تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

آیا این بهترین کیبورد جهان است ؟


در واقع این یک ال سی دی تاچ اسکرین است که کلیدهای صفحه کلید روی این نمایشگر نقش می بندد و با لمس آن می توان تایپ کرد. این صفحه کلید دارای حافظه ی داخلی، پورت یو اس بی و درایو نوری نیز می باشد:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

جارو برقی دستکشی


امروزه نه تنها دوربین‌ها و تلفن‌های همراه در ابعاد کوچک ساخته می‌شوند بلکه ایده‌هایی برای ساخت سایر وسایل در ابعاد کوچک‌تر از آنچه امروزه هستند نیز مطرح می‌شود. کریستین سالوسترو (Christian Sallustro) از دانشگاه فلورانس ایتالیا، ایده ساخت یک جاروبرقی کوچک را مطرح کرده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

هوشمندترین قلم دنیا


تصور کنید که سر کلاس درس نشسته‌اید و در حال یادداشت برداشتن از حرف‌های استاد و جزوه‌نویسی هستید، حالا تصور کنید که بتوانید در هنگام مرور درس، همراه دیدن نوشته‌هایتان، حرف‌های استاد را به صورت همزمان بشنوید. LiveScribe همین کار را البته به صورت کامل‌تری ممکن کرده است. این شرکت‌های قلم‌های ویژه‌ای ساخته است که می‌توانند صدای اطراف را به همراه دست‌نوشته شما ضبط کنند. هر وقت اراده کردید می‌توانید نوشته‌تان را به صورت سینک شده با صدای ضبط شده مرور کنید.

هیجان‌انگیزتر اینکه، این صداها و دست‌نوشته‌ها را می‌توانید هر وقت خواستید با نرم‌افزار همراه این قلم مرور کنید یا اصلا به دوستانتان بدهید تا با نسخه دهم Adobe Reader ببینند. نسخه سینک‌شده نوشتار و صدای ضبط شده اصطلاحا Pencast نامیده می‌شود و کاربران این گجت جالب می‌توانند آن را از طریق موبایل‌ها یا فیس‌بوک، توییتر یا Evernote به اشتراک بگذارند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...

ورود گوگل به عرصه های علمی : گوگل دانشگاه راه اندازی می کند !

شرکت گوگل قصد دارد در قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان، دانشگاه "هامبولت"، موسسه علمی و مرکز تحقیقاتی "جستجوی اینترنت" را راه ...

۶ هواپیمای فوق محرمانه که با بشقاب پرنده ها اشتباه گرفته شدند

تخمین زده می شود که بیشتر ِ نیمی از بشقاب پرنده های گزارش شده در دهه های ۵۰ و ۶۰ در واقع هواپیماهای جاسوسی آمریکایی بوده اند. در این مطلب، ۶ هواپیمای محرمانه را خواهید شناخت که مردم آنها را با بشقاب پرنده های فضایی اشتباه گرفتند…

۱ – RQ-3 Darkstar

ادامه مطلب ...

با نوارهای کاست دیجیتال، mp3 گوش فرا دهید

مهم نیست که قرار است چقدر در تکنولوژی پیشرفت کنیم، بلکه ما همیشه برای طراحی هایمان از گذشته الهام می گیریم…
پخش کننده ایی به نام ِ NVDRS با اینکه یک پخش کننده ی دیجیتالی ست، در طراحی اش از ساختار ِ نوار کاست استفاده کرده است. این پخش کننده در سه نوع ِ ۴۵، ۶۰ و ۹۰ دقیقه ایی طراحی شده است که می تواند ۱۰، ۱۵ و ۲۰ آهنگ با فرمت دیجیتالی که توسط USB در آن آپلود شده است را نگهداری کند. ببینید:

ادامه مطلب ...

تصاویری از ماه گرفتگی کامل در سراسر دنیا

ماه گرفتگی ۱۰۰ دقیقه‌ای که در ۱۶ ژوئن رخ داد، طولانی‌ترین در طول یک دهه گذشته بود. پیش از این ماه گرفتگی طولانی، در سال ۲۰۰۰ بود که شاهد ماه گرفتگی ۱۰۷ دقیقه‌ای بودیم. رکورد ماه گرفتگی ۲۰۱۱ در سال ۲۰۱۸ (۱۰۳ دقیقه) شکسته خواهد شد؛ هرچند که هنوز از ماه گرفتگی سال ۲۰۰۰ کمتر است.

ادامه مطلب ...

تصاویری از ویندوز در ۱۹۸۵

مایکروسافت در مطلبی مطبوعاتی در ۲۰ نوامبر ۱۹۸۵، سیستم‌عامل ویندوز را با قیمت ۹۹ دلار به جهان معرفی کرد. بیل گیتس اعلام داشت که، ویندوز قدرتی بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ادامه مطلب ...

دوربینی خارق‌العاده برای ضبط تصویر حشرات در پرواز

یکی از کاربران فلیکر با استفاده از دوربین سفارشی شده خارق‌العاده‌اش تصاویری از حشرات در حال پرواز ضبط می کند. دوربین اصلی Nikon D300 و لنز ۱۰۵mm f/2.8D بوده اما از شاتری بیرونی بین دوربین و لنز بهره می‌برد که تاخیر را از ۵۲ میلی‌ثانیه به ۳٫۳ میلی‌ثانیه کاهش داده است. ببینید:

ادامه مطلب ...