تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

سری جدید مجله های تخصصی ترفندستان !

تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون

در گوشی های سونی اریکسون قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتمأ برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدین منظور:
پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد (ترفندستان) ، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید.
اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.

 
تماس اضطراری با باتری خالی به وسیله گوشی های سونی اریکسون

 
هم اکنون قصد داریم یک ترفند بمب را به شما معرفی کنیم! ترفندی که شاید تاکنون به آن فکر کرده باشید اما آن را امکان پذیر نمیدانستید. در صورتی که شما نیز از کاربران مسنجر محبوب ، یاهو مسنجر بوده باشید حتمأ به این موضوع برخورد کرده اید که در لیست دوستان شما ، امکان مشاهده افراد آنلاین و آفلاین وجود دارد. یعنی کاربرانی که در حال حاضر آنلاین هستند و افرادی که هم اکنون آفلاین هستند. اما برای اولین بار امکان جالبی میسر شده است که به وسیله آن شما میتوانید یک آمار گیر 24 ساعته بر روی هر ID که بخواهید قرار دهید. سپس امکان مشاهده وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن ID مورد نظر را در 24 ساعته گذشته و به شکل هر 10 دقیقه مشاهده کنید. به عنوان مثال 1 روز کامل به اینترنت سر نزدید و اطلاع ندارید که دوست شما در یاهو مسنجر آنلاین شده است یا خیر؟ با این ترفند میتوانید آمار آنلاین بودن دوست خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید و به نوعی مچ گیری نیز کنید. همانند تصویر زیر:

Tarfandestan.com
 

جالب اینکه تا زمان نگارش این ترفند توسط ترفندستان تنها 2400 نفر از این سرویس استفاده کرده اند ، قطعأ با انتشار این ترفند توسط وب سایت ترفندستان - برای اولین بار در میان سایت های فارسی - این آمار بالا خواهد رفت. پس عجله کنید تا دیر نشده! 

برای اینکار:
ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.tarfande stan.com/ yahootracker
پس از باز شدن صفحه ، از بالای صفحه روی لینک Register کلیک کنید.
اکنون در فرم باز شده اطلاعات خود را وارد نمایید. یک نام کاربری ، پسورد ، تأیید پسورد ، ایمیل و یک سوال امنیتی.
پس از پر کردن فرم روی دکمه Register کلیک کنید.
پیغام You may now login from the left sidebar به معنای ثبت نام موفقیت آمیز است.
حال در قسمت نوار کناری صفحه Yahoo Tracker Login ، یوزر و پسورد ثبت نامی را وارد کرده و دکمه Log in را بزنید.
خواهید دید که به صفحه جدیدی وارد میشوید.
در این صفحه شما میتوانید آمارگیر های خود را بر روی هر ID تنظیم کنید.
در نتیجه در قسمت Add Yahoo! Username for Tracking ، آی دی دوستتان را وارد کرده و دکمه Add را بزنید.
پس از اینکار ID شما ثبت میشود.
این ID تنها پس از لوگین به قسمت کاربری قابل دسترسی است.
اکنون آمارگیر بر روی ID نصب شده است.
کافی است در قسمت Track List ، روی آیدی مورد نظر کلیک کنید.
وضعیت او را در 24 ساعت گذشته خواهید دید.
دقت کنید سیستم کاری این آمارگیر به گونه ای است که پس از ثبت آیدی شروع به گرفتن آمار میکند. در نتیجه پس از ثبت یک آیدی جدید از همان زمان کار آمار گیری را شروع میکند.
البته به عنوان مثال اگر آیدی tarfandestan را add کنید ، چون این آیدی قبلأ در دیتابیس سایت ذخیره شده است ، از همان زمانی که برای اولین بار آمارگیری را شروع کرده است اطلاعات را نمایش میدهد.
در پایان دقت کنید در صورتی که کاربر Invisible باشد ، وضعیت او به همان شکل آفلاین که طبیعی است نمایش داده خواهد شد.

قرار دادن عکس در آهنگ به وسیله نرم افزار JetAudio

حتمأ شما نیز به این موضوع برخورد کرده اید که به هنگام اجرای یک آهنگ توسط پلیر نصب در ویندوز ، گاهی عکس خواننده یا هر عکس دیگری نیز همراه آهنگ نمایش داده میشود. نحوه این کار را پیش از این در نرم افزار Windows Media Player در اینجا به عنوان ترفند در ترفندستان مطرح کرده بودیم. اما انجام این کار در WMP اندکی پیچیده است. برای اینکار میتوان از نرم افزار بسیار محبوب و پر طرفدار JetAudio استفاده کرد. این برنامه امکان قرار دادن عکس در آهنگ به هنگام پخش را بسیار ساده کرده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی این موضوع بپردازیم.

برای اینکار:
اطمینان پیدا کنید JetAudio ، ورژن 6 به بعد بر روی سیستم شما نصب است.
آخرین ورژن این برنامه را میتوانید از http://www.tarfande stan.com/ forum/showthread .php?t=7178  دانلود کنید.

اکنون به محلی که قصد ویرایش آهنگ برای قرار دادن عکس را دارید بروید.
روی فایل عکس راست کلیک کرده و از JetAudio به Edit Tag بروید.
اکنون میتوانید تمامی مشخصات آهنگ را ادیت کنید.
حال برای قرار دادن عکس کافی است به تب Picture بروید و با انتخاب دکمه Browse عکس مورد نظر خود را با فرمت JPG یا BMP انتخاب کنید.
در قسمت Resize image to fit نیز میتوانید تعیین کنید عکس مورد نظر با چه سایزی باز شود. اگر تیک این قسمت را نزنید عکس با اندازه پیش فرض باز خواهد شد.
با زدن دکمه OK تغییرات اعمال میشود و از این پس این آهنگ با تصویری که شما به آن داده اید بر روی هر سیستمی باز خواهد شد.
 
پخش موزیک سریال امام علی (ع) به وسیله سیم کارتهای ایرانسل!

همگی شما احتمالأ سریال امام علی (ع) که چند سال پیش از سیما پخش میشد را به یاد دارید. موزیک به یاد ماندنی این سریال پس از گذشت ها مدتها همچنان در خاطره ها باقی مانده است. در صورتی که شما نیز از سیم کارتهای دائمی یا اعتباری ایرانسل استفاده میکنید با استفاده از یک ترفند مخفی و ساده میتوانید موزیک این سریال را بشنوید.جالب اینکه  این کار کاملأ رایگان است و با استفاده از قابلیت دایورت میتوانید کاری کنید هر کس با شما تماس گرفت این آهنگ را بشنود!


برای اینکار:
توسط گوشی خود که سیم کارت ایرانسل در آن قرار دارد ، شماره 159 را شماره گیری نمایید.
همان طور که ذکر شد هر چقدر بخواهید میتوانید این موزیک را گوش کنید ، و همچنین شماره خود را بر روی این شماره دایورت کنید.

(با استفاده از این طرح و توسعه آن میتوان کارهای پیشرفته تری نیز صورت داد ، به عنوان مثال میتوان یک رادیوی رایگان راه اندازی کرد که به جای پخش تنها یک آهنگ ، موزیک های مختلفی را پخش کند و استفاده کنندگان این نوع سیم کارتها از یک رادیوی موزیک رایگان نیز بهره خواهند برد  - ترفندستان)
 
شماره سریال جادویی برای ویندوز XP

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید.

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال (ترفندستان) میشود.
سریال جادویی عبارت است از:
Jbc46-q42fd- pggmc-kp38y- 6mqd8
ترفندهای منشی تلفنی تلفن ثابت

مدت زمانی است که نسل تلفن های ثابت در کشور ما تغییر کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژی نمایش شماره تماس گیرنده تلفن های با این قابلیت وارد کشور شدند. تلفنهایی از شرکت هایی مثل پاناسونیک که علاوه بر داشتن قابلیت های متعدد ، منشی تلفنی یا Answering Machine را نیز به همراه دارند. حتمأ شما نیز تاکنون با پیغام های انگلیسی که به شکل پیش فرض بر روی این نوع تلفن ها قرار داده شده است برخورد داشته اید. هم اکنون قصد داریم ترفندهای مخفی این نوع تلفن ها و قسمت منشی تلفنی آنها را به شما معرفی کنیم. (با استفاده از این ترفند شما میتوانید عملأ منشی تلفنی تلفن های ثابت را هک کنید!)


به طور عمده قصد داریم تا در این ترفند شما را با قابلیت چک کردن منشی تلفنی از راه دور آشنا کنیم.
ترفندی که همان طور ذکر شد به وسیله آن به نوعی میتوانید به درون منشی تلفنی تلفن های دیگر نفوذ کنید.

ابتدا دقت کنید کلیه آموزش های داده شده تنها جنبه آموزشی دارد. قطعأ با استفاده از این آموزش ها بسیاری افراد استفاده مثبت کرده و بر دانسته هایشان اضافه میشود و میتوانند از نفوذ دیگران به تلفن خودشان جلوگیری کنند. طبعأ پیامدهای منفی نیز به دنبال خواهد داشت. وب سایت ترفندستان هیچ مسئولیتی را در ازای استفاده نابجا از این ترفندها نخواهد داشت.

چک کردن پیغامهای ذخیره شده در منشی تلفنی از راه دور

این قابلیت در اکثر گوشی های دارای پیغام گیر وجود دارد. تلفن های پاناسونیک KX-TG6502B ، KX-TG6500 ، KX-TG-6502 ، KX-TG5438 ، KX-TG5439 ، KX-TG5471S ، KX-TG5439S ، KX-TGA660B و ... از این نوعند.
به وسیله این قابلیت به عنوان مثال اگر شما در سفر باشید خواهید توانست پیغام های ضبط شده بر روی تلفن ثابتتان را بشنوید و آنها را مدیریت کنید.

اما نحوه این کار چگونه است؟
به دلیل تنوع گوشیها طبعأ امکان تشریح راه هر کدام وجود ندارد و اما روش انجام این کار قطعأ در دفترچه راهنمای تلفن وجود دارد.
به عنوان مثال در مدل KX-TGA660B ابتدا به مسیر زیر بروید:
Menu > Intial Settings > Set Answering
اکنون با ورود به قسمت Remote Code میتوانید یک کد دو رقمی را قرار داده و ذخیره کنید.
حال در صورتی که در سفر باشید با برقراری تماس با تلفن ثابت ، پس از رفتن تلفن بر روی منشی و شنیدن صدای بوق ، کافیست ابتدا دکمه * را بزنید. سپس کد دو رقمی که خودتان قرار داده اید را وارد کنید تا قسمت مدیریت منشی تلفنی شوید. حال میتوانید از همان راه دور و تلفنی که با آن تماس گرفته اید پیغام ها را بشنوید و یا آنها را پاک کنید.
در سری گوشی های پاناسونیک این موضوع بسیار شبیه به هم است.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت دارد مسئله امنیتی و حریم شخصی هر فرد است.
همان طور که دیدید کافی است با پس از رفتن بر روی پیغام گیر کافی است دو رقم تنظیم شده را وارد نمود تا بتوانید پیغام های ضبط شده را گوش کنید.
پس دقت کنید فراوان کنید که این کد دو رقمی را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از خرید تلفن و نهایتأ وصل آن دیگر کاری به تنظیمات داخلی آن ندارند. در نتیجه این قسمت بر روی تنظیمات کارخانه ای باقی میماند.
در زیر تعدادی از کدهای کارخانه ای مربوط به قسمت چک کردن از راه دور پیغام های گوشی را معرفی میکنیم:
کد 11* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای پاناسونیک (100% تست شده)
کد 0000* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای قدیمی تر
کد 080 در طول پخش صدای منشی در تلفنهای Uniden
کد 999 در تلفنهای BellSouth
کد 123* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای موتورولا
کد 0123 پس از شنیدن صدای بوق در پیغام گیرهای GE 2-9869
کد 19# در در طول پخش صدای منشی در تلفنهای سونی و VTech
کد 500 در تلفنهای AT&T

قطعأ در صورتی که کدهای پیش فرض را تغییر ندهید ، این امکان را مهیا میسازید تا افراد دیگر با استفاده از کدهای پیش فرض کارخانه ای فوق بر روی پیام های شما مدیریت داشته باشند.
البته با وجود قابلیت Caller ID این موضوع نیز تا حدودی قابل شناسایی است.
ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.
 
قرص قرمز مخفی شده در Adobe Photoshop CS3

ترفند نرم افزاربه جرأت میتوان فتوشاپ را پادشاه بدون رغیب نرم افزارهای گرافیکی و ویرایش عکس دانست. از این برنامه تاکنون نسخه های متعددی ارائه شده است. در نسخه های پیشین فتوشاپ ترفندها و قسمتهای مخفی متعددی وجود داشت که قبلأ در ترفندستان نیز معرفی شده اند. این موضوع در آخرین نسخه رسمی ارائه شده یعنی Adobe Photoshop CS3 نیر صادق است. در این ترفند قصد داریم به معرفی "قرص قرمز" مخفی شده در Adobe Photoshop CS3 بپردازیم که به وسیله آن به تصویر یک گربه و چهره یکی از سازندگان مرحوم فتوشاپ نیز خواهید رسید!


ابتدا نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید.
دقت کنید این ترفند مخصوص Adobe Photoshop CS3 میباشد. برای اطمینان از این موضوع از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.

برای یافتن قرص قرمز مخفی شده ،  کلید Ctrl را بر روی کیبورد نگاه داشته و به وسیله موس از منوی Help به About Adobe Photoshop CS3 بروید.
خواهید دید که تصویر معرفی سازندگان برنامه پدیدار نخواهد شد و به جای آن تصویر یک قرص قرمز نمایان خواهد شد.

پس از پدیدار شدن این تصویر ،  با استفاده از دکمه PrtScr بر روی کیبورد از صفحه عکس بگیرید. 
روی قرص قرمز کلیک کنید تا محو شود.
سپس از منوی File روی New کلیک کنید تا یک صفحه جدید ایجاد کنید.
از منوی Edit روی Paste کلیک کنید تا عکسی که از صفحه قرص قرمز گرفتید نمایش پیدا کند.

حالا از منوی Images به Adjustments و سپس Levels بروید.
اعداد موجود در قسمت مربوط به Input Levels را به شکل زیر در سه فیلد موجود وارد کنید:
52 - 1.00 - 0
پنجره را OK کنید.
خواهید دید که اکنون به جای یک قرص قرمز یک گربه قرمز دارید!

اما کار دیگری که با این قرص قرمز میتوان کرد ، یک بار دیگر از صفحه قرص قرمز عکس بگیرید و آن را در فتوشاپ وارد کنید.
حالا از از منوی منوی Images به Adjustments و سپس Equalize بروید.
خواهید دید اینبار تصویر فردی نمایش پیدا خواهد کرد.
او "بروس فریسر Bruce Fraser" مولف کتاب "Real World" ، عکاس و یکی از اعضای اصلی گروه سازندگان فتوشاپ بود که در نسخه های قبلی فتوشاپ نقش به سزایی داشت. او متولد سال 1954 بود که در دسامبر 2006 درگذشت.
این موضوع نیز به پاس خدمات او به فتوشاپ به عنوان یک ترفند مخفی در برنامه قرار داده شده است.

 
بازگرداندن تنظیمات Word به حالت پیش فرض از طریق رجیستری

در صورتی که با نرم افزار Microsoft Word زیاد سر و کار داشته باشید ممکن است ناخواسته تنظیمات این برنامه را تغییر داده باشید ، سپس هر کاری کرده اید نتوانسته اید آنها را به حالت قبلی بازگردانید یا گزینه ای در تنظیمات را گم کردید. گاهی با نصب مجدد برنامه هم تنظیمات به گذشته باز نمیگردد. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده از طریق رجیستری بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید تمام تنظیمات نرم افزاری برنامه را به حالت پیش فرض هنگام نصب برگردانید. این ترفند بر روی کلیه نسخه های Word قابل اجراست.


برای این کار:
ابتدا دقت کنید برنامه Word کاملأ بسته باشد.
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT- USER / Software / Microsoft / Office / (10.0) / Word / Data
همان طور که میبینید 10.0 در پرانتز قرار گرفته است. بسته به نوع آفیس مورد استفاده ، عدد مشخص شده در این مسیر متفاوت است. مثلا برای آفیس 2000 ، این عدد 9 بوده و برای آفیس 2003 ، 10 یا 11 و برای آفیس 2007 این عدد 12 میباشد.
اکنون روی شاخه Data راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به Data-Tarfandestan یا هر نام دیگری غیر از Data تغییر دهید.
اکنون رجیستری را بسته و یکبار سیستم را از نو راه اندازی کنید.
خواهید دید که تنظیمات Word به حالت اولیه بازگشته است. ( یک شاخه Data جدید و دست نخوره ایجاد شده است.)
کاربران تازه کار دقت کنند این کار تنها جهت بازگرداندن تنظیمات نرم افزاری Word است ، طبعأ فایل های شما آسیبی نخواهد دید.
باز کردن فایلهای آفیس 2007 با آفیس های قدیمی

پس از عرضه Word و Excel در آفیس 2007 ، یکی از مشکلاتی که برای کاربران پیش آمد عدم امکان باز نمودن فایلهای تولید شده از آفیس 2007 در نسخه های آفیس قبلی مانند 2003 و XP بود. به عنوان مثال شما در کامپیوتر شخصی خود آفیس 2007 نصب دارید و یک فایل Word با آن ایجاد میکنید ، سپس آن را روی فلش دیسک خود ریخته و به محل کار میبرید ، در سیستم محل کار آفیس 2003 نصب است ، در نتیجه امکان باز کردن فایل Word را ندارید. اما این موضوع نیز چاره ای دارد! در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی ساده به وسیله ابزاری جانبی برای باز نمودن فایلهای آفیس 2007 در نسخه های قبلی آفیس بپردازیم.

برای اینکار:
شما نیازمند ابزاری ساده به نام docXConverter هستید.
به کمک این برنامه کم حجم شما میتوانید به سادگی فایل های Word و Excel تولید شده توسط آفیس 2007 را به فایلهای قابل اجرا در آفیس های قبلی تبدیل نمایید.
docXConverter ، نسخه 2.01 با حجم تنها 1.9 مگابایت از لینک زیر قابل دریافت است:
http://www.tarfande stan.com/ files/docXConver ter[Tarfandestan .com].zip
پس از دانلود فایل ، آن را از حالت فشرده خارج کنید.
سپس فایل docXConverter[ Tarfandestan. com].exe را اجرا نمایید.
اکنون به سادگی میتوانید با استفاده از File > Open فولدری که فایل ها در آن قرار دارد را انتخاب کنید یا فایل مربوط را به داخل محیط برنمامه Drog & Drop (کشیده و رها) کنید تا عملیات تبدیل صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد