تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

فلش یو ایس بی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادغام دو شرکت عظیم تولید بازی

در معامله ای که انتظار می رود صنعت جهانی بازی های کامپیوتری را تحت تاثیر قرار دهد، شرکتهای تولید کننده بازیهایی چون Call of Duty و World of Warcraft در حال پیوستن به یکدیگر هستند.شرکتهای اکتی‌ویژن (Activision) و بلیزارد (Blizzard) اعلام کرده اند در معامله ای به ارزش 18.8 میلیارد دلار "سودآورترین شرکت تولید بازی در جهان" را ایجاد خواهند کرد.شرکت اکتی‌ویژن که مقر آن در آمریکا است، علاوه بر تولید بازی های کامپیوتری، ابزارهای بازی پرطرفداری همچون Tony Hawk و Guitar Hero  نیز تولید می کند.World Of Warcraft (یا WWC) از بازی های تولید شده توسط بلیزارد، از محبوب ترین بازی های جهان محسوب می شود و بیش از 9 میلیون نفر برای بازی کردن آن ماهانه پول اشتراک می پردازند.

ادامه.....................

هنگام کار با رایانه، بیشتر پلک بزنید

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنگام کار با رایانه ناخودآگاه حالت خیرگی برای فرد پیش می‌آید و بدون آنکه خود بخواهد کمتر پلک می‌زند که برای جلوگیری از خشکی چشم و سوزش هنگام کار با رایانه باید بیشتر پلک زد.

دکتر "ضیاء‌الدین یزدیان" روزچهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آی‌تی ایرنا گفت: کسانی که با رایانه کار می‌کنند شامل دو دسته افرادند یا چشمان ضعیفی دارند و یا چشمانشان در سلامت کامل است.

به گفته وی کسانی که چشمان ضعیفی دارند به ویژه چشمان آستیگمات، باید از عینک استفاده کنند، زیرا عدم استفاده از عینک باعث سردرد و چشم‌درد می‌شود و بدین ترتیب کارکرد آنها پایین می‌آید.

این متخصص چشم اظهار داشت: گاهی چشمهای برخی از افراد نیز ضعیف نیست اما هنگام کار با رایانه زود خسته می‌شود، این افراد دارای انحراف‌های مخفی چشم هستند که باید به چشم پزشک برای دریافت تمرینات تقویت ماهیچه‌های چشم (ارتوپتیک) مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین کسانی که در طول روز تمام مدت کارشان با رایانه است نباید به صورت مدام با کامپیوتر کار کنند بلکه باید کارشان منقطع باشد.

دکتر یزدیان ادامه داد: هنگام کار با کامپیوتر سطح آن باید بالاتر از محل نشستن فرد باشد.

این متخصص چشم افزود: کسانی که در سن آغاز پیرچشمی هستند باید پس از یک ساعت کار با رایانه چند دقیقه به چشم استراحت دهند.

افراد عینکی نیز بهتر است از عینک‌های آنتی رفلکس استفاده کنند زیرا این عینک‌ها از رسیدن تابش‌های مضر نور به چشم جلوگیری می‌کند.

'کلید مرگ' ویندوز ویستا از کار می افتد

در پی شکایات متعدد کاربران ویندوز ویستا، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته از ابزار ضد دزدی تعبیه شده در این سیستم عامل صرف نظر کند.این ابزار که به 'کلید مرگ' (kill switch) معروف است، مانع استفاده از ویندوز ویستا توسط کاربرانی می شود که از نسخه های غیرقانونی آن استفاده می کنند.ظاهرا وجود مشکلاتی در این ابزار، دارندگان نسخه های قانونی ویندوز را نیز دچار دردسر کرده و استفاده از ویستا را برایشان غیر ممکن ساخته است.با این وجود، مایکروسافت از موثر بودن تلاش هایش در این زمینه خبر داده و می گوید میزان استفاده از نسخه های غیر قانونی ویندوز بصورتی قابل توجه کاهش یافته است.

ادامه در سایت فارسی بی بی سی

جدیدترین نوت بوک Xtreme

جدیدترین نوت بوک Xtreme

 

جدیدترین نوت بوک Xtreme917V نام جدیدترین نوت بوک شرکت Xtreme است که سرعت پردازشگر ان بسیار بالا و مناسب انجام امور گرافیکی است.

 

جدیدترین LCD سونی

 جدیدترین LCD سونی

 

جدیدترین LCD سونیKDS-55A3000 نام جدیدترین LCD عرضه شده توسط شرکت سونی است که طراحی زیبایی دارد و قیمت آن از 1600 تا 2000 یورو در نوسان است.

 

استیو جابز Macworld Expo 2008 را افتتاح خواهد کرد

استیو جابز Macworld Expo 2008 را افتتاح خواهد کرد

 

بر خلاف سال گذشته که وی سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را انجام نداد امسال جابز شخصا این سخنرانی را انجام خواهد داد

 استیو جابز رییس شرکت اپل روز 15 ژانویه سال آینده میلادی کنفرانس Macworld Expo 2008 را که به معرفی جدیدترین دستاوردها و موفقیت های شرکت اپل اختصاص دارد افتتاح خواهد کرد.
بر خلاف سال گذشته که وی سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس را انجام نداد امسال جابز شخصا این سخنرانی را انجام خواهد داد.
در Macworld Expo 2008 مجموعا 350 شرکت حضور خواهند داشت و 120 نشست کاری نیز برگذار خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست می توانید به آدرس http://www.macworld expo.com مراجعه کنید.

 

آیفون به مقابله با گوشی های لمسی نوکیا خواهد رفت

آیفون به مقابله با گوشی های لمسی نوکیا خواهد رفت

 

گزارش یک تحلیل گر نشان می دهد که احتمالاً نوکیا به خاطر ارائه ی اینترفیس صفحه نمایش لمسی روی برخی از گوشی های خود با شکایت قانونی اپل(Apple) مواجه خواهد شد.

پس از ورود آیفون به بازار، رئیس هیئت مدیره ی شرکت اپل ادعا کرد که این شرکت برای اولین بار طراحی صفحه نمایش لمسی کامل را روی گوشی های خود پیاده کرده است و در این راستا 200 نوآوری در اینترفیس آیفون وجود دارد.

این تحلیل گر معتقد است که نوکیا با تولید گوشی های لمسی خود که اواخر سال 2008 به بازار می آید حریم قانونی اپل را خواهد شکست. بر اساس اخبار بدست آمده، این گوشی جدید دارای صفحه نمایش لمسی است که می تواند نسبت به انگشتان دست عکس العمل (feedback) نشان دهد و از این نظر شباهت زیادی به آیفون دارد.

البته به احتمال فراوان نوکیا و اپل تلاش خواهند کرد که بدون تشکیل دادگاه با یکدیگر به توافق برسند. اما این مسئله که آیا نوکیا قبل از انجام توافقات، گوشی مذکور را عرضه خواهد کرد یا نه، هنوز مشخص نیست.

 

HTC تا دو سال آینده بازار اسمارت فون را در اختیار می گیرد

HTC تا دو سال آینده بازار اسمارت فون را در اختیار می گیرد
 

شرکت تایوانی تولید کننده ی تلفن همراه -HTC- تصمیم دارد که تا دو سال آینده، بازار اسمارت فون برزیل را در اختیار بگیرد.

این شرکت، کشور برزیل را که عنوان اولین کشور غیر آسیایی_ برای تولید گوشی های هوشمند خود انتخاب کرده است. در همین راستا، HTC برای تولید گوشی های خود در سائوپائولو با شرکت Celestica در این ایالت به توافق رسیده و 10 میلیون دلار برای آغاز تولیدات خود سرمایه گذاری کرده است.

در مرحله ی نخست 100% تولیدات این کارخانه در بازار تلفن همراه برزیل به فروش خواهد رسید. پس از آن در مدت بسیار کوتاهی صادرات گوشی از برزیل به سایر کشورهای آمریکایی لاتین آغاز خواهد شد به طوریکه در چند سال آینده بازار اسمارت فون در برزیل به بیش از 30%، یعنی بیشتر از میانگین سالانه خواهد رسید.

شرکت HTC در تولید اسمارت فون با سیستم عامل Windows Mobile تخصص دارد.

 

رسانه های تلویزیونی با سازندگان وب سایت های تحت موبایل همکاری می

رسانه های تلویزیونی با سازندگان وب سایت های تحت موبایل همکاری می کنند

 

یکی از شبکه های تلویزیونی انگلستان،با شرکت IQ Mobile که تولید کننده ی وب سایت های مناسب گوشی های موبایل است، وارد همکاری شد.

شرکت IQ Mobile از فوریه سال 2006 با رسانه های تلویزیونی به مشارکت پرداخته و در این مدت موفق به گسترش سیستم "عرضه مستقیم به مصرف کنندگان" شده و پورتابل های اطلاعاتی را برای Vodafone و O2 طراحی کرده است. طبق اظهارات رئیس توسعه ی تجارت، شرکت IQ Mobile شرکتی فعال با ایده های خلاق و تکنولوژی گسترده است و همواره آرزومند کار با استعدادهای خلاق است این همکاری های استراتژیک منجر به سرعت بخشیدن در تثبیت موقعیت IQ Mobile در بازارها به عنوان تولید کننده ی عمده ی برنامه های اینترنتی خواهد شد. شبکه ی 4 انگلستان اولین رسانه ی بازرگانی تلویزیونی برای ارائه مداوم محصولات موبایل در سال 2003 بوده است.

این مجموعه تلفیقی از برنامه های تخصصی نظیر تم های جامع و زیبا و آهنگ های تصویری فایل های ویدئویی، مسابقات، اخبار و فهرست هاست.

کانال 4 شبکه ای ایالتی و در عین حال رسانه ی تلویزیونی مستقل به شمار آمده و همچنین گهگاه فیلم هایی می سازد.

مصرف کنندگان IQ Mobile از طرح اصلی برای توسعه و پیش برد سایت های موبایل خود بهره می برند.

 

مایکرو سافت نسخه ی 6.1 آفیس را برای ویندوز موبایل ارائه داد

مایکرو سافت نسخه ی 6.1 آفیس را برای ویندوز موبایل ارائه داد

 

شرکت مایکروسافت آخرین نسخه ی برنامه های آفیس یعنی آفیس  6.1را برای گوشی های موبایل ارائه کرد.

بنابراین کاربران گوشی های مجهز به آفیس موبایل، امکان ایجاد و ویرایش نرم افزارهای آفیس نظیر Word، Excel و PowerPoint  و... را خواهند داشت.

دلیل اصلی ارتقاء سطح این نرم افزار ظهور نرم افزار آفیس 2007 و ارائه ی فایل های باز فرمت XML است که با سایر پلت فرم ها (Platform) سازگار نیستند. بنابراین از این طریق گوشی های مجهز به ویندوز موبایل با امکان آفیس 6.1 فایل های XML قابل بازخوانی هستند.

مزیت فایل های XML امنیت و ضریب اطمینان بیشتر، کاهش سایز فایل ها و افزایش هماهنگی با سایر منابع است. از این رو پیدایش این سازگاری در سیستم عامل ویندوز موبایل، از سوی شرکت مایکروسافت حرکتی شایسته به شمار می آید.

این نسخه ی جدید امکان دسترسی و ویرایش هر نوع فایل مربوط به Word و Excel را از آفیس 2007 و همچنین مشاهده ی اسلاید به اسلاید فایل های PowerPoint ، به کاربر می دهد.

این نرم افزار جدید علی رغم باز کردن فایل های آفیس مایکروسافت 2007، مزایای دیگری از قبیل: امکان مشاهده ی فایل های Smart Art در  PowerPoint، امکان مشاهده و باز کردن فایل های فشرده (Zip) شده و مشاهده ی بهتر جداول Excel را شامل می شود. علاوه بر این مشاهده ی email به همراه کلیه ی فایل های ضمیمه ی آن امکان پذیر است.

کاربران ویندوز موبایل می توانند گوشی های خود را به صورت رایگان از وب سایت Windows mobile ارتقاء داده و یا نسخه ی کامل آفیس موبایل 6.1 را خریداری کنند.

 

یک نوزاد به کمک تلفن همراه متولد شد

یک نوزاد به کمک تلفن همراه متولد شد

 

در یکی از بیمارستان های روسیه نوزادی به کمک نور موبایل به دنیا آمد. در این بیمارستان پس از قطع برق، ژنراتورها به صورت اتوماتیک روشن شدند؛ ولی این ژنراتورها تنها توانایی تأمین انرژی را برای ادامه ی کار سرویس های اورژانسی اتاق عمل دارند و در نتیجه برخی سرویس های دیگر مثل نور قطع می شوند.

