تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

دلایل گوگل برای خریدن یاهو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اخیرا شایعه خرید یاهو توسط گوگل در تمام سایت‌های حوزه آی‌تی به چشم می‌خورد، مطلبی که روزنامه وال استریت نیز صحت آنرا را تایید کرده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روزنامه وال استریت، منبعی موثق در رابطه با این معامله اعلام کرده است که گوگل در حال مذاکره با دست کم دو شرکت خصوصی سرمایه‌گذاری است تا با کمک آنها بتواند شرایط مالی این قرارداد را تهیه و تنظیم کند.

این که گوگل با چه شرکت‌هایی در حال مذاکره است، هنوز مشخص نیست. آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا گوگل درصدد خریدن شرکت تضعیف شده یاهو است؟

۸ دلیل گوگل برای خرید یاهو


1. گوگل مایل است ۷۰۰ میلیون بازدید کننده ماهانه یاهو را نیز به سرویس شبکه اجتماعی خود، گوگل پلاس وارد کند.

2.
این معامله به گوگل کمک می‌کند تا دسترسی بهتر و آسان‌تری به ناشران اصلی و ارزشمند فعلی یاهو نظیر ای.بی.سی‌نیوز داشته باشد.

3.
بخشی از تلاش‌های گوگل برای بالا بردن قیمت این معامله این است که رقبایی چون مایکروسافت را از میدان به در کند.

4.
گوگل قصد دارد میزان درآمد حاصل از تبلیغات کنونی خود را با فروش فضای تبلیغاتی در سایت‌های یاهو افزایش دهد. کسب و کار تبلیغاتی یاهو از جمله تبلیغات گرافیکی، تعاملی و ویدیویی آن سالیانه ۲ میلیارد دلار ارزش دارد. گوگل در کسب و کار جست‌وجوهای اینترنتی حرف اول را می زند، اما در بازار تبلیغات، فیس‌بوک با ۲ میلیارد دلار درآمد خالص در سال جاری، تمامی بازار را در دست خود گرفته است. بعد از فیس‌بوک، یاهو با ۱/۶ میلیارد دلار و گوگل با ۱/۱ میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

5.
بخشی از استراتژی گوگل برای این معامله، ورود به بازار علی بابای چین است. در حال حاضر یاهو ۴۳ درصد از بازار علی بابا را در دست دارد که ارزش آن بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار است.

6.
گوگل هم اکنون مبلغ ۴۲/۵۶ میلیارد دلار موجودی در خزانه خود دارد. بنابراین، خریداری شرکت یاهو ایده مناسبی برای توزیع سرمایه‌های این شرکت خواهد بود.

7.
گوگل همچنین قصد دارد Flickr یاهو را با گوگل پلاس خود یکپارچه سازد.

8.
این شرکت با انتقال تدریجی فعالیت‌های مربوط به موتور جست‌وجوی گوگل آمریکا به دفاتر خارجی شرکت یاهو، مالیات شرکت آمریکایی خود را کاهش خواهد داد.

اما آیا گوگل در این معامله موفق خواهد شد؟ طبیعتا ادغام دو غول اینترنتی دنیا دعاوی ضدتراست را به دنبال خواهد داشت. به یاد داشته باشید که گوگل در سال ۲۰۰۸ به دلیل ترس از همین دعاوی، از تصمیم برای قرار دادن تبلیغات مبتنی بر وب خود در یاهو صرف‌نظر کرد. به گزارش همکاران سیستم، این معامله نیز مبارزه سختی برای گوگل خواهد بود، چرا که شرکت های دیگری از جمله مایکروسافت، علی بابا و AOL نیز برای خرید یاهو ابراز تمایل کرده‌اند.

منبع : وین بتا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد