تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تولدت مبارک: لینوکس ۲۰ ساله شد

۲۰ سال با لینوکس

 

روز ۲۵ اگوست سال ۱۹۹۱ آقای لینوس توروالدز متنی را در یک گروه خبری یوزنت منتشر کرد که اینطور شروع می شد: من در حال ساخت یک سیستم عامل رایگان هستم (به عنوان یک سرگرمی که بزرگ و حرفه ای نخواهد بود) هم اکنون این سیستم عامل است و کار می کند. با این مطلب سیستم عاملی متولد شد که میلیون ها نفر در سراسر دنیا به آن عشق می ورزند و هر روز از آن استفاده می کنند.

در صفحه ویکی پدیا لینوکس این گونه توصیف شده: "این سیستم‌عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، توانسته است پشتیبانی شرکت‌های سرشناسی چون آی‌بی‌ام و هیولت-پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند. طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل‌گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم‌هزینه بودن پیاده‌سازی، سرعت بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می‌دانند."


حتی اگر کاربر مستقیم این سیستم عامل نباشید، باید بدانید که در زندگی روزانه تان با آن سر و کار دارید. این سیستم عامل به خاطر رایگان بودن و انعطاف پذیری بالا، مغز متفکر بسیاری از دستگاه های الکترونیکی و گجت ها را تشکیل می دهد. بسیاری از وب سایت ها نیز بر روی سیستم عامل لینوکس سرویس دهی می شوند و فراموش نکنید که اندروید هم بر پایه لینوکس ساخته شده است. اگر کمی کنجکاو باشید رد پای پنگوئن شانس لینوکس را در اطراف تان مشاهده می کنید.

اگر تا به حال این سیستم عامل دوست داشتنی را تجربه نکرده اید شاید تولد ۲۰ سالگی اش بهانه خوبی باشد که یک نسخه از لینوکس را روی کامپیوترتان امتحان کنید. برای شروع شاید «لینوکس اوبونتو» گزینه خوبی باشد.

از آنجایی که لینوکس بر اساس تفکر کمک جمعی و باز کار می کند بقیه توضیحات را به عهده کاربران لینوکس می گذاریم تا در بخش نظرات به کمک کسانی بیایند که می خواهند برای بار اول طعم لینوکس را تجربه کنند.  

 

 

منبع: نارنجی

نظرات 1 + ارسال نظر
الیاس چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:13 ب.ظ http://sakha.mihanblog.com

با سلام ...
من از وبلاگ حرف دل مزاحمتون میشم ...
با مطلب "ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی ؟" بروزم .
خوشحال میشم سر بزنید و نظرتون رو هم بگید ...
www.sakha.mihanblog.com
حرف دل
یا حسین(ع)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد