تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مایکروسافت به طور رسمی خواستار خرید یاهو به مبلغ 44.6میلیارد دلا

خبر داغ عصر جمعه، بی‌شک پیشنهاد جالب و وسوسه‌برانگیز مایکروسافت برای خرید یاهو است که در سایت شرکت مایکروسافت هم منعکس شده است. مایکروسافت قصد دارد سهام شرکت یاهو را با مبلغ 31 دلار بابت هر سهم و با صرف هزینه کلی 44.6 میلیارد دلار بخرد.

ارزش هر سهم یاهو روز پنجشنبه 19.18 دلار بود و به این ترتیب پیشنهاد مایکروسافت به میزان 62 درصد بیشتر از ارزش سهام یاهو است.

اگر معامله به انجام برسد، این خرید نقطه عطفی در میدان رقابت شرکت‌های بزرگ اینترنتی خواهد بود، جایی که یاهو و مایکروسافت جدل سختی با گوگل دارند و هر روز عرصه بیشتر از روز پیش بر آنها تنگ می‌شود.

مایکروسافت عقیده دارد که ادغام دو شرکت بر توانایی‌های آنها خواهد افزود و هر سال موجب صرفه‌جویی قابل توجهی به میزان یک میلیارد دلار خواهد شد، غول نرم‌افزاری جهان همچنین گفته است که بعد از ادغام، از کارکنان هر دو شرکت استفاده خواهد شد.

  yahooograve.531.jpg

استیو بالمر -مدیر اجرایی مایکروسافت- در این باره گفته است: ?ما احترام زیادی برای یاهو قائل هستیم، ما با همراهی هم می‌توانیم راه‌حل‌های مهیجی برای مشتریان، منتشرکنندگان و آگهی‌دهنده‌ها ارائه کنیم و موقعیت رقابتی بهتری در بازار سرویس‌های آنلاین داشته باشیم. ادغام ما ارزش ممتازی به سهامداران ما خواهد داد و امکان انتخاب و نوآوری بهتری را نصیب مشتریان و شرکای تجاری‌مان خواهد داد.?

یاهو و مایکروسافت علیرغم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در سال‌های اخیر، شاهد توسعه نفوذ گوگل در زمینه جستجوی اینترنتی و همچنین بازار سودآور تبلیغات آنلاین بوده‌اند.

جری یانگ -رئیس جدید یاهو- که در تابستان بعد از ناخرسندی سهامداران یاهو به قدرت رسید، در ماه‌های اخیر تلاش بسیاری برای ارتقای موقعیت یاهو کرده است، ولی سرمایه‌گذاران یاهو همچنان شاکی هستند و شاهد رکود سهام یاهو بوده‌اند. اوایل همین هفته یاهو برای کاهش هزینه‌های خود، خبر از وجود طرحی برای اخراج هزار کارمند خود داد.

خبر خرید یاهو به وسیله مایکروسافت، نخستین بار نیست که منتشر می‌شود. پیش از این در می 2007 هم شایعاتی مشابه به گوش می‌رسید، اما این بار مایکروسافت به صورت رسمی پیشنهاد خود را مطرح کرده است.

هنوز معلوم نیست که هیئت مدیره یاهو چه پاسخی به مایکروسافت خواهد داد و فعلا مسئولان یاهو، به این اکتفا کرده‌اند که بگویند پیشنهاد را دریافت کرده‌اند و آن را بادقت مورد بررسی قرار خواهند داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد