تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

رایانه‌های شخصی، به عنوان شخصیت برجسته سال انتخاب شدند!

26 دسامبر سال 1982: رایانه‌های شخصی، به عنوان شخصیت برجسته سال انتخاب شدند!

سنت انتخاب یک فرد به عنوان مرد سال از سوی مجله تایم از سال 1927، شروع شد، در این سال، چارلز لیندبرگ به عنوان مرد سال انتخاب شد.
انتخاب کاربران محتواساز اینترنت به عنوان شخصیت سال در سال گذشته، انتخاب هوشمندانه و جالبی بود. اما خوب است بدانید که دو بار هم، اجسام بی‌جان از سوی نویسندگان تایم، به عنوان شخصیت سال انتخاب شده‌اند.
در سال 1982، رایانه‌های شخصی مرد، یا بهتر بگویم ماشین برگزیده سال شدند. در سال 1988، کره زمین، عنوان شخصیت برگزیده سال را از آن خود کرد.
مقاله آن زمان تایم که خبر از انتخاب رایانه‌های شخصی می‌داد، نشان‌دهنده آگاهی نویسندگان تایم از توان رایانه‌های شخصی در حیات مدرن انسان‌ها می‌داد. در سال 1983، 80 درصد آمریکایی‌های انتظار داشتند که در آینده نزدیک کامپیوترها مانند دستگاه‌های تلویزیون و ماشین‌های ظرفشویی مبدل به لوازم عادی خانه‌ها شوند.

 1101830103_4002.jpg

رایانه‌های ابتدایی سال 1982 می توانستند کارهایی چشمگیری انجام دهند، کارهایی که پیش از آن تنها از عهده پردازنده‌های بزرگ ادارات و شرکت‌ها برمی‌آمد. با رواج تراشه‌های سیلیکونی، اندازه کامپیوترها بسیار کوچک شد و آنها به خانه‌ها راه یافتند.
در سال 1980، 724 هزار رایانه شخصی در امریکا فروخته شد. سال بعد فروش به 1.4 میلیون دستگاه رسید و در سال 1982 فروش مجددا دو برابر شد.
در سال 1982 کامپیوتر توانست رقبای انسانی قدرتمندی مانند رونالد ریگان و مارگارت تاچر را شکست دهد و ماشین برتر سال شود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد