تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مایکروسافت: نسخه بعدی آفیس آنلاین خواهد بو

بگفته مایکروسافت ارتقاء بعدی نرم افزار تجاری آفیس شامل نسخه ویژه ای خواهد بود که اسناد واژه پردازی و صفحات گسترده را در داخل یک مرورگر وب ویراستاری مینماید.

به گزارش رویترز نسخه آنلاین آفیس که شامل نرمافزارهای Word و Excel خواهد بود با هدف مقابله با رقبائی همچون گوگل و همچنین گسترش این نرم افزار که یکی از پرمنفعتترین گروه از محصولات این شرکت محسوب میگردد، ایجاد خواهد شد.

مایکروسافت در این اطلاعیه که روز پنجشنبه منتشر گردید به تاریخ عرضه نسخه جدید که Office 14 نام دارد اشاره ای نکرده است.
پیش از این نسخههای قبلی آفیس با فواصل دو تا سه ساله وارد بازار میشدند. نسخه فعلی در ژانویه 2007 عرضه شده است.

به گفته این شرکت نسخه آنلاین بسته نرم افزاری آفیس حاوی ورژنهای سبک و آنلاین از برنامه های Word, Excel, Power Point و OneNote خواهد بود.
بدین ترتیب کاربران خواهند توانست فایلهای آفیس را از سه طریق استفاده از رایانه های رومیزی، استفاده بصورت آنلاین و همچنین بوسیله ابزارهای موبایل مشاهده و ویراستاری بنمایند.

مایکروسافت بزرگترین سازنده نرم افزار در جهان اخیراً با موج جدیدی از رقبای کوچک و بزرگ از شرکتهای تازه وارد و گمنام گرفته تا رقبائی همچون گوگل مواجه شده است که با حضور در بخش نرمافزارهای اداری با ارائه محصولات و سرویسهای متنوع رایگان یا دارای حق اشتراک ماهیانه، عرصه را بر این شرکت تنگ کرده و زنگ خطر را بصدا درآوردهاند.

Chris Capossela نایب رئیس ارشد بخش تجارت آفیس مایکروسافت در این باره میگوید: «هیچکس و هیچکدام از رقبای ما قادر نیستند بخوبی ما نرمافزار مناسبی را برای مقاصد اداری تهیه کنند که بتواند مانند آفیس بر روی سه پلتفرم رومیزی، آنلاین و موبایل کار کند.»

مایکروسافت تاکنون در برابر عرضه آفیس بصورت سرویس آنلاین مقاومت میکرده و ترجیح میداده تا این برنامه را بصورت بسته نرمافزاری و برای نصب بشکل محلی بر روی دستگاههای منفرد منتشر نماید.
اینک و با ارائه نسخه آنلاین کاربران خواهند توانست فایلهای خود را به اشتراک گذاشته و از سرویسهای آنلاین «رایگان+تبلیغات» و یا سرویسهای بدون تبلیغات و در برابر پرداخت مبالغ ماهیانه استفاده کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد