تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

Youtube

همان طور که اطلاع دارید مدت زمانی از عرضه نرم افزار Real Player 11 میگذرد. این نرم افزار توانمند علاوه بر امکانات متعدد برای پخش فایلهای صوتی و ویدئویی در نسخه جدید خود قابلیت جدیدی را در خود گنجانده است. با استفاده از این قابلیت جدید شما میتوانید ویدئوهای موجود در سایتهای ویدئوهای اشتراکی آنلاین به ویژه Youtube را بر روی سیستم خود دانلود نمایید و بدون نیاز به اینترنت آنها را در حالت آفلاین نیز مشاهده کنید. هم اکنون قصد داریم به معرفی این ترفند بپردازیم.
 
اکنون کافی است با مراجعه به قسمت Options گزینه Download This Video را فعال کنید.
 
از این پس با مراجعه به هر ویدئوی اینترنتی دکمه ای به نام Download This Video برای شما پدیدار میشود. با کلیک بر روی این دکمه میتوانید ویدئو را دانلود کرده و روی هارد ذخیره کنید.
 
این ابزار توانمند علاوه بر Youtube بر روی کلیه سایتهای اشتراک آنلاین ویدئو همانند  Youtube, MetaCafe, MSN Videos, Revver, iFilm, PutFile, DailyMotion, Esnips, BrightCove, CinemaTube.Net عمل میکند
.

جستجوی حرفه ای در ویندوز

ساختار Search موجود در ویندوزهای مایکروسافت بدین صورت بنا شده است که هنگامی که شما نام فایلی را جستجو میکنید ، جستجوگر ویندوز تنها فایلهایی را برای شما به نمایش میگذارد که توسط ویندوز شناخته شده هستند. در این ترفند قصد داریم روشی را از طریق رجیستری ویندوز به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید بهترین نتیجه جستجو در هارد را داشته باشید چرا که تمامی فایلها از اعم از شناخته شده و ناشناخته توسط Serach ویندوز جستجو میشوند.

ابتدا از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/ System/CurrentCo ntrolSet
/Control/Contentlnd ex
 اکنون از قسمت دیگر پنجره رجیستری به دنبال مقداری به نام FilterFilesWithUnkn ownExtensions بگردید ، سپس روی آن دوبار کلیک کنید.
 
در پنجره کوچک باز شده در قسمت Value Data مقدار عددی را از 0 به 1 تغییر بدهید.
 
حالا از رجیستری خارج شده و سیستم را مجدد راه اندازی کنید.

مجموعه فرهنگ های لغت چندزبانه به فارسی


این مجموعه فرهنگ های لغت توسط جناب آقای رضا کارگر تهیه شده است و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است که شامل فرهنگ نامه های زیر می باشد:
- فرهنگ لغات عربی به فارسی - فارسی به عربی (قاموس)
- فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی (طلائی)
- فرهنگ لغات فرانسه به فارسی
- فرهنگ لغات آلمانی به فارسی
- فرهنگ لغات ایتالیائی به فارسی
- فرهنگ لغات اسپانیائی به فارسی
- فرهنگ لغات فنلاندی به فارسی
- فرهنگ لغات سوئدی به فارسی

ویژگی کلی تمامی این فرهنگ های لغت این است که امکان خواندن لغات از روی کلیپ برد ویندوز را دارد. رابط کاربری این برنامه به زبان فارسی می باشد. در این لغتنامه ها از هیچ فارسی سازی استفاده نشده لذا این لغتنامه ها با استاندارد فارسی Microsoft که بر روی ویندوز XP و ویندوز 2000 قراردارد سازگار است. بانک اطلاعات این نرم افزار ها از کد پیج UTF8 استفاده می کند. این لغتنامه مناسب ویندوز XP و 2000 می باشد.

توجه: حجم فایل هر کدام بین 4 تا 6 مگابایت میباشد و هر دیکشنری به صورت مستقل نصب میشود.

لینکهای دانلود:
دانلود فرهنگ لغت عربی به فارسی - Arabic_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی - English_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت فرانسه به فارسی - French_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت آلمانی به فارسی - Germany_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت ایتالیایی به فارسی - Italian_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت اسپانیایی به فارسی - Spanish_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت فنلاندی به فارسی - Finnish_to_Persian
دانلود فرهنگ لغت سوئدی به فارسی - Swedish_to_Persian

دانلود همه 8 فرهنگ لغت بصورت یکجا (حدود 35 مگابایت)

رمز فایل: ندارد

محدوده بلوتوث به 1 کیلومتر افزایش می یابد.

محدوده بلوتوث به 1 کیلومتر افزایش می یابد.  

 

شرکت  Ezurio  که تولید کننده لوازم جانبی الکترونیکی است. ماژول بلوتوث جدیدی را با برد 1 کیلومتر تولید کرده است.این بلوتوث مجهز به آنتن  on-board است.این تکنولوژی جدید ویژه کاربرانی که با برنامه هایMSM  کار می کند و برد اطلاع رسانی و کارایی برای آنها مهم است. سایز این ماژول جدید به اندازه یک تمبر است، که دارای یک آنتن چند جهته داخلی است و کمتر از 700 میلی وات انرژی مصرف می کند. مدتها بود که بسیاری از کاربران موبایل از برد کم بلوتوث رنج میبرند و بخصوص برای انتقال برخی برنامه ها به برد بیشتری نیاز داشتند.هر چند برد 1000متر خیلی بیشتر از نیاز کاربران است ولی در مورد استفاده درون ساختمانها قابلیت ماندگاری زیادی دارد و با تغیر مکان مثلا از محل کار به رستوران ، ارتباط قطع نمی شود. بلوتوث بیشتر درون ساختمانها و خانه ها استفاده میشود که در این محیط ها شرایط محیطی مرتبا تغییر کرده و سیگنالها توسط امواج رادیویی و انعکاس آنها تضعیف میشوند ولی با این برد زیاد این تاثیرات منفی روی برد ارتباط زیاد چشمگیر نخواهد بود و باعث قطع ارتباط نخواهد شد .

 

ساختن Mouse جدید که روی هوا کار می کند

ساختن Mouse جدید که روی هوا کار می کند
 

A Mouse in Air ...؟ بله .... ساخته ی Logitech این را ممکن ساخته است.

این کمپانی mouse جدیدی را با عنوان MX Air Rechargeable Cordless Mouse معرفی کرده است که شما را قادر می سازد کنترل کامپیوتر خود را همانند کنترل تلویزیون از راه دور در اختیار داشته باشید .بنابراین شما می توانید پشت کامپیوتر بشینید و کامپیوتر خود را کنترل کنید البته تنها با MX Air

MX Air در مدلهای نقره ای ، مشکی با تیپی باریک عرضه شده است.این موس از تکنولوژی Ligitech?s 2.4 GHz Digital Cordless یا محدوده ای در حدود 30 فوت و همراه با یک جایگاه شارژ عرضه می گردد.

عمدتا این مدل جدید سه تکنولوژی را به همراه خود دارد: Freespace motion-control ، فرمان حرکت و وایرلس.

در تکنولوژی Freespace motion-control ترکیبی از حسگرهای MEMS( microelectromechani cal system) و تکنولوژی DSP( Digital Sognal Proccessing) و تکنولوژی بی سیم RF( radio Frequency) می باشد.

این موس ها همچنین دارای الگوریتم های پیشرفته ای هستند که از لرزش های غیر ارادی که تقریبا همه ی ما تجربه کردیم را از بین می برد.

این موس از فرمان های اشاره ای خاصی برخوردار است. به عنوان مثال، کاربران می توانند صدا را تغییر دهند و به راحتی با حرکت آن به سمت چپ صدا را زیاد و سمت راست صدا را افزایش دهند.

اگه باورتان نمیشه چنین چیزی وجود داره پس حتما اینجا را کلیک کنید!

 

فقط صفحه اول جستجوگرهای اینترنتی مهم است

فقط صفحه اول جستجوگرهای اینترنتی مهم است

 

مطالعات نشان داد که یک سوم کاربرانی که به موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی مراجعه می‌کنند، با توجه فراوان آگهی‌های تبلیغاتی که در قسمت بالای هر صفحه قرار می‌گیرد را می‌بینند.

طبق آخرین مطالعه‌ای که متخصصان آمریکایی انجام داده‌اند، بیشتر کاربرانی که به موتورهای جست‌وجوگر مراجعه می‌کنند توقع دارند مطالب مورد نظر خود را در صفحه نخست جست‌وجوشده پیدا کنند.
دراین مطالعه که محققان دو مرکز ژوپیتر و iProspect انجام دادند مشخص شد که در بیشتر مواقع افراد برای آنکه مطالب مورد نظرشان را بیابند تا سه صفحه در نتایج به‌دست آمده موتورجست‌وجو پیش می‌روند و بعد از آن دست از این کار می‌کشند.


این مطالعات همچنین نشان داد که یک سوم کاربرانی که به موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی مراجعه می‌کنند، با توجه فراوان آگهی‌های تبلیغاتی که در قسمت بالای هر صفحه قرار می‌گیرد را می‌بینند.
این تحقیقات جدید روی 2400 کاربران آمریکایی که به‌صورت مستمر به اینترنت متصل بودند انجام شد.
طبق آمارهای جدید، 62 درصد مراجعه‌کنندگان به موتورهای جست‌وجو روی تمامی نتایج صفحه نخست کلیک می‌کنند که این رقم برای سال 2002 تنها 48 درصد بوده است.
بیش از 90 درصد کاربران روی لینک‌هایی که در صفحه نخست جست‌وجوشده به دست می‌آید کلیک می‌کنند که که این رقم در سال 2002 فقط 81 درصد بوده است.
 

نوت‌بوک‌های دل با اوبونتو

بالا‌خره پس از حرف و حدیث‌های زیادی که دل درباره استفاده از ویستا روی نوت‌بوک‌های خود به راه انداخته بود، سه مدل جدید نوت‌بوک‌ را با سیستم‌عامل اوبونتو روانه بازار کرد. XPS 410n ،Dimension E520n و Inspiron E1505nمدل‌هایی هستند که در آن‌ها از ویستا یا هر نسخه دیگری از ویندوز استفاده نشده و توزیع لینوکس اوبونتو 04/7 روی آن‌ها نصب گردیده است.

شرکت دل دلیل این اتفاق را پشتیبانی بسیار خوب اوبونتو از سخت‌افزارهای این نوت‌بوک‌ها، رایگان بودن آن به همراه ده‌ها نرم‌افزار دیگر، و انعطاف‌پذیری آن برای کارهای مختلف بیان کرد.شرکتCanonical، توسعه‌دهنده توزیع اوبونتو نیز از محصولات خود روی این نوت‌بوک‌ها پشتیبانی می‌کند و خدمات رایگانی مانند بروزرسانی نرم‌افزارها یا پشتیبانی هیجده ماهه امنیتی به خریداران این محصولات را  ارائه می‌دهد

اولین حافظه DDR3 به بازار آمد

 

شرکت ژاپنی Buffalo اولین حافظه رم جهان با چیپ‌ست DDR3 را ساخت. حافظه‌های DDR3 کارایی سیستم را افزایش می‌دهند و در مقایسه با حافظه‌های DDR2 از برق کمتری استفاده می‌کنند.

بوفالو از چیپ‌ست PC3-8500 در این حافظه‌ها استفاده کرده است و فرکانس کاری آن ‌1066MHz است. زمان تأخیر این حافظه‌ها 7CL و ولتاژ مصرفی آن‌ها 1.5V است. معماری طراحی این حافظه‌ها نیز به گونه‌ای است که در هر عملیات اجرایی قادر به اجرای هشت دستور هستند.

در حالی که حافظه‌های DDR2 فقط چهار دستور را اجرا می‌کنند. این حافظه رم از پلتفرم‌های DDR3 پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند از آن برای محصولات خود استفاده کنند. پیش از تولید این حافظه، کاربرانی که از کارت‌های گرافیک DDR3 استفاده می‌کردند، مجبور به استفاده از حافظه‌های DDR2 بودند. بوفالو حافظه 512 مگابایتی مدل PC3-8500 را 315 دلار و حافظه یک گیگابایتی آن را 595 دلار عرضه می‌کند

آفتاب 'عامل محافظت' در برابر بیماری ام اس

 
 
 
مطالعه ای در آمریکا نشان می دهد افرادی که در دوران کودکی وقت بیشتری را زیر آفتاب سپری می کنند در طول زندگی کمتر با خطر ابتلا به بیماری "ام اس" (Multiple Sclerosis) روبرو هستند.
 
تیم محققان در دانشگاه جنوب کالیفرنیا می گوید احتمال دارد اشعه فرابنفش خورشید از طریق تغییر واکنش مصونیت سلولی یا افزایش میزان ویتامین دی، باعث حفاظت در برابر این بیماری شود.
مطالعه دیگری در گذشته نشان داده بود که زنانی که قرص های ویتامین دی مصرف می کنند، 40 درصد کمتر با خطر ابتلا به این بیماری روبرو هستند.
نتایج تازه ترین مطالعه در نشریه "نورولوژی" چاپ شده است.
"ام اس" در میان شایع ترین بیماری های سیستم عصبی در جهان است به طوری که در حدود دو میلیون نفر به آن مبتلا هستند. این بیماری در شدیدترین موارد می تواند تمامی بدن فرد را فلج کند.
آمارها نشان می دهد که بیماری "ام اس" در عروض جغرافیایی بالاتر که میزان تشعشعات فرابنفش (UV) در آنها کمتر است، شیوع بیشتری دارد.
مردم این کشورها کمتر در معرض تابش نور خورشید هستند و به این ترتیب بدن آنها ویتامین دی کمتری تولید می کند.
محققان در این مطالعه 158 دوقلوی همانند (79 گروه دوتایی) که خطر ژنتیکی ابتلا به ام اس در آنها یکسان بود را بررسی کردند.
در همه گروه ها یکی از دوقلوها ام اس داشت.
محققان دریافتند که فرد مبتلا به ام اس در مقایسه با خواهر و برادرش وقت کمتری را در دوران کودکی زیر آفتاب گذرانده است.
کسی که در کودکی وقت بیشتری را در هوای آزاد گذرانده بود، بسته به میزان آن، تا 57 درصد کمتر با خطر ابتلا به بیماری روبرو بود.
دکتر طلعت اسلام و دکتر توماس ماک، نویسندگان گزارش، گفتند که پژوهش های بیشتری در این زمینه که قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطر ابتلا به ام اس را می کاهد لازم است.
آنها نوشتند: "قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش ممکن است باعث حفاظت در برابر ام اس از طریق دو مکانیسم مختلف شود: یکی مستقیما از طریق تغییر واکنش مصونیت سلولی و دیگری غیرمستقیم از طریق تولید ویتامین دی."
کریس جونز، مدیر گروه "ام اس تراست" در بریتانیا گفت: "این مطالعه موید تحقیقات قبلی دایر بر وجود ارتباطی میان قرار گرفتن در معرض خورشید و خطر پایین تر ام اس است."
"با این حال محققان مسلما نمی گویند که مردم بروند زیر نور آفتاب و سرطان پوست بگیرند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند خطرناک باشد."

کهکشان ها

در حالیکه شماری از کهکشان ها نسبتا آرام هستند، برخی دیگر بسیار درخشانند و گسیل امواج مختلف از آنها، مشاهده مستقیم شان را در سرتاسر کیهان فراهم می آورد

 

 

دانشمندان به تازگی دریافته اند که کوازار (اخترنما) ها هنگامی شکل می گیرند که سیاه چاله های ابر پرجرم واقع در مرکز کهکشان ها، به طور فعال از مواد اطرافشان تغذیه می کنند. حال این پرشس مطرح است که موارد مورد مصرف سیاه چاله ها از کجا می آیند؟ و چه چیز سبب انفجار و درخشش کوازار ها می شود؟

 

 

تحقیقاتی که به تازگی توسط دو اخترشناس دانشگاه هاوایی به نام های های فو  و  آلن استاکتون صورت گرفته حاکی از ارائه پاسخی برای پرسش های مطرح شده می باشد. هنگامی که یک کهکشان غنی از گاز با کهکشانی غول برخورد می کند، مقادیر زیادی گاز تازه هیدروژن و هلیوم  مستقیما به داخل سیاه چاله ابر پرجرم مرکزی کهکشان رانده می شود. سپس این مواد گرم شده، با یکدیگر کنش کرده و در نهایت در سراسر طیف های الکترومغناطیسى  می درخشند.در همین حال انفجار هایی که در اطراف قرص بر افزایشی سیاه چاله رخ می دهند، موارد را دوباره به بیرون می رانند.

 

 

نمایی شبیه سازی شده از برخورد کهکشانی غنی از گاز با یک کهکشان غول که سبب ایجاد یک کوازار (اختر نما) شده است.

 

 

پیش از این نیز اخترشناسان بر این عقیده بودند که در فرایند هایی مشابه چنین مکانیزمی حاکم است،اما نمی دانستند که این میزان سوخت گاز از کجا حاصل می شود.در نهایت محققان با بهره گیری از تلکسوپ فضایی هابل و تلسکوپ های غولپیکر موناکی واقع در ایالت هاوایی توانستند مولکول های شیمایی سازنده موادی که به داخل کوازار های دور سقوط می کردند را مورد مطالعه و آنالیز قرار دهند.

 

آنها دریافتند که این گاز ها در واقع همان هیدروژن و هلیوم خالص بودند. چنین گاز هایی از زمان انفجار بزرگ تا کنون همچنان تازه و دست نخورده باقی مانده اند و با بسیاری از مواد آلوده به عناصر سنگینی همچون کربن و اکسیژن ،که ستارگان را تشکیل می دهند و یا در اطراف کهکشان غول وجود دارند، متفاوت هستند.در حقیقت سیاه چاله های ابر پرچرم واقع در قلب کهکشان های برخوردی از موادی پاکیزه و آری از هر گونه آلودگی تغذیه می کنند!

 

این تفاوت حاکی از آن است که گاز هایی که به داخل سیاه چاله مرکزی کهکشان سقوط می کنند، از منبعی خارجی سرچشمه می گیرند.این منبع بیرونی می تواند کهکشانی دیگر باشد که در حال پیوستنبه کهکشان اصلی است (فرایند برخورد و کهکشان).این مواد داخل می شوند و دوباره خارج می گردند.در همین حال نیرو ها و انرژی های بسیار عظیمی که در این فرایند نقش دارند، مواد داخل سیاه چاله را به بیرون می رانند.گستره این رانش گاهی به هزاران سال نوری نیز می رسد.

 

در کهکشان های برخوردی در طی میلیون ها سال ،گرانش بسیار زیاد سبب می شود تا دو کهکشان مستقل به سوی یکدیگر کشیده شوند و در نهایت با یکدیگر برخورد کنند.این پروسه از تحول کهکشانی شباهت زیادی با فرایند شکل گیری کهکشان راه شیری در طی میلیارد ها سال دارد

 

نامرئی کرد ن فولد رها

قصد  دا رم  یک موضوع  جالب را به شما  معرفی  کنم  که  با
استفاده ا ز آ ن میتواند  فولدرهای  موجود در My Computer
خود را کاملا نامرئی سازید! با بهره گیری از این مطلب میتوانید
 
به نوعی  فا یلهای  خود  را  مخفی سازی  کنید.
 
یک فو لد ر را  ا نتخا ب  فرما یید و سپس روی  فولد ر  را ست
کلیک کرد ه و Properties را برگزینید.
 
سپس در  پنجره با ز شده  به  تب  Customize   بروید  و دکمه
Change Icon را بزنید. د ر میا ن آ یکون ها و در قسمت ها ی
وسط آ ن،  چند  آ یکون  خا لی  وجود  د ا رد یکی ا ز آ نها را د ر
حا لت  ا نتخا ب د ر آ ورید   و   OK را  بزنید.
خواهید  د ید  که  شکل  آ یکون   شما   نا پد ید   شد ه   ا ست.
حا ل نوبت  نا م آ یکون   ا ست  چون  کا مپیوتر هیچ  فولد ر
یا آ یکو نی  را بد ون  نا م  ا ز شما  قبول  نمی کند .
حال برای ناپدید کردن نام آ یکون میبا یست روی آ یکون را ست
کلیک کرده و Rename را بزنید. سپس  کلید  Alt  را  بگیرید
و ا ز دکمه های سمت راست کیبورد عدد 0160 یا عد د 255
 
را وارد کنید و Enter را بزنید.
خواهید دید که اکنون نام Folder تان  هم  نامرئی  شد ه ا ست.
اکنون کاملا پوشه ی شما غیر قابل دیدن شده است و تنها خودتان
میتوانید آن را تشخیص بدهید.

ویندوز ویستای زنده بدون نیاز به نصب نسخه پرتابل

 


Windows Vista CD/USB Live, Windows Vista portable
قبلا چندین بار در مورد نرم افزارهای پرتابل توضیح داده ام و چندین نرم افزار پرتابل نیز معرفی کرده ام و نوبتی هم که باشد نوبت سیستم عامل های پرتابل است امروز ویندوز ویستای پرتابل و در پست آینده ویندوز xp پرتابل را معرفی می کنم ! این نسخه از ویندوز ویستا نیازی به نصب ندارد در واقع شما بعد دانلود فایل دو قسمتی معرفی شده در انتهای مطلب و خارج کردن آنها از حالت فشرده فایل ایمیج را با نرم افزار nero و یا ... باز می کنید و روی سی دی رایت می کنید سپس برای اجرای آن CD را داخل CD-ROM قرار میدهید و رایانه را با استفاده از CD-ROM راه اندازی میکنید و منتظر میمانید تا ویندوز پس از شناختن اجزای سخت افزاری اجرا شود.این ویندوز زنده هنگامی که سیستم عامل شما دچار مشکل شده و نمیتوانید به فایل های حیاتی موجود در هارد کامپیوترتان دسترسی داشته باشید و یا هنگام آلوده شدن کامپیوتر به ویروس بیشترین کاربرد را دارد .
البته این نسخه قابلیت اجرا از روی USB را نیز دارد . حجم کل فایل های زیپ 115 مگابایت است که بعد از خارج شدن از حالت فشرده می تواند در یک سی دی جا بگیرد .

دانلود : ( لینک غیر مستقیم از رپیدشیر : اگر لینک ها غیر فعال شدند در نظرات قید کنید تا دوباره آپلود کنم )
http://rapidshare.com/files/55116494/Windows_Vista_Live_CD__Portable_Vista_.part1.rar
http://rapidshare.com/files/55126360/Windows_Vista_Live_CD__Portable_Vista_.part2.rar

سریعترین و آسانترین راه دانلود از رپیدشیر و مگا اپلود

سریعترین و آسانترین راه دانلود از رپیدشیر rapidshare.com و مگا آپلود megaupload

http://rapidbaz.com/from/5644

راحت فایل زیر ۲۰ مگ رو بدن هیچ گونه محدودیت و هزینه دانلود کنید -- بی نهایت فایل

حجم یک عکس را کاهش دهید بدون کاهش کیفیت

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید حجم یک عکس را کاهش دهید. ولی کاهش کیفیت شما را از این عمل باز میدارد. حال شما با این ترفند این کار را بدون کاهش کیفیت انجام دهیم:
Start -
all programs -
Microsoft office -
Microsoft office tools -
Microsoft office picture manager-
picture -
compress pictures settings

در این قسمت بعد از انتخاب عکس مورد نظرگزینه
documents
را انتخاب کرده و روی
ok
کلیک کنید.
تمام شد عکسی با حجم 3.02 مگا پیکسل تبدیل می شود به عکسی با 273 کیلو بایت بدون از دست دادن کیفیت.

ماشین حسابی که با آب کار میکند


این روز ها با وجود موبایلهای پیشرفته ای که در دستانمان داریم دیگر کمتر نیاز می شود تا برای انجام دادن محاسبات روزانه مان ماشین حساب را هم به وسایل موجود در کیفمان اضافه کنیم. اما این امر نه تنها باعث توقف کار شرکت های سازنده ماشین حسابها نشده بلکه آنها را به فکر ساخت ماشین حساب های عجیب و غریب انداخته تا بلکه فروشی بهتر داشته باشند. تلاش عده زیادی بر روی طراحی ماشین حساب های خورشیدی متمرکز شد. اما امروز شاهد بودیم که یکی از همین شرکت های فعال اقدام به ساخت نوعی ماشین حساب کرده است که سوخت آن آب و یا هر مایع الکترولیتی می تواند باشد. با قرار دادن دو الکترود آند و کاتد در محیط رسانایی مانندآب جریان الکتریسیته نسبتا ضعیفی که برای روشن شدن این ماشین حساب نیاز است تامین می شود. جالب است! دانشجویان رشته های مهندسی تصور کنند که در سر جلسه امتحان زمانیکه باتری ماشین حسابشان تمام می شود لازم نیست به فکر یک باتری دیگر باشند کافیست از استاد خود یک لیوان آب تقاضا کنند! برای خرید این محصول به قیمت 19.9$ می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

منبع

مصرف سوخت خودروها

 

-          ام وی ام : 6.75هر صد کیلومتر

-          پراید ، پی کی: 6.8تر در هر صد کیلومتر
 
-          پژو 206 : 7 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          پروتون : 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          وانت پیکان 10 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          پیکان : 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          پژو405 : بین 8.5 تا 9 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          سواری مزدا 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          وانت مزدا 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          نیسان پیکاپ : 13 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          وانت نیسان : 15 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-          خودروهای هیوندایی : حدود 7.5 لیتر در هر صدکیلومتر(البته سوناتا با آزرا فرق دارها)
 
-     پژو پرشیا 12لیتر در هر صد کیلومتر
-     رنو پی کی 6 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-     ماتیز 6 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-     ماکسیما 18 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-     زانتیا 12 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-     تویوتا کمری 10 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-     سمند  10 لیتر در هر صد کیلومتر
 
-      ریو 9 لیتر در هر صد کیلومتر