در حین عمل پرستاران این بیمارستان با قرض گرفتن گوشی های تلفن همراه ملاقات کنندگان و برخی از پزشکان، توانستند از طریق نور صفحه نمایش گوشی ها، نور مورد نیاز را برای ادامه ی جراحی تأمین کنند.

البته این اولین بار نیست که تلفن همراه به کمک بیماران می آید. سال گذشته نیز در یک بیمارستان در پاکستان، پس از قطع برق در کل کشور، پرستاران با استفاده از نور تلفن های همراه، ادامه ی جراحی را امکان پذیر کردند.

 

گوگل بالاتر از یاهو و مایکروسافت

گوگل بالاتر از یاهو و مایکروسافت
 

بنا بر اعلام ComScore در بازار موتورهای جست‌وجو مقداری از سهم رقبای این شرکت یعنی یاهو و مایکروسافت بنفع گوگل کاهش یافت.

گوگل سهم خود را در بازار ایالات متحده افزایش داد.
بنا بر اعلام ComScore در بازار موتورهای جست‌وجو مقداری از سهم رقبای این شرکت یعنی یاهو و مایکروسافت بنفع گوگل کاهش یافت.

بدین ترتیب در ماه گذشته گوگل با کسب 58.5 درصد و با 1.5 درصد افزایش نسبت به ماه سپتامبر فاصله خود را در این رقابت با دیگر رقبا افزایش داد.
یاهو باکاهش از 23.7 درصد به 22.9 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

این درحالی است که سومین رده متعلق به مایکروسافت می‌باشد که با سقوط از 10.3 درصد درحال حاضر 9.7 درصد از سهم بازار موتورهای جست‌وجو را در ایالات متحده بخود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش ComScoreرده‌های چهارم و پنجم نیز بترتیب عبارتند از Ask Network با 4.7 درصد و Time Warner Network با 4.2 درصد.

در همین گزارش از کل 10.5 میلیارد جست‌وجوی انجام شده در ایالات متحده و در ماه اکتبر، گوگل موفق گردید 6.1 میلیارد را بخود اختصاص دهد که فاصله بسیار زیادی را با رقم 2.4 میلیارد جست‌وجو که از طریق یاهو صورت پذیرفته نشان می‌دهد.

  

Western Digital و هارد دیسک‌های کم مصرف

Western Digital و هارد دیسک‌های کم مصرف
 

گروه تولیدی Western Digital Corp اعلام نمود که درایوهای جدیدی را با 40 درصد مصرف انرژی کمتر نسبت به محصولات دیگر رقبا تولید کرده است.
تولیدکنندگان محصولات Data Center از خط تولید جدید این شرکت و درایوهای سری Green آن حمایت کردند.


هاردهای SATA جدید که بخشی از محصولات خط جدید GreenPower (RE2-GP) محسوب می‌شوند در ظرفیت‌های 500 ، 750 و 1000 گیگابایت معرفی گردیدند.

مصرف انرژی این درایوها در مقایسه با درایوهای مشابه Hitachi GST، Fujitsu، Seagate و دیگر تولیدکنندگان عمده، 4 تا 5 وات پائین‌تر است.

Western Digital می‌گوید چهار فناوری انحصاری زیر موجب افزایش کارائی درایوهای جدید گردیده‌اند:
? IntelliPower که موجب تنظیم تعادل سرعت چرخش درایو، نرخ انتقال داده و الگوریتم Caching شده و مانع از این می‌گردد تا درایو بطور دائم با حداکثر سرعت بچرخد.
? IntelliSeek موجب بهینه شدن سرعت جست‌وجو و تغییر مکان هد شده و باعث می‌شود تا مصرف برق، صدا و ارزش هارد کاهش یابند.
? IntelliPark بطور خودکار هدهای مخصوص نوشتن را در زمان بی‌کاری از روی سطح دیسک‌ها کنار می‌برد تا ضمن کاهش Aerodynamic Drag، باعث شود تا کانال‌های Read/Write غیرفعال شوند.
? Active Power Managemen با تحت نظر قرار دادن بار هارد باعث می‌شود تا درایو بطور خودکار و در هر زمان که امکان داشته باشد به حالت idle رفته و به این ترتیب از مصرف ناخواسته و بی‌فایده انرژی جلوگیری شود. بیرون آمدن هارد از حالت idle چیزی کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد.

Western Digital اعلام داشته که دیتاسنترهای بزرگ با تعویض 10 هزار هارد استاندارد خود با درایوهای GreenPower سالیانه مبلغی در حدود یکصد هزار دلار صرفه‌جوئی خواهند نمود.
کاربران خانگی نیز ممکن است بازای استفاده از هر یکدستگاه هارد جدید سالیانه ده دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جوئی کنند.

 

مشارکت یاهو و eBay برای برگزاری حراجی‌های آنلاین

مشارکت یاهو و eBay برای برگزاری حراجی‌های آنلاین
 

یاهوی ژاپنی و eBay برای همکاری در زمینه‌ حراجی‌های آنلاین و برنامه‌ریزی سرویس‌ها به منظور تسهیل خرید از اینترنت برای مشتریان در کشورهای آمریکا و ژاپن به توافق رسیدند.


به گزارش ایسنا طبق توافق یاهو و سایت حراجی آنلاین eBay، ژاپنی‌ها می‌توانند تا ماه مارس از طریق سایت حراج یاهو در ژاپن برای خرید اقلام به مزایده گذاشته شده در eBay اقدام کنند و تا نیمه سال 2008 نیز سایتی راه‌اندازی خواهد شد که به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد اقلام به مزایده گذاشته شده در سایت حراج ژاپنی یاهو را از طریق eBayخریداری کنند.

یاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق تبادلات بین سایت‌های حراجی را تسهیل کرده و به بازار حراج آن لاین حیات دوباره‌ای می‌بخشد. در حراجی‌های آنلاین، مشتریان اقلامی که خواهان فروش آن‌ها هستند را معرفی می‌کنند و از طرف خریداران پیشنهاد دریافت می‌کنند.

یاهوی ژاپنی که بخشی از شرکت آمریکایی یاهو است، همه روز بیش از 15 میلیون اقلام حراجی را در فهرست خود دارد و eBay نیز که در سن خوزه کالیفرنیا واقع شده، بزرگ‌ترین سایت حراج آنلاین دنیاست که 248 میلیون کاربر عضو دارد.

 

اولین لپ‌تاپ ویژه نابینایان به ثبت رسید

اولین لپ‌تاپ ویژه نابینایان به ثبت رسید
 

اولین رایانه قابل حمل لمسی و آوایی ویژه نابینایان در آمریکا به ثبت رسید.

نازنین یونسی در گفت‌وگو با مهر در این باره گفت: این لپ‌تاپ دارای لوح، قلم هوشمند و مانیتور LCD حساس به لمس است. قلم هوشمند کار ماوس را انجام می‌دهد و کاربر با کشیدن قلم بر روی مانیتور اطلاعات را می‌خواند.

مجری این طرح با بیان این که در این رایانه حس باصره حذف شده است، در خصوص ویژگی‌های این رایانه افزود: این لپ‌تاپ قادر است تقریبا تمامی نیازهای انفورماتیک کاربر نابینا را برطرف کند. به این صورت که کاربر لطلاعات را به صورت لمسی وارد می‌کند و اطلاعات خواسته شده به صورت هم آوایی و هم لمسی خارج می‌شود.

وی که دانش‌آموخته دوره کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی است ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده فرد نابینا مایل نیست در جامعه به عنوان ناتوان شناخته شود از این رو در طراحی آن به جنبه‌های روانی نیز توجه شده است.

یونسی اظهار داشت: فرد نابینا از زمانی که اقدام به سوادآموزی می‌کند با قلم و لوح آشنا می‌شود از این رو در طراحی این پروژه برای سهولت استفاده نابینایان از این ابزار استفاده شد و کاربر می‌تواند نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را به راحتی بر روی سیستم نصب کند.

 

سرمایه گذاری بزرگ گوگل در تولید انرژی های پاک

سرمایه گذاری بزرگ گوگل در تولید انرژی های پاک

 

مسئولان ماشین جستجوگر گوگل اعلام کرده اند که برای حمایت از تولید و همچنین پیشبرد تکنولوژی سوخت های جایگزین و تجدید پذیر، صدها میلیون دلار سرمایه گذاری می کنند.

این شرکت معظم آمریکایی درصدد است منابع سوختی ارزانتر و پاک تر برای تولید الکتریسیته فراهم کند.

این ابتکار جدید که به "تجدیدپذیر (Renewable) ارزانتر از ذغال سنگ (Coal)"، موسوم است در مرحله اول به انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی زمین گرمایی (Geothermal)، متکی است.

گوگل همچنین درصدد است فعالیت های تحقیقاتی انجام دهد و برای این کار از مهارت مهندسین و کارشناسان حوزه انرژی استفاده خواهد کرد.

مسئولان گوگل می گویند اگر قرار باشد با تاثیر نامطلوب سوزاندن سوخت های فسیلی بر روی شرایط اقلیمی کره زمین مقابله شود، دانش بشر از انرژی های قابل تجدید باید به مرحله ای بالاتر ارتقا داده شود.

نیاز به سرعت

لری پیج، از بنیانگذاران موسسه گوگل می گوید: "ما امیدواریم با کمک فن آوران با استعداد، شرکای وب و سرمایه گذاری قابل توجه، بتوانیم به سرعت در این حوزه پیشروی کنیم."

آقای پیج در ادامه گفت: "هدف ما تولید یک گیگابایت انرژی قابل تجدید است که حتی از سوزاندن ذغال سنگ ارزانتر باشد. ما امیدواریم که طی چند سال و نه چند دهه آینده به این هدف برسیم."

با یک گیگابایت نیرو می توان انرژی مورد نیاز یک شهر به اندازه سانفرانسیسکو، یکی از بزرگترین شهرهای ایالت کالیفرنیا، را تامین کرد.

گوگل پیش از این از برنامه های خودروسازی که با هدف استفاده بهینه از سوخت فسیلی طراحی شده، حمایت کرده است. سایت اینترنتی Google.org برای کمک به تجاری شدن خودروهای هایبرید و خودروهای برقی، به خریداران این دست از خودروها وام می دهد.

دفتر مرکزی شرکت گوگل در کالیفرنیا، به یک سیستم غول پیکر انرژی خورشیدی مجهز است و انرژی لازم برای فعالیت این مرکز را تامین می کند.

مقامات گوگل می گویند که به احتمال زیاد محور تلاش های اولیه این شرکت تکنولوژی توسعه سیستم های انرژی گرمایی خورشیدی است و در سال 2008 دهها میلیون دلار را صرف ابتکار "تجدید پذیر ارزانتر از ذغال سنگ" خواهد کرد. البته این آمار و ارقام در آینده به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

بازخورد مثبت

گوگل مدتی است که با طرح ها و شرکتهای مختلف که در زمینه تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر فعالیت دارند، همکاری داشته است.

"ماکانی پاور" (Makani Power Inc)، یکی از این شرکتهاست که تلاش دارد از طریق مهار انرژی باد، الکتریسیته تولید کند.

مسئولان شرکت گوگل می گویند هدف این است که با انرژی های تجدید پذیر، هر کیلو وات در ساعت الکتریسیته را به بهای یک تا سه سنت ارائه کنند.

لری پیج می گوید: "در حال حاضر استفاده از انرژی خورشیدی خیلی گرانتر از سوزاندن ذغال سنگ است؛ البته بستگی دارد که از چه نوع ذغال سنگی استفاده شده باشد. اما تمام شواهدی که جمع آوری شده حاکی از آن است که هزینه تولید انرژی های تجدیدپذیر را می توان به میزان زیادی تقلیل داد."

آقای پیج در خاتمه گفت که گرچه تولید انرژی ارزانتر از ذغال سنگ هدفی بلندپروازانه است اما قابل دسترسی است و اگر این هدف عملی شود تاثیر مثبت آن بر حیات کره زمین عظیم خواهد بود.

 

اتهام دادن میلیون ها دلار رشوه توسط سامسونگ

اتهام دادن میلیون ها دلار رشوه توسط سامسونگ

 

در کره جنوبی تحقیقات مستقلی درباره این اتهامات که شرکت سامسونگ، غول الکترونیکی جهان میلیون ها دلار به مقامات دولتی رشوه پرداخت کرده، انجام می گیرد.

یک دادستان ویژه برای انجام تحقیقات که انتظار می رود ماه دسامبر شروع شود در نظر گرفته خواهد شد.

یکی از مشاورین حقوقی سابق شرکت سامسونگ، این شرکت را متهم کرده که حدود دویست میلیون دلار به صدها سیاستمدار و دادستان و قاضی رشوه پرداخت کرده است.

شرکت سامسونگ این اتهامات را رد کرده است.

دولت کره جنوبی در بدو امر با انجام تحقیقات مخالفت کرده بود ولی پس از آن که نمایندگان پارلمانی تمام احزاب سیاسی، این تحقیقات را تایید کردند، رو مو-هیون، رئیس جمهوری کره جنوبی تصمیم گرفت مانع انجام تحقیقات نشود.

لی کان-هی، رئیس شرکت سامسونگ، ده سال قبل در دادن رشوه به سیاستمداران کره جنوبی مجرم شناخته شد ولی در سال های اخیر توانسته بود اتهاماتی را که به او وارد می شد بی اهمیت جلوه دهد.

اهمیت اقتصادی شرکت سامسونگ و نفوذ گسترده سیاسی این شرکت تا آن حد است که مردم جمهوری کره جنوبی، برخی مواقع کشور خود را جمهوری سامسونگ، می خوانند.

شرکت سامسونگ، در سال 2005 با پذیرش اتهام تبانی در قیمت گذاری محصولات الکترونیکی در آمریکا به پرداخت ٣٠٠ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

این مبلغ یکی از بالاترین جریمه ها برای تخلفات بازرگانی و دومین رقم جریمه ضد انحصاری در تاریخ آمریکا بود.
 

مراقب تلفن‌ همراه خود باشید

مراقب تلفن‌ همراه خود باشید

 

در حالی که بیشتر کاربران از ویروس‌ها و تاثیرات مخرب آن‌ها بر کامپیوترها مطلع هستند، کارشناسان هشدار داده‌اند که این افراد هیچ اطلاعی در مورد برنامه‌های مخرب برای تلفن‌های همراه ندارند و این روند می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به وجود آورد.
کارشناسان بر اساس آخرین مطالعات خود دریافته‌اند، کامپیوترهای جیبی و تلفن‌های همراه هوشمند بیش از دیگر انواع تلفن‌همراه مورد تهاجم ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب قرار می‌گیرند.
این طور که بررسی‌های جدید نشان داده است، امکان اتصال به اینترنت از طریق تلفن‌همراه، سرویس MMS و بلوتوث مهم‌ترین عوامل در آلوده شدن گوشی‌ها محسوب می‌شوند.
بر اساس گزارش‌ منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Frost & Sullivan، طی سال گذشته میزان انتشار ویروس‌ها و فایل‌های مخرب تلفن‌همراه در آمریکا نسب به سال 2005 پنج برابر افزایش یافت.
به گفته کارشناسان این مرکز، میزان انتشار ویروس‌های تلفن‌همراه در دیگر مناطق دنیا نیز نسبتا مشابه است که در این میان مشترکان هنوز به صورت جدی در مورد این روند نگران نیستند.
مرکز Frost & Sullivan پیش‌بینی می‌کند، میزان تولید نرم‌افزارهای امنیتی برای تلفن‌های همراه در سال جاری به 4/61 میلیون دلار خواهد رسید و تا سال 2014 این رقم از مرز دو میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت.
 

یک هدیه محبوب

یک هدیه محبوب
 

اساس آمارهای مرکزتحقیقات M:Metrics اکثر مردم اروپا وآمریکا تلفن همراه را به عنوان رایج ترین هدیه سال نو می دانند.
پول گود"یکی از محققان این مرکز می گوید: ماه دسامبر بهترین ماه سال برای تولید کنندگان تلفن همراه به حساب می آید؛به طوری که آنها تمام نیروی خود را به کار می گیرند که بتوانند به نیاز بالای کاربران خود در این ماه از سال پاسخ دهند.
وی افزود: 25درصد اروپاییان در ماه دسامبر سال 2006 برای ورود به سال جدید گوشی خود را عوض کرده اند و میزان فروش نیز در این ماه 90درصد بیش ازمیانگین فروش گوشی در دیگر ماه های سال می باشد.
گود تصریح کرد: این آمار برای آمریکا در مدت مشابه، حدود 12درصد می باشد که 40 درصد رشد را نسبت به میانگین فروش ماه های دیگر سال نشان می دهد.
وی افزود: بر اساس مطالعات این مرکز می توان گفت: گوشی نوکیا N95 و سونی اریکسون K810i در صدر فروش گوشی های بازار اروپا و آیفون شرکت اپل و ال جی EnVدر صدر فروش گوشی های بازار آمریکا قرار داشته اند.