تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA در ویندوز ویستا


هارددیسک های دارای تکنولوژی SATA به دلیل سرعت بالا و ظرافت خود، روز‏به‏روز در حال گسترش هستند. ویندوز ویستا نیز به طور پیش‏فرض از هارددیسک‏های SATA پشتیبانی می‏کند. قابلیتی در ویستا نهفته است که باعث افزایش سرعت بیش‏از‏پیش این نوع هارددیسک‏ها می‏شود. اما به طور پیش‏فرض این قابلیت در ویندوز ویستا غیرفعال است. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‏سازی این قابلیت و در نتیجه افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA را در ویندوز ویستا برای شما بازگو نماییم.
 


 

بدین منظور:
در منوی Start عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و Enter بزنید تا به Device Manager ویندوز بروید.
از شاخه Disk Drives بر روی (ترفندستان) نام هارددیسک خود راست‏کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Policies بروید.
اکنون تیک گزینه Enable advanced performance را بزنید و در نهایت پنجره‏های باز را OK کنید.

انتخاب بهترین فایل جهت دانلود از Torrent


در حال حاضر یکی از بهترین راه‏های دانلود از اینترنت، دانلود به وسیله Torrent است. از فیلم و موزیک گرفته تا بازی و برنامه در این شبکه وسیع و از طریق سایت های مرجع تورنت یافت می‏گردد  در صورتی که در دانلود از تورنت چندان حرفه‏ای نباشید ممکن است از کم بودن سرعت دانلود به این روش گله‏مند باشید. این موضوع علتی دارد؛ کلیه فایل‏های تورنت موجود در سایت‏های مرجع تورنت، سرعت دانلود یکسانی ندارند. ممکن است سرعت دانلود برخی بسیار بالا باشد و سرعت دانلود بعضی دیگر بسیار کند. از جهت دیگر این احتمال وجود دارد که فایل‏‏های موجود در تورنت، غیرمطمئن، دروغین و به اصطلاح Fake باشند. در این ترفند قصد داریم به معرفی نکته‏ای بپردازیم که با اطلاع از آن می‏توانید بهترین لینک موجود جهت دانلود از Torrent را در سایت‏های مرجع بیابید و فایل مذبور را دانلود نمایید. فایلی که سرعت دانلود از آن بالا باشد و خود نیز قابل اطمینان باشد.
 


 

ادامه مطلب ...

حل مشکل کند باز شدن صفحات اینترنتی در مرورگر IE8

در صورتی که از نسخه 8 مرورگر Internet Explorer استفاده می‏کنید ممکن است به این مشکل برخورده باشید که مرورگر به طور غیرعادی صفحات اینترنت را کند باز می‏کند. این موضوع به هنگامی که چندین تب را باز کرده‏اید نیز شدت بیشتری می‏گیرد. این مشکل می‏تواند از رجیستر نشدن یکی از فایل‏های هسته‏ای اینترنت اکسپلورر در هنگام نصب ناشی شده باشد. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی ساده جهت حل این مشکل بپردازیم. اگر حس می‏کنید سرعت لود صفحات در IE8 کم است، این ترفند را حتماً آزمایش کنید.
 

 

بدین منظور:
اگر از ویندوز XP استفاده می‏کنید:
از منوی Start بر روی Run کلیک کنید.
در محیط Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده میکنید:
منوی Start را باز کنید.
سپس عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید.
حال (ترفندستان) در پنجره Command Prompt دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

regsvr32 actxprxy.dll

 

مشاهده پیغام DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded به معنای موفقیت‏آمیز بودن کار است.
در پایان یک بار سیستم را از نو راه‏اندازی کنید.

دستگاه اتوماتیک وضو هم ساخته شد! البته در عربستان


این دستگاه که "Automatic Wudu Washer" نام دارد یکی از تجهیزات تخصصی است که برای مسلمانان ساخته شده که علاوه بر قابلیت انجام وضو آنهم بصورت اتوماتیک! برای انجام غسل هم قبل از نماز قابل استفاده است. جل الخالق ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

یک جفت صندل تابستانی فلزیاب


از این پس اگر می خواهید برای پیدا کردن فلز و یا شاید هم گنج های گرانبهای فلزی به طبیعت سر بزنید می توانید برای سهولت و لذت بیشتر از یک جفت صندل تابستانی فلزیاب استفاده کنید.
در جداره زیرین این صندل یک دستگاه فلزیاب جاسازی شده که به کمک یک کابل با مجموعه باتری 9 ولتی خود در ارتباط است. صندل را با اعتماد به نفس کامل پوشیده و پک باتری آن را به ساق پای خود ببندید. تازه می توانید یک شلوار بلند هم بپوشید تا دستگاه فلزیاب شما کاملا مخفی باشد و دیگران هم تحت تاثیر شما قرار نگیرند!
این صندل می تواند فلزهایی را که در عمق 70 سانتیمتری از زیر پای شما در زمین دفن شده اند مکان یابی کند. سپس از طریق چشمک زدن یک چراغ قرمز کوچک و یا ویبراتور بسیار ظریفی شما را از وجود فلز آگاه خواهد کرد. باتری های این مجموعه قابل شارژ بوده و می تواند 6 ساعت مداوم کار کند.
تنها کافی است که 59.95$ را بپردازید و با تیپی متفاوت برای پیدا کردن گنج رهسپار شوید. فقط امیدوارم که آهن قراضه و سر مچاله شده نوشابه شکار نکنید!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

اپل دوربین ویدئویی را به آی پاد نانو چسباند


همانطور که همه انتظارش را داشتند یکی از iPodها بالاخره مجهز به دوربین شد. اما بر خلاف شایعات این وسط سر آی پاد تاچ بی کلاه ماند. ای پاد نانو جدید با برخی امکانات ویژه دوباره سازی شده و آماده ارائه است. مهمترین ویژگی آن داشتن دوربین با قابلیت عکس و فیلم برداری و همچنین اسپیکر است.

آی پاد نانو جدید در ۵ رنگ مختلف و با قابلیت ضبط صدا ارائه خواهد شد. نانو نسل ۵ همچنین اولین آی پادی است که دارای رادیوی اف ام خواهد بود. iPod nano تازه با دو حجم ۸ و ۱۶ گیگابایتی، بدنه آلومینیوم و قیمت ۱۴۹ و ۱۷۹ دلار به بازار خواهد آمد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیمانه دو کاره دیجیتالی


اکثر ترازو های آشپزخانه برای پیمانه کردن مواد خشک ساخته می شوند و شما در هنگام آشپزی و یا شیرینی پزی برای پیمانه کردن مایعات معطل می شوید. آنچه که در تصویر مشاهده می کنید یک پیمانه دیجیتال آشپزخانه است که می تواند علاوه بر اندازه گیری وزن مواد خشکی نظیر آرد، برنج و یا شکر حجم مایعاتی نظیر شیر، آب و روغن را بر حسب لیتر و میلی لیتر محاسبه کند. در واقع این نخستین پیمانه ای است که هم قادر به اندازه گیری وزن است و هم می تواند حجم را اندازه بگیرد.

کمیت های اندازگیری شده بر روی یک نمایشگر LCD که بر روی دسته پیمانه نصب شده نمایش داده می شود. با اعمال چند تغییر در برنامه ریزی این پیمانه، می توانید مواد را بر حسب اونس، میلی لیتر و گرم هم اندازه بگیرید.

این پیمانه دیجیتال هم اکنون با قیمت 29.99$ از سایت آمازون قابل خریداری است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

استفاده از موی انسان به عنوان رسانا در پنل های خورشیدی


آقای میلان کارکی، مبتکر 18 ساله که ساکن یکی از دهکده های کشور نپال است با همکاری چند تن از همکلاسی های خود، نوعی پنل ذخیره کننده نور خورشید ساخته که در آن به جای استفاده از سیلیکون در نقش رسانا از موی انسان استفاده شده است.

سیلیکون از گرانترین اجزا سازنده پنل های خورشیدی محسوب می شود. برای ساخت هر پنل ذخیره کننده نور خورشید که قادر به تولید 9 تا 18 ولت انرژی الکتریکی بوده و در آن از سیلیکن به عنوان رسانا استفاده شده باشد 33 دلار هزینه می شود. این دانش آموز می گوید این در حالی است که تولید عمده پنل های خورشیدی با ویژگی های فنی یکسان که در آن از موی انسان به جای سیلیکون استفاده شده باشد هزینه نهایی ساخت را تا یک چهارم کاهش خواهد داد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آقای کارکی می گوید ایده طراحی این پنل را پس از مطالعه کتاب استفان هاوکینگ در زمینه تولید انرژی الکتریسیته استاتیک از موی انسان گرفته است و امید دارد که با این طرح بتواند سطح دسترسی به الکتریسیته را برای ساکنان کشور نپال که تاکنون تنها 16 ساعت از شبانه روز امکان استفاده از برق را داشته اند گسترش دهد.

این طرح در قالب یک کار گروهی از یک تیم دانش آموزی ارائه شده و در حال بررسی قابلیت ها و بازده کاری آن می باشد. اگر دقت کنید در تصویر پایین می توانید تارهای مو که به عنوان رسانا بر روی برد الکتریکی آقای کارکی با ظرافت تمام نصب شده است را ببینید. پس برای داشتن انرژی الکتریکی ارزانتر به فکر سلامت موی خود باشید، شاید بتوانید در آینده از آنها استفاده مفید دیگری هم بکنید.

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

تردد را با محصول جدید هوندا U3-X تجربه کنید


این محصول هوندا، مدل جدید وسیله شخصی حمل و نقل تک نفره ی این شرکت است که با نام U3-X معرفی شده است. تفاوت عمده این محصول نسبت به نمونه های قبلی این شرکت، در قابلیت تغییر و تنظیم سرعت و مسیر حرکت می باشد. هوندا در ساخت این محصول از فن آوری جدیدی بهره گرفته است. این فن آوری در زمینه تعیین تعادل وزنی سرنشین است.

با تغییر وضعیت نشستن سرنشین و همچنین وزن وی، تغییر مسیر حرکت به سمت جلو، عقب، راست و یا چپ امکانپذیر است. وزن این محصول 10 کیلوگرم است و با یک باتری لیتیمی قابل شارژ، می تواند یک ساعت مداوم سرنشین خود را جابه جا کند. هوندا قصد دارد U3-X را در 24 اکتبر 2009 برای معرفی بیشتر روانه نمایشگاه ماکوهاری در ژاپن کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

بعد از مرگ چه اتفاقی برای زندگی آنلاین ما خواهد افتاد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بعد از مرگ اکانت های اینترنتی شما چه می شود؟ آیا در وصیت نامه به آنها اشاره می کنید؟ اصلا این کار لازم است؟ در زندگی کنونی که حساب و کتابی پایش نیست و به قول بعضی ها ممکن است صبح از خانه بیرون برویم و دیگر به خانه بر نگردیم. بهتر است حواسمان به آینده زندگی آنلاین مان باشد. اینجا در مثال هایی می بینید که چه اتفاقی برای اکانت های شما خواهد افتاد.

ایمیل: هات میل با دریافت گواهی فوت و اجازه از وکیل، تمامی ایمیل های فرد فوت شده را روی یک سی دی به خویشاوندان وی تحویل می دهد. جیمیل هم به همین مدارک نیاز دارد تا اکانت را به خویشاوندان وی تحویل دهد. ضمن اینکه در مورد جیمیل باید قبل از فوت چنین درخواستی از طرف صاحب اکانت ارسال شده باشد.

شبکه های اجتماعی: فیس بوک به درخواست خانواده فرد فوت شده عمل می کند. بر این اساس آنها می توانند تقاضای حذف اکانت وی را از فیس بوک بکنند یا اینکه اکانت را در حالت یادبود قرار دهند. در این وضعیت امکان به روز رسانی وضعیت فعلی از بین خواهد رفت و فقط دوستان می توانند در اکانت نظر بدهند.

اشتراک عکس: سایت فلیکر که یکی از بزرگترین سایت های اشتراک عکس است اکانت کاربران مرحوم خود را همچنان باز نگه می دارد. اما اگر عکسی توسط وی به صورت خصوصی علامت گذاری شده باشد، این عکس برای همیشه از دسترس خارج می شود و فلیکر آن را در اختیار بستگان وی قرار نمی دهد.

رمزهای عبور: شرکت های مختلف ارایه دهنده سیستم های مدیریت پسورد، با دریافت گواهی های لازم مبنی بر فوت صاحب اکانت، آنها را به وارث وی تحویل می دهند. هر کدام از این شرکت ها از سیستم های امنیتی مختلفی برای اطمینان پیدا کردن از فوت صاحب اکانت استفاده می کنند.

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

طرح ساخت بلندترین پل دنیا


این طرح اولیه بلندترین پل دنیاست؛ پلی به طول 40 کیلومتر (22 کیلومتر پل و 18 کیلومتر خاکریز) که ساحل غربی بحرین را به ساحل شرقی قطر متصل خواهد کرد. در حال حاضر طی مسیر بین قطر و بحرین حدود 4 ساعت طول می کشد. اما با پیمودن این مسافت از طریق پل جدید که با نام "گذرگاه دوستی بحرین و قطر" نامگذاری شده، در 30 تا 40 دقیقه می توان بین این دو کشور تردد کرد.

پیش بینی می شود روزانه ده تا بیست هزار وسیله نقلیه مسیر بین بحرین و قطر را از روی این پل طی خواهند کرد. هر چند ساختن آن هنوز قطعی نشده است اما احتمالا بنای این پل از سال 2010 آغاز می شود و کارشناسان، هزینه عملیات اجرایی آن را 2.3 تا 3 میلیارد دلار و مدت زمان ساخت آن را بیش از 4.5 سال تخمین زده اند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

ارایه نخستین هارد درایو USB3


به دوران USB3 خوش آمدید. سرانجام اولین هارد درایو جهان که به پورت USB3 مجهز است، ساخته شد و از اواسط ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. این هارد دیسک در سه سایز ۱، ۱.۵ و ۲ ترابایت ساخته شده اند و با قیمت ابتدایی ۱۷۵ دلار فروخته خواهند شد. که نسبتا قیمت مناسبی است.

پورت USB3 از نظر تئوری قادر است اطلاعات را با سرعت پنج گیگابیت در ثانیه منتقل کند. اما این هارد دیسک هنوز با این رکورد فاصله دارد و اطلاعات را با سرعت ۱۳۰ مگابایت در ثانیه منتقل می کند. البته هارد XS 3.0 با رابط USB2 هم سازگار است.

این شرکت برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هایی که هنوز مجهز به پورت USB3 نیستند هم کارتی ارایه کرده که با قیمت ۲۵ یورو فروخته می شود و کامپیوتر شما را به پورت یو اس بی ۳ مجهز خواهد کرد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

گلابی های بودا !


هائو زیانگ ژانگ (یک کشاورز چینی) بعد از ۶ سال سعی و خطا، روش مناسبی برای تولید مجسمه های بودا با پرورش گلابی ابداع کرده است. او برای این کار از یک قالب پلاستیکی شفاف استفاده می کند که باعث شکل گیری گلابی در حال رشد با محدودیت فضای قالب می گردد. هر کدام از گلابی های بودا در بازار محلی چین به قیمت تقریبی ۷.۳۲ دلار به فروش می رسند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

آیا این یک کفش زنانه است؟

مطمئناً هر کسی با دیدن این منحنی سه بعدی باور نمی کند که این وسیله می تواند یک کفش باشد؛ اما باید قبول کنیم که این یک کفش زنانه زیباست که توسط طراح انگلیسی، جولیان هکس ساخته شده است.

این کفش ظریف که با نام "موجیتو" شناخته می شود، از فیبر کربن (بخاطر استقامت و حالت ارتجاعی خوبی که دارد) و یک لایه از رزین و همچنین چرم در زیرش، ساخته شده است. فکر می کنم این طراحی، خلاقانه ترین و زیباترین طراحی در دسته کفشهای زنانه باشد که تا به حال دیده ام و مطمئناً برای خانم ها هم بسیار جذاب خواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

ملودی و هنرمندی انگشتان مکانیکی

یک هنرمند خوش ذوق به نام آقای نیک رامیج، طرح یک دست مکانیکی را برای فستیوال دیزاین امسال که قرار است هفته آینده در لندن برگزار شود ارائه کرده است. با زدن شستی استارت، انگشتان این دست مکانیکی ضربه هایی بر روی سطح زیرین خود که بر روی آن قرار گرفته است وارد میکند. چگونگی حرکت انگشتان به گونه ای است که نوعی ریتم زیبا را هنرمندانه می نوازد.

البته بسته به اینکه دست مکانیکی را بر روی چه سطحی قرار دهید می توانید ریتم های متفاوتی از نظر حجم صدا داشته باشید. این هم یک گجت از دنیای هنر و موسیقی. البته شاید زیاد جالب به نظر نرسد اما اگر کارتون خانواده آدامز را دیده باشید شما را به یاد دست بریده آن کارتون می اندازد!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

دستکش گرم کن مخصوص تایپیست ها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام تایپ کردن نوک انگشتانتان سر شده و کار کردن کمی برایتان سخت شود. این یک جفت دستکش گرم کن است که از طریق اتصال به پورت یو اس بی کامپیوتر رومیزی و یا لپ تاپ شما، با روشن کردن گرم کن داخلی اش حرارت مطبوعی برای انگشتان و کف دست شما فراهم میکند.

این دستکش در دو شکل خرگوش و خرس طراحی شده و با قیمت 22.5$ به فروش می رسد. تصور کنید. در یک محیط اداری با یک جفت دستکش صورتی خرگوشی بنشینید و با کامپیوتر خود کار کنید. فکر می کنید راندمان کاری شما افزایش یابد یا کاهش؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جزئیات بیشتر را می توانید از اینجا ببینید

برق بی‌ سیم تا یک سال دیگر می‌‌آید!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org شاید تصور انتقال جریان برق به صورت بی سیم یکی از آرزوهایی بوده که تنها در فیلم‌های علمی تخیلی شاهد آن بوده ایم و به نظر هیچ گاه عملی نخواهد شد و در حد آرزو باقی خواهد ماند. هفته پیش بود که ویدئویی را در سایت TED مشاهده کردم که خبر از این دست یافتن به این آرزوی به ظاهر دست نیافتنی بود. در این ویدیو پس از ارائه توضیحاتی درباره تکنولوژی انتقال برق به صورت بی سیم، برق یک تلویزیون LCD از فاصله ۱ متری بدون استفاده از هیچ گونه سیمی تامین می شود. نکته جالبی که در این ویدئو مشهود است این موضوع هست که با وجود انتقال برق به صورت بی سیم و در هوا، انتقال جریان برق قدرت کاملا ایمن است به طوری که فردی که مشغول نمایش این تکنولوژی به بینندگان میباشد به راحتی در معرض جریان انتقال داده شده قرار میگیرد. در دقایق پایانی این ویدئو است که میتوانید شاهد تست این تکنولوژی جالب باشید، روشن شدن یک LCD از فاصله یک متری به صورت بی سیم و شارژ تلفن‌های همراه مختلف پس از قرار گیری در مسیر جریان برق ِ بی سیم ...

چندی پیش هم در خبری که از CNN منتشر شد که خبر از ارائه این تکنولوژی در آینده ای بسیار نزدیک می داد، سی ان ان به نقل از محققین دانشگاه MIT اعلام نموده است که در یک سال آینده نسل جدید برق بی‌ سیم عرضه خواهد شد. اگر چه سایر انواع برق بی‌ سیم در حال حاضر در دسترس می‌باشد ولی‌ در این تکنولوژی جدید، برق به میدان مغناطیسی‌ تبدیل شده و از طریق هوا ارسال خواهد شد. با این روش، لپ تاپ‌ها و تلفن‌های موبایل دیگر نیازی به شارژر سیمی نخواهند داشت. حتی لامپ‌های روشنایی نیز برق مورد نیاز را از طریق هوا دریافت خواهند نمود.

تصور کنید دنیایی را، بدون باطری‌های قلمی و شارژی مختلف … تلفن ها دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و ابزارهای الکترونیکی مختلف که در هر کجا که باشید (منزل، خیابان، محل کار) از برق بی سیم استفاده میکنند … واقعا غیر قابل تصور و هیجان انگیز است …

در اینجا میتوانید ویدئو فوق را مشاهده کنید. مذاکرات نمایشی اریک (Eric Giler) در مورد برق بی سیم

نقشه چراغ قوه ای


احتمالا بسیار پیش آمده که به نقشه نیاز داشته باشید. البته یافتن محل مورد نظر در نقشه های کاغذی ساده نبوده و کاغذ نازک نقشه هم صدمه می بیند. همچنین جی پی اس ها و نقشه خوان های دیجیتال با اینکه تا حدی مشکل یافتن مکان مورد نظر را برای کاربرانشان حل کرده اند، اما عموما بدلیل داشتن نمایشگر کوچک، آن طور که باید کاربردی نیستند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...