تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مجله آی تی ویژه گروه مارشال مدرن

مایکروسافت: Windows 7 قابلیت اجرا بر روی درایوهای SSD را دارد

 

مایکروسافت بدلیل هسته سنگین ویندوز ویستا در نظر ندارد این سیستم‌عامل را بسمت نوت‌بوک‌های فوق سبک یا Netbookها هدایت نماید بلکه این شرکت برای این دسته از تجهیزات ویندوز 7 که از هسته بسیار سبک‌تر و کوچک‌تری برخوردار است را کاندید نموده است. سیستم‌عاملی که بگفته این شرکت قادرخواهد بود تا بر روی نت‌بوک‌هایی با درایو SSD و حجمی به کوچکی 16GB براحتی و بدون هیچگونه مشکلی اجرا شود.

«نت‌بوک‌هایی با درایو SSD و با حجم 16GB خواهند توانست سیستم‌عامل بعدی مایکروسافت یعنی Windows 7 را براحتی اجرا کنند.» این خبر روز سه‌شنبه توسط مایکروسافت اعلام شد.

Leon Braginski مدیر ارشد برنامه‌نویسی مایکروسافت در جریان سخنرانی که در «کنفرانس مهندسی سخت‌افزار ویندوز» انجام داد اشاره کرد که هسته این سیستم‌عامل به همراه فایل‌های کمکی شامل فایل‌های restore، Log points، فایل‌های Hibernation و فایل‌های موقتی حداکثر به 8GB فضا احتیاج داشته و بر روی درایوهایی با ظرفیت 16GB به میزان 8GB دیگر فضای خالی در اختیار کاربر خواهد بود.

وی سپس افزود: «حجم کلی ویندوز 7 از ویستا کمتر است و به این ترتیب یک درایو با اندازه 16GB برای داشتن یک تجربه دلنشین از کار با Windows 7 کاملاً کافی خواهد بود.»

اولین نمونه از Netbookها سال گذشته توسط شرکت Asus و با نام Eee PC 701 وارد بازار گردید.
این دستگاه دارای یک درایو از نوع SSD و با ظرفیت 4GB بود.
شرکت Asus در این Netbook از سیستم ‌عامل لینوکس استفاده نمود زیرا حجم درایو آن برای نصب و اجرای ویستا کافی نبوده و از سویی مایکروسافت حاضر نشد تا مجوز استفاده از ویندوز XP را در دستگاه‌های جدید به سازندگان سیستم بدهد.

بعد از آن و همزمان با گسترش بازار این دستگاه‌ها و ورود شرکت‌های دیگر با مدل‌های متنوع، مایکروسافت از تصمیم خود مبنی بر کنار گذاردن XP منصرف گردید و بدین ترتیب در چندین مدل از Netbookها شاهد حضور XP بودیم.

همزمان با این اتفاق و ضمن اینکه تولیدکنندگان در برخی از Netbookها از درایوهای استاندارد استفاده نمودند،
مایکروسافت تغییراتی را بر روی نسخه ویژه‌ای از XP صورت داد تا امکان استفاده از این سیستم‌عامل در درایو‌های SSD با ظرفیت‌های پائین‌تر (حتی 2GB) میسر شود.

مایکروسافت از ایجاد تغییر در ویندوز ویستا با هدف استفاده از آن در دستگاه‌های Netbook منصرف شد زیرا این سیستم‌عامل به منابع بسیار زیادی احتیاج دارد و با این حساب بنظر می‌رسد برای دیدن حداکثر ظرفیت و کارائی دستگاه‌های Netbook باید منتظر انتشار Windows 7 بمانیم.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند قیمت درایوهای SSD تا سال 2010 تا پنجاه درصد قیمت‌های فعلی کاهش یابد. این همان تاریخی است که مایکروسافت برای انتشار Windows 7 تعیین نموده است.

 

 کاهش صادرات گوشی‌های نوکیا به بازارهای جهانی

 

با تجدید نظر در پیش‌بیی‌های قبلی، شرکت نوکیا که 40 درصد بازار تلفن‌همراه را در اختیار دارد، طی سه ماهه پایانی از سال جاری میلادی صادرات گوشی‌های خود را تا 20 میلیون عدد کاهش داده و عرضه محصولات خود را در سال آینده کمتر خواهد کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی نوکیا، بدتر شدن وضعیت اقتصاد جهانی به زودی تاثیرات خود را بر بازار فروش تلفن‌های همراه خواهد گذاشت و باعث خواهد شد تا فروش گوشی‌ها از پیش‌بینی‌های قبلی نیز کمتر شود.

با تجدید نظر در پیش‌بیی‌های قبلی، شرکت نوکیا که 40 درصد بازار تلفن‌همراه را در اختیار دارد، طی سه ماهه پایانی از سال جاری میلادی صادرات گوشی‌های خود را تا 20 میلیون عدد کاهش داده و عرضه محصولات خود را در سال آینده کمتر خواهد کرد.

شرکت نوکیا ضمن اشاره به این نکته که کاهش انگیزه کاربران برای پرداخت هزینه و خرید محصولات جدید تاثیرات منفی در این بازار گذاشته است، خاطرنشان کرد: «کاهش رشد اقتصاد جهانی طی هفته‌های اخیر و همزمانی آن با کاهش بی‌سابقه ارزش دلار باعث کاهش قابل ملاحظه پرداخت هزینه از جانب کاربران شد».

گزارش نوکیا پیش از بازگشایی تالارهای بورس در روز جمعه صورت گرفت و به دنبال آن، بهای سهام نوکیا در بورس 9 درصد کاهش یافت.
شرکت موتورولا نیز که بخش عمده از بازار جهانی تلفن‌همراه را واگذار کرد، با کاهش 9 درصدی بهای سهام خود در روز جمعه مواجه شد.
شرکت نوکیا هم‌اکنون پیش‌بینی کرده است که تعداد گوشی‌ها برای بازارهای جهانی در سه ماهه پایانی 2008 به 330 میلیون عدد برسد که این رقم از پیش‌بینی‌های قبلی کمتر است.
این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سهم خود را طی سه ماهه آخر سال جاری میلادی در بازارهای جهانی تلفن‌همراه افزایش دهد.

 

پلی بین گذشته و آینده موسیقی

 

این دستگاه 700 دلار قیمت گذاری شده و شرکت سازنده اعلام کرده است که از ابتدای سال جدید میلادی فروش آن را در سراسر دنیا آغاز خواهد کرد.

 

کارشناسان از ساخت محصول جدیدی با نام Teac LP-R500 خبر داده اند که می تواند پل بین دنیای گذشته و حال برای دستگا ه های پخش موسیقی شود.این دستگاه علاوه بر قابلیت ضبط و پخش فایل های صوتی روی صفحه های گرامافون و نوار کاست از قابلیت Playback برای CDها نیز پشتیبانی می کند.این دستگاه قادر است صداهای پخش شده از نوار کاست یا صفحه های گرامافون را با کیفیت بسیار بالا روی لوح های فشرده ذخیره کرده و آنها را به فرمت MP3 تبدیل کند.از دیگر قابلیت های این دستگاه می توان به توانایی پخش برنامه های موج FM رادیو اشاره کرد. دستگاه Teac LP-R500 که به حالت های مختلف برای پخش انواع موسیقی ها مجهز شده است، هم اکنون در بازارهای آمریکا فروخته می شود.این دستگاه 700 دلار قیمت گذاری شده و شرکت سازنده اعلام کرده است که از ابتدای سال جدید میلادی فروش آن را در سراسر دنیا آغاز خواهد کرد.

 

 کامپیوتر لوحی مخصوص کاربران تجاری

 

شرکت HP کامپیوتر2730 Elitebook را با قیمت 1900 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رساند.

 

شرکت HP کامپیوتر لوحی جدیدی با نام HP Elitebook2730 روانه بازار کرده است که برای کاربران تجاری کاربرد بیشتری دارد و تمامی امکانات کامپیوترهای رومیزی پیشرفته را شامل می شود.نمایشگر لمسی این کامپیوتر لوحی تصاویر را با کیفیت 2730 پیکسل به نمایش می گذارد و کاربران می توانند تمامی نرم افزارهای مورد نیاز خود نظیر Outlook، Word، PowerPoint و ابزارهای مختلف اینترنتی را روی آن نصب کنند.این کامپیوتر لوحی به پردازنده 86/1 مگاهرتزی Core Duo با ولتاژ کم و سه گیگابایت رم مجهز شده است و هارددیسک 120 گیگابایتی 8/1 اینچی آنکه در شرکت توشیبا ساخته شده، با توان 5400 دور در دقیقه فعالیت می کند.این کامپیوتر همراه به فناوری بی سیم WiFi-N و بلوتوث مجهز شده است. شرکت HP کامپیوتر2730 Elitebook را با قیمت 1900 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رساند که البته برای تعطیلات کریسمس، این کامپیوتر همراه با تخفیف در اختیار کاربران قرار می گیرد.شرکت HP معتقد است که کامپیوترهای لوحی و نوت بوک ها در سال آتی با فروش قابل ملاحظه ای مواجه خواهند شد.

 

قاب عکسی که به اینترنت متصل می شود

 

کارشناسان قیمت این قاب عکس را اندکی گران می دانند و معتقدند که از سال آینده این محصول با قیمت ارزان تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

شرکت مخابراتی Mobile-T که تاکنون فقط وظیفه توزیع تلفن های همراه را برعهده داشته به تازگی تصمیم گرفته است که قاب عکس های دیجیتالی را نیز عرضه کند.قاب عکس دیجیتالی جدیدی که توسط Mobile-T عرضه می شود Cameo نام دارد و نخستین مدل آن در اکتبر سال گذشته با نام Parrot DF7700 به بازار معرفی شد.این قاب عکس به یک نمایشگر هفت اینچی مجهز شده است که تصاویر در آن با کیفیت 720 در 480 پیکسل پخش می شوند.قاب عکس Cameo علاوه بر توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه، می تواند به وسیله مودم داخلی خود از طریق MMS و پست الکترونیکی نیز تصاویر را دریافت کند.این قاب عکس 100 دلار قیمت دارد و کاربران می توانند با پرداخت ماهانه 10 دلار، از خدمات T-Mobile برای اتصال به اینترنت و بارگذاری تصاویر استفاده کنند. کارشناسان قیمت این قاب عکس را اندکی گران می دانند و معتقدند که از سال آینده این محصول با قیمت ارزان تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

نخستین چتر دیجیتالی برای پخش فایل های صوتی

 

چتر دیجیتالی Oto-Shigure حدود 100 دلار قیمت خواهد داشت و اگر نتیجه کلیه مراحل آزمایش روی نمونه های اولیه آن مثبت باشد، کاربران از ابتدای زمستان آینده می توانند آن را خریداری کنند.

گروهی از محققان ژاپنی موفق به ساخت چتر دیجیتالی جدیدی با نام Oto-Shigure شده اند که علاوه بر حفاظت شما در برابر نور شدید آفتاب و باران های زمستان، می تواند موسیقی های مورد علاقه تان را نیز پخش کند.برای ساخت این دستگاه محققان دانشگاه Keio و کارشناسان شرکت فناوری Toa Engineering با یکدیگر همکاری کردند و نتیجه این همکاری ها منجر به تولید نخستین چتر دیجیتالی دنیا با قابلیت پخش فایل های صوتی شد.این چتر که به یک آمپلی فایر کوچک، دو اسپیکر و یک موتور الکترونیکی برای تامین نیروی این دستگاه ها مجهز شده است، قابلیت اتصال به انواع دستگاه های دیجیتالی قابل حمل برای پخش فایل های صوتی را دارد.اسپیکرهای بزرگی که روی این چتر نصب شده است، می تواند زیر باران صدا را به صورت سه بعدی برای افراد پخش کند تا کاربران از زمستان بیشتر لذت ببرند.چتر دیجیتالی Oto-Shigure حدود 100 دلار قیمت خواهد داشت و اگر نتیجه کلیه مراحل آزمایش روی نمونه های اولیه آن مثبت باشد، کاربران از ابتدای زمستان آینده می توانند آن را خریداری کنند.

 

 کاندیداهای مدیریت تکنولوژی اطلاعات اوباما معرفی شدند

 

در این چارچوب اوباما نیازمند رهبر تکنولوژی است که بتواند متخصصین و کارکنان واشنگتن را به سمت هدف مشترکی هدایت کند.

 

باراک اوباما طی انتخاباتش از تکنولوژی برای سازماندهی، جمع آوری وجوه و برقراری ارتباط با مخاطبینش به خوبی استفاده کرد به نحوی که در مقایسه با رقیب به مزیت بیشتری دست یافت. جای تردید نیست که اوباما تکنولوژی اطلاعات را کاتالیزور قدرتمندی تلقی می کند و با توجه به مسائل اقتصادی عدیده ایالات متحده، رئیس جمهور جدید این کشور می باید از تکنولوژی برای پیشبرد کارآیی و تغییر نهادی استفاده کند.
اوباما اعلام داشته که قصد دارد مدیر ارشد تکنولوژی Chief Technology Officer خود را انتخاب کند. این مدیر قاعدتاً تکنولوژی های جدید را تعقیب می کند که قرار است فعالیت های زیر را در دولت اوباما شامل شود:
- ایجاد زیر ساختار تکنولوژی قرن 21
- یکپارچه سازی و رهبری مدیران ارشد اطلاعاتی و مدیران ارشد تکنولوژی نهادهای فدرال
- ارائه راه حل های نوآورانه تکنولوژی برای حل مسائل بزرگ
در این چارچوب اوباما نیازمند رهبر تکنولوژی است که بتواند متخصصین و کارکنان واشنگتن را به سمت هدف مشترکی هدایت کند. معرفی افراد معروف می تواند به سرمایه سیاسی مبدل شود و در این چارچوب 10 نفر زیر در حال بررسی هستند:
1. شای آقاسی: وی قبلاً مدیر تکنولوژی SAP بود. وی اخیراً شرکت جدیدی را تاسیس کرده که قصد دارد نسل آتی خودروهای برقی را تولید کند.
2. لری لسیگ: استاد حقوق دانشگاه استانفورد که بنیانگذار مرکز اینترنت و جامعه در آن دانشگاه می باشد. اگرچه وی جمهوری خواه بود اما به اوباما رای داد. دیدگاه سنتی وی در حوزهء تکنولوژی شاید نتواند حمایت مدیران فدرال در این حوزه را جلب کند.
3. پادماسری واریور: این خانم قبلاً مدیر تکنولوژی شرکت موتورولا بوده و در سال 2008 به همین سمت در شرکت سیسکو منتقل شد. در سیسکو وی مسئول تدوین استراتژی تکنولوژی و نوآوری می باشد.
4. شین رابینسون: شین معاون تکنولوژی و استراتژی شرکت هیولت پکارد است. وی تجربهء بسیار زیادی در این حوزه دارد که می تواند در سمت مدیرتکنولوژی ملی بکار آید.
5. وینت سرف: پدر اینترنت است. وی و باب کان ساختار TCP/IP را طراحی کردند. وی هم اکنون یکی از مدیران تشریفاتی گوگل است و در سال 1997 مدال ملی تکنولوژی را از بیل کلینتون دریافت کرد. وی در سال 2005 مدل آزادی را از بوش دریافت کرد. وی تجربه ای گسترده در حوزهء تکنولوژی دارد و با ادارات فدرال به خوبی همکاری می کند.
6. جان چمبرز: یکی از محبوب ترین شخصیت های حوزهء تکنولوژی اطلاعات است. وی ارادهء پولادینی دارد که می تواند با آن از سدهای واشنگتن به راحتی عبور کند. وی مدیر عامل سیسکو است.
7. اد فلتن: استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه پرینستون است. وی در دعوای علیه مایکروسافت به عنوان یکی از متخصصین ارشد شهادت داد.
8. بیل گیتس: با کناره گیری از مایکروسافت، بیل گیتس حتماً اهداف بزرگتر اجتماعی را دنبال می کند! تنها مسئله این است که وی هنوز رئیس هیات مدیره در مایکروسافت است که ممکن است با کار دولتی تضاد منافع پیدا کند. دولت آمریکا از نرم افزار متن باز زیاد استفاده می کند و گیتس هیچوقت طرفدار نرم افزارهای مبتنی بر متن باز نبوده است.
9. جولیوس گناچاوسکی: با اوباما به دانشگاه هاروارد می رفت و مشاور تکنولوژی وی به هنگام انتخابات بود.
10. اریک اشمیت: مدیرعامل گوگل که یکی از مشاورین غیر رسمی مسائل اقتصادی و تکنولوژی اوباما در طول انتخاباتش بوده است. وی مشهور به واقع گرایی است و قاعدتاً خود را از هیاهو کنار می کشد. اگرچه گفته است که علاقه ای به این شغل ندارد، اما احتمالاً بهترین فرد برای این سمت محسوب می شود.

 

 مشکلات ویندوز خود را برطرف کنید

 

این نرم افزار ها علاوه در صرفه جویی در زمان، تمامی امور را به صورت خودکار تحت کنترل قرار می دهند و مانع از فراموشی موردی می شوند.

همیشه کاربران حرفه ای کامپیوتر یکی از مهم ترین اصولی را که برای استفاده از سیستم خود مدنظر قرار می دهند برقراری نظم، مرتب سازی و رسیدگی به سیستم عامل است.
رسیدگی به فایل هایی که در سیستم به صورت مرتب در حال اجرا هستند. مرتب سازی هارد دیسک و پاک کردن فایل های بدون استفاده که فضای هارد دیسک را به اشغال خود درآورده اند.
رسیدگی به امور مربوط به رجیستری و پاک کردن کلید های اضافی که موجب کاهش سرعت سیستم عامل می شوند. عیب یابی و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، رفع مشکلات ناشی از نصب نشدن و اختلال در درایورهای مربوط به سخت افزار و... همگی در دسته اموری هستند که به منظور رسیدگی به سیستم عامل توسط یک کاربر حرفه ای و مدیر سیستم باید در نظر گرفته شوند. اجرای تمامی این امور مستلزم صرف زمان بسیار زیادی است که چه بسا با صرف زمان، بسیاری دیگر از موارد مربوط به مدیریت و رسیدگی فراموش شود به همین منظور شرکت های نرم افزاری برای انجام این امور و فراهم کردن شرایط آسان برای تمامی کاربران اقدام به ساخت نرم افزارهای مختلفی با هدف کمک و بهینه سازی ویندوز کرده اند.
این نرم افزار ها علاوه در صرفه جویی در زمان، تمامی امور را به صورت خودکار تحت کنترل قرار می دهند و مانع از فراموشی موردی می شوند.
در این مطلب شما را با یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای مربوط به بهینه سازی ویندوز آشنا می کنیم.
Fix-It Utilities نام نرم افزاری از شرکت VCOM است که در زمینه ساخت نرم افزار های مدیریتی ویندوز فعالیت می کند.
به کمک این نرم افزار کاربران می توانند به مدیریت و رسیدگی امور ویندوز خود بپردازند. به کمک این نرم افزار نیز می توان به برنامه های مربوط به Startup سیستم نیز رسیدگی کرد و برنامه ای را از لیست آن حذف یا ویرایش کرد. همچنین این نرم افزار به شما در بازگردانی فایل های پاک شده نیز کمک می کند.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره داشت:
- رفع مشکلات نرم افزارهای نصب شده روی سیستم
- توانایی رسیدگی و نمایش فایل ها و برنامه های موجود در لیست Startup سیستم
- عیب یابی و رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سیستم
- شناسایی و نابودی نرم افزارهای جاسوسی
- رفع مشکلات رجیستری و حذف کلیدهای اضافی و افزایش سرعت ویندوز
- قابلیت بازیابی فایل های پاک شده
 

 

 ماوس ها رابطه ای اند نه ضابطه ای

 

دستگاه هایی که ماوس نامیده می شوند را از دو طریق می توان دسته بندی کرد. اول براساس نوع ارتباطی که با کامپیوتر برقرار می کند و دوم براساس سیستم تشخیص موقعیت خود.

 

جواد زارعی: راستش خسته شدم از بس درباره دوربین و حسگر و لنز و سازنده ژاپنی و باقالی سر گذر بازارچه امین الدوله صحبت کردم. گفتم بد نیست این جلسه را به ماوس ها و انواع آن اختصاص دهیم.
اینکه چرا ماوس ها را برای صحبت انتخاب کردم برمی گردد به دو، سه هفته پیش که در نمایشگاه رسانه های دیجیتال، شاهد بحث داغی با موضوع ماوس و تکنولوژی آن بودم که بین چهار، پنج جوان و نوجوان درگرفته بود و هیچ یک سخن رفیق خود را قبول نداشتند.
دستگاه هایی که ماوس نامیده می شوند را از دو طریق می توان دسته بندی کرد. اول براساس نوع ارتباطی که با کامپیوتر برقرار می کند و دوم براساس سیستم تشخیص موقعیت خود.
بدین علت از دسته بندی براساس قیمت صرف نظر کردم که در دسته بندی دوگانه فوق مستتر است. به بیان دیگر استفاده از نوع تکنولوژی، قیمت ماوس را مشخص خواهد کرد.

دسته بندی و نوع ارتباط

به طور کلی ماوس ها می توانند
با سیم و بدون سیم به کامپیوتر متصل شوند. به بیان دیگر برای انتقال داده ها به کامپیوتر یا از جریان الکتریکی جاری در سیم استفاده می شود یا داده ها به صورت رادیویی به کامپیوتر القا می شوند.
طبیعی است که استفاده از ماوس های بی سیم که بدان ها در انگلیسی Wireless یا Cordless گفته می شود بسی راحت تر است.
ماوس های سیم دار تا چند سال پیش از رابط قدیمی PS/2 استفاده می کردند که معرف حضور است و چند صباحی است که استفاده از این نوع ماوس ها برای کامپیوترها کسر شأن دارد و رابط های USB عزیز شده اند. توجه داشته باشید که برای استفاده از ماوس های سیم دار USB نیازی به رابط های پرسرعت USB2 ندارید و همان رابط های قدیمی 1.1 USB هم کفایت می کنند.
اما ماوس های بی سیم نیز برای ارتباط به گونه ای دیگر از رابط های USB استفاده می کنند. در واقع می توان گفت در مدل های بی سیم، سعی شده تا امواج رادیویی جایگزین سیم شود، همین و بس.
برای انتقال داده های رادیویی بین ماوس و کامپیوتر از یک فرستنده و گیرنده استفاده می شود. فرستنده در داخل ماوس قرار می گیرد و گیرنده که آنتن مختصری را شامل می شود از طریق یک رابط USB به کامپیوتر متصل می شود. این قبیل اتصالات کوچک را که از طریق رابط USB به کامپیوتر وصل می شوند را USB Dongle می گویند.

چیزی به نام راحتی
اغلب ماوس های بی سیم می توانند تا فاصله چهار، پنج متری از کامپیوتر کار کنند و گاهی اوقات هم از فاصله 20 ، 30 سانتیمتری کامپیوتر را تشخیص نمی دهند. توصیه مهم در انتخاب ماوس بی سیم توجه جدی به نام و اعتبار سازنده است.
اگر تا قبل از این عادت به خرید ماوس های کولی و بی خانمان داشتید این عادت خود را هنگام خرید ماوس های بی سیم فراموش کنید و انواع صاحب دار آن را تهیه کنید تا گرفتار عواقب بعدی آن نشوید.

 

 ازدواج اینترنتی ، تور صیادی به وسعت جهان

 

با رایج شدن استفاده اینترنت در میان نسل جوان دایره ی ارتباطی افراد بسیار بالا رفته است ، یک فرد برای انتخاب همسر و آشنایی با افراد توری پهن میکند به وسعت جهان .

محمد رضا دفتری - با خود گفتم که عصر ارتباطات است و جهان به کوچکی دهکده ای ؛ پس دیگر .دغدغه " فرهنگ بسته" را ندارم که صبر کنم تا خواستگاری از در وارد شود.
کامپیوتر را روشن می کنم ، به اینترنت وصل می شوم و از میان هزاران جوان برومند ، با سواد ، های کلاس و با فرهنگ که آنها هم، چون خودم به اینترنت وصل هستند ، دست به گزینش می زنم و بهترین شوهر عالم را ( اگر وجود داشته باشد) برای خودم انتخاب می کنم.
با آی دی
خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می شوم . پی ام های مختلف، مرا بمباران می کنند. پسرهای برومند ، با سواد و با فرهنگ، گویی در انتخاب من رقابت می نمایند.
این جملات مقدمه ای بر یکی از سایت های ازدواج اینترنتی است.همانطور که می بینید جملاتی واهی و فریبکارانه در ابتدای این سایت ها به چشم می خورد که جز عوام فریبی ، هدف دیگری در آن به چشم نمی خورد.
این جملات که در ذیل از جانب یک پسر هم به همان وجه ذکر می شود حاوی نکاتی ارزشمند در خصوص جایگزینی فرهنگ اینترنتی به جای فرهنگ غنی ایرانی است که در این جملات فرهنگ بسته اطلاغ می شود.
من هم با خود گفتم که عصر ارتباطات است و جهان به کوچکی دهکده ای ؛ پس دیگر دغدغه " فرهنگ بسته " را ندارم که در ارتباط یا شناسایی دختر دل خواهم جهت ازدواج مشکل داشته باشم. دیگر دامنه گزینشم به چند دختر آشنای همسایه، محل کار و تحصیل و فامیل محدود نیست.می توانم از طریق کامپیوتر از میان این همه دختر برومند، باسواد و های کلاس ؛ دختر مناسب و مطلوبم را بیابم و با او ازدواج کنم.
کامپیوتر را روشن می کنم ، به اینترنت وصل می شوم تا از میان هزاران دختر برومند ، با سواد و با فرهنگ و های کلاس ؛ که آنها هم چون خودم به اینترنت متصل هستند ؛ دست به گزینش بزنم و فهیم ترین همسر عالم را ( که حتما وجود دارد) برای خودم انتخاب کنم.
با آی دی خودم وارد چت رومهای مختلف با مضامین عاشقانه می شوم. با پی ام های مختلف هر

Âی دی را که نام دخترانه دارد بمباران می کنم. ولی به ندرت جوابی می دهند و یا اینکه با سئوالات کوتاه و پی در پی ، بی اعتمادی و شک خود را نسبت به من ابراز می کنند. و بیشتر اوقات نمی توانم صحت مطالب و ادعای خود را برای آنها اثبات کنم.
سئوالات بسیاری در فعالیت این گونه سایت ها وجود دارد. غالبا طرح ایجاد یک ساخت با ساختار فکری تجارت رابطه ای مستقیم دارد.
این گونه سایت ها مطمئنا هدفشان کمک و دستگیری به معضل ازدواج در کشور نیست و تفکری تجاری در پشت این سایت ها نقش بسته است. آیا می توان باور کرد که سایتی که فعالیت آن معرفی کردن دختران و پسران (به قولشان های کلاس ) به یکدیگر است و دارای یک ادمین 24 ساعته و نظارتی اینچنین است، فارغ از تفکرات تجاری ایجاد شده است.
جواب این است : خیر
فروش پروفایل و اطلاعات شخصی کاربران در دنیا به تجارتی تبدیل شده است که این تجارت را می توان از فعالیت های زود بازده با استفاده از تفکرات عوام در زمینه اینترنت دانست.
شرکت های بزرگ آنالیز کننده هنگ کنگی، تایلندی و چینی خریداران این نوع پروفایل ها هستند و سیودسرشاری نیز از دریافت این اطلاعات به جیب خود و سایت فرستنده سرازیر می کنند.
حال سئوال اینجاست که دختران و پسران ایرانی با چه تفکری وارد این گونه سایت ها می شوند.
«هادی ناصرپور» کارشناس ارشد حقوق و وکیل دعاوی و مشاوره حقوقی درباره پیامد و خسارت مادی و معنوی اینچنین
ازدواج هایی به شهروندان هشدار می دهد و می گوید: «متاسفانه بیشتر ازدواج های صوری به علت نبود علاقه واقعی و رابطه عاطفی بین زوجین به طلاق منجر می شود و پیامدهای سنگین مادی و معنوی را برای دو طرف دارد.»
وی با اشاره به یکی از پرونده هایی که وکالت زوجه را در آن برعهده دارد، می گوید: «خانمی که از طریق اینترنت، برنده روادید اقامت در آمریکا شده بود، برای تکمیل مدارک خود اقدام به ازدواج اینترنتی کرد، اما سرانجام موفق به اخذ روادید اقامت در آمریکا نشد و در حال حاضر این خانم که انگیزه ای برای زندگی مشترک ندارد، تقاضای صدور گواهی عدم سازش از دادگاه کرده است. این در حالی است که افراد باید برای اقامت در خارج از کشور از راه های قانونی و مشاوره با وکلای باتجربه استفاده کنند.»
ازدواج اینترنتی امری است که در چند ساله ی اخیر در کشورما از رواج بالایی بر خوردار بوده است ، با رایج شدن استفاده اینترنت در میان نسل جوان دایره ی ارتباطی افراد بسیار بالا رفته است ، یک فرد برای انتخاب همسر و آشنایی با افراد توری پهن میکند به وسعت جهان .
حال سوال اینجاست که آیا واقعا عشق احساسی در یک فضای مجازی بوجود می آید؟ آیا مجازی بودن فضا ، بر واقعیت داشتن ، شدت و نوع این عشق تاثیر گذار نیست؟

 

تجهیز کلاس زبان مدارس به فناوری های روز دنیا

 

سومین جشنواره بین المللی آموزش زبان از 28 آبان تا 1 آذر ماه امسال درمحل مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار می شود.

 

همزمان با سومین جشنواره بین‌‏المللی آموزش زبان، کلاس‌‏های زبان مدارس مجهز به فناوری‌‏های روز دنیا به همراه ارائه روش‌‏های نوین آموزش زبان در کشور شدند.
به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره بین المللی آموزش زبان ، دبیر این جشنواره با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی‌‏های انجام شده و پیش‌‏بینی‌‏های لازم و همکاری وزارت آموزش و پرورش، کلاس درس زبان مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه شهر تهران در ایام برگزاری سومین جشنواره بین‌‏المللی آموزش زبان بر پا می‌‏شود.
سید حسین سیدزاده افزود: فضای پیش‌‏بینی شده برای برگزاری کلاس‌‏های زبان مدارس، مجهز به فناوری‌‏های روز همراه با ارائه روش‌‏های نوین آموزش زبان در کشور است تا دانش آموزان و معلمان زبان از نزدیک با این امکانات آشنا شوند.
لازم به ذکر است، سومین جشنواره بین المللی آموزش زبان از 28 آبان تا 1 آذر ماه امسال درمحل مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار می شود.

 

 

 راهی ساده برای ویروسی نشدن از طریق فلش مموری

 

اگه درایو فلش آیکون منتخب شما رو نداشت بدونید فلش شما ویروس داره پس هرگز اون رو با دابل کلیک کردن باز نکنید

 

حافظه های فلش که به عنوان ابزار انتقال فایل به کار می رود یکی از ساده ترین و سریعترین راه ها برای انتقال ویروس است ویروس های جدید این نوع حافظه ها رو خیلی دوست دارند و مهمان ناخوانده اون می شوند حالا می خواهم یک راه خیلی ساده برای اینکه متوجه شوید آیا فلش شما ویروسی شده است یا نه تا از ویروسی شدن سیستمون جلوگیری کنید رو واستون بگم شناخت طرز کار ویروسهایی که با فلش مموری پخش می شوند:
ویروس هایی که در حافظه فلش شما مهمان می شوند حداقل دو کار انجام می دهند:
1-خودشون رو درقسمتی از حافظه فلش شما کپی می کنند
2-یک فایل به اسم Autorun.inf در ریشه حافظه فلش می سازند تا به محض وارد کردن فلش در کامپیوتر خودشان را اجرا کنند این ویروس ها اگر ببینند که فایلی به اسم Autorun.inf از قبل در فلش شما وجود دارد اون رو پاک می کنند و فایل خودشون رو می سازند
قسمتی که همه ی این نوع ویروس ها در فایل Autorun.inf جایگزین می سازند اینطور است [AutoRun]
Open=Virus.exe در جلوی دستور open= آدرس ویروس در فلش شما قرار دارد (همین حالا پاکش کن) راه شناسایی ویروسی بودن فلش:
برنامه Notepad رو باز کرده و متن زیر رو در اون کپی کنید [Autorun] Icon=www.egza. tk.ico
Label=www.egza. tk در جلوی Icon= باید آدرس یک آیکون که در حافظه فلش تون قرار داره رو بنویسید ( اگه هیچ آیکونی نداری اینجا راست کلیک کن و Save Link As یا Save Target As رو بزن و در فلشت کپی کن)
در جلوی Label= نام فلش رو بنویسید ( هر چی دوست داری مثلا اسم خودت) این فایل رو با اسم Autorun.inf در ریشه درایو فلش تون ذخیره کنید ( یک کپی هم از این فایل داشته باشید بد نیست بعدا لازم خواهد شد)
حالا یک بار فلش رو از کامپیوتر بکشید و بعد وارد سازید باید آیکون انتخاب شده شما به عنوان نماد فلش نمایش داده شود .
از این به بعد هر زمان فلش شما ویروسی شود آیکون و اسمی که شما انتخاب کرده اید به نمایش در نخواهد آمد و ویروس به جای فایل Autorun.inf شما فایل خودش را جا داده است و خودش را اجرا کرده است تا اینجا فقط فهمیدیم که فلش ویروسی شده اما نتونسیم از ویروسی شدن سیستم جلوگیری کنیم خب:
راهش این است که هنگام وارد کردن فلش به سیستم کلید Shift را نگه داشته تا درایو فلش در My Computer اضافه شود حالا با توجه به اسم درایو فلش و آیکون اون از ویروسی بودن یا نبودن فلش اطلاع می یابیم
اگه درایو فلش آیکون منتخب شما رو نداشت بدونید فلش شما ویروس داره پس هرگز اون رو با دابل کلیک کردن باز نکنید بلکه از منوی استارت گزینه Run رو انتخاب کنید و بعد حرف درایو فلش رو نوشته و یک علامت دو نقطه هم بنویسید مثلا K: یا مثلا L: ( این حرف رو از با نگاه کردن درایو فلش در My Computer پیدا کنید)
فایل Autorun.inf را پیدا و اونو باز کنید ( شاید مخفی باشد) ببینید جلوی Open= اسم چه فایلی رو نوشته اون فایل که همون ویروس است رو delete کنید
فایل Autorun.inf رو هم delete کنید و فایل Autorun.inf خودتون رو که قبلا ساخته اید و حتما از اون یک کپی هم گرفته اید رودر ریشه درایو فلش کپی کنید چند مطلب دیگر:
اگر فایل Autorun.inf یا فایل ویروس delete نمی شدند بدانید سیستم شما ویروسی شده است.
این ترفند رو می تونید برای درایوهای هاردتون نیز به کار ببرید همچنین با این روش می توانید آیکونهای دلخواه و متنوعی رو برای درایوهای هاردتون انتخاب کنید.
اگر سیستم شما ویروسی شده باشد ممکن است اجازه ندهد شما فایل های مخفی رو ببینید ، می توانید فایل Autorun.inf رو اینطوری باز کنید مثلا در Run بنویسید L:\Autorun.inf
فلش تون رو تو سوراخ هر سیستمی فرو نکنید وگرنه فلش مموری شما مخزن الویروس خواهد شد حداقل قبل از اینکار ، روی یکی از درایوهای My Computer راست کلیک کنید اگر در منوی باز شده Autoplay دیده شد سیستم به احتمال زیاد سیستم ویروسی است و ویروسش هم عاشق یک سور در فلش شماست.
همیشه قبل از وارد کردن فلش به کامپیوتر کلید Shift را بگیرید و هرگز با دابل کلیک در My Computer فلشی را باز نکنید از Run استفاده کنید .
توجه به نکات کوچکی مثل موارد بالا نتیجه اش این می شود که بیش از دو سال است از آنتی ویروس استفاده نمی کنم و سیستمم در این مدت یک ویروس هم به خودشش ندیده است به همین سادگی یک انتی ویروس قوی شده اید که هوش طبیعی دارد نه مصنوعی


 علاقه‌مندی EA برای کمک به حفظ سلامت جسمانی و تناسب اندام کاربران!

 

Peter Moore مدیر بخش EA Sports از سری بازی جدید که اولین عنوان آن قرار است ماه مارس سال آینده وارد بازار شود بعنوان «تغییری بنیادی در تجربه کاربران برای انجام بازی» یاد نمود.

 

شرکت بازی‌سازی Electronic Arts که پیش از این بخاطر ساخت بازی‌های ورزشی و بویژه مجموعه محبوب بازی فوتبال یعنی FIFA زبانزد کاربران و دوستداران گیم بوده است، اینک با پیروی از بازی ویدیوئی معروف نینتندو یعنی Wii-Fit پا در حوزه ورزش تناسب اندام، آنهم در بین خانم‌ها گذاشته است.

EA روز پنجشنبه اعلام کرد بازی جدیدی را با نام EA Sports Active معرفی نموده که بر روی کنسول Wii نینتندو اجرا می‌گردد و بنا بر آنچه این شرکت بر آن تاکید می‌نماید «با هدف تکمیل بازی نرمشی Wii-Fit ایجاد شده است، نه برای رقابت با آن»

Peter Moore مدیر بخش EA Sports از سری بازی جدید که اولین عنوان آن قرار است ماه مارس سال آینده وارد بازار شود بعنوان «تغییری بنیادی در تجربه کاربران برای انجام بازی» یاد نمود.

گروه مخاطبین بازی‌های ورزشی EA را اکثراً پسران و مردان جوانی تشکیل می‌دهند که بیشتر طرفدار بازی‌هایی همچون فوتبال، راگبی، بسکتبال و هاکی بوده و بدین ترتیب این شرکت را به بزرگ‌ترین فعال در حوزه بازی‌های ویدیوئی مبدل نموده‌اند.

با اینوجود برای باقی ماندن در کورس رقابت با شرکت‌هایی همچون Activision و Blizzard Inc که نمونه‌های موفقی مانند World of Warcraft و Rock Band را در کارنامه خود دارند، EA می‌بایستی به گسترش طرفداران خود سرعت ببخشد.

ورود به حوزه بازی‌هایی با موضوع Fitness و تناسب اندام راه‌حل مناسبی برای جذب جامعه کاربران مونث و بدست آوردن سهم بیشتری از بازار بازی‌های ویدیوئی ورزشی بحساب می‌آید.
 

 

 معرفی «قرص هوشمند» از سوی شرکت فیلیپس

 

شرکت آلمانی فیلیپس قرص هوشمندی را اختراع نموده که مجهز به اجزایی مانند پردازنده، باتری، رادیوی بی‌سیم، پمپ و مخزن مخصوصی برای دارو بوده و می‌تواند این دارو را در نواحی مختلف بدن آزاد نماید.

به گزارش رویترز شرکت فیلیپس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات بیمارستانی جهان روز سه‌شنبه اعلام کرد کپسول iPill موقعیت خود را در روده بیمار از طریق اندازه‌گیری میزان اسیدیته محیط که با استفاده از یک سنسور مخصوص سنجیده می‌شود تعیین می‌نماید.
بدین ترتیب این وسیله هوشمند قادر خواهد بود تا دارو را در زمان و مکان مناسب در داخل بدن بیماران آزاد کند.

به گفته فیلیپس بکارگیری روش خوراکی برای وارد ساختن دارو به بدن بیماران موجب بروز برخی اختلالات مانند Crohn می‌گردد که در نتیجه آن دارو با دوز کمتر از میزان لازم به ناحیه مورد نظر پزشک می‌رسد و بیمار را به برخی اثرات جانبی دچار می‌سازد.

این شرکت در بیانیه خود می‌افزاید تا پیش از این کپسول‌هایی مجهز به دوربین‌های مینیاتوری ساخته شده بودند که وظیفه آنان بررسی‌های تشخیصی از داخل بدن بیماران بوده است اما این ابزارها قادر نبودند تا دارو را با خود به داخل بدن بیماران حمل کنند.

iPill همچنین قادر است تا دمای بدن بیماران را بصورت محلی اندازه‌گیری نمموده و نتیجه را بصورت بی‌سیم و با استفاده از یک گیرنده خارجی گزارش دهد.

فیلیپس در نظر دارد iPill را در کنفرانس سالیانه «انجمن امریکائی محققین داروساز» یا American Association of Pharmaceutical Scientists (AAPS) که در همین ماه و در آتلانتا برگزار می‌گردد معرفی نماید.

 

 

 افزودن امکانات چت صوتی و ویدیوئی به Gmail

 

این امکانات، یک سرویس رایگان و تحت وب است که رقیبی برای سرویس‌هایی همچون Skype محسوب می‌شود.

شرکت گوگل روز سه‌شنبه امکانات چت صوتی و ویدیوئی را به سرویس جی‌میل خود اضافه کرد. این امکانات، یک سرویس رایگان و تحت وب است که رقیبی برای سرویس‌هایی همچون Skype محسوب می‌شود.

کاربران گوگل و جی‌میل اینک می‌توانند از طریق یک صفحه ویدیوئی بصورت آنلاین با دوستان، بستگان و همکاران خود صحبت نموده و بطور همزمان اقدام به ارسال پیام‌های متنی به صندوق پستی آنان بنمایند.

کارد تصویری بصورت یک پنجره Pop-up و در خارج از پنجره اصلی مرورگر ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند آن را آزادانه در هر نقطه دلخواهی از صفحه دسکتاپ خود قرار دهد.
اندازه این پنجره نیز قابل تغییر بوده و کاربر می‌تواند بنا بر نیاز خود این پنجره را بصورت Full Screen درآورد.

Jason Freidenfelds سخنگوی گوگل درباره این سرویس جدید به خبرگزاری رویترز گفت: «ایده اصلی ما در این کار فراهم آوردن روش‌های سریع‌تر و راحت‌تر برای ایجاد ارتباط با دیگران بوده است.»

«فکر می‌کنم برای بخش تجاری نیز جالب باشد تا ارتباط با دیگران را این بار از زاویه دیگری تجربه نماید.»

این ویژگی برای هر دو دسته کاربران ویندوز و مک قابل استفاده خواهد بود.

 

 استفاده یک سوم از PCهای جهان از نرم‌افزارهای تقلبی و غیرمجاز

 

به گفته مایکروسافت یک سوم از PCهای جهان بنوعی از نرم‌افزارهای تقلبی یا غیرمجاز استفاده می‌نمایند و کاربران این دستگاه‌ها به این ترتیب خود را در معرض انواع خطرات ناشی از آلودگی به ویروس‌ها و بدافزارها و یا ریسک ناشی از کلاهبرداری و سوءاستفاده قرار می‌دهند.

Graham Arthur یکی از وکلای مایکروسافت می‌گوید کاربران به اندازه کافی به اینکه نسخه‌های تقلبی نرم‌افزارهای شرکت‌های مختلف تا چه اندازه می‌توانند به تروجان‌ها و دیگر بدافزارها آلوده باشند توجه نمی‌کنند.

به گفته وی چنانچه کاربران از نسخه‌های اصلی اما ثبت نشده نرم‌افزارها استفاده کنند نیز از اندکی از امکانات برنامه بهره خواهند برد و خود را از بسیاری از منافع جنبی مانند پشتیبانی، وارانتی یا دریافت بسته‌های بروزرسانی محروم خواهند نمود.

هرچند این یک مشکل جدید بحساب نمی‌آید و تمام نرم‌افزارهای محبوب را شامل می‌شود، با این وجود ماهیانه بیش از ده‌ها شرکت کامپیوتری دست بگریبان مشکلات ناشی از کپی‌برداری و استفاده غیرمجاز از نرم‌افزارهای خود می‌باشند.
مایکروسافت می‌گوید هر هفته بیش از 250 مورد فروش نرم‌افزارهای غیرمجاز خود را در سایت حراجی eBay متوقف می‌نماید.

Arthur اشاره می‌کند: «بسیاری از خریداران سهواً گمان می‌کنند نرم‌افزاری را که خریده‌اند اصلی و قانونی می‌باشد. غافل از اینکه این گونه نرم‌افزارها نه تنها اصلی نیستند بلکه کامپیوتر خریداران را به دروازه‌ای برای ورود انواع ویروس‌ها، تروجان‌ها، و کلاهبرداران رایانه‌ای مبدل می‌سازند.»

بنا بر اعلام مایکروسافت از بین محصولات این شرکت، آفیس 2007 اینک به محبوب‌ترین و مورد توجه‌ترین نرم‌افزار برای فروش در شبکه‌های غیرقانونی تبدیل شده است.


 نرم‌افزارهای امنیتی غیراستاندارد، پراکندگی ویروس‌ها را تضمین می‌کنند

 

جدیدترین وضعیت جهانی امنیت اطلاعات نشان دهنده انتشار و فعالیت کدهای مخربی ست که به علت استاندارد نبودن ضدویروس‌ها،‌ عملکرد موفقی دارند. این در حالیست که تنها با استفاده از نسخه‌های رسمی این ابزار در رایانه‌های شخصی و شبکه‌های محلی، وسعت پراکندگی و سطح آلودگی ویروس‌ها کاملاً کاهش خواهد یافت.

به گزارش Panda Security، مرکز امنیت اطلاعات رایانه‌ای، مهمترین و شایع ترین ویروس‌های هفته گذشته معرفی شدند. بنا بر این گزارش، ‌یک آگهی افزار با نام PCDefender2008، کد Downloader.UYC و نیز کرم رایانه‌ای MSNWorm.FH شایع‌ترین بدافزارهای پراکنده در اینترنت در طول هفته گذشته بوده‌اند.

بنا به تأیید اغلب شرکت‌های امنیتی، ضدویروس‌های جعلی که در ماه‌های گذشته، ‌قدرت بلامنازع تخریب در رایانه‌ها محسوب می‌شدند، رفته رفته شیوع و اهمیت خود را از دست می‌دهند و از فهرست ابزار و روش‌های مورد علاقه هکرها خارج می‌شوند. اما با این وجود، PandaLabs، از کشف یک آگهی افزار با عنوان PCDefender2008 خبر می‌دهد که در هفته گذشته شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین بدافزار بوده است.

این آگهی افزار به محض آغاز فعالیت،‌ خود را یک ابزار امنیتی معرفی و به کاربر اعلام می‌کند که سیستم وی به شدت آلوده شده است. این فرآیند به حدی ناگهانی و در عین حال فریبنده انجام می‌شود که اکثر کاربران به ویژه کاربران غیرحرفه‌ای قانع می‌شوند که رایانه آنها در معرض حملات مخرب قرار گرفته است؛ حال آنکه ممکن است قبل از ورود این کد مخرب، هیچ نوع آلودگی در سیستم وجود نداشته باشد. به هر ترتیب، این آگهی افزار به کاربر پیشنهاد می‌دهد که هر چه سریع‌تر و در ازای پرداخت مبلغی اندک، ابزار پاکسازی آلودگی‌های کشف شده را دریافت کند.

در این صورت تنها دو گزینه پیش روی کاربر قربانی وجود دارد. یا ابزار پاکسازی پیشنهاد شده را خریداری کند که پول خود را به طور مستقیم به حساب خرابکاران واریز کرده و یا در صورت عدم توجه، با بمباران پیغام‌ها و پنجره‌های پی در پی مواجه باشد. مدیرفنی PandaLabs، با اظهار تعجب در خصوص فعالیت مجدد ضد ویروس‌های جعلی، علیرغم سپری شدن روزهای قدرت نمایی آنها، بی‌تجربگی و عملکرد پرخطر کاربران را بزرگترین عامل انتشار مداوم این نوع بدافزار در اینترنت می‌داند.

وی می‌گوید: «متأسفانه بیشتر ویروس‌ها در کمین کاربران ناآگاه و غیرحرفه‌ای رایانه نشسته‌اند و مادامی که بی‌تجربگی و کنجکاوی بی‌مورد آنها ادامه پیدا کند، خرابکاران اینترنتی هم وسیع‌تر و سریع‌تر عمل خواهند کرد. باز کردن نامه‌های ناشناس و ناخواسته، اجرای هرگونه فایل مشکوک به ویژه در فضای ناامن اینترنت و نیز کلیک بر روی لینک‌ها و آدرس‌های نامشخص آن هم بدون بهره‌گیری از نرم‌افزارهای امنیتی استاندارد، آلودگی و تهدید اطلاعات محرمانه ما را تضمین می‌کند.»

یکی از شایع‌ترین بدافزارها در هفته گذشته،‌ Downloader.UYC،‌ به خودی خود مخرب نیست؛‌ اما به محض ورود در سیستم به نحوی عمل می‌کند که شرایط مناسب برای نفوذ تروژانی به همین نام فراهم شود. نخستین عملکرد این تروژان،‌ غیرفعال کردن فایروال نصب شده در رایانه‌هاست که خود بخشی از نرم‌افزار ضدویروس محسوب می‌شود. بلافاصله با توقف عملکرد فایروال،‌ ضدویروس‌ها،‌ به ویژه انواع غیررسمی و غیراستاندارد آنها، قادر به جلوگیری از نفوذ بسیاری از کدهای مخرب نخواهند بود. از دیگر قابلیت‌های مهم این کد،‌ تنوع روش‌های انتشار و نفوذ آن است که شیوع آن را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند.

MSNWorm.FH یک کرم رایانه‌ای بسیار جدید است که نفوذ و فعالیت آن هیچ نشانه خاصی ندارد و درست به همین دلیل بسیاری از کاربران، به ویژه طرفداران نرم افزارهای امنیتی غیراستاندارد، از آلودگی رایانه‌های خود به این بدافزار شایع مطلع نیستند. این کرم، سیستم‌های رایانه‌ای را آسیب‌پذیر و دسترسی کاربر را به هرگونه وب سایت امنیتی،‌ قطع می‌کند. روش ایده‌آل برای انتشار MSNWorm.FH، برنامه‌های چت و به ویژه برنامه MSN Messenger می باشد.

بنابراین کاربران باید در نهایت دقت، ‌مراقب پیغام‌ها و یا فایل‌های مشکوکی باشند که از طریق افراد ناشناس و جدید برای آنها ارسال می‌شود. غیرفعال کردن دستور CMD.exe و گزینه مهم System Restore نیز از فعالیت‌های مخرب این کد محسوب می‌شود. برای کشف و پاکسازی کدهای مخرب فوق به آدرس www.infectedornot. com، مراجعه فرمایید.

 


 

 Samsung innov8در مسابقه نهائی WCG 2008

 

سامسونگ، نهایت تجربه چندرسانه‌ای را در بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای سال، ارائه نموده است.

سامسونگ الکترونیک، پیشگام در تولید موبایل و سیستم‌های مخابراتی، در مسابقه نهائی WCG (یا World Cyber Game) که از پنجم تا نهم نوامبر سال جاری در شهر کلن آلمان برگزار شد، محصول قدرتمند خود را به نمایش گذاشت.

در سال میلادی جدید، سامسونگ مسابقه‌ای با عنوان رقابت بازی‌های موبایل طراحی کرد که نخستین «چالش موبایلی سامسونگ»(SMC) بود. با توجه به رشد قابل توجه صنعت بازی‌های موبایل و روند صعودی آن، سامسونگ توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته و بازی‌های جذاب زیادی را برای موبایل طراحی و ارائه نموده است. Samsung innov8که محصول رسمی سامسونگ در مسابقه WCG 2008 بود، به‌شدت علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل را تحت تاثیر قرار داد.

در دوره ابتدائی این مسابقات که بصورت ملی در 9 کشور کره، آمریکا، چین، هند، سنگاپور، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا و روسیه طی ماه‌های ژوئن تا اکتبر سال جاری برگزار شد، سامسونگ نمایش خوبی ارائه داده بود.
مسابقه نهائی SMC در نهم نوامبر( 18 آبان) در کلن آلمان برگزار خواهد شد.

طی این رویداد، علاقه‌مندان خواهند توانست از نزدیک این موبایل را بررسی کرده و نکات بیشتری پیرامون آن کسب کنند.
علاوه بر این باجه‌ای نیز برای فروش جدیدترین محصولات سامسونگ در نظر گرفته شده است.

سامسونگ در این رویداد، بازی ‘Wise Star’ را که بصورت داخلی طراحی نموده، ارائه کرده است.
این بازی توسط مرکز نرم‌افزارهای موبایل سامسونگ طراحی شده و به‌راحتی در تمامی گوشی‌های موبایل، موبایل پی‌سی و MP3 Playerهای سامسونگ قابل اجراست.

جی‌سونگ چوی، مدیر بخش ارتباطات سامسونگ در این خصوص می‌گوید: «ما از حضور در مسابقه WCG امسال که بزرگترین رویداد بازی‌های موبایل سال است، بسیار خرسندیم و مفتخریم که Samsung innov8 را به عنوان موبایل رسمی خود روانه این رویداد کردیم. ما امیدواریم که این موبایل با خواسته‌های سرگرمی چند رسانه‌ای مشتریان بهترین همخوانی را داشته باشد. سامسونگ به ارائه محصولات عالی خود جهت ارضای نیاز مشتریان علاقمند و کسانی که انتظارات بالائی از موبایل‌های سامسونگ دارند، ادامه خواهد داد.»

سامسونگ الکترونیک، بیش از 20 سال است که به پشتیبانی مالی از گستره وسیعی از رویدادهای ورزشی پرداخته است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی مالی رویداد WCG از سال 2000 اشاره نمود.
Samsung innov8 برای کاربرانی طراحی شده است که علاقمند به بهترین کیفیت عکس‌برداری، ویدئوئی و بازی هستند. این مویابل با دو بازی محبوب دنیا یعنی آسفالت و فیفا 2008 ارائه شده است.

Samsung innov8نخستین موبایل سامسونگ با دوربین 8 مگاپیکسلی است و مطلوب کسانی است که می‌خواهند از خاطرات ارزشمند خود عکسبرداری نموده و آن را ذخیره‌سازی نمایند.

با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز عکسبرداری، همچون تشخیص چهره، لبخند، پلک زدن و پانارومای اتوماتیک می‌توان تصاویر زیبا و باکیفیتی را ایجاد و ذخیره‌سازی نمود.

علاوه براین، کاربران قادرند تصاویر و فیلم‌های موجود را با استفاده از برنامه‌های کاربردی موبایل خود ویرایش نمایند.

Samsung innov8علاوه بر اینکه «جایزه بهترین گوشی موبایل دوربین‌دار در سال 2008 » را که توسط یک نشریه معتبر انگلیسی صادر می‌گردد، بخود اختصاص داده است، به قابلیت‌های دیگری نیز مجهز است که از آن جمله می‌توان به صفحه ال‌سی‌دی 2.8 اینچی و 16 میلیون رنگ با حافظه 8 و 16 گیگابایتی و پشتیبانی از حافظه خارجی تا 16 گیگابایت و باطری 1200 mAh اشاره نمود.

بدین‌ترتیب بدون نگرانی از ظرفیت حافظه و عمر باطری می‌توان از امکانات مالتی‌مدیای این موبایل، نهایت استفاده و لذت را برد.

Samsung innov8 به بهترین مرورگر وب مجهز است.
با بهره‌گیری از یک ماوس نوری و کلیدهای 4 جهتی، کاربران براحتی می‌توانند همانند یک رایانه با این موبایل کار کنند.
ارتباط اینترنت پرسرعت HSDPA با سرعت 7.2 مگابایت در ثانیه و WiFi نیز جهت دسترسی راحت به اینترنت در آن گنجانده شده است. این موبایل به فناوری GPS نیز مجهز است که امکان ارائه خدمت برچسب‌گذاری جغرافیایی را فراهم نموده است.

 

 تاثیر گوشی‌های هدفون بر روی تجهیزات الکترونیکی قلب

 

پزشکانی که بر روی این مطلب تحقیقاتی را انجام داده‌اند می‌گویند هدفون‌ها در برخی از موارد می‌توانند موجب شوند تا یک دستگاه ضربان‌ساز قلب از ارسال پالس‌های حیات‌بخش به قلب فرد بیمار باز بماند.

آیا از دستگاه ضربان‌ساز یا تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می‌کنید؟ اگر چنین است از این به بعد گوشی‌های پخش کننده موسیقی خود را حتی در هنگام خاموشی دستگاه در جیب پیراهن یا به دور گردن خود نیندازید. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که هدفون‌ها می‌توانند در عملکرد تجهیزات کمکی قلب اختلال ایجاد کنند.

پزشکانی که بر روی این مطلب تحقیقاتی را انجام داده‌اند می‌گویند هدفون‌ها در برخی از موارد می‌توانند موجب شوند تا یک دستگاه ضربان‌ساز قلب از ارسال پالس‌های حیات‌بخش به قلب فرد بیمار باز بماند.

دکتر William Maisel متخصص قلب و عروق از مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess واقع در بوستون و مشاور تجهیزات قلب سازمان فدرال نظارت بر دارو و غذای امریکا که مدیریت این تحقیق را بر عهده داشته می‌گوید: «هدفون‌ها دارای قطعه‌ای آهن‌ربا هستند و در برخی از مدل‌ها نیز این آهن‌ربا قدرت بسیار زیادی دارد.»

وی خاطر نشان کرد: «البته من فکر نمی‌کنم که مردم می‌بایستی عکس‌العمل جدی و شدیدی به نتایج این تحقیقات نشان دهند اما افرادی که از تجهیزات تقویت‌کننده قلب استفاده می‌کنند بهتر است ابزارهای الکترونیکی کوچک مانند هدفون‌ها را چند اینچ از تجهیزات مربوط به قلب دور نگهدارند و اجازه ندهند فردی که از هدفون استفاده می‌کند در نزدیکی آنان قرار گیرد.»

«تاثیر این هدفون‌ها حتی در زمانی که دستگاه پخش‌کننده خاموش است و حتی هنگامیکه متصل به دستگاه نیستند نیز بر جای خود باقی می‌باشد.»

نتایج تحقیقات Maisel روز یکشنبه و در جریان یکی از کنفرانس‌های انجمن قلب امریکا منتشر شد.

نزدیک به دو میلیون نفر در سرتاسر جهان بنحوی از انحاء از انواع تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند.
اوایل سال جاری FDA ضمن بررسی اعلام کرده بود که استفاده مناسب از تجهیزات پخش‌کننده موسیقی مشکلی را برای افرادی که از تجهیزات کمکی قلب استفاده می‌کنند به همراه نخواهد آورد.

 

پرفروش ترین گوشی‌ها در ماه گذشته

صدر این فهرست کماکان در اختیار گوشی آیفون شرکت اپل است و رتبه‌های دوم و سوم به‌ترتیب در اختیارSony Ericsson C702 و Nokia 3109 است.

 

شرکت سوئدی Krusell که در زمینه فروش قاب و لوازم جانبی برای تلفن‌های همراه در بیش از 50 کشور جهان فعال است، جدیدترین فهرست خود در مورد پرفروش‌ترین گوشی‌های ماه اکتبر 2008 را منتشر کرد.
صدر این فهرست کماکان در اختیار گوشی آیفون شرکت اپل است و رتبه‌های دوم و سوم به‌ترتیب در اختیارSony Ericsson C702 و Nokia 3109 است.
اسامی 10 گوشی برتر موجود در این فهرست به شرح زیر است:
1.(1) Apple iPhone 3G
2.(4) Sony Ericsson C702
3.(5) Nokia 3109
4.(2) HTC Diamond
5.(-) Samsung SGH-i900 (Omnia)
6.(3) Nokia E51
7.(6) Nokia 6300
8.(10) Nokia E71
9.(7) Nokia N95 8 GB
10.(8) Nokia 6220

اعداد داخل پرانتز نشانگر رتبه هر گوشی در ماه قبل است. نوکیا با در اختیار گرفتن 6 گوشی از این فهرست 10 تایی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به دیگر عرضه‌کنندگان گوشی دارد.

 

دوربین گوشی دار !

کاربران می توانند به صورت بی سیم عکس های خود را روی اینترنت منتشر کنند. در این گوشی فناوری های ارتباطی بلوتوث و ورودی USB نیز به کار رفته است.

 

شرکت موتورولا گوشی جدید خود را با نام ZINE ZN5 به همراه دوربین دیجیتالی پنج مگاپیکسلی روانه بازار کرد.در دوربین دیجیتالی این گوشی فناوری Kodak Imaging Technologyبه کار رفته است که کیفیت و وضوح تصاویر را بسیار افزایش می دهد. این دوربین به قابلیت گرفتن چندین عکس به صورت همزمان، عکسبرداری به صورت پاناروما، قابلیت خودکار اتصال عکس هایی که به صورت همزمان گرفته شده اند، افزایش ظرفیت حافظه برای عکسبرداری و... مجهز شده است.علاوه بر موارد یاد شده، دوربین دیجیتالی گوشی ZN5 فناوری اتوفوکوس، فلش Xenon، فناوری خودکار تشخیص نور محیط و فناوری از بین بردن قرمزی چشم به هنگام روشن شدن فلش را نیز شامل می شود. این گوشی به همراه کارت حافظه یک گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می گیرد و توانایی پشتیبانی از کارت های حافظه با ظرفیت چهار گیگابایت را نیز دارد.گوشی ZINE ZN5 موتورولا به فناوری بی سیم Wi-Fi نیز مجهز شده است و کاربران می توانند به صورت بی سیم عکس های خود را روی اینترنت منتشر کنند. در این گوشی فناوری های ارتباطی بلوتوث و ورودی USB نیز به کار رفته است.

 

 یک نوت بوک با دو نمایشگر

 

نوت بوک جدید فوجیتسو LifeBook N7010 نام دارد و نمایشگر چهار اینچی لمسی که در بالای صفحه کلید آن تعبیه شده.

شرکت فوجیتسو کامپیوتر قابل حمل جدیدی روانه بازار کرده است که به جز نمایشگر بزرگ و اصلی، یک نمایشگر لمسی و کوچک دارد که کارایی های زیادی را شامل می شود.این نوت بوک جدید علاوه بر نمایشگر بزرگ خود، به یک نمایشگر چهار اینچی لمسی مجهز شده که در بالای صفحه کلید قرار گرفته است و کاربران می توانند از آن به عنوان دستگاه کنترل از راه دور، سیستم پخش فایل های صوتی ، تصویری، عکس و... استفاده کنند.نوت بوک جدید فوجیتسو LifeBook N7010 نام دارد و نمایشگر چهار اینچی لمسی که در بالای صفحه کلید آن تعبیه شده، کارایی های نمایشگر 16 اینچی این نوت بوک را افزایش می دهد. نمایشگر لمسی کوچک این نوت بوک می تواند به عنوان یک قاب عکس دیجیتالی برای نمایش تصاویر مورد استفاده قرار گیرد، فضایی برای نصب و راه اندازی ابزارها باشد یا به عنوان دستگاه کنترل از راه دور مورد استفاده قرار گیرد.از دیگر مشخصه های این نوت بوک می توان به پردازنده دوهسته ای اینتل با توان 26/2 گیگاهرتز، کارت گرافیکی ATI Radeon HD 3470، فیلتر جلوگیری کننده از ورود گرد و غبار به داخل کامپیوتر، صفحه کلید مقاوم در مقابل حوادث احتمالی، هارددیسک مقاوم در مقابل تکان های شدید و... اشاره کرد.

 


 

خوش خدمتی هارددیسک ها به فرزندان بشر

 

در حال حاضر هارددیسک ها، متشخص ترین قطعات موجود در عالم فانی هستند.

جواد زارعی: زمانی که قیمت کالاهای دیجیتالی کاهش پیدا می کند، رافت و محبت میان فرزندان بشر فزونی خواهد یافت. این گفته حکیمانه دیروز هنگام صرف صبحانه از شخص معلوم الحالی ساطع شده است. اما باور کنید هنگام افت قیمت قطعات و تجهیزات کامپیوتر همه شاد و خوشحال می شوند، مخصوصاً در افراد درگیر با موضوع خرید و فروش کالاهای کامپیوتری این مساله فزونی پیدا می کند. در حال حاضر هارددیسک ها، متشخص ترین قطعات موجود در عالم فانی هستند. اگر به طور خلاصه گزارش دهم، متوسط قیمت هارددیسک های SATA2 با ظرفیت 160 گیگابایت در حوالی 40 هزار تومان، مدل های 250 گیگابایتی در نزدیک های 50 هزار تومان، مدل های 320 گیگابایتی طرف های 60 هزار تومان و متوسط قیمت مدل های 500 گیگابایتی 70 هزار تومان است. اینکه می گویم متوسط قیمت، دلیل دارم.
قیمت هارددیسک های IDE قدری بالاتر از مدل SATA2 هم ظرفیت خود است و خدا را شکر تا اطلاع ثانوی در بازار توزیع می شود. خدا را شکر می کنم، بدین جهت که اولاً دلم می خواهد و ثانیاً مادربرد بسیاری از کاربران کنونی فاقد رابط SATA است، لذا استفاده از هارددیسک های IDE برای ارتقای ظرفیت ذخیره سازی سیستم، غنیمتی است گرانبها.
نکته دیگر اینکه قیمت هارددیسک های یک ترابایتی بالاخره از مرز 150 هزار تومان گذشت. در واقع اغلب مدل های هارددیسک در حوالی 150 هزار تومان اقدام به اتراق بلندمدت می کنند و کنگر می خورند و لنگر می اندازند. هنگامی که قیمت هارددیسک ها از این مرز فرو می افتد، به نوعی در سراشیبی سقوط قیمت وارد می شوند و چاره ای جز کاهش نخواهند داشت. البته بین خودمان بماند که قیمت هارددیسک های یک ترابایتی در خارج از مرزهای کشور به صد دلار رسیده است، اما حجم محدود سفارش و توجه ویژه کاربر ایرانی به مدل های 500 گیگابایتی موجب شده است شرکت های واردکننده، در ورود مدل های یک ترابایتی تاملی عاقلانه داشته باشند. به تصورم قیمت هارددیسک ها در اواسط آذرماه دچار افت قیمت خواهند شد. عرضه گسترده تر مدل 5/1 ترابایتی می تواند موجب تسریع در روند کاهش قیمت ها از انتهای آبان ماه شود.
این را هم بگویم و بحث شیرین هارددیسک ها را به پایان برسانم که هر چقدر توصیه می شود که محصولات Maxtor را بی خیال شوید، به همان اندازه توصیه شده است که از محصولات سطح بالای Samsung مانند خاندان بهره بگیرید. البته تمامی محصولات این شرکت خیلی تاپ نیستند، اما هارددیسک خوب و عالی کم نیستند. محصولات شرکت های بزرگی چون Hitachi، Western Digital و Seagate به دلیل رقابت فوق العاده فشرده ای که با هم دارند، از لحاظ فنی کم نمی گذارند و شک ندارم که نظر خریدار را تامین خواهند کرد. شرکت های باسابقه و معتبری از محصولات شرکت های فوق الذکر پشتیبانی می کنند.
 

 

 بلندپروازی فناورانه عروس خاورمیانه

 

در این طرح شرکت های سیسکو، مایکروسافت و اینتل از کشور آمریکا و شرکت های Occidental Petroleum، Ghafari و Global Impact از کشور لبنان حضور خواهند داشت.

میثم لطفی: با افزایش اهمیت موقعیت خاورمیانه در جهان و تبدیل شدن این مرکز به یکی از قطب های اصلی فناوری دنیا، سه شرکت سیسکو، مایکروسافت و اینتل تصمیم گرفته اند با امضای یک قرارداد جدید تمامی زیرساخت های IT و تجهیزات وابسته به آن را در کشور لبنان تغییر داده و آنها را مطابق با جدیدترین دستاوردهای فناوری به روز کنند تا از این طریق راه رشد و توسعه فناوری اطلاعات در خاورمیانه هموارتر شود. شرکت سیسکو در این طرح عظیم در نظر دارد دو مدل از سیستم جدید Telepresence را در کشورهای لبنان، مصر، قاهره، ترکیه و امارات متحده عربی راه اندازی کند. Telepresence با هدف ارتقای کمی و کیفی سیستم های مخابراتی در داخل و خارج این کشورها، افزایش قابلیت های صوتی و تصویری در تماس های تلفنی و ارتقای همه جانبه فناوری ارتباطات و اطلاعات در خاورمیانه راه اندازی خواهد شد.
در این طرح شرکت های سیسکو، مایکروسافت و اینتل از کشور آمریکا و شرکت های Occidental Petroleum، Ghafari و Global Impact از کشور لبنان حضور خواهند داشت اما سیسکو که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان تراشه های کامپیوتری در دنیا محسوب می شود اعلام کرده است که این سیستم ها و تجهیزات به آهستگی نقش خود را در کشور لبنان نشان خواهند داد و پس از گذشت چند سال می توانند به طور کامل جای سیستم های پیشین را گرفته و تاثیرات اصلی خود را برای همه ساکنان این کشور نمایان کنند.
جان چمبرز مدیرعامل شرکت سیسکو در این باره گفت: «در دنیایی که روز به روز پیشرفت می کند و همه نقاط آن با تجهیزات مخابراتی امروزه به یکدیگر متصل شده ارتباطات و همکاری شرکت های مختلف با یکدیگر مهم ترین نقش را برعهده دارد. تاثیرات این نقش نه تنها مردم و شرکت ها بلکه کشورها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.» او همچنین خاطرنشان می کند: «سیستم Telepresence شرکت سیسکو راه های جدید برقراری ارتباط را به مردم خاورمیانه معرفی خواهد کرد. باید توجه داشته باشیم که بومی سازی این سیستم برای ساکنان لبنان یکی از بزرگ ترین گام ها برای رشد ICT در این کشور و تمامی کشورهای خاورمیانه محسوب می شود و می تواند زیرساخت مخابراتی بازارهای درحال رشد را تثبیت کند.»
شرکت سیسکو معتقد است اجرای هر یک از این سیستم ها در کشورهای یاد شده می تواند ارتباطات این کشورها با خاورمیانه را تقویت کند و فرصت های جدیدی را برای تمامی ساکنان این منطقه به وجود آورد.
چمبرز در ادامه صحبت های خود افزوده است: «ما بر این باوریم که ICT علاوه بر تقویت همه جانبه مخابراتی و ارتباطی کشورهای منطقه می تواند بر تولیدات بخش های مختلف این کشورها بیفزاید و امکانات جدیدی را برای حضور آنها در بازارهای بین المللی فراهم آورد. این فرآیند به طور واضح رشد اجتماعی و اقتصادی کشورها را به دنبال خواهد داشت و بازارهای منطقه را به روز خواهد کرد.»
شرکت سیسکو امیدوار است طی شش ماه آینده این سیستم را در پنج کشور لبنان، مصر، قاهره، ترکیه و امارات متحده عربی راه اندازی کند و برای تبیین نقش آنها در رشد و پیشرفت خاورمیانه چندین کنفرانس با محوریت TelePresence را اجرا کند و نحوه صحیح استفاده از آن را به همه ساکنان این کشورها آموزش دهد.
سیسکو پیش بینی کرده است فاز نخست راه اندازی TelePresence که شامل برنامه ریزی طراحی و نصب سیستم می شود به شش میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت این در حالی است که هزینه نگهداری و خدمات آتی این سیستم نیز سالانه 20 میلیون دلار خواهد بود.
مدیرعامل سیسکو در ادامه صحبت های خود خاطرنشان می کند: «شرکت ما برای اجرای این پروژه بزرگ قراردادی را به ارزش 20 میلیون دلار امضا کرده است. از جمله بخش های این طرح که در آن هزینه زیادی باید پرداخت شود اشتغال زایی است که براساس برآوردهای ما به 10 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز خواهد داشت. ما همچنین در حال راه اندازی یک مرکز ارتباطی در کشور لبنان هستیم که می تواند تامین کننده تجهیزات و امکانات لازم مخابراتی برای این کشور باشد. این مرکز نیز هزینه های فراوانی را به ما تحمیل خواهد کرد.»
برای کاهش هرچه بیشتر این هزینه ها و افزایش بهره وری از این طرح بزرگ شرکت سیسکو دو مدل از سیستم TelePresence را به دولت لبنان معرفی کرده تا گسترش شبکه مخابراتی و ارتباطی این کشور آسان تر از گذشته صورت گیرد. شرکت سیسکو همچنین می کوشد با آموزش تعداد بیشتری از لبنانی ها، نحوه کارایی سیستم های جدید را به آنها آموزش دهد و نیاز لبنان را به متخصصان خارجی برطرف کند. در این برنامه سیسکو بیش از 2500 دانشجوی لبنانی را تعلیم خواهد داد تا از این طریق بتوانند به سادگی از سیستم های TelePresence و امکانات وابسته به آن استفاده کنند.
شرکت سیسکو در اکتبر سال گذشته سیستم TelePresence را به بازارهای جهانی معرفی کرد. طبق پیش بینی های انجام شده این سیستم که توانایی افزودن امکانات صوتی و تصویری ارتباطات بی سیم و فناوری های نوین ارتباطی براساس شبکه های مبتنی بر IP به سیستم های مخابراتی سنتی را دارد، می تواند خدمات بیشتری را با قیمت پایین تر در اختیار کاربران قرار دهد. شرکت سیسکو هم اکنون قصد دارد بالاترین مدل این سیستم را با نام TelePresence 3000 در کشور لبنان راه اندازی کند. هر یک از این سیستم ها به سه صفحه نمایش 65 اینچی مجهز شده اند که به عنوان یک محیط کار مجازی محسوب می شوند و هر کدام از آنها می توانند شش بخش مختلف از شبکه مخابراتی را به صورت مستقیم نمایش دهند. این صفحه نمایش ها مهم ترین بخش در عرضه خدمات صوتی و تصویری برای مشترکان تلفن همراه و سیستم های مخابراتی محسوب می شوند.
سیسکو پس از انجام بررسی های فراوان در لبنان به این نتیجه رسیده این کشور از زیرساخت های مناسب ارتباطی و مخابراتی برخوردار است. در این بررسی ها مشخص شده که لبنان ظرفیت ارتقای این سیستم ها را داراست و به همین خاطر سیسکو می کوشد با راه اندازی یک گذرگاه بین المللی امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت از طریق تلفن های همراه را برای ساکنان این کشور فراهم آورد. این مساله که می تواند اساس ارتباطات آسان و سریع برای لبنانی ها محسوب شود تاثیرات قابل ملاحظه ای را روی اقتصاد این کشور برجای خواهد گذاشت و می تواند موجبات رشد و پیشرفت این کشور را در آینده فراهم آورد.
این گذرگاه بین المللی باید سطح کمی و کیفی اینترنت در لبنان را ارتقا دهد. در کنار این مساله دولت لبنان باید به خاطر داشته باشد که اجرای این برنامه ها تنها با کاهش قیمت خدمات ارائه شده برای مردم تحقق خواهد یافت و این کار نیاز به سرمایه گذاری های بلندمدت دارد.
افزایش دسترسی مردم به ارتباطات آنلاین با مسوولان دولتی از طریق افزایش ارتباطات اینترنتی در جامعه و افزایش منابع همگانی از مهم ترین کارهایی است که دولت لبنان باید آن را در اولویت فعالیت های خود قرار دهد. این مساله می تواند کشور لبنان را به منابع خارجی نظیر کتابخانه های دیجیتالی بین المللی و دیگر مراکز رسانه ای متصل کند تا مردم این کشور علم خود را با آخرین دستاوردهای روز هماهنگ کنند.
کرایگ برت مدیرعامل شرکت اینتل نیز در این باره گفت: «تنها با تمرکز بیشتر بر زیرساخت های آموزشی و اقتصادی است که فرصت بازسازی برای لبنان فراهم خواهد شد. ما در فاز نخست پروژه خود در لبنان یک میلیون دلار را برای بازسازی زیرساخت های این کشور هزینه خواهیم کرد. هدف ما از فعالیت در این کشور زنده کردن تشکل های غیردولتی است تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن با صرف حداقل هزینه بیشترین نتیجه را به دست آوریم.»
مایکروسافت نیز بر این باور است که اگر هم اکنون تمام زیرساخت های مخابراتی لبنان را ویران و ازبین رفته درنظر بگیریم این امر باعث خواهد شد عملیات های لازم در این زمینه با فوریت بیشتری اجرا شود شرکت هایی که با دولت لبنان قرارداد منعقد کرده اند آسان تر نقش خود را ایفا کنند.
استیو بالمر مدیرعامل شرکت مایکروسافت نیز در این باره می گوید: «شرکت مایکروسافت برای سال های طولانی با دولت لبنان و تشکل های غیردولتی این کشور همکاری کرده و طرح های فراوانی را در زمینه آموزش راه اندازی سیستم های دولتی و... به مرحله اجرا رسانده است. ما هم اکنون بسیار خرسندیم که در کنار سیسکو و اینتل به بازسازی سیستم های مخابراتی و ارتباطی لبنان می پردازیم. این مساله می تواند علاوه بر لبنان، پایه و اساسی برای رشد و پیشرفت ICT در خاورمیانه محسوب شود و دیگر کشورهای این منطقه را با دستاوردهای نوین فناوری هماهنگ کند.»

 

شکایت 500 میلیون دلاری چهار زن از شرکت دل

 

شرکت دل بر اساس تغییر سیاست گذاری های خود، بین سال های 2007 و 2008 مجبور شد تعداد زیادی از کارمندان خود را بیرون کند.

 

چهار زن که از کارمندان اسبق شرکت دل محسوب می شدند، برای بازپس گیری حقوق خود از این شرکت شکایت و درخواست 500 میلیون دلار غرامت کردند.شرکت دل بر اساس آخرین تصمیمات خود در نظر دارد طی دو سال آینده برخی کارمندانش را بیرون کند اما این شرکت به طور رسمی اعلام کرد، انتشار شایعاتی مبنی بر بیرون کردن کارمندان زن و افراد بالای 40 سال را کذب است.این طور که گفته می شود در تاریخ 29 اکتبر سال جاری چهار زن که از کارمندان اسبق دل بودند، با ارائه دادخواستی به دادگاه منطقه ای سانفرانسیسکو، از سازمان منابع انسانی این شرکت شکایت کردند و مدعی شدند شرکت دل بین کارمندان دل فرق می گذارد و از رسیدن زنان به پست های ارشد جلوگیری می کند.شاکیان برای دفاع از حقوق خود، مدیران اسبق زن در شرکت دل و همچنین زنانی که هم اکنون در این شرکت مشغول به کار هستند درخواست پرداخت 500 میلیون دلار جریمه کرده اند. شرکت دل بر اساس تغییر سیاست گذاری های خود، بین سال های 2007 و 2008 مجبور شد تعداد زیادی از کارمندان خود را بیرون کند.

 

 افزایش 24 درصدی جرائم رایانه ای

 

«عدم دانش و اطلاعات کافی در زمینه امنیت، علت اصلی جدی نگرفتن این موضوع از سوی مسوولان و کارشناسان است.»

بهناز رازی : هفته گذشته علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری از افزایش 24 درصدی جرائم رایانه ای طی سال های 85 تا 87 خبر داد. بزه در فضای سایبر محافل حقوقی را با بزه کاران مدرنی مواجه کرده است که برای مقابله با این افراد، نبود یا کمبود قوانین، جرائمی که در حوزه رایانه باشد را گسترش می دهد و تبدیل به معضلی می کند که در سطوح مختلف جامعه نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد و اخلاق به ویژه در بین والدین ایجاد کرده است. جمشیدی اظهار می کند: «تخریب در داده ها، اختلال در سیستم ها، سرقت و کلاهبرداری و جرائم علیه عفت عمومی از مصادیق جرم رایانه ای است و اخیراً قوه قضائیه با همکاری سازمان ها لایحه ای را تهیه کرده که امیدواریم با توجه به افزایش جرائم رایانه ای که به دلیل پیشرفت های تکنولوژی ایجاد شده بتوانیم با تصویب آن در مجلس قدرت مقابله با این جرم را در چارچوب قانون افزایش دهیم.»
مظلومیت امنیت سایبر
ایجاد امنیت در حفظ اطلاعات موجود در فضای سایبر از دسترس مجرمان فعال در دنیای مجازی می تواند یکی از راه های پیشگیر ی از ارتکاب جرائم رایانه ای باشد که باید از سوی مسوولان و صاحبان شرکت های اینترنتی مورد تامل و پیگیری مجدد قرار گیرد.
بنابر اظهارات مدیرعامل سابق شرکت فناوری اطلاعات، «عدم دانش و اطلاعات کافی در زمینه امنیت، علت اصلی جدی نگرفتن این موضوع از سوی مسوولان و کارشناسان است.»
رضا رشیدی مدیرعامل پیشین شرکت فناوری اطلاعات با بیان این مطلب افزود: «در عین حال علت اصلی اینکه دانش امنیت در ایران کم است، جدی نگرفتن مساله و جدی برخورد نکردن با آن است به عبارتی بحث امنیت در کشور مظلوم واقع شده است که بر این اساس کارشناسان کمتری در این زمینه آموزش و تربیت شده اند.» وی ادامه می دهد: «این کمبود دانش کافی هم در زمینه شبکه ها و هم در زمینه سیستم های نرم افزاری و کاربردی است. با این حال به نظر می رسد در سطح کلان تا حدودی کارهایی در دست اقدام است که به مرور این مساله مورد توجه قرار می گیرد.»
اما به تازگی در اخبار داشتیم که طرح امنیت اطلاعات و داده با همکاری دانشگاه های کشور در مرکز تحقیقات مخابرات انجام می شود.
کمال محامدپور معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب اظهار می کند: «تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه امنیت شبکه همچنین پشتیبانی تحقیقاتی از پروژه ای که در شرکت فناوری اطلاعات اجرا می شود از دیگر شرح خدمات طرح CERT است.»
گزارش جدید موسسه تحقیقاتی IDC پر است از کم کاری، ندانم کاری و بیگانه بودن سازمان های تجاری با مقوله حساسی به نام امنیت.
نظرسنجی جدید موسسه تحقیقاتی International Data Corporation (موسوم به IDC) که با موضوعیت امنیت رایانه انجام شده، نتایج هول انگیزی در برداشته است.
بنا به گزارش SPAMfighter News در این نظرسنجی مشخص شد که 72 درصد سازمان های تجاری فاقد سازوکاری برای جلوگیری از درز اطلاعات به وسیله ای میل هستند. همچنین 89 درصد نیز ابزار موثر ضدهرزنامه به کار نمی برند. در این بررسی، IDC 100 کارشناس و مسوول امنیتی فعال در شرکت های آمریکای شمالی که تعداد کارکنان آنها 500 نفر یا بیشتر است را مورد پرسش قرار داده است.
به گزارش SPAMfighter News در این پژوهش مشخص شد ای میل های ناخواسته به طور روزافزون قابلیت رد شدن از ابزارهای امنیتی را خصوصاً در سازمان های معظم پیدا کرده اند. رضا پرویزی عضو حقوقی شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در گفت وگو با «سرمایه» اظهار می دارد: «خلأهای قانونی در خصوص جرائم رایانه ای نقش مهمی در جری شدن مرتکبان جرائم در این حوزه دارد.»
وی ادامه می دهد: «دریافت و ارسال پیام های غیرمجاز، ایجاد اختلال در داده و سیستم و ... جرائمی هستند که قانونی برای برخورد با آنها نداریم. در این موارد بزه دیده شکایت می کند و از آنجایی که دست قاضی بسته است بنابراین متهم زودتر از بزه دیده از دادگاه خارج می شود.»
این وکیل با اشاره به اینکه با سرعت بخشیدن به تصویب قانون جرائم رایانه ای تا اندازه زیادی می توان از ارتکاب به این جرائم پیشگیری کرد، می افزاید: «قانونی که در دست بررسی است بیش از 95 درصد کامل است و تصویب آن تا حدود زیادی بازدارنده خواهد بود.»
او تصریح می کند: «سازمان نظام صنفی رایانه ای نهادی است که به تخلفات صنفی می پردازد و می تواند با آگاه سازی اعضای صنف خود از انواع تخلفات که در این حوزه وجود دارد نقش پیشگیرانه داشته باشد.»
پرویزی در پایان توصیه می کند: «تمام کسانی که در ICT فعالیت می کنند باید قانون تجارت الکترونیکی و حقوق تولیدکنندگان نرم افزار اینترنتی را مطالعه کرده و با چشم باز و دانستن چارچوب قوانین فعالیت کنند.»
عبور از خواب زمستانی
قانون جرائم رایانه ای که شاید نزدیک به چهار سال از عمر آن گذشته باشد، طی چند ماه اخیر وارد مرحله تازه ای شده است. این قانون بعد از بازنگری در مسائل ماهوی و به روز شدن بندهای مختلف آن نسبت به سال های طولانی نگارش اخیراً مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
شهریور ماه گذشته بود که مدیر دفتر فناوری های نوین مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد این لایحه در این مرکز خبر داد. رضا باقری اصل در گفت و گو با ایسنا به برگزاری جلسات بررسی مواد ماهوی لایحه اشاره کرده و خاطر نشان می کند: «در جلسات باقی مانده بررسی مجدد لایحه جرائم رایانه ای مواد شکلی لایحه مورد بررسی قرار خواهند گرفت و علت بررسی دوباره لایحه به روزرسانی نسبت به دو سال گذشته یعنی زمان تصویب لایحه و نیز اعمال قوانین جدید و اتفاقات سایبر در این لایحه است.» باقری اصل با ابراز امیدواری از انتشار لایحه بازبررسی شده جرائم رایانه ای خاطرنشان کرده است: «در شش جلسه بررسی این لایحه از نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دیگر صاحبنظران و نهادهای ذی ربط در جرائم سایبری دعوت به عمل آمده است.»
تصویب با تاخیر طولانی در حوزه ای که تغییرات در آن لحظه ای و پیشرفت تکنولوژی به روز صورت می گیرد و هر روز کاربران با نمونه ای تازه از ابزار روبه رو می شوند، به افزایش جرائم متناسب با توسعه فناوری اطلاعات منجر می شود. برای برخورد با این پدیده که در دنیا قوانین مربوط به آن متناسب با زمان ظهورش تدوین می شود، تصویب قوانینی جامع، متناسب با تکنولوژی در دسترس در کشور محسوس است.
طولانی شدن روند بررسی و تصویب قانون جرائم رایانه ای با انتقاداتی از سوی کارشناسان و صاحبنظران امر روبه رو شد چرا که آنها بر این باور بودند گذر زمان از یک سو و پیشرفت روزافزون تکنولوژی باعث کهنگی، فرسودگی و ناکارآمدی این قانون می شود.
آنها به روند تحقیق، بررسی، تصویب و تدوین این لایحه طی چند سال اشاره می کنند و متفق القول بر این باورند صرف این زمان این قانون را با ناکارآمدی روبه رو کرده است.
سرانجام و در نیمه دوم شهریور ماه گذشته کلیات لایحه جرائم رایانه ای در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بر این اساس اخلالگران و سوءاستفاده کنندگان از شبکه رایانه ای کلاهبردار محسوب شده و به مجازات مقرر برای کلاهبرداری محکوم خواهند شد.
در این لایحه مجازات های مختلف برای جرائمی نظیر دسترسی بدون مجوز به سیستم های رایانه ای یا مخابراتی، شنود امواج الکترومغناطیسی بدون مجوز، دسترسی بدون مجوز به داده های رایانه ای سری و افشای آنها، صدمه زدن عمدی به داده های رایانه های دیگران و اختلال در سیستم رایانه ای دیگران در نظر گرفته شده است.
در صورت تصویب نهایی این لایحه هرکس از سیستم های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد، توقف داده ها یا اختلال در عملکرد سیستم سوءاستفاده کند و از این طریق وجه یا مال یا منفعت یا خدمات مالی یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، کلاهبردار محسوب شده و به مجازات مقرر برای کلاهبرداری محکوم خواهد شد.
در این لایحه همچنین مجازات های مختلف بر اساس قانون مجازات اسلامی درباره کسانی که به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی محتویات مستهجن تولید یا منتشر کنند، پیش بینی شده است. در این لایحه همچنین آیین نامه دادرسی مربوط به جرائم رایانه ای پیش بینی شده است.

 

 رقابت هتل‌های پرستاره دنیا برای جذب مسافر با فناوری‌های نو

 

گروه هتل‌داران Gansevoort، به کمک شرکت سونی، سالن استراحت مدرنی در یکی از هتل‌هایش در ساحل میامی طراحی کرده .

 

نسترن صائبی- هتل‌های آمریکایی برای جذب مسافران شیفته فناوری و تکمیل سرویس‌های خدماتی خود، اقدام به همکاری با شرکت‌های بزرگ فناوری کرده‌اند.
هتل شرایتون، یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های آمریکا، با همکاری شرکت مایکروسافت، سالن استراحت جدیدی با عنوان Link@Sheraton ایجاد کرده که میهمانان بتوانند با استفاده از کامپیوترهای همگانی، ایمیل‌شان را چک کنند، اطلاعات مربوط به بلیت هواپیمای خود را پرینت بگیرند و یا تصاویر ویدیویی مربوط به سفر را برای خانواده یا دوستان‌شان ارسال کنند.
هتل Westin نیز در همین راستا، قراردادی با شرکت نینتندو امضا کرده تا محصولات جالب این شرکت نظیر کنسول‌های بازی Wii و بازی‌هایی همچون Wii Fit را به مشتریان خود ارایه کند تا مسافران بتوانند تمرینات ورزشی و حتی تمرینات یوگای خود را در حین سفر نیز ادامه دهند. حتی هتل‌های کوچک‌تر آمریکایی نیز برای تجهیز فضاهای عمومی و تالارهای استراحت خود به وسایل الکترونیکی مدرن، مبادرت به همکاری با شرکت‌های پیشگام فناوری کرده‌اند. گروه هتل‌داران Gansevoort، به کمک شرکت سونی، سالن استراحت مدرنی در یکی از هتل‌هایش در ساحل میامی طراحی کرده که در آن محصولات سونی نظیر کنسول بازی پلی‌استیشن 3، کتاب خوان دیجیتال و دوربین‌های دیجیتالی را قرار داده است. این هتل هدف خود از اقدام اخیرش را جایگزین کردن محیط‌های اجتماعی‌تر به جای فضای تجاری سنتی اعلام کرده است. الون کنچینگتون، مدیر سازمان‌دهی Gansevoort، با اشاره به اینکه انتخاب فناوری‌های درست برای فضاهای درون هتل، به عنوان یکی از پارامترهای ضروری در طراحی و دکوراسیون آن مطرح است، می‌گوید: ما سعی می‌کنیم به مهمانان خود فرصت بدهیم که کار با فناوری‌های مدرن روز را تجربه کنند. وی می‌افزاید: ارایه سرویس‌های مدرن در هتل‌ها، اگرچه نتایج معجزه‌آسایی برای هتلداران در پی نخواهد داشت، اما باعث جذب مشتری بیش‌تر خواهد شد. همکاری تجاری میان هتل‌ها و شرکت‌های فناوری علاوه بر مزیت‌های آن برای جلب مشتری و مطرح شدن برندها، به هتل‌داران این امکان را می‌دهد که با محصولات جدید و گرایش افراد به برخی فناوری‌ها آشنا شوند.
کنچینگتون می‌گوید: یکی از چالش‌های مهم پیش روی هتل‌ها این است که باید تجهیزات و فناوری‌های مدرنی خریداری کنند که هر کسی در دنیای امروزی به آن احتیاج دارد و این امر مستلزم صرف هزینه‌های هنگفتی است زیرا هر کدام از این فناوری‌ها پس از گذشت حداکثر 18 ماه، دیگر جذابیت و محبوبیت خود را از دست می‌دهند و ابزار جدیدتری جایگزین آنها می‌شوند.


وی می‌افزاید: ما با همکاری مداوم با شرکت سونی، هر نوع محصول جدید این شرکت را در مدل‌های تجاری‌مان خریداری می‌کنیم و دیگر کار به آنجا نمی‌کشد که منتظر باشیم آنها محصولات خود را به ما معرفی کنند.
شرکت‌های فناوری نیز در این همکاری‌ها، شانس و فرصت بزرگی به دست می‌آورند تا محصولات خود را به طور خوشایند و دلپذیری در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهند. سندرا اندروز، مدیر راهکارهای صنعت مهمان نوازی در مایکروسافت می‌گوید: هم‌اکنون هر مهمانی که پا به لابی هتل شرایتون می‌گذارد، در حقیقت یکی از اهداف و مشتریان مایکروسافت به شمار می‌آید.
کامپیوتر‌های سالن استراحت شرایتون، علاوه بر اینکه مبتنی بر نرم‌افزار ویندوز مایکروسافت هستند، به دوربین‌ها و کاربرد‌های تحت وب این شرکت مجهز شده‌اند تا مهمانان هتل بتوانند تصاویر موردنظر خود را ثبت کرده و آن را برای دوستان و خانواده خود ارسال کنند.
اما یکی از دغدغه‌های هتل داران این است که باید مطمئن شوند آیا مشتریان می‌توانند به آسانی از فناوری‌های مهیا شده در هتل استفاده کنند و با آنها سازگار شوند یا اینکه مجبور به استفاده از محصولاتی شده‌اند که کاربری آنها برای‌شان سخت و پیچیده است. از این رو سعی می‌کنند فناوری‌های مدرن را در اتاق‌های استراحت مهمانان خود کم‌تر به کار ببرند، زیرا مشتریان اصولا یکی دو شب در هتل اقامت دارند و خیلی فرصت نمی‌کنند از ابزار الکترونیکی استفاده کنند یا خیلی حوصله ندارند برای استفاده از فناوری‌ها که کمی هم برایشان پیچیده به نظر می‌رسد همانند پیدا کردن کانال تلویزیونی، وقت صرف کنند.
هنری هارتولت، کارشناس گردشگری مرکز تحقیقاتی فارستر می‌گوید: اگر شما همیشه برای یافتن نحوه کار با برخی ابزار از همسایه خود راهنمایی می خواهید، دیگر در زمان اقامت در هتل، به همسایه دسترسی ندارید تا از او کمک بخواهید از این رو، هتل جیمز در شیکاگو که اخیرا تصمیم به ارایه فناوری‌های مدرن به مهمانان هتل گرفته، چندین ماه برای آزمایش فناوری‌های Control4، شرکتی که به خاطر سیستم‌های خودکار‌سازی خانگی‌اش شهرت جهانی یافته، وقت گذاشته است. در این آزمایش‌ها، در یکی از سالن‌های استراحت در هتل، سیستمی نصب شده که به مشتری امکان می‌دهد از طریق کنترل از راه دور میزان روشنایی، تاریکی، حرارت اتاق و کانال‌های تلویزیونی را تحت کنترل درآورد. این سیستم به گونه‌ای کار می‌کند که می‌تواند توسط مشتری، سفارشی و برنامه‌ریزی شود. به طور مثال برای بیدار کردن مشتری، تلویزیون روشن و به تدریج صدایش بلند می‌شود. پاتریک هاتون، مدیر‌کل هتل جیمز می‌گوید:: این هتل، زمان بسیاری را صرف انتخاب فناوری Control4 کرده تا بازخورد آن روی مشتریان، نو‌آورانه باشد نه این که باعث سردرگمی آنان شود و هدف ما همشیه آن بوده که مطمئن شویم استفاده از این فناوری برای مشتریان آسان است.
مونیکا نرگر، مدیر فناوری گروه هتل داران ماندارین اورینتال می‌گوید: مهم‌ترین چالش ورود فناوری به هتل‌ها این است که مسوولان هتل مجبورند پهنای باند اتصال اینترنت را بالا ببرند تا مشتریان بتوانند به راحتی به فعالیت‌های آنلاین‌شان در حین مسافرت نیز ادامه دهند و این امر به یکی از عوامل رقابتی میان هتل داران تبدیل شده است.

 

 نرم افزاری برای ایجاد قفل امنیتی

 

کاربر برای استفاده از امکانات این نرم افزار علاوه بر نصب برنامه در سیستم نیازمند استفاده از یک حافظه USB را نیز دارد.

 

امنیت سیستم های کامپیوتری امروزه ممکن است برای بسیاری از افراد در بالاترین درجه از نظر کار با سیستم ها باشد. نگهداری از اطلاعات مهم در یک سیستم کامپیوتری یکی از مواردی است که موضوع امنیت را بیشتر به چشم مدیر آن سیستم می آورد. شیوه های مختلفی را امروز می توان برای حفظ امنیت یک سیستم به کار برد، استفاده از نرم افزارهای مختلف با امکانات متنوعی که در اختیار کاربران برای ایجاد امنیت و جلوگیری از دسترسی اطلاعات به دیگر کاربران داده می شود، از مزیت های استفاده از این نرم افزارهاست اما همیشه نفوذگران با استفاده از تکنیک های معکوس سعی بر این دارند تا از دیوارهای امنیتی مقابل خود عبور کرده و به اطلاعات سیستم هدف دست یابند. استفاده از این تکنیک ها در زمانی که فردی دسترسی فیزیکی به سیستم دارد بسیار آسان تر به نظر می رسد و به همین علت کاربرانی که به امنیت خود اهمیت می دهند همیشه به دنبال استفاده از روش های نوین و جدیدی هستند که راه های نفوذ به آنها هنوز به طور کامل کشف نشده است. در این مطلب با معرفی نرم افزاری امنیتی شیوه جدیدی از جلوگیری دسترسی دیگران به سیستم های شما را معرفی خواهیم کرد.ID USB Lock Key نام نرم افزاری است که به کمک آن کاربران می توانند مانع از دسترسی افراد مختلف به غیر از خود به سیستم شوند.
شیوه کار این نرم افزار با کلیه نرم افزارهای امنیتی که روی سیستم نصب می شوند، متفاوت است. کاربر برای استفاده از امکانات این نرم افزار علاوه بر نصب برنامه در سیستم نیازمند استفاده از یک حافظه USB را نیز دارد. شما با استفاده از نرم افزار وUSB Flash سیستم خود را قفل می کنید و در هر بار اجرای سیستم عامل و برای دسترسی به اطلاعات نیازمند اتصال USB Flash خود به سیستم هستید در واقع حافظه USB شما به عنوان کلید امنیتی کامپیوتر شما محسوب می شود. شیوه کار این نرم افزار به این صورت است که بعد از نصب برنامه و اتصال USB Flash به سیستم شما در درون برنامه یک کلید امنیتی را روی حافظه فلش خود ایجاد می کنید تا در راه اندازی مجدد سیستم عامل و در زمان درخواست آن کلید رمزنگاری شده با اتصال USB flash به پورت USB خود کلید را به برنامه معرفی کند.
به هرحال در مجموع باید گفت در این روش دیگر تنها افرادی به سیستم شما دسترسی خواهند داشت که حافظه USB موردنظر در اختیارشان باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم از حافظه فلش خود به دقت مراقبت کنید تا به آن آسیبی وارد نشود یا اینکه بر اثر غفلت آن را گم نکنید چرا که این حافظه کلید ورود شما به سیستم محسوب می شود به هرحال اگر شما جزء آن دسته از کاربران به حساب می آیید که به امنیت سیستم خود به شدت علاقه مند هستید حتماً سری به سایت www.p30world. com بزنید تا علاوه بر دریافت اطلاعات بیشتر بتوانید به طور رایگان این نرم افزار را دانلود کنید.

 

Tablet PC چیست؟

 

Slate : نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند هر چند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد.

رضا جوالچی : Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را می دهد به جای موس و کیبورد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.Table PC ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل می شوند. شکل لوح مانند این کامپیوترها این امکان را می دهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند.Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.
اشکال مشهور درTablet PC
Slate : نوعی از این خانواده که فاقد کیبورد هستند هر چند که امکان اتصال جداگانه کیبورد USB یا بلوتوث به آنها وجود دارد.
این نوع معمولاً دارای نمایشگر از نوع LCD با سایز بین 4/8 تا 1/14 اینچ هستند و به عنوان کامپیوتر کار در شغل های ایستاده مانند پزشکی - آموزش و... بسیار کاربرد خواهند داشت.
Convertibles :انواع Convertible یا همان قابل تبدیل Tablet PC یک بدنه اصلی دارای کیبورد و یک نمایشگر دارند.
این نوع شباهت زیادی به لپ تاپ های پیشرفته دارد و اغلب بزرگ تر و سنگین تر از نوع Slate هستند.
اغلب نمایشگر از طریق یک مفصل به بدنه متصل است.
این مفصل به نمایشگر این امکان را می دهد که 180 درجه حول محور خود بچرخد و بتواند به صورت برعکس روی بدنه و کیبورد قرار بگیرد البته این قابلیت یک نقطه ضعف هم برای این نوع کامپیوتر محسوب می شود زیرا این انواع در محل مفصل خود ضعیف هستند و به راحتی آسیب می بینند البته انواعی از مدل ها با استحکام بالاتر در دسترس است.
این نوع از Tablet ها در حال حاضر مشهورترین نوع در میان دیگر انواع هستند به دلیل اینکه به افرادی که هنوز به استفاده از قلم یا دست برای کار با کامپیوتر عادت ندارند این امکان را می دهد تا بتوانند از کیبورد استفاده کنند.
Hybrid :مدل های هیبرید یا دورگه انواعی هستند که خصوصیات Slate ها و Convertible ها را با هم دارند.
این انواع دارای یک کیبورد هستند که قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد. نوع دورگه نباید با انواع Slate که دارای کیبورد قابل جدا شدن هستند اشتباه گرفته شود. کیبوردهای قابل جدا شدن انواع Slate قابلیت چرخش و تبدیل به یک کامپیوتر شبیه Convertible ها را ندارند.
استفاده ازTablet ها روز به روز در حال گسترش است و با آمدن ویندوز ویستا مدل های جدید مجهز به این سیستم عامل هستند. قیمت این نوع کامپیوتر نیز در حال کاهش است و می توان با قیمت کمی بیشتر از یک لپ تاپ یک Tablet PC خریداری کرد.

 

 با دستکش خود تماس بگیرید!

 

دستکش بلوتوث دار که هم اکنون وارد بازارهای آمریکا شده است، با قیمت 495 دلار فروخته می شود و به زودی در دیگر کشورهای دنیا نیز عرضه خواهد شد.

به دنبال نزدیک شدن به فصل زمستان، بیشتر کاربران سعی می کنند از دستکش استفاده کنند. اما از آنجایی که دستکش ها معمولاً امکان استفاده از دستگاه های الکترونیکی را برای ما دشوار می کنند، کارشناسان با ساخت یک محصول جدید این مشکل را حل کردند.دستکش جدیدی که کارشناسان ساخته اند G-cell نام دارد و به فناوری بلوتوث مجهز شده است تا شما به صورت بیسیم بتوانید از طریق آن به تلفن همراه خود وصل شوید.زمانی که ارتباط این دستکش با تلفن همراه برقرار می شود، شما به راحتی می توانید بدون استفاده از گوشی به تماس های گرفته شده پاسخ دهید.داخل این دستکش یک اسپیکر و میکروفن پیشرفته کار گذاشته شده است که به صورت مجازی به کاربر امکان می دهد به تمامی تماس های برقرار شده پاسخ داده و به راحتی با دوستان خود تماس برقرار کند.دستکش بلوتوث دار که هم اکنون وارد بازارهای آمریکا شده است، با قیمت 495 دلار فروخته می شود و به زودی در دیگر کشورهای دنیا نیز عرضه خواهد شد.

 

 خودرو پرنده با آخرین امکانات دیجیتالی

 

این خودرو می تواند در آسمان با سرعت 100 و در زمین با سرعت 150 مایل بر ساعت حرکت کند.

شرکت فراری که از بزرگ ترین تولیدکنندگان اتومبیل های مسابقه ای در جهان محسوب می شود و همواره در این مسابقات مقام اول را به خود اختصاص می دهد، طی سال جاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک را به «لیوایز همیلتون» واگذار کرد اما این مساله باعث نمی شود تا فراری فعالیت خود را در این زمینه کاهش دهد.شرکت فراری از ساخت اتومبیل پرنده ای با نام Autovolantor خبر داده است که تکمیل و عرضه آن به بازار حدود دو سال طول می کشد.این خودرو پرنده که قیمت پایه آن 319 هزار و 653 دلار اعلام شده، بر اساس مدل Ferrari 599 GTB طراحی شده است و می تواند به صورت عمودی از روی زمین بلند شود و مانند هلی کوپتر حرکت کند.به گفته مسوولان شرکت فراری، خودرو پرنده براساس آخرین فناوری های دیجیتالی دنیا طراحی شده است و پرواز آن به صورت عمودی تنها از طریق سیستم های هوشمند الکترونیکی صورت می گیرد. این خودرو به گیرنده ماهواره ای نیز مجهز شده است تا راننده آن بتواند در هر لحظه، روی زمین و هوا موقعیت جغرافیایی خود را تشخیص دهد.این خودرو می تواند در آسمان با سرعت 100 و در زمین با سرعت 150 مایل بر ساعت حرکت کند. از دیگر مشخصه های آن می توان به سیستم الکترونیکی تامین سوخت اشاره کرد. فراری احتمال می دهد که این خودرو با حدود قیمت 800 هزار دلار وارد بازار شود.
 

 

موشواره چوبی

 

این موشواره به چهار کلید اصلی مجهز شده است که می تواند به کمک آنها کلیه امکانات موجود در موشواره های معمولی را در اختیار کاربران بگذارد.

بیشتر موشواره هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند، از پلاستیک ساخته می شوند اما یک شرکت کامپیوتری به تازگی اقدام به تولید موشواره های دست سازی کرده است که از چوب ساخته می شود و بسیار زیبا است.این موشواره جدید که Jupiter نام گرفته است، به صورت کروی ساخته شده و کارشناسان ادعا می کنند که سرعت آن نسبت به موشواره های معمولی بیشتر و کارکردن با آن آسان تر است.این موشواره به چهار کلید اصلی مجهز شده است که می تواند به کمک آنها کلیه امکانات موجود در موشواره های معمولی را در اختیار کاربران بگذارد.شرکت سازنده این موشواره هم اکنون در تلاش است تا نسل جدید صفه کلیدها را نیز با ظاهر متفاوت، از جنس چوب تولید کند.چوبی که در بدنه این موشواره به کار رفته در مقابل آب و رطوبت مقاوم است و به همین خاطر، خیس شدن آن مشکلی را به وجود نخواهد آورد. 



 

 N70 نوکیا همراه با پراژکتور 30 اینچی!

 

پراژکتوری که روی این گوشی کار گذاشته شده است می تواند تصاویر را با کیفیت یک نمایشگر 30 اینچ روی دیوار پخش کند. این گوشی با قیمت 345 دلار وارد بازار شده است.

شرکت های چینی که امروزه انواع گوشی ها را با کیفیت پایین تر تولید می کنند و با قیمت ارزان تر در اختیار مشتریان می گذارند، این بار سراغ یکی از محصولات نوکیا رفته اند و با افزودن امکانات جدید به آن، این گوشی را روانه بازار کرده اند.محصول جدید این شرکت چینیLanye N70 Mini Projector نام دارد و ظاهر آن دقیقاً شبیه به گوشی N70 نوکیا طراحی شده است.این گوشی به یک پراژکتور کوچک مجهز شده است و به وسیله آن می تواند تصاویر و عکس ها را با کیفیت بالا، روی دیوار پخش کند.از مهم ترین امکانات به کار رفته در گوشی Lanye N70 Mini Projector می توان به نمایشگر 4/2 اینچی لمسی، سیستم ارتباطی بلوتوث، دوربین دیجیتالی سه مگاپیکسلی، فناوری Micro projector، باتری 1800mAh و ... اشاره کرد.پراژکتوری که روی این گوشی کار گذاشته شده است می تواند تصاویر را با کیفیت یک نمایشگر 30 اینچ روی دیوار پخش کند. این گوشی با قیمت 345 دلار وارد بازار شده است.

 

 حکایت آخر در باب دوربین های فیلمبرداری

 

هرچه ابعاد صفحه نمایش LCD دوربین بزرگ تر باشد پسندیده تر است. ابعاد نمایشگرهای LCD بین 5/2 تا سه اینچ متفاوت است.

 

جواد زارعی : لنز دوربین ها اغلب توسط دو سه شرکت اروپایی تولید می شود که معروف ترین آنها Carl Zeiss نام دارد. لزوم چندانی ندارد تا بدانید سازندگان دوربین ها از چه سیستم اپتیکی استفاده می کنند، هرچند دانستن آن نیز بی ضرر است اما دانستن این نکته ضروری است و توصیه می کنم تحقیق آن را جدی بگیرید که آیا جابه جایی لنز با صدا همراه است یا خیر؟ به بیان دیگر هنگامی که تصویری را به خود نزدیک یا دور می کنید، آیا صدای اضافه ای می شنوید. این صدا به طور معمول روی فیلم ضبط می شود. این موضوع یکی از معایب فیلمبرداری با دوربین عکاسی مانند Canon S3 IS است و راه حلی جز تحمل ندارد.
یک تجربه
حتم دارم شما از آن دسته هستید که تا دوربین را زیر و رو نکنند اقدام به خرید نمی کنند. توصیه می کنم بدین عادت فوق العاده ارزش مند خود ادامه دهید و شک نداشته باشید که از این روش ضرر نخواهید کرد.
خرید کالایی چون دوربین بدون امتحان قابلیت های آن چندان عاقلانه نیست. اگر از مراکز خرید بزرگ و قابل اعتماد خرید می کنید حتم دارم امکان تست دوربین برای شما فراهم است. بازار فروش این دسته از دستگاه ها چنان داغ شده است که مراکز مختلف خرید برای فروش بیشتر بی تابی می کنند. شما هم از این موقعیت به خوبی استفاده کنید.
صفحه نمایش
هرچه ابعاد صفحه نمایش LCD دوربین بزرگ تر باشد پسندیده تر است. ابعاد نمایشگرهای LCD بین 5/2 تا سه اینچ متفاوت است. سعی کنید دوربینی بخرید که ابعاد LCD آن کوچک تر از 7/2 اینچ نباشد که هیچ چیز در آن قابل رویت نیست. همچنین با اغلب این نمایشگرها می توان پشتک و وارو زد. این قابلیت ها برای فیلمبرداری ضروری محسوب می شوند.
باتری و دیگر موارد
تهیه باتری مناسب همانند ازدواج برای جوان امروزی است. اغلب دوربین ها از باتری های قابل شارژ
Li-Ion استفاده می کنند و هنگام خرید به درستی جویا شوید که این موجود نازنین تا چند ساعت عمر می کند.
داشتن باتری اضافه از اوجب واجبات است بنابراین هنگام خرید دوربین، باتری اضافه را نیز تهیه کنید.
دیگر اینکه بسته به نوع استفاده، باید مشخص کنید چه ویژگی هایی برای شما اهمیت دارد. به عنوان مثال آیا به ورودی صدا (میکروفن) احتیاج دارید؟ خروجی صدا (هدست) چطور؟
آیا اهمیتی دارد که صدای فیلم شما به صورت دالبی ضبط شود؟
آیا نیازی به دستگاه کنترل از راه دور دارید؟
آیا وجود فلاش برای شما ضروری است؟ چراغ چطور؟
آیا تصویربرداری در شب برای شما اهمیت دارد؟
پرسش های بسیاری می توان مطرح کرد که در این صفحه فرصت پرداختن بدان ها را نداریم. سعی ما این بود که گوشه ای از ظرفیت موجود در بازار دوربین های فیلمبرداری را نشان دهیم.

 

 صفحه کلید نوری با حسگرهای پیشرفته

 

صفحه کلید جدید که به صورت بیسیم ساخته شده است، هنوز در مرحله آزمایش به سر می برد...

برای آنهایی که به تایپ کردن با کامپیوتر علاقه دارند یا بر اساس شغل خود مجبور هستند هر روز تایپ کنند، نوع ساختار صفحه کلید و نحوه قرار گرفتن دکمه ها روی آن اهمیت زیادی دارد اما کارشناسان از طراحی مدل مفهومی صفحه کلیدی خبر داده اند که می تواند خواسته های همه کاربران را برآورده کند.
در این صفحه کلید که Glide نام گرفته و به حسگرهای نوری مجهز شده است، کاربر نیازی ندارد برای تایپ حروف مورد نظر دکمه های محکم و سفت را فشار دهد و فقط کافی است که با انگشتان خود روی کلیدهای بسیار حساس را لمس کند.
این صفحه کلید که به وسیله وستون بوج را طراحی شده است، با حسگرهای پیشرفته خود به کاربر امکان می دهد که با حرکت صفحه کلید به طرفین، کنترل مکان نمای موشواره در نمایشگر را در اختیار بگیرند.
صفحه کلید جدید که به صورت بیسیم ساخته شده است، هنوز در مرحله آزمایش به سر می برد و کارشناسان زمان دقیقی را برای تولید نسخه نهایی آن مشخص نکرده اند.
 

 

 هدفون جدید برای گرم کردن گوش کاربر

 

این طور که شرکت سازنده ادعا می کند، در دو بخش این هدفون از پشم مرغوب گوسفند استفاده شده و با یک قاب نایلونی پوشانده شده است.

به دنبال نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش علاقه کاربران به نسل جدید تجهیزات جانبی دیجیتالی، کارشناسان هدفون جدیدی طراحی کرده اند که ضمن پخش فایل های صوتی با کیفیت بالا، گوش کاربران را گرم می کند.
این هدفون زیبا که تاکنون نمونه آن در دنیا تولید نشده بود، Ear Toasters نام گرفته است و زمانی که برای گوش دادن به یک فایل صوتی آن را روی گوش خود قرار می دهید، گوش شما را در سردترین فضاها هم گرم نگه می دارد.
این طور که شرکت سازنده ادعا می کند، در دو بخش این هدفون از پشم مرغوب گوسفند استفاده شده و با یک قاب نایلونی پوشانده شده است.
این هدفون هم اکنون با قیمت 22 دلار در بازارهای آمریکا فروخته می شود و شرکت سازنده اعلام کرده است تا پایان ماه جاری میلادی وارد دیگر کشورهای دنیا خواهد شد تا کاربران برای لذت بردن از موسیقی های مورد علاقه خود در زمستان امسال مشکلی نداشته باشند.

 

 کامپیوتری در یک نمایشگر

 

شرکت دل از تولید کامپیوتر جدیدی خبر داده است که بدون داشتن کیس و اسپیکرهای خارجی، همه نیازهای کاربران را برطرف می کند.

شرکت دل از تولید کامپیوتر جدیدی خبر داده است که بدون داشتن کیس و اسپیکرهای خارجی، همه نیازهای کاربران را برطرف می کند.
این کامپیوتر رومیزی که24 XPS One نام گرفته است، به یک نمایشگر 24 اینچی مجهز شده که تصاویر در آن با کیفیت 1080 پیکسل به نمایش درمی آیند. روی این کامپیوتر زیبا که در اصل، فقط یک نمایشگر است، کارت گرافیکی X4500 اینتل، چهار گیگابایت رم، پردازنده چهارهسته ای Q8200 اینتل و... قرار گرفته است.
این کامپیوتر قادر است از طریق فناوری2.0 Bluetooth و Wi-Fi با دیگر دستگاه های دیجیتالی به صورت بیسیم ارتباط برقرار کند.درایور ویژه ای که برای این کامپیوتر درنظر گرفته شده است، قابلیت خواندن و ذخیره اطلاعات روی سی دی ها و دی وی دی ها را برای کاربر فراهم می کند.
لازم به ذکر است این کامپیوتر با یک موشواره و صفحه کلید بی سیم در اختیار کاربران قرار می گیرد.
کارت گرافیکی این کامپیوتر NVIDIA 9600 GT با 512 مگابایت حافظه است. این کامپیوتر 1699 دلار قیمت گذاری شده است.

 

 گوشی 100 هزار یورویی در راه است

 

این گوشی بسیار گران قیمت Softbank 823SH Tiffany نام گرفته و روی آن 537 قطعه الماس به وزن 34/18 قیراط نصب شده است.

سه شرکت Softbank، Tiffany و شارپ به دنبال آخرین همکاری های خود با یکدیگر موفق به تولید گوشی جدیدی شده اند که قیمت آن 100 هزار یورو است.
از این گوشی که از نظر کارایی با گوشی های معمولی موجود در بازار برابری می کند، فقط 10 عدد ساخته شده و تولیدکنندگان ادعا می کنند که به همین خاطر قیمت آن پس از گذشت مدتی گران تر خواهد شد.
این گوشی بسیار گران قیمت Softbank 823SH Tiffany نام گرفته و روی آن 537 قطعه الماس به وزن 34/18 قیراط نصب شده است.
با توجه به اینکه گوشی جدید این سه شرکت مشخصات ویژه دیگری ندارد، کارشناسان قیمت آن را گران می دانند و حتی برخی منتقدان اعلام کرده اند که سه شرکت یاد شده موفق به فروش 10 نسخه از این گوشی هم نخواهند شد.
اگر چه در مورد مشخصات داخلی این گوشی توضیحات زیادی داده نشده است، تولیدکنندگان اعلام کرده اند کاربران نباید توقع خرید یک گوشی پیشرفته با امکانات کامل را داشته باشند.

 

 رند‌ترین شماره تلفن‌همراه راهی موزه شد

 

به گفته‌ رییس کمیسیون معاملات شرکت ارتباطات سیار ایران شماره‌ 09123456789 از جمله رندترین شماره‌ شبکه‌ تلفن همراه کشور به مزایده گذاشته نمی‌شود و قرار است به موزه مخابرات برده شود.

 

مزایده گذاشته نمی‌شود و قرار است به موزه مخابرات برده شود.
از دیگر شماره‌های رند شماره‌های 09121111111 است که قرار است در آینده به مزایده گذاشته ‌شود اما اکثر شماره‌های رند به مزایده گذاشته شده‌اند.
وی همچنین از برگزاری یازدهمین دوره برگزاری شماره‌های رند در نیمه‌ی اول آذرماه جاری خبر داد و گفت: در این دوره دو هزار شماره به مزایده گذاشته می‌شود که شماره‌ی متوسط هستند.
علیشاهی در پایان یادآور شد: تاریخ دقیق به مزایده گذاشته شدن بقیه شماره‌های رند شبکه تلفن همراه کشور مشخص نیست و در حال آماده‌سازی اسناد مربوطه هستیم.

 

 کیف پولی به نام تلفن‌ همراه

 

در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند نوکیا و ویزا هم‌چنان در حال آزمایش پرداخت پول با تلفن همراه هستند بیش از نیمی از کاربران تلفن همراه در ژاپن از تلفن‌هایی استفاده می‌کنند که قادر به امکان پرداخت پول هستند.

ژاپن نه تنها پیشروی
فن‌آوری پرداخت با تلفن همراه معروف به wallet phone است بلکه مدل‌های تجاری دارد که راه را برای تبدیل این روش به عنوان استاندارد پرداخت پول در آینده هموار می‌کند.
موفقیت این پروژه در ژاپن و آزمایش‌های گسترده نشان داده‌اند این فن‌آوری آماده است تا تلفن همراه را جایگزین کارت اعتباری و پول نقد کرده و همچنین به عنوان بلیت الکترونیکی وسایل حمل و نقل عمومی و سینما و کلید الکترونیکی برای درهای خانه‌ها و ادارات به کار رود.
اما موانع دیگری وجود دارند که شکستن سد روانی بدبینی مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از تلفن همراه به عنوان کارت اعتباری و ایجاد مدل‌های تجاری جدید با توجه به از بین رفتن فاصله‌ها میان بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های تلفن همراه، در زمره‌ی آن‌ها محسوب
می‌شوند البته ژاپن در این زمینه پیشرو است.
به‌عنوان مثال اپراتور مخابراتی ژاپنی KDDI به تازگی به همراه گروه مالی Mitsubishi UFJ به تاسیس بانکی اقدام کرده است یا NTT DoCoMo که بزرگ‌ترین شرکت تلفن همراه در ژاپن است در بخشی از همکاری با گروه مالی Sumitomo Mitsui که سومین بانک بزرگ ژاپن است کارت‌های اعتباری و خدمات وام ارایه می‌کند.
صنعت مخابرات و شرکت‌های مالی در خارج از ژاپن هم‌چنان در تلاش برای عملی کردن پرداخت پول از طریق تلفن همراه هستند.
مسترکارت که بزرگ‌ترین شرکت ارایه کننده کارت پرداخت پول است ماه گذشته خبر داد در حال مذاکره با بانک‌های متعددی است تا خدمات پرداخت با تلفن همراه راه‌اندازی کند.
شرکت NTT DoCoMo سرویس پرداخت با تلفن را در سال 2004 راه‌اندازی کرد و رقیبانش KDDI و سافت بانک این حرکت را دنبال کردند و در خارج از این کشور نوکیا نیز تلفن‌هایی را به بازار عرضه می‌کند که دارای امکان پرداخت هستند.
اما با وجود موفقیت نسبی ژاپن در زمینه‌ی پرداخت با تلفن همراه، تنها یک سوم از افرادی که تلفن آن‌ها امکان پرداخت پول دارد از دستگاه خود برای خرید استفاده می‌کنند.
تحقیقات نشان داده مصرف کنندگان در سنین 20 و 30 سالگی کاربران اصلی خدمات پرداخت با تلفن هستند و هنگامی که استفاده از آن را آغاز می‌کنند مایلند به طور مداوم استفاده کننده بتشند به‌طوری که تلفن همراه را ابزار مفیدی برای بررسی عادت‌های خرید توسط شرکت‌ها می‌سازند.
نوکیا، بزرگ‌ترین سازنده‌ی تلفن همراه جهان فروش تلفن‌های دارای امکان پرداخت را آغاز کرده هر چند هزینه‌های ناشی از به‌کارگیری تراشه اضافی مورد نیاز در تلفن‌ها به‌منظور امنیت داده‌ها مانعی برای رشد آن‌ها محسوب می‌شود در نتیجه دستگاه‌های دارای امکان NFC نوکیا گران‌تر از تلفن‌های معمولی هستند.
فن‌آوری ارتباط بی‌سیم برد کوتاه NFC انتقال اطلاعات بدون تماس در سرعت بالا و همچنین قابلیت‌های زیادی مانند سرویس‌های پرداخت پول مختلف و کاربرد به‌عنوان کلید را امکان‌پذیر می‌کند.
برخلاف نوکیا، سازنده‌های ژاپنی تراشه‌های FeliCa سونی را به‌صورت معمول در تلفن‌های همراه قرار داده‌اند و قیمت‌های آن‌ها نیز با تلفن‌های دیگر قابل رقابت است.
طبق گزارش موسسه‌ی تحقیقات Juniper Research، تا سال 2013 در حدود 700 میلیون تلفن مجهز به فن‌آوری NFC وجود خواهند داشت که اکنون در حدود 50 میلیون آن‌ها در ژاپن وجود دارند و فرصت رشد بزرگی برای صنعت پرداخت با تلفن و شرکت‌های فراهم کننده‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار فراهم می‌کنند.
در حالی که نگرانی امنیتی در میان کاربران احتمالی این خدمات بالا است، DoCoMo اعلام کرده سیستم قفل از راه دور آن مانع استفاده‌ی شدنش توسط دیگران در موارد اضطراری مانند به سرقت رفتن گوشی می‌شود.
یکی دیگر از موانع باقی مانده برای جلب کاربران بیش‌تری برای تلفن‌های دارای امکان پرداخت توسعه‌ی شبکه‌ی این سیستم است.


 

 حالا مایکروسافت برای یاهو ناز میکند

 

در حالی که این روزها شرکت Yahoo اعلام کرده به خریده شدن توسط Microsoft تمایل دارد، مدیرعامل غول نرم‌افزاری دنیا آب سرد را روی درخواست مدیران yahoo ریخته است.

 

در حقیقت اواخر هفته گذشته مدیران yahoo اعلام کردند که در صورت پیشنهاد جدیدی برای خرید از سوی Microsoft، به آن پاسخ خواهند داد.

در مقابل اما استیو بالمر مدیرعامل شرکت Microsoft این تقاضای yahoo را رد کرده است.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، بالمرد در این مورد گفت: ما یک پیشنهاد کردیم و بعد از آن پیشنهاد دیگری به yahoo دادیم و این نشان داد که yahoo تمایلی به فروش بخش تجاری خود به ما ندارد. با این اوصاف ما هم منصرف شدیم.»

او همچنین گفته است: «ما علاقه‌ای به بازگشت و بررسی مجدد روند درخواست‌ها نداریم، اما نمی‌دانم چرا آنها این را می‌خواهند. Yahoo در واقع باعث شد تا سهام شرکت ما تا 33دلار برای هر سهم کاهش پیدا کند.» این درحالی است که سهام شرکت yahoo در روز جمعه گذشته با کاهش بیش از 12درصد، با قیمت 25/12دلار برای هر سهم معامله شد. جری یانگ مدیرعامل Yahoo اما هفته گذشته گفت که Microsoft باید شرکت بزرگ و پیشرو Yahoo را بخرد. یانگ در کنفرانسی که روز چهارشنبه گذشته درباره وب 2 برگزار شده بود، گفت: تا امروز هم گفته‌ام که بهترین چیز برای Microsoft، خریدن Yahoo است.» در مقابل بالمر اعلام کرد: «من مطمئنم هنوز فرصت‌هایی برای مشارکت در دنیای موتورهای جست‌وجو برای ما وجود دارد، اما معتقدم که خرید یک شرکت موضوعی مربوط به گذشته است.

هرکسی برای رسیدن به موفقیت نیاز به یک رقیب خوب دارد و ما در حال حاضر فقط می‌خواهیم یک رقیب تجاری خوب داشته باشیم. در همین حال Google و Yahoo هفته گذشته برای همکاری در زمینه تبلیغات آنلاین به توافق نرسیدند. در واقع دلیل عدم توافق آنها به خاطر مخالفت دپارتمان قضایی آمریکا به علت قوانین ضدانحصار است. شرکت Microsoft در روز سی‌ویکم ماه ژانویه پیشنهاد خرید 6/44 میلیارد دلاری را به Yahoo داد. این شرکت اما روز سوم ماه مه بعد از امتناع Yahoo، پیشنهاد خود را پس گرفت.
در حقیقت Microsoft تصمیم به خرید Yahoo برای رقابت جدی‌تر با Google در بازار جست‌وجوی اینترنتی و تبلیغات آنلاین داشت.

 

مردان بیشتر از زنان با تلفن همراه می خوابند

 

بر اساس مطالعات جدید شرکت کانادایی " Ipsos Reid"، مردان بیشتر از زنان در هنگام خوابیدن تلفن همراه را در رختخواب می برند و با گوشی به خواب می روند.

 

سه دهم کاربران کانادایی با تلفن همراه می خوابند ونتایج این مطالعات نشان می دهد 36 درصد مردان و 24 درصد زنان کانادایی در تخت خواب نیز تلفن همراه خود را رها نمی کنند و همواره آن را "به همراه" دارند.
دیگر نتایج عجیب این تحقیق شامل موارد زیر است:
•30 درصد کاربران کانادایی تلفن همراه را با خود به حمام می برند.
•شش درصد آنها گوشی خود را در مراسم نامزدی شان نیز رها نمی کنند.
• پنج درصد کاربران در مراسم کلیسا نیز گوشی خود را به همراه دارند.
• سه درصد کاربران کانادایی حتی در مراسم کفن و دفن نیز تلفن هرماه را رها نمی کنند.
• دو درصد کاربران در اتاق زایمان نیز گوشی خود را با خود می برند.
•34 درصد کاربران این کشور برای پیدا کردن گوشی گم شده خود زباله ها را زیر و رو می کنند.
• 20 درصد کاربران برای نجات تلفن همراه از چاه توالت دست خود را در آن فرو می برند.
• چهار درصد کاربران کانادایی اعلام کرده اند که برای بدست آوردن گوشی خود حاضرند لابلای مدفوع سگ ها را بگردند.
• سه درصد ادعا کردند برای پیدا کردن گوشی خود حتی حاضرند لانه موش ها را جستجو کنند!
 

 

ارایه وویس میل تصویری برای گوشی G1

 

شرکت " PhoneFusion " وویس میل تصویری برای گوشی G1 مجهز به سیستم عامل اندرویید گوگل که به تازگی به بازار آمد، ارایه کرد.

کاربران می توانند با استفاده از این برنامه کاربردی باکس های وویس میل خود را در یک مکان مرکزیت بخشیده و به طور مستقیم در نمایشگر تلفن همراه مشاهده کنند.
مدیر اجرایی PhoneFusion با معرفی این سرویس گفت: سرویس وویس میل تصویری شناخته شده است و با ارایه اولین تلفن همراه اندروئید G1، کاربران کمبود این سرویس را برای آن کاملا احساس می کردند و ارایه آن بی تردید با استقبال کاربران G1 مواجه خواهد شد.

 

دو بازی جدید برای گوشی های مجهز به ویندوزموبایل ارایه شد

 

شرکت های Gesturek Mobile و TiltnTwist با همکاری یکدیگر دو بازی موبایلی جدید برای گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل ارایه دادند.

 

 این دو بازی HyperHamster و Snowboarding TNT هستند که با اکثر گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل سازگار بوده و مختص سن خاصی نیست و برای همه سنین در نظر گرفته شده اند.
در بازی HyperHamster یک موش وجود دارد که با کلیدهای ناوبری روی دستگاه کاملا قابل کنترل است و برای حرکت دادن آن کاربر باید تلفن همراه را تکان دهد.
کاربر می تواند حرکت این موش را تند و یا یواش کند یا از روی موانع بپراند که همه این حرکت با تکان دادن گوشی امکانپذیر است.
Snowboarding TNT نیز از گرافیک 3D با کیفیت بالا برخوردار است و به کاربران امکان می دهد که در 9 دوره از موانع عبور کرده و برای عبور از هر مرحله کاربر می تواند با حرکت سریع مراحل را زودتر به پایان برساند و به بخش نهایی برسد.
 

 

رونمایی رسمی از گوشی نوکیا E63

 

شرکت فنلاندی نوکیا به طور رسمی از گوشی تلفن همراه هوشمند E63 که بسیار شبیه مدل E 71 است ، رونمایی کرد.

 

گوشی E63 سیستم GPS ندارد و دوربین آن بر خلاف E71 که 2/3 مگاپیکسل بود، دو مگاپیکسل است.
از لحاظ اندازه E63 با ابعاد 13× 49×113 میلیمتر ضخیم تر از E71 است و وزن آن 127 گرم می باشد.
این تلفن همراه دارای جک آدیوی 5/3 میلیمتری،
نمایشگر QVGA با اندازه 240×320 پیکسل، سیستم عامل سیمبیان S60، اتصالات WiFi و بلوتوث و رادیوی FM از قابلیت های دیگر این تلفن همراه است.
این تلفن همراه با رنگ های قرمز یاقوتی و آبی دریایی و با قیمت 199 یورو بدون در نظر گرفتن مالیات عرضه می شود.

 

گوگل قابلیت جستجوی صوتی را به آیفون اضافه کرد

 

آیفون همچنان خبرساز است. امروز گوگل نرم افزار جدیدی را معرفی کرد که میتواند تحولی مهم در دنیای تلفن های همراه محسوب شود و آن «جستجوی صوتی» است. این نرم افزار که احتمالا از امروز، جمعه از طریق فروشگاه iTune به صورت رایگان در دسترس کاربران آیفون خواهد بود به افراد اجازه خواهد داد که به صورت صوتی به جستجو در گوگل بپردازند.

برای مثال میتوان گوشی را برداشت و پرسید که : "ارتفاع کوه اورست چقدر است؟" و نتیجه را روی گوشی دید. میتوانید بپرسید "نزدیک ترین قهوه فروشی «استارباک» کجاست؟" آیفون از طریق GPS محل شما را میداند. سوال شما هم به سرور های گوگل منتقل میشود و در آنجا تحلیل شده و بر روی سرویس نقشه گوگل فورا آدرس نزدیک ترین قهوه فروشی به شما نشان داده می شود.

به گفته نیویورک تایمز نتایج جستجو طی چند ثانیه نشان داده می شوند. و مهندسین گوگل مدت های زیادی بر روی این موضوع کار کرده اند که این سیستم به راحتی قادر به تشخیص کلمات و عبارات گفته شده باشد. هرچند که این سیستم هنوز بدون خطا نیست و گاهی اوقات نتایج بی ربطی نشان می دهد اما آنقدر خوب هست که به صورت روزمره استفاده شود و خیلی ها را از دست تایپ کردن راحت کند.

فکرش را بکنید در امکان جدید در واقع شما با کامپیوتر گوگل حرف میزنید و آن کامپیوتر حرف شما را می فهمد. «راج رادی» یک محقق در زمینه هوش مصنوعی که مدت ها بر روی پروژه های تشخیص صدا کار کرده است میگوید: برتری گوگل در این است که این امکان را دارد که حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره و تحلیل کند. بنابراین کیفیت این سرویس هر چه باشد طی سه تا شش ماه آینده به شدت بهبود خواهد یافت.

این سیستم در حال حاضر فقط بر روی آیفون کار میکند اما گوگل گفته است که در آینده آن را برای گوشی های دیگر هم آماده خواهد کرد.

البته حتما توجه دارید که باید با گوگل به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر هم زمانی برسد که سیستم تشخیص صدای گوگل زبان فارسی را بفهمد باید ابتدا به اینترنت پرسرعت بر روی موبایل خود دسترسی داشته باشید. بنابراین اگر در ایران زندگی می کنید فعلا باید مثل ما حرص بخورید.
 

ãäÈÚ: äÇÑäÌی

 

ارایه سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین های تلفن همراه توسط سونی

همین هفته پیش بود که شرکت سونی اریکسون پیش بینی کرد تا سال 2012 گوشی های موبایل دارای دوربین موبایل 12 تا 20 مگاپیکسلی خواهند بود و با کیفیت HD فیلم برداری خواهند کرد. اما مثل اینکه قرار نیست که تا چهار سال دیگر صبر کنید. چون هنوز یک هفته نگذشته است که امروز شرکت سونی CMOS 12 مگاپیکسلی خود را برای دوربین های تلفن همراه عرضه کرد. بنابراین به احتمال زیاد طی چند ماه آینده باید منتظر گوشی های سونی اریکسون با دوربین 12 مگاپیکسلی باشیم.

 

ãäÈÚ: äÇÑäÌی

 

 

25 گیگابایت در 70 ثانیه با USB 3.0

 

مایکروسافت اعلام کرده که مشخصات فنی کامل این تکنولوژی را در 17 نوامبر (تنها 4 روز دیگر) طی کنفرانس توسعه دهندگان SuperSpeed USB در سن جوزف معرفی خواهد کرد. قرار است USB 3.0 با سرعتی ده برابر USB 2.0 در سال 2009 یا 2010 به بازار عرضه گردد.

 USB 3.0 با سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه سلطان بی رقیب دنیای USB خواهد بود؛ و بهترین بخش این تکنولوژی، هم خوانی آن با تجهیزات 1.1 USB و USB 2.0 است.

رئیس واحد تجارت چیپست شرکت AMD می گوید:«در آینده تجهیزات کامپیوتری و مصرف کنندگان به طور روز افزون نیازمند افزایش کیفیت تصاویر و پهنای باند خواهند بود. سبک زندگی آینده آکنده از رسانه های HD و صدای دجیتال، نیازمند ابزار انتقال اطلاعات سریع و جهان شمول خواهد بود. USB 3.0 پاسخی به نیاز پلتفرم PC به چنین پهنای باندی است.»



برای پی بردن به کارایی USB 3.0 تنها کافی است نگاهی به تفاوت زمانی کپی یک فیلم HD با حجم 25 گیگابایت توسط انواع مختلف USB بیاندازید:

با USB 1.1 حدود 9.3 ساعت

با USB 2.0 حدود 14 دقیقه

با USB 3.0 حدود 70 ثانیه

ãäÈÚ: äÇÑäÌی

 

برنامه ای با قابلیت خارج کردن فایلهای پشتیبان iPhone از حالت فشرده

 

مسلما بوجود آوردن فایلهای پشتیبان از داده های iPhone و iPhone3G در iTunes راحت و آسان است

 

اما این فایلهای پشتیبان از بازدهی بیشتری برخوردارند که بتوان آنها را جهت مشاهده در کامپیوتر، کاملا از حالت فشرده خارج ساخت. بدین منظور می توان از برنامه iPhone Backup Extractor که تحت سیستم عامل Mac OS X Leopard عمل می کند استفاده کرد. این برنامه توسط کمپانی سازنده اپراتور Mac با نام Pádraig ساخته شده است.iPhone Backup Extractor فایلهای پشتیبان iPhone را بدون دردسرهای استفاده ازخط فرمان از حالت فشرده خارج نموده و تجزیه و تحلیل می کند.

برای مشاهده اینکه فایلهای پشتیبان iPhone پس از خارج شدن از حالت فشرده توسط این برنامه به چه صورتی در خواهند آمد، به اینجا مراجعه کنید.
 

 

کریسمس امسال همراه با گوشی های طلایی کمپانی LG

 

کمپانی LG قصددارد برای کریسمس ورژن های طلایی رنگ از مشهورترین گوشی های خود با نام LG KF300 Wine، LG KF755 Secret و LG KF510 را عرضه نماید

 


همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، این گوشی ها به نوعی درجه یک به نظر می آیند. البته نمی دانیم رنگ طلایی چه تأثیری بر قیمت این محصولات خواهد گذاشت. اما در هر حال در ویژگیهای آنها تغییری به وجود نخواهد آمد.

رنگ طلایی برای زمان کریسمس که فصل هدیه دادن محسوب می شود، فریبنده و جذاب خواهد بود. هنوز در مورد زمان دقیق عرضه این ورژنهای طلایی خبری در دست نیست.
 

 

گوشی مرموز و مفهومی کمپانی نوکیا

 

طراحی با نام Heikki Juvonen در طراحی این گوشی مفهومی که قرار است بر روی آن کار کند...

 

 از فناوری ایمنی(ارگونومیک) کار با گوشی تلفن همراه بهره گرفته است. گفته می شود این گوشی علیرغم وزنی که دارد در دست کاملا در حالت موازنه و تعادل قرار می گیرد.

از آنجاکه نوکیا قرار نیست به این زودی ها این محصول را معرفی و عرضه نماید، جزئیاتی در رابطه با آن وجود ندارد.

 

Claritylife C900؛ گوشی برای پدر بزرگها و مادربزرگها

 

امروزه گوشی های تلفن همراه مورد استفاده کاربرانی با سنین مختلف قرار می گیرند، اما Claritylife C900 گوشی است مخصوص پدربزرگها و مادربزرگها

 

این گوشی ساخت کمپانی Clarity of Plantronics بوده و قیمت آن در آمریکا 269.99 دلار می باشد. این محصول هم اکنون به صورت آن لاین موجود است و فقط با ورژن GMS کار می کند.

Claritylife C900 به دلایل زیر برای افراد سالخورده طراحی شده است:

· تقویت صدا- در این گوشی صدا تا بیش از 20 دسیبل تقویت می شود.

· 4 دکمه چهارجهته بزرگ

· یک دکمه One-touch در قسمت پشتی گوشی جهت تماس با اورژانس

· صفحه نمایشی با نور زمینه روشن دارای نوشته های درشت

· سیستم پیام رسانی متنی

· دیودهای نوری به رنگ نارنجی که هنگام رسیدن تماس های دریافتی شروع به چشمک زدن می کنند.

· چراغ قوه
 

 

معرفی گوشی جدید LG KC560

 

GSM : KC560 نام گوشی جدید کمپانی LG است، که ورژن ارتقا یافته گوشی قبل از خود یعنی KG550 به شمار می آید

 

یکی از ویژگیهایی که باعث می شود این گوشی عجیب و غریب به نظر برسد، وجود دیودهای رنگی است که زیر گوشی قرار گرفته اند. هنگام برقراری تماسهای دریافتی، این دیودهای نوری شروع به چشمک زدن می کنند. به علاوه این نورها هنگام پخش موزیک در گوشی نیز هماهنگ با آن موزیک چشمک می زنند. این ویژگی را نمی توان ویژگی مفید و سودمند به شمار آورد، بنابراین به آن تنها به عنوان یکی از مشخصه های ظاهری نگاه کنید.
مشخصه های فنی این گوشی عبارتند از: صفحه نمایش 2.4 اینچی TFT، دوربین 3.2 مگاپیکسلی دارای فلاش، رادیوی FM قابلیت اتصال بلوتوث، USB، دارای قطعه کارتmicroSD. در خصوص قیمت و تاریخ عرضه این محصول هنوز خبری در دست نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
گروه اکسیر سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.ex1r.com

با سلام.

وبلاگ جالب و پرمحتواییی دارید . تبریک میگم . خوشحال میشیم از وبسایت ما هم دیدن کنید.

ما در وبسایت خود با برنامه های نظیر اسپمر رایگان رومها ، اموزش تخصصی هک ایدی و سایت ، سورسهای کمیاب و درخواستی شما ، مقالات جالب و ... منتظر شما هستیم.

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد