تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

روان شناسی رنگ ها در طراحی صفحات وب

سایت هایی که بیش تر جنبه شخصی دارند ، از رنگ های مکمل استفاده می کنند. مثلا رنگ سبز پر رنگ در کنار سرمه ای ، جذابیت خاصی به سایت هایی با موضوعیت بازرگانی می دهد . و یا در طراحی سایت های کودکان ، از رنگ های خیلی شاد استفاده می شود.
ادامه: روان شناسی رنگ ها در طراحی صفحات وب

بیوگرافی کامل بیل گیتس

BillGates128.jpg

در روز 28 اکتبر سال 1955، تنها فرزند ذکور و دومین فرزند از سه فرزند" ویلیام هنری گیتس" و "ماری گیتس" در بیمارستان سوئدی شهر سیاتل به دنیا آمد.

اگر می‌خواهید در جریان بیوگرافی کامل بیل گیتس قرار بگیرید، خواندن بیوگرافی ایشان را به شما توصیه می‌کنم. لینکهای دانلود یکی از جذابترین کتابهایی که تا به حال درباره گیتس نوشته شده در پایین قرار دارد. این کتاب وقایع زندگی گیتس را تا سال 1996 دربرمی‌گیرد و شامل رخدادها و حوادثی از زندگی خصوصی ، عادات و تلاشهای گیتس است که با اطمینان می‌توانم بگویم تا به حال در نشریات  و سایتهای IT کمتر دیده‌اید. کتاب نوشته استیفن مانز و پل اندروز است. استیفن مانز بیش از ده سال در زمینه صنعت رایانه و نرم‌افزار قلم زده است. علاوه بر ویراستاری مجله‌های pc ، pc computing و pc source ، سرمقاله‌های متعددی نیز برای آنها نوشته است. پل اندروز گزارشگر روزنامه"سیاتل تایمز" فعالیتش در زمینه فن‌آوری نوین است و ضمن تحت پوشش داشتن شرکت مایکروسافت ، هر هفته یک سرمقاله در ارتباط با صنعت رایانه‌سازی و نرم‌افزار می‌نویسد.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

 

این هم آخرین مصاحبه بی‌بی‌سی با بیل گیتس

معرفی چند برنامه رایگان برای کپی CD و DVD

برنامه Nero برنامه بسیار خوبی برای کپی و رایت است، اما نرم‌افزارهای آلترناتیوی برای Nero وجود دارند:

istock_cd_fire_4c89.jpg1- CDBurnerXP یکی از محبوب‌ترین آلترناتوهای Nero  است که در ویستا هم به خوبی کار می‌کند و از Blu Ray و همچنین DVDهای با کیفیت بالا HD DVD پشتیبانی می‌کند.

2- InfraRecorder، یک نرم افزار ساده و سر راست برای کپی DVD است. با این برنامه می‌شود DVDهای دولایه را هم رایت کرد.

3- DeepBurner: نسخه پرتابل این برنامه هم وجود دارد. یعنی خیلی راحت می‌توانید نسخه پرتابل این برنامه را در حافظه فلش خودتان بریزید و بعد ویدئوهای هر سیستم دیگری را به راحتی روی CD یا DVD کپی کنید!

4- Ultimate CD/DVD Burner: این برنامه هم نسخه پرتابل دارد، ولی رابط کاربری چندان جالبی ندارد. با آن می‌شود آلبوم عکس هم درست کرد.

5- Burn At Once

6- Burn Aware Free Edition: این برنامه از فرمت‌های مختلفی مثل Blu Ray پشتیبانی می‌کند و سرعت رایت خوبی دارد.

7- ImgBurn: هم در ویندوز هم در لینوکس نصب می‌شود.

هک وبلاگ های فارسی

انگیزه هایی متعددی همچون کسب شهرت، قدرت نمایی، حذف مطالب مخالفان یا آزار باعث می شود که افرادی همواره علاقه مند هک یا نابودی برخی وبلاگ ها باشند. در بین وبلاگ های فارسی نیز هر از گاهی شاهد هک و تغییر محتوا و صفحات برخی وبلاگ ها هستیم. بسیاری اوقات تصور غلطی از اینگونه هکر ها وجود دارد گویی آنها از نبوغ یا تخصص فوق العاده یی بهره می برند. اگرچه شاید چنین افرادی نیز وجود داشته باشند اما حقیقت آن است که شیوه هایی که معمولاً برای هک وبلاگ ها استفاده می شود، بسیار ساده و رایج است و با کمی دقت می توان از محتوا و مطالب وبلاگ در برابر افرادی که سوءنیت دارند، محافظت کرد. با توجه به ماهیت کارم همواره با مواردی از هک وبلاگ ها برخورد داشته ام و از همین رو در ادامه مطالب به برخی از مهم ترین و رایج ترین دلایل و شیوه های هک وبلاگ که در بین وبلاگ های فارسی نیز رایج است، اشاره یی خواهم داشت.


فریب
برای یک هکر یا فردی که دارای سوءنیت است، هیچ روشی ساده تر از فریب نویسنده وبلاگ و کسب اطلاعات از وی به جای سر و کله زدن با شیوه های فنی و تخصصی نیست. تقریباً اکثر سرویس های مطرح وبلاگ فارسی اخطارهایی به کاربران خود نسبت به دریافت ای میل های جعلی داده اند و این نشان از رایج بودن شیوه فوق برای فریب کاربرانی که از سرویس های وبلاگ استفاده می کنند، دارد. در این شیوه هکرها تلاش می کنند با ارسال ای میل و پیام هایی چون افزایش امکانات یا حذف وبلاگ به دلیل عدم فعالیت یا شناسایی وبلاگ های برتر و عناوین اینچنینی از طرف مدیران سایت کاربران را فریب دهند تا نام کاربری و کلمه عبور وبلاگ خود را برای فرستنده ای میل ارسال کنند. هکرها تمام تلاش خود را می کنند که ای میل ها هرچه بیشتر واقعی به نظر برسند. اما با کمی دقت می توان دریافت که ای میل ها جعلی هستند و البته باید این منطق را نیز در نظر داشت که عموماً مدیران یک سرویس دهنده وبلاگ نیازی به دریافت کلمه عبور کاربران خود از این طریق ندارند.


صفحات جعلی
صفحات جعلی یکی از شیوه های رایج سرقت اطلاعات کاربران وب سایت های مختلف در جهان است. در این شیوه هکرها صفحاتی بسیار شبیه صفحه نخست یا صفحه ورود کاربران (Login) یک سایت را طراحی می کنند و آن را در آدرسی که شبیه آدرس اصلی سایت باشد، قرار می دهند. آنها اینگونه صفحات را به شیوه مختلف مانند ارسال ای میل یا چت برای قربانی خود ارسال می کنند و در این میان گاهی افراد بدون دقت در مورد آدرس اصلی صفحه فوق کلمه عبور خود را وارد این صفحه می کنند که در نهایت در اختیار هکر قرار خواهد گرفت. این شیوه یکی از شیوه های رایج برای هک ای میل های یاهو یا هات میل یا حتی سرقت اطلاعات مالی افراد نیز هست و برخورد با اینگونه صفحات جعلی به عنوان هدفی در توسعه نسخه های جدید مرورگرهای مطرح اینترنت مانند IE یا نرم افزار امنیتی مطرح است. چنین شیوه یی برای سرقت اطلاعات کاربری وبلاگ نویسان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در برخی وبلاگ ها یا سایت های هکرهای ایرانی صفحات جعلی آماده شبیه صفحات اصلی سایت های مطرح سرویس دهنده وبلاگ های فارسی برای سرقت اطلاعات ارائه می شود. دقت در نوار آدرس مرورگر و بررسی صحت آدرس وب سایت در مواقعی که قرار است اطلاعات مهمی همچون کلمه عبور را در صفحه یی وارد کنیم، می تواند بهترین شیوه برای حفاظت در برابر چنین تهدیدی باشد.


هک آی دی در چت
سایت ها و وبلاگ های مرتبط با موضوع هک مملو از تروجان ها و نرم افزارهای جاسوسی است که با هدف سرقت کلمه عبور ای میل های یاهو یا دیگر سرویس های ای میل مطرح و همچنین آی دی کاربران در چت است برنامه های کوچکی وجود دارند که به محض باز شدن در کامپیوتر قربانی کلمه عبور یاهو مسنجر وی را برای هکر ارسال می کنند یا به صورت یک جاسوس در کامپیوتر مقیم شده و کلمه عبور وارد شده در صفحه ورود کاربر (Login) ای میل یاهو را ثبت می کنند. این برنامه های کوچک با شیوه های مختلفی همچون ای میل یا در چت یا با هدایت قربانی خود به صفحه اینترنتی خاصی و با عناوین فریب دهنده (مثل بازی جدید یا برنامه یی با امکانات جالب) به قربانی معرفی و در کامپیوتر وی نصب می شوند. متاسفانه این شیوه بسیار رایجی برای هک ای میل و آی دی چت کاربران ایرانی است و بسیار مورد استفاده ایرانی های علاقه مند به هک است و به همین دلیل تهدید بزرگی برای کاربران ایرانی به شمار می آید. نفوذ به ای میل افراد می تواند گامی موثر برای سرقت اطلاعات وبلاگ باشد (معمولاً یا کلمه عبور وبلاگ در ای میل فرد هست یا با استفاده امکان فراموشی کلمه عبور سایت سرویس دهنده وبلاگ اطلاعات ورود کاربر در اختیار هکر قرار می گیرد). دقت در دریافت و به خصوص اجرای فایل ها و استفاده از نسخه های به روز شده آنتی ویروس ها و نرم افزارهای فایروال می تواند تا حدود زیادی خطرات چنین تهدیدی را کاهش دهد.


سرقت اطلاعات
به خاطر داشته باشید که کامپیوترهایی که مورد استفاده عموم هستند مانند کامپیوترهای کافی نت ها یا دانشگاه ها بهترین گزینه برای نصب نرم افزارهای جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران هستند و به صراحت می توان گفت استفاده کنندگان از این کامپیوترها بیشتر در معرض تهدید و سرقت اطلاعات مهم خود هستند. بنابراین تا آنجا که ممکن است اطلاعات مهم خود را در کافی نت ها یا در کامپیوترهای دانشگاه وارد نکنید یا حداقل اگر چنین می کنید در دوره های زمانی کوتاه کلمه عبور خود را تغییر دهید.


کلمه عبور ساده
خود را جای یک هکر قرار دهید. مطمئناً حدس و تست چند کلمه عبور یکی از شیوه هایی خواهد بود که در هک یک وبلاگ آن را تجربه می کنید. کسانی که کلمات عبور ساده یی مانند نام کاربری یا نام واقعی خود یا اعداد ساده و قابل حدس انتخاب می کنند، بیش از هر فرد دیگری نسبت به سرقت یا صدمه به اطلاعات وبلاگ خود مقصر هستند. البته شاید لازم نباشد کلمات عبور را آنقدر پیچیده انتخاب کنید که حتی خودتان هم نتوانید آن را به خاطر بسپارید اما حداقل کلمه عبور وبلاگ خود را به شکلی انتخاب نکنید که توسط دیگران قابل حدس باشد.برخی از کاربران نیز روی اعتماد کلمه عبور خود را در اختیار افراد دیگری (مثلاً برای ارسال مطالب، چک کردن نظرات یا تغییر در قالب و...) قرار می دهند. شاید این افراد واقعاً قصد صدمه به محتوای وبلاگ شما را نداشته باشند اما آیا شما می توانید مطمئن باشید که مثلاً کامپیوتر آنها آلوده به تروجان یا نرم افزار جاسوسی نیست یا به نحوی اطلاعاتی که شما در اختیار آنها گذاشتید به صورت ناخواسته توسط فرد دیگری رویت نمی شود؟ اگر در مواردی لازم شد کلمه عبور خود را به صورت مقطعی در اختیار فرد دیگری قرار دهید می توانید بعد از اتمام کار کلمه عبور خود را تغییر دهید. برخی ابزارها و سرویس های وبلاگ نیز به شما امکان تعریف نویسندگان یا کاربران دیگری را با امکانات محدودتر می دهند که می توانید از این امکانات استفاده کنید. در ادامه دلایل هک وبلاگ ها می توان به نواقص نرم افزاری در سایت های سرویس دهنده وبلاگ یا ابزارهای مدیریت وبلاگ اشاره کرد، البته این اشکالات عموماً زود کشف و رفع می شوند. همچنین مانیتورینگ ترافیک شبکه و مشاهده کلمه های عبور وارد شده توسط کارمندان یک شرکت یا سازمان توسط مسوولان فنی شبکه یا فریب مسوولان پشتیبانی سایت یا شرکت میزبان وبلاگ و همچنین فریب کاربران طمعکار با عنوان هک وبلاگ دیگران با ورود کلمه عبور شخصی خودشان نیز از شیوه هایی هستند که در مواردی باعث صدمه به محتوای یک وبلاگ شده اند.

تماس رایگان با امریکا و کانادا با ooVoo 1.5

 

بلی تعجب نکنید ... تماس رایگان با کشورهای امریکا و کانادا از هر کجای دنیا !
نرم افزار پیغام رسان ویدیویی و کنفرانس ooVoo در نسخه جدید خود ، طرح رایگان تماس با شماره تلفن های امریکا و کانادا را ارائه کرد.
کاربران علاقه مند می توانند ابتدا این نرم افزار پیغام رسان را دانلود و نصب نمایند و سپس از 120 دقیقه تماس رایگان با کشورهای امریکا و کانادا { از هر کجای دنیا } بهره مند شوند.
گفتنی است که نرم افزار ooVoo جدا از ارائه طرح رایگان تماس با تلفن های کانادا و امریکا، نرم افزار کارآمدی است که برای کنفرانس های چند نفره ویدیویی، تماس های صوتی و تصویری و پیغام رسان استفاده می شود. این ابزار همچنان در وضعیت آزمایشی قرار دارد.

توجه: طرح رایگان تماس تنها برای مدت محدودی قابل دسترس خواهد بود. و شامل ایالت های هاوایی و آلاسکا نمی شود. هر کاربر می تواند تنها از 120 دقیقه تماس رایگان استفاده کند.


لینک دانلود
(حجم  فایل حدود 13 مگابایت می باشد)

رمز فایل: ندارد

مجموعه نکات کلیدی برای طراحان وب

 

به نظر شما چه تعداد از وب سایتهای موجود، اصول طراحی حرفه ای را رعایت کرده اند؟ به جرات می توان گفت در بیش از ۷۰ درصد وب سایتها چنین اصولی مورد توجه قرار نگرفته است.
در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که توجه به آنها در بالا بردن کیفیت سایتهای اینترنتی نقش بسزایی دارند.

▪ سرعت بارگذاری (load) صفحات :
از مهمترین نکات در طراحی وب توجه به سرعت بارگذاری (load) صفحات سایت است که علی رغم این اهمیت، کمتر به آن توجه می شود. با استفاده از تکنیکهای برنامه نویسی و طراحی وب، سرعت بارگذاری صفحات را تا حد امکان افزایش دهید. دقت داشته باشید که اکثر کاربران، تحمل زیادی ندارند.

▪ پر رنگ کردن کلمات کلیدی :
در مقالات و متون طولانی قرار گرفته در سایت، کلمات و عبارات کلیدی را پر رنگ کنید. با این کار به کاربران اجازه می دهید بدون مطالعه ی کل مطلب، یک طرح کلی در مورد آن در ذهن خود ترسیم کند.

▪ استفاده از متدهای جدید :
همیشه سعی کنید از جدیدترین متدهای طراحی سایت اسفقاده کنید. بسیاری از روشهای قدیمی ساخت سایت دیگر مناسب نیست. برای مثال استفاده از فریم ها (Frames) ، اکتیوایس ها (ActiveX) ، اپلتهای جاوا (JAVA Applets) و ... اگرچه در بسیاری از مواقع جوابگوی نیازهای برنامه نویسان (طراحان) سایتها است ولی استفاده از آنها دیگر توصیه نمی شود.

▪ کد نویسی بدون اشتباه‌ :
در نوشتن کدهای html از نرم افزارهای ساخته شده برای این منظور استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهایی چون Macromedia Dreamweaver باعث کاهش تعداد خطاهای احتمالی در کدهای یاد شده می گردند.

▪ اعتبار سنجی سایت :
پس از کد نویسی و طراحی سایت، معتبر بودن کدهای نوشته شده را با استفاده از نرم افزارهای مربوط به آن بررسی کنید. برای مثال برای اعتبار سنجی کدهای HTML و CSS به ترتیب از نرم افزارهای آنلاین HTML-Validator و CSS-Validator استفاده نمایید.

▪ استفاده کمتر از فایلهای فلش :
انیمیشن های فلش بسیار جذاب و زیبا هستند ولی زیبایی آنها همیشه نمایان نمی شود. بعضی از کاربران سایت شما ممکن است به علت نصب نبودن flash player امکان مشاهده ی تمامی بخش های سایت را نداشته باشند و در این صورت در اغلب مواقع با یک کلیک از سایتتان خارج می شوند. علاوه بر این استفاده بیش از حد از این انیمیشنها عملیات شناسایی سایت توسط موتورهای جستجو را با مشکلاتی روبرو می کند.

▪ استفاده کمتر از تصاویر حاوی عبارات کلیدی :
در سایت خود هیچ وقت از نوشته هایی که به فرمت تصویری (عکس) ذخیره شده اند استفاده نکنید. موتورهای جستجو قابلیت استخراج این متون را ندارند.

▪ اطلاعات منحصر به فرد :
از میان معیارهای موفقیت یک وب سایت، داشتن مطالب و اطلاعات مفید از مهمترین این معیارها به شمار می رود. داشتن سایتی با اطلاعات منحصر به فرد بهترین برگ برنده است. لذا سعی کنید در وب سایت خود مطالب سودمند و غیر تکراری قرار دهید. منبع مطلب بودن بهتر از انبار مطالب سایتهای دیگر بودن است.

▪ عدم استفاده از موسیقی :
استفاده از موسیقی تنها در وب سایتهای مرتبط با علم موسیقی و شاخه های مرتبط با آن توصیه می شود.

▪ عدم استفاده از پنجره های popup :
استفاده از پنجره های popup نه تنها مفید نیست بلکه باعث کم شدن تعداد بازدید کنندگان سایتتان می شود. لذا از استفاده بی رویه از چنین پنجره هایی، جدا پرهیز کنید.

▪ عدم استفاده مستقیم از فایلهای pdf :
درصورت ارائه مقالات و موارد مشابه آن، بطور مستقیم از فایلهای pdf برای نمایش اطلاعات استفاده نکنید. به علت پایین بودن سرعت اینترنت در ایران، توصیه می شود مطالب مورد نظر خود را به صورت متون عادی (مشابه همین مقاله) سایت قرار دهید. در صورت تمایل می توانید فایل pdf مربوط به مقاله ی مورد نظر خود را به صورت جداگانه برای دریافت (download) توسط کاربران، قرار دهید.

▪ قالب و طرح واحد :
استفاده از قالبها و طرح های متفاوت برای قسمتهای مختلف سایت ایده جالبی نیست. در طراحی صفحات مختلف، بخشهای مشترک بین همه صفحات (مانند منوی اصلی و ...) را در محل ثابتی قرار دهید.

▪ سازگاری با همه مرورگرها :
اطمینان حاصل کنید که سایت شما در همه مرورگرهای معروف همچون Internet Explorer ، FireFox و ... به درستی به نمایش در می آید. همه کاربران از نرم افزار یکسانی استفاده نمی کنند.

▪ سازگاری با هر رزولوشن :
طراحی صفحات سایت را طوری انجام دهید که با هر رزولوشنی به درستی کار کند. برای رسیدن به این مقصود یا از مقدار دهی درصدی برای جداول استفاده کنید و یا از عرض ثابت ۷۸۰ پیکسل برای جدول اصلی صفحات سایت استفاده کنید. کاربران علاقه ای به استفاده از ابزارهای scroll افقی ندارند.

▪ تمایز بین لینکها و متون عادی :
با استفاده از تکنیکهای طراحی، بین لینکها و متون دیگر تمایز ایجاد کنید. بدین منظور می توانید از کدهای CSS استفاده کنید.

▪ لینکهای صحیح :
همیشه سعی کنید از سالم بودن لینکهای موجود در وب سایتتان اطمینان حاصل کنید. وجود لینکهای خراب از نقطه ضعفهای سایت به شمار می آید.

▪ استفاده مناسب از رنگها :
به هنگام طراحی سایت از ترکیب رنگهای روشن استفاده کنید. رنگهای تیره خسته کننده هستند.

▪ توضیح برای تصاویر‌ :
برای همه تصاویر موجود در سایت خود توضیح قرار دهید (با استفاده از مشخصه alt). بعضی مواقع به علل مختلف تصاویر استفاده شده در سایت، بارگذاری (load) نمی شوند. در این حالت بازدیدکننده سایت می تواند با خواندن توضیحات، بدون مشاهده تصویر، از موضوع آن مطلع گردد.

▪ انتخاب عنوان مناسب :
عناوین مناسب برای صفحات وب از مهمترین فاکتورها برای بهینه سازی نتایج جستجو در موتورهای جستجو به شمار می آید. عنوان هر صفحه را با توجه به موضوع آن صفحه تعیین کنید.

▪ به روز رسانی (زنده بودن سایت) :
از دیگر عوامل موفقیت یک سایت به روز رسانی آن است. برای حفظ بازدید کنندگان سایت خود سعی کنید سایت خود را به محلی متروکه تبدیل نکنید. حتی اگر مطلب مهمی برای ارائه کردن در سایت ندارید، با اضافه کردن یک خط نوشته به کاربران اطلاع می دهید که این سایت هنوز زنده است.

▪ عدم استفاده از علائم و عباراتی همچون "در دست ساخت" :
در صورتی که بخشی از وب سایتتان آماده نیست دلیلی بر استفاده از علائم و نوشته هایی با مضمون "در دست ساخت" وجود ندارد. اکثر کاربران با مشاهده چنین پیغامها و علائمی، تصویر نامناسبی از سایت شما در ذهن خود می سازند که از بازدید مجدد آنها از وب سایت شما جلوگیری می کند.

▪ ارتباط بین صفحات سایت :
اگر سایتی با بیش از یک صفحه دارید (۹۹ درصد مواقع همینطور هست) ، آنها را طوری طراحی کنید که کاربران با حداقل تعداد کلیک بتوانند به دیگر صفحات مورد نظرشان منتقل شوند. به عبارت دیگر لینک صفحات اصلی و مرتبط را در همه صفحات سایت بگنجانید.

▪ ارتباط با سایتهای مرتبط :
با سایتهای مرتبط با زمینه ی فعالیت سایت خود ارتباط برقرار کنید. در چنین ارتباطاتی نتایج سودمندی پنهان است.

▪ امکان جستجو :
در صورت امکان قابلیت جستجو در مطالب سایت را در همه صفحات قرار دهید.

▪ خلاقیت داشته باشید :
کارها و ابتکارات نو در اغلب موارد نتیجه ی خوبی به دنبال دارند.

▪ استفاده از تجربیات دیگران :
از سایتهای مرتبط با موضوع سایت خود ایده بگیرید. اگرچه ابتکار و نوآوری بهتر است ولی استفاده از تجربیات دیگران کار اشتباهی نیست. ضمنا توجه داشته باشید که نظر شما همیشه بهترین نظر نیست.

▪ انتخاب مناسب قلم :
برای متون فارسی بهترین قلم (فونت) Tahoma بوده و اندازه مناسب برای آن ۱۰pt می باشد. استفاده از متون با اندازه بزرگتر توصیه نمی شود.

لباس ضد پشه نیز تولید شد

  
شرکت تولید پوشاک در تایلند لباسی ساخته است که از شخص در برابر حمله پشه ها محافظت می کند. www.hamtaraneh.com
شرکت «کوورنانت»این لباس را که ویژه راهبه ها است، به منظور کمک به کاهش بیماریهای ناشی از نیش پشه بویژه تب دنگی و مالاریا به زودی وارد بازار می کند.
این لباس که تا ۹۰ درصد از شخص در برابر حمله پشه ها محافظت می کند، با لایه ای از یک نوع ماده گیاهی پوشانده شده است که این حشره را از خود دور می کند.

 
www.hamtaraneh.com
 
 
لباسهای تولید شده تا یک سال این خاصیت را حفظ می کنند، اما شرکت «کوورنانت» می خواهد در تولیدات بعدی دوام خاصیت ضد پشه آن را افزایش دهد.
گفته می شود قیمت لباس ضد پشه ۴۷تا ۸۰ دلار است. پیش بینی می شود با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری راهبه ها در تایلند، استقبال خوبی از این لباس شود.
 
منبع : ایسکانیوز

یاهو پیشنهاد 44 میلیارد دلاری مایکروسافت را رد کرد!

هیات تصمیم گیری عالی اداری یاهو پیشنهاد شرکت مایکروسافت را برای دریافت حق مالکیت یاهو به مبلغ 44 میلیارد دلار ارائه شده بود رد کرد!
مسئولان یاهو همچنین تصمیماتی را برای واگذاری بازار تبلیغات به غول این رشته یعنی گوگل و سرمایه گذاری های بیشتر در زمینه های دیگر گرفته است. منابع نزدیک از برگذاری یک جلسه تلفنی بین مدیران درر روز جمعه خبر می دهند که به بررسی دقیق پیشنهاد مایکروسافت می پرداخت. این اتفاق بعد از سقوط سهام به میزان 2 دلار برای هر سهم و رسیدن به $29.08 اتفاق افتاد.
مدیران مایکروسافت ( و شخص خودم! ) به علت نبودن پیشنهاد دیگر یا پیشنهاد بهتر و همچنین به علت بالا بودن مبلغ پیشنهادی از این بابت مطمئن بودند و هر روز بیش از پیش به یاهو می نگریستند و آن را از اموال خود می دانستند. یک سخنگوی مایکروسافت در اینباره ترجیح داد سکوت کند.
یکی ز زنان سخنگو نیز در یاهو گفت: سیاستهای یاهو بر سکوت استوار است ولی باید توجه داشت هیات اداری مسئولیت رسیدگی به این مورد را بر عهده دارد. بنا بر این هی راه آلترناتیوی به غیر از تصمیم این هیات برای استقلال یاهو وجود ندارد.
در این بین در جلسه درباره استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل برای یاهو بررسی شد. در طی این طرح یاهو سهم کمتری از هر مشتری می گیرد ولی عایدی این شرکت به علت ازدیاد تبلیغات رشد خواهد داشت. البته بعضی کارشناسان خبره این را یک بلند کردن پرچم جنگ از طرف یاهو برای گوگل می دانند زیرا یاهو و گوگل هر دو سهم بزرگی از بازار تبلیغات دارند. مخصوصا که مدیر ارشد یاهو یعنی جری یانگ در لحظه بحث در اینباره غایب بود. این پیمان سهامداران شکاک را حساس کرده است زیرا هر نوع پیمانی حتی در ظاهر مانع فروش مایکروسافت به یاهو می گردد.
مدیر صندوق بازرگانی Jacob در لس آنجلس یعنی آقای رایان ژاکوب می گوید: مدیران یاهو به سختی باید سهامداران را امیدوار کرده باشند که بهای هر سهم از 31 دلار افزونتر می گردد! این یک شانس بزرگ برای یاهو است اگر گوگل بستر تجارت را فراهم آورد. چرا زودتر چنین کاری نکرده بودند؟

داونلودستان موبایل

مجموعه 4 بازی جدید و زیبا تحت فرمت جاوا ، قابل نصب بر روی اکثر گوشی های موبایل
 
 
 
 
نرم افزاری کاربردی برای تنظیم نور صفحه گوشی و قرار دادن ساعت شب در گوشی های نگارش سوم از سیمبیان سری 60 به صورت کرک شده که قادر است با کانتراست نور تصویر و بهینه سازی باتری گوشی ، همچنین قرار دادن ساعتی زیبا روی تصویر به صورت اسکرین سیور و استفاده از نور صفحه نمایش به عنوان چراغ قوه در بسیاری موارد مفید واقع گردد.
 
قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:
N95 | N93 | N92 | N91 | N91 8GB | N80 | N80 IE | N75 | N73 | N71
E70 | E62 | E61 | E60 | E50 | 5500 | 3250
 
سامسونگ:
i560 | i550 | i450 | i400 | i520
 
 
 
 
مجموعه ده آهنگ کوتاه و زیبا با فرمت MP3 مناسب برای زنگ SMS گوشی شما!
 
 
 

کلیپی جالب از حرکات زیبا و دیدنی یک گروه توسط سایه های خود

 
 
 
مجموعه شامل 10 محافظ صفحه جدید و زیبا در سایز 240x320
 
 
 

مجموعه 50 عکس پس زمینه جدید و بسیار زیبا در سایز 240x320

 

دیکشنری قدرتمند JLearnItME که به تازگی با فرمت جاوا منشر شده است قابلیت ترجمه 15 زبان دنیا را به یکدیگر دارد. زبان هایی که این برنامه میتواند پشتیبانی کند به شرح زیر میباشد:
انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، هلندی ، آلمانی ، ایتالیایی ، عبری ، پرتغالی ، سوئدی ، دانمارکی ، نروژی ، مجاری ، روسی ، لاتین و چک.

 
 
عدم توانایی گوشی های سری 60 برای قرار دادن اسکرین سیور های با فرمت Gif به عنوان محافظ صفحه نمایش یا قرار دادن آنها برای شماره های موجود در گوشی از ضعف های عمده ی این سری گوشی ها به حساب می رود. نرم افزار wowpix که به تازگی منتشر شده است، این نقیصه را برطرف کرده است.
 
قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:
N90 | 7650 | 7610 | 6682 | 6681 | 6680 | 6670 | 6630 | 6620 | 6600
N70 | N72 | 6260 | 6230 | 3660 | 3650 | 3620 | 3600 | 3230
پاناسونیک:
X600 | X700 | X800
 
 
 
 
بازی جدید و زیبای Astraw Chorma (شطرنج) برای گوشی های پاکت پی سی
 
 
 
 
مجموعه 6 تم جدید و زیبا برای گوشی های سری 60 نوکیا
 
قابل نصب بر روی گوشی های:
N90 | 7650 | 7610 | 6682 | 6681 | 6680 | 6670 | 6630 | 6620 | 6600
N70 | N72 | 6260 | 6230 | 3660 | 3650 | 3620 | 3600 | 3230

اسرار جت‌های خروجی از ستارگان آشکار شد

منجمان به کمکSMA آرایه توانستند به بهترین شواهد ممکن، مبنی بر خارج شدن ماده از یک ستاره جوان در حال شکل گیری دست یابند. منجمان به بهترین شواهد ممکن، از خارج شدن ماده از یک ستاره جوان در حال شکل گیری دست یافته‌اند. این مواد به صورت مارپیچ به سمت بیرون ستاره در چرخش است و به شکل جت‌های فواره‌ مانندی از آن خارج می‌شود. حرکت مارپیچی جت‌ها به ستاره کمک می‌کند تا با جذب اندازه حرکت زاویه‌ای از دیسک برافزایشی احاطه کننده‌ی آن رشد کرده و بزرگ‌تر شود.

نمایی خیالی از پیش ستاره‌ی درحال شکل گیری و جت‌های آن

�کیژو ژانگ�(Qizhou Zhang) منجم مرکز اخترفزیکی هاروارد-اسمیت سونیان می‌گوید:"نظریه‌پردازان می‌دانند که یک ستاره به هنگام شکل‌گیری باید اندازه حرکت زاویه‌ای از دست دهد و اکنون ما شواهدی را مشاهده می‌کنیم که این نظریه را تایید می‌کند".

اندازه حرکت زاویه‌ای تمایلی است که اجرام در حال چرخش برای ادامه‌ی حرکت چرخشی از خود نشان می‌دهند. این تمایل به شکل‌گیری اولیه ستاره مربوط می‌شود زیرا یک ستاره در مرکز یک صفحه‌ی در حال چرخش از گاز هیدروژن تشکیل می‌شود. ستاره با جذب بیشتر ماده از این صفحه رشد کرده و تا زمانی ‌که گاز، اندازه حرکت اضافی خود را آزاد نکند نمی‌تواند به یک ستاره تبدیل شود.

با نزدیک شدن هیدروژن به ستاره، بخشی از آن بصورت قائم بر دیسک و در خلاف جهت (مانند خارج شدن آب از لوله آتش نشانی) همچون یک جت از دو طرف به بیرون پرتاب می‌شود. اگر گاز حول محور جت، حرکت مارپیچی داشته باشد آنگاه هنگام خروج از ستاره با خود اندازه حرکت زاویه‌ای به همراه خواهد داشت و موجب می‌شود بخشی از اندازه حرکت ستاره از دست برود.

یک تیم بین المللی از منجمان به استفاده از آرایه‌ی زیر‌میلی‌متری (SMA)، جرمی را به اسم �هربیگ-هارو ۲۱۱�(HH۲۱۱) در فاصله‌ی ۱۰۰۰ سال نوری در صورت فلکی برساووش مشاهده کردند.HH۲۱۱ یک جت دوقطبی است که با سرعت مافوق صوت در فضای میان ستاره‌ای حرکت می‌کند. پیش ستاره‌ی مرکزی که جرمش ۶ درصد جرم خورشید است ۲۰۰۰۰ هزار سال عمر دارد و در نهایت به اندازه‌ی ستاره‌ای مانند خورشید خواهد شد.

جت‌های خارج شده از ستاره. رنگ آبی متعلق به جتی است که به ما نزدیک می‌‌شود و قرمز نشان دهنده‌‌ی جت دور شونده است. جت‌ها با برخورد به مولکول‌های هیدروژن اطراف آن ها را برانگیخته می‌کنند.

منجمان دلایل واضحی برای چرخش در جت دوقطبی پیدا کردند. گاز داخل جت همزمان با اینکه با سرعت بیش از ۴۸۲۷ کیلومتر در ساعت به اطراف می‌چرخد، با سرعت ۳۲۲۰۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز از ستاره به بیرون پرتاب می‌شود.

ژانگ چنین توصیف می‌کند که:"HH۲۱۱ در اصل یک گرداب معکوس است و بجای اینکه شاهد چرخش آب به اطراف و پایین آمدنش بطرف گودی پایین باشیم، می‌بینیم که گاز درون آن به سمت بیرون چرخیده و خارج می‌شود".

در آینده‌ی دورتر، رصدخانه‌های زمینی جدید نگاه تیزبین خود را به این ستاره و ستارگان تازه متولد دیگر معطوف خواهند کرد.


منبع: مرکز اخترفیزیک هاروارد

کشف سیاره ای در زمان تولد

 
 منجمان آلمانی یک سیاره تازه متولد شده در یک منظومه خورشیدی که تشکیل آن هنوز کامل نشده است را کشف کرده اند که نخستین سیاره یافت شده در زمان نوزادی است. 

 سیارات در درون صفحه مدوری از گاز و غبار در اطراف ستارگان نوجوان تشکیل می شوند.به همین دلیل مطالعه نمونه های بسیار جوان سیارات می تواند اطلاعات زیادی درباره تولد و تکامل منظومه های خورشیدی - از جمله منظومه شمسی - در اختیار منجمان بگذارد. جزئیات این کشف توسط یک تیم آلمانی در نشریه "نیچر" چاپ شده است.

جانی ستیاوان، از بخش نجوم موسسه ماکس پلانک در هایدلبرگ، و همکارانش می گویند که جرم این سیاره تقریبا 10 برابر مشتری است و حول ستاره ای مجاور به نام تی دبلیو هایدرا، که تنها 8 تا 10 میلیون سال از عمرش می گذرد، می گردد. این سیاره هر 56/3 روز یک بار در مداری به فاصله تقریبا شش میلیون کیلومتری از ستاره مرکزی، در داخل ناحیه درونی دیسک غبار، یک دور کامل می گردد. محققان به نشریه "نیچر" گفتند که مطالعه آنها نشان می دهد فرآیند تشکیل سیارات می تواند به سرعت و پیش از آنکه ستاره جوان وقت خاکروبی از اطراف خود را داشته باشد شروع شود. آنها نوشتند: "این نشان می دهد که سیارات می توانند ظرف 10 میلیون سال نخست تشکیل شوند، یعنی پیش از آنکه صفحه غبارآلود اطراف آن در اثر بادها و تشعشعات ستاره پراکنده شود." این رصدها با کمک تلسکوپ 2/2 متری ماک پلانک گسلشافت در رصدخانه جنوبی اروپایی در تاسیسات لاسیلا در شیلی انجام شد.ستاره TW Hydrae در حدود 182 سال نوری از زمین در صورت فلکی هایدرا قرار دارد.

50 گیگابایت فضای رایگان





ADrive یک سایت تازه تاسیس‌ه که به شما 50 گیگابایت فضای رایگان برای ذخیره فایلهاتون روی وب میده.این سایت که هنوز در مرحله بتا(Beta) قرار داره کاملا رایگان و هنوز سرویس برتر(Premium)ش راه نیفتاده. راحتی کاربرد و همچنین امکان به اشتراک گذاشتن فایل‌ها از مزایای این سایت به حساب میاد.
در کل میشه مزایای این سایت رو به شرح زیر ذکر کرد:
ذخیره،اشتراک و مدیریت 50 گیگابایت فضای تحت وب
مدیریت آسان فایل‌ها
عدم وجود محدودیت در حجم فایل‌ها برای آپلود
قابلیت دانلود و پشتیبانی از نرم‌افزارهای مدیریت دانلود
رایگان بودن تمام امکانات سایت
همینطور که میبینید این سایت امکانات خوبی رو در دسترس کاربران قرار میده و استفاده اون برای همه(به دعوت‌نامه نیازی نیست!) آزاده.

برخوردی با مریخ در پیش است

طبق محاسبات دانشمندان، ممکن است سیارکی نسبتا بزرگ در روز ۱۰ بهمن با سیاره‌ی مریخ برخورد کند و ما بتوانیم برای نخستین بار شاهد برخورد یک سیارک با یک سیاره‌ی سنگی باشیم. 

 

به روز رسانی: محاسبات جدید دانشمندان احتمال این برخورد را به ۱ در ۲۵ رساند. در این صورت احتمال برخورد بیش‌تر از مقدار محاسبه شده‌ی قبلی است. باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقی می‌افتد. با کم‌تر شدن احتمال برخورد می‌توان با هیجان بیش‌تری منتظر این واقعه بود.

 

............ ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ......... ..


«۲۰۰۷ WD۵» نام سیارکی جدید است که در محدوده‌ی داخلی منظومه‌ی شمسی پیدا شده است. این سیارک در طرح جستجوی ناسا برای سیارک‌هایی کشف شده که احتمال برخورد به زمین داشته باشند. ولی خطری از جانب این سیارک برای ساکنین زمین وجود ندارد. در عوض طبق محاسبات احتمال برخورد این سیارک با مریخ ۱ به ۷۵ است.

مریخ احتمالا قلمرو بعدی انسان خواهد بود و هم اکنون مطالعات بسیاری برای شناخت آن انجام می‌شوند. از جمله‌ی ساخته‌های بشر که در حال بررسی مریخ هستند می‌توان به مریخ نوردهای دوقلو و معروف ناسا، «روح» و «فرصت» و مدارگردهای بسیاری نظیر مدارگرد اکتشافی مریخ، سریع السیر مریخ و دیگر مدارگردها اشاره کرد. در واقع اکنون مریخ در کانون توجه مطالعات منظومه‌ای قرار دارد.

با این حساب اگر سیارک تازه کشف شده به سمت مریخ رفته و به مریخ برخورد کند، می‌توانیم از تمام ابزارهای خود برای رصد این پدیده‌ی شگفت استفاده کنیم. پس از برخورد شومیکر لوی-۷ به مشتری تاکنون چنین پدیده‌ای را مشاهده نکرده‌ایم و البته این برخورد کاملا بی‌سابقه است چرا که این‌بار یک سیاره‌ی گازی مورد حمله قرار نمی‌گیرد بلکه یک سیاره‌ی سنگی میزبان سیارک می‌شود و می‌توانیم روند برخورد سیارک‌ها با سیارات سنگی یا اقمار را به طور زنده بررسی کنیم. این فرصتی است که تا بحال نداشته‌ایم.

۲۰۰۷ WD۵ هم اکنون بین زمین و مریخ قرار دارد و با تقریبا با سرعت ۳۰ هزار کیلو متر در ساعت به سمت مریخ پیش می‌رود. با این حساب اگر برخوردی پیش آید نیروی زیادی در حد نیروی برخورد عظیم «تونگوسکا» آزاد خواهد شد و یک دهانه‌ی جدید روی مریخ شکل می‌گیرد. ولی خوشبختانه هیچ یک از کاوشگران مریخ در معرض خطر نیستند. از جمله مریخ نوردهای دوقلو ناسا به اندازه‌ی کافی از مکانی که احتمال برخورد وجود دارد دور هستند.

مدتی است که بحث سیارکی دیگر با نام «آپوفیس» کاملا رسانه‌ای شده است و در روزنامه‌ها و مجلات و وبلاگ ها کم درباره‌ی آپوفیس مطلب نمی‌بینیم.

آپوفیس نام سیارکی است که در حال حرکت به سمت زمین است و در سال ۱۹۹۴ کشف شد. از آنجا که این جسم به سمت زمین حرکت می‌کند احتمال برخورد آن با زمین هم وجود دارد. محاسبات اولیه مداری آپوفیس نشان دادند که احتمال برخورد آپوفیس به زمین ۱ به ۴۵۰۰۰ است ولی محاسبات جدیدتر در چند سال گذشته این احتمال را بسیار بیشتر پیش بینی می کنند؛ ۱ به ۳۷.

طبق پیش بینی ها ۱۰ بهمن امسال برخورد سیارک تازه کشف شده با مریخ اتفاق می‌افتد باید صبر کرد و دید که آیا برخوردی اتفاق می‌افتد یا خیر. اگر برخورد بین ۲۰۰۷ WD۵ و مریخ اتفاق بیافتد باید بیشتر به آپوفیس توجه کنیم و خطر آن را جدی‌تر تلقی کنیم

خروج ویجر 2 از منظومه‌ی شمسی

فضاپیمای وویجر 2، پس از گذشت 30 سال، از مرزهای منظومه شمسی گذشت. این فضاپیما اطلاعات جالبی را در اختیار دانشمندان قرار داده است.

 

در بیستم آگوست ۱۹۷۷، فضاپیمای ویجر۲ (Voyager ۲) از کیپ کاناورال در مرکز فضایی کندی فلوریدا پرتاب شد. هدف اصلی این فضاپیما، بررسی سیارات خارجی و اقمارشان بود.

مسیر حرکت ویجر‌ها و تعاریف مختلف مرزهای منظومه‌ی شمسی

۳۰ سال و ۱۰ روز بعد، در ۳۰ آگوست ۲۰۰۷، ویجر۲ از مرزهای منظومه شمسی گذشت. این فضاپیما دومین ساخته دست بشری است که در این فاصله از زمین قرار می‌گیرد.

پیش از این ویجر ۱ از این مرز گذشته بود.در زمان گذر ویجر ۱ از این مرز، سیگنال‌های ارسالی این فضاپیما از دست رفتند. در آن زمان، تمامی رادیو تلسکوپ‌ها در حال کار در سایر پروژه‌ها بودند. به همین دلیل، دانشمندان نتوانستند اطلاعات موردنظر را به دست بیاورند.

وجود میدان مغناطیسی قوی و سردتر بودن خارج این مرز به اندازه ۱۰ برابر کم‌تر از میزان پیش بینی شده، از نتایج عجیب به دست آمده به وسیله‌ی ویجر ۲ هستند.

پرتاب ویجر ۲ در سال ۱۹۷۷

ضربه‌ی پایانی(Termination Shock) به فاصله‌ای از خورشید گفته می‌شود که تأثیر بادهای خورشید با محیط میان ستاره‌ای خنثی می‌شود. در جهت حرکت ویجر ۲ این مرز در فاصله‌ی تقریبی ۸۴ واحد نجومی از خورشید قرار دارد. البته در جهت حرکت ویجر ۱، این فاصله ۱۰ واحد نجومی کم‌تر بود که نشان دهنده‌ی آن است که مرزهای سامانه‌ی خورشیدی ما متقارن نیست و در اثر بادهای میان ستاره‌ای نامتقارن شده است.

به این ترتیب، به بیانی می‌توان گفت که ویجر ۲ مرزهای منظومه خورشیدی ما را گسسته است.

ماموریت‌های ویجر اطلاعات بسیار زیادی درباره‌ی سیارات خارجی منظومه‌ی شمسی در اختیار دانشمندان قرار دادند. در حال حاضر اکثر اطلاعاتی که از سیارات اورانوس و نپتون داریم، حاصل کار این دو فضاپیماست

وب در دست اروپا؟



 

داپلر یک شرکت وب انگلیسی است که با راه اندازی یک مرکز فعال به منظور پیشرفت تکنولوژی وب قابل استفاده برای عموم اروپائیان است. قابل ذکر است که این مرکز تحت نظر کنفرانسی در پاریس فعالیت می کند.در این کنفرانس که یک سرمایه گذار و طراح بلاگ به نام لوئیس لمر، اداره آن را به عهده دارد، بیش از ۲۰۰۰ طراح وب گرد هم آمده اند.
لمر می خواهد با این کار پاریس و اروپا را -حتی برای مدت کوتاهی- به مرکز جهانی وب تبدیل کند.با وجود تاسیس این قبیل شرکت ها در قاره های مختلف، شرکت های طراحی با معضل عدم استقبال رقبای همتراز آن ها در امریکا مواجه است. در این میان ساحل غربی امریکا را می توان مرکز تجمع مبتکران، طراحان و همچنین محل شکل گیری ابتکارات نوینی که اساس طراحی وب های امروزی هستند، دانست.


● برقراری ارتباط
کنفرانس Wed Le این امکان را برای جمعیت دیجیتالی مبتکران، مدیران و سرمایه گذاران اقصی نقاط اروپا فراهم آورده است که عملکرد پروژه های جدید و همچنین نقش اروپا را در پیشرفت اینترنت به بحث بگذارند و بتوانند در مورد موفقیت هایی که تا به حال به دست آورده اند با یکدیگر صحبت کنند. اکنون که چهار سال از تاسیس این شرکت می گذرد، Wed Le یکی از برنامه های ثابت کنفرانس تکنولوژی به شمار می آید که بر اساس پاسخ گویی به سه نیاز مردم یعنی امکان برقراری ارتباط، ایده گرفتن و تبدیل آن به واقعیت برنامه ریزی شده است.
از آن جایی که در این شرکت اعضای غیر اروپایی نیز فعالیت دارند، می توان حضور اجتماعات مختلف را بدون هیچ مرز و محدوده ای در کنار یکدیگر مشاهده کرد که البته امری رایج در میان شرکت های اینترنتی است.
برای جف کلاویر، مدیر صندوق سرمایه شرکت سافت تچ در سانفرانسیسکو به در دسترس بودن شرکت هایی که در آن ها سرمایه گذاری می کند، بسیار مهم است و مایل است از نزدیک ناظر عملکرد آن ها باشد. وی علاوه بر واگذاری سرمایه اولیه به شرکت های تازه تاسیس، با در اختیار گذاشتن تجربیات مفید و کاربردی خود و نیز ادامه ارتباط خود با آنها، به این شرکت ها کمک می کند.


● داستان موفقیت ها
برخی از بزرگترین شرکت های رسانه ای در دره سیلیکون مستقر هستند. در عرصه طراحی وب مکان و موقعیت به همان اندازه اهمیت دارد که کارمندان شرکت و ایده و برنامه اصلی آن. این شرکت ها با سرمایه ای که از صندوق سرمایه دریافت می کنند در واقع سرمایه داران را هم در کار خود سهیم می کنند. آقای کلاویر، خود به تنهایی در ۳۲ شرکت مختلف که اغلب در اطراف سان فرانسیسکو قرار دارند، سرمایهگذاری کرده است.
اروپا و دره سیلیکون هر دو موفقیت های مربوط به خود را در این زمینه به دست آورده اند.امسال آخرین مدل دستگاه تعدیل بسامد به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به هیات CBS، شرکت رسانه ای امریکا فروخته شد. این در حالی ست که بسیاری بر این باورند که داپلر به عنوان رسانه اجتماعی مورد پسند مسافرانی که به قصد تجارت به اروپا سفر می کنند، خریدار بعدی این سیستم خواهد بود.
داپلر در LeWed چنین عنوان کرده که متقاضیانی که می خواهند با تغییر دعوت نامه خود همچنان از خدمات ثبت نام رایگان بهره مند شوند، می توانند با در جریان گذاشتن این شرکت از مبدا و مقصد سفر خود از زمان ملاقات خود با دوست یا دوستان خود در شهر مورد نظر مطلع شوند. شرکت داشتن جهانگردان در کنفرانس هایی چون Wed Le و ثبت نام آزاد در داپلر بیانگر همگانی بودن آن بوده و گامی بلند در جهت موفقیت های این شرکت محسوب می شود.
آقای مت بیدولف، مدیر مسئول تکنولوژی این شرکت می گوید: با وجود سرمایه گذارانی از امریکا، ژاپن، اسپانیا، بریتانیا و یک مرکز کاربردی در فنلاند، اروپا تنها مکان مناسب برای استقرار اعضای داپلر است. وی معتقد است با وجود آشفتگی های موجود در دره سیلیکون و تعداد نسبتا کمی از پرورش دهندگان استعداد، فکر و ایده کم کم می توان داپلر را یکی از رقبای همتراز آن فرض کرد.


● شکست تجاری
با وجود پرواز های کم هزینه، تجارت های بیشتری انجام خواهد شد.اروپا نه تنها از ذهن های خلاق بی شماری برخوردار است، بلکه حتی میزان پروازهای کوتاهی که مسافران تاجر رزرو می کنند نیز با اهداف داپلر مطابقت دارد. همان طور که jet Easy و Eurostar به مردم کمک می کنند تا بیشتر تجارت کنند و بتوانند وقت بیشتری را در کنار یکدیگر بگذرانند، داپلر نیز با ترتیب دادن ملاقات های مفید به آن ها کمک می کند تا بیشتر از شبکه های اینترنتی استفاده کنند.
کنر ا. نیل، مدیر اجرایی شرکت ایرلندی Voice Louber که انتقادات و پیشنهاداتی فرستاده شده به وب سایت شخصی اش را جمع آوری می کند. زمانی که قصد داشته از صندوق سرمایه امریکا درخواست سرمایه کند از همین طریق به او پیشنهاد شده بود این کار را از صندوق های کشور خودش درخواست کند.در حالی که تعداد زیادی از مبتکران در ایرلند آماده راه اندازی پروژه های جدید هستند، دولت با افزایش ۵۰ درصدی صندوق های سرمایه به آن ها کمک کرده است.
با این حال اقتصاد کلان این کشور ضعیف تر از این ها است. از این رو سرمایه گذاران ایرلندی هنوز نمی توانند به اندازه سرمایه گذاران دره سیلیکون که اغلب هم با شکست مواجه می شوند، خطر کنند. همچنان که مبتکران ایرلندی هنوز نگران بحران اقتصادی حاکم بر بازار تکنولوژی این کشور هستند.


● گام های بلند بردارید
به گفته آقای ا.نیل شرکت های امریکایی با قدرت ریسک بالایی که دارند، قادر به طراحی هر نوع محصول تجاری تحت وب هستند و تنها روش کار خود را تغییر می دهند. به نظر Wed Le اروپا هم به اندازه امریکا از ایده های خوب و مبتکران خوش فکر برخوردار است و تنها از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پایین تری از امریکا قرار دارد.
صندوق های اروپایی سرمایه خود را تنها در اختیار شرکت هایی قرار می دهند که عملکردشان مطابق الگوهای تجاری افزایش دهنده سطح مالیات باشد. در حالی که امریکایی ها با توجه به اعتمادی که به شرکت های خود دارند، به آن ها فرصت ریسک کردن می دهند تا طرح های جدید خود را امتحان کنند. جیسون کلاکنیس، مرد اول موتور جستجوی انسانی Mahalo، نظریه ریسک به موقع سرمایه داران را مطرح می کند. وی معتقد است اکثر مبتکران و سرمایه گذاران اروپایی فکر های بزرگی را در ذهن نمی پرورانند. کلاکنیس می گوید: "دیدگاه منفی دنیا به اروپا منجر به ترس آن ها از خطر کردن و باز ماندن آن ها از این کار شده و به این ترتیب دره سیلیکون توانسته است با شعار" فکر بزرگ یا کناره گیری"، بازی را به دست بگیرد."وی این طرز فکر را که ریسک سرمایه گذاران باعث موفقیت ایده های جدید خواهد شد، رد کرده و رموز موفقیت طرح های نو را گروه کاری قوی با بهترین ایده ها و مناسب ترین مکان ها برای اجرای آن ها می داند.

جابه جایی موس با کیبورد


 با بهره گیری از این ترفند جالب میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و تنها از طریق کیبورد
کامپیوترتان ، نشانگر موس موجود در صفحه مانیتور را جابجا نمایید.

این ترفند زمانی بسیار
مورد استفاده قرار میگرد که نتوانید به هر دلیلی از موس تان استفاده کنید آن وقت است که
کیبوردتان جور موس را میکشد!
بدین منظور:
کافی است دکمه های Shift و Alt را که در سمت چپ کیوبرد قرار دارند را به
همراه دکمه ی Num Lock بزنید و سپس در کادری که باز میشود بر روی
OK کلیک کنید.
حال میتوانید با استفاده از دکمه های 2,4,6,8 سمت راست کیبورد موس را هدایت کنید
و با Enter برنامه ها را باز نمایید و یا به داخل لینکها بروید

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفلهای PIN و PIN2

همان طور که بیان شده، اگر بار کدهای PIN و PIN2 را اشتباه وارد کنید، سیمکارت شما بر روی کد اشتباه قفل می‌گردد و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. برای آزاد سازی سیمکارت از قفل باید به کدهای PUK و PUK2 آگاه باشید.

 

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN

برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK در کد زیر، تنها PUK Code ثبت شده بر روی سند سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN ، کد PIN جدید راوارد نمایید و به جای عبارت New PIN Again ، کد PIN جدید را تکرار کنید.

**05*PUK*New PIN*New PIN Again#

 

نحوه آزاد سازی سیمکارت از قفل PIN2

برای این منظور کد زیر را بر روی دستگاه وارد کرده و دکمه برقراری تماس (Call) را فشار دهید. توجه نمایید که به جای کلمه PUK2 در کد زیر، تنها PUK2 Code ثبت شده بر روی سیمکارت را وارد نمایید. به جای عبارت New PIN2 , کد PIN2 جدید را وارد نمایید و به جای عبارت New PIN2 Again ، کد PIN2 جدید را تکرار کنید.

 

**052*PUK2*New PIN2*New PIN2 Agani#

تامین امنیت ویندوز با نرم افزارهای کدباز

تامین امنیت کامپیوتر از ابتدای تولید یکی از دغدغه های بزرگ هر کاربر بوده و هست، این نیاز زمانی پررنگ تر میشود که کاربر از سیستم عاملی مثل ویندوز استفاده کند که به علت ضعف سیستم امنیتی در تیررس هکرها و مزاحمان قرار گرفته و همیشه احتمال نابودی آن وجود دارد.
راه های جلوگیری از نفوذ هکرها و برنامه های مخرب زیاد هستند، یکی از این راه ها استفاده از نرم افزارهای امنیتی مثل آنتی ویروس ها و فایروال ها است. نرم افزارهای زیادی در این زمینه ها تولید شده اند که به دو دسته ی نرم افزارهای آزاد و غیرآزاد تقسیم می شوند. نرم افزارهای غیرآزاد معمولا دارای حجم بالا، پیچیدگی زیاد، بروزرانی مشکل و قیمت زیاد و در حالت ناجوانمردانه کرک هستند :D
در این مورد هم باز این نرم افزارهای قوی آزاد و کدباز هستند که به داد کاربران می رسند وبدون هیچ توقعی بهترین و امن ترین موقعیت را برای ویندوز ایجاد میکنند. این نرم افزارها همه دارای چند مشخصه ی بارز هستند مثل مجانی بودن یا قیمت فوق العاده کم، حجم کم، نداشتن محدودیت، بروزرسانی آسان و کم حجم، کدنویسی تمیز و بدون اشکال، نیاز سخت افزاری پایین و… حال انتخاب با شماست که تامین امنیت خود را به نرم افزارهای آزاد زیر بسپارید یا با تحمل بدترین شرایط این مهم را به نرم افزارهای غیر آزاد واگذار کنید. اگر گزینه ی انتخاب شما نرم افزارهای آزاد است از شما دعوت میکنم تا تعدادی از آنها را در لیست زیر با هم مشاهده کنیم.

ClamWin، این نرم افزار یکی از بهترین و قویترین آنتی ویروس های موجود است که در نسخه های مختلفی برای ویندوز و لینوکس تهیه می شود، نسخه هایی از ویندوز که این نرم افزار را پشتیبانی میکنن شامل ویندوزهای ۹۸/Me/۲۰۰۰/XP و ۲۰۰۳ میشوند. این نرم افزار بالاترین حالت امنیتی را برای شما به ارمغان می آورد و به بهترین شکل ویروس ها و اسپای ور ها را از بین میبرد. به صورت خودکار بانک ویروس یاب خود را بروزرانی میکند و قابلیت برنامه ریزی برای جستجوی خودکار ویروس ها را نیز دارد و امکاناتی بسیار دیگر.

Open Antivirus، نرم افزاری که حاصل تلاش گروه بزرگی از علاقمندان و افراد باتجربه درزمینه های تحقیقات ویروس کش ها و امنیت کامپیوتر و شبکه است. شما در صفحه ی پروژه های این گروه میتوانید لیستی از نرم افزارهای امنیتی را مشاهده کنید که در گروه خود بهترین ها هستند مانند ScannerDaemon, VirusHammer, PatternFinder و نرم افزارهای دیگر.

Softperfect Personal Firewall، این نرم افزار یک دیواره ی آتش شخصی است که اصولا برای این امر طراحی شده است که از کامپیوتر شما در برابر حمله ی هکرها واسکریپت های مخرب حفاظت کند. این برنامه حمله های اینترنتی و غیر اینترنتی مانند شبکه های محلی را دفع کرده وامنیت کامپیوتر شما را تامین میکند.

Wireshark، این نرم افزار بهترین و کامل ترین تحلیل کننده ی ارتباطات شما با شبکه است و شما با استفاده از این نرم افزار قادرید بایت به بایت اطلاعات رد و بدل شده در ارتباطات خود با شبکه های مختلف را کنترل کنید. لازم به ذکر است که نرم افزار یاد شده توسط تعداد بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک و همچنین موسسات آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار میگیرد و به عنوان یک استاندارد شناخته میشود.

KeePass، نرم افزاری آزاد و کدباز برای مدیریت کلمه های عبور که به شما در حفظ و نگهداری مطمئن آنها کمک میکند. شما میتوانید تمامی کلمه های عبور خود را توسط این نرم افزار در یک بانک اطلاعاتی ذخیره کنید و فقط یک کلمه ی عبور را به عنوان رمز اصلی به خاطر بسپارید تا باقی رمزها از دست سارقین دور بمانند.

TrueCrypt، این نرم افزار به شما کمک میکند تا هارد دیسک خود را ایمن کنید، نسخه های مخصوص لینوکس و ویندوزهای Vista/XP/۲۰۰۰ موجود است. شما با کمک این برنامه میتوانید پارتیشن های هارد دیسک خود را رمزنگاری کنید و یا
فایل هایی را که ایجاد میکنید تحت یک پارتیشن غیرواقعی باشند و از این راه آنها را از خطرات حفظ کنید.

* برای ورود به وب سایت مخصوص هر نرم افزار روی لوگوی آن کلیک کنید.