تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

در سال ۲۰۰۹ چه لپ تاپی بخریم؟

اگرچه بسیاری از نکات ذکر شده در اینجا ممکن است برای داخل کشور کمی دور از ذهن باشد اما این روندی است که تقریبا در اکثرا نقاط دنیا در سال اینده میلادی دنبال خواهد شد (احتمالا).پس بد نیست پیشاپیش نمایی از اینده لااقل در ذهن خود داشته باشیم:

۱) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با سایز ۱۵ اینچ یا بالاتر می خریدید. سال ۲۰۰۹ سال مینی لپ تاپهاست. تمام تکنولوژیهای نوین را در دسته مینی لپ تاپها خواهید یافت.لپ تاپهای کنونی با سایزهای ۱۵ به بالا را به موزه بسپارید.

۲) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی می خریدید که بالای ۱۰۰۰ دلار (یک میلیون تومان) قیمت داشتند. روند عمومی تکنولوژی تاکنون چنین بوده که قیمتهای بالاتر بهتر بوده اند. اما در سال جدید دیگر قیمتهای بالاتر مبنای بهتر بودن نیست. برعکس لپ تاپهایی بیشتر استقبال خواهند شد (حتی در بین گیک ها) که زیر ۱۰۰۰ دلار و حتی ترجیحا زیر ۵۰۰ دلار باشند.

۳) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با وزنهای بالای ۲ کیلوگرم حمل می کردید. امروزه لپ تاپها باید زیر ۲ کیلو باشند و ترجیحا حتی زیر ۱ کیلو!!

۴) فراموش کنید زمانی را که تنها چندین برند(نشان تجاری مطرح) دنیا مساوی با مفهوم لپ تاپ بودند.امروزه چند نام جدید به لیست اضافه شده اند که حتی بالاتر از اسمهای قدیمی قرار گرفته اند. کماکان اسمهایی چون دل و اچ پی و اپل وجود دارند اما نامهای جدید که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته اند عبارتند از : asus – msi- acer و …. در هنگام خرید لپ تاپهای جدید فراموش نکنید که علاوه بر نامهای قدیمی این سه نام نیز در صدر لیست وارد شده اند.

۵) فراموش کنید زمانی را که مرزبندی مشخصی بین دسته های مختلف لپ تاپها وجود داشت. اسمها تعاریف بشدت سیال هستند و هر روز در حال تغییر و تحول. برای مثال بعضی ها معتقدند که نام نتبوک معادل پردازنده atom از اینتل است اما بعضی دیگر این را قبول ندارند.

۶) فراموش کنید زمانی را که از محصولات ویندوز بر روی لپ تاپ خود استفاده می کردید. نسل جدید لپ تاپها گرایش فراوانی به سمت لینوکس پیدا کرده اند. منطقی هم هست: در حالی که می خواهیم قیمت لپ تاپ را زیر ۱۰۰۰ دلار و ترجیحا ۵۰۰ دلار نگه دارید ناچار باید از لینوکس استفاده کرد.اگرهم تمایل شدیدی به استفاده از محصولات مایکروسافت دارید منطقی است که یک لپ تاپ لینوکسی بخرید و پس از ان یک نسخه از ویندوز ایکس پی را در ان نصب کنید. همچنین انتظار نداشته باشید ویستا را بر روی لپ تاپهای نوین ببینید.گرایش جامعه جهانی به سمت طرد ویستا است. کاربران هنوز هم ایکس پی را ترجیح می دهند و تولیدکنندگان منتظرند تا ویندوز جدید با نام ویندوز ۷ به بازار بیاید و از ان استفاده نمایند. ترکیب ویستا و لپ تاپ را از ذهن خود پاک نمایید.

۷) تمامی اتفاقات عیجب و غریب به این قسمت از بازار نیز منتقل شده است: با این که قرار بوده نتبوکها صرفا ساده باشند و برای مصارف ساده طراحی شوند اما چیزهایی متفاوت بدان راه یافته اند: استفاده از تراشه های گرافیکی پیشرفته برای گیمرها – اورکلاکینگ-پردازنده های چندهسته ای و ….

۸) در گرایش اخیر بازار سعی می شود هر کمپانی٬ یک نام تجاری موفق را برای یکسری از محصولات خود برگزیند و ان را در اذهان شما جای بیاندازد.بدین صورت دنبال کردن تحولات بازار پرشتاب بهتر رخ خواهد داد. چند نام است که بهتر است از همین حالا با خود تکرار کنیم
▪ ASUS Eee PC
▪ MSI Wind
▪ Acer Aspire One
گرایش جالب دیگر این است که این سه شرکت سعی می کنند براساس موفقیت در بازار نتبوکها از این برند برای سایر قسمتهای بازار نیز استفاده کنند. مثلا ایسوس سعی دارد دسکتاپهایی با برچسب Eee PC تولید کند.

۹) بازار نتبوکها بازاری بشدت داغ و مهم است. انقدر که بسیاری در وبلاگهایشان می پرسند پس چرا اپل نتبوکی ارائه نمی کند. استیو جابز در یک سخنرانی اعلام کرده اپل هیچ وقت نگفته نتبوک ارایه نخواهد کرد!! این در حالی است که بعضی دیگر از وبلاگهای معروف حدس می زنند شاید نتبوک اینده اپل همان ایفون باشد در سایز و اندازه ای بزرگتر! با این حال باید دید.

۱۰) چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم گرایش وب به سمت پدیده ای است تحت عنوان cloud computing . در این فضاست که پدیده هایی مثل نتبوکها و گوشیهایی مثل ایفون اپل نقش کلیدی خواهند یافت. تا وقتی این فضا را در ذهن خود مجسم نکنیم٬ این دستگاهها بنظرمان اسباب بازیهایی بیش نخواهند امد.پس لازمه درک اهمیت نتبوکها و مینی لپ تاپها این است که انها را در اتمسفر «محاسبات ابری» مجسم کنیم.


● مشخصات کامپیوترتان را از کجا ببنید
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.
ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo۳۲ را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
شیما پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1387 ساعت 05:13 ب.ظ http://www.glseek.com/box.html

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید.نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید.

www.glseek.com/box.html

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد