تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

سال 2007 در یک نگاه؛ اپل

سال 2007 در یک نگاه؛ اپل

آی‌فون همه چشم‌ها را خیره کرد

در سال 2007 اپل چند حرکت متهورانه انجام داد و نشان داد که یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های دنیای فناوری و رسانه است.
با فرض اینکه همین امروز از مریخ بر روی زمین فرود نیامده باشید، بدون شک دست‌کم توصیف آی‌فون را شنیده‌اید. اولین تلاش اپل در زمینه وارد شدن به بازار بزرگ تولید گوشی موبایل در سال 2007 با توجه بی‌نظیر رسانه‌ها و علاقه‌مندان به فناوری مواجه شد.
آی‌فون در ژانویه سال 2007 معرفی شد و در یک شب تابستانی در معرض فروش به صف‌های طولانی مصرف‌کنندگان مشتاق قرار گرفت. سی‌نت هم مثل تمام سایت‌های خبری دیگر در آن شب حاضر بود و خبر تهیه می‌کرد.
تا ماه سپتامبر، اپل بیش از 1.5 میلیون آی‌فون در آمریکا فروخته بود و آن را در انگلستان، آلمان، و فرانسه نیز عرضه کرد.
 

البته همه چیز هم بدون دردسر پیش نرفت. اول مسئله کاهش قیمت 200 دلاری آی‌فون پیش آمد که باعث رنجش بسیاری از کاربران اپل شد. بعد از‌ آن هم عملکرد گستاخانه اپل در از کار انداختن آی‌فون کاربرانی که آن را هک کرده بودند با انتقادهای سختی مواجه شد.
ولی بدون شک آی‌فون باعث شد که صنعت ساخت گوشی موبایل درک کند که اپل با استفاده از طراحی و واسط کاربری، موفق شده نظر تمام مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان را جلب کند. این مسئله سازندگان بزرگی مثل نوکیا و سامسونگ را متوجه کرد که باید به سادگی کاربرد و زیبایی محصولاتشان بیشتر توجه کنند.
اما سال 2007 برای اپل فقط در آ‌ی‌فون خلاصه نشد. اپل در ماه سپتامبر کل مجموعه آی‌پادهایش را نیز روزآمد کرد، از واسط کاربری آی‌فون در آی‌پاد جدیدش استفاده کرد، و آی‌پاد نانو را برای نمایش ویدیو بهینه کرد. آی‌پاد بعد از شش سال از اولین عرضه‌اش جایگاه خود را به عنوان موفق‌ترین محصول تاریخ این شرکت حفظ کرده و آمار فروش‌اش تا این لحظه نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
اپل شاهد محبوبیت و موفقیت روزافزون رایانه‌های شخصی ‌مک هم بود. فروش لپ‌تاپ‌های اپل در نتیجه استقبال کلی کاربران از لپ‌تاپ‌ها خوب بود ولی اپل هیچ تلاشی برای روزآمد کردن مک‌بوک و مک‌بوک‌پرو انجام نداد. بزرگ‌ترین تحول در رایانه‌های مک مربوط می‌شود به آی‌مک جدید که اپل در ماه آگوست معرفی کرد. آی‌مک جدید طراحی نقره‌ای و سیاه‌رنگی داشت که شبیه به مک‌بوک و مک‌بوک‌پرو بود.
سپس به نسخه جدید سیستم‌عامل Mac OSX می‌رسیم که به خاطر آی‌فون عرضه‌اش شش ماه به تعویق افتاد. لِپِرد، ششمین نسخه از سیستم‌عامل Mac OSX در روز اول عرضه‌اش 2 میلیون نسخه فروش کرد. این رقم چیزی در حدود 9 درصدِ تعداد کل رایانه‌هایی است که در دنیا بر اساس سیستم‌عامل Mac OSX کار می‌کنند؛ رقمی شگفت‌انگیز برای نسخه‌ای جدید از یک سیستم‌عامل. اگرچه تعدادی از کاربران از اشکالات نسخه ابتدایی لپرد ابزار نارضایتی می‌کردند، اما بعد از عرضه نسخه 10.5.1 مشکلات حل شدند.
حالا که سال 2007 به پایان رسیده، مشخص است که مشکل‌دارترین بخش کسب‌وکار اپل فروشگاه الکترونیکی آی‌تیونز است. این فروشگاه در سال 2007 با چنان رقابت شدیدی رو ‌به رو شد که تا به حال نظیر نداشته است.
در سال 2007 آمازون فروشگاه موسیقی مخصوص به خودش را افتتاح کرد و بسیاری از استودیوهای بزرگ مثل NBC هم اعلام کردند که میل دارند کنترل برنامه‌های خود را خودشان در دست داشته باشند. البته هنوز هم آی‌تیونز انتخاب اول هر کاربر برای یافتن موسیقی و برنامه‌های تلویزیونی به صورت آنلاین است؛ ولی در سال 2008 اپل برای حفظ این جایگاه باید تلاش زیادی انجام بدهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد