تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

ترفندها

نمایش دادن پسوند فایل ها در XP

در حالت عادی، ویندوز تنها نام فایل را حک می کند. شما می توانید به راحتی ویندوز را وادار کنید که پسوند فایل را نیز نمایش دهد. برای این کار به این ترتیب عمل کنید:
1- از کنترل پنل یا از منوی
Tools در My Computer گزینه ی Folder Option را انتخاب کنید.
2- به زبانه
View بروید و علامت مربع Hide Wxtensions را بردارید.
3-
OK را فشار دهید.
نکته: توجه داشته باشید که در صورت
Rename این حالت، باید پسوند آن را نیز تایپ کنید.

بازسازی محیط Word

گاهی اوقات آنقدر با منوهای موجود در
Word بازی می کنید که برخی از آنها مفقود می شوند و دیگر نمی توانید حتی از طریق ستینگ هم آن را بازگردانید. برای به دست آوردن تمام Defaultهای ورد می توانید از این ترفند استفاده کنید تا همه چیز را مانند روز اول دربیاورید. ابتدا با تایپ Regedit روی Run در منوی استارت رجیستری سیستم را بالا بیاورید و به سراغ کندوی بزرگ HKEY - CURRENT- USER بروید. داخل آن شاخه ای به نام Software است که با کلیک روی آن می توانید به سراغ زیرشاخه Microsoft بروید و داخل آن نیز Office را پیدا کنید. حالا بسته به نسخه آفیس باید به سراغ زیرشاخه بعدی بروید. اگر آفیس 2000دارید، باید زیرشاخه 9.0را ببینید و اگر آفیس xpدارید، باید زیرشاخه 10.0را مشاهده کنید. سپس زیرشاخه Word داخل آنها را بیابید و با زدن موس روی آن زیرشاخه موردنظر یعنی Data را می بینید. حالا باید این زیرشاخه را Selectکرده و سمت راست موس را روی این زیرشاخه زده و Rename را انتخاب کنید. حالا برای این فولدر یک نام جدید مثلا Old Data را بگذارید و بعد enter را بزنید. سپس یک بار سیستم را خاموش و روشن کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

HKEY-CURRENT-USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word\Data

تغییرات در Office Asistant

همه با دستیار آفیس مایکروسافت (به شکل گیره کاغذ و سگ و گربه و...) آشنا هستید. شما مى‏توانید آنرا کاملاً حذف کنید و یا اینکه در عملیات آن تغییراتى ایجاد کنید. براى حذف کامل آن به آدرس‏

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Office

در رجیسترى ویندوز بروید. بعد از بازکردن این شاخه یکى از شاخه‏هاى 8.0، 9.0 و 10 را باز کنید (این شماره‏ها به نسخه آفیس شما بستگى دارد، شماره
OfficeXP، 10 است) و در آنجا شاخه Common>Asistant را باز کنید. دایرکتورى Asistant را پاک کنید. در این صورت دستیار آفیس به کلى از بین مى‏رود. براى تغییرات در آن یک Dword value ایجاد کنید و براى عملیات زیر کارهاى مربوطه را انجام دهید:

غیرفعال کردن کلید
F1 AsstAssistWithHelp=0
غیرفعال کردن
Tipهاى با اولویت بالا AsstOnlyHighProrityTips=1
غیرفعال کردن پیغامهاى کمکى
AsstAssistWithHelp=0

بدست آوردن پسورد Administrator
یکی از مشکلات ویندوز
xp راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password می باشد .همانطور که همه شما می دانید xp امکان جالب switch user را دارد که می توان محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما این password را فراموش کنید چاره چیست؟. در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.
2.حال اگر در هنگام نصب ویندوز
Xp برایAdmin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟
برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید
F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.
بعد از وارد شدن به ویندوز در منو
Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت
Control userpasswords2 را تایپ کنید.
پنجره باز شده دارای 2
TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.
TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید
با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.

حالا با استفاده از گزینه
Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد.
همچنین با استفاده از گزینه
Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.

حذف هشدار کمبود فضا روی هارد دیسک

حتما شما هم تا کنون بارها با این هشدار ویندوز (
Low Disk Space Message ) مبنی بر اینکه فضای درایو مثلا E شما پر شده است و باید مقداری از آن را خالی کنید، مواجه شده اید. پیامی که در صورت پربودن فضای هارد دیسک شما، هر از چند گاهی برای درایو های مختلف ظاهر می شود و شما مجبورید که با کلیک بر روی آن، به عبارتی آن را Cancel نمایید. در این ترفند رجیستری قصد داریم، ارسال هشدار را متوقف نماییم تا دیگر در حین کار با کامپیوتر مزاحم کارمان نشود. در ابتدا با کلیک بر روی منوی Start و انتخاب گزینه Run ... و وارد کردن عبارت Regedit ، وارد محیط رجیستری شوید. ( در ابتدا و قبل از دست بردن در رجیستری یک Back Up از آن بگیرید تا در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی از نسخه Back Up استفاده کنید. ) حال به دقت آدرس زیر را پیگیری کنید.

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer
سپس در پنجره سمت راست، کلیک راست نموده و
New DWORD value را برگزینید. سپس اسم آن را به طور دقیق NoLowDiskSpaceChecks قرار دهید. حال دوبار بر روی آن کلیک کنید و در قسمت value data عدد 1 را وارد کنید و Ok را بزنید. (برای فعال کردن دوباره این خاصیت یعنی ارسال هشدار به علت کمبود فضای هارد دیسک، عدد صفر را در این قسمت وارد کنید) کار تمام است، Logoff نموده و یکبار دستگاه را Reboot نمایید. مطمئن باشید دیگر آن پیام اعصاب خورد کن، مزاحم کار شما نخواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد