تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

سال 2007 در یک نگاه؛ مایکروسافت

سال 2007 در یک نگاه؛ مایکروسافت

مایکروسافت به دنبال شگفتی‌اش


 

یک بیل‌بورد غول‌پیکر ساخته شده از انسان در یک صبح سرد زمستانی، پایان بخش انتظار طولانی همه برای انتشار آخرین نسخه از محصولات اصلی مایکروسافت، ویندوز ویستا و آفیس 2007، بود.
?شگفتی حالا آغاز می‌شود.? این شعار مایکروسافت برای عرضه ویندوز ویستا بود؛ اگرچه واکنش کاربران طوری بود که فکر نمی‌کنیم کسی بتواند آن را شگفتی بنامد. نظرات کارشناسان در مورد ویستا چندان تحسین‌آمیز نبود و تقاضای کاربران برای خرید آن را هم باید هم در بهترین حالت، متوسط دانست.
این استقبال سرد باعث شد که بسیاری از سازندگان رایانه به استفاده دوباره از XP در محصولات خود روی بیاورند و تعدادی دیگر هم در کنار ویستا یک دیسک اضافی حاوی XP قرار دادند. مایکروسافت مجبور شد به شرکت‌های بزرگ سازنده رایانه اجازه بدهد که برای مدتی طولانی‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه به فروش XP ادامه دهند.
 

 

مایکروسافت از منظر تجاری هم در تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده خود ناکام ماند چون فروش ویستا به زحمت به فروش XP در سال اول عرضه‌اش رسید. مایکروسافت در ابتدا امیدوار بود نرخ مهاجرت کاربران به ویستا دو برابر نرخ مهاجرت کاربران به XP باشد.
اما در مورد مجموعه خدماتی که خود مایکروسافت آنها را ?ویندوز لایو? می‌نامد، هم چند خبر وجود دارد. نسخه جدید هات‌میل مایکروسافت که سال‌ها در مرحله ساخت به سر می‌برد بالأخره در سال 2007 عرضه شد. مایکروسافت قسمت اعظم سال 2006 را صرف عرضه خدمات تحت وب گوناگون و گسسته‌ کرد‌ تا ببیند که کاربران به کدام خدمات تمایل نشان می‌دهند. سرانجام در سال 2007 مایکروسافت مشغول یکپارچه کردن این خدمات شد.
مایکروسافت همچنین در سال 2007 قسمتی از برنامه‌های بلندمدت خود برای فراهم کردن امکان نوشتن برنامه‌های کاربردی روی پلتفرم‌اش را افشا کرد. هدف از این برنامه‌‌های بلندمدت این است که برنامه‌نویسان بتوانند برنامه‌های کاربردی تحت وب خود را با استفاده از انباره ذخیره‌سازی آنلاین و با فناوری‌های مختلف مایکروسافت بسازند.
اما یک مجموعه از برنامه‌های کاربردی و خدمات تحت وب جدید هم وجود دارد که مایکروسافت آن را ?آفیس لایو? می‌نامد. در این زمینه مایکروسافت از ماه دسامبر خدماتش را از محدوده شرکت‌های کوچک فراتر برد و ?آفیس لایو وُرک‌اِسپیس? را به صورت عمومی عرضه کرد.
آفیس لایو وُرک‌اِسپیس امکان مشاهده، ذخیره‌سازی، و به اشتراک‌گذاری اسناد آفیس را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید این خدمات شامل امکان ویرایش یا ساخت اسناد آفیس نمی‌شود. مایکروسافت امیدوار است که شما برای انجام این کارها مجموعه آفیس را به قیمت 250 تا 500 دلار تهیه کنید.
مایکروسافت در سال 2007 فقط به جست‌وجوی راه‌های جدید برای انتقال محصولات فعلی‌اش به محیط‌ آنلاین بسنده نکرد و به حیطه‌های جدید هم سرک کشید. در ماه می سال 2007 مایکروسافت از تلاش‌هایش در زمینه محاسبات سطحی (Surface Computing) پرده برداشت؛ محصولی که مایکروسافت چند سال در نهایت رازداری روی آن کار می‌کرده است.
در زمینه محاسبات تجاری، مایکروسافت به حرکتش به سوی خدمات تلفنی ادامه داد. در ماه اکتبر شاهد عرضه محصولی به نام آفیس کامیونیکیشن‌سرور از سوی مایکروسافت بودیم. این محصول باعث رو در رو قرار گرفتن مایکروسافت و سیسکو در بازار محصولات ارتباطی یکپارچه شد.
در سال 2007 مایکروسافت چند خرید عمده هم انجام داد. مایکروسافت در ماه مارس سال 2007 شرکت Tellme Networks را خرید. بعد از انجام این خرید بود که مایکروسافت بزرگترین خرید تاریخ خودش را انجام داد و برای شرکت aQuantive حدود 6 میلیارد دلار پرداخت کرد. aQuantive یک شرکت فعال در زمینه تبلیغات آنلاین بود که تا زمان اعلام خریداری شدن توسط مایکروسافت افراد غیرمتخصص هیچ شناختی درباره‌اش نداشتند. در اواخر سال هم مایکروسافت در رقابت با گوگل بر سر خرید درصدی از سهام فیس‌بوک به پیروزی رسید.
در طول سال مایکروسافت به بستن قرارداد با جوامع اپن‌سورس ? از جمله سامسونگ، فوجی زیراکس، و توربو لینوکس- ادامه داد؛ اگرچه با اصرار بر اینکه لینوکس 235 حق اختراع انحصاری مایکروسافت را زیر پا گذاشته، دردسرهای زیادی هم برای آنها ایجاد کرد.
قرارداد تبلیغاتی با ویاکام نیز از دیگر کارهای مایکروسافت در زمینه تبلیغات بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد