور site: ::.

شما با استفاده از این دستور میتوانید جستجو را به یک یا تعدادی از سایتها محدود کنید. اگر شما عبارت site:weburger.net google را در کادر متن گوگل وارد کنید نتایج جستجو شامل صفحات حاوی کلمه ی google از سایت weburger.net خواهند بود. شما میتوانید با این دستور نتایج خود را از تعدادی سایت بدست آورید یا حتی تعدادی سایت را از نتایج حذف کنید. دستوری که کلمه ی گوگل را در سایت هایی با دامین co.uk جستجو میکند به این شکل است، site:co.uk google و به همین شکل قادر به حذف نتایج از سایت های co.uk نیز هستید مانند : google -site:co.uk


.:: 6. استفاده از عملگرها ::.

از عملگرها استفاده کنید. گوگل به جز site: از عملگرهای دیگری نیز استفاده میکند. filetype: که پسوند فایل درخواستی را مشخص میکنید مانند pdf و xls. از دستورات دیگری هم میتوان استفاده کرد مانند intext: و allintext: و intitle: و allintitle: و inurl: و allinurl: که محدوده ی جستجوی عبارت را برای گوگل مشخص میکند. author: در گروه های گوگل و location: در اخبار گوگل قابل استفاده هستند. گوگل این توانایی را دارد که “یای منطقی” یا همان OR را که با حرفهای بزرگ نوشته شده است متوجه شود به عنوان مثال شما میتوانید به دنبال یک بار در Oralando OR Miami بگردید. راه های کوتاهتر استفاده از OR استفاده کردن از کاراکترهای | و ~ است. قدرت در دستان شماست، کافیست کمی تایپ کنید و زبان موتور جستجو را یاد بگیرید تا بتوانید با او صحبت کنید!


.:: 7. استفاده از صفحه ی جستجوی پیشرفته ::.

خوشبختانه احتیاجی به حفظ کردن تمام ترفندهای بالا نیست، از این به بعد شما موارد گوناگونی را در یک صفحه و یکجا دارید. کافیست از صفحه ی جستجوی پیشرفته یا همان Advanced Search استفاده کنید که از صفحه ی اصلی گوگل هم قابل دسترسی است.


.:: 8. گروه های گوگل ::.

گوگل یک آرشیو بسیار بزرگ از کاربران و اخبار دارد که بعضی از آنها به بیش از ?? سال قبل بازمیگردند! برای استفاده از این آرشیو تنها باید بر روی لینک گروه ها یا Groups کلیک کنید تا گوگل در آرشیو بزرگ خود به جستجوی عبارت موردنظر شما بپردازد. در بسیاری از موارد نتایج ارائه شده بسیار از نزدیک تر از نتایج جستجو در وب است. خود من به شخصه بسیار استفاده میکنم و بارها پیش آمده که نتیجه ی دلخواه را بر روی کل اینترنت فقط در گروه های گوگل پیدا کردم.


.:: 9. قابلیت های جدید جستجوی پیشرفته ::.

گوگل از قسمتهای زیادی برای جستجوی بهتر شما استفاده میکند مثل Google Local و Google News که اخبار روزنامه ها و سایر نشریات را در آن جمع آوری میکنند، Froogle برای جستجوی وسیله ها و بهترین قیمت ها، Dictionary شما ممکن است به دنبال موضوعی بگردید و در اسپل کردن آن مشکل داشته باشید گوگل با درج پیغامی با مضمون “Did you really mean …?” به شما کمک میکند تا با املای درست به جستجو بپردازید، Images راهی آسان و سریع برای رسیدن به عکسهای دلخواه شماست، سرویس جالب و مفید گوگل که متاسفانه در ایران کارایی ندارد سرویس SMS گوگل است که شما هر موردی را دوست دارید جستجو کنید برای گوگل میفرستید و گوگل نتایج را برای شما SMS میکند.


.:: 10. از کاراکترهای درست استفاده کنید ::.

اگر شما به دنبال عبارتی میگردید که با زبانی غیر از انگلیسی نوشته شده باید از کاراکترهای درست استفاده نمایید.

تغییر فونت فارسی و انگلیسی در گوشیهای نوکیا

 

تغییر فونت فارسی و انگلیسی در گوشیهای نوکیا
و زیباتر شدن محیط گوشی شما!

همانطور که می دانید ۲ چیز در گوشی های موبایل شکل ظاهری گوشی را زیبا می کنند , یکی Theme گوشی و دیگری فونت مورد استفاده در گوشی . اما بسیاری از دارندگان گوشی های نوکیا سری ۹.۱ و ۹.۲ نظیر گوشی های سری N از فونت گوشی خود (فارسی و انگلیسی ) راضی نیستند. امروز با معرفی یک نرم افزار و یک ترفند شما به راحتی می توانید فونت گوشی خود را عوض کرده و با فونت های جدید گوشی خود را زیباتر کنید. ضمنا در اینجا به معرفی دو پکیج فونت می پردازیم که شامل دو فونت فارسی و دو فونت انگلیسی زیبا می باشد.
در ابتدای کار باید برنامه FontRouter را از طریق لینکی که در انتهای همین مطلب قرار داره دانلود و روی گوشی خود و در مموری کارت نصب نمایید . توجه نمایید که این نرم افزار نیاز به ساین کردن دارد که مسلما دوستانی که گوشی های سری ۹.۱ و ۹.۲ نوکیا دارند با اصطلاح و طریقه ساین کردن آشنا هستند.با نصب این نرم افزار از این به بعد شما می توانید به راحتی فونت گوشی خود را عوض و یا سایز آن را کوچکتر و یا بزرگتر نمایید. بعد از نصب این برنامه روی گوشی اکنون نوبت نصب فونت های مورد دلخواهتان می باشد. شما می توانید از فونت های TTF که در ویندوزتان هم موجود است استفاده کنید اما این کار توصیه نمی شود و ترجیحا بهتر است فونت هایی که توسط دوستان عزیز ویژه موبایل تهیه شده استفاده نمایید.

۱- فونت سام ۲
این فونت که شامل فونت فارسی خودکار نیز می باشد نمای بسیار جالبی به گوشی شما و خصوصا بخش اس ام اس های آن می دهد و بیشتر به دوستان اس ام اس باز توصیه می شود. فونت فارسی این پکیج فونت دست نویس خودکار می باشد . برای نصب این فونت روی گوشی کافی است که این فایل را (از طریق لینکی که در انتهای همین مطلب قرار داره) دانلود و بعد از اکسترکت کردن فایل های درون آن که شامل ۲ فایل FontRouter.ini و فایل فونت می باشد آن را به مسیر E:/Data/Fonts درون گوشی خود انتقال داده و سپس گوشی خود را یک بار خاموش و روشن نمایید. بعد از روشن شدن گوشی مشاهده خواهید کرد که فونت های گوشی شما در تمامی قسمت ها به صورت زیر در آمده است و همانطور که مشاهده میکنید فونت فارسی و انگلیسی گوشی شما عوض شده است:

۲- فونت Pyan
این فونت علاوه بر دارا بودن یک فونت زیبا و خوانا و در عین حال فانتزی انگلیسی شامل فونت زیبا و خوانای هما می باشد که می تواند بهترین گزینه هم برای خواندن متون در موبایل و هم برای خواندن اس ام اس ها باشد. هر دو فونت انگلیسی و فارسی این پکیچ بسیار خوانا بوده و به هیچ عنوان چشم شما هنگام خواندن متون با این دو فونت خسته نمی شود. برای نصب این فونت روی گوشی پس از دریافت آن (از طریق لینک زیر)  به مانند مراحلی که درباره فونت قبل توضیح داده شد عمل نمایید. یعنی ابتدا فایل های اکسترکت شده که شامل فایل فونت و فایل FontRouter.ini  می باشد به مسیر E:/Data/Fonts  در مموری کارت گوشی خود انتقال داده و سپس گوشی خود را یک بار خاموش روشن نمایید. پس از این کار شکل و نمای گوشی شما در تمامی بخش ها به صورت زیر در خواهد آمد:

- نکته  مهم : توجه داشته باشید که حتما نرم افزار FontRouter روی مموری کارت خود نصب نمایید و از نصب آن روی حافظه داخلی گوشی بهتر است پرهیز کنید.

 

لینک دانلود مستقیم

رمز فایل: www.mobin-group. com

PdfGrabber ، تبدیل Pdf فارسی به Word

حتما تا بحال با برنامه های مختلف شانس خودتان را برای تبدیل فایلهایPDF فارسی به WORD امتحان کرده اید اما تا چه اندازه تلاش و جستجوی شما نتیجه ای در بر داشته ؟
این مسئله خیلی وقت است که به یکی از اساسی ترین سوالات انجمن های اینترنتی تبدیل شده و نرم افزارهای مختلفی هم برای حل این مشکل معرفی شده اند که فکر نمیکنم هیچکدام نتیجه دلخواه را به شما داده باشد.
فعلا آخرین پیشنهاد دانشمندان ایرانی استفاده از برنامه OCR فارسی و Adope Acrobat Reader ME (middel east) که بعلت حجیم بودن ، دریافت آنها برای کاربران براحتی مقدور نمیباشد. اما فکر میکنم دریافت این برنامه 4 مگابایتی ارزش امتحان کردن را داشته باشد.


نرم افزارPdf Grabber یک مبدلPDF است که میتواند فایلهایPDF شما را بدون احتیاج به نصب (بصورت پرتابل) به فرمتهای Excel ، RTF/Word ، DXF/CAD ، XML ، PowerPoint و Text تبدیل نماید.
هرچند که این برنامه نیز ضعف هایی در تبدیل Pdf های فارسی دارد اما در حال حاضر خیلی بهتر از دیگر نرم افزارها جواب میدهد، امتحانش ضرری ندارد !

انترنت در جهان

رنگ زرد : کشورهایی که اینترنت در آنها آزاد است
رنگ سیاه : کشورهای محدود کننده اینترنت
***********************************

اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده!؟

Apple

میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.

 

 

Adobe

اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناک، عبور می‌کند.
 

 


Google

گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است که تشکیل شده است از عدد یک با صد تا صفر جلوی آن. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌کنند که این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد

 



Cisco

مخفف شده کلمه سان فرانسیسکو است که یکی از بزرگترین شهرهای امریکا است

 



HP

این شرکت معظم توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاکارد تأسیس شد. این دو نفر برای اینکه شرکت هیولد پاکارد یا پاکارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولد پاکارد از آب در آمد

 

 

Hotmail

این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است. هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب کند علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به کلمه mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأکید شود Html بنابراین این نام را انتخاب کرد

 

 

Microsoft

MICROcomputer SOFTwaree

نام شرکت ابتدا به صورت بالا نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد.که مخفف است. دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد
 

 

Intel

INTergrated Electronicss

از آنجایی که این شرکت از بدو تأسیس با تأکید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند

 



Oracle

مؤسس شرکت اوراکل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شرکت روی پروژه‌ای برای CIAA کار می‌کردند . این پروژه که اوراکل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراکل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شرکتی تأسیس کرده و آن را به همین اسم نامگذاری کردند

 

 

Motorola

شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی اتومبیل کار خود را آغاز کرد. از آنجاییکه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت victoria بود مؤسس این شرکت یعنی آقای پال کالوین نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد.
 

 

Sony

از کلمه لاتینSonus

به معنای صدا مشتق شده است

 

 

Red Hat

مؤسس شرکت آقای مارک اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش کلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت کرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم کرد . زمانی که اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای کاربری، درخواست برای تحویل کلاه قرمز گم شده بود
 

 

Xerox

کلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که اکترا کپی کردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می‌گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود

 

 

SUN

Standford Univercity Network

این شرکت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد. ومخفف عبارت بالا می‌باشد

 

 

Yahoo

این کلمه برای اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم این طوری هستند

با این تلسکوپ: مردم لندن به طور زنده نیویورک را می بینند!

این تلسکوپ عظیم که در لندن ساخته شده است با آینه هایی که زیر اقیانوس آتلانتیک کار گذاشته شده است تصاویر نیویورک را برای لندنی ها قابل دید می کند.
پائول جرج، مهندسی است که این تلسکوپ عظیم را طراحی کرده است. وی هدف از طراحی این تلسکوپ را که به آن نام تلتکتروسکوپ داده است پوشاندن جامه عمل به آرزوی پدربزرگش مبنی بر دیدن مردم نیویورک از سوی مردم لندن عنوان کرده است.

منبع

سلام دوستان قشنگ و مهربانم.

سلام دوستان قشنگ و مهربانم.

امیدوارم که تک تک شما در حفظ و پناه پروردگار بزرگ همیشه آسوده و خوشحال باشید.

اینک سمستر ششمم در دانشگاهم به پایان رسید و پس فردا امتحان های اخیر سالم آغاز میگردند لذا خیلی مصروف گردیده ام و نمیتوانم به این برگه علمی خود زیاد سر بزنم و با شما عزیزان حال کنم. انشاءالله بعد از امتحان ها بکشورم خواهم برگشت و گر فرصت و موقعیت برایم اجازه داد بشما عزیزان سر خواهم زد.

از فرد فرد شما برای این همه نظرات خیلی زیبا و صمیمانه تان متشکرم و از الله دعا میکنم که در هر جای که باشید شما را تحت سایه رحمت خود قرار دهد.

آمین.

شاید سفرم بکشورم بعد از نو ماه سبب گردد تا از این برگه و شما عزیزان دور شوم لذا از شما عزیزان التماس دارم که در این مدت سه ماه رخصتی ام از دانشگاه ٫ مرا از دعا های صالحتان و همچنان نظرات صمیمانه تان فراموش نکنید.

فعلا همینقدر و بعدا انشاءالله با شما عزیزان خیلی گفتار های زیادی خوهم داشت.

الله یار و مددگارتان.

دوست و دوست شما.... صهیب عبیدی ابتهاج

دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد پاکستان.

اسکن های زیبا برای ویندوز مدیا پلیر11

 

اسکین زیبا و بسیار با گرافیک برای ویندور مدیا 11پلیر حتما دانلود کنید و. از مدیا پلیر خسته کننده دیفالت ویندوز خلاص بشید دانلود از میهن دانلود

دانلود از این قسمت Download

یک GB بیست سال قبل و امروز

1GB ---- 20 years ago         

and>

 1GB-------- now