تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

لوگوی گوگل برای گرامیداشت پنجاهمین سال «لِگو»

چه کسی آن مکعب‌های پلاستیکی رنگین در هم فرورونده را فراموش کرده است؟!

 LEGO.jpg

امسال پنجاه سال از زمانی که نخستین بار کودکان دنیا با این بازی آشنا شدند، می‌گذرد و گوگل به همین مناسبت ۵ روز قبل لوگوی اختصاصی برای آجرهای «لگو»، درست کرده است:

 lego08.gif

لگو، شرکتی که این آجرهای دوست‌داشتنی را نخستین بار به صورت مدرن و امروزی درست کرد، در سال 1932 به وسیله یک نجار دانمارکی به نام «اوله کیرک کریستیانسن» بنا نهاده شد. Lego برگرفته از واژه دانمارکی leg godt است که «خوب بازی کردن» معنی می‌دهد. این کلمه به معنای گردهم آوری و جفت کردن هم است.
ایده ساختن قطعات و مکعب مستطیل‌هایی که با در هم فرو رفتن آنها بتوان چیز جدیدی درست کرد، تازه نبود. از قرن نوزدهم قطعات چوبی تولید می شدند که همین کار را انجام می‌دادند. اما تنها پسر کریستیانسن بزرگ بود که توانست پتانسیل لگو را در بازار پیشبینی کند. او توانست مشکلات فنی تولید لگو را حل کند و ماده مناسب برای تولید آنها بیابد و سرانجام در 28 ژانویه سال 1958 حق انحصاری تولید آنها را ثبت کند.
قطعات لگو با دقت زیادی و با خطایی در حد کمتر از 2 میکرومتر تولید می‌شوند، طوری که لگوهایی که تولید شده در سال 1963 می توانند با لگویی که امسال تولید شده، جفت شوند و از هر یک میلیون لگو، تنها 18 عدد استاندارد لازم را ندارند.
از سال 1963 به بعد، لگوها از ماده‌ای به نام
ABS یا acrylonitrile butadiene styrene تولید می‌شوند.
هر سال 20 میلیارد آجر لگو ساخته می‌شود، به عبارت دیگر به هر یک ساکنان 6 میلاردی کره زمین، می‌تواند 62 عدد آجر لگو برسد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد