تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مخرب‌ترین حملات هفته گذشته

مخرب‌ترین حملات هفته گذشته

 

در تازه ترین گزارش منتشر شده توسط PandaLabs، آزمایشگاه های امنیتی پاندا، ابزار مخرب Shark2 و کرم های رایانه ای Addon.B و MSNPoopy.A، بعنوان جدیدترین و مهمترین ابزار حملات مخرب رایانه ای در هفته گذشته معرفی شده اند.


اساس این گزارش، Shark2، ابزار ساده ای برای ساخت تروژان های جدید و یا ایجاد تغییرات دلخواه در آنها، که به صورت کاملاً مخفیانه بین خرابکاران و مجرمان اینترنتی رد و بدل می شد، در هفته گذشته شناسایی و کشف شد.
سادگی کاربرد و قابلیت دسترسی عمومی به این ابزار، موجب شد که کاربران اینترنت در سرتاسر جهان، براحتی در معرض نفوذهای غیر مجاز و سرقت اطلاعات محرمانه قرار بگیرند.

علاوه بر این، تروژان های ساخته شده توسط Shark2، قادر به فعال کردن وب کم ها و مشاهده فعالیت های خصوصی کاربر، تعریف سرورهای مورد اتصال، تنظیم خودکار برای فعالیت مجدد در هر بار راه اندازی سیستم، ایجاد اختلال در هنگام اجرای فایل ها و نیز غیرفعال کردن بسیاری از عملکردهای ضروری در سیستم می باشند.

این تروژان ها به محض نفوذ در رایانه، به یک سرور از پیش تعریف شده متصل گردیده و به خرابکاران اینترنتی امکان می دهند تا اعمال مخرب خود را برنامه ریزی و اجرا کنند. اجرای فرامین و دستورات خرابکارانه برای سرقت اطلاعات حساس و محرمانه، تغییر رجیستری ویندوز و فایل میزبان برای هدایت کاربران مورد حمله به وب سایت های مخرب،‌ مشاهده و ضبط تصویر،‌ صدا و حتی کلیدهای فشرده شده بر روی صفحه کلید، تنها بخشی از فعالیت های خرابکارانه کدهای ساخته شده توسط Shark2 می باشد.

بنا بر گزارش پاندا، بدافزار جدید و مهم دیگر در هفته گذشته با عنوان Addon.B، یک کرم رایانه ای ست که با ارسال یک فایل فشرده با پسوند .zip و با عنوان Foto_celular به کاربران برنامه های چت، منتشر می گردد.

با کلیک کاربر بر روی این فایل، Addon.B تحت عنوان Foto_celular. scr در کلیه درایوهای دیسک سخت رایانه کپی می شود و در هنگام برقراری اتصال به اینترنت، فابل های مخرب دیگری را نیز در سیستم داونلود کرده و خود را نیز بروز رسانی می کند.

اما کد جدید و مهم دیگری که با عنوان MSNPoopy.A در هفته گذشته ردیابی و کشف شد، یک کرم رایانه ای ست که از طریق برنامه MSN Messenger منتشر می شود. این کرم با نمایش جملاتی در خصوص ارائه عکس ها و تصاویری از ارسال کننده خود به کاربر و تحریک وی به کلیک بر روی آنها،‌ رایانه ها را آلوده کرده و به فعالیت های تخریبی خود می پردازد.
این کد مخرب، با یافتن کلیه آدرس های پستی در رایانه مورد حمله،‌ خود را به این آدرس ها نیز ارسال کرده و قادر است از طریق سایر برنامه های چت نیز آنها را آلوده سازد.
استفاده از برنامه های چت به سبب استفاده گسترده و پی در پی در بین کاربران اینترنت به یکی از بهترین و ساده ترین راه های نفوذ و اجرای حملات مخرب در رایانه ها تبدیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد