تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

مراقب فیلم‌های آنلاین باشید

متخصصان امنیت اینترنت روز گذشته اعلام کرده‌اند که فیلم‌های ویدیویی و موزیک‌های آنلاین به دلیل سهم بسیار مهم در اینترنت و نقش اساسی که در زندگی آنلاین امروزی دارند، راه جدیدی برای دست‌رسی هکرها برای رسیدن به اهداف‌شان و حمله به کاربران هستند.

کدهای مشکل آفرین پنهان شده می‌توانند به وسیله‌ی فیلم‌های ویدیویی به کامپیوتر کاربران منتقل شوند و یا با داونلود کردن از وب سایت‌هایی مانند YouTube و یا به وسیله‌ی موسیقی‌های وب سایت‌های اجتماعی مانند MySpace به کامپیوترهای کاربران منتقل شوند.

احتمال بروز چنین حمله‌هایی بسیار زیاد است. به عنوان مثال هنگامی که کاربری در صفحه‌های وب سایت MySpace وارد می‌شود، موزیک برای آن اجرا می‌شود و کاربر نمی‌تواند پخش موزیک را متوقف کند. بر این اساس ممکن است نرم‌افزار جاسوسی وارد کامپیوتر کاربر گردد.

متخصصان امنیتی شرکت Black Hat در این زمینه گفته‌اند که رواج محتوایی که کاربران خود تهیه می‌کنند، یکی از ویژگی‌های Web 2.0 امروزه است که شرایط را برای حمله‌های آنلاین فراهم می‌سازد.

در Web 2.0 کاربران می‌توانند محتوی را کنترل کنند.
هنگامی که کاربران شبکه‌ی عظیمی که از دوستان آنان تشکیل شده را در اینترنت ایجاد می‌کنند، آنان ناگزیر هستند به افراد اعتماد کرده و چنین فرض کنند که هر فرد دقیقا همان است که ادعا می‌کند و محتوی همان است که در ظاهر نشان می‌دهد. اما به باور کارشناسان اعتماد همان چیزی‌ست که هکرها از آن سوءاستفاده می‌کنند.

فیلم‌های ویدیویی یا صوتی حامل کدهای مشکل آفرین می‌‌تواند خیلی سریع به کامپیوتر کاربران منتقل گردد و با برنامه‌های مکانیزه‌یی به تمامی اعضای وب سایت ارسال گردد.

کارشناسان امنیتی پیوسته به کاربران هشدار می‌دهند که خود را با نرم‌افزارهایی که برای حفاظت از اطلاعات آنان تهیه می‌شود، مجهز ساخته و از خطرهایی که در اینترنت در کمین آنان است، آگاه باشند.

کاربران باید این موضوع را ذهن داشته باشند که در میان وب سایت‌های برخی کشورها مانند روسیه وب سایت‌هایی وجود دارد که به دست مجرمان اینترنتی ایجاد شده و دامی برای کاربران هستند. به طور معمول این وب سایت‌ها با موضوع مسایل غیر اخلاقی بوده و هدف آنها تنها یک چیز است، انتقال ویروس‌ها به صورت پنهانی به کامپیوتر کاربران.

متخصصان امنیت اینترنت هم‌چنین به کاربران گفته‌اند که در وب سایت‌های بخت آزمایی و وب سایت‌های مسایل نامشروع، احتمال وجود ویروس و انتقال آنها به کامپیوتر کاربران بیشتر از دیگر وب سایت‌هاست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد