تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

دو ترفند جدید امروز

راه حل مشکل کاربران هنگام خروج از ویندوز

 

شاید تا کنون به این مشکل برخرد کرده باشید که وقتی میخواهید از ویندوز خارج شوید، پیغامی مبنی بر اینکه آیا میخواهید فلان برنامه ای که در حال اجراست از حافظه خارج کنید. برای اینکه ویندوز به طور اتوماتیک این برنامه ها را از حافظه بیرون بیاورد، بدین شکل عمل کنید:

ابتدا در Run فرمان Regeditرا تایپ کرده و سپس آدرس زیر را دنبال کنید:
HKEY_USER\DEFAULT\Control panel\Desktop
حالا یک مقدار رشته ای Auto EndTasks بسازید و به آن مقدار1 بدهید. و اگر هم که بود فقط به مقدار عدد 1 تغییر دهید

تغییر پارامترهای کاربری ویندوز

 

راحترین کار برای اجرای سریع نرم افزارهای پرکاربرد قراردادن آنها در منوی pop-up ویندوز است. پس از قراردادن نام نرم افزاریا برنامه مورد نظرتان در منوی pop-up ویندوز هر کجا که کلیک راست انجام دهید، ویندوز این منو را باز کرده و یا برنامه یا نرم افزار تعریف شده توسط شما را نیز بعنوان یک گزینه نشان خواهد داد.
کاربر با انتخاب این گزینه که در هر قسمت از سیستم عامل در دسترس وی می باشد می تواند نرم افزار مربوطه را اجرا کند. مراحل اضافه کردن یک گزینه به منوی pop-up ویندوز نسبتا ساده بوده و از طریق دستکاری کلیدهای رجیستری قابل انجام است. برای اینکار کافی است تا برنامه RegEdit را اجرا کرده و سپس کلیدHKEY-CLASSES-ROOT\Directory\Shel را باز کنید. پس از باز کردن این کلید،کلیدی با نام دلخواه(مثلاDOS) در آن ایجاد کنید. پس از ایجاد کلید آن را هم باز کرده و رشته پیش فرض (Default String) آن را تغییر دهید.
مقدار جدید رشته باید همان عبارتی باشد که دوست دارید تا در منو نشان داده شود. برای مثال ما این مقدار عبارت است ازStart DOS here پس از انجام این کار باید کلیدی به نام Command زیر کلید فعلی ایجاد کرده و رشته پیش فرض آن را نیز تغییر دهید. این رشته باید حاوی دستور باشد که دوست دارید تا با انتخاب منو اجرا شود. در این مثال مقدار این رشته را برابر.com Command قرار می دهیم. در انتها و پس از اجرای کلیه مراحل بالا می توانید برنامه RegEdit را ببندید ، حالا اگر روی هر کدام از دایرکتوری ها کلید سمت راست ماوس را کلیک کنید، داخل منوی باز شده گزینه جدیدی را مشاهده خواهیدکرد. با انتخاب این گزینه نیز درباره برنامه مورد نظرتان اجرا خواهد شد. توجه داشته باشید که چون کلید مربوطه را زیر کلیدdIRECTORY اضافه کرده بودیم، گزینه حاصله نیز منوی pop-up دایرکتوری ها اضافه شده است ولی در اصل این نوع گزینه ها را می توان به هر کدام از منوهای pop-up ویندوز اضافه کرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد